• Tomb74

    Zdravím Vás.Asi tady podobné téma někdy už bylo,nicméně zajímala by mě reakce a současné názory na dané téma.Vlastním karbonovou silničku,jejíchž výhod,jako je váha a komfort při jízdě se nechci vzdávat,zároveň však si všímám stavu silnic po kterých jsem nucen jezdit.Přemýšlel jsem o cyklokrosovém kole,nebo o v současné době tak populárních „hybridech“ mezi ryzí silničkou a crossem-takzvaných gravel kolech.Nejsem ten typ „závodník“ co hltá stovky kilometrů a oči přilepený na computeru s údaji o průměrce a kadenci,ale spíš kochací jezdec.To znamená někam dojet,něco vyšlápnout,chvilku zrelaxovat,užít si výhled a zpátky domů.Nicméně není pro mne problém dát za den 180km trasu s přestávkou někde na relax.Možnost si cestu někde trochu ozvláštnit zkratkou mimo asfalt mě ale vyloženě láká,takže jsem přemýšlel,že už i tak dost komfortní pláště 25mm schwalbe co mám,vyměním za 28mm a stejně tak přejdu na pohodlnější tretry s spd systémem,něco v čem budu moct chodit po sesednutí z kola líp než v závodních tretrách.Zajímalo by mě,zda někdo z Vás už něco takového řešil.Nechci se prostě vzdát výhody silničního kola,na kterým to prostě na silnici odsejpá a mám tu akční stránku týhle věci rád,zároveň prostě chci bez rizika střihnout úsek po zpevněný lesní cestě,či šotolině,bez toho,že bych nějak výrazně riskoval defekt,či držkopád.Vidlice a zadní stavba mojeho kola zkrátka nepojme plášť víc jak 28mm,takže by mě zajímalo,jestli tohle někdo z Vás má už za sebou?Zkušenosti a rady?Podle mě je nesmysl utrácet desítky tisíc za úplně jinej typ kola jen kvůli možnosti dát širší pláště se vzorkem,když se nechystáte na vyloženě terénní jízdy…Chápu,že roli hraje i stavba rámu kola,ale já myslím,že i na silničce by se dalo projet leckde,byť právě pláště budou alfou omegou stability a manévrovatelnosti na nezpevněným povrchu.Budu rád za všechny přínosný glosy.Díky.

    • look_as1  

      Do Endurance silnice dáš 28 a možná i širší pláště.

      Rozdíl v rychlosti bude spíš způsoben geometrii a vyšším Aero odporem, než pláštěm.

      Já vozím většinu roku na BMC gf01 28 mm Continental 4-season a jsem spokojený.

      • Tomb74  

        Nemam endurance,ale sportovni Wilier GTR.28mm plaste jsou maximum.O rychlost mi ani nejde,spis o ten pocit,ze nemusim rozhejbavat tezky kolo.Potrebuju jen ciste plaste s kteryma si budu moct troufnout na horsi usek mimo asfalt.Mezi nama,nektery silnice po cyklokrosce uplne volaji a projedu tim taky…Zkusim ty continentaly.

    • jecnak  

      Ac jsem velky zastance bezdusi na silnici, tak vyslovene na diry a kdyz nemusis resit velky najezd jsou nejlepsi galusky – co nejsirsi co se ti vejde do ramu. Jedou dobre i na nizkem tlaku a jsou odolenejsi na cvaknuti nez bezduse. A i ta bezduse je ale proti klasice pohodlnejsi a odolnejsi – jak na cvakance, tak na pichance.

      Jinak na silnicce problem s terenem neni – komponenty jsou vetsinou stejne jak na krosce – takze jsi limitovan jen sirkou plaste, co se ti vleze do vidlice ci brzd.

    • MrtweyUbrus  

      Přešel jsem ze silničky Sp. Roubaix na gravel Norco, obojí v karbonu, největší změnou jsou pro mě hydraulické kotouče na Norcu, mám skoro metrák a konečně se to nebojím pustit z kopce naplno, což jsem se u ráfkových brzd vcelku bál, laboroval jsem s různými špalíky ale nikdy to nebylo ono.

      Co se týče rychlosti nedokážu posoudit, nejsem závodník, nemám ani tacho ale pocitově o moc pomalejší nejsem, jako bonus je tu možnost jezdit štěrkové lesní a polní cesty kterých mám v okolí bydliště mnoho.

      Na Gravelu mám momentálně 35mm bezduše a nic užšího bych osobně už asi nechtěl, pokud máš k silničce horáka dal bych něco užšího, já mám kolo jen jedno a je to super universál na všechno.

      Je to jen můj pohled a ne každý musí souhlasit :)

    • platypus  

      Já mám na todle obyčejné favo. Přední vidlice dobře pruží, rám není taky tak tvrdý jak hliník, plášťe šířka dle libosti, sedm kvaltů což stačí (přes zimu dávám 13–21, v létě 12–24), třicítkou se na tom dá, aniž by něco odpadlo.

    • gemini  

      Odpovím Ti takto – já muset vlastnit jen 1 kolo, vybral bych si cyklokrosku z ( jak už někde psal Ječňák ) americké školy – tedy krosku geometrií podobnou endurance silničce, pokud možno karbon rám, samozřejmě na kotoučích, jedny odolný kola ( na krosce mám DT+CX Ray + WTB Frequency I19 ) bych používal vyloženě do terénu se 35 mm bezdušema a k tomu druhý kola v karbonu na 25–28 mm galdách ( např Vittoria Pavé ). Tato kombinace by v tuto chvíli pokryla 90% mého nájezdu – v terénu se neztratí a na silnici bych ryzím silničkám taky asi uvisel. Endurance silničku mám taky – Infinito CV – ale to je i přes označení kategorie kolo hodně blízko závodním strojům a určitě ji nelze považovat za endurance stroj v tom smyslu, jak se poslední dobou tyto kola definují…

    • raadjek  

      Mám podobný dotaz jako Tomb74, tak si dovolím navázat na toto vlákno.

      Momentálně mám starou silničku (ocelový rám, řazení na rámu, … cca –95 rok). Krom toho mám i obdobně starý MTB. Ke kulatinám si chci koupit nové silniční kolo. Cenová relace kolem 35t (40t je opravdu max). Jezdím sám, jen tak pro radost. A i když se samozřejmě podívám, jestli jsem dnes „jel rychleji“, tak čistě rychlost rozhodně není cílem, spíše pocit že jsem dojel „až tam“ nebo na „ten kopec“.

      Úplně jsem se zhlídnul v Bianchi Impulso. V Česku je sice dražší než můj limit, ale jinde (Belgie, Itálie) se dá koupit značně levněji a pohodlně v mém limitu.

      Jak už někdo psal v jiném vláknu, Bianchi se nekupuje hlavou ale srdcem – protože za ty peníze můžu mít u jiných značek „lepší“ kolo (minimálně při porovnání v ČR). Nicméně Bianchi mě uhranulo „chci ho“. Impulso jsem sice nebyl projet, ale byl jsem projet (asi 25km, takže ne jen kolem obchodu) předváděcí Infinito, což by mělo mít stejnou geometrii jen je to full carbon a je asi 3× dražší. Tak tady vím jako potřebuji velikost (57).

      V posledních týdnech se mi usídlila v hlavě myšlenka na možnost projet i nějakou polňačku nebo šotolinu. A tím se dostávám i k dotazu z úvodu tohoto vlákna. Impulso (i ve versi s kotoučovkou) vezme max. pláště 28c. Já teď vozím 23c. Dá se s 28c běžně na polní/šotolinové cesty? Nebo je lepší vzít radši něco co pojme 32–35c pláště? To by pro mě znamenalo jinou značku, protože Bianchi Allroad nebo Zurigo je značně přes limit.

      Je cyklokrosové kolo nebo „gravel bike“ odolnější (rám, vidlice) než silniční endurance kolo? Nebo je rozdíl jen v šířce vidlice abych tam dostal širší pláště?

      Pro občasný výlet na polňačku, je lepší se orientovat výhradně na kotoučové brzdy? Plánuji, že bych případně koupil druhou sadu kol, jednu čistě na silnici (23–25c) druhou takovou all-road podle toho co se vleze (28–32–35c). Přehodit kola před výletem je rychlovka. Nebo osadit jenom 28c a jezdit na tom všechno?

      Předpokládám relativně malý nájezd – cca 2000 km/rok (za cca duben-říjen). Valnou většínu po silnici (rekněme 80–90%) s jen občasným výletem mimo asfalt, ale kdo ví, třeba mě to chytne :-)

      Pro výlety vyloženě do terénu mám stále ještě MTB (který budu taky inovovat za nějaký ten rok, dva), takže na silničce nepojedu na lesní cestičky, pěšinky nebo přeskakovat kořeny.

      Chápu, že mi neřeknete „kup XY“, ale spíše bych si skrze diskuzi se zkušenějšími, co případně uvažovali podobně, ujasnil co vlastně chci.

      Díky za jakékoliv podněty. Radek.

      • Pán z Dubu  

        Ad prohazování sad kol) Mně osobně by to nevyhovovalo. Komfort osedlat hotový stroj vítězí.

        Moje zkušenost je, že galdy 28 mm šíře mi stačí i mimo asfalt. Mezi objemnějšími galdami je slabý výběr mezi těmi, co ještě jedou na asfaltu. To ráfky pod plášti byly dobitý.

        V terénu hubený pneu zpomalují – doporučuju lehčí převody než 34:28. Tzn. rovnou osadit hazku se středním vodítkem pro kazetu s větším rozsahem.

      • jecnak  

        To zalezi, do ceho se chces pooustet. Na tech cca 200km sotky bych si radsi koupil silnicku a nejaky plaste 28mm. Proste bych ti doporucil si nejdriv neco pujcit a zjistit, co vlastne vyhovuje a pak teprv koupit. Tyhle uvahy nad necim, o cem vlastne nic netusis jsou dost k nicemu a ptat se je myslim taky zbytecny, protoze vyber univerzalniho kola je hodne idividualni. Nekdo vozi radsi zavodni CX kolo s prakticky silnicnima prevodama, nekdo radsi neco turistictejsiho.

        • raadjek  

          Jo, už jsem taky přemýšlel někde si půjčit kolo s 28mm pláštěma. Bohužel testovací kola takový pláště mít asi nebudou.

          Nebo koupit nějaký obyč. 28mm pláště na stávající silničku, to bude pár stokorun a projet si to – na zkoušku. Ošahat si jestli to bude pocitově „stačit“.

          • raadjek  

            Tak jsem si za pár (sto)korun pořídíl 28mm pláště a zkoušel a zkoušel (a párkrát i cvaknul duši). Projel jsem i to co jsem netušil že na silničce projet lze. Zalíbilo se mi to natolik, že bych chtěl i více (než 28mm).

            V srpnu měli na bike24.de akci na Bianchi Zurigo. No a předevčerem jsem si ho z Drážďan přivezl :-D

            Vlezlo se do mého limitu a ještě pár drobáků zůstalo. Zatím nadšení. Na silnici časem plánuji druhou sadu kol (docela si dovedu představit přehazovat kola).

            Nafotím a přidám do galerie.

            Je to černá verze se Sram Apex (celeste by byla hezčí, ale co už). Chápu, že za obdobné peníze bych asi u jiných značek mohl mít lepší sadu, nebo lehčí kolo, ale chtěl jsem Bianchi, tak mám Bianchi ;-)

      • jIrI___  

        28 mm pláště jsou na polňačku/šotolinu v pohodě. Problém nastává na hodně rozbitých „asfaltkách“ (makadam velikosti půlky pěsti čouhající ze země a mezitím stejně velké a menší kameny na volno)

        • tromboonen  

          To na tech 027 mm Challenge davam v pohode, v Brdech ani jinej asfalt neni, na normalnich okreskach hodne rozbitej, deravej a hrubozrnej, kdyz odbocis do lesa, takovy ty asfaltky v prostoru se rychle zmeni z asfaltky na dira vedle diry a pak uz jen ten podkladni hodne ostry a hruby kamen… docela to jde, komfort to samozrejme neni, ale to neni ani na 33 mm CX plastich

          • raadjek  

            Díky za reakci, volný šutry typu makadam velikosti půlky pěsti bude asi vždycky problém. Na podobným úseku (neplánovaných asi 200m) jsem zrovna předevčerem cvakl svoje 23mm – ale to opravdu nebyl úmysl tam jet. Pokud je 28mm na běžnou šotolinu OK, tak jsem jedině rád :-)

            • tromboonen  

              No u nas mame volny sutry co zbyly po krysi asfaltce velikosti detske pesti a navic jsou ostry, zadny oblazky… a ty davam relativne komfortne a na jednici jsem defekt nemel uz rok… zalezi na plasti, chce to neco mekkeho a tlusteho (stena, material).. a k tomu latex duse jestli teda nebude jiny reseni..

    • tromboonen  

      Mel ses nad tim zamyslet pri koupi te silnice.. za me na tohle pouziti bohate staci endurance (ja mam Roubaix, ale odpovidajici veci od Treku, Cannondale a dalsich velkych znacek bejvaj podobny).. Osobne tam mam 90 procent casu 25 mm kaucukove plaste Challenge Strada, v reale maj 27 mm a da se s nimi jezdit v pohode sotka, polnacky, cokoli krome mokrych korenu nebo kamenu.. na silnici luxus a krome maleho narustu vahy jedou luxusne..

      CX nebo gravel bych volil az pokud bys chtel opravdu univerzal, nebo se v terenu (tezsim nez jmenovanem) pohyboval casteji.. prece jen ta endurance je na tom co se tyce dynamiky a vahy podobne jako Tva soucasna silnice, ty CX a gravely bejvaj tezsi (teda pokud to neni uplne top a zgramareny).

    • maajkee  

      Jestli se ti tam vlezou 28mm pláště, tak to už je pohodlný celkem dost a i na rozbitější asfaltky dosatečný, nevidím moc smysl investovat do jinýho kola, jen abys tam dal třeba 32, 35mm pláště.

      To mě se do RB RR nevejdou ani 25mm pláště :)

    • hannawald  

      Mám silničku s průchodností na pláště 33mm. Přes hezké počasí vozím 28mm Continental GP4000. Chtěl bych poradit s výběrem pneu na zimu tak, aby to byl větší univerzál. Mám jen jedny kola, takže nehci nějak moc prohazovat pneu..mělo by to jet po silnici, co bude stále dominantní terén, ale být to větší univerzál, když někde zaprší a člověk vjede na lesní cestu apod. Primárně do bahna nepojedu, kdo to má pak čistit:), ale počasí může zaskočit, chci mít prostě větší jistotu proti uklouznutí, defektu…

      Co něco takového?

      Challenge Gravel Grinder Race 700×33 https://www.bike24.de/1.php?…

      nebo něco jezdivějšího jako Schwalbe S-one?

    • 3022  

      Podle mě se často řeší už jednou vyřešené a „historie se opakuje“.

      Uvědomuji si, že to plně nevystihuje téma, ale řešil jsem nedávno dost podobné dilema – tzn. v mém případě naopak jaké nejužší pláště, abych případně občas projel nějakým tím terénem, což u mě jsou hlavně občasné průjezdy pěšinkami v lese a polními cestami.

      Jedny z historicky nejužívanějších plášťů tuším byli 26×1 3/8" (37–590mm), a já musím říct, že po několika zážitcích s tímto rozměrem mám vynikající zkušenosti a nedám na něj dopustit – z více než 90% jezdím po asfaltové silnici, ale neměnil bych. Na plášti šířky 37mm projedete cokoliv co opravdu jen trochu připomíná cestu a přitom vás na asfaltu výrazně nezpomalí.

      Užší plášt bych nevolil, protože když zajedete do lesa, jedete po pěšince, je tam nějaké i mírné stoupání a do toho trocha bahna, je vidět, že už i 37mm má na krajíčku – projedete to, nestalo se mi ještě že by ne, ale hodně vás to zpomalí. A to mám relativně malou hmotnost, vyšší by to ještě umocnila. Pokud se vám podobný plášť do kola nevejde, není podle mě bohužel co řešit. 25-ti nebo 28mm plášť se tomu nikdy nevyrovná, protože má asi jen 2/3 plochy 37mm. Tak to bohužel je.

      A přesto, že jsem spokojený s 26×1 3/8" (a jen jsem v něm prostě zvolil co nejkulatější verzi, s hladkým prostředkem a nepříliš hrubými boky), na rozbité asfaltky to taky ještě není to pravé ořechové – tlumení prostě není dostatečné. „Pohodlí“ cestování vás pak prostě donutí zpomalit, takže i kolega s neodpruženým MTB nebo silničním kolem bude reálně rychlejší… pokud ze sebe vyloženě nebudete chtít nechat vytřást duši. Do rozsekaných s různě látaných silnic u center českých měst, popř. na dlažební kostky tedy nic moc. Plášť šířky 47mm je už někde úplně jinde a v těchdle podmínkách vás dostane. Ale rychlost 37mm na dobrém asfaltu při cestě mimo města a na periferii to vynahradí.

      Takže podle mě, jak byl původní dotaz na 28mm, tak to myslím nebude mít moc cenu. Nevymýšlet už vymyšlené. Jízda na horším podkladu prostě chce 35–40mm.

      • Člověk a jeho svět  

        Uvědomujete si, že se zde bavíme o silničních kolech? To je zase jako s těmi převody – nejlepší je 3×6 či 7 a nejlepší plášť je 26×1 3/8". Sice ani jedno není na silniční kolo, ale co už…

        • 3022  

          Téma je „Silnička vs. Gravel“ a autor sám psal, že přemýšlel o cyklokrosovém kole nebo hybridu. Pro cyklokross se mimochodem pokud vím dlouhodobě prosadil plášť šířky 35–37mm, tedy přesně to co máte na 26×1 3/8" …se kterým mám dobré zkušenosti v terénu i na silnici… a což jsou pláště které zcela jistě bez problémů jdou dát do mnoha starších silničních kol.

          Jinak já osobně bych celkově preferoval mírně upravené a doplněné cyklokrosové kolo – která považuju za vůbec to nejlepší co v cyklistice kdy vzniklo – ale reálně jsou jaksi méně dostupné, než silničky, především pokud jde o starší, použitá kola, takže tak.

          • Vilém  

            Kde se u cyklokrosu prosadil plast 35–37mm?

            Takto siroke plaste jdou dat do mnoha silnicnich kol? Pokud nepocitam 60 roku stare veterany, tak tezko.

            EDIT:

            Jeste k tomu udajne nejpouzivanejsimu prumeru 590mm. Mohu vedet na cem se toto osazovalo?

            • 3022  

              Šírka 35mm je (nebo byla) pro cyklokross celkem standartní, dodnes v tom rozměru dělají pneumatiky pro cyklokross snad všichni výrobci pneumatik. Šířka 37mm se myslím zkoušela, nevím jak moc uspěla. Moc se v tom neorientuju ani cyklokross nějak cílevědomě nesleduju – ty kola se mi líbí tím co nabízí a kdysi jsem se o ně zajímal, ale nic víc.

              37mm se myslím bez problémů dá dát do Favoritu (alespoň já ho tam mám) a ikdyž si o něm může kdekdo myslet kde co, i ten Favorit byl v podstatě jen okopírovaný z jiného zahraničního závodního kola, tzn. předpokládám že to bude platit šířeji.

              Bohužel, obecně snad většina moderních rámů a vidlic pro silniční kola je často „zmršená“ snahou o líbivý design – cpou tam úzké vidlice a rámy „lepí“ tak blízko k plášťum jak to jde, ikdyž to nemá žádný podstatný, aerodynamický, ani jiný efekt – tím, že např. vidlice bude na jednom místě koukat o 1 cm víc do strany, nebo že osa kola snad bude o 1cm širší se nic výrazného nezíská… pokud tedy člověk nejede o světový rekord… což předpokládám nejezdíte.

              • Peslezedirou  

                Obdivuji, ze někdo nemá ani minimální povedomi o kolech, ale presto dokáže napsat dlouhý příspěvek s minimální hodnotou, gratuluji :-)

                • Singlespeed  

                  3022 bude zřejmě praktikující politik minimálně na krajské úrovni … :-)

              • Vilém  

                Aha, takze pouze tve domnenky:)

                Povazovat Favorita za silnicni kolo a psat o nem v diskusich o soucasnych kolech, no ja ti nevim.

                Na CX je povoleno max 33mm.

                • 3022  

                  Tak mě poučte – a co že je to tedy Favorit?

                  Já hlupák jsem myslel, že staré silničních kolo – a přesně v té souvislosti jsem o něm tu hovořil.

                  • Vilém  

                    Starej vergl.

                    I stary, slusny, silnicky, treba ze 70tych let, abychom se dostali do stejneho casoveho useku, mely nizky a uzky brzdy, stejne tak vidlice a zadni stavby.

                    Skoda, ze na sirku plastu v CX, pripadne, na udajne historicky nejpouzivanejsi prumer 590mm, nedostanu odpoved zadnou :(

                    Na cem, ze to byl tento prumer? Na nejake 3/4 Esce?

                    • 3022  

                      Zrovna nedávno jsem byl na výstavě historických kol, několik silničních a konkrétně i závodních tam také měly. A vůbec se mi tedy nezdá, že by jste s těmi koly z 70-tých let měl pravdu. Nízké brzdy ano, „přebytečně úzké“ rámy a zadní stavby až tak extrémně ne. Odpověď na ty CX nebo 590mm mezitím už zazněla.

            • 3022  

              K tomu „nejpouzivanejsimu prumeru 590mm“ a kde se to osazovalo: měl jsem na mysli starší klasické – tedy ne závodní bicykly, které byli stavěné tak, aby dobře jezdily v různých podmínkách – jak na asfaltu, tak na nezpevněných cestách. Pokud se nepletu, tak většina starších kol postavených ve Francii a Anglii měla tento rozměr a skrz tyhle koloniální velmoci se to pak rozšířilo i do světa. Aktuálně to asi nejpoužívanější nebude. Ale historicky dost možná. Pokud ne, tak jsem se spletl, ale myslím že moc daleko od pravdy nebudu.

              • t29  

                Takže něco jako tohle?

                http://a141.idata.over-blog.com/…e-1.1954.jpg

              • Vilém  

                Aha, takze jeden o koze, druhej o voze. Holt si kazdej pod pojmem silnicni kolo predstavujem neco jineho.

                Kdyz kouknes do tohoto provereneho zdroje, tak se tam k tomuto prumeru doctes, ze se pouzival v Anglii na 3 rychlostni a dorostenecka kola, proto ta ma zminka o 3/4 Esce, ktera takovy nejaky podivny prumer pouzivala.

                • 3022  

                  No, nevím o čem mluvíte vy (zda tedy o voze, nebo o koze), ale já jsem psal o tom, že podle mě není třeba vymýšlet už vymyšlené a vyzkoušené.

                  V tom Vašem prověřeném zdroji se toho k tomu píše daleko víc, i to co se Vám asi do krámu nehodí. I pokud ale zůstaneme jen u třírychlostních kol z Anglie, tak pokud vím vyrobily se jich ohromné počty, ta kola i ten rozměr pak mnoho zemí přejalo a ve své době to asi byl skutečný „gravel bike“. S ostatními díly jsme už trochu jinde, ale velikost pláště, respektive hlavně jeho šířku asi nebude nutné příliš „inovovat“ – předpokládám, že štěrk a asfalt z 20. století nebude až tak zásadně odlišný od 21. století.

                  Já jsem každopádně rád, že na svém kole 26 × 1 3/8 mám a mám s tím zatím ty nejlepší zkušenosti. Na čemkoliv co trochu připomíná skutečnou cestu se to neztratí a na silnici je to docela rychlé. Skutečnost, že staré pláště na cyklokros od toho nebyly až tak daleko za úplně náhodnou nepovažuju – cíl byl asi dost podobný tj. získat kombinaci průchodivosti a rychlosti. Jestli ta šířka pláště je na průměru 26" nebo 29" je už celkem jedno – fungovat na podklad to bude podobně. Zmiňoval jsem to, co jsem měl v povědomí – byť to třeba už není „aktuální“ – a užší pneumatiku než řekněme 35 mm bych nechtěl. Zmiňovala se tu 28 mm a to je podle mě málo… pokud člověk neváží 40 Kg.

          • Singlespeed  

            Jsi trochu zmaten. Širší než 33 mm pláště jsou pravidly cyklokrosu zakázány ;-).

            • 3022  

              Hmm… opravdu – od 1. června 2010 snížily max. šířku z 35 na 33mm. Jak to nesleduju, tak mi to jaksi uniklo. Podle mě UCI po**** na co šáhne.

          • jecnak  

            Proboha, co to je za blabol. Historicky se na cx pouzivaly galusky 28 a 30mm, pak nekdy koncem 90. Let se zaclo experimentovat s vetsima sirkama, tak to UCI stopla (stejne jako rovna riditka, odpruzene vidle a na cas kotouce, nejspis, aby z toho nevznikly xc zavody 29" kol.. Aktualne je oficialne povoleno max 33mm a u cx masters v US 35mm. Prumer kol se kterym tam operujes se pouzival kdysi na levne plecky. Sportovni kola mela vzdy 28, pripadne ve Francii mezi valkami a dlouho po valce 27,5".

            • 3022  

              Ještě mě tu za chvilku budete poučovat, že silniční kola také měla úzké pláště. Pak dojdeme i k tomu, že mívala i berany. Nemluvil jsem náhodou o něčem trochu jiném?

              • jecnak  

                Mozna by stacilo se podivat, na co presne reaguju. Kdyz neco nevis s jistotou, tak to laskave neprezentuj jako hotovou vec.

                • 3022  

                  Ať koukám, jak koukám, pokud umíte číst, tak jediné na co tu můžete vyčíst a na co jste mohl konkrétně reagovat bylo toto:

                  „… Pro cyklokross se mimochodem pokud vím dlouhodobě prosadil plášť šířky 35–37mm, tedy přesně to co máte na 26×1 3/8. …“

                  Pokud tohle považujete za nějaké extra zavrženíhodné tvrzení „hotové věci“, tak bych řekl, že jste minimálně poněkud přecitlivělý. 35mm plášť „pro cyklokross“ můžete dodnes najít v nabídkách, když jsem po cyklokrosu před hodně lety pošilhával, tak se v něm běžně používal, myslím k plné spokojenosti, a nebýt zásahu naší milované cyklistické federace pře 6-ti lety, používal by se nejspíš dodnes. Takže bych neřekl, že by jste se mohl až tak vztekat na člověka který přinejmenším nikdy netvrdil, že je nějakým guru na cyklokross.

                  Celkově jde o to, že jak jsem tvrdil a co tvrdím i teď: dle svých praktických zkušeností při jízdě s 26×1 3/8" v lese a různě jinde v horším terénu: nevěřím, že by plášť s rozměrem výrazně pod nějakých 35–37mm prostě v opravdu podmáčeném a rozbahněném terénu byl odpovídající. Uvažovat o něčem jako 28mm je popírání fyziky. Je jedno jak to kolo bude drahé, nebo „vymakané“ ten plášť nemá prostě dost velkou plochu a by ho na takovém podkladu rozumě unesl, pokud na tom bude sedět někdo s trochu normální hmotností. I staré cestovní kolo v takových podmínkách pak bude lepší.

                  Jestli s čímkoliv z toho máte problém, ponechávám Vás vašemu problému :).

                  • p@X  

                    CX guma se „prořezává“ na tvrdší podklad, ještě k tomu v jistých situacích mohou teoreticky pomoci vysoké ráfky, je to prostě úplně něco jiného než např. fatbike. Mohlo by to být zajímavé srovnání CX vs Fat na blatě, písku, sněhu :)

                  • jecnak  

                    Ano, takze opet potvrzujes, ze o tom nevis nic.

                  • CzechJoker  

                    Nejsem zběhlý v CX, ale mám letitou zkušenost s jízdou na ledu. Zatímco na klasických silničních pláštích bylo možné bez větších problémů jezdit po zamrzlé přehradě, jakmile jsem přesedl na 26" horáka s tlustými gumami, kolo začalo klouzat na všechny strany, nedrželo směr…

                    • look_as1  

                      A pak vymysleli – http://45nrth.com/…ires/gravdal :-D

                      • ˘Ö˘ Krab  

                        Dneska jsem poprvé v životě jel po náledí na kole obutém do hrotů (základní Schwalbe Active Winter HS396) a … super. Panelka jak zrcadlo, stát se na ní pořádně nedalo, ale vyjel jsem nahoru bez podklouznutí. Střídání posolené vozovky a namrzlé krajnice bez pocitu nejistoty, o ledovatých kalužích jsem ani nevěděl. Ještě musím vychytat, jak moc to drží a brzdí ve sjezdech, abych si někde nenabil kokos.

                        • Vilém  

                          Nevim jak tovarne vyrabene, ale co jsem kdysi jezdil homemade, tak o co vic to drzelo na ledu atd, o to min to drzelo na asfaltu. Jako bonus to pekne jiskrilo pri zablokovani kola:)

                          • ˘Ö˘ Krab  

                            I na asfaltu bez ledu to celkem bezproblémově jede a zatáčí, až na ty zvuky. Uvidím, jak cestou zpátky. Blokovat bych se ani nepokoušel, abych hroty zbytečně netupil nebo nevytrhával.

                            • raadjek  

                              Nevím jak tyto, ale svého času jsem kupoval Nokiany Hakkapeliitta a bylo mi řečeno, že by se měly zajet (aspoň 50–100km) na sněhu (nebo na měkkým) a ne na asfaltu. Že prý ty hřeby pak dýl vydrží. Ale už je to přes 10 let, tak možná technologii mezitím vychytali.

                            • look_as1  

                              Chce to malo hustit, pak to funguje na vsem.

                              45NRTH Gravdal dela firma z Mineapolis – podivejte se, jak tam v zime vypadaji silnice :-D

                              Gravdal je na rozbredlem snehu daleko lepsi Schwalbe Snow Stud – ma lepsi vzorek a neujizdi do stran.

                              • ˘Ö˘ Krab  

                                JJ, mám 28×1,6" (42–622 ; 700 × 40C) & jsem vytáhl své „expediční záplety“ RMX Panther, reálná šířka obutého pláště je cca 41 mm. Na mých 90+kg jsem tam pro začátek nafoukal cca 3 bary, takže se to pode mnou uspokojivě rozplácne. On ten plášť sám o sobě je hodně bytelný, už kvůli uchycení hrotů, věřím, že by se dal foukat ještě o dost méně.

                                • look_as1  

                                  Ja foukam na 3 bary bez snehu, na 2,5 kdyz je snih.

                                  Ale je to 35 mm a mam 71 kg.

                                  Vaha zapletu s plastema atakuje 4 kg.

    • hannawald  

      procetl jsem milion clanku na tema silnice vs gravel a stejne z toho nejsem moudrej..kdyz si vezmu moderni diskovou karbonovou endurance silnicku a moderni diskove karbonove gravel kolo s lehce vetsim rozvorem a mozna v te cenove relaci o 300–400g tezsi vahou na ramu a vidli…

      jak velky handicap bude mit gravel po nasazeni silnicnich kol a silnicnich plastu na silnici? Neboli kdyz budu chtit mit univerzal – CX plaste do zimy, kdyz naprsi anebo cesta vede lesem.., ale dominanta jezdeni bude silnice, je tam nejaky vyznamny kompromis na silnici pri nasazeni silnicnich kol a plastu? Budu schopen jezdit se silnicari, se kterymi jsem jezdil drive, nebo mam cekat nejaky handicap?

      • ˘Ö˘ Krab  

        Na čem jsi jezdil, kde, s kým a jak rychle? Do kopce bude hrát roli jen hmotnost stroje, po rovině aerodynamika a z kopce výška posedu = těžiště a rozvor.

        • treatt  

          Já bych to řekl jednoduše – vyzkoušet, než se k nečemu začne klonit, pro někoho je ten nárůst prostupnosti a pohodlí gravelu přesně, co hledají a pak jedou prostě volněji svobodnější pohodu, jiný by ale mohl být nepříjemně zaskočen, protože bajk to prostě není, ale najednou to pojede podstatně hůř, než žiletka..

          • hannawald  

            a to me prave zajima, jestli to na 28mm pojede na silnici hur jak ziletka.. to bych totiz nechtel.. ale jestli to pojede na silnici cca stejne a jako bonus pobere sirsi plaste, tak to chci:) pul kila handicap hadam nepoznam, aerodynamika udela pár sekund na 40km a jinak tezko rict..

            • p@X  

              Gravel je dost široký pojem a každý si pod tím představuje něco jinýho, málokdo se tady dostal pod 10 kg a to vč. karbonovýho Grade…

              • madik  

                Muj karbonovej Grade ma 8kg :) (pri odectu pedalu a kosiku) Je teda potunenej.

                • p@X  

                  Ale za to, cos do něj vrazil, by byl další komplet Al na 105 ne? ;)

                  • madik  

                    Primerena „customizace“ kola. Kvuli vaze jsem to vyslovene nedelal. Spis mi slo o uzitny vlastnosti. I kdyz 1900g vyplety me drazdily svoji vahou, to je pravda :)

                    Kolik me kolo stalo a veci kolem vcetne hadru atd. navic radsi pocitat nebudu :) By to asi dalo na dalsiho karbonovyho grada :))

                • kalimero  

                  Ty jezdíš bez pedálů?

            • jecnak  

              A je ziletka a ziletka. To jsou dohady jak o jitrnici, co svet nevidel. Doporucuju zkusit.

              • hannawald  

                tak treba gt grade carbon vs karbonova giant defy.. tzn. karbonovy gravel, ale ne polovicni horak, vs endurance silnice, oboji stejna kola 28mm..

                proste pohodlnejsi silnicni kolo, ktere je omezeno na 28mm max vs pohodlnejsi gravel, ktery zvladne i sirsi pneu..

            • look_as1  

              28 mm jedou celkem normalne.

              Ja na nich trenuju.

      • Fran-tic  

        moc nad tím vším laborujete a šmelíte. mám gravel/adventure a proti silnici je největší rozdíl posed. To je první, čeho si všimnul při nasednutí. Na silnici jsem vozil 28, teďka mám 40c gumy a když jsem se vracel z beskyd, v pohodě jsem se střídal s nějakým silničářem (možná byl unavený :)). Do budoucna druhý pár kol – lehké, pevné a se silničním obutím a klidně do balíku. Pokud nejsi závoďák, ta kola mi přijdou rovnocenná.

        • platypus  

          Mně se jeví jako nejlepší varianta mít kola dvě, čistokrevou silnice a až nějakým způsobem odejde favo tak to zatím vidím na toho ronina od authora.

          • Fran-tic  

            jasně, já to třeba mám tak, že čistě silnice mě omrzela, ale občas se ji nevyhnu – proto gravel. A je to jako další kolo k nějakému fullu na hory (někdo to může mít jako další kolo k silnici).

        • look_as1  

          Tak s posedem se dost hejbat.

          Zejmena, pokud si to clovek rozmysli predem a koupi si spravnej stroje ve spravne velikosti.

          • Fran-tic  

            nepochybně, ale pro mě třeba gravel vs silnice je to samé jako full oproti ht – chci víc pohody, vzpřímenější posed atd. takže nevidím důvod vzít gravel a jít s dropem co nejvíc aero.

        • ˘Ö˘ Krab  

          Já mám takhle dvě různé silnice a chystané RB RX bude přesně mezi nimi, relaxovaný posed mě nějak neoslovil, ale jinak, než vyzkoušením, bych na to nepřišel.

    • hannawald  

      Zkusim jeste jednou dotaz, ale konkretneji: kdyz budu uvazovat treba gt grade carbon vs karbonovy giant defy.. tzn. karbonovy gravel, ale ne polovicni horak, vs endurance silnice, oboji stejna kola 28mm..

      je nejaky duvod, proc vzit na vikendove jezdeni Defy omezený na 28mm proti Grade?

      prinosy Grade jsou jasne – kdyz budu chtit do lesa, vezmu cyklokros/gravel pneu. Kdyz prijde zima a chci na tom jezdit do prace, vezmu sirsi gumy, mozna blatniky..

      jake jsou prinosy Defy na stejnych kolech?

      • p@X  

        Grade má malou průchodnost, vidla je spíš endurance než CX…

        • hannawald  

          mozna, ale o dost lepsi nez Giant Defy, Scott Solace, Cannondale Synapse etc..tam se vic nez 28mm nevleze..ja nechci uplne rozebirat Grade, ale je tam proste o neco vetsi univerzalnost a me tak nejak zajima, kde je ten silnicni kompromis pro hobby jezdce..kdyz jsem jezdil s partou na Synapse a koupim karbonovy Grade odpovidajici vybavy, uz jim nebudu stacit?

          • p@X  

            Psal jsi CX gumy, blatníky, zima, tak jsem tě chtěl jen upozornit, že na to Grade není moc vhodný. Jestli budeš ortodoxním žiletkám stačit s karbon Gradem, na to ti nikdo neodpoví, zřejmě si budeš muset půjčit testovačku. Prostě bude horší hmotnost, posed, aerodynamika…

      • jecnak  

        Na jakoukoli zabavnejsi jizdu v terenu potrebujes aspon CX plaste, tj 33mm. Bez toho je to akorat vybirani si vyslovene hladkych cesticek a neustale sledovani terenu pred sebou, aby tam nebyl nejaky zatoulany sutr nebo koren.

        Pokud se chces trochu rozdovadet, tj svistet po sotkach a singlech, tak aby to cloveka bavilo, tak uz se dostavas do rychlosti, kdy zcela bezpecne cestu pred sebou a stopu vybirat nezvladnes. I na 33mm je to pri rozumnem tlaku na hrane a je treba mit pro ten pripad bezduse.

        Co se tyce Defy a Grade apod. tak si o tech kolech myslim, ze jsou to stroje, pro lidi, kteri se bud potrebuji vymezit proti silnickam, nebo potrebuji nejaky vyslovene nesportovni posed a trvaji na obloucich, pripadne jsou proste zpracovany reklamni masirkou, Jak uz jsem tu asi stopadesatpetkrat psal, mnohem univerzalnejsi je z meho pohledu cyklokroska a dva pary kol. Je to typ kol minimalne zatizeny „modnosti“ a pritom pri vhodnem vyberu je velmi univerzalni co do geometrie ci osazeni koly ci plasti.

        • hannawald  

          S temi CX plasti souhlas, to vidim stejne…proto je gravel/CX v mem pripadnem hledacku. Ale preci jen dominantne jezdim silnici. Pokud by byl CX/gravel na silnici kompromis v tom smyslu, ze uz nezvladnu jezdit s lidma, se kteryma jezdim, tak bych ten kompromis nechtel delat. Pokud ale CX/gravel otevira nove moznosti a se svema pary kol dokaze fungovat pro vikendoveho jezdce (tj. fakt nemam prumery 50km/hod) plnohodnotne i na silnici, pak je to lakave..

          ja si celkem umim predstavit, co umi silnicka v terenu, ale neumim si predstavit, co neumi cx s vhodnymi koly na silnici..

          • jecnak  

            Nezbude ti, nez si proste nejakou cx pujcit a udelat si obrazek sam, protoze jak jezdis a s kym jezdis, krome tebe asi malokdo tusi.

            • hannawald  

              takze rozdil je nepopsatelny? neco jako jemne nuance, ktere nekomu vadi a nekomu ne? pocit, ze kolo ve sjezdu krasne vykrajuje s jistotou stopu, ale jestli to skutecny vliv na rychlost tezko rict?

              • jecnak  

                Ne, rozdil muze byt nulovy a nebo obrovsky, zalezi na konkretnim modelu. A jestli budes stacit ostatnim a nebo ne, a jestli te to pak jeste s ostatnimi silnicari bude jeste bavit, tezko rict, zalezi co te bavi a hlavne na tve a jejich vykonnosti.

          • jIrI___  

            Jak už psali všichni ostatní, bez vyzkoušení to prostě nezjistíš a zrovna toto je tak individuální věc, že asi nikdo ti nedokáže smysluplně odpovědět.

          • detoxy  

            Osobně taky už dlouho studuji a vybýrám gravel/CX. Za mě ideální šířka pláště je cca 33mm, ale s rezervou na bahno, nebo případně větší plášť s menší mezerou. Toto Grade splňuje, navíc je velmi pohodlný, ale Synapse jsem proto musel vyřadit. Podle mě rozdíl mezi gravel a CX (zvlášť pokud jsi ochoten přehazovat kola) je:

            1. V odstupňování převodů. Gravel mívá spíš těžší převody.
            2. Místo pro pláště, tam kde gravel končí někde na 33, CX teprve začíná.

            Rozdíly v geo podle mě těžko někdo posoudí, prostě to buď sedne, nebo si to doladíš.

            • look_as1  

              Gravel mívá lehčí převody – 34–28/32/36… Cx 36–28 nebo jednoplacka.

              Gravel je na pláště do 40–45 mm.

              Takže přesně naopak.

              • jecnak  

                Ti co na gravel kolech zavodi, vozi vetsinou vpredu 46 a vic. Cx 46/39(38,36) holky vetsinou 46/36 nebo 44/34. Pripadne jednoplacky podle profilu.

                • look_as1  

                  Gravel má teda větší rozsah nahoru i dolů. Můj měl původně 48/32 – 11–36. Teď má 52/39/30 – 11–36.

                  Na Cx je malej rozsah kvůli skokum v závodě, když vidím jakou kadenci tam drtí do výjezdů…

                  • jecnak  

                    Bral jsem, co se jezdi vepredu zavodne ve Statech.

                    • look_as1  

                      A co se vozí vzadu? Snad ne 11–25?

                    • p@X  

                      Jsem myslel, že mekka CX je Belgie, amíci jsou coolhipstasin­glespeedmagoři :)

                      • jecnak  

                        Gravel. Jinde se to vlastne seriozne nejezdi.

                        • p@X  

                          Oni mají gravel závody? Čím se ty kola liší od CX?

                          • vinca  

                            Musíš mít fousy, abys byl dobrej.

                            V postatě marathon po polňačkách a rozbitejch okreskách.

                            https://www.youtube.com/watch?…

                            • look_as1  

                              V USA maji totiz tech „polnacek“ v horach hromady… nektery jsou fakt pekne dlouhy… treba 20 mil nahoru kanonem az do sedla.

                              • ememem1  

                                stejne si myslim ze na ht by som bol rovnako rychly a bolo by to pohodlnejsie. je to vec vkusu ale ja na tychto ani ryba ani rak nic nevidim.

                                alebo naopak -neni to ziadny univerzal ale je to prudko jednoucelove zariadeneie presne na tento typ jazdenia a na nic ine.

                                • gargamel  

                                  Ja teda co jsem gravel vyzkousel a poridil, tak HT chudak zahali doma a beru jej vyjimecne a silnicku jsem prodal.

                                  • ememem1  

                                    vec vkusu.

                                    • jecnak  

                                      Vec toho, kde jezdis.

                                      • Peslezedirou  

                                        Jj souhlas, taky jsem přemýšlel o cyklokrosce nebo odolnější gravel silničce, ale potom co jsem si uvědomil, kde bych jezdil, tak bych trpěl. Na cesty na který jsem to chtěl, jsem drncal i na HT s odpruženou vidlicí, navíc by mi nestačil rozsah převodů. Silničku jsem obul do odolnějších 25mm plášťů a to mi stačí na občasný průjezd po šotce nebo polní cestě. Bydlet v okolí Lysé nad Labem, Předměřicema, tak tam bych Gravel nebo CX uživil, ale na jih o Prahy moc ne.

                                      • gargamel  

                                        Asi tak. Ja to mam dnes tak, ze kde neberu AM fulla, tam jezdim gravela. Letos mam na fullu a gravelu najeto temer stejne (na fullu o neco malo vic). Na HT mam letos 5× mene nez na kazdem z vyse uvedenych kol:)

                                        Zivot ht visi na vlasku :)

            • jecnak  

              Tak ma moznost si urcite par cx ci ruznych hybridu pujcit. Pripadne koupit neco levnejsiho ci bazaroveho cx na cantikach a zjistit, co mu sedne a s malou ci nulovou ztratou prodat a koupit podle vlastnich preferenci dle zkusenosti. Ja touhle cestou sel a koupil Crocketta, toho pak prodal a koupil Boona, ktery ma stejnou geo. Netratil jsem na tom nic z vedel po sezone presne co chci. Predtim jsem mel (a mam) nekolik silnicek a mtb.

            • p@X  

              To se pleteš, závodní CX může mít max. 33mm.

    • t29  

      Chci něco na jednodenní turistiku typu 150 km asfalt + 15 km terén (buď na kole, nebo pěšky s kolem na rameni).

      Chci velikost cca M (délka okolo 530 mm, sedlovka střed-objímka 480 až 540 mm podle slopingu).

      Chci lehký a pohodlný rám, který pobere dva košíky na pití a pláště 35 mm s rezervou na vzorek. Blatníky nepotřebuji.

      Chci Shimano 5800 nebo 6700, kompakty nebo trojpilu, mechanické kotoučovky, kola na 100/135 mm RU (ne, hydrauliky ani pevné osy nepotřebuji a nechci).

      Chci něco, co můžu koupit (a případně reklamovat) osobně v českém obchodě.

      Chci toho moc?

      Author Ronin by už byl doma, kdyby byl o kilo a půl lehčí a osazený něčím jiným než nekompatibilní Tiagrou 4700.

      Přehrabuju karbonové CX rámy, ale buď to má pevnou osu, nebo jenom jeden košík.

      Přehrabuju karbonové CX kola, ale narážím na stejné nedostatky jako u holých rámů + hydrauliku a hadice vedené vnitřkem.

      Přehrabuju karbonové gravel kola, ale zas to má hydry.

      Už se skoro smiřuju s duralem a objednávám RB RX, ale pak si vzpomenu, jak jsem jezdíval po lese na cr-mo crossu s 35mm pláštěma, které do RX sotva vejdou, a přemýšlím, o kolik bude RX tvrdší než ten starý cross.

      Ach jo.

      • ˘Ö˘ Krab  

        Nemáš to lehké. Mechanické kotouče Spyre nebo BB7? Kolik je reálná úspora oproti hydraulice? A jestli se nemýlím, tak 4700 má chod jako 11sp, mělo by stačit vyměnit páky. Jaký je rozdíl mezi Roninem a CrMo krosem?

        • t29  

          Klidně i Spyre, přehodit to na BB-7 je práce na 20 minut. Reálná úspora proti hydrám jsou hezčí páky a že nebudu 100km od baráku muset řešit roztahování pístků, až si omylem zmáčknu brzdu při opravě defektu. Mechanická jednoduchost u mě vede nad funkcí a váhovou úsporou hydraulik. Co jsem hledal, tak 4700 není kompatibilní snad s ničím, ale rád se nechám odkázat na nějaké lepší informace. Jediný rozdíl mezi Roninem a crossem jsou berany – váha cca stejná, pláště to pobere cca stejné a tlumení nerovností bude taky cca stejné. Ještě tak zjistit, kolik váží rámový set z Ronina, ale bojím se, že pod 3kg to nebude.

        • look_as1  

          Ultegra 6703 s BB-7 road brzdí hůř než se SRAM Apex. A to srovnávam přední 6703 a zadní Apex, stejný bowdeny z nejvyšší Jagwire rady v kuse.

          • jecnak  

            :-D

            • look_as1  

              Mas prosim jinou zkusenost?

              • jecnak  

                Mam a hlavne bych nesrovnaval predni a zadni.

                • look_as1  

                  No ja z toho radost nemam.

                  Ze predni brzda s 6703 pakou je gumova a to je bowden k ni super kratkej a zadni s Apex pakou brzdi paradne.

                  Vpredu mam navic pevnou osu.

                  Desticky uz bliz nedostanu, protoze to po dalsim utazeni zacina skrtat…

                  Proste jako kdyby Shimano 6703 melo moc kratsi tah lanka, nez Apex.

                  • Vilém  

                    .

                    • look_as1  

                      Je na ni napsane Avid BB7 S ROAD, viz foto na http://salsacycles.com/…6_vaya_ti_x0.

                      • Vilém  

                        Byls rychlejsi:) Ze jde o road, jsem se pak docetl vyse, kdyz jsem se poradne podival.

                        Kazdopadne divne, aby to bylo gumove.

                        Jak rozlisujes, ze zadni brzdi vic, to mi teda neni jasny, kdyz zadni zablokujes snad cimkoli.

                        • look_as1  

                          Zadni paku staci zmacknout jenom lehce a brzdi, jde to snadno az do uplneho zablokovani.

                          Predni musim promacknout az k beranum…a i tak to neni do uplneho zablokovani.

                          • Vilém  

                            Jak pisu, zadek zablokujes snadno cimkoli, nemusi to byt vubec kotouc.

                            Pak je taky otazkou, jak tu mas predni nastavenou, kdyz pises o mackani k beranum.

                            • look_as1  

                              No taky pisu, ze bliz uz ty desticky dat nejdou, protoze pak se zacnou dotykat kotouce… zacne to pri otaceni predniho kola vydavat zvuk :-)

                              • Vilém  

                                Ono taky zalezi na lanku:)

                                Proste pokud je to road verze, jsou tam nejaky rozumny bowdeny a je to serizeny, tak neni duvod aby se to chovalo jak popisujes.

                                • look_as1  

                                  To rád slyším, zkusím to ještě poladit.

                                  Lanko je ze stejné sady jako bowdeny.

                                  Zadní je z Decathlonu neboť jsem to dělal v neděli a lepší 180 cm dlouhé jsem nesehnal.

                                  • look_as1  

                                    Tak se mi to podarilo seridit. Ted uz se predni i zadni chova stejne.

                                    Nebylo to paralelne s kotoucem, takze to drhlo hranou desky.

                                    Diky za upozorneni, ze to ma brzdit dobre.

                                    • Vilém  

                                      Dost taky zalezi na vlastnim nastaveni desek. Vnitrni desku nastavit tak, aby byla co nejbliz kotouci, ale neskrtala. Vnejsi desku nastavit tak, aby paka na trmeni byla v okamziku dosednuti desky natocena tak, aby byla nejvetsi paka. Vlastni kotouc nema byt na stredu sterbiny v trmeni, ale podle obrazku.

                                • jIrI___  

                                  Co si představit pod pojmem „rozumny bowdeny“? Posledních 10 let jsem vozil hydrauliky, tzn. lanka a bowdeny neřešil, a teď jsem přešel na mechaniky a s překvapením zjistil, že není bowden jako bowden :)

                                  • Vilém  

                                    Proste bowdeny, ktery nepruzi:) Nedat tam spiralove vinutej bowden za 5kc/m, ktery pri kazdem stisku pracuje jako pruzina.

                                    • jIrI___  

                                      Já právě měl za to, že vinuté bowdeny jsou určené pro brzdy a ten s přímými dráty je pro řazení :). Tak dík za objasnění, zas jsem o něco chytřejší.

                                      • Vilém  

                                        Ano, driv to tak bylo. Dnes se delaji casto bowdeny pro oboji pouziti, ktere maji bud podelne draty, nebo spiralu obklopenou podelnymi draty.

                                        Proste tam nedavej ten nejlevnejsi bowden na ktery narazis a nemel bys mit problem.

                                      • šlapatko  

                                        Pro mě zatím nejlepší bovden. Montoval jsem zákazníkům na V-brzdy a mechanické disc brzdy. Po vyzkoušení nevěřili že je to jejich brzda :-) Potřebuješ na ně slušné kleště. Jinak se různě třepí a špatně nasazuje koncovka. Za tu práci to stojí.

                                        http://www.kupkolo.cz/…etany_z5836/?…

                                        • KRoser  

                                          šlapatko: ten bovden už mám vyhlídnutý hodně dlouho. Mám, ale starosti s tím jak to vypadá když se to dává do řadících páček u 105 se brzdový bovden dává bez jakékoliv koncovky do plastové díry v páčkách, jestli ty podélné dráty nedokážou nějak vymačkat tu páčku samotnou. Nemáš s tím nějaké zkušenosti? Dík

                                          • Johnnyxjr  

                                            čus taky jsem dával na 105 5800 brzdové bovdeny akorát jsem je zabrousil a máznul vazelínou

                                          • šlapatko  

                                            Ahoj, na silnici mám stejné řazení jako ty. Splétané bovdeny mám, ale pod omotávkou mám krátkou redukci a následovně kousek brzdového bovdenu se zabroušeným koncem. Výsledek není špatný. Author to tak dělá na seriovkách.

                                            • look_as1  

                                              Tak na silnici se snad pod omotavku dava jinej druh bowdenu, aspon tak to tam mam udelane.

      • Davidof  

        Spešl Diverge :-)

        • t29  

          A koupíš ode mě hydrauliky s přestříhanýma hadicema, vytaženýma z vnitřního vedení rámu? :)

      • p@X  

        Myslím, že s tím vnitřním vedením na BF je vyvolaná zbytečná panika, cenově a výběrově lépe vychází DE a EN shopy…

        • t29  

          Mně nevadí vnitřní vedení, mně vadí, že hydrauliky z takového kola nesundám v celku.

          • jecnak  

            Proc ne? Banjo uchyty se na silnicnich sadach v originale nepouzivaji (byt samozrejme pouzit jdou). Takze odsroubujes, vytahnes a zas zasroubujes. Dost casto neni ani treba odvzdusnovat. Vetsina normalnich vyrobcu ma dneska vnitrni vedeni vyresene tak, ze s tim problem pri instalaci neni – pod stredem je obrovska dira, kudy si bowdeny a hadice vytahas. Za me je to naopak prijemnejsi pri tahani kola na rameni, pripadne pri myti. Hlavne hydry nemusis servisovat po kazde sezone jak mechanicke kotoucovky. Co ale vidim jako nevyhodu hyder, je nutnost pri prohazovani kol vystredit trmen. To u BB7 staci zakroutit cervenyma koleckama.

      • t29  

        To jsem si ale navymýšlel, když to teď po sobě po půl roce čtu. Tak jinak a jednodušeji.

        Chci Ronina.

        Jakou velikost? V obchodě mi cpali 54, což mi přijde moc. Podle Authoráckých tabulek Geometrie Ronina by na moji výšku měla sedět velikost 52, ale podle efektivní délky spočítané ve Fit Calculatoru spíš velikost 50.

        Míry podle Fit Calculatoru:

        • inseam 85 cm
        • trunk 61 cm
        • forearm 35 cm
        • arm 67 cm
        • thigh 64 cm
        • lower leg 56 cm
        • sternal notch 147 cm
        • height 178 cm

        Vypočtený Eddy Fit:

        • Top Tube Length 521–525
        • Seat Tube Range CC 562–568
        • Seat Tube Range CT 580–584
        • Stem Length 97–103
        • BB Saddle Position 720–740
        • Saddle Handlebar 523–529
        • Saddle Setback 89–93
        • Seatpost Type -Setback

        Vaše názory?

        • Marskatin  

          A už jsi na něm seděl nebo se projel? Mi připadá, že by to vzhledem k tvým mírám mohlo mít dost nízkou hlavu. Zvlášť u velikosti 50.

        • šlapatko  

          Ronin se mi taky líbí a bral bych jejich největší velikost. Vzhledem k určení kola bych dal kratší představec než u silničky.

          Nohy mám dlouhé 92cm. Efektivní délku na své silničce 589mm. Author kalkulátor mi cpe menší rám.

        • j_j1987  

          vem fakt raději to RB RX…mrkni ke mě na profil :) Ronin je zbytečně těžkej a hnusnej :D

        • ˘Ö˘ Krab  

          Vzhledem k zaměření kola a hlavovému úhlu klidně spíš větší rám a kratší představec.

          Ale máš téměř na 100% chybu(y) v měření, saddle setback 89–93 je pro Tvou velikost a délku nohou skoro smrtelný, tak dlouhá stehna asi opravdu nemáš. Proto Ti vychází i relativně nízko sedlo, čekal bych rozptyl o 2 cm výš.

          Takže přeměřit a budeme se bavit o tom, jestli 52 nebo 54.

          • t29  

            Díky za upozornění, přeměřeno. Ruce a stehna po opravě o 2 cm kratší, výška sedla zůstala, ale délkově už to nevychází tak připosražené.

            Opravené míry:

            • inseam 85 cm
            • trunk 61 cm
            • forearm 34 cm
            • arm 65 cm
            • thigh 62 cm
            • lower leg 55 cm
            • sternal notch 147 cm
            • height 178 cm

            Opravený Eddy Fit:

            • top tube length 52.9 – 53.3 cm
            • seat tube range CC 56.2 – 56.8 cm
            • seat tube range CT 58 – 58.4 cm
            • stem length 9.8 – 10.4 cm
            • BB saddle position 72 – 74 cm
            • saddle handlebar 52.7 – 53.3 cm
            • saddle setback 7.4 – 7.8 cm
            • seatpost type setback

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse