BASTARD

Přidat foto

Zde ještě s nedostavěnou zadní kotoučovkou (chybí třmen a jiný kotouč).

Zde ještě s nedostavěnou zadní kotoučovkou (chybí třmen a jiný kotouč).

Aktuální stav k 10.10.2023, najeto 100 000 km!

Aktuální stav k 10.10.2023, najeto 100 000 km!

Vzhledem k modelovému roku musí být každému jasné, že moc původního na tomto kole už nezůstalo. Vlastně to můžu vypsat jmenovitě – původní je rám, vidlice, přední ráfek a sedlovka (+objímka). Úplně vše ostatní už bylo vyměněno, něco méněkrát, něco vícekrát – od toho dostalo kolo i přezdívku BASTARD, neboť často na něm byl každý pes jiná ves… Současné osazení kola je v popisu. Kolo mi dlouho sloužilo ne jako horal, ale spíš jako Cross/Trek, na turistiku a také na denní ježdění do práce – v současnosti má „najeto“ cca 80 000 km, což ovšem platí tedy jen pro ty části, co jsou původní. Zvláštní poklonu zaslouží zejména vidlice – přestože valná většina těch kilometrů byla najeta na silnici či polňačkách, tak za skoro dvacet let provozu (teda 15, 4 roky byla pauza) a výše zmíněných 80k km nevykazuje zatím nějaké kritické vůle či nefunkčnosti.

V současné době, po cca čtyřleté pauze se znovu začínám věnovat ježdění, i když s menším váhovým handicapem (viz Tlusťoch jede na kole)… Doufám, že mě tenhle můj BASTARD bude vozit stejně spolehlivě, jako kdysi…

EDIT 10.10.2023 – Tak to datum i pěkně vyšlo, dnes BASTARD překonal magickou hranici 100 000 najetých km!!! Přidal jsem i dvě fota aktuálního stavu biku – bohužel původní vidlice Rockshox Judy už to nedávala a repas neměl smysl, tak místo ní přišla letos nová levná pružinovka Suntour XCR 32. Plus nějaké nové brašničky a blatníky a BASTARD může dále brázdit nejen cyklostezky.

(vloženo 9.9.17)

Cannonball
Ohodnoť bajk: (3.6  / 25 hlasujících)
Značka Amulet
Model Galaxy
Modelový rok 1998
Velikost 19
Hmotnost 16 kg plně nastrojené, tzn s brašnami, nářadím, hustilkou, nýtovačkou atp. ;-)
Rám Amulet, AL
Vidlice Suntour XCR 32 RL 100 26" MTB
Tlumič -
Hlavové složení Ritchey LOGIC
Kliky Shimano Deore LX Hollowpoint
Středové složení Nějaký Shimano čtyřhran na průmyslech
Přesmykač Shimano Deore LX
Měnič Sram X-9
Řazení Sram X5 9sp (ta nejlepší X5 - tj. celokovová /i páčky/ a bez ukazatelů)
Převodník Shimano Deore LX, 26/38/48 (prostřední placka je hozená z Alivio převodníku, původně tam byla 36)
Kazeta Sram CS PG-970 11-32
Řetěz Sram CN PC-971
Náboj přední Shimano Deore HB-M525
Náboj zadní Shimano Deore FH-M615
Brzda přední Avid BB7 + 180mm kotouč Shimano XT SM-RT86 (ICE)
Brzda zadní Avid BB7 + 160mm kotouč Shimano SLX SM-RT70S (ICE)
Brzdové páky Avid SD 2.0-L (s regulací kroku a pákového poměru)
Ráfek přední Sunrims 0°Lite 32d
Ráfek zadní Remerx Panther 36d
Dráty Vepředu nějaký černý nerez 2mm, vzadu Pillar 2,3-2mm
Pedály Shimano XT PD-M8020
Řídítka Force 600mm, gripy Ergon GS1, rohy Ritchey
Představec Ritchey
Sedlovka Kore
Sedlo SMP Extra
Pláště Schwalbe Land Cruiser 26x2.0

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
Cannonball
Cannonball

10.10.23 22:07

Tak jak jsem už editoval v popisu, BASTARD má ke dnešku nalítáno 100 000 km. Sice z původního kola, tak jak jsem jej před 25 lety koupil toho už moc nezbylo, ale rám je stále původní, beze změn či oprav. Akorát zdraví a kondice už bohužel není taková, jako byla když jsem tenhle bajk kupoval a nevím nevím, jestli na něm dám ještě alespoň jednou takovou porci kilometrů, nebo budu muset potupně přejít na elektro… :-/

Reagovat
Cannonball
Cannonball

10.9.17 23:31

Njn, ale všechny tyhle úpravy dělám právě na tomto biku… ;-) Teda snad kromě nábojů na průmyslech… Nevidím nic špatného na konusech, pokud jsou dobře provedený – tzn hlavně(!!!) kvalitně zatěsněný. Páč pokavad se tam nedostane prach nebo vlhkost, tak u kónusů stačí jednou za sezónu zkontrolovat a případně seřídit vůli a jestli jsou gufera OK, pak jednou za 10 000 km vyčistit a dát nové mazivo (úplně stačí LV2EP), zkontrolovat dráhy a pokud je člověk cimprlich tak vyměnit kuličky. Pokud jsou v nepořádku gufera, tak vyměnit i ty.

U BASTARDa jsem měnil náby jen v případě, když jsem upgradoval na kotouč nebo jako nyní na 36d ráfek vzadu…

Reagovat
hmm
hmm

10.9.17 23:03

Řada mých přátel od 40 do 70 let má pod pojmem „náročnější provoz“ namysli třeba zvýšení váhové kategorie tedy odolnější ráfky, náboje s průmyslovými ložisky, brzdy, nebo vození bočních nosičů které na 26ce není moc pohodlné, nebo vozíků za kolem třeba úroda ze zahrádky, voda ze studánky, nebo problémy se zády takže koupě fulla, nebo problémy s koleny nebo zdravím obecně následná koupě elektra ale všechny spojuje jedno milují kolo a rádi do něj občas zainvestují neb na něm najedou tisíce km za rok třeba

Reagovat
Cannonball
Cannonball

10.9.17 22:39

2 hmm – on to takovej napůl zimák už je, svýho času jsem na něm jezdil celoročně. A díky tomu, že ho mám doma v bytě, tak jsem si mohl dovolit ho každý den po projížďce, pokud jsem jel po zasolené cestě, hodit do vany a osprchnout čistou vodou a pak vytřít do sucha. A za ty roky jsem neměl jedinej problém (krom hlavovýho složení, který jsem při zimním provozu musel měnit každej 2 rok – ale to je imho tím, že není, narozdíl od nábojů či středu, nijak utěsněno proti vodě).

Tak nějak plánuji si ho stále nechat na celoroční (víceméně, už to nebudu tak hrotit jako dříve) ježdění, stavět nové kolo se mi nevyplatí, protože neplánuji nějaký „náročnější provoz“ ;-) – ve svém věku se už asi nebudu pouštět do extrémního DH atp. a pro těch mých 6 – 8 t. km ročně tohle kolo naprosto s přehledem dostačuje. Jak už píše team_daddy, nemám potřebu kupovat nový kolo jen pro ten pocit, že budu mít nový kolo. ;-) To nový kolo za mě víc kilometrů nenajede…

Reagovat
hmm
hmm

10.9.17 21:53

Kus historie, už jsem viděl i kola co měli najeto 100 000 a víc, navíc majitele znám. Takže nic neobvyklého. Já v průběhu života zvyšoval nároky na provoz tak to mám dohromady taky, ale na 3 kolech. Doporučuji kolo dát do archivu pro budoucí generace nebo na zimáka a stavět nové pro náročnější provoz.

Reagovat
team_daddy
team_daddy

10.9.17 20:29

Tohle je větší bastard než John Sníh. Ale mě se svým perverzním způsobem líbí. Pracant jak kráva. 80.000km, pánové, kdo z nás to má? Cyklistika ve své užitné podobě. Žádná „potřeba“ novýho kola každej druhej rok.

Reagovat
Cannonball
Cannonball

10.9.17 17:46

2 Vilém – jsem původem strojař, takže dobře navržený a zkonstruovaný adaptér bude fungovat OK. Samozřejmě se musí dobře spočítat (vektory sil, pevnosti a pružnosti použitých materiálů atp.) S tím nebude problém… ;-)

Reagovat
Cannonball
Cannonball

10.9.17 17:43

2 Jarax – s tou cenou máš pravdu, nicméně to není tak, že bych to kolo prostě jednorázově přestavěl. Ty investice a změny šly průběžně – prostě jsem v průběhu těch cca 20 let vždy něco přehodil. Např. sjel jsem špalíky na předním Včku (Shimano LX paralelogram, stejné co jsou ještě vzadu) ale místo výměn špalíků jsem Včka zrušil a rovnou vrznul Avid BB7 + 160mm kotouč a přepletl kolo na jinou nábu (to bylo tak před 15 lety). Rozlámal jsem při pádu měnič X-7, tak jsem tam vrznul X-9 (+ochranou klícku), atp… Nyní přestavěl předek z 160 na 180mm atp..

BTW, tohle kolo jsem kupoval jako nové v tom roce 1998 za cca 45 000,– Kč… :-/ (Tenkrát byla RS Juddy C výkřik nejmodernější techniky a naprostý hi-tech ;-))

Reagovat
Vilém
Vilém

10.9.17 17:28

Na kotouc vzadu bych se vysral, kdyz to nema navarku. Dovarovat tam neco je nesmysl, adaptery jsou akorat zbytecna komplikace.

Reagovat
Jarax
Jarax

10.9.17 16:41

no ty dodelavky budou drazsi nez bazarovy daleko lepsi kolo,jinak na dalsi prestavbu je nejlevnejsi rovnou novej ram a vzduchova vidlice coz by se dalo pri trose stesti sehnat za 5500,jenze problem je ze na inzerat clovek obcas sezene kolo za 15000 co bylo za 35 novy:) potom tyhle prestavby moc zajimavy nejsou ,vyhoda tohohle kola je ze nelaka zlodeje

Reagovat
Cannonball
Cannonball

10.9.17 12:53

2 yoolaus – když jsem přeplítal zadek na ten 36d ráfek, tak jsem pochopitelně musel nahodit i novou 36d nábu. No a všechny „slušnější“ už se dnes dělaj na kotoučovky – tak jsem tam frknul i ten kotouč. Ještě nechat udělat návarky na rám (nebo vyrobit/použít adaptér) a na zadek přijde Avid BB7, stejně jako je vepředu.

Reagovat
YuraOlomouc

10.9.17 12:27

Ukol splnen. Tohle kolo ti pred Albertem nikdo neukradne..

Reagovat
yoolaus
yoolaus

10.9.17 11:35

je to ako rizoto v piatok v skolskej jedalni…co tyzden dal :) ale ako pracant na cestu do prace preco nie…co ten kotuc na zadnom naboji ??

Reagovat
Cannonball
Cannonball

9.9.17 21:47

Eh – to s tou podkovou měla být reakce pro Viléma… Jinak blatníky mimo jiné proto, že sice jezdím bez ohledu na počasí, ale nemám rád vodu nebo bahno v rozkroku či na zádech… ;-)

Reagovat
Cannonball
Cannonball

9.9.17 21:45

Mírně zpevňuje horní klenbu vidlice + je to držák na zipky pro bowdeny a kabeláž ;-)

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

9.9.17 20:06

Pěkný nájezd a výjimečný poměr počtu blatníků k počtu kol. Fajn dělník do nepohody.

Reagovat
puka
puka

9.9.17 19:31

Stiffness přeci. :)

Reagovat
Vilém
Vilém

9.9.17 19:00

K cemu je ta podkova na vidlici?

Reagovat

Další galerie z kategorie

kordinaz 7
Kody156 5
Marek 2 16
yaras 4
gek 39
Zin 2