Většinou Trail, občas Enduro.
Když jsem tam chtěl dát 600 ml Fidlock flašku, tak jsem byl nepříjemně překvapen. Vleze se jen 450 ml.
Přední blatníček Mudhugger se vozí už na třetí vidlici.
Teleskopka OneUp V1 s novým IGUS bushingem chodí stále krásně. OneUp V2 by se tam vlezla s o 1 cm větším zdvihem ale nepotřebuju to.
Ochrana rukou AVS Handguards funguje v 99% případů :-)
Ta černá žebrovaná ochrana spodní trubky je z Ali. Původně tam byla jen ta krytka u středu.
Krytka z měkčeného plastu je dobrá tak na odlétající kamínky. Špičatý klacek ji propíchl skrz. Po karbonu se naštěstí sklouzl do strany. Už přes ni mám kus sjetého pláště, který tak snadno propíchnout nelze.
Enduro zimák, aneb když se v lese střídá led s blátem :-)
Vnitřní růžky se osvědčily na přejezdech. Zvonek je pěkně schovanej u řadící páčky.
Handguardy lze v delších zimních výjezdech použít jako držák rukavic.
K čemu jsou dobré TPU duše z Ali, které se prorazí při sebemenším kontaktu běhounu s ráfkem? Jde z toho udělat lehká ochrana zadní stavby proti okopávání patama.
DIY ochrana díry za středem z duše. Modely 2024 už to mají zakrytované z výroby.
"Integrovaná" blikačka. Když jsem měl ten představec v ruce, tak jsem si říkal, že by se tam akorát vešla. A vešla :-)
Menší a lehčí bash guard bez spodní rolničky nakonec stačí.
S těžšíma pláštěma (Mazza Trail a DHRII EXO+), vložkama, težší kazetou (XT->SLX) ale bez prodloužených blatníků.
Už delší dobu mi v hlavě hlodal červík, že bych si mohl koupit kolo s modernější geo než Spectral AL z roku 2015 :-)
Chtěl jsem zůstat u 27,5" kol vepředu i vzadu a smutně koukal, jak to skoro všichni přestávají dělat a místo toho vymýšlí chujoviny typu vedení hlávkem nebo K.I.S.
Když se na to v roce 2024 vyprdnul i Canyon, tak jsem jim začal nakukovat do Outletu, jestli se tam ještě něco objeví. Během pár dnů se tam objevila tahle testovačka za pěknou cenu, takže jsem rovnou objednával.
Podle fotek to mělo pár drobných škrábanců na zadním třmenu brzdy ale jinak to vypadalo OK:
- Po sestavení a projetí jsem zjistil, že brzdy chodí nějak divně. Při odvzdušnění z nich vytekla černo-šedá břečka, kterou jsem vypustil a napustil růžový Shimano olej.
- Tlumič FOX Float X chodil překvapivě dobře, ale po 25 hodinách jízdy z něj vytekl olej. Dal jsem ho na reklamaci a objednal Manitou Mara Pro abych mohl jezdit dát. Když se FOX vrátil přetěsněný z reklamace, tak páčka na přepínání režimů chodila tak lehce, že se to při jízdě samo odemykalo, takže reklamace číslo 2. Podle druhého reklamačního protokolu měl prázdnou expanzní komoru. WUT. Ještě že mám ten záložní Mara Pro :-)
Ve srovnání s předchozím Spectralem je to o kilo těžší, do rámu se vejde jenom 450 mm Fidlock ale jinak je to ve všem lepší:
- Širší ráfky (26->30 mm) s 40 mm kulatejma pěnovejma vložkama a nižším tlakem jsou super. Ale sundávat tmelem přilepený patky pláště do žlábku uprostřed ráfku s vložkou vevnitř fakt nechceš. Nakonec jsem musel použít mýdlovou vodu, dvě masivní plastové montpáky a hrubou sílu :-)
- Delší reach (430->460 mm) mi taky sedí.
- Větší rozsah převodů (30×10–42->30×10–51) kompenzuje nárůst (mé) váhy.
- Účinnější brzdy (Guide RSC->SLX) se stále pěknou modulací jsou fajn. Problém s pumpováním zadní brzdy vyřešilo až zkrácení hadice o pár cm a výměna trnu+olivy. Původní oliva tam byla zalisovaná trochu našikmo…
Zatím najeto lehce přes 2400 km a jsem spokojen.
[2025 update]
- Měl bych trochu zhubnout. Když se o to v zatáčce s aktuálníma 87 kg (+oblečení) pořádně opřu, tak mám ze zadní stavby pocit, jak kdybych měl podhuštěnej plášť (ale tím to není).
- Sundal jsem ZTTO bashguard se spodním vodítkem a dal místo něj menší RYET bashguard bez vodítka. Na tom spodním vodítku se na nejlehčích převodech křížil řetěz tak, že to zvyšovalo odpor při šlapání.
- Vyměněn střed, snad Shimano XT bude lepší. TOKEN začal chroupat a kliky chytly stranovou vůli po jedné zimě: levé ložisko OK, pravé KO :-/
- Nakonec jsem ubral 2 zuby na převodníku (AB oval 32z → AB oval 30z) a zkrátil řetěz o 1 článek. Můžu teď šlapat trochu víc frekvenčně i do kopce :-)
(vloženo 20.10.24)
Značka | Canyon |
Model | Spectral 27,5 CF 7 |
Modelový rok | 2022 |
Velikost | M |
Hmotnost | 15,86 kg (s nářadím/lepením/knotama/bombičkou ale bez flašky) |
Rám | Karbon, včetně zadní stavby. Zdvih 150 mm. Kategorie 4. Flip Chip v poloze HI. |
Vidlice | FOX 36 Rhythm Grip | Manitou Mezzer Pro - 160 mm Offset 37 mm |
Tlumič | FOX Float X Performance (už 2x reklamace) | Manitou Mara Pro (když je FOX na reklamaci) - 230x60 |
Kliky | Shimano SLX M7120 170 mm |
Středové složení | Shimano XT BB-MT800 BSA (Token BSA 68/73 nepřežil ani první zimu - pravé ložisko KO) |
Přesmykač | Horní vodítko Canyon GP0293-02, Canyon EP1266-01 ISCG05 držák a na něm RYET bashguard z Ali |
Měnič | Shimano SLX M7100 |
Řazení | Shimano SLX M7100 I-Spec EV |
Převodník | AbsoluteBlack OVAL 30z (původně kulatý SLX 30z) |
Kazeta | Shimano XT CS-M8100 | Shimano SLX M7100 |
Řetěz | Shimano M6100 |
Náboj přední | 2x DT SWISS 370 |
Náboj zadní | 2x DT SWISS 370 |
Brzda přední | Shimano SLX M7120, 203 mm Shimano XT SM-RT86 Ice-tech, organiky s chladičem |
Brzda zadní | Shimano SLX M7120, 203 mm Shimano XT SM-RT86 Ice-tech, organiky s chladičem |
Brzdové páky | Shimano SLX M7120 |
Ráfek přední | 2x DT Swiss M1900 Spline 30 27.5" (i30) |
Ráfek zadní | 2x DT Swiss M1900 Spline 30 27.5" (i30) |
Dráty | 28 straight-pull DT SWISS Champion 2,0 mm |
Pedály | léto: OneUp Composite+Shimano GR7; zbytek roku: Deity BLACK KAT+5.10 Freerider (Canvas|EPS Mid) |
Řídítka | SPANK OOZY 760 Vibrocore (4º up, 6º back, 15 mm rise), gripy SQlab 711 R, AVS handguards, vnitřní růžky z Ali |
Představec | Canyon G5 31,8x40 mm |
Sedlovka | OneUp V1 30,9x170 mm s novým IGUS bushingem + masivní dvojitá objímka XLC utažená na 4 Nm, Shimano SL-MT800-IL I-Spec EV páčka |
Sedlo | SQlab 611 active CrMo šířka 14 cm |
Pláště | Sucho: Vittoria Mazza Trail 2,4"+Agarro Trail 2,35" | Mokro: 2x Maxxis DHR II 3CT 2,4" WT | Led(ovka): 2x Schwalbe Ice Spiker Pro 2,35'' (bezduše, mlíko ZeroFlats, vložky ZeroCUC) |
Přijde mi že na těch řídítkách toho máš zbytečně málo, nešlo by ještě něco přidat?
trochu styl pana onuce…
ale máš to tak, baví tě to ladit a tunit… za 5 protože jsi srdcař!
@LM: Vsak ja proti tomu nic nemam a funkci chapu. Chtel jsem jen napsat, ze se mne na tom kole nelibi vec, ktera tam patri :-).
orm: ochranu rukou vozím od roku 2017 a od té doby mi mnohokrát zachránila brzdy i prsty. Když jedu moc blízko nějaké skály, tak prvně škrtne AVS handguard a mám čas uhnout řidítkama dřív než se zaseknu. Na zarostlé traily je to taky ideální. Hezké to není, ale funguje to. Navíc jsou za tím ruce „v závětří“.
tomtoylc: duše tam jsou abych nemusel dolovat bahno z otvoru v zadní stavbě a jako clona teleskopky, kterou díky tomu nemusím tak často servisovat. Reflexní pruhy abych byl lépe vidět při návratech za tmy a zároveň jako ochrana před poškrábáním ze strany. Na předchozím kole jsem měl na horní rámovce ze stran od chráničů odrbaný elox.
FOSA: Enduro zimák to bude až na to dám i zadní blatník a prodlužovací díl na přední. I Ice Spikery mám nachystaný kdyby zase pár dní byla ledovka :-)
Hezke to neni :-), ale je videt, ze se na tom jezdi a asi vis proc to tak mas. Pokud je to tvoje jedine kolo, tak chapu, ze to prizpusobujes i tomu, kdyz jedes mimo trail. Vizualne nejhorsi mne prijde ta ochrana rukou, ale to ted na trail biku vozi kazdej druhej, takze to asi na trail bike patri :-).
mne to pripadá akoby chcel niekto z enduro kola spraviť nejaký hybrid – kolo do mesta aj do na traily :D … svetlá chápem tie treba pri presunoch (aj ten malý blatník na zakrytie ložísk nie je od veci) ale tie ostatné ,,vychytávky,, – reflexné pruhy, duše to je fakt hrúza
Kámoš to kolo má )teda v 29", což je IMHO jediný správný rozměr, pokud nejsi hobit), takže vím, že je fakt pěkné. Ale to, co jsi s ním udělal ty, to je fakt peklo.
Parádně potuněno, máš to prostě origoš! Tu máš pět a ať to sviští, kémo! ;-)
Estetické to možná není, ale já to mám podobně: kola si vážím, tak nechci, aby bylo podrápané a jinak zhuntované, takže samo-domo ochranné prvky oceňuju :-)
To kolo vypadá, jako napadený kutilem..