Canyon Neuron CF 8.0

Přidat foto

Tak tady je v celé své kráse. Do té modré jsme se zamiloval.

Modrá na sluníčku.

Canyon nad labským kaňonem.

Trocha umění :)

Přepletené bovdeny. Z továrny byly příliš krátké a při zatočení se třely o hlavu rámu.

Fox s 3 polohami zamknutí.

Předěláno na bezduše. Maxxisi s šířkou 2,35 palce jsou až překvapivě jezdivé a při tlaku kole 1,6 baru mají i dobrý grip.

Vzduchová FOX 34 Rhythm je oproti předešlé pružinové vidlici jako nebe a dudy.

Řešení zadní stavby.

Jednoplacka s 12kou vzadu je super věc. Byla to jedna z věcí, na kterých jsem při výběru trval. GXo jede zatím přesný a je to výborný pomocník.

4pístkové Guidy T jsou relativně silné. I když by jsem si dokázal časem představit ještě něco o trochu silnější

Určitě přijde ke slovu kratší představec. Délka 60 mm je super při šlapání do kopce, ale více mi sedí o trochu vzpřímenější posed. Není to nic, z čeho bych měl bolavá záda, ale na novou sezónu si určitě pořídím kratší.

Vzpěra zadní stavby. I zde si s lakem pohráli.

A ještě se vám pochlubím se stojanem, který jsem si vyrobil. Barvu jsem sice úplně netrefil, ale zato nemusí být neuron o něco opřený a stojí pěkně vedle postele. Takže každé ráno začíná pohledem na tenhle modrý bike, který bych osobně nechal dát do národní galerie do sekce novodobého umění :)

Takžeee, bike mám už 2 měsíce a nájezd na něm bude něco okolo 1200 km (nemám počítač, takže střílím trochu od boku), tudíž si myslím, že přišel čas, abych se s ním trochu pochlubit a sdělit svoje dojmy.

Na Neurona jsem přecházel z xcečkového hardtailu od Kellys TNT 30 za 13 papírů, takže si asi každý dokáže představit, jaký to byl rozdíl po prvních ujetých metrech. Musel jsem si zvyknout na lehce předkopnuté přední kolo a taky na délku rozvoru. Ta činí 122,2 cm, což bylo asi o 4 víc, než na starym hardtailu. Ale už po prvních kilometrech jsem ty rozměry a uhly začal vstřebávat.

Při vybírání kola jsem nejprve pokukoval po Fuelovy exku 7 a i bych do něj šel, ale v lokálním obchodě u nás už nebyla vyhovující velikost a Trek už začal s výrobou nových modelů 2020 a tak dlouho jsem čekat nechtěl. Když tato možnost zmizela, po nějakém dalším googlení a pročítání recenzí jsem se dostal pravě ke Canyonu. Ten nabízel za částku o 6 tisíc větší lepší brzdy, řazení, vidlici a hlavně carbon místo hlíny. Takže jsem se nakonec plácl přes kapsu ještě o trochu více, než jsem původně zamýšlel. Ale nakonec můžu s klidným srdcem říct, že toho rozhodně nelituju.

Je to naprosto dokonalý univerzál, na kterém se dá pohodlně ujet, jak delší vzdálenost (zatím je pro nás osobák 85 km 60/40 polnačky/silnice), tak samozřejmě prolítnout nějaké traily, na které je kolo také postavené (zatím 3× Smrk, 1× Klínovec), ale i si zajet nějaké to enduro, freeride nebo zdrncat DH lajnu. To poslední zmiňované už hodně bolelo mě i kolo (mě o dost víc :) ), ale i tak se to nějakým způsobem na VELKÝCH brzdách dalo. Ale kde je kaňour jako doma, tak to je les. Je radost s ním zdolávat technické výjezdy, kde se projevuje citlivost zadní stavby, která vás nenakopne do zadku při přejetí každého kořenu. Navíc často používám i druhý stupeň uzamknutí tlumiče, kdy je cítit, že při šlapání do kopce v sedle se bike přitvrdí a méně se pohupuje. No a když pak přesunu páčku tlumiče doprava na polohu „zamčeno“ a k tomu si přiškrtím i vidli, tak se z kola najednou stane pevňák, ze kterého můžete dupat kopec ve stoje a pořádně se do těch pedálů opírat. No a cesta opačným směrem? To je opravdová lahůdka. V přímém směru je kolo krásně stabilní. 130mm zdvihu vpředu i vzadu je na většinu lesních sjezdů, popřípadě trailů uplně dostačující. Navíc díky své váze (zatím jsem nevážil, ale odhadem ± 14 kg v XLku a s nášlapama) muže být jízda pěkně svižná a i z lesní turistické stezky se dá udělat zábavný a houpavý trail.

Jediný problém, který jsem zatím musel řešit byl ten, že mi po zhruba 600 km začalo vrzat v zadním náboji. Po servise jsem se dozvěděl, že tam někdo z továrny zkrátka zapomněl dát vazelínu… :D Jo, i u takového výrobce se může stát, že si nepohlídá úplně vše, co na kolo dává.

(vloženo 5.9.19)

Hammr
Ohodnoť bajk: (4.5  / 95 hlasujících)
Značka Canyon
Model Neuron CF 8.0
Modelový rok 2019
Velikost XL
Hmotnost 13.20 v Mku bez pedálů
Rám Carbon
Vidlice FOX 34 Rhythm 130mm
Tlumič FOX FLOAT DPS 130mm
Kliky Truvativ Stylo 6K DUB 30T
Středové složení SRAM BSA DUB
Měnič SRAM GX Eagle Trigger 12s
Řazení SRAM GX Eagle
Kazeta SRAM XG-1275 Eagle 10-50 12s
Řetěz SRAM PC GX Eagle HollowPin 12 sp.
Brzda přední SRAM Guide T
Brzda zadní SRAM Guide T
Ráfek přední DT Swiss M 1900 30mm
Ráfek zadní DT Swiss M 1900 XD 25mm
Pedály Shimano PD-M530 SPD
Řídítka Iridium Flatbar 760mm
Představec Iridium 60mm
Sedlovka Iridium Dropper 150mm
Sedlo Iridium Trail
Pláště MAXXIS Forekaster 2.35''

Komentáře

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
honzabike
honzabike

19.9.19 19:42

Koukám že zdvihy okolo 130/130 jsou hodne v oblibe, jako dobrý univerzál pro xc i trail. Trend však ukazuje další zvyšování, sem moc zvědav kde to bude za 5 let. Že by univerzál 160/160?

Reagovat
Hammr
Hammr

16.9.19 16:39

Díky alf45. Mamut69, mám podobný zkušenosti. Kámoš, kterej jezdí Ransoma v Lku a je jen o kousek menší než já, tak taky mluvil dost podobně. A jinak díky.

Reagovat
alf45
alf45

12.9.19 19:15

Preji hodne krasnych zazitku s kolem. Za 5*

Reagovat
mamut69
mamut69

12.9.19 15:18

mám předlonský model neurona, též modrou na gx eagle s foxem a max spokojenost. Jen kamarádi říkají mému kolu tank nebo rozhledna, Velikost XL, mám 188cm, podle tabulek dlouhý nohy a 98kg

Tenhle karbon vypadá luxusně

Reagovat
lillawoort
lillawoort

11.9.19 13:10

Hammr
Hammr

10.9.19 12:50

Díky ti :)

Reagovat
Tomáš313
Tomáš313

10.9.19 07:13

Super, díky! A ať dobře a dlouho slouží.

Reagovat
Hammr
Hammr

9.9.19 15:38

Čau Tome. Co se rozsahu převodů týče, tak nemám co vytknout. Největší 50zuba placka je i do strmejch krpálů dostačující (možná taky pro to, že mám vepředu 30zubej převodník). Trochu pak ztrácím oproti kámošům s xcéčkama z asfaltových kopců, kde už nad ± 35km/h musím hodně švihat nohama, abych ještě zrychloval, ale jestli jsem si to za těch 1000 kiláků řekl tak 4×, tak bych možná i přeháněl. Teď jsem s tím na vejšce odjel cyklisťák s denníma nájezdama od 45 do 85 km a co se pohodlí a rychlosti týče, tak naprosto v pohodě. Ale jak už jsem psal v popisu, tak budu pořizovat kratší představec kvůli vzpřímenějšímu posedu. Jinak už se to tady v diskusi řešilo, že ta cf. 9 je teď jenom o 5 tisíc dražší než 8ička. Ale za mě jednoznačně ten 12kovej eagl :)

Reagovat
Tomáš313
Tomáš313

9.9.19 11:35

Čau, moc krásnej bajk! Ta barva! Taky nad ním uvažuji a ježdění taky i delší štreky 50–80 km ale bojim se, že mi nebude stačit přehazování.. Jak jsi na tom? Mám takový pocit, aby mi do kopců nechyběl lehčí převod a po rovině zas ten těžší abych se trochu rozjel. Takže pokukuju po cf 9 s 2×11 ale je tam samo vyšší cena a ta barva.. Limetka taky pěkná ale tahle modrá je top tak nevím.. Jaký máš pocity co se týká delšího vyletovýho ježdění a rozsahu řazení??

Reagovat
mirorek2
mirorek2

8.9.19 13:06

hoši trochu češtin prosím

https://cs.wikipedia.org/wiki/Karbon_(rozcestn%C3%ADk)

Reagovat
Hammr
Hammr

8.9.19 10:25

Je to celocarbon včetně zadní stavby.

Reagovat
Straki
Straki

8.9.19 09:26

Dotaz: Zadní stavba je hliník či carbon?

Díky

Reagovat
Pavlos_S1
Pavlos_S1

7.9.19 14:17

Straki, Boby83 a další… až ho budete mít, tak na jeho cenu si ani nevzpomenete.

Reagovat
Hammr
Hammr

7.9.19 10:24

Straki, taky jsem zvědavej s čím přijdou pro novou sezónu.

Boby83, myslím si, že by ti svědomí po pár kilácích tu částku prominulo :D Aspoň takhle jsem to měl po rozhoupání se do koupi já.

Reagovat
Boby83
Boby83

7.9.19 10:02

Je to parádní kus. Přemluvit svědomí k uvolnění takového balíku, byl by asi doma taky :)

Reagovat
Straki
Straki

7.9.19 09:47

Krásný bike. Taky uvažuji o koupi. Ale asi počkám na příští sezonu a jaké předvedou nové modely :)

Reagovat
Hammr
Hammr

7.9.19 01:42

Jinak děkuju Goob, ufoncz a Petrem za kladný hodnocení. Jsem rád, že se kolo líbí ;)

Reagovat
Hammr
Hammr

7.9.19 01:36

Ufoncz, o příplatku za vyšší verzi už jsem opravdu nepřemýšlel. Už tak se můj budget musel zvednout z plánovaných 64 za Fuela 7 na 70… Vlastně 71 a nějaký drobáky, když počítám i dopravu a balný. To byl už byl můj naprostý strop :)

Reagovat
Petrem
Petrem

6.9.19 23:00

Kolo pěkný, dávám 5. Kecy oko mladejch na facku

Reagovat
ufoncz
ufoncz

6.9.19 22:26

No, nějaký kousky se objevujou občas v tom Outletu (s vyfocenou vadou, kterou jsem ani nerozpoznal) a hlavně mi to za rozdíl ve výbavě přišlo právě víc než adekvátní. Jinak bych se ani tak neptal.

Reagovat
Fran-tic
Fran-tic

6.9.19 22:07

ufoncz: trošku? vždyť tam je rozdíl 25k :D

Reagovat
ufoncz
ufoncz

6.9.19 21:51

Kolo až na tu v XL už nehezky vysokou hlavu pěkný, profil hodně poctivej. S těmi superlativy mi to nepřijde tak hrozný (jako tady ta nedávná PR esej u Rockrideru 900), spíš je vidět, že z kola máš fakt radost a je to novej člen rodiny. Profilu dávám 5* a jelikož jsem po Neuronu CF taky pokukoval, tak se zeptám – nehlodalo tě trochu připlatit na tu vyšší verzi s Fox Performance Elite a karbonovými ráfky?

Reagovat
Goob
Goob

6.9.19 21:41

Musíš tu pumpu předtlakovat na tlak, který je v tlumiči, než jí otevřeš ventil. Rezervu ve zdvihu si nenechávej, nastav tak, abys byl při největší ráně, co kolu dáš, na doraz.

Jinak moc pěkné kolo… škoda, že ti profil zasrali místní trollové.

Reagovat
Nutribird
Nutribird

6.9.19 19:54

Měl by si našroubovat hadičku pumpičky a pak teprve zašroubovat horní část, která otevře ventilek. Nafoukáš dle potřeby a obráceným postupem zase pumpu sundáš. Odfouknout by měl pouze vzduch z hadičky.

Reagovat
Pavlos_S1
Pavlos_S1

6.9.19 19:30

Peslezedirou: Že uteče vzduch z pumpičky jsem si myslel, ale když jsem našrouboval zpět pumpičku, bylo tam o méně. Takhle jsem to 2× zopakoval a vždy to bylo stejné. Tak tedy nevím…

Reagovat
human_energy
human_energy

6.9.19 18:10

Ještě tu chybí komentář majstra Goofyho.

Reagovat
Hammr
Hammr

6.9.19 17:38

Fran-tic, jasný, blbě jsem tě pochopil. Jediný, co by mě od tý 9 odrazovalo, je ta dvouplacka vepředu. Jinak ta zelenošedá je taky parádní.

Reagovat
Trepifajxl
Trepifajxl

6.9.19 17:23

Hammr: Canyony mívají největší slevy v létě během TdF, takže za rok

Reagovat
Fran-tic
Fran-tic

6.9.19 17:15

však píšu, 5k rozdíl :)

Reagovat
Hammr
Hammr

6.9.19 15:58

Fran-tic, teda nevím, kam si koukal, ale na ofiko stránkách canyonu je na cf 8 2,500 sleva… A na cf 9 je tam sleva asi 10,000 :D Takže si myslím, že tohle ti to rozhodování dost usnadní ;)

Reagovat
Zdendyš
Zdendyš

6.9.19 14:57

Jj, dokonaly snimek :)

Reagovat
Trepifajxl
Trepifajxl

6.9.19 14:55

zdendyš: Pavlos je tato diagnóza:

https://www.youtube.com/watch?…

Reagovat
Fran-tic
Fran-tic

6.9.19 14:52

To kolo vypadá parádně, rozhoduju se mezi tímhle a CF 9 (oba v akci a za 5k navíc je to celkem luxusně vybaveno)…to bude těžká volba ještě

Reagovat
Peslezedirou
Peslezedirou

6.9.19 14:20

Pardon za plevelení : @Pavlos když nafoukáš do tlumiče 290psi tak se při odšroubování šlaufku ventil uzavře a zůstane tam 290psi, to co slyšíš syčet, je vzduch který uteče z pumpičky nikoli z tlumiče.

Reagovat
Zdendyš
Zdendyš

6.9.19 14:19

Pavlos uz je ve stadiu koncovka a zjevne od zakladni skoly.

Reagovat
Pavlos_S1
Pavlos_S1

6.9.19 14:12

Fujtajxlíku: vím, psal jsi mi to, ale víš, séru na tě. Budu si čichat k čemu chci… a propos, ten nejtemnější les, že slovem nevypovíš.

Reagovat
Pavlos_S1
Pavlos_S1

6.9.19 14:07

Hammr, Fana.A

Vím, že 320 je moc, ale mám vyzkoušeno (nebo to dělám blbě?), že musím nafouknout více, abych, když odšroubuju pumpičku, trochu luftu uteče a jsem na těch 290 a snažím se dodržet těch 11mm posunutí sagu.

Reagovat
Trepifajxl
Trepifajxl

6.9.19 13:33

Pavlos: já ti to už psal, nečichej k těm těkavým látkám… a propos, za který les?

Reagovat
Hammr
Hammr

6.9.19 12:57

Přidávám se k Fana.A, 320 je na tenhle Fox až příliš

Reagovat
kopečák1
kopečák1

6.9.19 12:57

Hrozně pěkný kolo. Jako fakt.

Reagovat
Fana.A
Fana.A

6.9.19 12:46

Pavlos_S1

díval jsem se na tlaky vzduchu v tlumiči a max. je 300 Psi, takže 320 už je moc.

Reagovat
Pavlos_S1
Pavlos_S1

6.9.19 12:06

Trepifajxl zales kdyš víš ouplný hovno. Seš horší jak osina v prdeli. Tu člověk jednou vytáhne a má klid.

Reagovat
Trepifajxl
Trepifajxl

6.9.19 12:01

scret: tak to rozhodně, tudíž je fajn, že tuhle kolega to území získal

Reagovat
Trepifajxl
Trepifajxl

6.9.19 12:00

ono na elektromopedu se s tím laboruje těžko

Reagovat
Pavlos_S1
Pavlos_S1

6.9.19 11:48

Já přisvých 92 kilo foukal tlumič tak na 290, Ale zdálo se to málo. Tak jsem fouknul asi 320, aby se sag posunul při nasednutí na rozměr mezi 11 a 13mm dle návodu. S odskokem laboruju stále.

Reagovat
Hammr
Hammr

6.9.19 11:00

Jinak díky kluci Alonzo a Peslezedirou za reakce :)

Reagovat
scret
scret

6.9.19 10:59

Trepi: Vsak je dulezite to na zacatku nepodcenit, nebot zkuseni vedi, ze prohrane uzemi se jen tezko vybojovava zpet :))

Reagovat
Hammr
Hammr

6.9.19 10:58

Zase se přítelkyně musím zastat, aby jste si nemysleli, že snad není bike-friendly. Taky má ráda kola a teď už přišel čas, kdy začínáme řešit nový bike i pro ni. Zatím je horký adept nový Trek Roscoe 8

Reagovat
Trepifajxl
Trepifajxl

6.9.19 10:44

scret: ono záleží na povaze, kdo si to umí sjednat s přítelkyní, sjedná i s manželkou a naopak, tohle je podle vkusu každého soudruha

Reagovat
scret
scret

6.9.19 10:25

Trepi: To samozrejme ano:) Jen ten operacni prostor je u modelu „pritelkyne 1.0“ o parnik vetsi:)))

Reagovat
Trepifajxl
Trepifajxl

6.9.19 10:15

scret: a co jako kdyby to byla manželka? bude po jejím a stejné peníze se taky utratí, akorát že za kraviny

Reagovat
scret
scret

6.9.19 10:04

Hammr: pokud je to pritelkyne a ne jeste manzelka, tak at si klidne pinda co chce:)) …narok na to stejne nema…:) Takhle by bylo dobry ji to i vysvetlit…:)

Reagovat
Peslezedirou
Peslezedirou

6.9.19 09:46

Super kolečko a je paráda, že tě baví a jsi nadšený, užívej :-)

Reagovat
Alonzo
Alonzo

6.9.19 09:43

Nádhera, můj sen, šetřím na něj, ale vždycky se pak najde něco jiného na co ty peníze rupnou :-)

Reagovat
Hammr
Hammr

6.9.19 09:19

Díky, měřím 191.

Reagovat
mamutak
mamutak

6.9.19 09:17

Pěkné kolo, ta modrá je super. Jak jsi vysoký ?

Reagovat
Hammr
Hammr

6.9.19 09:11

Trepifajxl, remcala, remcala :D Ale už si zvykla. Horší než to, že je kolo u postele, bylo jí přesvědčit, že ty investovány peníze za to opravdu stojí. To byl větší problém :)

Reagovat
Hammr
Hammr

6.9.19 09:09

human_energy, Aussig, theedge, scret, vpa007. Díky za vaše reakce, borci :)

Reagovat
Trepifajxl
Trepifajxl

6.9.19 09:06

jo, to věřím

a přítelkyně (máš-li) neremcá? ženský obvykle nemají pochopení pro podobná extempore

Reagovat
Hammr
Hammr

6.9.19 08:55

Trepifajxl, tak to mám v tuhle chvíli úplně stejně. V garáži se mi ho nechávat nechtělo a za to přenášení bytem, mi ten ranní pohled na na modročerný nádheru opravdu stojí :)

Reagovat
Trepifajxl
Trepifajxl

6.9.19 08:46

Hammr: ps.: když mi bylo skoro jako tobě, byl jsem zapálený silničář a dotáhl jsem tehdy do ČR jeden z prvních karbonových monocoque Treků, taky tehdy asi rok stál u mé postele, jinde by byl zastrčený :-)

Reagovat
Trepifajxl
Trepifajxl

6.9.19 08:43

Hammr: však v pohodě, proto jsem to napsal tak, jak jsem to napsal, kdyby ti bylo 2× tolik, viděl bych ty řádky jinak a k tvému věku prostě to nadšení patří, takže ok, kolo je to pěkný, o tom žádná

Reagovat
Trepifajxl
Trepifajxl

6.9.19 08:42

Marek: dík žes zmínil tyhle značky, svědčí to o výborné orientaci a vytříbeném vkusu, ovšem na B-F s takovou opatrně, trpí tu tím mnohých outlocit

Reagovat
vpa007
vpa007

6.9.19 08:42

Modrá je boží a tohle kolo se fest povedlo. Tak ať je to jen továrna na radost ;-)

Reagovat
Hammr
Hammr

6.9.19 08:40

Trepifajxl, úplně se za mladého kluka už nepovažuju a v reálu by si mi asi určitě takhle neřekl. Ale máš pravdu, že když jsem si to po sobě četl, tak jsem pozitivy nešetřil. No, ale to asi bude tím, že to tak prostě mám :D Nejsou to žádné emoce po prvních metrech kolem baráku, ale po 2 měsících častého ježdění. A věř nebo ne, nic se nezměnilo :)

Reagovat
scret
scret

6.9.19 08:37

No, je videt, ze z toho kola mas velkou radost :) Coz je dobre. Nenech si ji zkazit. Designove kolu neni za mne co vytknout. Jinak jeste nejakej prostor pro tuneni je. Malinko bych doporucil redukcni idetu cca o 0,5–1kg dolu a pak ok…

Reagovat
Hammr
Hammr

6.9.19 08:34

Díky. Máš pravdu, taky jsem nechával dotahovat střed asi po 200 km, na to jsem zapomněl. Tlumič foukám něco pod 250 psi při 90 kilech. A při menších dropech mi chodí tak na 90–85%. Chci tam mít trochu rezervu.

Reagovat
theedge
theedge

6.9.19 08:21

Užívej kola a nenech si kazit radost – chápu to nadšení při přechodu z té hrůzy na které jsi jezdil.

Pokud nechceš jezdit vyloženě enduro, nebo naopak XC chrtí závody tak je to super univerzální stoj – jak píšeš do lesa ideální stroj.

Místní trolly ignoruj.

Reagovat
Marek.Kv
Marek.Kv

6.9.19 08:17

Ufff – „nechal dát do národní galerie do sekce novodobého umění“…smělé prohlášení. Tam patří spíše Unno, Curtis etc., ne mainstream.

Reagovat
Aussig
Aussig

6.9.19 07:27

Neposlouchat… do Polabáku je to ideální stroj, tak snad se potkáme, Neurona sem na živo zatím neviděl.

Reagovat
WladiMir007
WladiMir007

6.9.19 07:23

prostě si musíš rejpnout co?

Reagovat
Trepifajxl
Trepifajxl

6.9.19 06:56

šetři trochu těmi superlativy, chápu, že víc než fanfaronství, je v tom nadšení mladého kluka, což je fajn, ale profilu to trochu škodí

Reagovat
Fana.A
Fana.A

6.9.19 06:24

Vítej v klubu.

Mám ho zhruba stejně dlouho a musel jsem utahovat středovou osu 8)

Zadek mi přijde proti vidlici o třídu citlivější. Jinak teda vše funguje za 1 s hvězdičkou.

Jenom se zeptám, kolik foukáš tlumič? Vážím něco málo přes 80kg a foukám 220 Psi, což mě příjde strašně moc

Reagovat
human_energy
human_energy

6.9.19 02:48

Dobré jak cyp, synečku!!!!

Reagovat