EX Trabant

Přidat foto

Tento trabant vznikl neplánovaně souhrou náhod a okolností. Na zimu jsem měl naplánován menší zákrok, po kterém měl následovat klidový režim a eliminovat jakékoliv nebezpečí pádu. Takže na kolo venku jsem mohl zapomenout. Pořídil jsem tedy chytrej trenažér na to domácí bezpečný šlapání a postupné zvyšování zátěže při rekonvalescenci. Do onoho trenažéru mi však nešlo mé HTčko bez sundání třmenu brzdy a musel bych dokoupit i adaptér na 148mm osu. Na bazaru jsem objevil staršího Tribana a odpoledne jsem ho už vezl v kufru. Výplety rozcentrované, převodník na klikách různě vyosený do stran… No nic, jen ho upnu do trenažeru a může mi to být jedno (říkal jsem manželce)… Ještě před nástupem do nemocnice jsem měl asi měsíc na seznámení se s ním. Tak jsem si řekl, že vyzkouším, co dovede. Projel jsem si na něm trasu do práce a zpět, tak jak ji jezdím běžně na HT. Rovnější úseky jsem si užíval mnohem víc, polní a štěrková cesta super, lesní sjezd však už tak super nebyl. Suma sumárum, čas podobný jako na HT (co jsem nahnal ve stoupání a na krátkých rovinkách jsem ztratil v technických sjezdech). Ale bavilo mě to tedy fest! Takže z plánu „nedám do toho kola ani korunu“ vznikl nový plán. Kolo do marastu, zimák, dojížďák do práce a kolo do trenažeru. Chtělo to pláště s trochou off vzorku, lehčí převod – vyprošťovák (cestou do práce kolem Vizmburku je to krapet stoupák) vyřešila kazeta 11–46 místo původní 11–42. Pak už jen detaily (položená hlava díky delší tappered vidlici, karbonová sedlovka bez offsetu, abych dohnal položenější úhel sedlovky a aby trochu filtrovala nerovnosti, jiné záplety, protože oem jsou naprostá tragédie, bezduše a samozřejmě blatníky). RU vzadu má obrovskou výhodu, že kolo hodím do trenažeru během chviličky. Zatím velká spokojenost a pro mě zcela něco nového (silničku ani gravela jsem doposud nejezdil).

(vloženo 2.2.24)

fk3
Ohodnoť bajk: (4.1  / 22 hlasujících)
Značka Triban
Model GRVL 120
Modelový rok 2021
Velikost L
Hmotnost 11,16
Rám Hliník
Vidlice OG-Ekvin FK-010 celokarbon
Hlavové složení MAX1 1-1/8
Kliky Zrace blade
Středové složení BSA Zrace
Měnič Shimano rd-m5120 sgs
Řazení Microshift XLE
Převodník Goldix 38t
Kazeta Shimano 10s 11-46t
Řetěz Shimano
Náboj přední Mavic 100x12
Náboj zadní Mavic RU
Brzda přední Tektro MD-C550 flat mount
Brzda zadní Tektro hy/rd PM
Brzdové páky Microshift XLE
Ráfek přední Mavic Crossride FTS
Ráfek zadní Mavic Crossride FTS
Dráty Mavic Crossride FTS
Pedály Shimano 520
Představec B-twin 100
Sedlovka Ritchey WCS Carbon Zero UD matte 27,2 x 400mm
Sedlo PROLOGO Proxim W650
Pláště Maxxis Rambler 700x38c

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
fk3
fk3

8.2.24 10:19

Jo, ono je to daný i jiným třmenem. Tehle tolik netrčí, jako promax.

Reagovat
BSA
BSA

8.2.24 09:35

Aha, teď koukám že máš jinou přední vidli. Já u drbana musel dělat děsný harakiri abych se vyhnul tyčkou od blatníku přední kotoučovce. A s 38 mm gumama je to s blatníkama na desetiny milimetru, trocha lepivýho bahna a je to ucpaný.

Reagovat
fk3
fk3

7.2.24 19:02

díky, blatníky jsou SKS Bluemels Basic 28 – 45mm + sks zástěrka na předním kole. Na obutí 700×38C jsou akorát, na širší už by to nebylo.

Reagovat
angelo02
angelo02

6.2.24 20:13

Moc hezké. :-) Jaké to máš prosím blatníky? Jsou tak nenápadné, že bych si jich skoro nevšiml.

Reagovat
JohnJackdaw
JohnJackdaw

6.2.24 16:13

Pěkné, za 5*

Reagovat
Aduldinho
Aduldinho

4.2.24 09:46

Vítej mezi Tribánisty, nemohu jinak než za 5*! Souhlas ty Dekáč záplety stály za houno! ;-)

Reagovat
macebo
macebo

3.2.24 20:27

PM třmen není problém nasadit přes redukci na flat mount, jezdil jsem tak Avid BB7, která je výrazně lepší než semihydraulika, která měla jedinou výhodu a sice příjemnější dávkování. Brzdnost tragická.

Reagovat
fk3
fk3

2.2.24 14:41

docela jo, hydromechaniku jsem neměl v plánu, ale v dekáči ji měli za třetinovou cenu, bohužel jen PM, takže dopředu jsem nahodil za stejný peníz pouze mechaniku flat mount. Původní Promax byly jak na dětské kolo.

Reagovat
BSA
BSA

2.2.24 14:16

Co by ne… pracant dobrej. Ty brzdy se chovaj stejně?

Reagovat
vpa007
vpa007

2.2.24 13:38

Fajn stroj, sypatickej příběh a povedený upgrade… Tak ať to sfiští! ;)

Reagovat

Další galerie z kategorie

TJK 7
TJK 0
Simi82 4
Koli13 11
Milan17 5
Zucco 6