Trial

Přidat foto

heatsink botky zatím jen vzadu, jsem na začátku dlouhé cesty hledání ideálního materiálu pro špalek. až najdu něco, co bude brzdit a nebude hlučné, hodím je i dopředu

pokus o odlehčení dartmoor ráfku. díry jsou vrtané od oka, stejně nejsou vidět

28.3.2025: mavic

původní stav

zastesklo se mi po trialu. je to 13 let, co jsem toho posledního rozebral a nyní přišla chvíle ho opět postavit…

moderní dlouhé trialy mi nesedí, mám rád old school geometrie:

rozvor 1020mm

řetězové vzpěry 375mm

výška středu +20mm

hlavový úhel 73°

musím frantu pochválit hlavně za vynikající hmotnost (holý rám má 2197g), opravdu jsem nečekal, že se dostane tak nízko. spodní rámová trubka je nezeslabovaná, dostává dost často rány od nepovedených pokusů a zeslabovaná by za chvilku připomínala zmuchlanou plechovku. také mi překvapil, že nebyl problém tak krátký zadek (reálně jde dát i o pár milimetrů míň. chtěl jsem to tak, kdyby náhodou vycházel na to řetěz)

chtěl jsem zkusit moderní vidlici s malým offsetem (30mm), že se třeba konečně naučím skákat do předního kola. volba padla na základní inspired vidlici. kvalita zpracování nic moc, všude hromada otřepů, ale po vyčištění je to pěkná vidlice. originálně je vysoká 410mm. franta koukal, že by ji dokázal stáhnout pod hlavovým složením, tak má nyní 398mm. smysl této úpravy je v menší páce na vidlici, krk i hlavu rámu

kdysi jsem na trialu hodně asfaltoval zadní ráfek. nikdy jsem nebrousil, nemám rád tyhle na můj vkus moc impaktní metody. v posledních letech jsem pak už ani neasfaltoval a když to neudržely červený koolstopy, bral jsem to tak, že jsem to měl dát čistějc. tady jsem dostal chuť zkusit trialový špalky na hladký ráfky a musím uznat, že to brzdí velice pěkně (za sucha) a je to krásně tichý

jako hlavní slabinu vnímám úzké ráfky, hlavně teda ten zadní. není moc problém žvejknout plášť, když člověk na něco skáče ne moc na kolmo. ale nechtělo se mi vyhazovat zrovna tyhle mavicy, navíc se na nich před 25 lety běžně trial jezdil, tak mi vydrží, dokud je nezničím (jestli je vůbec někdy zničím :-))

jinak tu je sbírka pro mě srdcových a starých komponentů:

chris king náby objednány 2008, dorazivší 2009, hlava 2009

middleburn 2008 původně s ocelovým převodníkem, titanový 2009

black sheep řídítka objednány 2009, dorazily 2010

mavicy 2011

pokud by to snad někoho zajímalo, stavbu jsem průběžně popisoval ve zdejším vlákně

edit 8.5.2025: všechno začalo opět ohnutou brzdovou páčkou, nicméně tentokrát mi při rovnání praskla. takže jsem vytáhl stařičké fr5 asi ještě z původního triala. a když už jsem byl v těch brzdách, objevily se heatsink botky pro špalky (pro tužší pocit na brzdové páčce) a došel jsem k názoru, že chci nahradit stařičké a hlavně krátké avid brzdy, kdy mi prachovka občas přicházela do kontaktu s pláštěm. ještě než jsem vzal deore, takový etalon mezi trialisty, sháněl jsem lykke brzdy od kevina liu (bzdy hodně inspirované avidama ultimate), ale bez šance, kevina není možno kontaktovat, respektive na alespoň trošku veřejně dostupných kontaktech nereaguje

bohužel už po dvou týdnech od poskládání jsem objevil asi 7 prasklin na zadním ráfku. první problém byl, jestli by mi franta upravil rám, protože 48mm široký ráfek nebyl kompatibilní s roztečí čepů pro brzdy. nicméně franta povídal, že není problém, ale převařil mi čepy (dal je zvenku) na počkání

další problém byly ráfky. teda zadní ne, chtěl jsem ten již zmíněný trialtech, ale problém je ten, že přestali vyrábět přední a nikde nebyl skladem 32 děr, jen 28 děr. chvilku jsem uvažoval i nad touto alternativou, ale nakonec jsem ji zavrhl, přece nenahradím předního ck classic (uvažoval jsem o tune mig v zelené, ale nikde na bazrech stejně nebyl). alex, jak se zdá, přestal vyrábět dm24 a moc alternativ jsem nenašel. nakonec jsem zvolil dartmoor s tím, že ho zkusím odvrtat, abych ušetřil na hmotnosti. no, nestojí to za to. původně měl ráfek 639g a skončil jsem na 613g. ale za pokus to asi stálo…

ráfky jsem musel zestříbrnit, neb se mi opravdu nelíbí stříbrné brzdové plochy na jinak černém ráfku. to byl konec konců také důvod, proč jsem vpředu nenechal mavica, ať jsou ráfky ± alespoň podobné. dartmoor měl černě laserovaná loga, kterých jsem nebyl s to se zbavit (odlakovač, toulen), takže co šlo jsem obrousil, ale kolem nýtování zůstaly černé fleky. kdybych je chtěl také obrousit, už bych nesrovnal povrch, bylo by moc vidět, že se brousilo i v jiném než podélném směru

no a když jsem byl v tom, rovnou jsem vyměnil kokpit, který jsem řešil při stavbě, a vyměnil pedály, které nejen že měly vakl, ale i jsem narazil na limity jejich gripu při mokrém počasí

hmotnost jsem udržel stejnou jen díky tomu, že mi došly klasický duše a už i vzadu mám cirka 130g variantu, holt ty ht pedály jsou o dost těžší jak původní trialtech s titanovýma osama

(vloženo 17.3.25)

Nimrod Nimrod
Ohodnoť bajk: (4.8  / 42 hlasujících)
Značka Franta
Hmotnost 9,9
Vidlice Inspired Steel
Hlavové složení Chris King NoThreadSet
Kliky Middleburn RS7
Středové složení Race Face Signature DH
Převodník Middleburn Super Pro Trial Ti
Kazeta 14z
Řetěz dojíždím zbytky, momentálně navosokovaná C9
Náboj přední Chris King Classic
Náboj zadní Chris King Classic
Brzda přední Shimano Deore
Brzda zadní Shimano Deore
Brzdové páky Avid FR5
Ráfek přední Dartmoor Fortress V2
Ráfek zadní Trialtech Carthy Signature
Dráty DT Swiss Competition na předku a Sapim Race na zadku
Pedály HT PA03A
Řídítka Race Face Atlas ½“ seřízlé na 720mm
Představec Thomson Elite X4 100x10
Sedlo Cionlli
Pláště Conti Race King 2,2" Protection a Mountain King 2,4" Protection

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
Nimrod
Nimrod

9.5.25 05:24

to budou ty samé, které jsem tam měl původně. musím uznat, že nějakou takovou směs hledám, ale na tyhle výměnný botky na maguru je nikdo nedělá, nebo jsem je alespoň nenašel

nicméně raději bych šel cestou, kterou naznačil ali c. jen bude prostě kumšt najít ten správnej materiál. při nejhorším chci zkusit seříznout část z těch průhledných špalků a nalepit je na jiný základ, který bude sedět sem do těch botek

Reagovat
Vilém
Vilém

8.5.25 21:27

Jednu dobu jsem vozil pruhledny spalky od cykloprofi, byly bezvadne, nemuselo se mazat asfaltem, ani brousit rafky. Jen byly takove digitalni, 0 nebo 1, nic mezi tim.

Reagovat
Nimrod
Nimrod

20.3.25 11:16

děkuju, jsem rád, že se líbí :-)

pavlik6022: já nemám moc co dodat, snad jen že asi zatím jak je tuhý bowden a ještě se zcela neprotvaroval do potřebné polohy, tak zadní brzda mi nejde tak luxusně jako kdysi s nokonem, ale věřím tomu, že až to nechám pár minut na sluníčku, tak se to zlepší :-) uvažoval jsem ještě nad jagwirem compressionless, ale ten je tužší (jakože méně poddajný k ohybům) a stojí 2× tolik co tenhle alligator

vili: děkuju. fotil jsem to úplně na nouzovku už těsně po západu slunce. chtěl jsem ho cvaknout s šutrama, ale nějak jsem nenašel vhodnou kompozici a tlačil mi čas, přijel jsem asi 20 minut před západem. tak nejsem úplně pokojenej. myslím si, že ostatní kola jsou nafocená lépe, ale co už :-)

Reagovat
vili
vili

20.3.25 06:30

Sice tomu vůbec nerozumím, ale moc pěkně nafoceno a velmi elegantní stavba na krásných komponentech.

Reagovat
goofy
goofy

19.3.25 23:14

Krásný kousek!

Reagovat
TK75
TK75

19.3.25 11:00

Je to pěkný…moc

A za statečnost něco znovu začít, máš u me tak minimálně 100 hvězdiček :))

Reagovat
benobiker
benobiker

19.3.25 09:38

Kua, tamto videjko jsem tam nechtěl dát.:-D To jsem to měl mázle kalafunou a pískalo to.:-D Tady tohle je jen lehce broušenej ráfek, již předělané Véčko napřímo bez redukce a je to znatelně tišší než klasická trialová Magura… Samozřejmě dobrá kotoučovka by byla lepší, ta se dá dávkovat lépe, neřve vůbec a brzdí to i když jedu rychleji.:-D Jen pak pocit při zabržděnám kole je naprosto jinej. Ráfková brzda zamkne kolo po vnějším obvodu, páka jako kráva, máte pocit, že je to prostě kámen. Kotoučovka přenáší veškerý brzdný moment přes malý průměr příruby, přes dráty vedoucí k ráfku, musí být pěkně tuhý výplet, všecko to dostává nemalej čoud, jak zadní stavba, tak výplet, uchycení třmene… Proto se v trialu dnes používají ráfkové brzdy. Je to lehčí, a hlavně dochází k okamžité blokaci kol bez propružení… Na 20" speciálech se vozí většinou kotoučovka vzadu pro nějakou dávkovatelnost a cit, ráfkový brzdy na předku pro co nejmenší propružení kvůli „hákům“ a skokům do předního kola… Dostává i menší čoud vidlice… Kluci od nás z klubu pár karbonových vidlic již zlámaly, při použití kotouče, předtím než přešli na ráfkovou.:-)

https://www.youtube.com/watch?…

Reagovat
benobiker
benobiker

19.3.25 09:25

pavlik6022: Podržely by tě úplně stejně jako Magury.:-) Když je dobře poladíš, tak i lépe… Je to jen o použitých špalcích, nabroušeným ráfku, přepákování samotných Véček (jak vysoko jsou špalky a jak dlouhá a tuhá jsou ramena) a přepákování samotné páčky, lineární bowden… Já jsem s nimi třebas spokojenější, než s Magurama. Mám je tišší, dají se lépe dávkovat při pohybu vpřed, při pohybu vzad se hryžou, takže ti jen tak nepodjede kolo a hlavně! Hlavně jsi schopen si naladit tak malej odpor páky, že mám skoro stejný pocit, jako když mačkám Dominiony od Hayesu.:-) To s Magurama nikdy neuděláš a já po delší době přestávám cítit předloktí…

https://www.youtube.com/watch?…

Zadek Véčko, předek bb7, mechanická kotoučovka…

Reagovat
pavlik6022
pavlik6022

19.3.25 09:09

Velká paráda. Povedená stavba..Jen si neumím představit jak by mě podržely Véčkove brzdy, měl jsem problém i s rafkovyma Magurama. I z toho důvodu jsem poslal Zoo do světa a teď jezdím 20" na kotoučích

Reagovat
Nimrod
Nimrod

18.3.25 15:28

tak to se cítím polichocen, že bys už druhé kolo kvůli mé maličkosti stavěl :-)

Reagovat
kamaro
kamaro

18.3.25 11:28

Honzo, jasně pak to s tou vidlicí chápu.

Vypadá to dobře. V životě jsem na tom nejel a dosud mi to v garáži nechybělo. Ale když to tak vidím, tam asi někdy zase nabrousím pilník :-)

Reagovat
Nimrod
Nimrod

18.3.25 11:09

všem děkuji :-)

viléme, děkuji, ale spíš si brousím zuby na trialtech carthy, jestli ještě budou k sehnání, až přijde čas

romane, asi by ji udělal, ale já jsem to ani nezkoušel. nevím, jestli má vůbec franta k dispozici dostečně pevné trubky na trialovou vidlici. ona dostává celkem zabrat, tak jsem sáhl po jistotě

Reagovat
Aduldinho
Aduldinho

18.3.25 09:10

Je to prostě parádní vyladěná prácička, též tomu nerozumím, ale z čistě estetického hlediska dávám jasných pět hvězd! ;-)

Reagovat
benobiker
benobiker

18.3.25 08:47

mr.antik: Sedátko funkční smysl má! Když zrovna neskáčeš a chceš si vydechnout, můžeš si na to sednout.:-) A pak taky odpadají klasické otázky kolemjdoucích „a kde to kolo má sedačku“ :-D A nejdůležitější důvod – prostě to s ní vypadá lépe a kola mají mít sedlo! :-)

Reagovat
mr.antik
mr.antik

18.3.25 08:36

tak to má hodně styl, sice tomu vůbec nerozumim, ale to sedátko má nějaký funkční smysl?

Reagovat
benobiker
benobiker

18.3.25 08:13

Mno tvl!! To je absolutně nádherný! Sakra, chci se na tom svézt! Chci to mít doma! :-O

Reagovat
kamaro
kamaro

18.3.25 08:01

Franovi se nechtělo do vidlice?

Pěkné a pěkné fotky. Tady bych dokázal trefit majitele kola i bez popisu :-)

Reagovat
mirorek2
mirorek2

18.3.25 07:51

To je moc pěkné!

Reagovat
kandik psi zub
kandik psi zub

18.3.25 03:19

vubec tomu nerozumim ale je to krasny. Minimalismus v praxi.

Reagovat
Ondrejst
Ondrejst

17.3.25 22:39

Coool

Reagovat
vojtechposmourny
vojtechposmourny

17.3.25 22:20

Neskutečná paráda!

Reagovat
orm
orm

17.3.25 21:27

Super jako vzdy.

Reagovat
Vilém
Vilém

17.3.25 21:26

Kdyby te ten zadni rafek stval, tak myslim, ze tu mam Alex DX32.

Reagovat
Atilla
Atilla

17.3.25 21:22

Yes!

Reagovat

Další galerie z kategorie

Skad 27
duvenblejt 18
alinceb 6
alinceb 5
alinceb 8
stepanl 13