Jak je známo, tak pořádné kolo je do mufen. Vzhledem k tomu, že mám jen jedno, tak jsem se rozhodl s tím něco udělat. Francouzské kolo taky nemám, což beru jako velkou mezeru v těch pár kolech co mám. Takže padlo rozhodnutí, že si postavím francouzské kolo do mufen a abych šel trochu s dobou, tak trubky budou z karbonu. Třeba takové TVT ap. No a tak u mě skončil monokok upečený na Sardinii :-). Model má sice v názvu Light, ale monokok z té doby je všechno možné, jen ne lehký a rám s vidlicí tak mají nějakých 1800 g. V té době to muselo vypadat trochu jako scifi a běžné tehdejší produkci to provedením dost uteklo. I jízdním projevem mě to dost překvapilo. Na tu dobu se jedná u tuhý rám s adekvátním množstvím (ne)pohodlí. Rám pořízen ve stavu snad nejetém, podle stop je jisté jen to, že v něm byla upnutá kola. Představec je plánovaný jiný, ale nejdříve ho musím sehnat.
Firma Fiocco bude zde předpokládám zcela neznámá a výrobou kol se zabývala pouze v druhé polovině 90s. Hlavní zaměření firmy, jak celý název napovídá, bylo letectví. Především ultralehká letadla, ale i nějaké kánoe, karbonové díly do aut (údajně i monokoky pro Ferrari) atd. Majitel byl fanda do cyklistiky, tak si asi takto plnil svůj sen. Firma skončila někdy kolem roku 2000, snad i kvůli nějakým finančním machinacím.
(vloženo 13.9.23)
| Značka | Fiocco Aviotech |
| Model | Light |
| Modelový rok | 1996 |
| Hmotnost | 7,34 |
| Rám | Karbon |
| Vidlice | Celokarbon |
| Hlavové složení | Campagnolo Chorus |
| Kliky | Campagnolo Chorus 53/39 |
| Středové složení | Campagnolo Chorus |
| Přesmykač | Campagnolo Chorus |
| Měnič | Campagnolo Chorus |
| Řazení | Campagnolo Chorus |
| Kazeta | Miche 12-25 |
| Řetěz | Ultegra |
| Náboj přední | Corima + WR Compositi |
| Náboj zadní | Corima + WR Compositi |
| Brzda přední | Campagnolo Chorus |
| Brzda zadní | Campagnolo Chorus |
| Brzdové páky | Campagnolo Chorus |
| Ráfek přední | Corima |
| Ráfek zadní | Corima |
| Pedály | Speedplay Zero |
| Řídítka | Schmolke TLO |
| Představec | FRM |
| Sedlovka | WR Compositi |
| Sedlo | Gipiemme Stealth 2000 |
| Pláště | Galdy |
Fiocco i Kestrel mají monostay. Další podobnosti nevidím, i když si je dám vedle sebe. O Treku té doby raději taktně pomlčím. Tohle by nijak divně, nebýt toho zmíněného uchycení sedlovky, vedení lanka a 1" vidlice, nevypadalo ani v roce 2008. A to mě na tom hodně baví. Spojení prvků 90s a doby mnohem pozdější. Ale to si tu jen tak plácám, pro téměř všechny zde to je neuchopitelná informace. Naštěstí…
16.9.23 21:40
16.9.23 19:54
16.9.23 19:07
První Madona je z roku 2003 (vyráběna do 2007, takže více jak o 10 let později než tahle rámovka), což je o dost jinde. A krom modernějšího řešení upnutí sedlovky a vedení lanka k zadní brzdě mi přijde celkově poněkud zaostalejší. Aneb Trek v té době (a ani o dost později) nenabízel nic porovnatelného.
15.9.23 14:02
Na první pohled tam vidím první Madonu od Treku. Pěkný kus se zajímavou historií.
14.9.23 19:58
No tohle je sen…tady se krásně zastavil čas…
Přesně kolo, jaké aktuálně sháním (jen menší rám) – klasická geo, karbon, Campa, nízká lehká kola. Nádhera, navíc v luxusním stavu – velký obdiv a gratulace.
Ovšem ta MTB rámovka je ještě větší smakuláda! ;-)
tvoje pro mě nejošklivější kolo a stejně je minimálně za pět. jak ty to jen děláš