• LuckyRider

    zdravim panove, postavil jsem si Fixie, jel jsem k pritelkyni ,trosku jsem zabral a zase se mi podarilo ohnout a zlomit zadni osu naboje… cim ze na silnicce se mi to nestava, ale na fixce uz druhe zadni kolo? predem diky za rady

    http://www.bike-forum.cz/…l-11684.html

    0 0
    • se-se  

      Ty ses k tý přítelkyni asi hodně těšil žejo.

      0 0
    • Hrabex1  

      ohybani os v levnych nabojich je bezny, ale zlomeninu sem este nevidel

      0 0
    • Neunzikger  

      Asi máš zadní nábu na šroubící vícekolečko. U takové je na pastorkové straně mezi ložiskem v nábě a patkou vzdálenost pár cm, kde je osa „ve vzduchu“. Tam osa propružuje nebo až praskne o hranu kónusu. Proto pro 8mi a vícekola se ložisko přesunulo vně do ořechu. Zkus přebastlit to fixie tak, ať zkrátíš tu část osy ve vzduchu. Třeba přepodložkováním osy a potažením výpletu posunout nábu více na střed mezi patky a tím rozložit síly na obě strany. Lze i zúžit rozteč zadních patek – je to rám favorit pravděpodobně s roztečí 127 mm. Je poddajný a rozteči cca 120 mm se přizpůsobí.

      0 0
    • michals1  

      Také jsem už jednu osu zlomil při Fixed Gear cyclocross. Byla to odlehčená dutá osa.

      Náhradil jsem to nábojem s plnou osou Sturmey Archer, která je na přiložené fotce. Osa je těžká (101g), ale nebyl s ni problém ani při FG cyclocross.

      0 0
    • paportnak  

      no mo novom uz aj ja mam taku skusenost.zlomil som osku na zadnom kolese na CANNONDALE F-Si naboj CZERO.

      ma niekto podobnu skusenost?je mozne,ze ta os je tak slaba?jedna sa o 9mm osku s rychloupinakom.

      0 0
    •  

      Všechny tyto průmyslovoložiskové náboje jsou na hov.. Zlaté náboje shimano s kónusovým ložiskem vně ořechu.

      0 0
      • Vilém  

        Tak mu nejaky, s xD orechem, doporuc.

        0 0
      • wladeq  

        Jasně, a proto se „průmysly“ cpou všude, kam se podíváš, od malých věcí s miliardou otáček, přes auta, až po těžké HC průmyslové stroje kde je zatížení toho ložiska extrémní…další z tvých velmi inteligentních výplodů fantazie

        0 0
        • Singlespeed  

          Spíše jde o to, že „ložiskové“ náboje mají obvykle nesymetrické uložení ložisek, podobně jako náboje na šroubovací vícekolečka, takže náchylnost na defekt osy je mnohem větší než u konusových, které mají ložiska symetricky umístěna.

          0 0
          • wladeq  

            To je ale o navrhu naboje, ne o pouzitelnos­ti/nepouzitel­nosti prumyslovych lozisek. Pokud se ohyba nebo lame osa, neni to proto, ze jsou tam prumysly, ale proto, ze je ten naboj bud blbe navrzeny, nebo ta osa poddimenzovana, coz je u devitky znama vec ;)

            0 0
          •  

            +1

            0 0
        •  

          Jasně cpou se všude ještě si nezmínil že i do Fidget Spinnerů.Do aut,tam se cpou také volanty,ten máš jistě na kole taky.

          Náboje s průmyslovými ložisky umí vyrobit kde kdo,neboť tyto ložiska výrobci berou od extrémních dodavatelů.

          Kónusy a misky si výrobci nábojů vyrábějí většinou sami ,problém je že v odpovídající kvalitě je neumí vyrobit každý.

          Nemám nic proti průmyslovým ložiskům ale proti nesymetrickému=de­bilnímu uspořádání zadních nábojů s jejich použitím.

          Toto uspořádání je podobné jako u nábojů pro závitové vícekolečko což je dost špatné.

          0 0
          • babicak  

            Co si mám představit pod pojmem extrémní dodavatel?

            0 0
            •  

              Externí=výrobce průmyslových ložisek.

              0 0
          • Zdyn  

            Nesymetrické řešení není žádný problém. Je to jen o dimenzování daného uzlu.

            Konusy nejsou špatné, pokud jsou dobře udělané a správně seřízené. Ale většinou mají tenkou osu, takže tuhost je slabší. A prasklá osa u konusového náboje není nic neobvyklého.

            0 0
            •  

              Rád bych viděl fotku prasklé osy náboje shimano treba DEORE.

              Ano dimenzovat se dá vše ale jepší je nejdřív eliminovat (umístit ložisko vně ořechu)

              0 0
              • Zdyn  

                No možná mám ještě nekde v krabici osu z LX, která praskla mě osobně na zadním kole. A praskla mi i přední dokonce naráz pod oběma konusy, ikdyž je pravda, že to bylo po pádu. Ale zase nid dramatického.

                A jinak na netu je toho k nalezení dost.

                Jenže umístění ložiska do těla a ne do ořechu má také své důvody a výhody (i omezení). Když dáš ložisko do ořechu, tak zase musíš zajistit adekvátní spojení ořechu s nábojem. To třeba není silná stránka konůsových nábůjů.

                0 0
              • Vilém  

                I shimano osy jsem polamal. Praskalo to na vnitrni hrane konusu.

                0 0
              • novas752  

                Tak ona ta osa je taky o dost těžší než u ložiskových nábojů. Třeba zadní osa DT350 pro 142×12 nebo 135mm má 30g. Mít Deore osa 30g tak jí zlomíš pomalu rukou.

                Umístěním ložiska vně ořechu se zase přenese namáhání na ořech a zhorší se servisovatelnost – zmiňovaný DT sundáš ořech i s kazetou za 3s rukou, do volnoběžky Shimana se vloupáváš 10minut a dalších 15 skládáš.

                A závitový osy se lámou taky. Měkká se ohne, tvrdá se zlomí.

                0 0
                •  

                  Shimano náboj servisuji co 30–35 tis takže i kdyby to trvalo 2 hodiny ,nevadí mi to.Jinak to co jsi popsal u ložiskových nábojů není servis ale sundání ořechu,za servis považuji např.výměnu ložisek.

                  Nejsem gramař takže vyšší hmotnost důležitých komponentů kvůli spolehlivosti mi nevadí.

                  0 0
                  • Zdyn  

                    Je třeba kromě nájezdu brát v potaz i zatížení.

                    30 tis. je veliký počet kilometrů a nechce se mi ani věřit, že je to pouze servisní interval. Ale budiž. Nicméně kvalitní konusy, dobře utěsněné a správně seřízené tohle mohou vydržet při nenáročném ježdění (silnička, trek a pod.) Ale v náročnějším terénu na MTB celá nába dostává mnohem více zabrat. Tam pak je 30 tis. km pouze sen.

                    Ad servis – když se sundavá ořech, tak obvykle snad kvůli servisu ne? A po sundání se dostaneš hned na praporky a snadno vše vyčistíš a promažeš.

                    0 0
                    •  

                      Shimano ořechy mají nevýhodu že rády střílejí klidně i od novoty a dle mých zkušeností ani nezáleží na výši sady .

                      Měl jsem kdysi shimano 600 a ten střelil dost často,né o celý zub ale jen doskočil praporek s kraje rohatky.

                      V přemazání problém nebyl,praporky mažu jen řidším olejem.

                      Jak jsem časem ořech vyměnil za exage 300,od střílení byl klid.

                      Taky se nesmí moc plýtvat vazelínou na straně ořechu,ráda se propasíruje až k rohatce a umrtví praporky.

                      Pokud se kónusový náboj dobře seřídí,(vůli kontrojuji se zavřeným rychloupínákem přez dvě silné podložky),je téměř nesmrtelný,ro­zebírám většinou až začne zlobit ořech.

                      Ještě třeba zmínit že nájezd 2*35 tisíc jsem docílil s celkem obyčejným nábojem shimano deore m-510,akorát s upraveným utěsněním.

                      Jezdím sice na trekovém kole ale i natěžko a před časem s dětskou sedačkou.

                      0 0
                      • wladeq  

                        Panečku, na těžko, a teď se držte, s dětskou sedačkou. To je ale záhul. Tak jo, vyštelovat je to boj, kontramatka sebou samozřejmě vezme i tu štelovací matku, takže to dorve, nebo povolí, občas ta kontra povolí, takže dorve věneček který dojebe samozřejmě celý náboj, případně jen ten protikus, nebo se to celé povolí, záleží na straně, bordel na ty kuličky leze odevšad, ač jsou tam gumové, na fakt HC podminky, nepoužitelné kryty…co je na tom teda ten dým. A připomínám, není rok 1990

                        0 0
                • ScottAspect  

                  Chtěl bych vidět tu tvrdou závitovku. Mě, když už hrabalo z X naohybaných os na starém oceláku, rozhodl jsem se, že tam dám jinačí kalibr. V kovomatu jsem sehnal pevnostní 8.8 závitovku M10. Z ní fiknul kus, který se stal osou náboje. Po jízdě byla také mírně ohnutá – tím jsem skončil. Teď tam mám obyč M9,5 za 25Kč naohybanou do tvaru S, s kolem jsem si vyhrál, aby bylo +/- na střed stavby a kašlu na to.

                  0 0
              • ScottAspect  

                Dovolil bych si podotknout, že nedílnou úlohu hrají ještě patky. Kónus může být někdy dimenzovaný jak chce a osa to stejně nepřežije…

                0 0
    • paportnak  

      citam vase komentare podrobne.nie som znalcom.kupil som bicykel,ktory sa mi pacil a jeho jazdne vlastnosti su vyborne.ale s tym som nepocital,ze to ulomim tak skoro.Je mozne,ze 9mm os je teda poddimenzovana?a­lebo mohlo ist o chybny vyrobok?odporucili by ste mi vymenit naboj za iny?Ked ano,tak aky.na F-Si 2016 pevnu os nemozem pouzit,zrejme to CAN spravil naschval a pevnu os dali na F-Si az na nove modely.Alebo aj pevna os by praskla?v minulosti som ulomil os na stredovom zlozeni ISIS DRIVE,skoro som sa vtedy zabil a ulomil som aj osku na DEORE naboji,ale bohuzial fotku nemam.Mimochodom,je mozne zlomit aj LEFTY?dufam,ze nie.

      0 0
      • Pán z Dubu  

        „Stavebnicové“ náboje nabízejí kombinaci 135*10 thru bolt xd např. Hope https://r2-bike.com/…XD-XX1-color

        Obdobně asi i Onyx, Dt, Chris King…

        0 0
      • novas752  

        Kup si tam nějakej třeba DT 350, kromě konvovek je totožnej jako na pevnou osu, takže by to měl přežít bezproblému.

        O zlomené Lefty jsem neslyšel, Lefty svojí tuhostí všechny XC vidlice spolehlivě převálcuje.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.