Spešl:)

Přidat foto

Je to sice ebike, ale zas až tak moc pozornosti nebudí díky baterii v rámu

Rychlé garážové

Kolo má asi top motor od Brose s 90 Nm. Baterie má kapacitu 420 Wh, škoda, novější modely už mají o něco větší kapacitu.

Kolo doporučuji, je super, jen mám výhrady k ovládání motoru pouze na rámu pomocí tlačítek a nebo pomocí aplikace v mobilu, kde jde plno parametrů nastavit. Origo aplikace Mission Control, já ale používám placenou aplikaci Blevo, která má v sobě i mapy a hodně moc nastavení a jízdních profilů. U modelu 2017 mi chybí ovládání motoru na řídítkách, není to zas takový problém, ale uvítal bych to. Model 2018 už to tak má. Kolo má přes 20 kg a je to docela znát, brzdy jsou bohužel v porovnání s SLX dost slabé. Jako brzdí to, ale… Tam je asi co zlepšovat. A ještě jeden neduh, převodník má 32 zubů a při této velikosti člověk na rovince používá pouze dvě nejmenší kolečka na kazetě. Uvítal bych o pár zubů větší převodník, aby se reálně dalo používat více koleček z kazety. Nabití baterie trvá něco mezi 3–4 hodinama, ale většinou ty 3. Zatím jezdím jen v zimě a při té 30% výpomoci to na 50 km ubere okolo 60–70% kapacity baterie, což není zas tak špatné. Ale vždy jsem jezdil v teplotách mezi 3 až –4 stupni. Takže za tepla to bude určitě mnohem lepší. Pokud člověk přesáhne rychlost 27 km/h, motor se odpojí a člověk jede za své a tím pádem může slušně šetřit baterii, případně pohon se dá vypnout úplně a oproti konkurence zde motor neklade žádný odpor, jen ta váha toho kola je znát. Tuším asi 21kg. Časem možná dodělám to ovládání motoru na řidítka. Na kole jsem pár věcí vyměnil za červené, aby to nebylo tak fádní, ale nejsem si jist, zda to byl dobrý nápad a možná postupem času to zase vrátím zpět:)

(vloženo 22.1.19)

Losky83 Losky83
Ohodnoť bajk: (2.3  / 178 hlasujících)
Značka Specialized
Model Levo HT 29
Modelový rok 2017
Velikost M
Hmotnost něco přes 21 kg
Rám Specialized M5 Premium Aluminum, Trail 29 HT Geometry
Vidlice RockShox Recon Silver 29, 120 mm
Hlavové složení Hella Flush, 1–1/8" and 1–1/2" threadless
Kliky Custom Praxis, steel 1×10 32T ring, 104 BCD spider
Měnič Shimano SLX Shadow Plus,10-speed
Řazení Shimano Deore RapidFire Plus, 10-speed, I-spec
Kazeta Shimano HG500
Řetěz KMC X10e
Náboj přední Specialized disc, alloy, sealed cartridge bearings, 110x15mm thru-axle, 24h
Náboj zadní Specialized disc, alloy, sealed cartridge bearings, 12x148mm thru-axle, 28h
Brzda přední Shimano Deore BR-M506, dvoupístek, 203 mm
Brzda zadní Shimano Deore BR-M506, dvoupístek, 180 mm
Ráfek přední Specialized Stout XC SL, 29" disc, alloy double-wall, sleeve joint, 26mminner width, 24h
Ráfek zadní Specialized Stout XC SL, 29" disc, alloy double-wall, sleeve joint, 26mminner width, 28h
Dráty Stainless, 14g, black
Pedály Bikein, nylon
Řídítka Specialized, 6061 alloy, 6-degree upsweep, 8-degree backsweep, 27mm rise, 750mm width. Výměna za Wake red, 760 mm, 31,8 mm
Představec Specialized, 3D forged alloy, 4-bolt, 6-degree rise, 60mm
Sedlovka 30.9mm
Pláště Přední: Specialized Ground Control, 60TPI, 2Bliss Ready, folding bead, 29×2.3", Zadní: Specialized Fast Trak Control, 60TPI, folding bead, 29×2.2"

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
plysovykozisek
plysovykozisek

22.1.19 18:27

Pěkný kousek, jen by to chtělo víc fotek.

Reagovat
1001100010001­11101
1001100010001­11101

22.1.19 18:26

Mne se to libi. Obcas se taky projedu. Rodice to maj a je to parada. Ty kecy tech odpurcu, co nevidej kategorii ebike si nevsimej. Myslej si, ze urcujou oni asi pravidla. Jsou to furt dokola ti stejni......

Reagovat
Trepifajxl

22.1.19 18:20

Losky: to zase ne, to není dobrý příklad, silniční a BMX (a horská a dráhová a atd, atd.) kola mají společný pohon vlastní silou, potud jsou si příbuznější a tvoří jednu logickou množinu, e-bajky ok, ale ty jsou prostě někde mezi kolem a motorkou

Reagovat
Losky83
Losky83

22.1.19 18:10

Nemám potřebu se hádat, jen mě trochu mrzí, že to lidi tak odsuzují a upřímně to moc nechápu. Je to prostě trochu jiná kategorie. Takhle by se dali odlišovat silničky a třeba BMX.

Reagovat
Trepifajxl

22.1.19 18:08

pavel: ale takových tu bylo hafo…!

Reagovat
pavel675
pavel675

22.1.19 18:05

Ještě že nikdo zatím nezakázal si dělat prdel z e-kolařů :)))

Reagovat
Trepifajxl

22.1.19 17:51

ale obecně je fajn, že se tu sice hádáme a nesouhlasíme, ale v mezích… to jiné diskuse s e-bajky jsou dost na krev, takhle by to asi mělo vypadat, pavel, losky, cio atd., díky

Reagovat
Trepifajxl

22.1.19 17:50

pavel 17:13: zasmál jsem se, fakt

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

22.1.19 17:45

Mně se to s dovolením nelíbí, a to jsem mnoha novým věcem otevřený. Nové materiály, nové technologie výroby rámů, chytré odpružení – to beru, nebo alespoň sleduji. Toto se mi nelíbí, protože je to škaredé a těžké a ač to s přihlédnutím k definici třeba na Wikipedii je kolo, osobně to za kolo nepovažuji..

Reagovat
Losky83
Losky83

22.1.19 17:43

Nebrečím, jen mě nenapadlo, že to tady budete řešit jak malé děti:)

Reagovat
pavel675
pavel675

22.1.19 17:27

Nebreč, opakovaně se psalo: Jestli je to kolo pro důchodce co neušlape, tak to je potom samozřejmě správná volba!

Reagovat
Losky83
Losky83

22.1.19 17:25

Sorry, myslel jsem, že tu jsou normální lidi, ale asi jsem se spletl. Taky jsem jezdil na velkých motorkách a maxiskútrech a nikdy jsem neřešil, zda dotyčný jede na 50tce či litru. O tom to podle mě není…

Myslel jsem, že tedy dolním profil, aby člověk nebyl takový anonym a evidentně to bylo špatně. Chlapi, kdyby každý zastával takový názor jako zde někteří, tak lezeme ještě po stromě:)

Reagovat
Losky83
Losky83

22.1.19 17:18

Jinak já kolo či ebike neberu jako nějaký středobod vesmíru. Jezdím když se mi zachce. EKolo má spíše sloužit manželce, ale je to hračka i pro mě. Nemám potřebu jet na kole s tepovkou 170. Beru to jako prostě relax a zase to ekolo mi i umožní za stejný čas ujet toho víc. Když chci zase více zábavy, tak celopéro je zase jinde a lehounký. Hlavně na celopéro nedám dětskou sedačku. Línej nejsem, s kočárkem chodim obden i 15 km trasy. Jen když na kole jedu silově, bolí mě pak dva dny noha. Mám už pár let odštíplou kost co je pod kotníkem. Takže jsem prostě rekreační jezdec. Je teda škoda, že je tady většina z vás dost uzavřená před novými věcmi. Přijde vám to trapný jezdit na ekole, mě třeba přijde ujetý zase řešit každý gram. Mě třeba upřímně je jedno, na čem člověk jede, jen upřímně nemusím ebikery, kteří se opravdu jen vezou. Já si prostě jen dopomáhám, abych toho ujel víc a nemusel se vrátit ztrhaný. S kamarádem jezdime po lesích a tam jezdím na fullu.

Reagovat
pavel675
pavel675

22.1.19 17:13

Já když jedu po okresce, tak mi motor vůbec nevypíná a běžně točím to i přes 10 tis., motor mi zabírá už od cca 2tis a nepřekonatelně jede až k omezovači, na dvojku dá tak 120, ale přiznám se, že nad těch 13tis se už hodně bojím, páč to má asi 80 000W. Zkus to na motorkářích.cz, tady jsi na blbým fóru :-DDD

Reagovat
Losky83
Losky83

22.1.19 17:01

Pánové, když jedu okresky, tak při kadenci 70 to na nejtěžší převod jede okolo 30 km/h a je nepříjemný, když motor furt vypíná a zapíná. V terénu to je ale jiná, tam samozřejmě člověk řadí všechna kolečka. Což už motor nezabírá a pak to moc smysl nemá. Proto většinou jezdím na předposlední těch cc 25–26.

Reagovat
Losky83
Losky83

22.1.19 16:57

Sunrace byla z výroby a nevydržela ani 500 km. Teď je tam to Shimano HG500.

Reagovat
Trepifajxl

22.1.19 15:28

jenííííkůůůů, já jsem nikdy nic jiného netvrdil, pokud nejsi jantar a dohledáš si příbuzné diskuse, najdeš to stejné co píšu zde, jediný rozdíl je ten, že jsem to nazýval mopedem, protože mi to přijde jako příhodné označení, ovšem pak jsem si dohledal, že skutečně formálně je mopéd něco trochu jiného, takže elektorkolo, ovšem nadále tvrdím, že to NENÍ kolo a stále tvrdím, že je to každého věc na čem jezdí, nikdy jsem netvrdil nic jiného, milej jeníííku, pošli mi jiné mé tvrzení nevytržené z kontextu a dostaneš ode mě malou prémii

jo a elektrokolo doma tedy fakt nemám, na elektrokole Trepifajxl jezdit nebude, ani kdyby ho stihl hexnšůs, což ovšem opět nijak nevyvrací ostatní, co zde píšu, tj. ať si každý jezdí na čem chce

Reagovat
jeniiiik
jeniiiik

22.1.19 15:19

Trepifajxl dostal rozum? No nene.

Že ty už máš taky nějakou elektriku doma, že už nenadáváš že to tady nemá co dělat a že jsou to mopedy? :-D :-D

Reagovat
RomanH
RomanH

22.1.19 15:16

Souhlas s Trepim, Enjoyem. Prijde mi to nefer, ze kvuli „lenochum“ prijdou zakazy (viz. napr. user Dolomiti a realna situace ze zahranici).

Otec i matka e-kola maji, jsou po vaznych nemocech a operacich, vratilo je to do zivota. Ale o nich na nich nikdy nebudou jezdit mimo polnacky, cyklostezky, silnice. Tam asi zakazy nehrozi. Nicmene argument „je to taky sport“, „makacka“ proste neberu – mel jsem to pujcene. Nemam problem s e-koly v prirode, stejne tak i s MX motorkama (to mi prijde podstatne vetsi drina), ale chtel bych e-kola v jine legislativni kategorii. Pak nebude problem. A na dopravu po meste / do prace taky super.

Reagovat
Trepifajxl

22.1.19 14:46

já myslím, že je to jak píše enjoy, mě se třeba na sportu nejvíc líbí bolest s ním spojená (kdo ví o čem píšu ten ví), ale na druhou stranu je pochopitelné, že někomu se zase bude víc líbit lehčí svezení nebo víc ujetých kilometrů, než je jeho limit

Reagovat
enjoy79
enjoy79

22.1.19 14:39

To jsi neměl říkat, že jsi zdravej. Teď se to asi teprve rozjede :-). Já na e-biku nikdy neseděl, ale je mi jasný, že když na to někdo sedne, tak se mu zalíbí jak to pěkně jede. Mám obavy, že ze 60% je to celý o lenosti. Je to o přístupu každého trolejbusáka, jak to bude využívat. Je to fakt téma vzbuzující emoce na dlouhý diskuze, který nebudou mít nikdy vítěze. Pro lidi, co k tomu mají opravdu pádný důvod to beru, ale jinak jsem zastánce šlapat za svoje, vnitřně bych se s tím nesrovnal, po šedesátce snad už jo.

Reagovat
pavel675
pavel675

22.1.19 14:34

Cituji:

Ano, je mi 35, jsem relativně zdravej......jízdu zpříjemní v kopcích, kde se v zimě člověk zpotí a je to blbé.....

Tak to asi není potřeba komentovat :DDD

V práci máme kolegyni – v životě nesportovala, šla do fitka, trochu to přehnala a udělal si rhabdomyolýzu… takže bacha na pohyb-škodí zdraví. každopádně e-kola jsou dobrá v tom, že umí „vytáhnout“ do přírody lidi, kteří ani nejsou schopný vyběhnout do druhýho patra a proto jim v podstatě fandím.

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

22.1.19 14:22

oldaka: nikdo nenadáva. Koneckonců s něčím, co má přes jednadvacet kilo si jistě člověk užije hodně zábavy. :) Akorát se jaksi nemůžu zbavit dojmu, že by možná bylo pro všechny lépe, kdyby se majitelé těchto věcí bavili spolu na nějakém mopedfóru, čímž by zároveň odpadlo tohle podezříváni z nějakejch těch vzájemnejch hostilit (novoslovensky hejtovania) a tak.

Reagovat
Losky83
Losky83

22.1.19 14:21

No, děkuji za všechny komentáře. Upřímně jsem toto trochu čekal:) Ono ebike je na toto fórum jak píchnutí do vosího hnízda. Ano, je mi 35, jsem relativně zdravej (trochu tedy mrzák na kotník), ale ebike mě osobně vytáhne ven mnohem častěji než normální kolo, zvláště teď v zimě. Hlavně mi to tu jízdo zpříjemní v kopcích, kde se v zimě člověk spotí a je to blbé. Jinak výkon tam jde nastavit dle potřeby, tedy mám tři režimy nastavené na 15%, 30% a 55% výkonu motoru. Běžně jezdím ty první dva profily, ten třetí s 55% používám jen do velkých kopců a ještě pro upřesnění, kolo není chipnuté, tedy motor vyřadí při cca 26,5 km/h. Takže tak:)

Reagovat
Cemik
Cemik

22.1.19 13:55

Kolo pěkný to jako jo, pobavila ta část s převodnikem 

Reagovat
oldaka
oldaka

22.1.19 13:52

nevím proč všichni nadáváte, bylo tu správně řečeno ať si každý jezdí na tom, co mu vyhovuje. je super, že elektrokola jsou a je to vidět i na jejich celkovém větším a větším rozšíření a prodejnosti. hodně lidem to vrátí chuť se zpět vrátit ke kolosportu. také mi dává velký smysl elektrokolo pro trailové využití, zvláště pak u trailů vyšlapat vše nahoru a pak sjet dolů. normálně to člověk omotá např. 4×, páč pak už je vyřízenej to znovu šlapat nahoru, s elektrokolem si to člověk sjede vícekrát. nerozebírám jaké může být elektrokolo limitem po cestě po trailu dolů. takže za mě cajk, hlavně že je majitel spokojenej. většina z nás přece jezdí pro radost :)

Reagovat
novas752
novas752

22.1.19 13:12

Jestli drtivou většinu času vrčíš 2 převody tak si hlídej ojetí řetězu a kazety, tipuju že nedá ani zdaleka 1000km bez toho aby ty 2 malý pastorky poškodil.

Zralej adept na 36z převodník a kazetu s menšim rozsahem, to by ti pak.

Reagovat
honzarb
honzarb

22.1.19 13:07

Cim vice elektrolenochu, tim drive zakazy… jen houst.

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

22.1.19 12:55

šlapatko: :)). Jasný – taky jsem si moh takto ušetřit všech těch svých keců!

Reagovat
Trepifajxl

22.1.19 12:38

tak hnusný jsou, ale zase srovnávat je se Serenou Williams to už je trochu silný kafe, to se e-bajků musím zastat, protože jako rozzuřená opice nevypadají

Reagovat
šlapatko
šlapatko

22.1.19 12:28

Bomba babeta, dávám 1*

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

22.1.19 12:20

Jo, a navic jsou všechny ty elektrokola opravdu hnusný. Jak Serena W.

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

22.1.19 12:18

No, já se skoro nejvíc prošiju na motorce. A bolí záda, bolí kolena bolí všechno. Ale jinak bych snad opět připomněl, že kolo je mechanickej stroj. A že derny, elekromopedy, vozíky s motorem pro důchodce a postižené jsou opravdu asi trochu jiná kategorie. Jistě, i s nimi to, chceme-li, umožní fyzickou námahu a tak. Ale smysl toho, proč by měl zdravý člověk sportovat ze všeho zrovna na elektrokole mi opravdu (pokud nejde o nějakou komerční resp. reklamní akci) a když existují jak opravdický sportovní motorky všech kategorií a opravdický sportovní kola všech kategorií poněkud uniká.

Reagovat
Trepifajxl

22.1.19 11:56

scalar: divil by ses, já šachy hrál (v žácích tedy) a někteří šachisté třeba posilují apod., protože to zlepšuje i psychickou kondici, odolnost během turnajů, během šachových turnajů se normálně hubne

Reagovat
scalar
scalar

22.1.19 11:21

Ve fyzické námaze :-)

Reagovat
Trepifajxl

22.1.19 11:12

jlrl: za mě moped, což je nejlogičtější označení, ale je pravda, že podle striktních pravidel pro jednostopá vozidla toto moped není, je to prostě e-bike (nebo elektorkolo) a myslím, že toto označení by mělo uspokojit jak příznivce tak odpůrce tohoto dopravního prostředku

Kubánec: ano, prošít se lze na všem, i na elektrokole, ovšem to je spíš ojedinělý případ a asi se mnou budeš souhlasit, že nemá moc smysl, resp. nezapadá do koncepce elektorkol

scalar: v čem je podobná jízda s motorovou dopomocí s tahem e2-e4?

Reagovat
Goob
Goob

22.1.19 11:06

Normálně se krusádě proti e-bikům vyhýbám, protože pokud na tom někdo opravdu jede, je to sport jako každý jiný. Ale „pouze dvě nejmenší kolečka“ jsou v tomhle případě jasný případ :D.

Reagovat
jIrI___
jIrI___

22.1.19 10:52

Tohle je kategorie „Naše biky“ a ne „Naše babety“.

Reagovat
theedge
theedge

22.1.19 10:07

„převodník má 32 zubů a při této velikosti člověk používá pouze dvě nejmenší kolečka na kazetě“ … tato věta vypovídá za vše

Reagovat
Chlebovnik
Chlebovnik

22.1.19 09:22

Kazeta je SunRace, ne? Bacha na ni, je to strašný bláto.

Převodník jde dát i 34, bez vodítka možná i 36.

Reagovat
scalar
scalar

22.1.19 09:20

To jsi neviděl tyhle elektirkáře na rovných cyklostezkách, kecají a jedou jak na Babetách.

Reagovat
Kubánec
Kubánec

22.1.19 09:18

Jiný druh sportu? Občas si to půjčím od táty. Po rovinkách a do mírných kopců to vypínám, do prudších kopců to střídavě zapínám a vypínám. Po 3 hodinách v Jizerkách jsem celkem prošitej. Nejlepší je, když s vypnutým motorem předjíždím ty správný cyklisty :) Trochu mi to připomíná jízdu s chariotem.

Srovnání s motorkou je fakt úsměvné…To plácne jen ten, kdo nejel ani na jednom…

Reagovat
scalar
scalar

22.1.19 09:06

Breakpain: přesně tak, patří to skupiny sportů jakou jsou šachy, šipky, petanque apod.

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

22.1.19 09:04

Je to hezký decentní e-bike mě se líbí, co sem někdo plete motorku??

Reagovat
pavel675
pavel675

22.1.19 08:50

Jasně, ať si každý jezdí na čem chce.. Mě jenom přijde trapný vyhodit 60 tis za takovouhle zbytečnost, za ty prachy seženeš už normální enduro na benzín – jestli teda dotyčný hledá něco s motorem pod prdelí… Jestli je to kolo pro důchodce co neušlape, tak to je potom samozřejmě správná volba!

Reagovat
motacek
motacek

22.1.19 08:45

Na elektro kolo dost úzký pláště, osobně bych tam uvítal 2.6". Ještě by to mohl být full a bylo by to za 5*.

Proti e-bikum nic nemám, ať si každý jezdí na čem chce. Někdy, když jedu po houpavé polní cestě a drtím to 30kmh, tak si vzpomenu na ebike se kterým bych to mohl prasit 40kmh a to už by bylo zajímavější :-)

Reagovat
Breakpain
Breakpain

22.1.19 08:44

pavliku: a to proč? už se sakra lidi vzpamatujte – je to prostě jinej druh sportu, OMG …

Reagovat
Trepifajxl

22.1.19 08:29

pavel: tak to zas ne, nebuď tak hroznej, ať si každý jezdí na čem mu to vyhovuje, tento má alespoň vyplněný profil a informací k tomu tak akorát, ani ne málo, ani sebrané spisy zbytečných keců, jediné snad co bych, v rámci korektnosti, vytknul – nenazývat to kolem, ale e-bikem

Reagovat
enjoy79
enjoy79

22.1.19 08:25

Jako tento e-bike se mi hodně líbí, podsouval jsem ho tátovi, ať si udělá na důchod radost. Spešl ty éčka má vesměs všechny elegantní. Ale nedá mi to taky vznést dotaz, jestli se za volbou e-kola skrývá nějaký zdravotní problém, není na to v 36 letech ještě brzo? Jinak pěkný..

Jo, a jaký to má zhruba reálný dojezd, když to nedrtíš na max.??

Reagovat
pavel675
pavel675

22.1.19 08:22

Kup si motorku jestli tě nebaví šlapat… tohle je naprostá trapárna, lidi co jezdí na e-kolech a mají obě nohy zdravé by měli chodit kanálama…

Reagovat
vpa007
vpa007

22.1.19 08:05

Čau. Líbí se mi slušnej profil i vlastní koment. Sneslo by to ale ještě pár fotek. A pak mám dotaz… k čemu vlastně takový elektro kolo je, když máš doma moc pěknej Canyo Nerve?

Reagovat
TJK
TJK

22.1.19 07:56

pokud pouzivas jen posledni 2 kolecka kazety tak zkus obcas jezdit bez motoru :-) dost ryche dojdes do faze ze ten prevodnik je moc velkej a kazeta moc mala :-D nebo zacni jezdit v terenu a ne na silnici :-D

Reagovat

Další galerie z kategorie

TrilO26 0
TJK 8
TJK 12
Simi82 5
Koli13 11
Milan17 5