Silničář Jim

Přidat foto

První dojem byl, že to kolo je nízké jako... no jako silnička. Není potřeba extra místo pro zdvih odpružení ani pro případné objemné obutí.

Rám není žádná Čína, pánové. Smyk má klasickou objímku 34,9 a středové složení stejně klasický BSA závit.

Průchodky bovdenů: brzdové bovdeny jdou v kuse od pák až k třmenům. Zpětné zrcátko Zéfal Spin moc krásy nepobralo, a sneslo by větší zakřivení.

105 s ramínkem proklatě nízko. Těsně nad patkou je závit pro blatník. Zadní náboj drží na 135mm rychloupínáku.

Vyústění bovdenu přední brzdy. Postmount adaptér má sice popis 180 mm, ale kotouč je 160? Přední rychloupínák je opět obyčejný 100 mm, nějaké pevné osy a boost standardy každého jenom otravujou.

Mám nakřivo páky, nebo řidítka?

ACHTUNG! Tuto nálepku prosím neoddělávejte! Raději si všimněte závitu pro blatník, který přesahuje přes hlavu šroubu brzdy. Zajímavý způsob, jak se vyhnout brzdovému třmenu.

Zámek sedlovky má dva šrouby - přední šroub s točítkem nahoře, zadní klasicky na inbus zdola.

Představec je stavitelný. Zatím jsem nepotřeboval zjišťovat jak, ale asi to nějak funguje.

Na boku představce je okýnko pro ty, kteří potřebují okamžitě vědět jeho sklon. Zvonek standardního zvuku byl v ceně, tachometr Cateye Strada Cadence nikoli. Po opruzu s vyměňováním baterek v bezdrátech jsem rád za dráťák.

Ještě jednou dozadu, kazeta 11-32 má tři největší pastorky na duralovém unašeči. Že to víte? Já to nevěděl.

Většina cest, po kterých jezdím, jsou silnice 1-3 třídy, cyklostezky a lesní/polní asfaltky jako tahle. Gravel bych opravdu neuživil.

Loni koncem prázdnin jsem se probudil a začal vymýšlet, že by to chtělo něco lepšího než prasopsa s berany na MTB rámu. Uhranul mě karbonový Felt Z6 Disc na Tiagře v krásné šedooranžové kombinaci, ale než jsem se rozhýbal ke koupi, nebylo co kupovat. Navíc pressfit střed a omezení na 28mm pláště se mi moc nezamlouvalo. Author Ronin už byl tou dobou taky vyprodaný, což bylo štěstí, protože jsem si ani za půl roku pořádně nerozmyslel, jestli chci silničku nebo štěrkolet – prostě kdo dlouho vybírá, přebere.

Když jsem se na jaře málem vypravil pro nového Ronina, ještě jednou jsem se o tom zmínil na fóru. Děkuju Krabovi, že mě upozornil na chyby a zarazil před koupí nevhodné velikosti, a děkuju Jecnakovi za možnost zkusit i tu nevhodnou velikost a poznat, o kolik jsem byl mimo. Hlavně ale Jecnakovi děkuju za otázku/postrčení, jestli Ronin není na moje použití příliš terénní. Celou dobu mi v tom všem vymýšlení unikalo, že abych mohl třeba z Pradědu přejet (nebo klidně i přenést kolo) na Červenohorské sedlo, tak se napřed musím na Praděd dostat. Najednou bylo rozhodnuto. Stejný obchod, kde jsem se sháněl po Feltu Z6, měl ve výprodeji Felt Z75, sice s duralovým rámem, ale na jedenáctirychlos­tní 105.

No a dojmy z kola po prvních sto kilometrech? Jsem neobjektivně nadšený. Je to moje první plnokrevná silnička, jede a zrychluje, až najednou zjistím, že točím motor do červených. Líbí se mi jistota v zatáčkách, pohodlí mimo hladký asfalt sice chybí, ale tomu se dá přizpůsobit, tepy a průměry nehoním, nakonec i ty 25mm pláště v základu budou na většinu cest stačit. 105 pracuje jako švýcarské hodinky, jsem zvědavý jak budou fungovat kola, kde bych radši uvítal náboje na průmyslových ložiskách. Štelovátko na řadicím bovdenu a stavitelný představec jsou milé vychytávky, i když bych se bez nich obešel. Víc oceňuju konzervativní mix komponent, který má potenciál přežít příliv nových standardů.

(vloženo 3.5.17)

t29 t29
Ohodnoť bajk: (3.9  / 47 hlasujících)
Značka Felt
Model Z75 Disc
Modelový rok 2016
Velikost 54cm
Hmotnost 9,7kg dle katalogu + pedály + košíky + avionika = 10,3kg tak jak je vyfoceno
Rám Felt FLite 6061 Al, hydroform
Vidlice Felt Road Disc UHC Advanced Carbon, Al krk
Tlumič zapoměli
Hlavové složení FSA No.38/42B
Kliky Shimano RS500, 172,5mm
Středové složení Shimano BB-RS500 HT II
Přesmykač Shimano 105 5800
Měnič Shimano 105 5800, long cage
Řazení Shimano 105 5800 2x11
Převodník Shimano RS500 50/34T
Kazeta Shimano 105 11-32T
Řetěz Shimano CN-HG600
Náboj přední Felt R3 Disc 24H, RU 5x100mm
Náboj zadní Felt R3 Disc 28H, 11s, RU 5x135mm
Brzda přední TRP Spyre C, 160mm
Brzda zadní TRP Spyre C, 140mm
Brzdové páky Shimano 105
Ráfek přední Felt Road RSL3 Disc by Alexrims, Tubeless Ready, 24H, 22mm š, 24mm v
Ráfek zadní Felt Road RSL3 Disc by Alexrims, Tubeless Ready, 28H, 22mm š, 24mm v
Dráty 2 mm stainless
Pedály Wellgo WPD-95B
Řídítka Felt SuperLite Road 420mm, 65 mm reach, 125 mm drop
Představec Felt VariAngle 90mm, +/- 8°/12°/16°
Sedlovka Felt UHC Performance Carbon, 27,2x330 mm
Sedlo Prologo Kappa 2
Pláště Schwalbe Durano HS 464, 25x700C

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
maxtor
maxtor

17.9.19 21:17

Hezky Staťo! Zase jsem si vzpomněl, jak jsi na gymplu dorazil s favoritkou (doufám, že to byl Favorit) s berany na dvě části vysící přes brzdy na bowdemech:) Sakra, to už je dávno…

Reagovat
Světloslav

23.10.17 00:59

třeba v tom, že máš šanci je vyměnit! U klasiky vyměníš konus a kuličky..ale jak vyměníš ložiskovou vložku v nábě?

Reagovat
Trepifajxl

5.5.17 15:19

single: tak jsem to nemyslel, spíš tak, že bezdušáky řešej lidi, když staví čistokrevná sportovní kola a nedaj galusky, tohle mi koresponduje spíš s cykloturistikou

Reagovat
Singlespeed
Singlespeed

5.5.17 15:06

Trepifajxl: Bezdušáky jsou takový B-F mýtus. Správný béefák už není s dušemi pomalu schopen dojet ani do hospody :-). Vúbec nechápu, jak některé konzervy dokáží s dušemi nalítat 25 litrů za rok… :-)).

Reagovat
Trepifajxl

5.5.17 14:31

proč se vlastně na kolo se zvoncem a zpětným zrcátkem řeší bezdušáky?

Reagovat
Vilém
Vilém

5.5.17 14:21

to Drobeczech: Oni v te akci maji nejaky silnicni bezdusaky?

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

5.5.17 12:28

Co zkusit nějaké ty TLR od Spešlu když je na ně ta akce?

Reagovat
tromboonen
tromboonen

5.5.17 12:25

Kromě těch Contiku mrkni taky na https://www.kupkolo.cz/…ila_z101262/?…, plus zelené latex Michelinky, teda jestli nepůjdeš do těch bezduší… dá se to sehnat okolo 1k, na kupkole je ta cena mimo.. (ale nebrat tu levnější verzi 120 TPI)… na takové to ježdění všude fajn, velmi pohodlný a na asfaltu rychlý a dobře držící, mám jej teď vzadu, vepředu dojíždím Strada Open, tenhle je ještě bytelnější s extra ochranou, na tohle kolo by se myslím hodil.

Reagovat
jecnak
jecnak

5.5.17 10:26

Bezdusi se neboj. Mas tlr rafky, takze jen vylepis za par korun pasku, ventilek a koupis drahe bezdusove plaste a jezdis. Kdybys to chtel udelat, rekni si, neni problem to spachat, az budu zas na Morave.

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

5.5.17 10:18

Tak já to taky neumím, proto kolo každý rok putuje do servisu za 500KČ. Základní servis na kolech udělám. Ale centrování a další je mimo můj level i vybavení bytu.

Reagovat
Singlespeed
Singlespeed

5.5.17 09:02

Náboje na konusech jsou obvykle poměrně lehké i s ocelovým ořechem. Ložiskové výrobci často šidí alu ořechem nebo miniaturními ložisky, co nic nevydrží (to dělá poslední dobou Mavic), aby se dostali na nízkou hmotnost. Takže nakonec jsem hlavně kvůli ocelovému ořechu taky skončil na konusech u všech 6 svých kol :-).

Reagovat
maajkee
maajkee

5.5.17 08:53

Drobeczech: Třeba v tom, že se nemusej seřizovat, což 99% majitelů kónusů neumí :)

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

5.5.17 08:40

A v čem jsou náboje na průmyslech lepší než konusy? Kromě toho že mají menší živostnost.

Reagovat
Singlespeed
Singlespeed

5.5.17 07:32

Minimálně zadní kolo by mělo být na průmyslech:

Rims Felt Road RSL3 (tubeless ready), 22mm width, 24mm depth

Front Hub Felt R3, sealed bearing, 28H

Rear Hub Felt R3, sealed cartridge bearing, 32H, 11-speed

Spokes 2.0mm stainless steel

Reagovat
Singlespeed
Singlespeed

5.5.17 07:03

t29: I spousta ložiskových nábojů má plošky pro konusové klíče (třeba Mavic Aksium, Crossride, Ksyrium Equipe, některé Novatecy a jejich klony a mnoho dalších…), takže raději nejdříve mrkni dovnitř, ať zbytečně nenakupuješ už koupené.

Reagovat
t29
t29

5.5.17 01:27

Díky za komenty. Asi jsem měl za to „žádná Čína, pánové“ přidat smajlíka. Nejlíp to vystihli mr.antik a klobrch, je to kolo na turistiku :)

p@x > Jo, je to trochu připosražené, na nic delšího se neposkládám. Představec je dlouhý tak akorát, mně zas chování představce přes 100mm přijde jako kormidlování plachetnice.

Jecnak, Tromboonen, Treatt > Zatím jsem přemýšlel o GP4000S jako etalonu, kolem bezduší jenom opatrně našlapuju.

Vilém > Z fotek to není vidět, ale náboje mají plošky na konusové klíče. Taky jsem věřil/doufal, že by tam mohly být průmysly.

Reagovat
klobrch
klobrch

4.5.17 18:15

Je to spíše takový kousek na kochání se krajinou při jízdě, takže pro mě nic co by stálo za zmínku, proto neznámkuji. Ovšem oceňuji perfektní a vyčerpávající popis stroje od majitele kola.

Reagovat
CzechJoker
CzechJoker

4.5.17 18:00

Nejsem si jistý, jestli se přední vidle nebude při intenzivním brždění kroutit. Raději bych tam viděl pevnou osu. Jinak to, co je opravdu podstatné je to, abys byl spokojený.

Reagovat
Člověk a jeho svět
Člověk a jeho svět

4.5.17 15:46

Pedály, zvonek, zrcátko a ten omotanej drát to dost degradují.

Reagovat
tromboonen
tromboonen

4.5.17 13:19

Pěknej Filcák, komín nebudu kritizovat, mám jej taky, trochu škoda té bílé „co to je“ na horní troubě, třetí foto vypadalo v náhledu jako prasklý rám, ale jinak dobrý, ty pláště bych měnil hned a tyhle nechal na trenal/zimu nebo poslal dál dokud jsou nové, nemá cenu se natřásat když to jde jinak, ono to pak i znatelně líp jede, a to i na asfaltu.

Reagovat
treatt
treatt

4.5.17 12:42

Hele pohodlí strašně ovlivní pláště, Durána jsou tvrdý šlupky, jak říká Tomáš, když nasadíš solidní TLR 28ky, pojede to mnohem líp a budeš si říkat, že to je snad jiný kolo, jak to najednou bude pohodlný – zkus, uvidíš, že to za to stojí ;)

Reagovat
Vilém
Vilém

4.5.17 10:40

Ale jo, libi se mi. Jen jsem nepochopil tu zminku, ze bys uvital naboje na prumyslech, od pohledu bych netipnul, ze stavajici jsou na konusech.

Reagovat
mr.antik
mr.antik

4.5.17 10:13

Ty pedály jsou teda dost..... jinak to vypadá jako takový funkční dříč, když jde estetika stranou

Reagovat
Trepifajxl

4.5.17 10:07

Čína nebo Kambodža – pěšky jako za vozem, pánové

hrozné pedály, megaodrazka, zvonec, světlo, komín a představec nahoru, to zpětné zrcátko je již jen logickým následkem předchozího

mě se to kolo nelíbí

Reagovat
jecnak
jecnak

4.5.17 09:46

Koukam, ze jsem presvedcil dalsiho bikera na silnici :-D. Casem budes asi prezouvat na sirsi ale sportovnejsi plaste tlr a uvidis, ze to pofrci lip. Stejne tak te tipuju na postupnou likvidaci kominku pod predstavcem. At to slape!

Reagovat
Kamilac
Kamilac

4.5.17 07:55

Maš to pěkný a příběh poutavej.

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

4.5.17 07:34

Tvůj ostatně taky, jinak z první fotky to působí hodně krátce a vysoce, představec pod 10 cm už imho začíná dělat silnici „neposednou“.

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

4.5.17 07:25

Můj je z Kambodže :)

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

4.5.17 07:17

Felt není Čína? To je mi teda novinka :D

Reagovat
maajkee
maajkee

4.5.17 06:17

Jo, po tomhle Feltu jsem taky pokukoval. líbí se mi moc a jinak parádní profil!

Reagovat
vpa007
vpa007

4.5.17 00:21

Pěkně zajímavý čtení! ;-)

Reagovat

Další galerie z kategorie

Mican_1 1
MCS 2
mirdanb 3
pumpy 4
vlkuc 1
Skream 7