heatsink botky zatím jen vzadu, jsem na začátku dlouhé cesty hledání ideálního materiálu pro špalek. až najdu něco, co bude brzdit a nebude hlučné, hodím je i dopředu
pokus o odlehčení dartmoor ráfku. díry jsou vrtané od oka, stejně nejsou vidět
28.3.2025: mavic
původní stav
zastesklo se mi po trialu. je to 13 let, co jsem toho posledního rozebral a nyní přišla chvíle ho opět postavit…
moderní dlouhé trialy mi nesedí, mám rád old school geometrie:
rozvor 1020mm
řetězové vzpěry 375mm
výška středu +20mm
hlavový úhel 73°
musím frantu pochválit hlavně za vynikající hmotnost (holý rám má 2197g), opravdu jsem nečekal, že se dostane tak nízko. spodní rámová trubka je nezeslabovaná, dostává dost často rány od nepovedených pokusů a zeslabovaná by za chvilku připomínala zmuchlanou plechovku. také mi překvapil, že nebyl problém tak krátký zadek (reálně jde dát i o pár milimetrů míň. chtěl jsem to tak, kdyby náhodou vycházel na to řetěz)
chtěl jsem zkusit moderní vidlici s malým offsetem (30mm), že se třeba konečně naučím skákat do předního kola. volba padla na základní inspired vidlici. kvalita zpracování nic moc, všude hromada otřepů, ale po vyčištění je to pěkná vidlice. originálně je vysoká 410mm. franta koukal, že by ji dokázal stáhnout pod hlavovým složením, tak má nyní 398mm. smysl této úpravy je v menší páce na vidlici, krk i hlavu rámu
kdysi jsem na trialu hodně asfaltoval zadní ráfek. nikdy jsem nebrousil, nemám rád tyhle na můj vkus moc impaktní metody. v posledních letech jsem pak už ani neasfaltoval a když to neudržely červený koolstopy, bral jsem to tak, že jsem to měl dát čistějc. tady jsem dostal chuť zkusit trialový špalky na hladký ráfky a musím uznat, že to brzdí velice pěkně (za sucha) a je to krásně tichý
jako hlavní slabinu vnímám úzké ráfky, hlavně teda ten zadní. není moc problém žvejknout plášť, když člověk na něco skáče ne moc na kolmo. ale nechtělo se mi vyhazovat zrovna tyhle mavicy, navíc se na nich před 25 lety běžně trial jezdil, tak mi vydrží, dokud je nezničím (jestli je vůbec někdy zničím :-))
jinak tu je sbírka pro mě srdcových a starých komponentů:
chris king náby objednány 2008, dorazivší 2009, hlava 2009
middleburn 2008 původně s ocelovým převodníkem, titanový 2009
black sheep řídítka objednány 2009, dorazily 2010
mavicy 2011
pokud by to snad někoho zajímalo, stavbu jsem průběžně popisoval ve zdejším vlákně
edit 8.5.2025: všechno začalo opět ohnutou brzdovou páčkou, nicméně tentokrát mi při rovnání praskla. takže jsem vytáhl stařičké fr5 asi ještě z původního triala. a když už jsem byl v těch brzdách, objevily se heatsink botky pro špalky (pro tužší pocit na brzdové páčce) a došel jsem k názoru, že chci nahradit stařičké a hlavně krátké avid brzdy, kdy mi prachovka občas přicházela do kontaktu s pláštěm. ještě než jsem vzal deore, takový etalon mezi trialisty, sháněl jsem lykke brzdy od kevina liu (bzdy hodně inspirované avidama ultimate), ale bez šance, kevina není možno kontaktovat, respektive na alespoň trošku veřejně dostupných kontaktech nereaguje
bohužel už po dvou týdnech od poskládání jsem objevil asi 7 prasklin na zadním ráfku. první problém byl, jestli by mi franta upravil rám, protože 48mm široký ráfek nebyl kompatibilní s roztečí čepů pro brzdy. nicméně franta povídal, že není problém, ale převařil mi čepy (dal je zvenku) na počkání
další problém byly ráfky. teda zadní ne, chtěl jsem ten již zmíněný trialtech, ale problém je ten, že přestali vyrábět přední a nikde nebyl skladem 32 děr, jen 28 děr. chvilku jsem uvažoval i nad touto alternativou, ale nakonec jsem ji zavrhl, přece nenahradím předního ck classic (uvažoval jsem o tune mig v zelené, ale nikde na bazrech stejně nebyl). alex, jak se zdá, přestal vyrábět dm24 a moc alternativ jsem nenašel. nakonec jsem zvolil dartmoor s tím, že ho zkusím odvrtat, abych ušetřil na hmotnosti. no, nestojí to za to. původně měl ráfek 639g a skončil jsem na 613g. ale za pokus to asi stálo…
ráfky jsem musel zestříbrnit, neb se mi opravdu nelíbí stříbrné brzdové plochy na jinak černém ráfku. to byl konec konců také důvod, proč jsem vpředu nenechal mavica, ať jsou ráfky ± alespoň podobné. dartmoor měl černě laserovaná loga, kterých jsem nebyl s to se zbavit (odlakovač, toulen), takže co šlo jsem obrousil, ale kolem nýtování zůstaly černé fleky. kdybych je chtěl také obrousit, už bych nesrovnal povrch, bylo by moc vidět, že se brousilo i v jiném než podélném směru
no a když jsem byl v tom, rovnou jsem vyměnil kokpit, který jsem řešil při stavbě, a vyměnil pedály, které nejen že měly vakl, ale i jsem narazil na limity jejich gripu při mokrém počasí
hmotnost jsem udržel stejnou jen díky tomu, že mi došly klasický duše a už i vzadu mám cirka 130g variantu, holt ty ht pedály jsou o dost těžší jak původní trialtech s titanovýma osama
(vloženo 17.3.25)
Značka | Franta |
Hmotnost | 9,9 |
Vidlice | Inspired Steel |
Hlavové složení | Chris King NoThreadSet |
Kliky | Middleburn RS7 |
Středové složení | Race Face Signature DH |
Převodník | Middleburn Super Pro Trial Ti |
Kazeta | 14z |
Řetěz | dojíždím zbytky, momentálně navosokovaná C9 |
Náboj přední | Chris King Classic |
Náboj zadní | Chris King Classic |
Brzda přední | Shimano Deore |
Brzda zadní | Shimano Deore |
Brzdové páky | Avid FR5 |
Ráfek přední | Dartmoor Fortress V2 |
Ráfek zadní | Trialtech Carthy Signature |
Dráty | DT Swiss Competition na předku a Sapim Race na zadku |
Pedály | HT PA03A |
Řídítka | Race Face Atlas ½“ seřízlé na 720mm |
Představec | Thomson Elite X4 100x10 |
Sedlo | Cionlli |
Pláště | Conti Race King 2,2" Protection a Mountain King 2,4" Protection |
to budou ty samé, které jsem tam měl původně. musím uznat, že nějakou takovou směs hledám, ale na tyhle výměnný botky na maguru je nikdo nedělá, nebo jsem je alespoň nenašel
nicméně raději bych šel cestou, kterou naznačil ali c. jen bude prostě kumšt najít ten správnej materiál. při nejhorším chci zkusit seříznout část z těch průhledných špalků a nalepit je na jiný základ, který bude sedět sem do těch botek
Jednu dobu jsem vozil pruhledny spalky od cykloprofi, byly bezvadne, nemuselo se mazat asfaltem, ani brousit rafky. Jen byly takove digitalni, 0 nebo 1, nic mezi tim.
děkuju, jsem rád, že se líbí :-)
pavlik6022: já nemám moc co dodat, snad jen že asi zatím jak je tuhý bowden a ještě se zcela neprotvaroval do potřebné polohy, tak zadní brzda mi nejde tak luxusně jako kdysi s nokonem, ale věřím tomu, že až to nechám pár minut na sluníčku, tak se to zlepší :-) uvažoval jsem ještě nad jagwirem compressionless, ale ten je tužší (jakože méně poddajný k ohybům) a stojí 2× tolik co tenhle alligator
vili: děkuju. fotil jsem to úplně na nouzovku už těsně po západu slunce. chtěl jsem ho cvaknout s šutrama, ale nějak jsem nenašel vhodnou kompozici a tlačil mi čas, přijel jsem asi 20 minut před západem. tak nejsem úplně pokojenej. myslím si, že ostatní kola jsou nafocená lépe, ale co už :-)
Sice tomu vůbec nerozumím, ale moc pěkně nafoceno a velmi elegantní stavba na krásných komponentech.
Je to pěkný…moc
A za statečnost něco znovu začít, máš u me tak minimálně 100 hvězdiček :))
Kua, tamto videjko jsem tam nechtěl dát.:-D To jsem to měl mázle kalafunou a pískalo to.:-D Tady tohle je jen lehce broušenej ráfek, již předělané Véčko napřímo bez redukce a je to znatelně tišší než klasická trialová Magura… Samozřejmě dobrá kotoučovka by byla lepší, ta se dá dávkovat lépe, neřve vůbec a brzdí to i když jedu rychleji.:-D Jen pak pocit při zabržděnám kole je naprosto jinej. Ráfková brzda zamkne kolo po vnějším obvodu, páka jako kráva, máte pocit, že je to prostě kámen. Kotoučovka přenáší veškerý brzdný moment přes malý průměr příruby, přes dráty vedoucí k ráfku, musí být pěkně tuhý výplet, všecko to dostává nemalej čoud, jak zadní stavba, tak výplet, uchycení třmene… Proto se v trialu dnes používají ráfkové brzdy. Je to lehčí, a hlavně dochází k okamžité blokaci kol bez propružení… Na 20" speciálech se vozí většinou kotoučovka vzadu pro nějakou dávkovatelnost a cit, ráfkový brzdy na předku pro co nejmenší propružení kvůli „hákům“ a skokům do předního kola… Dostává i menší čoud vidlice… Kluci od nás z klubu pár karbonových vidlic již zlámaly, při použití kotouče, předtím než přešli na ráfkovou.:-)
pavlik6022: Podržely by tě úplně stejně jako Magury.:-) Když je dobře poladíš, tak i lépe… Je to jen o použitých špalcích, nabroušeným ráfku, přepákování samotných Véček (jak vysoko jsou špalky a jak dlouhá a tuhá jsou ramena) a přepákování samotné páčky, lineární bowden… Já jsem s nimi třebas spokojenější, než s Magurama. Mám je tišší, dají se lépe dávkovat při pohybu vpřed, při pohybu vzad se hryžou, takže ti jen tak nepodjede kolo a hlavně! Hlavně jsi schopen si naladit tak malej odpor páky, že mám skoro stejný pocit, jako když mačkám Dominiony od Hayesu.:-) To s Magurama nikdy neuděláš a já po delší době přestávám cítit předloktí…
https://www.youtube.com/watch?…
Zadek Véčko, předek bb7, mechanická kotoučovka…
Velká paráda. Povedená stavba..Jen si neumím představit jak by mě podržely Véčkove brzdy, měl jsem problém i s rafkovyma Magurama. I z toho důvodu jsem poslal Zoo do světa a teď jezdím 20" na kotoučích
tak to se cítím polichocen, že bys už druhé kolo kvůli mé maličkosti stavěl :-)
Honzo, jasně pak to s tou vidlicí chápu.
Vypadá to dobře. V životě jsem na tom nejel a dosud mi to v garáži nechybělo. Ale když to tak vidím, tam asi někdy zase nabrousím pilník :-)
všem děkuji :-)
viléme, děkuji, ale spíš si brousím zuby na trialtech carthy, jestli ještě budou k sehnání, až přijde čas
romane, asi by ji udělal, ale já jsem to ani nezkoušel. nevím, jestli má vůbec franta k dispozici dostečně pevné trubky na trialovou vidlici. ona dostává celkem zabrat, tak jsem sáhl po jistotě
Je to prostě parádní vyladěná prácička, též tomu nerozumím, ale z čistě estetického hlediska dávám jasných pět hvězd! ;-)
mr.antik: Sedátko funkční smysl má! Když zrovna neskáčeš a chceš si vydechnout, můžeš si na to sednout.:-) A pak taky odpadají klasické otázky kolemjdoucích „a kde to kolo má sedačku“ :-D A nejdůležitější důvod – prostě to s ní vypadá lépe a kola mají mít sedlo! :-)
tak to má hodně styl, sice tomu vůbec nerozumim, ale to sedátko má nějaký funkční smysl?
Mno tvl!! To je absolutně nádherný! Sakra, chci se na tom svézt! Chci to mít doma! :-O
Franovi se nechtělo do vidlice?
Pěkné a pěkné fotky. Tady bych dokázal trefit majitele kola i bez popisu :-)
vubec tomu nerozumim ale je to krasny. Minimalismus v praxi.
Neskutečná paráda!