Zkušenosti s českými rámaři

52 nepřečtených
  • Fredewald

    Zajímalo vy mne jaké máte zkušenosti s českými výrobci rámů.

    Chtěl jsem si nechat vyrobit úplně klasický (cyklo)krosový rám s vidlici, co by pobral gumy až do šíře 2.00 × 29. Hliník nebo ocel, je mi to celkem jedno. Zkoušel jsem se ptát v RB a odpověď, že rám mi vyrobí za minimálně 40 týdnů mě docela překvapila. Pak jsem se ptal u Bareše, ten mi řekl, že rám by udělal do 10 týdnů, ale pouze z toho, co má skladem a kompletní sada trubek to to nebude. Tak jsem se nakonec dohodl s p. Záleským a jeho firmou Lucas. Jednání bylo celkem fajn, zajel jsem za ním, přinesl mu geometrii a doladil detaily, typu sada trubek, vedení řazení, jaká bude vidlice, cena a další.

    Mělo to být hotové, ale byl nemocný tak si musím počkat.

    Jaké máte zkušenosti Vy?

    0 0
    • beranek666  

      Rb 3 týdny. Spokojenost.

      0 0
    • Smazaný účet  

      Ono udělat dobrou geo pro berany s 5 cm gumama není úplně jednoduchý…

      0 0
    • Smazaný účet  

      Morati? Super!

      :-)

      0 0
    • krabica  

      Zkušenost nemám, ale kluci z SingleBe by ti určitě vyšli vstříc.

      0 0
    • nooski  

      RB geo total custom cca 2 mesice v sezone.

      0 0
    • Fredewald  

      LUCAS hrozná zkušenost. Nakonec se mohu podělit o velmi neblahou zkušenost s firmou Lucas.

      Objednal jsem si rám s vidlicí, vlastně úplně obyčejný, je k vidění v mém profilu. Doba dodání byla delší, pan Záleský byl nemocen. OK. Cena najednou vyšší oproti dohodnuté s tím, že tam bylo více práce. Nevím jak udělat rám jednodušší než na v-brzdy a s řazením vedeným venkem, ale budiž.

      Vidlice místo ohnuté rovná, zadní stavba úzká, prošly jen Continentaly 2,0 co mají v reálu jen 46 mm šíři. Čepy na v brzdy navařené jednak příliš nízko, a navíc jeden čep výše než druhý. Nakonec p. Záleský řekl, že mi udělá i ohnutou vidlici, s tím že rovnou dám použiji na zimáka. Vidlice byla ohnutá místo na předsazení 45 mm s bídou na 20. Jak jsem později zjistil místo objednané mokré barvy to byla levnější prášková. Jediné, co bylo ok, byla kvalita pájení, spoje byly čisté a rám docela lehký.

      Nezbylo než rám opravit, zadní brzdy musely být vytočené do velkého úhlu s extra podložkami, aby prošel špalík. Kolo bylo vratké kvůli malému předsazení vidlice.

      Opravu jsem raději zadal panu Barešovi a musím říci, že vše bylo ok. Doohnul vidlici srovnal čepy, upravil průchodnost pro pláště, vše včas a kvalitně.

      Žel po cca 6000 km se rám rozpadl u sedlové trubky, došlo asi k prohození sedlové a horní rámové trubky, takže vzpěry byly umístěny do místa silného jen 0,45 mm. Rám mi slíbil opravit pan Novák. Tak uvidíme.

      0 0
      • Pedro404  

        Hustý. Ta sedlová a horní rámová maj zvenku stejnej průměr, aby je šlo prohodit? A kolik za to chtěli?

        0 0
      • šlapatko  

        Kolo krásné, příběh smutný. Podobně jednoduché kolo mě láká.

        0 0
      • novas752  

        No s tim nastavenim sedla by to byla otázka času na každym rámu…

        0 0
        • kandik psi zub  

          Co s tim ma co delat sedlo????

          0 0
          • novas752  

            Se na to podívej, sedlovka s docela velkym offsetem, i tak sedlo narvané úplně dozadu a ještě špicí dolu = tlačíš na něj ještě víc dozadu. Buď mu to bylo hrozně krátké nebo je to úplně blbě zvoená/vyrobená geometrie.

            0 0
            • kandik psi zub  

              to sedlo je fakt off, koukal jsem na to z mobilu puvodne.

              Nicmene – na druhou stranu ma furt bohate zastrcenou sedlovku a niz pise ze ma 85 kilo. To fakt, specielne u oceli, ktera nebyla stavena na lehko, na jezdce nehodis. Je to zprasena prace

              0 0
              • novas752  

                Jasně, jen prostě poukazuju na další fail, tohle by bylo na prd i na sériovym kole, natož na zakázkovym, tam by to mělo krásné vyjít na střed ližin, u takovýhleho kola ideálně jen s malym nebo žádnym offsetem sedlovky.

                Že je rám zprasenej nijak nepopírám. Já mám o 2000 levnějšího peruánce včetně cla a dopravy a všechno je ťip ťop.

                0 0
        • Fredewald  

          Že na Vašem rámu ho máte nastavené velmi podobně.

          0 0
          • novas752  

            A na kterém konkrétním smím li se zeptat?

            Na zakázkovém Marinu je sedlovka bez offestu a sedlo posunuté o 5mm před středem rozsahu na ližinách, sklon téměř vodorovný.

            Na sériové Jeffsy byla sedlovka taktéž bez offsetu, sedlo na středu ližin a jeho špice mírně z kopce protože se na něm jezdilo v sedě hodně času do kopce, bylo ale pouze v ± polovičním sklonu než na kole zde probíraném. Tenhle rám ale praskl za hlavou, na nový teď čekám, bude malinko delší, podobně jak Marino

            Na starém Genesisu z roku 2008 (tehdy mi bylo asi tak 13) to je sedlovka s offsetem, vodorovně a sice posunuté dozadu, ale stále cca centimetr od konce rozsahu. A je to tak přesně proto, že jsem z toho rámu jsem vyrostl, za poslední 2 roky jsem na něm ujel možná 200km.

            Mít to tak na zakázkovém rámu je docela fail.

            0 0
      • yetti  

        Teda nechat si udělat rám na míru s tím, že pak potřebuješ mít sedlo narvané až úplně dozadu a pod představcem deset cm podložek, to je celkem majstrštyk :-)

        tomu říkám odlišit se za každou cenu

        5 1
        • oddie  

          No asi tak…

          0 0
        • Fredewald  

          Základní matematika: 3 podložky po 15 mm 10 cm jaksi není.

          A už vůbec nevím, jak souvisí prohozená a tudíž špatně dimenzovaná trubka s nastavením sedla. Vážím 85 kilo, kdybych vážil 150, tak bych to bral.

          0 0
          • krabica  

            Jde o to, že když máš rám na míru, tak ho nechám udělat tak, abych neměl podložky a šílenou polohu sedla…

            1 0
          • oddie  

            I těch 45mm je naprosto příšernej opičinec, a k tomu je ten rám nesmyslně krátkej. Sedlovka s offsetem a k tomu ještě sedlo nadoraz vzadu to celé jen podtrhuje. Hůř to asi navrhnout nešlo…

            1 0
            • kandik psi zub  

              ono to efektivne 45mm neni, ma predstavec v negativu, cili s " normalne" pouzitym predstavcem tam muze mit treba 2cm podlozek, coz neni nic zavadnyho si myslim.

              0 0
          • yetti  

            Externí hlávko plus 45mm podložek je z mého pohledu docela extrém a poloha sedla vůči sedlové trubce je ještě víc špatně. Kdybys takhle dolaďoval nějaký nevhodně koupený produkční rám, tak budiž. Ale nechat si takový rám vyrobit na míru je fakt 3,14čovina

            0 0
    • kandik psi zub  

      .

      0 0
    • Fredewald  

      Jsem už starší ročník a vyhovuje mi položenější geometrie a trochu nižší rám, aby se mi snáz nastupovalo.

      Ta je sice trošku méně efektivní, ale zase se o něco méně unavím.

      Samozřejmě než jsem si zadal rám, tak jsem si to vyzkoušel. Není to asi úplně standartní, ale vyhovuje mi to.

      Sedlová trubka má 73 stupňů a pokud by měla být na střed sedlovky sklon by byl už okolo 70 a to by hůř fungoval přesmykač. Není to o délce rámu, ale o pozici středu vůči sedlu.

      Proto to sedlo v zadní pozici. Také jsem dával dlouhé zadní vzpěry, aby se to nestavělo na zadní. A také proto jsem dával nižší sadu trubek se silnějšími stěnami a dlouhou sedlovku aby to nezlobilo. A jsme zase u mizerné práce, sedlovka je zcela běžná a navíc dlouhá a sedlo je sice v zadní pozici, ale nic, co by ospravedlňovalo prasknutí rámu.

      Jinak geometrie je celkem běžná: HT 585mm ST 530mm sklon vidlice 71 a sedlovky 73, zadní vidlice 445mm.

      Měřím 186cm a vážím 85 kg.

      0 0
      • krabica  

        Položenější sedlová trubka se dá vyřešit tak, že je ohnutá, aby to vyšlo…

        0 0
      • oddie  

        Tth 585 pro 186 výšky je totál nesmysl, od toho potom ten šíleně dlouhý představec. A ten rám není nižší, spíš naopak. Vzít úplně konfekční 20" mtb rám, seděl by mnohem lépe než tohle.

        0 0
        • Vilém  

          Nesmysl by to nebyl, kdyz by to melo berany,

          0 0
          • oddie  

            No jasně, jenže berany to nemá…

            0 0
          • kubad  

            geometrie mohla být povedenější je pravda, o 2cm delší, vyšší hlava a trochu položenější sedlovka ,

            ale to nic nemění na katastrofální práci Lucas Frames, o sem četl ty problémy mělo víc lidí.

            0 0
      • Vrci  

        „trochu nižší rám, aby se mi snáz nastupovalo“.

        Tomu nerozumím. Ty nastupuješ přez horní rámovou trubku?

        Protože BB drop mi u toho rámu přijde standartní nebo spíš menší. Pokud srovnám se silničním rámem

        0 0
    • Fredewald  

      Drop je 80 mm, takže kolo je nižší.

      0 0
    • Fredewald  

      Děkuji za reakce, některé byly rozumné a evidentně poučené, třeba od Kubada a některé trochu agresivní, jak to v diskuzích bývá. Smyslem bylo upozornit na nekvalitní práci.

      To že si někdo podle fotky bez měřítka myslí, že to je fail, na prd, 3,14ičovina a podobně atd… nic nemění na faktu, že rám byl udělán špatně a nepřežil velmi mírné zacházení, bez jakéhokoliv pádu, skákání, či používání bagáže. Dokonce tam jsou stále původní pneumatiky a na kterých jsem za tu dobu neměl ani jeden defekt.

      0 0
    • kamaro  

      Pro upřesnění: horní a dolní rámová trubka bývá na svých okrajích rozšířená směrem dovnitř – vnější průměr je tak po celé délce stejný. Sedlová trubka je na spodní straně rozšířená směrem dovnitř, ale v horní směrem ven. O pár desetin milimetru tak má větší průměr než ve své spodní části. Tímto se to dá zkontrolovat, zda byla použita správná trubka. Ale je to pár desetin, barva to může zkreslit.

      Sedlové trubky se dělají i bez zesílení v horní části, mají tak v celé délce stejný vnější průměr. Ale tyto se používají pro mufny, popř. se zesilují vnějším rukávem.

      Problém většinou bývá při vystružování sedlovky. Při pájení se zdeformuje tvar sedlové trubky z kulaté na elipsu. Když se to potom z vnitřní strany vystružuje na průměr sedlovky, na jedné straně se trubka více oslabí.

      V místě napojení horní rámové trubky se sedlová trubka při pájení ráda prohne. Výstružník tím nějak projde, ale jak se tam zasune sedlovka, tak tam vzniká další napětí.

      Tady je to asi více vlivů najednou, ale šlo by to opravit navlečením vnější trubky a opětovným napojením horní trubky a vzpěr. Ale já si s tím hrát nebudu …

      0 0
    • Fredewald  

      Díky, ale vzhledem k tomu, že je naprasklá i horní rámová trubka a šuplera i s lakem ukazovala 0,5 mm (sedlovka má mít 0,6 mm s lakem tak 0,65 mm a horní rámová v místě zeslabení 0,45 mm s lakem tak 0,5 mm) bych to viděl spíš na ono prohození, navíc to začalo praskat od napojení sedlových vzpěr.

      Nicméně mi to slíbil opravit pan Novák, kola dělá pěkná, tak snad to bude ok.

      0 0
      • Cavendish  

        Má smysl opravovat takto se rozpadající rám? Neměl by ti Jarda udělat radši nový a poradně?

        0 0
      • kamaro  

        Chtěl jsem Ti jen naznačit, že měření tloušťky stěny trubky po protažení výstružníkem nemusí správně ukazovat jaká trubka byla použita.

        Ale jestli jsi přesvědčen o své pravdě, tak je zbytečné ptát se tady ve vlákně…

        Horní rámová má být na konci zesílená, čili by jsi tam měl naměřit taky cca 0,65 bez laku…

        0 0
    • Fredewald  

      On bohužel nové už nedělá, ptal jsem se ho říkal, že to opravit jde.

      0 0
    • Fredewald  

      Kamaro, nepřu se, na rozdíl od Vás jsem žádný rám nepostavil. Vaše příspěvky patří mezi menšinu, které si vždy rád přečtu. Také jsem psal, že bych to spíš viděl.

      Vaše vysvětlení logiku dává. Nevešla se mu tam pořádně sedlovka, tak to vysoustružil víc, nebo pod špatným úhlem. Jsou to desetiny milimetru. Mohlo to být i tak. Mám ale dotaz, proč napraskla i horní rámová? Že by se lom přenesl přes pájený spoj? Je to možné? Chci rám mít opravený pořádně, tak jsem se domlouval s p. Novákem na výměně obou trubek. I když to bude dražší.

      0 0
      • kamaro  

        Nevím jak moc je horní rámová prasklá. Výměna nebo krátký rukáv navlečený na TT by to vyřešil. Ale je to pochopitelně viditelné, výměna celé trubky je čisté řešení.

        0 0
    • Fredewald  

      Díky za pomoc.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.