Řikam tomu kolu Samuraj, po každé když nasednu na něj ukáže neodolatelnou vnitřní silu a charakter. A jaký je tady příběh, žádný, toto je spiš cesta… Po zprovoznění TREK 4000, bylo jasné kam to směruje a v hlavě vrtala myšlenka že chci totožný ram jen v oceli, a to se povedlo, dvakrát. Prohledal jsem co nabízí bazar, několik telefonátu a už jsem kecal z majitelem o přiběhu kola, a najedno padlo že ma k tomu i doklady, pokud to ne budu chtít tak jde do koše, ne vahal jsem ani minutu a po rozhovoru s majitelem nakládal nakup do auta. Pak jsem na to naházel to co zbylo ze “stříbrného šipa” (je tady v profilu), a mohl jsem jezdit! Není to finalni podoba, ale už jsme tomu blízko, kolo je mega pohodlné, žehli každy kamínek a dolíček díky oceli a dobře tomu přispívají i plašte Big Apple. U osazeni stoji za zminku kliky XTR s převodnikem 46 zubu, je to tak akorát a pod 46 už by to ne bylo ono, obyčejné pedály Union ktery i dnes odvádí svoji prace na jedničku, a v poměru cena/váha/kvalita, to prostě nejde překonat! Kola Mavic a aby toho ne bylo malo vyšlechtěno titan rychloupinakamy Mavic. Takove to neo-retro z proměnou hořaka na flatbargravel do města, a klidně i na švih 150+.
(vloženo 7.10.22)
| Značka | TREK |
| Model | Singletrack |
| Modelový rok | 1999 |
| Velikost | 21 |
| Rám | TREK |
| Vidlice | Spinner |
| Hlavové složení | Ritchey |
| Kliky | Shimano XTR FC-M900 |
| Středové složení | Shimano XT |
| Přesmykač | Shimano XT FD-M735 |
| Měnič | Shimano XTR RD-M900 |
| Řazení | Shimano XT BR-M739 |
| Náboj přední | Mavic |
| Náboj zadní | Mavic |
| Brzda přední | Shimano LX |
| Brzda zadní | Shimano LX |
| Brzdové páky | Shimano XT |
| Ráfek přední | Mavic CrossRide |
| Ráfek zadní | Mavic CrossRide |
| Pedály | Union |
| Řídítka | One Race |
| Představec | Ritchey WCS |
| Sedlovka | Ritchey WCS |
| Sedlo | Ritchey Comp |
| Pláště | Schwalbe Big Apple |
Zoidberg Je to tak, do kola stavím to samé, skoro to samé. Když jsem jezdil na Suoerior a nic ne zkoušel byla maximální spokojenost. Začalo to nějakým upgradem a už to se mnou jelo z kopce. Začal jsem zkoušet jiné značky, s jinou geo a dlouho mně ne docházelo že pro moje použiti je důležité aby geometrie ramu byla “silniční”. Tim pádem jsem vystřídal 7–10 rámu, hlinik, ocel, titan, u toho různé neodpružené vidlice z různých materiálu a jinou konstrukcí, u obojích každy materiál a kvalita projevuje různé vlastnosti. Toto kolo a všichni před tim je relativně “levný” způsob zkusit jak funguje kolo z různých materiálu, a na různém osazeni.
9.10.22 12:47
paráda, moc pěknej. jen bych osobně dal trošku hrubější pláště, ale proti gustu… :-)