• nox159

    zdravim mam takovy mensi problem koupil sem tedka ( lehce jete) kola. Vsechno je luxusni vaha je pod 1500g ale jsou na muj vkus strasane mekkne ( byly vyplitane pro holku )je tam naboje

    America classic 105/210, rafky mavic 717, alu niple a 1,8 spice ( nevim presne jake ale na hlavicce je takovy znak (vypda to jak T a pres nej R )

    tak sem se chtel zeptat co s tim abych dosahl veci tuhosti? Napadl me jiny vyplet ale nevim jaky a taky nevim kolik by to pomohlo…

    tak bych se vas chtel zeptat co s tim, jinak vazim 70kg

    diky

    0 0
    • Evilcleaner  

      lehce jeté holkou, po asfaltu a polních cestách:-D

      špice bych vyměnil za DT Supercomp, jinak jestli tam máš ritchey wcs špice tak ty dělají pro toma taky ve švajcu u DT. nechceš nejdřív zkusit jen napnout pořádně výplet?

      0 0
    • šlapatko  

      Nazdar,já ti nevím co to máš za papaàsky.Já jezdil DT revolution 2–1,5–2 a to jsem vážil přes 9O kg,Vbrake.Jinak doporučím DT supercomp.Možná máš výplety málo dotáhlé,ale jestli nemáš zkušenosti doma je nedotahuj.Přetáhlé nejsou ok.

      0 0
    • kubad  

      Dotahnout vyplet a zkontrolovat tensiometrem :-)

      melo by to pak byt OK

      0 0
      • nox159  

        no tensiometr tu u nas nemaji a myslim ze to moc servisu mit nebude, ale rekl bych ze kdyz uz to mechanik dela 20 let tak uz by nejaky odhad mohl mit ne?

        jinak zda se mi to mekke celkem dost, mam tedka na biku zatim jen nove predni kolo (u zadniho cekam na nove loziska)a kdyz jedu ze sedla tak mi to obcas skrkne o vcka i presto ze je mam tedka kvuli tomu kolu odtazene tak jak nejvic to jde aby to jeste brzdilo, vidlici to myslim nebude protoze u starych kol mi to nedelalo.

        krome toho vypletu muze byt problem jeste nekde jinde?

        0 0
        • kubad  

          Tensio od ParkToolu je celkem levny a rozdily v napnuti vypletu u mechanika ktery to delal mraky let a pak si poridil Tensio jsou celkem velke :-)

          0 0
          • Gorgov  

            to si nemyslim, myslim, ze sem schopnej rict na kolik je to naply od optima s rozpetim do 10%… Ale je fakt, ze to musi byt draty ktery normalne zaplejtam… Rekl bych, ze slusnej mechanik pozna, jesli ten vyplet je ok behem par vterin.

            0 0
            • nox159  

              takze pokud je ten vyplet ok tak v cem by podle tebe mohl byt problem? chodi to do boku celkem dost rekl bych 3–5mm a vetsi mezeru uz mezi rafkem a brzdovou botkou dat nemuzu bo uz by to nebrzdilo :(

              0 0
              • Wojtek  

                tak třeba povolený R-U? prasklý ráfek? měkká stavba?

                0 0
                • nox159  

                  nic z toho co si napsal to neni, tim sem si jisty na 99% ;-)

                  0 0
              • Gorgov  

                teoreticky ty draty mohly byt kdysi preple. To u tehle dratu muze mit za nasledek jejich vytahovani, cimz rapidne klesa tuhost vypletu.

                0 0
                • nox159  

                  takze by jsi to tipoval na ten vyplet jo? nemuze byt zrada nekde jinde?

                  takze pokud dam nove spice tak mam z nejvetsi pravdepodobnosti po problemu?

                  0 0
                  • Gorgov  

                    pokud nemas prasklej rafek a kolo je malo tuhy, ikdyz ve stejne vidlici jine nebylo, melo by to byt vypletem. Ten rafek nejak extra mekkej neni. Ale tezko soudit takhle od stolu.

                    0 0
                    • nox159  

                      to chapu ze nejed radit jen tak od stolu ale mas jiste vic zkusenosti nez ja…

                      a jaky vyplet bys navrhoval? jde mi o to at je lehky a pevny ;-) cena by mela byt primerena cene rafku a naboju.

                      0 0
                      • Gorgov  

                        No optimum jsou aerolite, ovsem to se trochu prodrazi. Takze bych klidne vzal supercompy. Hlavne at to zaplejta nekdo, kdo to umi, obcas se mi do rukou dostavaji ruzna zverstva:)

                        0 0
                        • nox159  

                          dik, jinak tedka me napadla asi blbost ale zeptam se co kdybych pritahl jeste vic ty spice co tam mam? muze se pos*** jedine spice, nipl nebo rafek ze? nabojum bych ublizit nemel ne?

                          0 0
                          • Wojtek  

                            nábojům rozhodně ne(pokud nejsou vadné) ráfkům taky ne, spíš drátům a niplům

                            ja bych to zkusil

                            0 0
                            • nox159  

                              no s tema rafkama prave ze nevim no, pockam na radu odbornika ;-)

                              0 0
                              • Wojtek  

                                počkej:-), ale podle mě spíš praskne nipl, jak ráfek :-)

                                0 0
                          • Gorgov  

                            muzes znicit naboj – vytrhne se drat i kusem masa naboje, neni to ani nic uplne ojedineleho, ale Wojtek tomu asi rozumi lip, tak nevim:)

                            0 0
                            • kubad  

                              Souhlas, ale stejne si myslim ze ma ten vyplet malo naply. Takze kontrola u nekoho kdo to dokaze promerit na Tensiu, nebo ma v ruce :-)

                              0 0
                              • nox159  

                                tomu mechanikovi kteremu sem to daval verim a myslim ze se nesplete. Ale je to taky jen clovek a slest se muze kazdy. Tady v okoli nevim o nikom kdo by to mohl zmerit v cem vidim celkem dost velky problem.

                                0 0
                                • kubad  

                                  hele proste tahle kombinace s 1.8mm draty coz budou asi compettion musí být proste dostatecne tuhá, tyhle dráty opravdu nejde tak jednoduse pretáhnout a znicit, jak to psal nahore Gorgov, ten psal o jiných drátech, takže pokud nejsou ruplé rafky, nebo není udelaný výplet na slecnu jen 2× zakrizeny nebo spatne udelaný tak fakt uz moc mozností nez meky vyplet neni.

                                  0 0
                                  • nox159  

                                    tak vyplet je 3× krizeny, pridávam odkaz na fotky, jsou tam i hlavicky tech špis z nejakym znakem ( ja nepoznam co je to za znak a koho je ale ty to jiste poznas ) mrkni na to jen tak zbezne jestli nevidis nekde problem s tim jak je to pletene ;-)

                                    vyplet

                                    jinak na rafku je paska nalepena tak si rikam ze by ji mozna bylo dobre odlepit a podivat se pod ni ale do toho se mi nejak nechce.

                                    0 0
                                    • Vilém  

                                      Znak je tom ritchey. Tyto draty dela DT a byvaji oznacovany jako ritchey wcs. Byvaji 2–1,6–2, ale v realu je to spis 2–1,7–2. Pokud je to dobre a rovnomerne napnuty, tak s tim nemuze byt problem.

                                      0 0
                                      • nox159  

                                        dik za tu znacku uz se aspon orientuju ;-)

                                        a byl jeste jednou zmerit a mam vsechny draty (podle digitalni šuplery) 1,75 ± 0,03

                                        takze mozna bude problem ten ze nemam ty 2 prumery ale jen ten mensi :(

                                        0 0
                                        • Evilcleaner  

                                          ne ne ne:-) všechno špatně … rozměr 2,0–1,7–2,0 znamená že drát je ztenčovaný, ale u hlavičky a nyple má normálně rozměr 2,0mm. jen ta střední část má 1,7;)

                                          0 0
                                          • nox159  

                                            :D tak to sem to teda pořadne popletl :D

                                            dik za info ja myslel ze kdyz je napsane treba 2–1,8–2 tak to znamena ze jsou tak spice nastridacku: prumer 2 vedle prumer 1,8 vedle ni zas 2…

                                            tak sem to byl znova zmerit a mam teda ty ztencovane u hlavicky jsou ty 2mm a smerem ke stredu se ten prumer ztencuje az na 1,65.

                                            tak se tim padem vsem omlouvam, trochu sem to popletl no ;-)

                                            0 0
                                        • Vilém  

                                          Aha, tak v tom pripade by to byly neztencovane 1,8mm, ty maji jine oznaceni, ne WCS, mozna PRO. Ty ztencovane vozim na jednom kole vpredu a neni problem, tedy na veckach.

                                          0 0
                                          • nox159  

                                            uz sem to upresnil v predchozim prizpevku ;-)

                                            mam teda ty same spice co mas ty. tak asi fakt muze byt problem jen v tom napnuti vypletu pokud to tobe nedela zadne problemy.

                                            0 0
                                • MlokCZ  

                                  Já spíš moc nechápu, jak vůbec někdo, kdo nikdy nepoužíval tensiometr může mít správný odhad na správné napnutí drátů. Ono když existují 10tky různých drátů a u každých se to pocitově chová zcela odlišně a to teď myslím pro stejné napnutí (a to navíc na některých kolech se napínájí dráty dost odlišně), tak bez aspoň naučení se s tensiometrem to není možné umět. Není to jako před xx lety kdy se používal jeden, dva druhy drátů, kdy to nebyl problém se naučit.

                                  A pár postřehů z praxe. Tensiometr mám doma (od té doby si také dotahuju všechna kola doma sám) a přeměřoval jsem už větší množství dotahovaných výpletů ze servisů, kde tensiometr nemají. U 2,0 nezesla­bovaných drátů to bývalo celkem ok, u DT comp. 2/1,8 už to byla dost bída. U rev. 2/1,5 katastrofa, u Crossmaxů taky katastrofa.

                                  A oproti tomu dodaná ručně zapletená kola ze servisů, kde tensiometr mají, tak tam to bylo vždy v pořádku.

                                  0 0
                                  • Hornet  

                                    Ked mas moznost merat, ako su na tom zapletene sety? teda ako kvalitne su zapletene a ako dlho drzia(nemyslim pri nejakom extremnom pouzivani), teda ak si to niekedy skumal.

                                    0 0
                                    • MlokCZ  

                                      Všechny moje troje Crossmaxy (STčka) byly při koupení dotažené ok, jak by měly být. Po cca 500–1000km jsem lehce dotahoval úplně všechny (nebylo ale třeba dotahovat moc, maximálně 1/4 otočky a některý kus jen o 1/8 otočky, i když je fakt, že nelze srovnávat dle otočky pro různé druhy zápletů, u Crossmaxů by třeba celá otočka byla strašně moc), tedy sedne si to a chce to dotáhnout po pořádném zajetí jako každý jiný výplet.

                                      A druhé dotahování po delší době jsem zatím nemusel dělat u žádných, ale také na žádných nemám najeto moc kilomtrů, jak se mi najeté kilometry rozloží mezi všechny. Mám na nich cca 4tis., 3tis. a 2,5tis. km.

                                      0 0
                                      • Hornet  

                                        Jo, diky, pozeral som cenu tenziometra do park tool, necelych 60 doláčov, nie je to take drahe. Uvadzaju vyrobcovia niekde aj hodnoty napnutia? alebo ich dotiahnes len do priblizne rovnakej hodnoty? Podla ruky sa mi zdaju napnute dobre, zatial sa nerozhodili vobec, ale podla zvuku su trosicku rozdielne napnute.

                                        0 0
                                        • MlokCZ  

                                          Hodnotu jak má být výplet napnutý si musíš zjistit od výrobce kol/drátů. Pro různé zapletené sety jsou ty hodnoty napnutí často velmi odlišné od třeba klasického zápletu na 32 drátech. Ona se např. i velmi liší tenze drátů, dle toho o které místo se jedná. Tím myslím třeba na Crossmaxech se používá jiná tenze na straně kazety a jiná na straně druhé. To samé u předního kola.

                                          Tady třeba tenze pro STčka:

                                          „Adjust the tension (120 – 130 kg for the front wheel disc side (if necessary) and 130 – 140 kgs on the free wheel side of the rear wheel)“

                                          Pro druhou stranu se hodnoty neudávají, tam to už vyjde tím, že je to zapletené správně stranově na osu a současně naměřená tenze pro tu jednu stranu. V praxi ta druhá strana pak vychází s tenzí o něco menší.

                                          A jednotlivé dráty na stejné straně (tedy co mají mít stejnou tenzi), tak zcela stejnou v praxi mít nebudou nikdy, ale neměl by být ten rozptyl nijak velký (pokud je, tak je někde problém, třeba klepnutý ráfek).

                                          0 0
                                          • Hornet  

                                            Dikes :-), pozrem tie hodnoty niekde, rad by som to odmeral, ake su tie rozdiely v praxi a aky sa da rukou poznat rozdiel v napnuti.

                                            0 0
                            • nox159  

                              wojtka beru s rezervou (ten tady rozumi vsemu) proto sem psal ze pockam na odbornika ;-)

                              0 0
            • kubad  

              To jsme si s mechosem taky mysleli, ale po kontrole tensiem musel jeste dost dotahovat

              0 0
              • Gorgov  

                tak asi neni moc dobrej ve vyplejtani kol nebo nemel nikdy v ruce dobre vypletene kolo nebo pro to proste nema cit :)

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.