• mar_tin1

    úryvok z noviniek foxu pre rok 2009. nebudem to prekladať, snáď si s tým záujemci poradia. predpokladám, že to bude dôležitá informácia hlavne pre mloka a milana:

    Fox's TALAS adjustable-travel air spring system is widely used but has long
    suffered from criticism that it harbored too much stiction, especially when
    compared to the fixed-travel Float air spring. Fox has thankfully redesigned
    the system for 2009 with fewer seals for a noticeably more Float-like feel,
    improved top cap seals for better longevity and steeper spring curves (making
    it more of a ‚TA‘ than ‚TALAS‘ for those of you that know the acronym). The
    current 100–130–160mm and 100–120–140mm settings carry over from last year but
    the new dial is now easier to turn. Field serviceability is also vastly improved
    (no special tool required!) and the revised system is backwards-compatible with
    existing chassis.

    36 and 40 forks also get new FIT cartridges with more compression stroke damping
    control, improved bottom-out resistance, more tangible distinctions between
    the low-speed and high-speed adjustments on RC2-equipped models, and new seals
    for better reliability. ProPedal-equipped RP23 and RP2 shocks also now deliver
    more refined mid-stroke compression damping after the platform threshold is
    exceeded and a broader rebound damping adjustment range (mostly on the faster
    end). 32 fork dampers remain unchanged from last year's settings.

    samozrejme ešte link na zdroj.

    • mar_tin1  

      vyzerá to na riadnu zmenu priebehu pri talase…

      • rich  

        ak to spravne chapem – bud TALAS ochotnejsie chodit do vacsieho rozsahu zdvihu?

        • fluider  

          TALAS bude mať strmšiu krivku. To „TA“ vs. „TALAS“ chápem tak, že nový TALAS už nebude maž taký lineárny priebeh.

          „32 fork dampers remain unchanged from last year's settings“ takže nastavenie tlmiča sa nemení.

          • mar_tin1  

            jj. ja by som to „steeper“, tipoval skôr na väčšiu progresivitu.

            • fluider  

              Áno, zrejme bude progresívnejšia ako terajší TALAS pričom tá krivka už asi nebude lineárna.

            • MlokCZ  

              Taky si myslím, že progresivita zase zpět naroste. Talas 07 výrazně snížil progresivitu oproti 06, což bylo super. 08 verze je ještě o malinko méně progresivní než 07, což mě sedí úplně ideálně. Stále je výrazně progresivnější oproti pružině (takže dostatečně), ale na vzduch je progresivní dost málo.

              Hlavně že předělávají systém s méně těsněními (což je tedy dobře) a tím sice zlepší citlivost, ale jen hodně nepatrně. Zato tlumení zůstává stejný a tedy umělé snížení citlivosti kvůli kompresi zůstává. Ještě že ta komprese jde upravovat…

              • rich  

                to, ze bude strmsia krivka chapem, len som si predstavil graf kde na osi x je sila a y zdvih – potom strmsia krivka znamena mensiu progresivitu :-) som myslel, ze chcu ist s progresivitou este nizsie.

              • rich  

                uz chapem co mysleli tym TA vs TALAS – ze odpadne Linear

    • 5.5  

      Díky za bezva „link“ … Před týdnem jsem si koupil „starýho“ Talase 08 a ty tu klidně hodíš odkaz na novýho Foxe 09 s novým sytémem Talas. Taky jsi s tím mohl  dva týdny počkat…

      • metr-x  

        I takový je sport..;-))…myslim,že i tenstarý talas udělá svoji práci na výbornou…

      • MlokCZ  

        Ona je ale otázka, který Talas je lepší. Tedy obecně to určitě nepůjde říci. Nový Talas systém trošku sníží pasivní odpory, ale bez úpravy komprese to citlivost stejně nezachrání (ale to je nutné pro maximální citlivost nechat upravit na obou). A pak je otázka průběhu, mě by se vůbec nelíbil výranzý nárůst progresivity u 09, někomu třeba ale ano.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse