aktuálne - 6/2024
aktuálne - 6/2024
9/2023
1/2024
1/2024
1/2024
orignál, bez úprav - 5/2023
Po 2 rokoch som vymenil full (130/120 – Kellys Tyke) za nového Neurona (Model 2023). Kellys po všetkych upgradoch bol celkom fajn bajk – hlavne potom, čo som na ňom vymenil 80% vecí :D – vidla, komplet pohon, kokpit, uprava geometrie, rafiky, atd.) Na trailoch však ten bicykel už narážal na limity – predovšetkým zadným odpružením. Bol to však XC/DC bajk so staršou geometriou takže nemožno to tomu bicyklu vyčítať. Po čase som teda dospel k záveru, že chcem trailovejší bajk. Zaroveň som požadovaL XC aj AM bicykel v jednom lebo jazdím celoročne a jazdím takmer všetko (cesty / cyklo v zime, a XC + Traily počas roka). Dva bicykle som, nechcel. V tomto je Neuron výborný – čo som si prešiel ponuku bicyklov pred kúpou tak lepší bicykel – pomer cena/kvalita/komponenty som nenašiel (ak nerátam bicykle v zľave). Ten základ je tam naozaj dobrý (najväčšia slabina boli kľuky).
Pôvodne som plánoval Neuron AL 7 ale tam sa mi nepáčili farby. Tak som vzal 6tku. Vo finále úpravami som z toho spravil vylepšenú AL 7čku. Váhu mam momentálne lepšiu ako má vrcholový karbonový model CF9 SL.
Mám 173/80 cm a vybral som Mko. Canyon radil Sko ale 27,5" som nechcel + bol som na hranici S / M. Nakoniec mi bicykel sadol. Ešte mam vyše 2,5 cm rezervu na sedlovke. Vymenil som predstavec za kratší –1,5cm (35mm) a riaditka za širšie +2 cm (780mm) a sedlo posunul trochu dopredu (cca o 1 cm). Teraz je ten posed ideálny.
Upgrady/Servis
5/2023
- Miranda Delta (30z) kluky som hneď vymenil za Shimano SLX 7100 30z – ušetril som tak vyše 200g. Hlavne vyzerajú lepšie a je to overená kvalita. Ako bonus – zohnal som cih za super cenu aj s prevodníkom.
- DT Swiss náboj s ratchet systemom – 18z zubatku som vymenil za 54z Už ma všetci počujú :D Zároveň hlučnosť náboja sa dá ,,regulovať,, množstvom maziva v orechu. Záber 6,6° je skutočne znateľný, v technickom teréne je na nezaplatenie. 70€ je dosť za takú drobnosť (starú 18z zubatku som predal za 10€) ale investícia sa mne osobne určite oplatila .
7/2023
- Po 1600km – po 3 mesiacoch od kúpy – výmena reťaze.
- Výmena radenia za XT 8100. Po týždni som vymenil aj prehadzovačku – XT 8100.
9/2023
Vložky od Tannus Armou + TPU duše od Tubolito boli super do terenu (na traily) ale jazdil som prevažne XC a tam tu váhu bolo poznať – to bol dôvod prechodu na bezduše. Vložky som vozil asi 2–3 mesiace.
- Prechod na bezduše a nové plášte od Pirreli Scorpion Trail MTB ProWALL TLR 29" x 2.40"
Plášte po pár mesiacoch hodnotím celkom pozitívne: 9 z 10. Predný plášť je trochu hlučnejší (Pirreli Scorpion Trail S – možno je to tlakom – jazdím 1,3–1,5), trakcia je viac než dobrá v suchom teréne aj na snehu/ľade, v blate/mokre korene – tam to je horšie ale tam vynikajú hlavne niektoré enduro. Navyše také podmenky jazdím len výnimočne. Do buducna ale plánujem skúsiť znova Continental Mountain/Cross King kde je lepšia váha aj valivý odpor. Poprípade Pirelli XC RC vyzerajú tiež super.
- Výmena brzd za Shimano SLX 7120. SRAM DB8 sú/boli účinnosťou porovnateľne dobré ale nakoniec som aj tak prešiel späť na Shimano. Dôvod prechodu boli (pre mňa) lepšie páčky (nastavitelnosť, tvar) a jednak lepši servis brzd + original latničky s chladičom. Kotúče ostali SM-RT 76 (XT).
10/2023
- Výmena reťaze SLX po 1500km (3100km).
- Výmena kazety za XT8100 10–51.
11/2023
- Kúpa nového setu hliníkových kolies – z pôvodných 2170g som sa dostal na 1770g.
Jedná sa o set kolies: ráfik: Zi30SLA (Newman SLA 30) + náboje: DT Swiss 350 Straight Pull IS6. Kolesá som (podobne ako bezduše) kupoval kvôli úspore váhy čo sa pozitívne prejaví na dlhších XC výjazdoch. Oproti dušovej verzi so starými setom kolies som ušetril cca 400g + váha duší čo je zhruba 250g = ušetrených 650g na sade kolies. 54z zubatku som ponechal resp. len prehodil do nového náboja. Cena ? 300€ v akcii z pôvodných 500€ (staré som predal za 170€)
- Nová páčka sedlovky od Shimana – model MT500 – namontovaná na páčku ľavej brzdy. (Zbavil som sa objímky = čistý kokpit)
12/2023
- OVAL prevodník od Garbaruku – 30 zubový – 59g váha (SLX važi 120g).
- Karbonové riadidlá od S-Works Mini Rise Carbon (rise – 10mm, širka 760mm, 8° backswipe a 6° upsweep) – pocitovo lepšie ako som mal predtým (rise – 20mm, šírka 780mm), po 8 jazdách pozorujem menej vybrácií do rúk (± rovnaká teplota vonku, zamrznutá zem, čiže podobné podmienky ako na hliníkových riadidlách) a ušetril som na váhe rovných 200g.
1/2024
- výmena SPD pedálov – za Shimano XT – M8000 (o vyše 100g ľahšie)
- výmena predného kotúča za 180mm – nový ICE-Tech kotúč SM-RT86 180mm (predtým 203mm)
- Nové stredové zloženie Shimano MT800 BSA.
3/2024
- výmena reťaze po 1500km (4500 km), nahodena SLX
nabuduce už ale idem do XT reťaze
- výmena zadného kotúča za nový (ostal som pri SM-RT76).
4/2024
- malý servis vidlice a tlmiča (presne po roku) – vidlica si to fakt už pýtala – bola celkovo tuhšia. Inak servis bicykla robím priebežne. Napr. všetky ložiská zadnej stavby som kontroloval a premazaval v decembri. Hlavko som čistil a premázaval už 3–4 krat, preventivne.
- polep na tlmič – farba zhodná s farbou rámu
(mám v plane aj polep na vidlicu)
- blatník od Syncrosu.
Oficialne Syncros neponúka blatnik pre Fox 34 Rhythm ale ja som skusil 2 verzie a verzia ,,Trail,, pre Fox 34/36 (všetky verzie) modelovy rok 2020 pasuje takmer dokonale.
5/2024
- nová sedlovka od ONEUP V2 180mm (30,9mm)
- výmena kazety za XTR (pukala ale vyriešene premazaním nitov – teraz vydrží v pohode aj mesiac)
6/2024
- výmena kľuk za Shimano XT 8120 170mm (mal som 7100, 175mm)
- po 10 mesiacoch a cca 3500km výmena plášťov za XC – Scorpion XC M dopredu (870g) a XC RC dozadu (710g) obe vo verzi Gold.
Môžem po 2 jazdách a 170km povedať, že toto bolo skvelé rozhodnutie – ušetria kopec energie – menší valivý odpor = sú rýchlejšie. Na pár trailoch čo som zatiaľ šiel (modre/čierne – prevažne mokro/vlhko) tak podržali. Nemám k nim zatiaľ žiadnu kritickú pripomienku.
Ako bonus – celková váha poklesla (za mňa) na slušných 13kg.
Stále tam je priestor na úpravu – hlavne Performance vidlicu alebo ešte ľahšie kolesá – kludne by sa dalo dostať aj na 12 kg. Avšak to by bolo hned 1500€ v háji :D To už nemá zmysel.
(vloženo 13.4.23)
Značka | Canyon |
Model | Canyon Neuron 6 (Custom) |
Modelový rok | 2023 |
Velikost | M (29") |
Hmotnost | 13 kg, s výbavou 13,4 kg |
Rám | Hliník |
Vidlice | FOX 34 Rhytm (140mm) |
Tlumič | FOX Float DPS (130mm - 210/50) |
Hlavové složení | Acros |
Kliky | Shimano XT 8120, 170mm |
Středové složení | Shimano MT800 |
Měnič | Shimano XT |
Řazení | Shimano XT |
Převodník | Garbaruk OVAL 30z |
Kazeta | Shimano XTR 9100 10-51 |
Řetěz | XT |
Náboj přední | DT Swiss 350 Straight Pull IS6 |
Náboj zadní | DT Swiss 350 Straight Pull IS6, 54z |
Brzda přední | Shimano SLX M7120 (180mm - Shimano XT - SM-RT 76) |
Brzda zadní | Shimano SLX M7120 (180mm - Shimano XT - SM-RT 86) |
Ráfek přední | Zi30SLA (Newman SLA 30) |
Ráfek zadní | Zi30SLA (Newman SLA 30) |
Dráty | DT Swiss |
Pedály | XT (M8000) |
Řídítka | S-Works mini rise carbon |
Představec | KLS (31,8mm) 35mm |
Sedlovka | ONEUP V2 180mm |
Sedlo | Sting ST-S107 |
Pláště | PIRELLI Scorpion XC -M- ProWALL 29x2.40 // PIRELLI Scorpion XC -RC- ProWALL |
@easton … tiež som čital, že 36z zbytočný upgrade, rovno 54 … yes – tato farba / farebná kombinacia je super, nebije do očí ale zaroveň nie je fádna – napr. neuron 7 v tej zelenej je hrozný a v tej komplet čiernej tiež nič moc – aj preto som vzal Neurona 6
Zubatku dej rovnou 54 zubů – vlastní zkušenost. Až s tímhle upgradem je to to pravé. :)
JInak Neuon v týhle barvě se mi fakt moc líbí.
stredu minulý tyždeň som objednal a zaplatil kredit. kartou, platba im prišla do 24h, do 48h kolo zabalili a odeslali, boli však sviatky takže kolo prišlo až v stredu, inak by prišlo v pondelok
Mal som Tyke 10 – 27,5" … ktory som upravil, Deore 1×11, RS Revelation RC, Zmena geometrie, Deore brzdy atd.
viď inzerat – kolo aktuálne predavam
A jakého si měl předtím Kellyse. Neměl si Tyke 50 r.2018 na 29 kolech se zdvihama 120/130?
modra je moja farba… a flaty mám len občas, inak jazdím SPD
… a toto je modrak tak napůl :D polovina je sivá
14.4.23 09:35
A další modrák. Ty modrý prvky se mi moc nelíbí, ale hlavně, že to dobře jezdí.
Já mám 181/83 a mám taky M.