Kotouče vs. ráfk. brzdy na současné Tour de France

Přidat foto

(vloženo 14.9.20)

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
miťo
miťo

16.9.20 09:20

Eh…už zase. Kup si silničku na diskách, dvě sezóny testuj a pak přispěj do diskuze praktickou zkušeností. Jinak se tu budem plácat jen v rovině teorie, protože nic proti tobě Žire, ale teď pouze plácáš.

Reagovat
zirecek
zirecek

16.9.20 09:17

Miťo: Diskuze ke Krakonošovi je stejná jako v případě tvých kotoučů. Když člověk zvolí špatnou variantu kotouče a desek, může mít problém. Člověk má zvolit takové kotouče a desky, aby byla brzda vyhovující pro jeho použití, podmínky. Je to úplně stejné jako když řešíš, jaký materiál ráfku a jaké špalky/botičky k tomu.

Reagovat
miťo
miťo

16.9.20 09:12

Postřehy ostříleného matadora po letošním Krakonošovi ;-) S ním se nepřu ani já :D Miloši, pěkně!

Reagovat
miťo
miťo

16.9.20 08:38

Cavendish: 1+ odpověděls za mě ;-)

Reagovat
Cavendish
Cavendish

16.9.20 08:03

Tak pokud někdo silniční kolo nevlastní a nemá s tím zkušenosti, tak by se k problematice silničních kol asi vyjadřovat neměl ne?

Reagovat
zirecek
zirecek

16.9.20 07:57

Miťo: Možná je b-f syndrom na někoho poukazovat, usuzovat, že dle vlastnictví/ne­vlastnictví typu kola nebo dle nájezdu počtu km má či nemá právo dotyčný se vyjadřovat k nějakému tématu.

Nikdo nezpochybňuje, že ti kolo dělá radost, jezdíš velikém objemy, máš to vychytané. Ale ty zase nemusíš pokrytecky posuzovat druhé, že jeho názory mohou být irelevantní díky tvému rychlému úsudku z profilu na b-f.

Reagovat
Chili
Chili

16.9.20 07:50

To že nemám v profilu fotky kol, neznamená že je nemám. Nejsem z těch, který si koupí nový plášť a hned se musí pochlubit.

Reagovat
miťo
miťo

16.9.20 06:54

Chilli, podle fotek nemáš silničku, ale vidím, že i přes tento drobný nedostatek jsi odborník na slovo vzatý :-)))))

Takový BF syndrom no :D

Reagovat
miťo
miťo

16.9.20 06:51

Chilli: problém je v tom, že jsem už nesehnal krosku TCX na ráfkovejch brzdách :-)

Před pár lety byla myslím v 53×11 recenze Giantu TCR Advanced 2 a stejného modelu verze disc. Výsledek? Disc verze byla dražší, těžší a línější. Konkrétně nárůst 750 gramů na totožném kole.

S peněženkou problémy nemám, nikde nic nedlužím, nemám ani hypotéku. Ale nevidím důvod dát do kola místo padesáti tisíc třeba osmdesát nebo devadesát tisíc, aby mělo disky a bylo lehké jako levnější verze s dobře fungujícími ráfkovými brzdami.

Je to jen dobře fungující byznys. Viz cena pák klasika versus hydro. Na to, jak mizerný je tam radící mechanizmus, je to prostě drahé. Ano, zalov v historii mých fotek, jedna páka 105 mi odešla ;-) Asi tîm nájezdem kilometrů :-)))

Pak hodně dám na zkušenosti druhých. Kolega si koupil Specialized na diskách, cena 160000 a kvůli neustálénu problému s nečistotami v kapalině zadní brzdy si na tom kole letos moc nezajezdil.

Upřednostňuji jednoduchost. Čím je věc jednoduší, tím menší šance, že se to rozbije.

Vyrobci kol si dělajî co chtějí a zákazníci jsou jen ovce, chápu. Taky jsem pochopil že v cyklobyznysu není pokrok o cestě vpřed :-)

Tolik moje postřehy pane peněženko :D

Reagovat
Chili
Chili

16.9.20 06:39

cioran-m: Krása se subjektivní a kolo s EE brzdami bude drahé, protože ty brzdy jsou drahé…

Reagovat
Chili
Chili

16.9.20 06:14

šlapatko: Ano uznávám, že je lepší mít kvalitní kolo na ráfkových brzdách, než plečku na kotoučích. Ale je lepší mít kvalitní kolo na kotoučích, než kvalitní kolo na ráfkových brzdách

Miťo : To že ty máš rozdíl kilo na kolech, ale není problém těch kol. Ale tvojí peněženky.

Nakolenakole: Tu tvojí myšlenku nerozváděj, protože evidentně nejsi přínosem této diskuze.

Reagovat
miťo
miťo

15.9.20 21:08

No vidíš, já jel vloni 500km švih na diskách a letos 600km švih na ráfkových brzdách. Proč? Kilo váhy rozdíl mezi oběma bicykly. A to se počítá ;-)

Reagovat
Pikaču
Pikaču

15.9.20 20:54

Říkám tomu o dětství veckove brzdy s nadsázkou. Kdyz vidim jak je tu urputne hajite jsem musel taky neco vyblejt na klavenici.

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

15.9.20 20:38

Tvl, v CX byly tyhle diskuze naštěstí krátké, na silnici budou ještě dlouho otravovat ladiči špalíků.

Reagovat
miťo
miťo

15.9.20 20:31

Véčka na silnici? Ty sis něco píchnul? Nebo šlukoval? :D

Reagovat
Pikaču
Pikaču

15.9.20 20:12

a dát Rogliče a ptát se na preference je asi vo ničem. asi s bernalem jasně budou vozit véčka kduž koukájí na každý gram (rotující váhy).

a Hirschi jezdi na druhem nejtežším aerokole na diskách. a jak mu to jezdí.

at si každý jezdí na čem chce. ale at porovnává když má zkušenost.

hajít véčka protože je jezdím 40 let a nechci jít s dobou :)))))))

véčka jsou mrtvá!!!!!!

Reagovat
Pikaču
Pikaču

15.9.20 20:08

ja nevim. jezdil jsem disc i večka a véčka prostě nebrzdí. disc mě neškrtá, krasně umí kousnout a podržet když chci v sjezdu. to jestli je využiju na rovinkách je nerelevantní. lidi si kupují supersrpotovní auta a taky většinu času dodžují předpisy. prostě jsou diskové brzdy lepší včetně všech nevýhod (pro mě žádné nejsou- 600 gr. navíc při 90 kg nereřeším).

Véčká jsou mrtvá!!!!!

Reagovat
miťo
miťo

15.9.20 19:48

Zirecek: disky na bajku a disky na silnici jsou dvě různé kapitoly. Miloš Potocký o tom psal hezky na Stravě.

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

15.9.20 19:42

Bakelitové ráfky si může dát na kolo jedině imbecil.

Reagovat
zirecek
zirecek

15.9.20 18:49

Miťo: Nedělám závěry, píši svůj osobní názor na věc. Podobně jako ty píšeš negativní názor na kotouče. A stejně jako zase někteří ostatní mají zase názor podobný mému.

Reagovat
miťo
miťo

15.9.20 18:42

Je fakt, že používám duralové ráfky, tak mi klasický brzdy nevadí. Nutnost ovšem bylo dát pryč origo Shimano botky, Kool Stopy jsou o něčem jiném.

Zireček: no mě překvapilo, že nemáš silničku, ani silničku na diskách a děláš tu závěry ;-)

Reagovat
šlapatko
šlapatko

15.9.20 18:36

Chili: těch 25000km bude raálných. Jezdím jen když je sucho. Většina km je kolem Olomouce. Občas něco v beskydech, nebo vejlety po naší krajině. Moc toho nenabrzdím. Mě to stačí, ale chápu že to jistý pokrok je. U levného kola do 30000kč jsou disc brzdy nevýhoda. To snad uznáš?

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

15.9.20 18:34

Cio, ty uz prolezas supermarkety ? :).

Reagovat
zirecek
zirecek

15.9.20 18:31

Miťo: Nestraš. Já nikdy silničku neměl kromě starého Premiéra s rovnýma řídítkama. Což si taky nesplňuje kategorii silničky, :-).

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

15.9.20 15:58

To je správně – akorát naopak: skoro všechna kola ze supermarketu mají kotouče.

Ta pěkná, drahá pak třeba EE.

Reagovat
Chili
Chili

15.9.20 14:55

Miťo: Já mám na silnici kotouče, protože já za jeden sjezd v dešti z Galibieru zničil karbonová kola bontrager. Raději koupím nové desky za 500 než nová kola za 50000. Špalky Swiss stop yellow. Nikdo mně už nepřesvědčí o výhodnosti ráfkových brzd. Chápu, že při závodu v bahně je kolo extrémně namáháno, ale volba průměru kotouče a směs destiček může ovlivnit životnost. A pár kol CX s se zničenou brzdnou plochou už jsem taky řešil.

šlapatko: Musíš mít špalky ze super speciální směsi, když vydrží 25000km. Nebo jezdíš jen po rovině… Údržba kotoučových brzd oproti ráfkovým má taky svoje pro a proti. Životnost bowdenu a lanek není nekonečná.

Ráfková brzda to má spočítaný. Otázka je, kdy vyrobí tu poslední… Samozřejmě pokud se nebudeme bavit o kolech ze supermarketu.

Reagovat
bosmilan
bosmilan

15.9.20 14:38

@sparrow_cz bude to min.15tkm

Reagovat
sparrow_cz
sparrow_cz

15.9.20 13:21

@bosmilan Nájezd 500km? :D

Reagovat
bosmilan
bosmilan

15.9.20 13:07

2 roky vozím kotoučovky na silnici a už se nechci vrátit k čelistem.Za celou dobu jsem neměl jediný problém a mám i původní desky.Vozím Ultegry

Reagovat
šlapatko
šlapatko

15.9.20 08:50

Pro mě silnice znamená jednoduchost. Na authoru jsem jezdil 5 sezon a špalky původní. S nájezdem cca 5000km za rok.

Kotoučová verze je těžší a složitější na údržbu. Za mě je klasika pořád ideální pro mnohé, ale výrobci to stejně zaříznou jako u MTB. Vždycky mě baví řeči, že si mohu vybrat a zákazníci tlačí na výrobce atd. Vybrat si 29 rám s kratší efektivní délkou je taky dnes problém. Efektivka 650+ a představce 60mm mě neberou.

Reagovat
miťo
miťo

15.9.20 08:18

Zirecek: vozíš disky na silnici?

Reagovat
zirecek
zirecek

15.9.20 07:59

Barak: Hezké zdůvodnění ráfkových brzd – Italové neumí vyrobit lehký rám, tak musíme osazovat ráfkové brzdy, kde se nám daří lépe snížit váhu než s kotoučema, :-).

Je to stále stejné jako u MTB – 26 vs. 29, delší geo. vs. krátká geo., krátká vs. dlouhá řidítka, jedno vs. více převodník, Včka vs. kotouče, HT vs. Full. Prostě čas ukáže, že kotouče jsou lepší i na silnici. Samozřejmě se najde pár modelů kol na ráfcích pro staromilce, sběratele či lidi s velikou touhou odlišení a většími finančními možnostmi.

Reagovat
miťo
miťo

15.9.20 07:43

Na zimáku mám canti. Naprostá spokojenost. Ale silniční 105tky řady 5800 a 7000 brzdí ještě lépe. Špalky Cool Stop, duralový ráfek.

Reagovat
Cavendish
Cavendish

15.9.20 07:37

Koukám zlatý cantilever :D Stále se jich držím a stále nevidím důvod k tomu, dát tam mini-V

Reagovat
miťo
miťo

15.9.20 07:33

Cave zatím jsem dával pryč disky Tektro, vyluzovaly hrozný zvuky. Paradoxně jsem s CX závoděním skončil brzy poté, co jsem pořídil krosku na diskách. Jo a ty zadní desky jsem zhobloval v Nové Vsi nad Ondřejnicí, pršelo. Když jsou sračky řídký a protíkaj třmenem, je to špatný. Hele i Trek měl pár let zpět s diskama někde na silničních závodech zjara problémy, borci v cíli brzdili kovem a na další etapu v tichosti nasadili kola s ráfkovýma brzdama.

Reagovat
Cavendish
Cavendish

15.9.20 07:28

To je to bláto taková brutální bruska? Jak dlouho ti vydrží na CX kotouče?

Reagovat
miťo
miťo

15.9.20 07:20

Chilli: jeden závod v cyklokrosu a desky vzadu kaput. Špalky jsem za CX Masters měnil po dvou sezónách ;-)

Reagovat
Chili
Chili

15.9.20 07:13

Když to sečtu.

Kotouče neškrtají, když je někdo dobře seřídí.

Brzdí konstantněji za různých povětrnostních podmínek.

Rychlé opotřebení destiček oproti špalkům je kravina, zato opotřebení ráfku je v neprospěch ráfkových brzd.

Dostat kolo s kotouči pod hmotnostní limit UCI není problém.

Výměna kola s kotoučem je jen o tréninku.

Vzhled je subjektivní.

Historie se opakuje. Na MTB to bylo úplně stejné. Odpůrci a zastánci.

Reagovat
daldrum
daldrum

15.9.20 04:26

Letos jsem kupoval novou silničku a nakonec jsem zvolil verzi s ráfkovými brzdami. Důvodů je několik. Ohlédl jsem se a zjistil, že během posledních několika let jsem zmokl durch, kdy se slabina ráfkových brzd projevuje nejvíc, snad je 3×-4× (jemné přeháněčky nepočítám). Důvodem je to, že prostě nemám potřebu vyjet za každýho počasí. A to jsem během let 2016–18 najel v Alpách cca 5500 km – tam jsem pořádně nezmokl ani jednou, a při sjezdech jsem problémy neměl, ale jsem lehká váha. No a pak taky rozhodovala nenáročnost ráfkových brzd na údržbu a obavy ze škrtání kotoučů.

Reagovat
André Vebr
André Vebr

15.9.20 00:14

Za mě jakožto odpůrce všeho nového – na kotouče a pevné osy nedám dopustit! Jednou vyzkoušíš a nechceš jinak. Škrtání kotoučů neznám, max. pod kopcem pár vteřin, než vychladnou. Ale to lze odpustit:)

Reagovat
Barak
Barak

14.9.20 23:07

Smazaný účet
Smazaný účet

14.9.20 21:30

Jasně. Kotouče jsou dnes diktát.

Trochu možná z podobnýho důvodu, jak ty „elekrokola“. :)

Reagovat
šlapatko
šlapatko

14.9.20 21:29

Nenaděláme nic, kotouče se ujaly :-( Na silnici je nemusím, ale jak vidím tour a nadšené hltače novinek, tak je rozhodnuto.

Reagovat
miťo
miťo

14.9.20 21:19

Sagan si před lety na Paris – Roubaix prosadil kolo na ráfk.brzdach a mechanickém řazení. Před rokem už musel sklopit hlavu a mít kotouče (mechanické řazení mu prošlo).

Reagovat
Fran7
Fran7

14.9.20 20:58

Ráfkové brzdy mají rádi hlavně mechanici, když jsem viděl jak mechoš měnil zadní kolo s kotoučem, to mega vratidlo aby to lehce povolil a ten zápas to nasadit zpět, ta tam jsou časy na výměnu kola ala F1.

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

14.9.20 20:54

Je to prdel… :)

Reagovat
Jirra
Jirra

14.9.20 20:45

A Svorada to neříkal? Myslím, že říkal, že hlavně proto, že se mu kola s rafkovými brzdami víc líbi.

Reagovat
kamaro
kamaro

14.9.20 20:37

Já nevím, ale mě na cestovních gravelech kotouče necinkají, ani když to je naložené a celé se to kroutí jak žížala. Je ale pravda, že já i brašnama nedosáhnu hmotnosti Benčíka :-) A taky to asi víc rve, to zase jo…

Reagovat
miťo
miťo

14.9.20 20:37

Ano říkal to Benčík.

Reagovat
Marekstrni
Marekstrni

14.9.20 20:31

Nevím, jestli Svorada, ale každopádně Bencik říkal že si koupil nový rám na rafkovkach, že nesnáší když mu skrtaji kotouče.

Reagovat
Jirra
Jirra

14.9.20 20:10

Mě neprišlo, že by Svorada byl zas tak zaujatý proti klasickým brzdám, když na konci toho jeho povídání o brzdách sám přiznal, že si zrovna koupil nový rám s rafkovými brzdami.

To spíš ta reakce druhý den byla, jak když někomu šahnou na nějakou modlu, ale třeba jsem to špatně pochopil :-)

Reagovat
Marekstrni
Marekstrni

14.9.20 19:37

Za mě teda brzdy rafkove. Pokud člověk nesjizdi Alpy, nejezdí pravidelně v mokru, tak si myslím, že rafkove jsou dostačující. Navíc kotouče na silnici jsou hnusné. Ale samozřejmě ať si každý jezdí, co chce, jen si nemyslím, že je to tak jednoznačné, jak to prezentoval Svorada ve studiu Tour de France.

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

14.9.20 19:32

Tak – na mopedech zcela jistě.

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

14.9.20 19:27

Mito, skrtani, cinkani a vetsi ubytnost desticek v profi scene nikoho nezajima :). Rafkove brzdy jsou kaput …

Reagovat
Pikaču
Pikaču

14.9.20 19:23

Benčík říkal že véčka jsou mrtvá záležitost když kotoučové kolo váží 6.8 kg.

Reagovat
miťo
miťo

14.9.20 19:23

Hele říkal, že spousta týmu je na disky vázaná smlouvou. Výrobci, třeba Specialized, nenabízejí silničky na ráfkových brzdách. Týmy, které si vybrat mohou, volí často starší řešení brzd a ne proto, že by to byla nevýhoda.

Vyzkoušel jsem si oboje a přiklánîm se na stranu ráfkových brzd. Ano vím, že mám mechanické třmeny, ale i kdybych to byly hyrdy, to věčný škrtání a cinkání mě prudí, stejně jako menší životnost destiček oproti gumovým špalîkům. A ráfky? Když je tedy neprobrzdíš, popraskají kolem niplů :D

Reagovat
th74
th74

14.9.20 19:15

Tak já jsem rád, že i na Tour se najdou fajnšmekři, co vozí na silničních kolech XTR kotouče jako já :)

Reagovat
Marekstrni
Marekstrni

14.9.20 19:10

Jo, on tam narážel na řeči Svorady o den dříve, který tam kotoucovky prosazoval celkem vehementně, tak se Bencik neudržel a musel upustit ventil :)

Reagovat
karel d.
karel d.

14.9.20 19:07

mito-mohl bys, prosím, jen ve zkratce co o tom říkal? Dik.

Reagovat
kotew CZE JIHLAVA
kotew CZE JIHLAVA

14.9.20 19:05

jj miťo

Reagovat
miťo
miťo

14.9.20 18:59

Docela hezky o tom mluvil Benčík při komentování Tour.

Reagovat

Další galerie z kategorie

Livina 32
Reyinstashot 32
gemini 7
Doyle 19
Atilla 46
kubajs mtb 10