Pomeranč

Přidat foto

Poté co jsem dostavěl kola dětem a manželce, tak jsem si říkal, že nastal čas upgradovat své kolo. Protože už nějaký rok jezdím na cyklokrosce s rafkovými brzdami, úzkými ráfky, a co se dle diskuzí zde jeví až jako nebezpečné, rychloupínáky, tak jsem se rozhodl posunout do doby hydraulicko-pevnoosé.

Protože na současném kole jezdím čínskou sadu, tak jsem se rozhodl, že půjdu opačnou cestou a v rámci experimentu na lidech, pořídím čínský rám a na něj dám „značkové“ komponenty. Jelikož se jednalo o projekt dlouhodobý, tak se díly sháněly postupně, jak se kde vyskytlo něco zajímavého na bazaru nebo slevách. Takže sada a kompletní kola jsou použité, něco dalo staré kolo a něco se pořídilo nové především na AliExpressu u ověřených značek.

A také začalo hledání vhodného rámu, tak nějak jsem věděl co jezdím a co potřebuji (dvoupřevodník, místo na blatníky, min. 38 mm pláště) a co chci (spíše pohodlnou geo, mechanické řazení(zatím)) A tak po prvotních úvahach, zda se spíš posunout do endurance sektoru nebo jít cestou čistého gravelu, jsem zvolil univerzálnost gravelu. A začalo hledání vhodného kandidáta. Požadavky tedy byly rozumná geo (sice tomu nerozumím, ale vsugeroval jsem si nějaké požadavky :-)), co nejvíce standardizovaných prvků a pokud možno vedení bovdenů mimo hlavovku a rozumná cena.

Překvapivě požadavek na stardizované prvky a vedení bovdenů se ukázal jako tvrdý oříšek. Většinou rám který se mi líbil měl tuhle atypickou sedlovku, tuhle speciální představec, támhle specifické hlavové složení a většina měla vedení bovdenů hlavovkou.

Když jsem slevil z vedení bovdenu a vybral finálního kandidáta a téměř ho objednal, tak jsem u jiného prodejce/výrobce objevil totožný rám jenom s vedením bovdenů sice vnitřkem ale mimo hlavovku. Pak už jenom zbývalo vybrat barvu, objednat a měsíc počkat.

Zvolil jsem sice dražší poštovné, ale údajně bez cla a doplacení DPH. Tak po měsíci napětí opravdu zvoní PPL a předává krabice s rámem bez dalších poplatků. S napětím rám rozbaluji, balení obsahuje vše deklarované a potřebné. Provedení mě příjemně překvapuje, objevuji pouze několik drobných nedostatku na laku v místě šroubů.

Doobjednávám potřebné komponenty a pouštím se do stavby. Kde příjemně zjišťuji, jak krásně mi barevně pasují kola co jsem koupil dříve k rámu a úspěšně zapomněl, že jsou také do oranžova. A barva přece jezdí.

Ale i provedení a montáž se obešla bez potíží, jediné co bylo třeba doladit byla průchodka pro lanko přesmykače, ale byla to práce na minutu. Po složení, troškou crcání s odvzdušněním brzd, sedám na kolo a zjišťuji první problém. Přední brzda nebrzdí a páka teče. Takže po kompletním přetěsnění (překvapivě se na Sram shání díly docela komplikovaně) novém odvzdušnění, zajetí nových desek sedám na kolo. Z kotoučovek jsem pořád trochu v rozpacích, ale předpokládám že si to sedne a nebudu chtít nic jiného.

Ještě nemám moc najeto, ale kolo je tuhé, po prvotním vykřupání, dotažení, nikde nic nekřupe, ani nepraská. Jenom v srovnání s předchozím kolem je to docela sbíječka, ale to snad vyřeší snížení tlaku pneu, se kterým zatím experimentuju, páč zjišťuji, že širší ráfky umožňují nižší tlaky než jsem zvyklý.

Závěrem. Z kola mám dobrý pocit a nemám pocit, že by mi mělo něco zůstat v ruce nebo upadnout pod zadkem. Ale kdybych se náhodou dlouho neozval… :-D

P.S. pro módní policii: Komín bude dořešen po vyladění posedu. :)

(vloženo 20.2.24)

MTesil
Ohodnoť bajk: (4.5  / 33 hlasujících)
Značka Stavba
Model GT30
Modelový rok 2023
Velikost 52
Hmotnost 9
Rám GT 30, čínský carbon
Vidlice carbon - součást sady
Hlavové složení Integrované - součást sady
Kliky Sram Rival ASX 48/35
Středové složení Sram DUB
Přesmykač Sram Rival
Měnič Sram Rival 11 spd.
Řazení Sram Rival
Převodník 48/35 originál
Kazeta Shimano Ultegra 11-32
Řetěz Sram 1130
Náboj přední Mavic
Náboj zadní Mavic
Brzda přední Sram Rival 160 mm
Brzda zadní Sram Rival 160 mm
Brzdové páky Sram Rival
Ráfek přední Mavic Allroad S
Ráfek zadní Mavic Allroad S
Pedály Shimano XTR
Řídítka RXL SL Carbon Road Handlebar 420 mm
Představec Ritchey 100 mm
Sedlovka Elita ONE 27,2 mm
Sedlo Ryet Aircode
Pláště Schwalbe G-One Allroad 40 mm

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
MTesil
MTesil

23.2.24 13:34

Miros: Tomu rozumím. Ale když u mě to je o tom jestli Speedero 36 mm co jsou v poličce nebo 40 mm co jsou na druhém kole. :)

Reagovat
MirosPikos
MirosPikos

22.2.24 12:18

S klidným svědomím se na Speedero vykašli a vezmi raději Thundero. Rozdíl ve wattech i váze minimální.

Reagovat
MTesil
MTesil

22.2.24 10:12

Děkuji všem za komentáře. S oranžovou omotávkou souhlasím, tohle byl experiment. Ona je to stejně strašně nepraktická záležitost na kolo na kterém se jezdí. :) Takže až bude ušpiněno moc, bude nahrazeno zřejmě klasickou černou.

Pro zájemce jedná se o tento rám: https://a.aliexpress.com/_EIA6fAt

Ještě teda asi dojde na změnu plášťů na Tufo Speedero, s ohledem na spíše silniční využití, ale ještě dám těmto šanci.

Reagovat
detoxy
detoxy

22.2.24 07:58

Na mě je tedy té oranžové moc, ale každý to má jinak. Jinak palec nahoru za netradiční přístup k pořízení.

Reagovat
michal1968
michal1968

22.2.24 07:44

No,příběh jsem přečetl celý..už jenom za něj 5star..

Další za hlášku. ,,..barva přeci jezdí…"..

Barva výrazná…aspoň budeš vidět na cestě…

Přeji ať ti dělá radost..

Odkaz na rám poskytnes?

Reagovat
MrtweyUbrus
MrtweyUbrus

21.2.24 11:35

To je spíš růžový grep..

Reagovat
TK75
TK75

20.2.24 15:52

Jedinej pravej pomeranč je Orange a ten k této barvě dává omotavku která by tady asi taky sedela víc :)

Reagovat
Miles90
Miles90

20.2.24 14:51

Za ty peníze parádní kolo. 5*

Reagovat
Aduldinho
Aduldinho

20.2.24 14:33

Krasavec pomerančovej, tu máš pět, ať dělá jen a jen radost! ;-)

Reagovat
Bafoon
Bafoon

20.2.24 14:01

můžeš mi pls hodit odkaz na tenhle kontrétní rám? Ď

za příběh a srdíčko jasných 5 za mě :)

Reagovat
Singlespeed
Singlespeed

20.2.24 13:55

Vypadá to skvěle. Na gravela možná trošku těžší převody, ale to má každý jinak. Taky jsem si všiml, že čím širší ráfky, tím nižší tlaky. Na silnici jsem byl zvyklý na 8 barů ve 23 mm pláštích na úzkém ráfku. Nedávno jsem nasadil široký ráfek (31 mm zvenku) a 3 bary v 32 mm gumách už je beton jak cip :-) .

Reagovat
JachymP
JachymP

20.2.24 12:50

Ta oranžová by byla super kdyby rám měl jinou barvu ;)

Reagovat
benobiker
benobiker

20.2.24 12:08

Super stavba, super povídání! :-) Kolo vypadá v kombilaci s těma výpletama a pláštěma parádně, mě osobně možná trochu moc mlátí do očí ta svítící oranžová omotávka, ale to je opět čistě subjektivní věc…:-) Vozil jsem tohle sedlo, bylo pohodlné, ale začalo se odlepovat 3D polstrování… Sedlovku mám taky totožnou, nalítáno pár stovek Km a zatím tady drží, vzhledem k její váze.:-)

Reagovat

Další galerie z kategorie

TrilO26 0
TJK 8
TJK 12
Simi82 5
Koli13 11
Milan17 5