Triban - premium version +

Přidat foto

Triban v premium verzi, aneb mé první silniční kolo.

Chtěl jsem začít se silniční cyklistikou, jelikož jsem ale nevěděl, zda mě to chytne, nechtěl jsem hned utrácet hodně peněž za kolo a výbavu. Nějakou dobu jsem tedy rešeršoval a nakonec dospěl k tomu, že nic lepšího (čti poměr cena/výkon) jako vstupenka do světa silniční cyklistiky, než Triban rc120 koupený na bazaru není.

A tak jsem za sympatických 9000,– koupil Tribana jetého asi 500 km po pánovi, co měl podobný nápad, akorát ho to nakonec nechytlo.. :D

Napřed jsem šel do Dechatlonu si vyzkoušet velikost rámu, takže a bazaru už jsem velikost vybíral na jistotu.

S kolem jsem byl v celku spokojen, jezdilo svižně, s řazením jsem měl občas problémy ale v rámci možností funkční, brzdy fajn. Celkově dobré.

Nicméně po pár jízdách a večerech strávených u sledování upgradování kol jsem se rozhodl, že si ho ještě dotvořím k obrazu svému.

Chtěl jsem dosáhnout hlavně:

  1. upgrade pneu
  2. přehazka s větším rozsahem a počtem převodů
  3. nižší váha
  4. jistější brzdy
  • Pneu jsem zvolil klasiku, rozdíl byl opravdu znatelný! Jednak (s kombinací ultralight duší z Aliexpressu) jsou lehčí – celkem ušteřeno snad půl kila. A jednak mají nižší valivý odpor a fakt to jde dost znát! Takže kdo má Triban tak tohle doporučuji asi nejvíce, fakt se to vyplatí!
  • S přehazkou jsem od začátku docela bojoval, jednak se mi neustále rozlaďovala, v jednom kuse jsem ji ladil, a jednak jsem moc nebyl spokojen s počtem převodů (8 je prostě málo). A tak jsem na Aliexpressu nakoupil přední přesmykač a zadní přehazku Ltwoo R7, desetistupňovou. K tomu samozřejmě kazetu a řetěz. Páky jsem nakonec vzal od jiného výrobce – Sensah, protože se mi jejich systém líbil více, než co má Lwoo (Sensah jako 105, Ltwoo spíše Campagnolo styl). A hodnocení? Paráda! Jsem s tím strašně spokojenej. Všechno je kvalitně udělané, moc pěkně to řadí! za tu cenu neskutečné..
  • Ohledně nižší váhy jsem vlastně přemýšlel, jak moc do toho investovat. (Kolo mí vážilo asi 12 kg). Zde samozřejmě platí, že čím více peněz dám, tím lehčí kolo může být. No ale má to cenu u Tribana? :D nemá.. Ale aspoň lehce jsem to stejně odlehčit chtěl. Nejefektivnější odlehčení je určitě výměnou středu a klik. Dechatlon montuje do Tribanu takový ten starý, těžký střed se čtyřhranem pro kliky. To šlo tedy celé pryč. Opět Aliexpress, odlehčení celkem o cca 800g! Navíc jsem i měnil počet zubů na předku (nově mám 34–50). Jak jsem psal, zde by se da vymyslet nesmysl, karbonové sedlo, sedlovka, řidítka blablabla, ale to u tohodle kola řešit nebudu.
  • Brzdy jsem sice původně chtěl měnit za semihydraulické, nicméně po uvážení jsem od toho odstoupil. Ty originály jsou vlastně v pohodě, yměnil jsem si kotouče a dal jsem nové desky, naladil to a brzdí to dobře.

Toť vše o mém upraveném kole. Na závěr bych zmínil, že jsem si vědom, že tyhle úpravy někomu nemusí dávat smysl, ale já to dělám z velké části kvůli tomu, že mě to prostě baví. Rád se vrtám v kolech (někdy to mám možná radši než samotné ježdění :D) a tak je to pro mě zábavná aktivita a ta radost z projížďky na mnou upraveném kole je pro mě úplně něco jiného, než kdybych si ho prostě koupil :)

Celkově jsem za kolo, úpravy a taky výbavu (oblečení, boty atd.. dal asi 15000,–. To mi přijde jako v pohodě vstupní investice!)

Ptejte se, diskutujte!

(vloženo 12.5.25)

marsl
Ohodnoť bajk: (3.6  / 21 hlasujících)
Značka Triban
Model rc120
Modelový rok 2021
Velikost L
Hmotnost 10,6
Rám Hliník
Vidlice Karbon
Kliky Evosid
Středové složení Zeroing
Přesmykač Ltwoo r7
Měnič Ltwoo r7
Kazeta Sunshine 10 speed
Řetěz ZTTO 10
Brzda přední Promax 330R
Brzda zadní Promax 300R
Brzdové páky Sensah Qvantum
Pedály SPD-SL
Pláště Continental GP5000

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
marsl
marsl

18.5.25 12:35

Prazak0: Jojo mají to tak i teď. Každopádně varianta s výbavou z aliexpressu je prostě výhodnější..

Reagovat
Prazak0
Prazak0

17.5.25 17:02

marsl Tak pravda, že v Decathlonu jsem nějakou dobu nebyl, někdy se tam kouknu, když jsem v nákupním centru pro jiný nákup, čistě ze zvědavosti. Ceny kol měli tehdy docela nízké, asi to šlo nahoru, určitě se dřív vyplatilo koupit rovnou lépe vybavené kolo komplet. To výhodné u nich bylo právě to slušné vybavení, člověk si mohl vybrat, jestli koupí jejich rám a nějakou lepší výbavu a nebo za tytéž peníze kolo jinde, kde rám bude asi lehčí, ale ta řada na kole bude nižší.

Reagovat
marsl
marsl

15.5.25 20:26

Jzy: S tou sedlovkou a sedlem nevím.. Docela mi to ted vyhovuje, sedlo (jak tu uz nekdo psal) je sice tezke ale dost pohodlne. Dal bych do toho 1500,– a usetril treba 300 gramu na vaze. Ma to cenu? Spis asi ne :D Alespon ne ted, kdyz s tim teprve zacinam. Realne bych to nepoznal.

Reagovat
marsl
marsl

15.5.25 20:22

Prazak0: Hele bez se do dechatlonu kouknout. Jsou tam lepsi kola, ale ne za 15k :D to tam stoji to me, akorat bez uprav co jsem provedl :D

Sundane veci tak nejak pomalu prodavam. Ted si ode me nekdo vzal treba ty origo plaste za 500,– i s dusema..

Reagovat
Prazak0
Prazak0

15.5.25 10:10

Lišák: Přijde mi, že kola lépe vybavená v Decathlonu jsou a nevyjde to dráže než to dokupovat. Taky co se sundanými věcmi, kupovat to bude někdo sotva. A k tomu hotovému kolu by to měl s lepším rámem.

Reagovat
Jzy
Jzy

15.5.25 07:26

Prostě funkční pracant. Osobně bych ještě měnil sedlo+sedlovku za Ali karbon. Investice tak 1500 Kč dohromady a nějaké tipy na ověřené kousky tady taky najdeš.

Reagovat
Lišák
Lišák

14.5.25 22:30

Prazak0: Nedává na to Duru, ani Ultegru. Celý ho to přišlo na 15 i s hadrama a botama. Za mě dobrý.

Reagovat
Prazak0
Prazak0

14.5.25 20:27

Tohle vylepšování mi nedává smysl, u pár věcí ano, třeba jiné pláště, to je spotřební materiál. Ale měnit na kole prakticky vše, tak pak má člověk snad slušně sestavené kolo s laciným rámem. Koupit v Decathlonu rovnou něco tak vybavenějšího 2×10 nemusí být vůbec dražší a to kolo bude celkově vyváženější. Stejně tak chápu vyměnit si třeba rozsah kazety, to ano, ale z levného kolo dělat dražší, to vyjde celkově dráž než v té kvalitě koupit rovnou celé nové kolo.

Reagovat
LM
LM

14.5.25 20:03

Jo, ladění posedu, aby mě nic nebolelo, trvalo dlouho. Vyzkoušel jsem postupně čtyři délky představce, troje řidítka a ještě různě prohazoval podložky pod/nad představcem.

S jinýma kotoučema, než tam dal výrobce, i ten originál brzdí celkem v pohodě. Vzadu jsem to nechal. Ale já nejdřív vyměnil přední brzdu a teprve potom zkusil jiné kotouče. Plus mám oblečenej 90 kg a kolo s brašnama dalších 13+ kg :-)

Reagovat
marsl
marsl

14.5.25 09:02

Kratší představec už mám objednaný. Pořád trošku bojuji s bolestí zad po delší jízdě. Přijde mi, že jsem na tom kole možná moc natáhlej, tak uvidím..

A co ta přední brzda? Je poznat rozdíl? Mně právě přijde, že ty originály brzdí v pohodě.

Jinak kolo máš moc pěkné:) o sedlovce přemýšlím taky.

Reagovat
Aduldinho
Aduldinho

13.5.25 10:10

Paráda, pět, vítej mezi Trabantisty! Já mám sic 520 a kupoval jsem ji naopak jako vstup mezi gravelisty! ;-)

Závidím tu vášeň v tunění, já tunín/měním jen to nejnutnější kvůli opotřebení a že by mě to úplně nejvíc bavilo a hlavně na to ani nemám moc čas, opravdu raději spíš jezdím než se v kole šťourám.

Zapletenáče tedy jsou původní? Moje šly do kopru viz můj profil, předpokládám, že u 120 jsou ty samý! :-(

Naopak, co bych pochválil, je to sedlo, nakonec ho mám na všech svých kolech, jen je škoda, že už ho Dekáč samostatně nenabízí.

Reagovat
Lišák
Lišák

13.5.25 09:44

Mám to stejně, jako Ty. Nebavilo by mě koupit kolo a jednom jezdit. Ta postupná radost z každého vylepšení je penězi k nezaplacení. ;-)

Reagovat
Myslik
Myslik

13.5.25 08:50

No, já začal podobně jako majitel – po x letech silnička za 8 (nová v akci Škodovky), pak vylepšování komponentů, pak nový rám (Cérvelo) z profilu a přeházet komponenty. Pak jsem usoudil, že Tiagra se nehodí k rámu a skončil na Ultegře :-)… V součtu nákladů bych měl nové kolo. Ale nelituji, ta radost, ta radost :-)

Reagovat
scalar
scalar

13.5.25 08:36

Záplety určitě taky lepší rám, tenhle bude dost těžký, a ty sváry a patky, to je nepěkné.

Reagovat
Myslik
Myslik

13.5.25 07:45

Gratuluji k hezkému a decentnímu kolu… K tomu vylepšování – znám to, ta cesta nemá konce a pro tu radost člověk nelituje peněz, přestože při nákupu se drží při zemi…

PS Nechtělo by to lepší záplety? :-)

Reagovat
LM
LM

12.5.25 23:40

Taky ho mám v modré barvě a taky jsem upgradoval, ale jiné věci (kratší představec, mechanicko-hydraulická přední brzda, sedlovka, sedlo, kotouče, záplety (z Decathlon gravelu – 23 mm vnitřek), řídítka, silniční nášlapné pedály).

  • Decathlon sedlovka je taky ukrutně těžká (325 g) a Decathlon sedlo taky (302 g) – viz foto :-)
  • Já jsem tam dal karbonovou pružící sedlovku (cca 1100 Kč z Ali) a ještě karbonová ergonomická řídítka (1150 Kč taky z Ali) a je to s tím mnohem pohodlnější a o něco lehčí. Sedlo mám Brooks kvůli pohodlí a to je pro změnu těžší (425 g) :-D
Reagovat

Další galerie z kategorie

iARwender 1
trpaslik72 8
Pavlikk 2
Stafík 5
Filippo 8
Filippo 8