Zkušenosti s ráfkem ZTR Flow disc od No Tubes

114 nepřečtených
  • mountaineer

    Vozite nekdo tyhle rafky?Sice mastny,ale v tyhle vaze(katalogovych 470g) tezko na vnitřní šířku budou mít konkurenci…

    0 0
    • Tomcat  

      co UTS od Kore?

      0 0
    • McBlacky  

      jezdím ZTR Olympic, závodně a zatím drží a to jsou o 140gr lehčí. 470gr bych se fakt nebál

      0 0
      • BB  

        Potřeboval bych tvůj názor na ZTR Olympic. Vozím je totiž taky a mám docela strach. Vážím momentálně 75 a jezdím klasické celodenní XC, žádné skoky, ale pořád terén. Zatím mě všechny zadní UST ráfky prasky (jednou Mavic 819, dvakrát Fulcrum red metal zero). Ale bylo to fajn, protže neměly pásku, tak jsem to brzo poznal podle úniku tlaku. No Tubes mají ale pásku, takže když praskne ráfek (vždy to bo dna dvě strany od díry pro ventilek), tak to dlouho nepoznám a může dojít k zborcení zadního kola při sjezdu. Něco takového jsem už viděl, ale majitel tvrdil, že ráfek byl „bouchnutej“, takže na to měl nárok. Takže řešíš to nějak ? Kolik vážíš ? Nebijíš se, že se to zbortí ? Zrovna včera jsem koukal na nějaký 3 roky starý vlákno, kde říkáš, že by ses Olympicu docela bál.

        0 0
        • McBlacky  

          no odzávodil jsem na nich lonskou sezonu. Celkově můžou mít do 2000km najeto, všechno ale ostrý km. Když si vezmeš co se jezdí na většině závodů, tak to zase taková hrůza není. Občas teda bylo i ostřejší XC, schody atd. Kromě pár niplů a dvou drátů jsem nic neřešil. Ráfek jsem ale netrefil za celou dobu nijak závažně, že bych musel centrovat. Vážím 72kg, jezdím na závody HT. Dneska je mám jako rezervu a jezdím kola s ZTR Crest.

          často tyhle lehký výplety nechávám centrovat pomocí tensometru, taky protože jezdím 2–1,5–2 dráty.

          na fullech co mám do terénu ale používám 717ky, protože jezdím ostřejší terén. Na to bych si Olypic nebo Crest nevzal, podle mě jsou to opravdu čistě závodní ráfky. S tím, že životnost je kilometrově hodně nízká a musí se s tím počítat a nejezdit na tom tisíce km než to praskne.

          0 0
          • blondak1  

            zdravím, potřeboval bych poradit. přemýšlím o ráfcích ZTR Arch 32děr, dráty DT Swiss Revolution + ALU niple DT Swiss, náboje Novatec D711SB+D712SB. Jenomže vážím 90 kg a i když nejezdím nic extra drsnýho, většínou lítám v lese, což sebou nese občas drsnější pasáže, hlavně sjezdy. Nevím co od těchto ráfků mím čekat. Nejsem na ně moc těžkej? Co životnost? Nebyla by rada?

            0 0
            • Hnoj  

              ZTR Arch to určitě vydrží, snad bych jen dal o fous silnější dráty, třeba Sapim Race…

              0 0
              • blondak1  

                kola jsou uz zapleteny, takze do vymeny vypletu se mi nechce. kazdopadne diky za radu. libi se mi vaha, je vic nez dobra.

                0 0
    • Attila  

      Kolik vážíš a co na tom chceš jezdit?

      0 0
      • mountaineer  

        ±75 (spis+ :o) a jezdit na tom chci vsechno-all mountain?trail bike?Libi se mi ta sirka rafku a vaha je super.Ty je mas?

        0 0
    • MlokCZ  

      Resuscitace vlákna.

      Nějaké nové zkušenosti se ZTR Flow ráfky? Potřebuju se rozhodnout mezi ZTR Arch a Flow. Šířka ZTR Arch je pro mě už dostatečná, takže extra šířka Flow není nutná, ale ocenil bych ji.

      Váhový rozdíl ale také není nijak extrémní a váha ZTR Flow je ještě stále přijatelná. S Archy by to vycházelo váhově ale hodně dobře. A odolností ty Archy by měly také stačit.

      K té vnitřní šířce je třeba ještě dodat, že díky konstrukci těch ráfků vychází pak šířka plášťů ještě větší než při stejně širokých ráfkách jiných výrobců, tedy UST 2,25 Schwalbe čekám už na Archách hodně široké (klidně kolem 58mm).

      Zatím se tedy přikláním k ZTR Arch, nějaké další zkušenosti by se ještě ale hodily.

      0 0
      • jarek.cz  

        Vozim prave ty Archy s NN 2.25 UST a nemam co bych tomu vytknul. Snad jen ty NoTubes ventilky, kdyz povoluju cepicku tak kolikrat vysroubuju cele telo ventilku…

        0 0
        • jarek.cz  

          Sika pneu 57mm (lonske NN).

          0 0
          • MlokCZ  

            Tak to už není až takový rozdíl, i když někeré kusy NN nemají celých 56mm (na STčkách nebo jiných 19mm ráfkách, které nemají snížený profil jako ZTR), ale jen 55mm (u RR těch 56mm jsem měl zatím u všech kusů a to bylo už asi 8 kusů), takže 1–2mm navíc to ale pořád je.

            0 0
      • tom_777  

        já mám zkušenost jen s Olympikama, ale podle týhle stránky kde jsou všechny 4 ZTR ráfky vedle sebe si myslím, že

        • ZTR Arch jsou zesílenou verzí ZTR 355 a měly by být odoností srovnatelný s STčkama co vozíš
        • ZTR Flow – to už je pořádný enduro co musí vydržet i nějaký to skákání

        pro zajímavost 56 mm měl RR 2,25 obyč verze po cca 500 km, teď po dalších mnoha km, kdy už budu ten plášť vyhazovat, se ta šířka blíží těm 58mm. Jakou šířku by dala kombinace ZTR Flow+ RR2,25 UST se mě nechce ani domýšlet

        0 0
        • MlokCZ  

          Přesně takhle si to nějak představuju, že by to mohlo být a proto se stále více přikláním k ZTR Arch, že mi musí stačit.

          0 0
          • mastihuba  

            já mám okolo 90kg s báglem 95 a archy drží dobře, pokud vyloženě neskáčeš tak si myslím že to je dobrá investice. Konec konců když jej někde pomačkáš tak přeplést na flow se to dá dycky :)

            0 0
            • MlokCZ  

              To jo, ale já už celou sezónu jezdím na kombinaci Fulcrum Red Zone XLR + Cmax SX, takže Archy se nakonec nekonaly.

              0 0
    • gazman  

      Reinkarnace vlákna.

      Tak jak se vám nakonec tydle ráfky osvědčily,vydrží to něco?

      0 0
      • newbie  

        :-) vydrží to mě… takže soustavu kolojezdecbatoh přes 130 kg přes lesy kořeny šutry zatím (asi 700 km) nese v poho

        0 0
        • fousek  

          Akorat se obavam ze Gazman jezdi kapku jinak.

          Nevim ja bych nerek ze budou odolnejsi nez EX500 a pokud jo tak ne o moc.

          0 0
          • gazman  

            Myslel jsem že by to byla dobrá volba pro ty EN kola,místo EX 500,ještě bych tam prásknul tubeless noby nic a dalších 300g je doma.Jsem smířený s tím že na DH budu muset pořídit jiné kola.

            0 0
            • Smazaný účet  

              Jako lehká EN kola by to byla se ZTR Flow pecka, na Hope nábách by mohly s competitionama být pod 1800g, ale ty už jsi objednal EX500 ne?

              0 0
              • gazman  

                Myslím že ho do týdne dvou zase zruším,nevěřím že ten co kleknul byl nějaký šmejd,prostě to na tohle není.

                0 0
              • bluma  

                1850g s Sapim Race a žlutou páskou NoTubes bez RU.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Sapim Race jsou 2.0–1.8–2.0? Tak to jsem se sekl no. Kolik odhadem budou vážit potom ty moje s nezeslabovanýma drátama?

                  0 0
                  • McBlacky  

                    +70–80gr na páru

                    0 0
                  • bluma  

                    Jak píše McBlacky. Být tebou, tak bych se 2,0–1,8–2,0 nebál, jen cena drátů je vyšší.

                    0 0
                  • tom_777  

                    nechával jsem si přeplíst zadní kolo s ZTR Olympic a ten mechanik – že prej ty starý dráty prskaly – tak to naplet 2kama DTčkama…

                    vyskočil jsem z kůže, a že to chci přeplíst… jenže ve skutečnosti jsem ty kola potřeboval na závod a tak jsem to nechlal bejt a za 70g navíc(pouze zadní proti sapim Laser) je ten výplet tuhej jak nebožtík. Ani v nejprudších výjezdech necejtim to co na zeslabenejch drátech – takový jakoby zavlnění při přejezdu nerovností…

                    kompenzuju to ultralehkejma pláštěma od rubeny… takže váha komletu je stejná…

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      Teď mám náby novatec na 9/10mm osy zapletené do ráfků XM819 sapim 2.0 drátama a tuhost je prvotřídní (proti crossridům) jen ta váha je 2270g bez RU. Jsou to kola s ohledem na cenu (6700,–), odolnost a pevnost, jenže jsou docela těžký. Nový bych chtěl lehčí ale né o moc dražší, už takhle ten komplet co se mi líbí bude za 10 tis. a zeslabované dráty by ho ještě prodražily.

                      0 0
                      • McBlacky  

                        2270 to je fakt děs, jediný plus UST.

                        0 0
                      • MJ24  

                        já třeba používám dráty ritchey ve předu mám 1,8–1,5–1,8 a v zadu 2–1,6–2 stejně to vyrábí DT ale měl jsem to za cenu cca 7 kč kus což ten výplet zas tak neprodraží :) oproti DT 2mm která stejně stojí kolem cca 4,5kč

                        0 0
                        • McBlacky  

                          ty ritchey 2–1,6–2 používám taky na fulu :) cena bomba. ale teda za 7kč se daly sehnat ve výprodeji jen stříbrný. Normál cena je vyšší

                          0 0
                          • MJ24  

                            jo šak stříbrný, černé nedávám ani nevím kolik by vyšly ty černé

                            0 0
                            • Smazaný účet  

                              No a vidíš to, já chci jen černé..

                              0 0
                              • MJ24  

                                to se pak prodraží, to máš pravdu, já stavím kolo tak aby za rozumný peníz bylo co nejfunkčnější a nejlehčí proto jsem černé odepsal

                                0 0
                                • McBlacky  

                                  stříbrný mám leda na zimáku na ksyríích :)

                                  my si nechali ty Ritchey černit, protože jsme je brali na 4 výplety. +4kč na drátu to bylo :/

                                  0 0
                        • Vilém  

                          V realu ma ta stredni cast vetsi prumer, nez 1,6mm, spis se to blizi k 1,7mm. Ale za ty penize jsou dobry, uz par let je mam v jednom prednim kole.

                          0 0
      • Pi†el  

        Tak jsem objevil prvni zavazny problem rafku ZTR OLYMPIC. Pod listim jsem prehlid betonovou hranu,ci tak neco. Rychlost asi 40km/h, rana jako prase. Ohla se patka dovnitr, k rafku. Bezna praxe, beru francouzak, opatrne rovnam zpatky. Zatim vsechny rafky jsem zpet jen ohnul. Olympic se jakoby pootviral. Material se lehce rozpraskal. Ted mam na vnitrni stene patky rafku tri podelne praskliny v miste ohybu. Zatrel jsem to a zatim to drzi, tak uvidime.. :(

        0 0
        • Chaingang  

          no,takovouhle tvrdou ránu o hranu Olympicy moc rády nemají…ale jinak mě mile překvapily,mám je asi rok a zažily už hodně a pořád dobry.

          0 0
        • McBlacky  

          na tohle to není dělaný. přeci jen někde váhu ušetřit musí.

          0 0
        • BB  

          hele, tohle bych neriskoval, pod kamarádem se bouchnutej (jenom bouchnutej !!!!!) Olympic zbortil naráz. Strašná rána a on na hladkym asfaltu tak v 45 najenou přišel o zadní kolo. Nepřej si vidět, jak vypadal.

          0 0
        • prtavec  

          tohle mi loni udelal DT 4.2D – stejne rovnani. Dojezdil jsem na tom sezonu (cca dalsi 3000km)… ale bylo to na prednim kole… po sezone jsem ho preventivne vyhodil a presel na ZTR Arch…

          0 0
        • tom_777  

          já jsem na bouchnutým olympiku jezdil celou zimu – jen jsem musel vozit duši…

          před vyhozením jsem ho různě zkoušel zničit kladivem a docela to vydrželo ( a pružilo )

          0 0
          • Pi†el  

            Ja uz na tom mam dalsich pres 700km najeto, prevazne na bezdusich, zatim to drzi.. uvidim, jak dal..

            0 0
            • Pi†el  

              Tak uz jsem ho dohral : (

              0 0
              • McBlacky  

                a jak jsi na to přišel? měl jsi tam pásku přes niple a mlíko?

                díky systému NT je docela nešikovný provádět inspekci ze vnitř a z venku často vidíš prd.

                0 0
                • TJK  

                  No mozna uz mu nedrzel tlak, on ten rafek byl bouchlej docela dost, mel na boku bouli a pry mu ani nesel dotahnout drat, kdyz jsme na to koukali tak tam vaklal docela dost, vypadalo to ze je rafek nejak vyrakveny i zevnitr…

                  0 0
                • Pi†el  

                  Prisel sem na to tak, ze ve sjezdu plnym volnejch kemenu, velikosti ± tenisaky, zacalo zadni kolo tak jakoby plavat a vydavat divnej zvuk. Asi to dostalo ranu a uz to nevydrzelo. Dirou zacalo strikat mliko se vzduchem a plast skrtal o zadni stavbu, docela slusna osma se tam najednou vytvorila. Musel jsem uplne povolit asi 10 dratu, abych vubec dojel domu.. :(

                  0 0
    • kubad  

      tak nově Archy zapleteny na Chris King nábách + Dt SuperComp

      vypadá to že to něco vydrží, po nasazení NN 2,25" bez duše mají pneu šířku 57mm celkem slušné :-)

      0 0
    • raceman  

      kdyz se tady srovnavaji ty modely ztr rafku :-) tak me napadlo, ma nekdo zusenosti z timhle rafkem od remerxu?

      http://www.remerx.cz/…-/-32-der~2/

      pomer 415g/630 kč je krasny, jelikoz moje zadni dtcko 4.2 je odepsane a Cerit uz je taky v hajzlu, tak hledam nejakou low cost alternativu, kdyz uz ted na tom bajku tolik nenalitam :-)

      sirka 17mm me nevadi, siroke plaste nevozim, jde mi o vydrz, jestli to pri praseni neznicim hned :)

      0 0
      • Vilém  

        Remerx rafky nejsou vubec spatny, jen never vaham, co udavaji.

        0 0
        • TJK  

          jj ale zas cena 630kc je opulku jinde nez nejblizsi 717tky od Mavicu, nebo UFO od Sunrims s podobnejma tabulkovejma vahama. to uz podle me za zkousku stoji…

          0 0
          • McBlacky  

            nekoukám ted na eshopy, ale naposled co jsem kupoval 717 tak stál 980kč na českým eshopu. je to tak rok a půl

            0 0
    • Bysto  

      chcel by som si na endurko 150/150 , zjazdy, skoky tak okolo metra, bicykel moc nešetrím a vážim 70 kg zapliest Bud Archy alebo Flow, alebo kombináciu dozadu flow a dopredu arch. chcel by som trosku váhy usetrit na dratoch a dat 2/1,5/2 len sa bojim, ci to nebude malo. ale aspon dopredu by to mohlo byt fajn a dozadu pouziť 2/1,8/2, urcite nechcem davat 2ky draty koli vahe.

      0 0
      • kubad  

        dej DT SuperComp 2/1.8mm váha je velice zajímavá, tuhost proti 2/1.5/2 o poznání lepší odzkoušeno na sobě

        0 0
      • Nimrod  

        před mnoha lety byl ve velu laboratorní test drátů a pamatuji si z něho jedinou věc… dráty 2–1,5–2 praskaly v tom zeslabení a 2–1,8–2 praskaly v ohybu. takže dvojky jsou dle tohodle asi blbost pokaždé, pokud se neřeší cena výpletu :-) nicméně k věci :-) 2–1,5–2 je podle mě fakt málo,pokud nemáš úža ladný styl a i tak si myslím, že budeš často centrovat…

        0 0
      • krabica  

        Mám na trochu lehčí terén ZTR Flow + DT Competition 2–1.8–2 + mosazné niple DT + Hope Pro II, ale je pravda, že mám 90 kg.

        0 0
        • mates555  

          tolik to takto váží ??

          0 0
        • krabica  

          Dnes bych vzal asi tyto , ale tehdá jsem netušil, že existují.

          0 0
          • brkoslav  

            jak se na tom mění kotouč?

            0 0
            • Vilém  

              Odsroubuje se? 6ti hran tam je, takze predpokladam atyp kotouc na 4 diry.

              0 0
              • brkoslav  

                asi jo..prislo mi to spis jako nejty, ale kdyz jsem se ted koukl lip..tak mas asi pravdu

                jinak ty kola jsou krasny..

                0 0
              • brkoslav  

                nepreklikl jsem si na fotku naboje..:-)

                0 0
              • krabica  

                Ten atyp kotouč je jedna taková masařka. :o)

                0 0
              • kubad  

                Na 3 diry jinak normalne prisroubovano na vetsim prumeru.

                0 0
          • nikoh  

            Netuší někdo, zda se dají sehnat přes Yarroline a na kolik to přijde?

            0 0
            • kubad  

              Urcite daji. Ale nevim jestli jsou bezne skladem nebo na objednavku.

              0 0
              • krabica  

                Tak to nevím. Kupoval bych je na CRC, bo tam budou mnohem levnější.

                0 0
                • Vilém  

                  Bud jsem blbe hledal, nebo jsem je tam proste nenasel.

                  0 0
                  • kubad  

                    Sou tam nedavno sem se na ne dival

                    0 0
                    • Vilém  

                      Jj, cely kola ano, ja hledal samotne naboje.

                      0 0
                      • kubad  

                        ty se solo neprodávají,ani nebudou, tyhle info mám od dovozce když sem se je z něho před cca 2 roky snažil vytáhnout a měl jedny samostatně skladem :-)

                        Hope se rozhodlo že je budou pouze zaplétat jako komplet kola.

                        Náboje se tehdy ofiko jmenovaly Hope Pro3 disc

                        0 0
                • kubad  

                  Jj bodou tam o 10–15% levnejsi.

                  0 0
                  • McBlacky  

                    ale na ně se platí doprava na větší rozměr ne? tedy 50

                    0 0
                    • kubad  

                      ne dal sem je do košíku a do CZ mě to hlásí poštovné O

                      ale skladem je jen přední :)

                      0 0
                      • McBlacky  

                        já chtěl obaly na kola a ikdyž jsem nandal tolik aby bylo poštovný zadara, tak tam pořád zůstává :(

                        mi nepřijdou o moc větší než ráfek :(

                        0 0
    • tomfree  

      Budu potřebovat nový ráfky na enduro,tak se chci zeptat,jestli má smysl brát tyhle ztr flow nebo raději jít na nějakou ověřenou klasiku jako mavic 721,váhu řeším v mezi odolnosti pro 90kg a hodně kamenité sjezdy.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Kdybys chtel, muzes se na ne podivat u mne…po cca 1000Km, cca z toho pulka beskydy drzi…ale mam cca 65Kg…parkrat jsem proradil plast o suter, ale na rafku zatim zadna skoda…

        0 0
        • tomfree  

          Se 65kg bude fungovat kde co,já potřebuju reference od stejné váhové kategorie :-)

          Eventuálně kdyby jsi mi je půjčil a já to testnu co to vydrží :-)

          0 0
          • newbie  

            :-) dostaneš od vyšší… váha neúplněmálo přes 100, flowy (dokonce ve 29") přežily s občasným lehkým docentrováváním 6.500 kiláků většinou přes kořínky a kamínky (i když je fakt, že bez skákání)

            0 0
          • Smazaný účet  

            zadne takove voe…v zemi kde je sluzebak nejlepsi zavodak nikomu kola nepujcim:DD

            0 0
          • kubad  

            váha ráfku je jasná, vydrží to prostě podobně jak ráfky o 10–20% těžší

            0 0
      • soap  

        ZTR Flow vozím druhým rokem po beskydech naprosto bez problému,bez centrování,v plné polní mám něco přes 90kg,kupováno v Maxcursoru něco kolem 1900kč,zapletl Karel Jurek,pod niple doporučujou dát vazelínu.

        0 0
        • tomfree  

          Proč tu vazelínu,ono to vrže,jestli ano tak to nechci.

          0 0
          • soap  

            to mi taky není moc jasné,to mi řekl v Maxcursoru,ale proti vrzání to nebude.

            0 0
            • Vilém  

              Tak vseobecne se to pri vypletani doporucuje, nejen u NT. Osobne vzdy kapnu kapicku oleje pod nipl, pred zaverecnym dotahovanim vypletu.

              0 0
              • kubad  

                +1

                0 0
              • scret  

                kvuli zarustani?

                0 0
                • Vilém  

                  Toto je spis kvuli tomu aby niple lepe klouzaly. Proste aby to neslo nasucho, hlinik na hlinik. Ta kapka oleje se kape mezi farek a nipl, ne mezi nipl a drat.

                  Proti zarustani se pouziva treba loctite k tomu urceny, kapnuty mezi nipl a drat.

                  0 0
            • kubad  

              You must lubricate yoour spoke nipples to aid in the truing process. The rim does not use eyelets. NoTubes recommennds synthetic 0 weight oil but any light oil will work.

              0 0
      • logoman  

        Ted je maji zlevnene http://www.notubes.com/…P333C22.aspx na 50 usd. Chtelo by je to sehnat za tu cenu i tady a nebo nekde v EU at se nemusi platit clo + dph …

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.