kardan SVB 100 Chainless Eagle, USA 1995

Přidat foto

pôvodný stav

(vloženo 26.2.18)

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
wladeq
wladeq

28.2.18 14:18

A podle mě je to technicky řešení úplně nahovno, a cokoliv podélného s otáčením kola je mnohem lepší…řetěz, řemen…

Reagovat
Pajaa76
Pajaa76

28.2.18 09:53

V deštivé Anglii je to ideální, lepší než řetěz

Reagovat
antt
antt

27.2.18 21:12

p@X žena si neumaže šaty a chlap nemusí udržovat řetěz :)

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

27.2.18 21:04

Co je platný hezký technické řešení, když na normální ježdění je to nepoužitelný stejně jako převodovky.

Reagovat
antt
antt

27.2.18 20:57

noelgabriel: Taky je to pořád to samé do kola okolo kola . . Já se tady hádal pár let zpět taky :D https://www.bike-forum.cz/…hodilo-by-se

Reagovat
Pajaa76
Pajaa76

27.2.18 18:49

Hoši za to se vyhazuje z VUT :) kardan to opravdu není, neboť Mr. Cardano řešil otázku nesouosého převodu 1:1 někdy v 16 století, později na Cardanových principech vznikl kloub jak ho známe dnes v jednoduché formě. Nicméně platí, že vstup a výstup je 1:1 a úhel mezi hřídeli se může měnit – právě ta proměnlivost zabije použití ozubených kol. Další modifikace a vylepšení třeba jako double můžeme stále nazývat kardan, neboť vychází z původní myšlenky. Ale nazývat kardanem hřídel osazenou kuželovými koly to fakt nee. Ale čert vem technicus terminus, je to krásná práce a já si stále říkám – kdybych žil v té době, dokázal bych něco podobného vymyslet ??

Reagovat
noelgabriel
noelgabriel

27.2.18 18:32

na doplnenie celosvetového omylu v pomenovaní tohto systému pohonu prikladám album druhého kardanového bicykla od jedného z najväčších výrobcov traktorov a poľnohospodárskej techniky – tiež sa asi sekli v názve – ich bicykel sa totiž volá Fendt Cardano Comfort :D

https://www.bike-forum.cz/…nemecko-1982

Reagovat
noelgabriel
noelgabriel

27.2.18 18:25

Nech je technické vysvetlenie akékoľvek, svet a história tomu dali názov kardan a je to meniť nebudem :)

shaft driven bicycle je tiež správne pomenovanie

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

27.2.18 18:16

Rikat hnaci ose kardanova hridel jenom proto, ze se toci, je stejne jako rikat jizdnimu kolu auto, jenom proto, ze ma kola.

Reagovat
wladeq
wladeq

27.2.18 17:06

Kardan, a vsechny homokyneticke klouby, narozdil od ozubenych kol, muze menit svou polohu, a nemeni se pritom uhlova rychlost. Tohle jsou obyc ozubena kola. Nicmene ulet to je, o tom zadna ;)

Reagovat
exxonvaldez
exxonvaldez

27.2.18 16:47

Tak samozřejmě že tam není kardanový kloub,ale přenos mezi kuželovýma kolama obstarává kardanová hřídel,tedy kardan obecně.Ten nutně kloub mít nemusí ,prostě když nato kouknu, řeknu kardan,někdo hnací osa.:-))

Reagovat
mr.antik
mr.antik

27.2.18 16:37

Na wikipédii se tomu nadává spíše „shaft driven bicycle“

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

27.2.18 16:35

noelgabriel: nechci se nijak hadat, ale uz od pohledu je docela jasne, ze na prenos rotacniho pohybu staci kuzalova kola, Osa je prima, nikde se neohyba, tak neni duvod, aby tam kardan byl.

Reagovat
noelgabriel
noelgabriel

27.2.18 16:18

Odporúčam dať do guglu cardan bicycle…kardan mal tiež svoj vývoj, preto som písal, ze to je pohľad do prelomu 19/20.storočia. Samozrejme, že kardan ktorý poznáte zo súčastnej techniky je o dosť iný

Reagovat
Singlespeed
Singlespeed

27.2.18 16:03

V trubce je schovaný hnací hřídel. Ovšem, jak vidno z patentu, nikoliv kardanový, ale jednoduchý zakončený na obou stranách ozubenými kužely.

Reagovat
mr.antik
mr.antik

27.2.18 16:00

tam vidim jen červenou trubku

Reagovat
exxonvaldez
exxonvaldez

27.2.18 15:58

Já tam zase nevidím ty kuželový kola,a věřim že tam jsou,stejně jako tam nevidím ten kardan, a je jasný že tam je:-))

Reagovat
exxonvaldez
exxonvaldez

27.2.18 15:48

A mezi těma kuželovejma kolama je co? Leštěnka na nábytek?

Reagovat
Singlespeed
Singlespeed

27.2.18 13:46

noelgabriel: Na schématu žádný kardan nevidím, asi jsem slepej :-).

Reagovat
noelgabriel
noelgabriel

27.2.18 10:55

Ahojte, Cioran-m a kanta ďakujem vám za peknú spätnú väzbu, potešila. Je to klasická koncepsia kardanu, tak ako sa používala od konca 19.storočia do začiatku 20.teho, Durkopp ju používal do polovice 30.tych. Presne ako to je na fotke od Pajaa76. Šlape sa na tom normálne, akurát prenos sily má straty, je to menej efektívne a nieje to na vysoké rýchlosti. Preto to bolo len na mestských modeloch a nie závodných. Reťaz nič neprekoná :) Tu je vazelina, ale v druhom kardane Fendt čo mám, je olejová vaňa.

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

27.2.18 09:27

Dazz: a ty tam ten kardan nekde vidis? Tam jsou jenom kuzelova kola:)))

Reagovat
Singlespeed
Singlespeed

27.2.18 08:43

Pajaa76: Takže je to jak jsem si myslel. Kuželové převody a hřídel schovaná v zadní stavbě.

Reagovat
Pajaa76
Pajaa76

27.2.18 08:40

Našel jsem ten patent :)

Reagovat
Pajaa76
Pajaa76

27.2.18 08:37

V Anglii jsem viděl stejný systém (pohon hřídelí) ale tam ten středový převod byl umístěn více v ose kola a vypadalo to ještě líp. Každopádně krásný retro. BTW kardanem bych to nenazýval :)

Reagovat
Singlespeed
Singlespeed

27.2.18 08:35

Cioran-m: Proč by se to mělo při šlapání naklánět? To by mě tedy zajímalo :-).

Taky by mě vcelku zajímalo, co je schované v zadní vidlici. Jestli skutečně kardan nebo nějaký jednodušší systém, třeba převodová tyč s čelními pastorky s kuželovým ozubením.

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

27.2.18 08:30

Můžete si vyzkoušet bikesharing od Velonetu :)

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

27.2.18 08:27

Je to skvělý, jako vlastně všechna Tvoje prezentovaná kola. :) Zajímal by mě pocit při jízdě – nenaklání se tp při šlapnutí na jednu stranu?

Reagovat
kanta
kanta

27.2.18 07:17

Krásny bank, a ako vždy super na fotenie… Beriem ta na plný účet ôk za dvorného fotografa… 

Reagovat
Dazz
Dazz

27.2.18 07:10

Valím bulvy. Sem toto ještě neviděl ;-)

ad) lukas – to není kardan ?

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

26.2.18 23:27

exxonvaldez: kde tam vidis kardan?

Reagovat
exxonvaldez
exxonvaldez

26.2.18 21:05

V převodu toho kardanu je vazelinka nebo olej?

Reagovat
antt
antt

26.2.18 18:44

kamaro: souhlas, vyrábí to třeba beixo.com :)

Reagovat
tromboonen
tromboonen

26.2.18 18:02

Kromě nálepek na rámu bych to na první pohled datoval tak do padesátek, max šede, v roce 95 to musela být sázka na bikesharing budoucnost…

Reagovat
kamaro
kamaro

26.2.18 17:50

Jo, tak toto je opravdu technická libůstka. Úplně si to dokážu představit na nějakém skládacím městském popojíždědle.

Reagovat
nitraq
nitraq

26.2.18 17:15

Tak tohle jo:)

Reagovat
R-A-D-I-U-S
R-A-D-I-U-S

26.2.18 17:12

Pěkný. Mě by zajímalo, jakej je to pocit v záběru.

Reagovat

Další galerie z kategorie

strasny_jester 3
kolo.bazar 4
paw_jh 18
bmx20 3
mojcek 9
hawrda 7