Dean El Diente Superlite

Přidat foto

Kolo postaveno loni, rám objednán předloni. Kompletně zakázková výroba, kdy jsem si s výrobcem dopisoval dva týdny, než jsme došli k finálnímu provedení. Geometrie, průměry trubek, síly stěn, nějaká ta profilace, přesné místo napojení trubek… :-)

Vždy mám jedno kolo jako gramařinu, byť je to stavěno na běžné ježdění. Řada věcí by se dala sehnat lehčí, ale už by to bylo na úkor funkce, či designu, který zde byl také zásadní. Původně na tom byly jiné kliky (přeleštěné Cannondale, které teda byly podstatně hezčí), takže tady trochu ústupek, byť ne co do hmotnosti a funkce.

Řada věcí je dělaná na zakázku, či jsem si je upravoval sám. Špice v tomto provedení byly třeba k dostání pouze černé. Jinak kola mají 878g (oprava, reál 871g a teď po tuningu už 864g).

Brzdy sehnány ještě ve starším a mnohem hezčím provedení.

Už mám doma jen jedno kolo, které jsem sem ještě nehodil, tak ho sem snad v dohledné době také přihodím.

PS: se zdejší startovní hmotností 5,49 kg se jde postupně dolů, tak jen aby se někdo, pokud by to četl, nedivil rozporu s diskuzí níže.

(vloženo 11.9.18)

Hogy Hogy
Ohodnoť bajk: (4.6  / 145 hlasujících)
Značka Dean
Model El Diente Superlite
Hmotnost 5,296 kg
Rám Titan 3Al/2.5V
Vidlice ENVE 1.0
Hlavové složení Cane Creek 110
Kliky THM Clavicula SE
Středové složení THM
Přesmykač Dura-Ace 9000
Měnič Dura-Ace 9000 (tuning)
Řazení Dura-Ace 9000 (tuning)
Převodník Extralite
Kazeta Edco 12 - 25
Řetěz KMC
Náboj přední Extralite
Náboj zadní Extralite
Brzda přední EE Brakes (botky THM) + Corima
Brzda zadní EE Brakes (botky THM) + Corima
Brzdové páky Dura-Ace 9000
Ráfek přední ENVE 1.25
Ráfek zadní ENVE 1.25
Dráty Sapim CX Super
Pedály Speedplay Zero (tuning)
Řídítka Schmolke TLO
Představec Extralite
Sedlovka Schmolke TLO
Sedlo WR Compositi Alpha
Pláště Vittoria

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
hovado_cz
hovado_cz

12.9.18 16:51

trepi, asi tak…

Reagovat
Trepifajxl

12.9.18 16:49

KUBULA: kliky stojí skoro 30k, brzdy skoro 20k, mám pokračovat?

Reagovat
hovado_cz
hovado_cz

12.9.18 16:34

nelíbí se mi ten nápis (logo) ale i tak 30 z 5! Absolutně kulervoucí stroj!

Reagovat
Hogy
Hogy

12.9.18 13:35

Musím ho nejdřív nafotit. Mám akorát pár starších fotek a teď je tam dost věcí jinak.

Reagovat
vpa007
vpa007

12.9.18 12:10

Von má Klejna?!? Tak proč už tu himl dávno není?! Sem nerovózní jak stará panna před kasárnama! ;-)

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

12.9.18 11:42

Hogy: Tak sem strč ještě toho Klejna, ať už to máme z krku…! :)

Reagovat
Hogy
Hogy

12.9.18 11:05

30g je už slušná hodnota. To asi Zdeňka přes zimu také zaměstnám. Jinak s ráfky od Ax mám zkušenost takovou, že umí celkem rychle a celkem dost vyměknout.

Stavba ničeho dalšího v plánu teď není. Přeci jen musím být trochu skromný a těch osm silniček co mám mi musí stačit :-)

Reagovat
Trepifajxl

12.9.18 10:56

KUBULA: tyhle věci vznikají obvykle postupně a autor raději cenu neřeší/nechce vědět

píšu tedy z vlastní zkušenosti

Reagovat
Trepifajxl

12.9.18 10:55

Hogy: jsem tak laxní, že jsem ještě pořádně nezvážil původní osy, ale na obou osách cca 30 gramů, další úspory připadly na celokeramická ložiska a ořech, ale jsou to kola, která v Česku nejezdím, mám je vyloženě pro radost a na hladké silnice v Alpách

jinak Claviculy SE jsou nádherné kliky a mě se líbí mnohem více než ty původní Hollowgram, mě bohužel zůstaly oči pro pláč, protože mám rám na 24 mm osu, snažil jsem se tam dostat kliky přes speciální ložiska 30×37×4 (zdvojená), technicky to šlo, ale prostě se to pořádně netočilo, takže mi zůstaly Ax Lightness Morpheus (330 gramů s osou), kdybys potřeboval na podobnou stavbu

Reagovat
KUBULA
KUBULA

12.9.18 10:52

milan.v: Tak ještě že nejsem ten gentleman :-D.

Já také nevím cenu u žádného svého kola, ale jen tak mě zajímalo jestli je to třeba do 100, 150, 200 protože toto si představit neumím.

Reagovat
milan.v
milan.v

12.9.18 10:45

Gentleman se na cenu neptá… :o)

Reagovat
Hogy
Hogy

12.9.18 10:43

Ve své podstatě má váhové omezení vše, ale jinak nejmenší má sedlo s 85 kg. Sedlovka a řídítka 90 kg, pedály 110 kg… A na kola bych s metrákem už taky raději nelezl.

Reagovat
Hogy
Hogy

12.9.18 10:37

Trepifajxl: kolik se ušetřilo na těch karbonových osách?

Zdeněk: jsou pocitově tužší (THM), ale nic zásadního bych v tom neviděl.

Cena: nevím a vědět ani nechci :-)

Reagovat
vpa007
vpa007

12.9.18 10:33

Tyjo… tak to je silniční porňák… ještě k tomu z titanu! Uff. Mám si zase co nechat chvilu zdát. Plnej ;-)

Reagovat
vili
vili

12.9.18 10:10

:-) 2 příspěvky, které říkají v podstatě to samé, ale jsou podané naprosto diametrálně odlišným způsobem. Ten zřejmě odpovídá mentalitě autora ;-)

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

12.9.18 10:09

Hogy: Co nový Claviculy, když je srovnáš s těma Hollowgramama? Poznals při jízdě nějakej rozdíl?

Reagovat
Cavendish
Cavendish

12.9.18 10:01

Normálně se váha kol udává bez pásky a QR. Dělá to tak 99% značek a dá se podle toho mnohem lépe orientovat, než když na to prodejce navěsí kazetu, duše, pláště a podobně. Tyhle věci nechává prodejce na gustu každého soudruha. Je to věc, se kterou se dá hýbat a váhu kol tak ovlivnit. Kolo vážím včetně pedálů, PC a košíků. Prodejce váhu udává bez těchto komponent.

Tenhle DEAN je fakt totální pecka. Luxusní střela po všech stránkách. Zajímalo by mě, kolik taková mašina stojí a jestli je nějak váhově omezená!

Reagovat
KUBULA
KUBULA

12.9.18 09:59

Moc pěkné, líbí se mi to. Řeší se tady gramy, což je v pořádku. Mě by ale zajímalo číslo v korunách ( řádově). Vůbec si neumím představit okolo jaké částky se to může pohybovat. Vím že by se to asi dalo dohledat po komponentech, ale jednodušší je se zeptat.

Reagovat
Trepifajxl

12.9.18 09:58

lidi, vy jste fakt jantaři, váhu provozuschopného celku uvedl a váha holých kol? prostě je uvedena jako zajímavost a nevím proč by měla být uváděna včetně kazety a galusek a rychloupínáků, když to jsou další komponenty proměnlivých hmotností

pozastavovat se nad tím má v sobě asi tolik logiky, jako se pozastavovat nad hmotností řidítek, když na ně přece ještě přijde omotávka… a na sedlovku sedlo… a na kliky převodníky… a na kolo jezdec a jezdec se buď vysral nebo nevysral atd.

Reagovat
kamaro
kamaro

12.9.18 09:46

aktuality: pro porovnání hmotnosti zápletů se to ale opravdu porovnává holé tak jak to uvádí Hogy nebo Trepifajxl. Výsledné osazení může být celkem odlišné a může se i časem měnit (jiné obutí, jiný rozsah kazety).

Co se týče kompletního kola, tam s tebou ale souhlasím. Také by se to podle mého mělo vážit ve stavu ve kterém je kolo schopné provozu – čili s pedály, ale bez nářadí a bidonů.

Reagovat
aktuality
aktuality

12.9.18 09:31

Kola pochopitelně holá bez RU? Pokud se takto váží kola, pak asi ano. Vždy mě zajímá, na kolik se dostanu celkem, tedy s galuskou + lepidlem, či páskou, nebo pláštěm + duší a páskou, vč. ru a kazety. Vše na kole zůstane a vše budu roztáčet. Vážit nekompletní kola je (pro mě!) nic neříkající hodnota. Podobně, jako vážené kolo bez pedálů a omotávky, nebo suchá hmotnost motorky, bez benzínu, olejů a chladící kapaliny, proč? Proč nesundat ještě řetěz? Nebo odečíst vazelínu?

Do třetice… nebrat osobně a pokud to jde, rád bych to viděl na váze, komplet. Sportu zdar.

Reagovat
Trepifajxl

12.9.18 09:03

já jsem se na páru kol na karbonových nábách Extralite a ráfcích Ax lightness dostal na 700 gramů, tedy ještě po úpravách jako odvrtání titanového ořechu a použití karbonových os

a teď mohou matematici počítat :-)

Reagovat
Bebe
Bebe

12.9.18 09:02

Masakr!

Reagovat
Hogy
Hogy

12.9.18 08:58

kamaro: jsem to chtěl takto klasicky. Drobná poškození povrchu rámu se dají odstranit během chviličky.

Reagovat
Hogy
Hogy

12.9.18 08:57

Kola pochopitelně holá bez RU.

Nevím, co na tom matematicky nemá vycházet. Náboje 48 + 128, ráfky 245 + 256 a zbytek špice a niple.

Pokud někdo váze nevěří, tak to opravdu nepovažuji za svůj problém.

Reagovat
prodi
prodi

12.9.18 08:50

Parádní to máš

Reagovat
aktuality
aktuality

12.9.18 08:41

Velmi se omlouvám, nikoho nechci urazit, nikoho se dotknout, tak raději ještě jednou a opravdu nebrat osobně. Jen mi to matematicky nesedí. Pokud to jde, rád bych to viděl na váze. Sundat přední kolo zvážit vyfotit, následně zadní a pak celé kolo, 3 min? Nic jiného v tom nehledat. Poděkuji a smeknu.

Reagovat
kamaro
kamaro

12.9.18 08:33

aktuality: 878g bude P+Z kolo bez kazety a obutí. Jestli s nebo bez rychloupínáků musí doplnit Hogy.

Jinak mám pár drobností k rámu… Proč nedávají koncovky bowdenů blíže ke krajům trubek, je poté menší riziko šoupání o rám. A kdyby ještě polohu upravili tak, aby se pod DT mohly řadící lanka křížit, tak by to bylo podle mého lepší.

Ale to opravdu jen hledám drobnosti, jinak po dlouhé době parádní silnička, která není karbonová jako všechny ostatní.

Reagovat
Vilém
Vilém

12.9.18 08:23

aktuality: Proste holy par kol ma tu udavanou vahu. Zkus kouknout co vazi pouzite rafky a naboje.

Reagovat
Hogy
Hogy

12.9.18 08:22

Petr Ch: za tu snobárnu dík, konečně pořádná pochvala :-). Černá určitě ne. IF je částečně šuplík a kompromisní, z čehož tam vyplynula ta černá. Ale tuším, že 90% lidí by to dalo do černé včetně náb a špic. V dešti jsem na tom ještě nejel a doufám, že ani nepojedu :-)

aktuality: s těma kolama to snad není tak těžké pochopit, pokud nejsi cyklistikou zcela nepolíben. Klidně si pro sebe odškrtni váhu třeba 8 kg.

Reagovat
aktuality
aktuality

12.9.18 07:59

Kolo krásný, barevný polepy neva, naopak. Jen ta váha… ? Je to opravdu 5,49kg? A co znamená „kola mají 878 g“. Jaká kola? Dohromady 878g? Zutá, obutá? Obě a stejně? Zadní i s kazetou? Nebrat osobně, ale pokud to jde, rád bych to viděl na váze.

Reagovat
rorschach
rorschach

12.9.18 07:12

Ahoj, tohle kolo je absolutní diktát. Díky za něj.Přesně si pamatuji reklamu na DEAN MTB včetně jejich sedlovky a představce z BikeActionu někdy z roku 91'

Reagovat
alinceb
alinceb

12.9.18 00:10

Kolo absolutně v TOPu. Kdo kritizuje barevný nápis, měl by vrátit průkazku hodnotitele. Tohle je prostě DEAN! Co se mi „okometricky“ tak nějak úplně nelíbí, je kokpit. Nějak mi tam nesedí. Ani představec, ani tvar řidítek. No a stříbrné hlávko, objímka a podložky mi tam taky nejdou. Dal bych zelenou objímku, červenou spodní misku, modrou vrchní (CK snad umí mix&match, ne?) a zlaté podložky…:)

Reagovat
Petr Ch
Petr Ch

11.9.18 23:24

Tohle je pravděpodobně největší snobárna,jaká kdy byla do této sekce vložena.Takto rychle jsem žádnému kolu pětku nedal.Osobně s tím vícebarevným nápisem problém nemám,ba naopak se mně to líbí.Co se mně ale vizuálně nelíbí,je odstín hlávka,podložek nad ním a podsedlové objímky.Tam bych to barevně řešil stejně, jak to máš u Independenta­.Hmotnost samozřejmě souhlasí.

Jinak mně osobně se při první jízdě v lijáku odlepil přesně na této TLO sedlovce jeden polep,při druhém jsem dojel domů s částečně odlepemým druhým,takže šel dolů také.Je to tam nalepené něčím,co se používá např. na obtisky na vodní bázi-takže si to hlídej.

Reagovat
krabica
krabica

11.9.18 23:03

Super, ale souhlas s ormem, kaňkou jsou ty červené nápisy.

Reagovat
Hogy
Hogy

11.9.18 23:02

Ten drátový cyklopočítač má v komletní instalaci 28 g. Magnet 0,8 g vlepený do ráfku, původní snímač se setkal se štípačkami a byl nahrazen DIY provedením.

Reagovat
Hogy
Hogy

11.9.18 22:58

Já mám strašně rád po všech stránkách Serottu CSi, co jsem sem dával. A jak jsem tu psal, tak ty Cannondale kliky jsou hezčí. Jen jsou težší a byl tam problém s funkčností.

Reagovat
orm
orm

11.9.18 22:56

Jeste poznamka. Co ten dratovej cyklopocitac :-)?

Reagovat
orm
orm

11.9.18 22:51

Super, ale nektere tva jina kola se mne libi vice, napr. zimak :-). Zde mne to rusi ten cerveny napis Schmolke. Ta cervena je hodne vyrazna a neni stejna jako na napisu na ramu. Na te fotce co sem dal cioran-m, s cannondale klikama, ty cannondale kliky jsou hezci.

Jinak top.

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

11.9.18 22:28

*****.

Reagovat
Hogy
Hogy

11.9.18 22:27

Hollowgramy jsou v Jižní Koreji. Ebay, nenaděláš nic :-)

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

11.9.18 22:26

Prasopes: Takhle. Včetně teda té fotografované jejich polohy. :))

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

11.9.18 22:22

Z listí jsou i vyjímky. Např jistá De Rosa. Nikoli však Dean. :). * Mimochodem, Tome, co budeš vlastně dělat s těma ojebanýma Hollowgramama, co tam byly původně? Zavolej, nebo napiš :)

  • De Rosa – třeba tahle (abych se teda sám nevytahoval, že…)
Reagovat
Prasopes
Prasopes

11.9.18 22:19

Netuším jak vypadaly ty původní (údajně hezčí?) kliky, ale tyhle jsou s těma převodníkama naprosto famózní, přijde mi, že se k tomu hodí naprosto dokonale. Krásný stroj (i když barvičky v logu bych asi oželel)

Reagovat
Hogy
Hogy

11.9.18 22:08

Omotávka je perfektní :-) A Paduano je bez listí :-)

Reagovat
vojtechposmourny
vojtechposmourny

11.9.18 22:07

Neskutečný. Za plnej.

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

11.9.18 22:00

Sem si řikal, jak dlouho to vydržíš. To sem nedat. Pro ostatní: Dean je DEAN a barevnej nápis tam být musí. Hmotnost je naprosto reálná. A na tom kole se jede skvěle. Lizzard omotávky jsou slizkej hnus. Jinak na tě věci není nějaká zásadní chyba. Moc líp titanová silnička udělat ani nejde. Možná leda takto – viz obr. . :)

Reagovat
Trepifajxl

11.9.18 21:56

hmotnost JE reálná, práce parádní, logo se mi nelíbí, nejde k tomu, jak je to čistý

Reagovat
tromboonen
tromboonen

11.9.18 21:14

Já Ti nevim, ty barvičky a ten font… mám dojem, že jsem někde viděl umírněnější verzi jejich loga, tuším, že origoš, tohle mě teda hodně odrazuje.

Reagovat
plysovykozisek
plysovykozisek

11.9.18 20:52

Nějak tý hmotnosti nevěřím.

Reagovat
Hogy
Hogy

11.9.18 20:46

Omotávka Lizard Skins. Už se tahle konkrétní nedělá, ale zavčas jsem zakoupil do zásoby.

Páky mají akorát jinou objímku a matku.

Šaltr má jiné kladky a pár šroubků. Dalo by se jít u obojího dál, ale nějak jsem to už nechal být. Ale duralové šroubky u košíků jsem si alespoň zkrátil a odvrtal :-)

Reagovat
milan.v
milan.v

11.9.18 20:40

Tohle je ovšem mňamka… Co to je za omotávku?

V čem tkví ten tuning hazky a pák?

5*

Reagovat
Hogy
Hogy

11.9.18 20:35

Barevné nápisy jsou tady nutné už jen z hlediska historie/tradice. A designu pochopitelně také. Cokoliv jiného je jak volant z Fabie v 911ce.

Reagovat
Vilém
Vilém

11.9.18 20:27

Jediny co mne prastilo do oci, je ta koncovka na bowdenu u saltru. Jinak super stroj.

Reagovat
Alojs01
Alojs01

11.9.18 20:17

Moooc pěkné!

Reagovat
Hogy
Hogy

11.9.18 20:15

Omylem jsem zmáčknul Enter při tvoření příspěvku…

Reagovat
vili
vili

11.9.18 20:12

aha, už doplněno tak beru zpět.

Reagovat
vili
vili

11.9.18 20:12

Kolo pecka, ale doplň popis. Vzhledově mě malinko práskl přes oči přechod představec – řidítka. Asi by bylo hezčí malilinkato natočit řidítka nahoru, ale je mi jasný, že na takovým kole to máš odladěný dle svých potřeb k dokonalosti.

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

11.9.18 20:11

Krásný. Jak mě poslední dobou B-F už nějak nebere, tak tato galérka je světlá výjimka. Byla by škoda nedoplnit výpis komponentů, ale třeba se na tom zrovna maká…

Reagovat
kamaro
kamaro

11.9.18 20:04

Toto jsem tady už viděl, ale je to paráda.

Hmotnost parádní. I ty barevné nápisy mi tam sedí, pěkně to oživují.

Reagovat

Další galerie z kategorie

kycerjaska 0
PDean 23
Ray Tarkin 9
p0spec 13
filipes 18
Mican_1 1