Gnome et Rhône, 1949, Francie

Přidat foto

(vloženo 28.3.18)

noelgabriel noelgabriel
Ohodnoť bajk: (4.7  / 32 hlasujících)
Značka Gnome et Rhône
Modelový rok 1949
Velikost 56
Hmotnost 13
Rám dural
Vidlice ocel
Hlavové složení Gnome et Rhône
Kliky Gnome et Rhône
Středové složení Gnome et Rhône
Měnič Simplex
Řazení Simplex
Převodník Simplex
Brzda přední Super Rota
Brzda zadní Super Rota
Brzdové páky Rota
Ráfek přední Rigida
Ráfek zadní Rigida
Pedály Lyotard
Řídítka Caminargent
Představec Caminargent
Sedlo Wolber
Pláště Michelin 650B

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
daldrum
daldrum

13.10.18 10:17

Nádhera!

Reagovat
tromboonen
tromboonen

29.3.18 23:53

noel: já vím, a počítám, že i ostatní, na Tvoje fotky se koukám, vlákno jsem prošel, není důvod proč dál nedávat fotky do galerií, ale ve vlákně by se to líp rozebralo proč tak a tohle, aspoň pro nás pro laiky co to tady ve fotkách nechcem zasírat… sice jsem měl na mysli extra vlákno na „historický kola v top závodech,“ ale je pravda, že kolikrát nějaký dámský kolo nebo randoneur moh bejt blíž k top tech z TdF než dneska.. prostě bych si rád početl o historických kolech na velkejch závodech, i o těch co je jezdili, evidentně o tom tady dost lidí něco ví, viz cioran, hroch a jiní… jako moh bych to vlákno založit sám, ale vím o tom hovno, možná až si jednou vyzvednu u strejce ex favo myho otce, totalne rezavy, niple vyhrezly z galdovejch rafku, ale je to asi docela vzacnost, smyk je na paku, nejaky pozdni padesatky?

Reagovat
noelgabriel
noelgabriel

29.3.18 23:34

Hroch obojzhivelnyj dakujem za paradny link na francuzke kola, nepoznal som ho :)

Cioran-m ten zavodny Caminargent je tiez prekvapenie, hlavne preto, ze boli zname nielen krasou, ale aj krehkostou ramu a sklonom k praskaniu.

S tym vlaknom…take vlakno som tiez spravil, v minulosti mi to niekto navrhol. Davam tam rovnake fotky ako do albumov. Mne je bizsia moznost tychto samostatnych „albumov“ kol, Robim to aj preto, aby som mohol odporucit na fotky nejakych ludi, co nie su na Facebooku a maju zaujem o fotografie. Bike forum je pekne spracovane prostredie, takze posielam linky znamym na bicykle, co mam v albumoch.

Ale vlakno o minulosti zavodenia (osobnosti, technologie, zaujimavosti) by bolo super vytvorit :)

Reagovat
tromboonen
tromboonen

29.3.18 23:31

lear: Tenkrát jsem kolo bral jako přibližovadlo a lámal jsem fávo o dvě čísla větší s převodama co bych dneska nedal kde se dalo.. na ten závod míru pro míru jsem se snad ani nešel podívat i když jsem jej měl pár kiláků od baráku, nějak mi to nesedělo ideologicky a tu sportovní stránku jsem tenkrát nedokázal ocenit… ale potkali jsme se spolužákama nějakýho soudruha závodníka (s číslem za sedlem a v dresu) před místním „obchodním střediskem“… byl odněkud z východu, spíš dálnýho, takovej předvoj Astany… chtěl pohlídat kolo aby si moh něco koupit, asi punčochy pro tamní slečny nebo na výměnu, nic jinýho tam ani neprodávali… asi měli rest day a bylo potřeba utratit rubly… docela jsme si to kolco ošahali (jako jak je lehký, jaký má hejblata), ani nás nenapadlo se na něm projet, natož tak s ním ujet… taková romanticky posraná doba to byla. Dneska by mě zajímalo, co to bylo za kolo (asi nějaký částečně opoajcnutý Colnago, the year was 85 nebo tak něco), i co to bylo za hocha, ale do deníčku jsem si jeho číslo nezapsal :)

Reagovat
learita
learita

29.3.18 23:13

Kolo je to moc pěkný a technologie výroby rámu je velmi zajímavá. Nejprve jsem myslel, že na něj nebudu reagovat pač nevidím berany a galusky:-), ale přikláním se k tématu o nutnosti zavedení vlákna o těchto starých kolech. Případně třeba o Závodu míru do roku 1990.

Reagovat
Hroch obojzhivelnyj
Hroch obojzhivelnyj

29.3.18 16:40

http://encycloduvelo.fr/…teurs-dhier/

jsem narazil na zajimavy francouzsky zdroj. Skoda ze tam neni moc detailu.

Reagovat
tromboonen
tromboonen

29.3.18 15:55

Cio: Já myslel regulérní vlákno, který se dá vyhledat, daj se tam dávat fotky, dá se reagovat na jednotlivý příspěvky… bude to všechno na jednom místě, klidně se tam daj dát odkazy na galerie, ale nebude to „jedno kolo a k tomu v reakci pár fotek jiných“… ?? Noel má vlákno na svoje stroje, ale tam má všechno, různý období i kategorie, myslel jsem, že by bylo fajn jedno o závodních strojích, řekněme TdF, Giro atd, jako to cos tady dával, nebo to noelovo bleděmodrý, nemusí to člověk vlastnit, ale vědět o tom a dát info a odkaz.

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

29.3.18 15:48

Opět velice luxusní kousek a ozdoba tvé rozsáhlé sbírky! Díky za krásné foto a sdílení

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

29.3.18 15:33

Tromboonen: A to jde (myslím tady ve fotkách) ? Pokud jo, tak já to teda neumím. Bylo by to možná fajn – jednak by tam mohli dávat favority a ev. jiný kola lidi jako hroch a learita a scott (který teda velice obdivuju) a tady noel a další a kecama kolem nich bychom nedráždili dnešní brave new world…! :)

Reagovat
kamaro
kamaro

29.3.18 15:23

Jako zajímavé to je hodně, ale ten poslední kousek to musí být peklo pro někoho, komu vadí každé vrznutí a lupnutí na jeho kole…

Reagovat
tromboonen
tromboonen

29.3.18 15:20

Kua chlapi nechcete udělat vlánko „historické závodní stroje a jezdci“ nebo trak něco? Tady to tak trochu zapadá a nefunguje řazení atd. A přitom to jsou takový perly.

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

29.3.18 13:43

… a také fotky závodního Caminargenta z roku 1939

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

29.3.18 13:36

Připojuji tedy historii Viettova Barra na Tour

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

29.3.18 13:27

Článek skvělej.

Reagovat
noelgabriel
noelgabriel

29.3.18 13:18

Tu je

Reagovat
noelgabriel
noelgabriel

29.3.18 13:18

Tu je

Reagovat
noelgabriel
noelgabriel

29.3.18 13:15

To ma prekvapuje ze Barry isli na TDF, to som ani nevedel. Cudujem sa, ze to vydrzali taku zataz, predsalen v tych casoch ten dural nebol az tak kvalitny. Aj ked Barra robil spickove ramy. Jeden tandem mal na predaj aj Sterba, to bola krasa.

Pripajam taky maly light clanok o durale v cyklistike, co som pisal do casopisu Veteran na Slovensku

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

29.3.18 12:50

Ještě teda fotka, jak tam Lazarides tlačí Vietta. Ten třetí je samozřejmě „Kožená hlava“ Robic (kdyby to nešlo přečíst). :)

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

29.3.18 12:44

A Duravia nádherná – tu jsem teda vůbec neznal.

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

29.3.18 12:42

Ano, závodní hliníkový „Barralumin“ vážil v roce 1948 rovných osm kilo. Jel na tom tehdy (na sklonku své kariéry) na Tour René Vietto (a v týmu taky Apo Lazarides). Ale Nicola Barra ty rámy svařoval, nebyly do mufen jako Caminargent. První takové rámy udělal Barra již v roce 1936.

Reagovat
noelgabriel
noelgabriel

29.3.18 12:22

Ďakujem :) Caminargent je môj veľký sen, ale na to musím ešte dorásť.

Celoduralové rámy (okrem vidly) mali aj iné značky, napríklad Duravia, Barra…

Prikladám link na dámsku Duraviu:

https://www.bike-forum.cz/…50tych-rokov

Reagovat
Hroch obojzhivelnyj
Hroch obojzhivelnyj

29.3.18 12:18

Caminargenty jsou celkem zname, ale o G et R jsem nevedel.

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

29.3.18 10:14

Oktagonální hliníkový trubky do mufen – vždyť to dělal Pierre Caminade! Caminargenty z počátku padesátých let měly však i ty mufny hlinikový. Každopádně přinejmenším ty trubky (kromě představce a řidítek) byly patrně jeho výroba. No, podle mého osobního názoru je tohle jedno z (mála) nejkrásnejších kol, co se tady kdy objevily. A pokud je většina dílů původních, tak možná i nejcennějších.

Reagovat
noelgabriel
noelgabriel

28.3.18 23:45

Technologiu spajania zial presne nepoznam, ale drzi to dobre :) od polovice 40tych do polovice 50tych sa vyrabalo vo Francuzku zopar modelov touto kombinovanou technikou. Ale asi vyrobcovia dosli na to, ze ram z jedneho materialu je efektivnejsi, kdeze tato dvojkombinacia zanikla

Reagovat
Hroch obojzhivelnyj
Hroch obojzhivelnyj

28.3.18 23:16

A jak to drzi pohromade? Fakt pekny.

Reagovat
noelgabriel
noelgabriel

28.3.18 22:57

Ano, mufny su ocel, rovnako aj zadna stavba

Reagovat
Hroch obojzhivelnyj
Hroch obojzhivelnyj

28.3.18 22:37

Muzes rozvest material ramu? Dural trubky do ocelovych spojek a zadni stavby? A jak spojovane?

Reagovat
tromboonen
tromboonen

28.3.18 20:48

Joo, Waltr taky dělal motory do eroplánů a po válce pak už jenom umělohmotný komponenty na kola, tihle aspoň celý kola a povedený…

Reagovat
vpa007
vpa007

28.3.18 20:36

Tyjo… tak to je teda stroj!

Reagovat
jecnak
jecnak

28.3.18 20:28

Jestli se smim zeptat, kam na ty Francouze chodis? Kdyztak prosim do soukrome zpravy. Dekuji.

Reagovat

Další galerie z kategorie

Simi82 3
Koli13 5
Milan17 4
Zucco 6
kycerjaska 8
PDean 27