Idealni doplnek ke kOmEhO Santovi a oranzovemu munduru :)
(vloženo 5.3.19)
Rozumím.. :)
Já už myslel, že jde zas o nějaký mezigalaktický války.. ;)
ddd-andy: Napsal jsem (viz níže) akorát něco v tom smyslu, že lidé, kteří berou věc s výkonem 1000 W, krouťákem 120 nm a rychlostí 80/hodinu o níž byla zminka bez problémů jako jízdní kolo patrně nejsou schopni samostatného myšlení. A už to jelo.
ddd – andy: čoveče andy řešilo se tu ten výše zobrazený e-bike a pak pan cioran-m měl pocit nám vysvětlit, že jsme jako podle nějakého egypťana volové. Vzal jsem to hodně ve zkratce, ale asi tak nějak to bylo. Ale co.....si to přečti, když ti to za to bude stát ;-)
Radec, Atilla: hele a co se tady řeší? Jako že jezdíte ty Endůra, tak je to jako víc než silnice, nebo co?
A ty si z prahy či frydku
cioran je z brna
cioran-m: tebe bolí asi i mimo ruky tvoje EGO. Nikdy bych o nikom neřekl, že je hloupý, kdybych o tom nebyl přesvědčen.Ty taky nejsi hloupý, ale zaslepený a zapšklý. To jak a co píšeš vypovídá hodně o tvé povaze. A mě nemusíš šetřit a obuj se do mě, já nejsem taková citlivka, abych někoho prosil, aby se už do me nenavážel. Jsem velký kluk a umím se o sebe postarat. Jak jsi psal…jsem v klidu a jak jsem psal já i vysmátý ;-))
Goob: Jasný, taky to tak mám. Člověk fyzicky dělá bez máśednejch problémů (a čím je starší, tím je tohle zjevnější) jen to, na co je zvyklej a protože to dělal furt.
Radec: Hele, nemoh bys mi už fakt dát pokoj? Seš sice docela hloupej, ale ne zas nějak sprostě agresivní, tak tě přece nebudu solit; bylo by to moc snadný, mě tohle nebaví. A dotknout se mě (jak dokola bůhvíproč furt píšeš) opravdu nemůžes; k tomu vzhledem k výše zmíněnému postradáš přislušných předpokladů. Nech mě bejt a bav se se sobě podobnejma. Ostatně jsme se už takto dohodli, ne?
No to taky byla reakce na Wildu, ne na tebe. Když jsem byl poprvé pořádně na pumptracku, cítil jsem se druhý den jako jsem se kdysi cítil po prvním squashi v životě.
cioran-m: ok..... chápu něčí EGO se neumí nad nedostatek vlastních argumentů povznést a věcně diskutovat. To co jsem psal, že bez urážky a bez nadsázky jsem myslel upřímně a vážně, ale jak píšeš už jsi asi starší generace a spíš se ti vybavuje to co kdysi bylo a už hold asi nejsi schopen stíhat nové trendy a nebo už asi ani nechceš. Tak promiň, jestli jsem se Te nějak dotknul. Bral jsem to jako takovou věcnou diskuzi, nikoliv mezigenerační boj. ;-))
Goob: Ono se to dá různě obrátit – jakože rád bych viděl tohoto bajkera v po stoosmdesáti v závodě s převýšenim kolem 4700, nebo po hobbickým maratonu na 250 v kopcích s průměrem spíš k pětatřiceti než ke třiceti a tak; na to bych se vykašlal. Nebo jen po čtyřech kilákách na dráze v trochu slušným čase, atd atd. To, co napsal wilda, mi přijde velmi rozumný.
No, rád bych viděl silničáře po půl hodině poctivého ježdění na pumptracku :D. Nemyslím teď ale totální profíky Saganova typu.
Nevím proč to vůbec řešíte. Zničený můžeš přijet z obojího, jen tě pak bolí jiné svaly.
Atilla: Tak jo. Sjezdy sem teda nejezdil a teď už su na to starej a na bajku nešikovnej.. A jak jsem říkal, v posledních letech mne baví silnice, na MB jsem toho najezdil úplně nejvic – a různě – v devadesátých letech (to bylo tehdy se silničkou tak půl-napůl) a nejvíc se to opravdu asi podobalo XC. Jistě, třeba Naučnou v Soběšicích jsme kdysi jezdili pravidelně, ale mně to šlo na té silnici opravdu asi o dost líp.
Ad Radec: viz níže, ano?
cioran-m: hele bez urážky nebo nadsázky, kolik jsi toho opravdu najezdil na enduru ? Zatím mi to tak připadá, ze se bavíš jen o XC a silnici, ale tak nějak mám pocit, že endurem nebo DH jsi nepolíbený.
Nemyslím si, že jsi pochopil co jsem tím chtěl říct. Nemůžeš srovnávat pohyb na silnici, nebo po lesních cestách s hromadou skoků, nebo třeba pumtrackem. To je úplně jiná biomechanika.
Atilla: Však jsem to i, myslím, níže nějak psal. Podle toho, co sám znám, to vychází při zmíněném poměru vzdáleností a terénu zhruba nastejno. Ale teda za předpokladu, že se jen neputuje, ale trochu i jede na výsledek.
ddd-andy: Jojo, dík. :)
Errata (v pdpovědi Hunovi): „svézt“ a „závěr“. Aby mě hned zas někdo pozornej a bystrej neosolil.
Ostatně – doopravdy svádět k silniční cyklistice vlastně ani nikoho nechci. :)
cioran-m: Nebylo to přímo s tímhle eRBéčkem, ale legrace veliká viz jinej článek ode mě: http://720.cz/?…
Tak třeba MTB maraton a silnici podle mě furt srovnávat můžeš.
Moderní pojetí endura je, ale jiný sport, který je o celém těle s často se měnící intenzitou a hlavně tam hraje roli technika jízdy. Nevím jestli si se někdy zkoušel rozjet třeba na 4m drop, ale ty fyzické projevy jsou po tom trochu jiné, než že se kouknout a vyjet na kopec s 20% stoupáním:)
kOmE: Dělám pro obveselení v rámci zdejší lidové estrády co jen můžu. :) Mám zlomenou ruku.
Radec: Fajn. Mýmu vrozenýmu altruismu a přirozenýmu soucitu s bližníma se ulevilo. :)
ještě bych se rád vrátil zpátky k reakci na tu integrovanou baterii… tuší vůbec ti, kteří psali, že tento design je lepší než nafouklá zrůda, že ty spodní rámové trubky jsou vlastně dvě za sebou, takže je v podstatě jedno, že by tam byla jedna větší trubka se skrytou baterii o stejné kapacitě jako ty dvě tzv. přiznané ?
cioran-m: tak když tak pěkně prosíš, tak to pro Tebe velmi rád udělám ;-))
Radec-u: Nemohl bys, prosím, vzhledem ke svým prezentovaným mentálním schopnostem věnovat již svoji pozornost spíše někomu jinému? Tuším, že by ti to mohlo být spíše ku prospěchu. :)
Atilla: Víš, já tohle docela dost zkoušel už v době, kdy tys tak mohl chodit do sedmé třídy na základce. To, že mne pak už podstatně víc bavila silnice (a nejvíc asi někde ve vysokejch horách), je druhá věc. A Diskutovat o tom, zda je namáhavější jet třeba bike- maraton na 80–100 km nebo silniční v kopcích na dvěstěpade, když se teda jede trochu na umístěni – o tom klidně s tím, kdo to jezdil, můžem – nemyslím však, že záběr by z toho byl nějak jednoznačný. A mimochodem – možná by ses měl na silničce (napřed hodně opatrně teda) taky někdy svést – uvidíš, není to tak špatný. :)
ddd: ok. Jaký to s těma tradičníma motorkama bylo? Si teď nedělám prdel, myslím, že to fakt mohla být docela zábava. :)
teď bude zase něco o Egyptu a klidnejch lidech :-)))
Atilla:ty jsi mi to vzal přímo z klávesnice ;-))
Atilla:
cioran-m: Nevim, jestli jsi to pochopil, ale ten článek jsem psal já.. ;)
A testování e-biku VS šlapačka i vs MX freeride od KTM už proběhlo taky.. :)
ciiran-m: Jo, cyklistika není jedna a někoho hold nebaví plácat se po silnicích na plečkách co máš v profilu. Možná, že kdybys to někdy zkusil, tak poznáš že je to vetší dřina než si odšlapat 70km po silnici.
ddd-andy/odkaz: A to kdyby s ním jel místo toho elektrovozítka na nějaké lehklé stopětadvacítce enduru nebo dokonce na nějaké šlapačce – to by si kluci v tom popisovaném režimu užili ještě více zábavy! Nojo, ale ty předpisy… :)
Nedotkl ses – to ty ani přece nemůžeš. Buď klidnej. :)
proto jsi tak nervózní......a ještě ty moje provokace s muzeem a skanzenem…sorry nechtěl jsem se tě dotknout ;-))
cioran-m: když jsem se díval na tvoje portfolio kol tak se to vlastně všechno vysvětlilo…ty jsi nostalgik :-)))
Bezpochyby. Buď klidnej. :)
vypadá to, že ti došly argumenty… každý máme svůj názor a svou pravdu, ale věřím, že jak půjde čas tak ty se budeš více přibližovat tomu mému, než já tomu tvému ;-))
Radec: Ano. Víš, já už jsem opravdu pomaličku začal chápat, co máš na mysli a co se snažíš říct. Je to OK. A odpověď je stejná ( a bude zase stejná, kdybys to potřeboval třeba vysvětlit ještě znovu), jak máš o kolonku níž. :)
no pořád lepší klidný a vysmátý, než exponát ve skanzenu…ale taky se rád někdy zajdu podivat do muzea na to,jak to dělali za dávných časů…ale raději mám ledničku na elektriku a penicilín, než vykonanou díru s ledem a pouštění žilou ;-))
Radec: Budiž ti to přáno. A buď i nadále taky – klidnej. :)
cioran-m: ten kdo vymyslel kolo, to musel být vosel a takovy skot jako tý si nechal uvázat ten pomyslný provaz kolem krku a myslí si, že takhle to je v pořádku a další takový vymyslel přehazovačkou a nedej bože přesmykač a ty jsi jim na to zase skočil…ale elektrika no to už tě osvítilo a to už je fakt moc… upálit je kacíře ;-)) taky mám takový jeden citát " pokrok nikdo nezastaví"
kOmE: Ale tak – když si on furt nedá pokoj… To je jak kdybych třeba já dokola zkoušel odjet (mladýmu) Kláskovi dolů z kopca…
Jo a ještě s tou Vespou, jaks psal – v preferenci těchto i některých dalších věcí jsme si trochu podobní s Wiggem! :)
Crazym: oni ti tažení nemyslíci jsou většinou klidní. To je ostatně (už of toho Egypta) takovej charakteristickej atribut – těch volů. Můžeš teda bejt nadále opravdu klidně klidnej i ty. :)
Tak ještě, že máme ty myslící co nám to patřičně osvětlí a co jim nejde nic nikam uvázat a táhnout špatným směrem, tak to su klidný… :-)
No – a je to. Ani to tak dlouho netrvalo. 1000 W., krouťák 120 nm., maximálka 50 ev. 80/hod. Pedály, nutno otáčet nohama – a definováno tedy prostě jako šlapací (elektro)kolo. Nová doba, budoucnost cyklistiky a pokrok v oboru jízdnich kol nezastavíš.
Tolik k té terminologii – pro všechny nemyslící tak příjemně závazné.
Jele – dělám si trochu prdel, nicméně ta věc v odkazu niže je jako kolo prezentována. A odhlédnuto od jistě nějaké limitně omezující momentální legislativy lze na tomto příkladu ukázat, že rozdíl mezi „elektrokolem“ a motorkou není dnes definován kvalitativně (existencí motorového pohonu té věci), ale jen kvantitativně (jeho výkonem). Je zvláštní, že tato snad velice prostá věc je tolika lidem nejasná. Ale co, jak říkal Egypťan Sinuhet: „Lid jest jako vůl, kterému jen uvážeš kolem rohů provaz a kterého táhneš, kam chceš“.
fakticky už je u některých modelů výkon a cena asi na úrovni sporťáku…ale až nastane doba, kdy už nebudu moct dojet kam bych chtěl vlastní silou asi bych po nějaké umírněné výkonovém e-biku uvažoval.
"jak to tak vypadá RB je ještě láce ":https://www.elektrokola-nachod.cz/…echnik-2019/
velamos Sobotín… možná :-))
Mobidyk1: a na čem plánuješ v budoucnu jezdit? myslím značku výrobce, se ti trochu hodně zužuje výběr ;-))
deviatní posedlost dojezdem a krouťákem motoru. Ebike mor. Zhouba cyklistiky. RB škrtám jako výrobce kol.
Mně se to líbí. Má to svůj styl, na nic si to nehraje, za mě fajn.
A k diskuzi o baterkách: Externí baterka je taky o dost lehčí než verze určená pro vestavbu. U Shimana se uvádělo, že integrovaná baterka je těžší až o pětinu.
Žejo. :) A jak je dnes ta cyklistika rozšířená, hned bych si ji dal ke svým kolům do profilu. No, původně jsem vždycky chtěl jednosedadlovou retro Ducati Sport, ale věk holt nezastavíš…
Crazym: šetři si na jakou zrůdičku jen chceš. :) Pokud se mě týče, já osobně bych stokrát raději šetřil v tomto oboru na nějakou originál ze šedesátejch nebo ve stejným stylu novou retro Vespu.
no určitě a někteří sportovní profíci skrývají i motory a nebo skrytě dopují, aby ten sport více asi podpořili :-)
Baterie se skrývají, aby se uživateli nesmáli, že je sportovec „na baterku“ (obrazně i doslova:)), jinak samé potíže s manipulací, kontrukcí, skladností, nestandardností aj.
Crazym: to nemyslíš vážně, kde jsou ty nádherné neskrytě přiznané baterie?! ;-))
cioran-m: Jak moc je tohle oteklá zrůda? Já jen jestli mám šetřit na méně oteklou :-)
jeniiiik: krok navíc a nijak mi to nepomůže při tom problému s upnutím ;)
Tohle za tu cenu si koupí pár skalnich RB fans a.
Za tu cenu už jsou k sehnání full ebiky.
kOmE: jen sem srandoval samozrejme, musis ale uznat, ze designove by se tahle babeta k santovi a pyzamku skvele hodila, co se vykonnosti tyce, zejmena te ko(l)me, ses na tom myslim vice nez dobre
K tem pozitivum neintegrovane baterie bych jeste pridal, ze tohle reseni skyta mnohem mene potencialnich problemu (se zamykanim, s kontakty atd), alespon z toho co sem za poslednich par mesicu vycetl, a ze sem toho vycetl pomerne dost
Já reagoval na ten náraz. Když máš integrovanou, tak případný náraz půjde do rámu – na ráně je to stejně.
Jinak nevím kolik máš zkušeností s e-bajky, já moc ne. Jen jsem ho měl 2× půjčený a pomáhal jsem rodičům když s nimi jeli na dovolenou a půjčovali si můj nosič. Tehdy byla vyjímatelné baterie velký bonus, proto se ptám co ti na ní vadí kromě estetického hlediska, které je subjektivní. Mě se zase nelíbí tlusté hranaté trubky rámů s integrovanou baterkou.
Jinak ta pozitiva:
wilda81: ram s integrovanou baterií má samozřejmě servisní otvor
Fujka.
jo no ještě aby maskovali motory jak ti profesionální silničáři na závodech a pak už to budeme rozlišovat jen po kontrole před infrakamerou :-) Není sportovec jako sportovec.
Baterie v rámu jenom maskují podstatu vehiklu, sportovci se pak cítí více kůl. Jinak samé –
cioran-m: respektuji tvůj názor, ale dovolím si trošku rýpnout…co takhle na motorce přiznat benzín a nalít ho do přivázaných PET lahví na rámu…nic všechno dobrý. Každý jezdí na tom co se mu líbí a nebo na co má.
No, s těma přiznanejma baterkama to aspoň vypadá jako horské kolo s baterkama (a motorem). Na rozdíl od všech těch ostatních oteklých zrůd.
sorry wildo81
wilda88: když už pominu estetický vzhled a ten ti hodnotí úplně každý, tak ochrana baterie vůči vodě, prachu a nárazu.
vpa, zatim co sem cetl, tak to proste nehodlas akceptovat, max pro najekyho duchodce a jak pises niz pro skupinu motorkaru. A ve finale si to opet cely zamitl, coz sem cekal, ale zajimalo me to ve spojeni tebe a RB, tva modla vs. esatan :) To, ze hodnotis kola jinde je jina vec, to tady delas v podstate kazdymu kolu (docela objektivne).
Pro ty morokare to asi neni moc mysleny, to by me zajimalo procento motorkaru, kteri si to koupi a ani na duchodce to nevidim. Takovej je trend a i kdyz docela zachrapali, tak s tim trendem jdou. A delaji to pro prachy, ze jo :)
Takze peace a cau :)
orm: jen jsem napsal svůj názor. Zkrátka v době kdy každý výrobce kol se snaží baterie integrovat do rámové trubky mi tohle řešení připadá takové zpátečnické.Ale věřím, že další generace bude už integrovanou baterií mít a k tomu i odpruženou zadní stavbu. Ale když si odmyslím ty baterie, tak mi to přijde jako velmi pěkné kolo. A tady bych parafrázoval Járu Cimrmana „můžeme o tom polemizovat a nesouhlasit, ale to je tak asi všechno co se s tím dá dělat“ asi tak nějak.
@TomPub: Sice teda nevím, kde jsi přišel na to, že jsem absolutní nesnášeč ébajků. Pro specifický aplikace s nimi nemám žádnej problém, to by ale chtělo víc číst a pamatovat si. Ale pravdu máš v tom, že RB mám dost rád. Umím ale ocenit i pěknou čubu (kdyžtak mrkni k sobě do kol ;-))
Co k tomuhle počinu? Po diskuzi s P. Heiníkem (trefils) chápu, proč to dělají – prostě je na to nějakej požadavek od zákazníků. A taky chápu, jak to dělají – mají jistou motorkářskou historii a dokonce motorkáře mezi blízkými. Takže chápu, že je jistá skupina motorkářů, pro který je to cesta ke kolu. Co na tom oceňuji, že je to originální, pěkně zpracovaný, doražený a vypiplaný (barva, osazení, vnitřní vedení, atk). Vlastně, kdyby na tom nebyly baterky, a motor, tak bych to považoval za moc povedený :D
Celkově se mi to, jako é-kolo, ale nelíbí. Čau ;-)
Jinak mi to fakt přijde jako…
RB: Hele Péťo, zbyly mi tu ve sklepě nějaké trubky, nesvaříme něco?
PH: Ok, koupím lahváče a uvidíme co z toho vyleze.
RB: Je mi blbě, ale co už. To se prodá.
PH. Grg…hm.
Zbavme se toho nesmyslného omezení na 25km/h a těch blbých šlapátek a je to ok.
@Radec: Precti si ty clanky, ktere jsem nasdilel pod tebou. Je tam popsane co a proc na tom kole je tak jak je. Myslim, ze je to navrzeno jako elektokolo vice nez jina elektrokola, ikdyz maji schovanou baterku.
Jo no, co na to říct… dobrý prototyp, ale až bude baterie pěkně uložená do rámu bude to vypadat jako e-kolo , které tak bylo přímo navržené. Teď mi to připadá, že je to taková „čínská nástavba“ na docela pěkným rámu. Ale aspoň je vidět progres RB-čka a ukazuje směr kudy půjde dál.Jestli to povede tam kam došla jejich patentovaná převodovka se teprve ukáže. Ačkoliv tady by mi dávalo smysl dát do dohromady jak e-bike, tak tu převodovku.
Nejsem fanousek ekol, ale kdyz se na to podivam z technickeho hlediska a kdyz vezmu v potaz informace ze clanku o tom kole, proc udelali to co udelali, tak mne to dava smysl.
Vice se mne to libi bez spodni baterky.
Odkakovat to bude z principu éčka a sepnutí asistence. Byl jsem v Bavorsku a na 2,6 gumách na celopérech jsme se jebali do celkem slušného a rozbitého kopce. Neměl jsem s sebou SPD a musel jezdit na platformách, každou chvíli mi to shazovalo nohy z pedálů. A to bylo celopéro. Co to bude dělat u tohohle… :-)
To spodní není baterka, to je krabice na hašlerky.
Sice u toho přemýšleli, ale je to hnusné jak prdel. U šlapání v bordelu stejně bude omezovat to že je to HT, odskakovat po trailu bude tak i tak. A při pomalé jízdě/výjezdu je síla asistence motoru občas pěkně nahovno a vykopává to z kola.
tady musim jednoznacne s nazorem Atilly.. pokud jste nekdo alespon trosku studoval tu geo a proc je tak postavena.. tak pochopite smysl tohodle kola… a myslim ze Heinik s Bartoszem vedi proc to staveli takhle a co za vysledek z toho chteli dostat
Nechcu byt uplnej hajzl, ale cekam na koment od vpa. Absolutni milovnik RB a toho pana (Hejnik? nevim) a zaroven absolutni nesnasec ebajku. Jeden tu bude asi dost zklamanej…a nebo je uz vezme na milost, kdyz i pan RB ukazal, ze to tak proste je? :)
Jo a me se to libi, dokazal bych to potahat horem dolem treba u nas v netru :)