pověst o HONETTO

Přidat foto

Píše se rok 1975, když se v malém městečku Suna ležícím v prefektuře Minami sejdou u kalíšku dobře teplého saké a kusu tuňáka modroploutvého obaleného rýží a kusem chaluhy namočeného do tradiční sojové omáčky, tři kamarádi. Dalo by se říci, že to je takový klub 3H. Han, skvělý konstruktér a jezdec. Hattori, vynikající kovář a nástrojař. A nakonec Hikaru, vynikající jezdec. Jako při každém setkání debatují nad všedními problémy, řeší každodenní dění a také plánují jak změnit svět. Při jednom takovém rozhovoru došlo i na jejich společnou vášeň, kterou byla cyklistika. Rozebírala se kola, jejich přednosti a neduhy a jak skvělé by bylo mít vlastní silniční stroj, který by splnil vše, co chtějí. Tato debata se několikrát opakovala, až jednou padlo rozhodnutí. Postavíme kolo! Neznamenalo to ale koupit rám a osadit jej podle sebe. Jednalo se o výzvu mnohem větší. Začít pěkně od rámu. Koupit trubky, vymyslet geometrii, spájet, a osadit tím nejlepším co místní výroba nabízí. Začalo se tedy plánovat a shánět. Protože kolo mělo vyřešit neduhy, padla volba na trubky Columbus, které měli odlišné vlastnosti od místních trubek Tangen. Cílem bylo postavit tuhý a rychlý rám, ale zároveň pohodlný aby na něm jízda po místních silničkách byla pohodlná. Po měsících příprav a několika omylech spatřil v roce 1978 světlo světa první použitelný rám. Osazení komponent bylo ponecháno výhradně v místní provenienci. Řízení Sakae/Ringyo, řazení, brzdy, náboje Dura-Ace Crane, ráfky Araya a pedály Kyokuto. A protože mělo kolo zaujmout, bylo zvoleno výrazné lakování a hlavně poutavý název Honetto (sršeň). Kolik bylo celkem vyrobeno kusů a jak splnily představu svých majitelů není známo. Důležité ale je, že tento konkrétní se zachoval a dá se z něho odvodit, jak to asi bylo. Váha není nijak úchvatná 10kg +, zpracování je spíše průměrné (ukončení zadních vzpěr u patek z vnitřní strany), povrchová úprava (rám byl velmi zkorodovaný). Dbáno bylo spíš na design, dvoubarevné lakování, detaily na mufnách, černá sada, “zlacené“ detaily. Jízdní vlastnosti jsou přes to všechno obstojné. Kolo se nekroutí, na svou dobu dobře zrychluje, a je pohodlné. Oproti původnímu stavu je jiná sedlovka, originál SR byla příliš krátká a v děsném stavu, sedlo nahrazeno osvědčeným Rollsem, abych neměl ze zadku harakiri a nalepeny nové osvědčené galusky Tufo. Jinak stačilo vyčistit komponenty, promazat náboje, vyměnit v nich pár kuliček a obnovit lakování (původní loga byla jakási forma obtisku pod lakem).

(vloženo 18.9.20)

KUBULA KUBULA
Ohodnoť bajk: (4.8  / 40 hlasujících)
Značka HONETTO
Model MAJI
Modelový rok 1978
Velikost 58cm
Hmotnost 10 Kg+
Rám Columbus Tretubi
Vidlice Columbus Tretubi
Hlavové složení Dura-Ace
Kliky Dura-Ace
Středové složení Shimano
Přesmykač Dura-Ace
Měnič Crane Black Edition
Řazení Dura-Ace
Převodník Dura-Ace vrtaný 52-42
Kazeta Dura-Ace 6sp.
Řetěz Shimano HG40
Náboj přední Dura-Ace
Náboj zadní Dura-Ace
Brzda přední Dura-Ace
Brzda zadní Dura-Ace
Brzdové páky Dura-Ace
Ráfek přední Araya
Ráfek zadní Araya
Dráty 2mm
Pedály Kyokuto Top-Run
Řídítka Sakae/Ringyo
Představec Sakae/Ringyo Custom
Sedlovka Sakae/Ringyo nahrazena Selcof
Sedlo Selle San Marco Rolls
Pláště galusky Tufo 24mm

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
Smazaný účet
Smazaný účet

3.10.20 15:31

Paráda. Čím bylo foceno? :)

Reagovat
KUBULA
KUBULA

20.9.20 20:47

tromboonen: Chaluha nebo rasa, je to stejny. Mel jsem to 1× v zivote a nechytlo me to. A Japonsku jsem nebyl, chtel jsem letet na olympiadu, ale nastesti to nevyslo.

Reagovat
tromboonen
tromboonen

20.9.20 17:48

Hmm, zajímavé, příběh fajn, v Japonsku jsem strávil asi jen 36+ hodin, většinu toho na letišti nebo v tamním metru v Tokiu po cestě za kamarádama, ale vypadá to impresivně, nástrojář to evidentně uměl s vrtačkou, akorát za zmínku chaluh místo řas v souvislosti se sushi by ti asi 3 Háčka doporučili seppuku, nebo minimálně buy si klepali prstem na čelo jestlis místo saké nedal něco ostřejšího:)

Reagovat
KUBULA
KUBULA

20.9.20 09:11

learita: No jak se to vezme, já myslím, že neprásknul :-D. Jsem rád, že se ti kolo líbí a ještě víc mě těší, že ani ty by si to lépe nenafotil. To mě hřeje dvojnásobně :-D. KK mě mrzí doufal jsem, že tam se Sršánem zaujmu :-P. Ale zase mě to nakoplo k tomu, že bych něco podobného uspořádal u nás, ať je těch akcí víc.

Reagovat
learita
learita

19.9.20 21:53

Jo a mě ty fotky přijdou super, dokonce ani já bych lepší nezvládl :-))

Reagovat
learita
learita

19.9.20 21:51

Tak jsi to na sebe prasknul :-) tohle jsem nečekal, kolo vypadá mnohem lépe, než bych si kdy uměl představit. Vlastně se mi hrozně líbí. Jak je odlišné a tím zajímavé. Nemůžu si pomoct, ale když sem někdo dá staré Colnago, tak jaksi čekám, že bude krásné, že na něm bude Campa a super detaily. Jenže tvé kolo je pro mě mnohem zajímavějším překvapením. Mě tyhle maloseriovky přijdou super!

Tak to KK setkání snad hned příště. Já využil čas a dnes prohnal karbona.

Reagovat
KUBULA
KUBULA

19.9.20 20:51

Scalar: Tak ten vlastnim pouze jede :-D a uz ma sve umisteni. A upřímně, vypada tam lepe nez by vypadal zde. To az ale v dalsi galerii.

Reagovat
scalar
scalar

19.9.20 20:31

Myslel jsem zlatý Sedis :-)

Reagovat
KUBULA
KUBULA

19.9.20 20:19

Scalar: Sedis je super, ale uz to tu bylo u veteranu reseno nekolikrat. Retez, lanka a bovdeny jsou spotrebak a nijak nedegraduji hodnotu kola. Navic kdyz chces na kole jezdit.

Reagovat
KUBULA
KUBULA

19.9.20 20:15

Ciki: vzhledem k najezdu a hlavne mnozstvi ktere potrebuji je HG40 za 189Kč uplne idealni.

Reagovat
scalar
scalar

19.9.20 20:15

Jedině Sedis.

Reagovat
ciki
ciki

19.9.20 19:55

Nádhera, ale dej řetěz hg 71, vypadá mnohem líp a taky mnohem víc vydrží, ale jinak fakt PECKA za 5 bludišťáků.

Reagovat
KUBULA
KUBULA

19.9.20 19:44

Hroch: lodi, jak jinak :-D 3 mesice bzucel v kontejneru. Me by spis zajimalo jak se dnes letalo tobe. Mrzi me ze jsem se s tebou nemohl potkat.

Reagovat
Hroch obojzhivelnyj
Hroch obojzhivelnyj

19.9.20 19:40

By me zajimalo jak pak srsen doletel az do Pisku :-) Vymazlene.

Reagovat
kotew CZE JIHLAVA
kotew CZE JIHLAVA

19.9.20 19:26

To mě baví, velká paráda.5*

Reagovat
morrows
morrows

19.9.20 14:34

Tohle se opravdu povedlo, gratuluju.

Reagovat
cioran-m
cioran-m

19.9.20 13:35

KUBULA: Rádo se stalo a fakt nemáš zač. Já naopak děkuji tobě, že toto kolo existuje a že jsem jej měl možnost takto vidět. :)

Reagovat
KUBULA
KUBULA

19.9.20 13:30

Jardalee: nechces snad nejzapadnejsi mesto v asii porovnavat s cimkoli v Japonsku :-D

Reagovat
KUBULA
KUBULA

19.9.20 13:27

Cio: Diky!

Reagovat
vojtechposmourny
vojtechposmourny

19.9.20 13:09

Fotopolicie pobavila.

Tohle je hodně nadstandardně udělaný profil kola.

Reagovat
cioran-m
cioran-m

19.9.20 12:17

Samuel Elanius a další: Mně třeba je tohle a tady úplně fuk, pokud je dobře vidět kolo. Nefotil to fotograf, ale ten, co kolo stavěl – je to prezentace bicyklu, nikoli fotografie. A zaplaťpánbů, že zrovna tohle kolo tady je. A jinak – jsme na bf a ne třeba v anglické verzi Vogue.

Reagovat
cioran-m
cioran-m

19.9.20 12:09

KUBULA: Víš, když mně o ty detaily, na rozdíl od mnoha ostatních, moc nejde. Když se kolo v jeho celku povedlo a navíc je něčím pozoruhodné, je to úplně jedno. To by musel nějaký ten detail hodně trčet a výrazně ten celek narušovat.

Spíš mi už někdy vadí taková ta v některých případech až úporná snaha o naprostou „dokonalost“, absence jakési jisté volnosti. :)

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

19.9.20 11:57

@Elánius, díky, náčelníku, že ses mě zastal, takhle nějak jsem to myslel.

Policajt se nezapře, co?

Reagovat
KUBULA
KUBULA

19.9.20 11:29

Tobyfree: Tome já jsem úplně v klidu, fotím jak umím a vím, že mám na fotkách chyby. No a co se chyb které Samuel zakroužkoval týká, tak souhlasím s tím sedlem to mi opravdu uteklo. Jinak je to spíš jen hledání, něčeho na kritiku. Nicméně si stojím za tím, že to člověk v oku buď má nebo nemá, protože když nad každou fotkou budu přemýšlet tak se ze zábavi stane vopruz.

Kouba: já bych to viděl na toho tuňáka se kterým tedy Mamka nesouhlasí :-D.

cio: Vážně? Nic víc? Žádný detail neshoda…? Teď nevím jestli mám být šťastný nebo smutný.

Všem díky a slibuji, že si na příštích fotkách dám záležet víc.

Reagovat
Radovan84
Radovan84

19.9.20 11:04

Skvělé

Reagovat
cioran-m
cioran-m

19.9.20 10:48

To je naprostá nádhera! :)

Reagovat
Kouba_2005
Kouba_2005

19.9.20 10:45

Parádní stroj, moc povedené. Z toho příběhu je toho kolik % pravda?

Reagovat
André Vebr
André Vebr

19.9.20 10:43

Prej kompozice, mě jebne… :)))) Pecka super, Kubulo 5*!

Reagovat
Tobyfree
Tobyfree

19.9.20 10:34

A btw…buzici co nemaj zadne foto v profilu, ale podle nich kazdej foti spatne, me vazne dokazou pobavit :D

Reagovat
Tobyfree
Tobyfree

19.9.20 10:32

Ty voe PECKA!!! to jsem si z toho sedl na prdel. A ser na nejakou kompozici…fotky jsou SUPER! Ne kazdemu se zavdecic :D

Reagovat
Samuel Elánius
Samuel Elánius

19.9.20 10:11

Zrovna kompoziční chyby jsou věc, kterou lze snadno ohlídat, stačí být pečlivý. Tu na fóru je dělá hromada lidí. Jsou to rušivé fragmenty na krajích. A zároveň je to věc, která odliší průměrnou fotku od dobré.

Reagovat
KUBULA
KUBULA

19.9.20 09:41

Doom Bananový: jak to myslis? Jako ze to chce doladit ve fotoshopu? To neumim! No a jestli je problem v kompozici tak to uz asi nedoladim, protoze to bud mas nebo nemas :-P

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

19.9.20 09:15

Kolo pěkné, ale fotky by si zasloužily mnohem víc péče… tuhle dotek, támhle fragment…

Reagovat
Nimrod
Nimrod

19.9.20 08:18

úchvatný

Reagovat
jardalee
jardalee

19.9.20 08:10

zajimavy,pobavilo me aby bylo pohodlny na mistnich silnicich ,v japonsku jsou silnice a chodniky po kterych je tam dovoleno jezdit cyklistum naprosto fantasticky,oproti koli brna teda :D

Reagovat
mum-on-bike
mum-on-bike

19.9.20 07:59

Jsi si jistý, že to suši, u kterého se sešli, bylo s tuňákem modroploutvým? Já mám za to, že v něm byl losos… :-DDD

Néé, skvěle napsáno, skvěle nafoceno a těmto reinkarnacím a vůbec nadšencům Tvého ražení já moc fandím.

Skvělé, Kubulo! :-)

Reagovat
KUBULA
KUBULA

19.9.20 07:44

DejfSejf: Chodi to dobre, protoze to je hojne pouzivane reseni. U starsich ramu lanka klouzou bud primo po stredive trubce a nebo v techto kluzacich, ktere jsou bud primo soucasti ramu a nebo se tam sroubuji pres objimku na sedlovou trubku.

Reagovat
KUBULA
KUBULA

19.9.20 07:41

miťo: Musis na to koukat jinak. V roce 1978 musela byt cerna dura jako zjeveni mezi zaplavou stribrnych komponentu. Ale kdyz se podivas na dalsi roky tak bych rekl ze svet mel stejny nazor jako ty, protoze cerna se objevila az zase po roce 2000.

Reagovat
KUBULA
KUBULA

19.9.20 07:37

vojtechposmourny: Ano je, protoze nema vubec nic spolecneho s eskou co vyrabela kola. Puvodne tam byl jakysi nevzhledny orezly a ozvykamy sestihrany, tak jsem jej nahradil timto „cyklo-stylovym“

Reagovat
DejfSejf
DejfSejf

19.9.20 07:20

Hmm slušný počin a zajímavě řesení vedení lanka pro smyk jak to v tom chodí? 5*

Reagovat
miťo
miťo

19.9.20 07:01

Hele pecka, přehltal jsem to jedním dechem. Ale! Už tehdy začal dnešní nešvar lakovat komponenty na kolo černým lakem. Achjo :D

Reagovat
vojtechposmourny
vojtechposmourny

19.9.20 06:05

Je to hezký. Ten šroub s nápisem ESKA v objímce je tam schválně?

Reagovat
kubad
kubad

18.9.20 23:11

Pecka / Mega Pecka teda :D

Reagovat

Další galerie z kategorie

jinotaj 3
TicTac135 3
house123 8
wawrik 8
kracvo 7
Petrrrr 8