Qayron Carma EN mk.II 2021

Přidat foto

Po lehkém a hravém endurku postaveném na rámu Giant Trance (s většími zdvihy) se můj výběr příštího celoodpruženého kola logicky ubíral směrem k plnohodnotnému endurku a nebo k okušení 29"kového fullu. Nakonec jsem skončil u obojího :) Nebojím se toho, že bych zdvihy nevyužil a nebojím se ani 29". Jasně, je to kladivo na čarodějnice a předpokládám, že to co ztratím na obratnosti a lehkosti se mi vynahradí jinde :)

Narozdíl od většiny přítomných mě Qayron neuráží. Jejich flotilu kol znám velmi dobře, vím co od jakých modelů čekat a co naopak ne. Odpružení Suntour znám taky jako svý boty, a vím, že po troše pošťourání chodí krásně. Když chci mít opici (lišku) musím mít i na banány :))

Velikost jsem si vzal se svými 180cm eLkovou, mít o pár čísel méně, tak už mi nebude. Emko mi naopak bylo příliš malé.

Bike jsem si trochu překopal, nahodil nějaké moje komponenty – představec, řídítka, brzdy, kotouče, páčku teleskopky, atd. Jedenáctkové řazení mi vyhovuje, nemusím mít nutně dvanáctku. Jsem zvyklý na jedenáctku s rozsahem 11–46 (enduro i XC) a v tuhle chvíli mi Carma nabízí ještě o kousek více. Přemýšlím, zda nevyměnit Raceface teleskopku za novou Giant 2020, která se mi válí doma – neporadí někdo, zda to má smysl?

(vloženo 19.2.21)

formica.rufa formica.rufa
Ohodnoť bajk: (4.4  / 34 hlasujících)
Značka Qayron
Model Carma EN mk.II
Modelový rok 2021
Velikost L/18"
Hmotnost 15,x kg. Nezajímá mě.
Rám Aluminium
Vidlice SR Durolux 36 170mm
Tlumič SR Triair 216x63
Kliky Sh.Deore M5100, 175mm
Středové složení Hollowtech II - jupí!
Řazení Sh.Deore M5100
Převodník 32T (vyměním na 34T)
Kazeta Sh.Deore 11-51
Řetěz KMC 11
Náboj přední Sh.MT400
Náboj zadní Sh.MT400
Brzda přední Sh. SLX M7120 + 203mm SM-RT81 Icetech
Brzda zadní Sh. SLX M7120 + 180mm SM-RT81 Icetech
Ráfek přední Rodi TRYP30 - 30mm, bezduš
Ráfek zadní Rodi TRYP30 - 30mm, bezduš
Pedály spd Sh. XT
Řídítka Deity carbon 790/25
Představec Hussefelt 40mm
Sedlovka Raceface Affect 150mm
Sedlo Qayron, příjemné malé sedlo :)
Pláště Michelin Wild Enduro 2,4 F/R. Bezduše.

Komentáře

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
Kremen
Kremen

22.2.21 12:02

Cokoliv funguje ;) Pohoda

Reagovat
formica.rufa
formica.rufa

22.2.21 10:47

Danke :) Jojo, rychle sem tam na prvni vyjizdku provizorne (na hajdalaka) natahl bytelnejsi cirou izolacku od Tesa.

Reagovat
Kremen
Kremen

22.2.21 10:08

Dobře udělané fotky. Kolo je kladivo – za 5

A jen tak bokem – to co je vidět na spodní rámové trubce jsou bublinky pod fólií?

Reagovat
formica.rufa
formica.rufa

21.2.21 22:38

Kubánec: Tak až uvidím oranž Carmu, tak dáme pivko :D

Reagovat
goofy
goofy

21.2.21 11:30

Fajná barvička…

Reagovat
Kubánec
Kubánec

21.2.21 09:19

Formica: No jo, koukám na to. Ty máš kolo pro velký kluky :) Ať slouží a dělá radost :) A hlavně opatrně.

Reagovat
formica.rufa
formica.rufa

20.2.21 16:27

JacoP: Teď mi připadá, že ti ve všem budu názorově oporovat, tak to neber ve zlém :)

S tím Michelinem se nepleteš, je to opravdu 2,4ka .Přední Wild Enduro v 29/2,4 je jen o 2mm užší, než můj ex Assegai 27,5/2,5. podo­týkám, že nazuto na 30kovým ráfku. Průchodnost není tak tragická, jak se může zdát. S 2,5kovým pláštěm bych se nebál. Jinak za mě je 2,6ka zhovaditost. Jezdil jsem to na 30mm ráfku, nevyhovovala mi – můj subjektivní názor :)

Představec jsem dával 40mm, neboť se mi válel doma. Na Carmě byl v základu 50mm, což se mi na tak krutém stroji moc nelíbilo a krom toho jsem si zkrátil posez. A dávat lipo za nový 40mm představec mi přijde zbytečné…těch pár gramů vem čert…naopak bílé nápisy mohou krásně korespondovat s nápisy na pláštích. :)

S těmi páčkai a objímkami – brzdy byly původně čtyřpístkové Deorka, měnil jsem je za svoje čtyřpístkové SLX, obojí na stejných EV úchytech. Naopak jsem rád, že řazení je na samostatné objímce, neboť, jak stále něco měním a přehazuji, tak se trápím s kompatibilitou různých druzích úchytů na brzdu. Takže za mě samostatná objímka je fajn, ikdyž možná krok vzad. A páčka teleskopu je Džájenťácká a vyhovuje mi daleko více, než nějaká předpotopní Raceface.

Když to shrnu, tak jsem spoko s kokpitem.

Reagovat
JacoP
JacoP

20.2.21 09:31

Design fajn, je dobře že má Rock Machine v ČR další konkurenci, aby neusnuli na vavřínech…

Průchod zadní stavby se mi zdá docela přísný, ten Michelin je 2,4" jestli se nepletu. Kdyby jsi tam chtěl dát 2,5–2,6" asi budeš mít problém, kor na jaře a podzim v blátě.

Jinak jediné co mi tam nesedí je Hussefelt představec, dělají se i hezčí a lehčí. Pak škoda že řazení není I-spec ev bez objímky, ale přímo na brzdu. To samé páčka teleskopu. Kokpit by zase byl o kus hezčí.

Jinak fajn.

Reagovat
formica.rufa
formica.rufa

20.2.21 08:00

Kubánec: Díky, díky :) No, pokud máš oranž, tak máš trailovou verzi… ;)

Reagovat
Kubánec
Kubánec

20.2.21 07:55

Tahle kombinace je super. Nakonec jsem vzal oranžovou a nelituju. Už se těším až to projedu. Ať slouží :)

Reagovat
formica.rufa
formica.rufa

19.2.21 22:31

pavlik: Barvičky a čtyřčep by seděli :))

Reagovat
4daš
4daš

19.2.21 22:10

luxusní bike :-o

Reagovat
HT Adam
HT Adam

19.2.21 21:33

Super, ať slouží

Reagovat
pavlik6022
pavlik6022

19.2.21 21:21

Pěkný, Vypadá to jako můj sentinel..

Reagovat
embi
embi

19.2.21 20:12

Zadni stavba vypada moc pekne. Obzvlast oblast sedlovych vzper u horniho vahadla.

Reagovat
esmo
esmo

19.2.21 19:35

Když se ti ta teleskopka válí doma, tak bych ji tam zkusil dát, než se na internetu ptát :D

Reagovat

Další galerie z kategorie

Edwin 1
Dworry 3
Tomas85 1
Demon 1
matbiker 18
Ondra P.2 9