Černokoza

Přidat foto

Po sestavení

Aktuálně pro 181/85

Canyon Grand Canyon 9 2021. Top model řady hliníkových hardtailů. Velikost M pro cca 181/ 85. První dojmy byly hodně smíšené, skoro to vypadalo na malý rám, stačilo ale vyměnit řídítka a jejich pozici a najednou je to úplně o něčem jiným.. Bika už jsem prohnal po Točná trails a pak dal fitness po kundodromu. Kolo se cejtí nejlíp jednoznačně v terénu, prakticky jezdím to samé a s podobným pocitem co na Spectralu, ve sjezdu to víc drncá ale ve výjezdech je znát tuhá stavba a to jsem chtěl. Na asfaltu nejede jako XC bike, je znát trailovější tedy vzpřímenější posez a utáhnout masivnější kola a pláště není jen tak, navíc 30z převodník na dlouhé asfaltové přejezdy není ideál. Ve výsledku jsem ale spoko, celopéro každopádně může do světa a na silnici pořizuju endurance silnici.

Edit. po cca roce jsem kolo s těžkým srdcem prodal a definitivně přešel výhradně na gravel. GC byl hodně bytelný HT, na brouzdání krajinou trochu overkill. Měl jsem to kolo rád a občas si říkám, že byla škoda se ho zbavit, ale bylo to nutný. Mít prostor tak pro 3–4 kola, určitě by jedno z nich byl takovýhle HT tančík. Ale prostor je holt jen na jedno..

(vloženo 10.10.20)

macebo macebo
Ohodnoť bajk: (4  / 44 hlasujících)
Značka Canyon
Model Grand Canyon 9
Modelový rok 2021
Velikost M
Hmotnost 13,3
Rám AL SL
Vidlice FOX 34 Rhythm 120mm
Kliky Shimano M610
Středové složení Shimano Pressfit BB-MT500
Měnič Shimano Deore XT M8100 SGS
Řazení Shimano Deore XT M8100
Převodník 30 z
Kazeta Shimano SLX M7100 10-51 12s
Řetěz Shimano CN-M7100 12s
Náboj přední MXD5
Náboj zadní MXD5
Brzda přední Shimano XT M8100 - 180 mm
Brzda zadní Shimano XT M8100 - 160 mm
Brzdové páky Shimano XT M8100
Ráfek přední Shimano XT M8100
Ráfek zadní MXD5 29
Pedály Shimano XT
Řídítka 720 mm základ, 780 aktuálně
Představec 60 mm
Sedlovka Iridium 150 mm
Sedlo Originál nahrazen SQlab 610 Ergolux ,pak Ergon, pak Fabric..
Pláště Schwalbe Nobby Nic 2.35 Speedgrip přehozeno na Maxxis Ardent skinwall

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
TK75
TK75

15.10.20 20:11

Tak jasně, jednoplacka je na gravel jako dělaná, to jen kluci ze silnice remcaj:-)

Reagovat
zirecek
zirecek

15.10.20 19:07

Chápu váš názor pro gravela. Ale já nemám potřebu se drncat na štěrkoletu, přestože je to univerzál s větším dojezdem. Já si rád vychutnám pohodlí kvalitního HT, který pěkně jede. Jednoplacka je na údržbu velice jednoduchá. Na štěrkových cestách jsem se vydrncal už dost na 29ce přestavěné na celopevného krosa. Teď si užívám pohodlí a přitom dynamiku kola.

Reagovat
macebo
macebo

14.10.20 22:56

zirecek – blbost, bude to naopak, fitness kola a gravely budou mít víc a víc navrch s tím, jak bude růst množství a kvalita zpevněných cest a vývoj technologí. Gravely jsou fenomén i díky pokroku v oblasti bezdušových pláštů nebo kotoučových brzd. Jezdím gravela na 40 mm pláštích a zvládne to strašně moc. HT jsou celkem nudná, silnice moc silniční, gravel je do podmínek ČR ideální univerzál a důvod, proč se tu jezdí víc HT je hlavně o zvyku , pohodlí těch kol a hlavně ceně. 29 je pořád výhodnější kup do nějakých 35 tis..

Reagovat
TK75
TK75

14.10.20 20:29

Jako univerzál si představuji teda spíš kolo kde se nemusíš starat o x věcí a můžeš s ním jezdit celej rok.Hele mě z beranů po dvou letech už hrabalo a měl jsem jich dost.Pres léto jsem jezdil na ht a pak jsem si uvědomil, že jezdím vlastně jen za barákem po skalách.No a když začal podzim, déšť a bahno tak bylo vymalováno.Gravel je na to celoroční brouzdání krajinou lepší :-)

Reagovat
TK75
TK75

14.10.20 20:25

Zirecek: no právě že není, nebo teda jak kterej, ale na ht se mi dost zásadně zmenšil okruh dojetí.Prostě jsem se na tom vyblbnul v lese, ale silnice celkem na prd.A spoustu dalších věcí, jako třeba blatníky když chceš jezdit i v zimě.Na ht je nedám a další věc starat se o vidlici, sedlovku.Prostě je toho dost, gravel je daleko víc bezúdržbové kolo s kterým dojedeš dál s menší námahou

Reagovat
zirecek
zirecek

14.10.20 20:07

TK75, macebo: Je to spíše o tom, že lidé neví co s penězi a chtějí se odlišovat. Takže lidé přechází z HT na větší fully a gravely, protože je to teď in. Kdejaký pošuk ejakuluje na gravelu nesmyslně v tvrdém terénu. To je módní vlna, která přejde, a za pár let bude zase renezance HT. Je dobré, že si každý může koupit co chce a jezdit, jak se mu to líbí. Ideální je mít více typů kol, ale HT je takový univerzál v českých podmínkách.

Reagovat
TK75
TK75

13.10.20 11:07

No hledal jsem a opravdu tenhle Topston a Sendero 47 nikde nic

Celkem překvapilo

Já na Diverge u Sendera mám i v pohodě místo na bahno

Reagovat
macebo
macebo

12.10.20 22:55

TK75 – Topstone pobere cca 42 mm max, to nikdy nebude až tak hrubozrnej stroj.

Reagovat
TK75
TK75

12.10.20 22:52

Ten Digger se mi taky líbí, ale to ti stačí dát na topstona Road pluska sendero 47 a máš to doma

Myslím, že to jde někde jsem viděl na netu fotku

Reagovat
macebo
macebo

12.10.20 22:42

TK75 – nesouhlas. Nejde jen o to co projedeš/nepro­jedeš, ale jak to projedeš. Na tomhle HT taky projedu enduro trať, neznamená to, že je enduro zbytečný. S gravelem se vždycky nakonec vracíš na zpevněnou cestu a asfalt, tam je doma. Do terénu tě žene jen pomijivej entuziasmus. :)

Reagovat
TK75
TK75

12.10.20 21:59

Máš pravdu gravel ht nekonkuruje.Přesně jsem to tenhle rok střídal a ht je dobrý jen na to blbnutí v lese.To ale brzo omrzí.Gravel je prostě žihadlo a dá se s ním jezdit daleko větší a rozmanitější okruh.No a tam kde už bych potřeboval ht tak gravel vezmu a nesu :-)

Chce to mít doma oboje

Reagovat
Tecka
Tecka

12.10.20 20:48

Singlespeed: možná by to chtělo napřed číst, nebo se pořádně podívat na fotky a až potom psát.

Reagovat
Singlespeed
Singlespeed

12.10.20 20:17

Zkušenosti hovoří, že při takto vysunuté sedlovce by se majitel v budoucnu neměl divit, že mu rám prdne klasicky pod zámkem sedlovky.

Reagovat
Singlespeed
Singlespeed

12.10.20 20:17

Zkušenosti hovoří, že při takto vysunuté sedlovce by se majitel v budoucnu neměl divit, že mu rám prdne klasicky pod zámkem sedlovky.

Reagovat
Le Corbusier
Le Corbusier

12.10.20 10:39

Nevím proč tady tolik lidí licituje nad velikostí. Na stránkách výrobce je jasně napsáno že Mko je pro velikosti 175–183cm. Top tube to má 615. Na XC/Trail mě to přijde úplně akorát. Spíš mě vyděsila váha 13,3, ale má to vidli 34, pláště NN 2,35 takže asi i to začínám chápat.

Reagovat
Barak
Barak

12.10.20 09:20

Taky se přikláním spíš k velikosti L. Mám 186 cm v L a je to tak na hraně, M mi na tvou výšku moc nesedí. Ale kolo je to hezký, to zas jo.

Reagovat
macebo
macebo

11.10.20 21:10

kamator – nad tím jsem dlouho dumal, loňskej model je výrazně lehčí. Dělá to masivnější rám. Celkově je to kolo do těžších podmínek a ne XC raketa. A musím říct, že na trailu je to žihadlo. Do kopce to taky leze, takže celopéro může do světa…

Reagovat
kamator
kamator

11.10.20 19:48

Kolo moc pěkné. Trochu mne zaráží ta váha, ale věřím, že bude sloužit.

Reagovat
duri80
duri80

11.10.20 19:04

Širší rajdy a větší placku a za mně cajk. Barevnost moc prima.

Reagovat
GULIN
GULIN

11.10.20 15:49

Fajnová černokoza

Reagovat
perceptio
perceptio

11.10.20 14:58

Macebo: teď je to s výběrem fakt špatný. Já už čekám asi od července…

Reagovat
macebo
macebo

11.10.20 13:49

perceptio – ja ti rozumím, ještě nedávno jsem černý kolo odmítal jako tuctovku. Teď jsem ale prostě chtěl kolo, neřešil moc vzhled a vlastně ani nebylo moc na výběr. Časem dodám šmrnc na periferiích, zatím je ta čerstvá, nezasviněná černá fajn. (:

Reagovat
macebo
macebo

11.10.20 13:39

Zoidberg – běžnej gravel HTčku pořád v terénu nekonkuruje, jako univerzální gravel bych viděl něco jako Salsu Cutthroat, nebo Bombtrack HOOK EX v karbonu, obě kola jsem sháněl, bohužel ale v marný době pro takový nákupy… Proto teď Canyon na zimu a pak na jaře možná ještě uvidíme, co bude dál. Marně nevypadá třeba Nukeproof Digger…

Reagovat
hmm
hmm

11.10.20 12:48

macebo jsem ocas no ale tak plácat tě tu po rameni nebudu, ti napíšu jak to cítím tys to napsal taky… To se zase sešlo chytráků a poučovatelů..­....... však tohle je forum tady se můžeš vyjádřit a pobavit. Ale máš pěknou svítilnu.

Reagovat
Zoidberg
Zoidberg

11.10.20 12:29

Jsem měl za to, že „univerzál“ je právě gravel. Ale toto se mi líbí a velikost je, řekl bych, cajk.

Reagovat
macebo
macebo

11.10.20 12:20

hmm – ty budeš docela ocas, co? :D

Reagovat
perceptio
perceptio

11.10.20 11:43

Kolo pěkný, sice nemusím ty barvy ve stylu černokněžníků, to je ale věc vkusu. A velikost, pokud sedí a jede se na tom dobře, proč ne. Taky bych tipoval spíš teda emko ale máš to aspoň hravější.

Reagovat
Jano86
Jano86

11.10.20 11:35

Super kolo!a hlavne ze sa ty cítiš OK elko Emko alebo xxxxxxlko je úplne jedno hlavne ze tebe sedí.. Veľa km prajem..

Reagovat
hmm
hmm

11.10.20 08:47

Lko bude hrozná koza..... tos měl napsat hned že máš fobie s velkých rámů, na to tu trpí většina takže vpohodě

Reagovat
Fazzy
Fazzy

10.10.20 21:21

Ja bych to tak cerne nevidel. Ten komin teda nevypada buhvijak sportovne a bez nej uz by byl drop hodne sportovni, ale jestli ti stacilo pridat 2cm na forbec, tak zadna traga.

Reagovat
macebo
macebo

10.10.20 20:51

To se zase sešlo chytráků a poučovatelů. :) Nasadil jsem o dva cenťáky delší představec do negativu, dal širší řídítka s větším prohnutím, nahodil lepší gripy a je to naprosto cajk. Lko bude hrozná koza, která by mě nebavila, trailový HT chci živý, ne tupý.

Reagovat
moony
moony

10.10.20 20:40

Mám Grand Canyon 8 model 2020, měřím 180 cm a konfigurátor na stránkách Canyonu mi vypočetl velikost M. Před koupí jsem zkoušel Specialized a Trek u kterých mi sedělo L. Canyon má prostě jinak udělané velikosti.

Reagovat
hmm
hmm

10.10.20 19:20

Vezmu ranec peněz a koupím si malé kolo :-D přece nebudu kupovat těžší :-D U nás doma to děláme přesně naopak a se vším.

Reagovat
lubosalbi
lubosalbi

10.10.20 18:28

Vrátil bych to a vzal L

Reagovat
lubosalbi
lubosalbi

10.10.20 18:27

Je to malý, dohánět velikost rámu představcem mi nepřijde jako úplně rozumný. M bych bral na mých 170cm.

Reagovat
Vía
Vía

10.10.20 17:07

Kolo moc pěkný, jen ti nechci kazit radost, ale velikostně je to malý řekl bych. Docela mě zaráží, kolik lidí jsi koupi

kolo velikostně špatně, pritom to neni kolo za pár šupů…Holt to chce, se v tom trochu zorientovat. Pak je trochu škoda mít pěkný nový kolo a zjistit, že by to chtělo Lko

Reagovat
MrtweyUbrus
MrtweyUbrus

10.10.20 15:33

Řekl bych že na tvou výšku by jsi potřeboval Lko.

Reagovat
Brunox
Brunox

10.10.20 14:41

Ta stříbrná kazeta spolu s řetězem tomu sekne.

Reagovat
figur
figur

10.10.20 14:25

Mám 182cm – velikost L a odpovídá to perfektně. SQlab 610 jsem zkoušel cca 3 týdny a nešlo to. Vyměněno za 611 a pohoda. Ten přechod do zadní části u 610 je moc prudkej, u 611 je mnohem pozvolnější a netlačí tak. Sedla jsou a musí být tvrdší, aby plnila ten zdravotní benefit. Zaráží mě ta váha ale budou těžký kola, pláště, teleskop a asi i vidle. Moje 6 let starý vlastně to samý s 2×10, bez teleskopu, lehčíma kolama a vidlí /1500g/ má 11 1/4kg.

Reagovat
Radys
Radys

10.10.20 13:35

Kolo pěkný. Jen mi nesedí rám v M. Mám 183 cm a Canyona v L a super.

Reagovat

Další galerie z kategorie

antuch 12
RadimMan 6
Maikl098 9
mirekk 9
Motokuba-OV 10
Motokuba-OV 18