TERROT, 1915 Francie

Přidat foto

Po reštaurovaní. Niektoré detaily ešte nie sú dotiahnuté

(vloženo 22.1.20)

Komentáře

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
André Vebr
André Vebr

25.1.20 11:21

Souhlasím všemi body obžaloby, já to myslel tak nějak globálně :)

Reagovat
noelgabriel
noelgabriel

24.1.20 13:26

Práve prehadzovačka Le Chemineau, ktorá chýba na tomto bicykli, bola úplne prvá klasickej koncepcie, ako ich poznáme dnes. Rôzne tvoj a trojrýchlostné prehadzovačky boli už na prelome 19/20storočia, napríklad v zadnom náboji od Dursley Pedersen alebo Sturmey Archer, alebo Retro-Direct. Campagnolo prišiel s rýchloupinákom, ktorý pomáhal rýchlo otáčať zadné koleso a tým meniť pastorky po oboch stranách zadného náboja ( najmä pri jazde do kopcov)

Reagovat
Hroch obojzhivelnyj
Hroch obojzhivelnyj

24.1.20 11:45

Campagnolo Gran Sport. Ano. Ale to jsme az v padestakach.

Reagovat
cioran-m
cioran-m

24.1.20 10:02

Tak. A bez šaltrů se na Tour jezdilo tak dlouho proto, že je Desgrange považoval za málo „mužné a opravdu sportovní“.

Tulio Campagnolo není v žádném případě vynálezcem přehazovačky. Ale jeho šaltry znamenaly pak ve své době zásadní kvalitativní posun v řazení. (Nicméně, tohle je historie – dnes už je všechno jinak. :))

Reagovat
Hroch obojzhivelnyj
Hroch obojzhivelnyj

24.1.20 09:43

AV, Campagnolo prisel o hodne a hodne pozdeji, ve 40. letech. Zrovna Terrot uz mel prehazovacky uz v 1900's. Prehazovacky byly ve 30. letech bezne, dovolene na Tour od t. 1937, v 37 a 39 tam vyhralo kolo s Oskar Egg Super Champion, 38 podobny system.

Reagovat
André Vebr
André Vebr

23.1.20 14:06

tromboonen: ano, máš pravdu, pastorky (větší/menší) byly na obou stranách a v případě potřeby jezdec zastavil a otočil kolo ve vidlici. Pak přišel pan Campagnolo a dál už to znáte :)

Reagovat
tromboonen
tromboonen

23.1.20 10:35

„Bicyklu chýba prehadzovačka“ psal Noel :) Ale mám matný dojem, že občas jednu dobu bývalo i víc „rychlostí“/koleček vzadu a prostě člověk zastavil a přehodil to „ručně“… žhavá novinka, která nakonec někoho inspirovala k vymyšlení házky jak je v podstatě dodnes..... teda jestli si to moje hlava nevymyslela, myslím, že jsem to na nějaké fotce nebo v muzeu zahlíd.

Reagovat
André Vebr
André Vebr

23.1.20 10:23

dodoslovensko: než se zeptáš, čti :)

Reagovat
dodoslovensko
dodoslovensko

23.1.20 03:12

A ako prehadzoval vzadu prevody ?

Reagovat
cioran-m
cioran-m

22.1.20 22:32

Naprostá fantazie!

Reagovat
KUBULA
KUBULA

22.1.20 21:51

Nadhera, pro me hlavne ten kosik, ten se mi libi moooc.

Reagovat
Dumbo
Dumbo

22.1.20 17:14

Paráda, tiež mám rovnaký fetiš :)

Reagovat
noelgabriel
noelgabriel

22.1.20 15:43

Ďakujem všetkým. Áno, zadná brdza nie je úplne na svojom mieste, chcelo by ju posunúť o 1 cm vyššie a zohnať špalíky. Zaujímavé je, že každá brzda je iná. Myslel som si, že jedna bola menená, ale našiel som fotky iných Terrotov, ktoré sú na tom rovnako, tak asi to bude oukej. Žiaľ ani reťaz nie je originál, táto je z 30tych rokov. Bicyklu chýba prehadzovačka. Trojkolečko vzadu je značka Le Chemineau, čiže to malo úlpne prvú bowdenovú prehadzovačku. Snáď sa časom doplní

Reagovat
tromboonen
tromboonen

22.1.20 13:27

Tak možná kolem 1950 jsme něco podobného taky zvládli, ale ne tak hezkého. Krása.

Reagovat
miťo
miťo

22.1.20 12:59

André: podobnost s Deltou mě taky napadla, ale tam byl sytém pák.

Reagovat
Alojs01
Alojs01

22.1.20 12:33

To je proste nadhera…:-)

Reagovat
André Vebr
André Vebr

22.1.20 12:12

Super mazec :) Vidím tam předchůdce sedla s dírou a zadní brzda vypadá jako nahá prababička Campagnolo Delta :))

Reagovat
vojtechposmourny
vojtechposmourny

22.1.20 12:10

Parádní závodnička.

Reagovat
Janes
Janes

22.1.20 12:10

Teď mě neberte za slovo, ale mám pocit, že jsem někde četl, že historicky byl ve Francii používaný rozměr menší, než 28 palců, snad právě 27,5..

Reagovat
Le Corbusier
Le Corbusier

22.1.20 12:00

nädhera

Reagovat
HonzaP9
HonzaP9

22.1.20 11:55

To vypadá, že ta brzda se celá posouvá po nohách vidlice, takže až se to doladí, tak to bude ok. Mě na starých závodních (?) kolech vždycky spíš fascinuje ta položená geometrie. V podstatě úplný opak toho, kam se to pak za pár desítek let vyvinulo.

Reagovat
miťo
miťo

22.1.20 11:36

Trochu mi nesedí průměr ráfků, špalky jsou pod nimi, ale zadní brzda je fakt zajímavá.

Reagovat