Tu máš vše potřebné: http://gears.mtbcrosscountry.com/#…
Máš doma kuchyňskou váhu? Tak si ty převody na ní zvaž.
Z toho si nic nedelej, hloupych lidi je na svete jako sracek. Jeden navic nebo namin, koho to zajima.
;)
Prosím admina, aby toto vlákno přejmenoval.
Žádám venkovana, aby přestal trollit a uvedl alespoň, kvůli zdání serióznosti dotazu, jaké vlastně převody doposud používal. Počítat zuby na převodnících a pastorcích snad umí.
Děkuji!
:-D
Tak jasně, taky se netěším na přechod, ale ber to tak, že ženy to mají horší…
Udělej si tam fixem čárku, pak to spočítáš snáz :-)
Pokud jsi do teď jezdil na nějakým 26'' Olpranu, tak na jednopřevodník radši zapomeň. Pro běžnou populaci se dnes dělá 2×10/11. Já koupil bajk ještě v době, kdy už končila éra 3×10, ale pořád to jezdím.
Tak o cem se tu chceme bavit. Lepsi kolo jsi za tuto cenu nenasel a vlastne ani jine kolo nechces :-)
Jedna placka vepredu je pro zkusenejsi jezdce nekdo do terenu. Pokud chces jezdit jen tak na pohodu a treba s rodinou, tak je uplne jedno kolik mas zubu a prevodu. Je tezke se s tebou bavit jestli ti bude chybet nejaky prevod, kdyz nejsi schopny napsat zakladni info kde jezdis a kolik jezdis atd.
15.000,– Kc je dnes pakatel. Ram z ciny nebo napr soulozeni celou noc.
Viz odkaz od krabice, nasolíš tam současné převody, klikneš na plusko, dáš tam nové převody a koukáš co ztratíš a co získáš. Čísla ti nemusí nic říkat, stačí když vidíš jaké číslo koresponduje s kterým převodem na současném kole a to srovnáš s převody na novém kole. Čísla, která chybí, reprezentují převody o které přijdeš.
Ptát se na „ideální převody na bike“ je jako ptát se na „ideální balón na sport“.
3×9 ani ze srandy. U kola za 15 tisíc bych šel do 2×10. Možná ani ne tak kvůli převodům, jako kvůli kazetám, které koupíš klidně za poloviční cenu oproti jedenáctkovým. S většími koly výrobci počítají a obvykle dodávají o něco menší převodníky než co dříve dodávali u 26" kol.
Dej odkaz na to kolo za 15000 na NX 1X11,to by mě zajímalo
asi to byla Whistlerova matka…
Za mne 2×11 tet jsem udělal přestavbu z 2×10 na 2×11 a 11 lepší odstupňovaní kazeta Shimano SLX CS-M7000 11–42 11sp a placky SLX 38–24 a nemůžu si to vynachválit, ma fyzička spíše průměr. No jedině kazeta řetěz hazka jsou ceny skoro stejné a řazení též.
A záleží na nájezdu, jestli venkovan vůbec kdy kazetu ojede do nepoužitelna. Pokud mu vydrží x let, tak je mu cena kazety u plaňkového plotu.
No nevím jestli si neděláš srandu připadá mi že jo .
To nemuzes vedet, jestli byla kazeta “ojeta” :-)
Přesně tak, tak proč dělat kompromis když může jít rovnou do 2×11, u 1×11 bych se obával že to asi neušlape do kopců ale taky se v tomhle mýlit .
Jezdit Kadaň-Žatec na MTB po silnici a podle toho si vybírat převody? Proč? Za čo ma tresceš? Mimochodem, podívej se pořádně, jaké to má z Libočan po rozc. Vinaře převýšení, rovinka na větru.
Ještě si přepočítej zuby na nejmenším pastorku, jestli jich tam máš opravdu jen 11.
Všechno po asfaltu? Ještě i Pětipsy se dají jet na silničním kole nahoru na 50*28 celkem bez přemáhání, Vinaře, Kojetín a Krušné už jsou na malou. Libědice také, ale to je krátký strk srovnatelný s Roklí. Jestli jezdíš takhle, tak je MTB zbytečná dřina.
Poměr cena/výkon jednoznačně 1×10. Rozsah dostatečný a výměna spotřebáku tolik nebolí.
A ktery kola se delaji s 1×10?
Pochybuju, porad jses tady ty…
Hele treba ve vlaknech pri prichodu 1×11 a 1×12 se probiraly snad vsechby kombinace naprosto dostatecne. Nahazis pocty zubu a velikosti kol do odkazu vyse a dole ti to vyhodi 2 tabulky min a max rychlosti v zavislosti na kadenci/otackach klik za minutu. Vic vedet nepotrebujes, odstupnovani horsi nez 3×6 nebude.
Tak uz jsem to zvazil a pro tebe tak 2×10/11…
3*9 je úplně super, třeba na trekové kolo. Když k tomu umíš šlapat a řadit a úplně moc nespěcháš, tak se s tím dá vesele a dlouho žít.
Bývávalo. s 2×11 se 3×9 nedá srovnat, zejména na tom trekovém.
Znám jednoho, co je tu s 3×9 spokojen, třeba se v tomto vlákně ozve.
Děkuji.
Neni. Akorat k tomu nejsou prehazky s brzdou, takze retez lita vic. Kdyz uz, tak nejakou prehazku s Shadow konstrukci, napriklad XT RD-M772. Na nenarocne tereny staci jakakoliv 9 rychlostni.
Nesmis jezdit socka hazky, ale poridit X0…
X0 uz neporidis … aspon ja ji teda nesehnal (aktualni zkusenost) :-)
jojo…nic moc…mam nejake do zasoby:)
hele ty bys to mohl vedet .. jak je na tom v porovnani s puvodni X0 (pripadne x9) soucasne dostupny model X5 (bavim se devitkove hazce) ? Myslim co se tyce kvality-vydrze-spolehlivosti ? Necekam zadnej zazrak, ale zas aby to nebylo nejaky blato .. zda mam na svy letity kolo proste vzit novou X5, ktera je bezne k mani, nebo se ohlizet po X9 ?
Tohle nevim. Nove modely jsem v ruce nedrzel.
Cerpam z tvojich informacii o 3×8 (co jazdis) a 1×11 (co mas moznost kupit)
To vlevo aktualne jazdis, vpravo novy SRAM.
Z tabulky vychadza ze oproti 3×9 prijdes o uplne najlahsi prevod (to je tych 0,69), na SRAM to mas 0,78. Hovoril si ze najlahsi prevod nejazdis. Takze tam problem asi moc nebude.
U najtazsieho prevodu to zase taky rozdiel nie je by som povedal (ty aktualne 3,5, novy SRAM 3,29)
případně stačí změnit převodník a nebo kazetu a vyřešeno. Při dnešních možnostech rozsahu 1×11 se to dá celkem snadno řešit.
jj. to je docela jednoduche. ja osobne mam 1×11 (30 prevodnik + kazeta 11–42) a uplne vystacuje.
To je i do kopce málo:-)
Otázkou je, co je to kopec :-)
Chybicka se vloudila. Mam 32T prevodnik
Šest metrů na štangli v M-ku? Není to málo, Antone Pavloviči? A proč v M-ku a ne L-ku?
Motorku Böhmerland viděls? Slavnosti sněženek viděls? To je dost dědku, žes nás zase vyvez.
U některých modelů budeš na hranici S/M. U některých budeš hůř hledat optimální nastavení posedu. Někde budeš potřebovat S. Zkoušej, hledej, testuj. Jen s tím závodním posedem opatrně, ne všem moderním „trailovým“ geometriím se dá bezbolestně implantovat.
Proč ne L? Krátké nohy?
Nějak si začínám myslet, že si tu z nás děláš prdel…
A také se ti najednou zlepšila o něco čeština…
Evidentni trolling, nechapu, ze to nekteri nevidi, a naivne tu radi :D
Inspiroval jsi mě! Už jsem vyžral celou ledničku, abych se taky propracoval k obezitě a mohl se pak „vyhrabat ze dna“ a být tak zkušenej jako ty!
+1
Miluju tyhle příběhy z časopisů „vyžral jsem se na stopade, začly mi selhávat orgány, zatnul jsem se, se železnou vůli jsem zas zhubnul na polovic a z přebytečné kůže mám stínítko k lampičce“.
A pomohlo to?
Ne :(. Ale jak psal venkovan „neprozil jsi ani procento z toho co já“, takže pokračuju. Chápu, že to bude dlouhá cesta, ale vidina prožrat se k invaliditě, abych pak mohl ostatní poučovat na BF, mě drží při síle.
No, někteří to tady dost dobře zvládají i bez té invalidity…
:-)
Nic si krupane ze sebe nedelej, lide jsou ruzne a ruzne posuzuji, vnimaji svoji napr stredovou obezitu tzn vse v pupku jinak tenke nozicky a pod.
Kamarad ale ne ze sportu ma svuj merak pupku a tim je to, ze si jeste bez pomoci zrcadla vidi na pimpedo. Pokud jej prestava videt tak hubne.
Tlustým se člověk stává, debilem se už musí narodit.
A co teprve byt tlustym debilem a jeste k tomu na kole a psat na BF :))). Vrchol potupne demence ale dnes zjevne nic nebezneho …
Tak ujet 100 m na prostřední převodník zavání hrdinstvím, asi dostaneš od prasodenta medajly na hradě. Ale pro jistotu si kup prostřední převodníky do zálohy a k nim dostatek řetězů. A alespoň patery Prestige, až tyhle prošoupáš.
P.S.: Včera celkem foukalo, měl jsi při běhu přes trenky dvoje nebo troje slipy? Dnes běžíš v Berlíně nebo Andoře?
Jestli se na tom vyskytl nejprudší a nejdelší kopec co kdy pojedeš i nejšlapavější sjezd, pak ano, stačilo by ti 1×11.
Záleží, kterým směrem od hospody v tom Gösenu bydlí a kde má vystavenou svou prasodentskou medaily Fantučiho-Gampa.
Hlavně, když převody tolik váží, tak by měl ihned odmontovat nadbytečné převodníky, přesmykač, bovden a páčku s lankem. A zkrátit řetěz.
Co nepůjde demontovat, to může u lahvinky zdementovat rozbrušovačkou a případně dorazit kladivem, soused mu jistě rád pomůže, jako vždycky. Kdyby to ani tak nešlo, tak nakonec přejet autem celé kolo zvládne i poslepu, už jednou se mu to povedlo.
To je sada:D
No, s pozicí přední kazety vůči zadní kazetě se to má jako s pozicí přední díry vůči zadní díře.
Evidentně ses zase netrefil, jak to popisuješ, tak by bývaly převody 2×10 byly asi nejlepší, převodníky třeba oblíbené 38/24 a k tomu přesmykač na 2×10, který má jinou klec.
Přesmykač měnit nebudeš muset, převodníky necháš, kde jsou, jen omezíš stavěcím šroubem chod přesmykače nahoru. Ale budeš muset místo velkého převodníku nacpat podložky – šrouby jsou delší. Nebo sehnat kratší šrouby+matky. Nejlevněji vyjde nechat to tak, jak je. A naučit se jezdit na velký převodník – šetří to řetěz, prostřední převodník a v důsledku i kazetu a ořech.
Co máš teď za kola? 29" ?
Jezdit 30 (32) × 11–14 jako silniční převod je jen o rychlém zničení kazety. Převod 30×11 odpovídá převodu 38×14, převod 30×14 odpovídá převodu 38×18. Pro převodník 40z jsou pak odpovídající pastorky 15 a 19z.
Páčku měnit netřeba, když necháš stávající přesmykač a omezíš ho shora, tak to bude dál fungovat.
Musíš to hned napsat onucemu, že je to lepší, než jeho bájná 26" M(e)r(i)dka. Kolo jede tak dobře, jak dobře se vybere a osadí a jak dobrý je jezdec. Máš štěstí, že ses teď (skoro) trefil, nastupování a vystupování je zásadní věc.
A neukvap se s redukcí počtu převodů, jezdi a jezdi, třeba zjistíš, k čemu a proč tam ten velký převodník je. Třeba už jen k tomu, že řetěz je na něm víc napnutý a méně klepe o řetězovou vzpěru. To se Ti bude hodit třeba na panelce z Úhošťan do Želiny.
Protoze je min zubu v zaberu a rychleji se opotrebuji.
A taky kratší páka, takže větší tah na řetězu a tlak na zuby.
A pak se mi divte, módní policisté, že na rovinaté Hané vozím 3oj-placku.
Přestavbu převodů z 3×10 na 2×10 sem dělal, nejprve z 42–32–24 × 11–34 na 42–32–22 × 11–36 a pak na 32–22 × 11–42. Prostě sem jenom sundal 42z převodník, což bylo v podstatě vynuceno tou větší 11–42 kazetou, polohu zbývajících převodníků sem nijak neměnil. Jinak ten největší sundavat nemá moc smysl, je hliníkový a neváží moc aby to na takovémto kole mělo smysl řešit.
Prostě sem sundal ten největší převodník. Pak mi padal řetěz vně klik, možná by stačilo dát přesmykač níž, ale mě vadil i z jiných důvodů, tak sem ho vyměnil, viz Maxbike v mém profilu.
na 32×11 šlapu tak do 40 km/h, pak už je to otravné, když se to rozjede víc, tak se prostě vezu. Občas by bylo příjemné si přišlápnout i více, ale vadí mi to řádově méně než mi vadil nedostatek lehkých převodů kvůli kterým jsem to dělal.
Na tvým místě bych to buď nechal a nebo vyhodil 40z a místo 30z dal 32, 34 nebo 36, to už záleží na tobě jaký nejrychlejší převod budeš chtít jaký skok mezi plackami by ti vyhovoval. Ale nejdřív bych víc najezdil na stávajícím ať máš lepší představu co ti bude vyhovovat, dojezdil bych sezónu a řešil to až v zimě.
Brzy, jazyk, nazývat
Musíš koupit hazku RD-M6000 GS
Nepobere.
Rozsah napinani neni to same, jako velikost nejvetsiho pastorku. Jen prehazovacka deore m6000 je na desetirychlostni 11–42 kazetu.