• prsoo

    název tématu mluví za vše. když jedu žiletku – drtím kilometry, v kopci je špatně až někdy mám mžitky před očima, než aby mě někdo předjel raději umřu a pokud nemám na 50km prumer alespon 30 tak stala vyjizdka za hovno. kdyz ale presednu na HT tak je mi najednou rychlost uplne ukradena, hledam kolem cesty v lese hriby a srnky, sleduju jakou cestou jsem jeste nejel a tak nejak jedu jenom z radosti z jizdy.

    je to jenom ciste muj problem, nebo to ma nekdo dalsi taky tak a tim padem je potvrzeno, ze ziletky kazi charakter? :) pred usednutim na silnici mam vznesene myslenky ze tentokrat se fakt jedu jenom relaxacne projet, ale jeste se mi to ve vysledku nikdy nepodarilo…

    0 0
    • Martin  

      ale hovno

      0 0
    • Smazaný účet  

      kup si větší dres, asi je ti u krku malej…

      0 0
    • Paja.V  

      Tepy, šéfe…jak nemáte tepy, tak jste namydlenej.

      0 0
    • Singlespeed  

      Mám to taky tak, ale neřeším to ;-)

      0 0
    • blaf  

      zmenil bych to na „MTB krivi charakter“ – dela z lidi line lemry!

      0 0
    • iron.hide  

      ja to mam skor naopak – na MTB ma nesmie nikto predbehnut, avsak na ziletke mi je to jedno, tam som totiz zmiereny s tym, ze nepatrim k saganovskym top vyfesakovanym dupacom a aj ked idem celkom rychlo, tak vzdy sa najde niekto este rychlejsi. Ziletku mam len ako doplnok k mtb.

      0 0
    • mr.antik  

      nemam takovy problém

      0 0
    • Hroch obojzhivelnyj  

      Dej si na ziletce niz spicku sedla, tlaci ti na ego.

      0 0
    • t29  

      Takhle promrhat potenciál tématu… Zkusme to znovu a lépe, jako Hynas nebo Bucci


      ŽILETKY KŘIVÍ CHARAKTER !

      Národe bajkerský! Od nepaměti se touláme krajinou a nepotřebujeme nic než trochu čerstvého vzduchu, pár srnčích pěšinek a sem tam studánku. Jenže tato krajina je ohrožena mocnou lobby asfaltovou, která pod záminkou bezpečí a pohodlí válcuje pěšinky a pošlapává svobodu pohybu. I mezi námu se našli tací, kteří se pod vlivem asfaltové lobby vzdali svobody toulání pro pomíjivý pocit rychlosti, který prý dosáhnou jedině na hladkém a tvrdém povrchu širokých silnic. A nejen to, někteří pod vlivem své závislosti na rychlosti oholili svá kola až na kost, zahodili široké pohodlné pláště a zohýbali rovná řidítka do nesmyslných klikyháků!

      Proto si připomeňme, že jediný správný pocit radosti z jízdy najdeme pod širokými plášti na pěšinkách, kterými se proplétáme hezky pomalu, kocháme se krajinou a dáváme pozor, ať si neodřeme svá rovná řidítka! Jen tak můžeme přijet z výletu odpočatí, zrelaxovaní a plní radosti!

      ŹILETKY NEBRAT!

      0 0
      • Martin  

        ale hovno

        0 0
      • jaja01  

        nice

        0 0
      • zdenal8  

        Máš to nějaký pomotaný. Řekl bych, že celý příběh máš úplně obráceně. Kdy bylo silniční kolo a kdy se objevilo první MTB?

        Že se někdo honí na silničce za kilometrama a rychlostí, tak to jsou většinou bikeři, co si silničku právě pro tenhle účel pořídili.

        0 0
      • TeryPV  

        Naprostý souhlas :) stačí, že musím po asfaltu do práce. I tu jedinou Hanáckó „horu“ nám už vyasfaltovali…

        MTB je prostě relax :)

        0 0
        • Martin  

          no a kdo tě nutí jezdit na silničním kole? tebe a podobné? tohle je diskuse jak y byste dostali befel jezdit na silničkách a vám se nechtělo

          pro boha, prostoto svatá, já zas nemám rád motorky, nejezdím na nich a to ještě neznamená, že to musím vykřikovat do světa

          0 0
          • Člověk a jeho svět  

            +1

            0 0
          • TeryPV  

            Třeba to, že serou silnice i do lesa? Že se vyasfaltuje snad úplně všechno ? Ale jinak mě nikdo nenutí… nicméně za chvíli bude problém najít lesní cestu. Vždyť i na Chřiby už serou asfalt, třeba Bunč – Brdo je to hnus…

            0 0
            • Martin  

              aha… takže za asfaltku, která se objeví někde v lese, může podle tebe silničářská lobby?

              he?

              0 0
              • TeryPV  

                Ty se chceš hádat, to já poznám :)

                0 0
                • Martin  

                  náhodou nechci, naopak si říkám, že původně lehce nadsazené téma nám nepatřičně rozkošatělo… a v zásadě ti rozumím a i s tebou souhlasím, opravdu nemusí být v přírodě všude asfalt

                  jenže když to zasadíš do kontextu tématu, fakt to vypadá, jako bys tento nepříjemný fakt dával za vinu silničářům

                  0 0
                  • TeryPV  

                    Tak to se omlouvám, ale máš pravdu, vyznělo to tak. Samozřejmě silničáři za to nemůžou :)

                    0 0
            • gerrard  

              Oni asfaltuji Bunc – Brdo?

              0 0
            • Orbicek  

              Dotaz, sice trochu přidrzlý – Bunč-Brdo je opravdu vyasfaltované? Dá se tam projet na silničce? A pokračujete to i na Vlčák? Dík

              0 0
              • t29  

                B-F 2013

                Od té doby jsem tam radši ani nejel :)

                0 0
                • Martin  

                  že bych tam příští rok vyhnal RX? :)

                  0 0
                  • t29  

                    Hanácký silniční trojboj Hostýn – Brdo – Kosíř? :)

                    0 0
                    • Martin  

                      to víš že jo, a umřu :)

                      už dlouho jsme ale nedělali sraz velkých kol :)

                      tak mě napadá, mohl bys mi prosím zkusit navrhnout nějakou pěknou trasu vhodnou pro gravel bike ze Starého Města přes Brdo do Kroměříže? čili nějakou pěknou šotolinu nebo zpevněné cesty.

                      0 0
                      • t29  

                        Asi něco takového – šotoliny nehledej, 90% je asfalt, jediný terén je úsek Vlčák – Brdo (část hrubá šotolina, část písek) a případně úseky Brdo-Bunč, pokud to nevylili asfaltem souvisle. Ale jak říkám, dlouho jsem tam nebyl, může to vypadat jinak. Kopec ze Salaše na Vlčák bohužel nezplacatili :)

                        0 0
                        • Martin  

                          na podobnou trasu jsem se díval, takže díky za upřesnění

                          0 0
        • Smazaný účet  

          Mě teda MTB jako relax nepřijde když se na tom nadřu víc jak na silnici.

          0 0
          • Kamilac  

            +1

            0 0
          • TeryPV  

            To mi nevadí. Jde mi o to vypadnout mimo dosah lidí a aut, to na silničce moc nejde :)

            0 0
            • Rockodendronus  

              Jde, jen musíš jezdit na správné lokality. :-) Já když se po pár desítkách minut šlapání dostanu od spádových obcí do skutečných dědin, potkám auto za 10 minut.

              0 0
            • Smazaný účet  

              Jo to jo, ale jak píšu na silničce mi to utíká a hlavně se tolik ani nezapotím.

              0 0
            • ememem1  

              a si teraz predatav ze vyasfaltuju peknu cestu v lese, ja to milujem, cim som starsi tym viac. na mtb mi stale zostava kopa lesa a tzv. trailov ktore aspon v mieste mojho bydliska rastu jak huby po dazdi, uz sa daju aj spajat do logickych celkov.

              0 0
              • mr.antik  

                tak někdo jezdí do lesa za přirodou, někdo za asfaltem, někdo za trejly.

                U nás už je asfaltu v horách tolik, že třeba jako pěšák nemáš šanci se mu vyhnout

                0 0
                • ememem1  

                  jasne, co je vela to je moc, tiez nejsom zastanca asflatovania a vyrabania „cyklotras pre siroku verejnost“ v lese, nicmenej nejaky ten asfaltik tam kde je dnes rozmrdane nieco, co sa v nemcine vola „radweg“ cize asi „polnacka“ ze sa na tom neda prejst pomaly ani na fulle pricom zostane zakaz vjazdu mi ozaj nevadi.

                  0 0
                  • Petr L2  

                    Otázkou je, jestli vůbec má smysl asfaltovat a válcovat pro širokou veřejnost. Předpokládám, že široká veřejnost nemá sportovní ambice ani netouží kroužit od rána do večera křížem krážem po lesích, takže pokud by se vytvořila logická síť asfaltových cest, která by vedla do míst, kam turisté běžně míří, tak by zbytek přírody zůstal prakticky nedotčený, protože tam nikdo stejně krom cestovatelů a sportovců nemá důvod jezdit. Nemyslím ani, že by takový projekt stál více, než dnešní nekoncepční způsob rozhazování cyklostezek po krajině dle libovůle těch co to s Evropou a fondy „umí“

                    0 0
                    • Barak  

                      Já si myslím, že potíž je v tom, že ten asfalt mají na svědomí lesáci, kterým ty cesty patří. Bavíme-li se tedy primárně o lese. A ty si prostě dělají takové cesty a na takových místech, které jim vyhovují z hlediska těžby. Fakt, že se tyto cesty používají i pro rekreační účely jsou jim jaksi mnohdy úplně u zadele a nepříkládají tomu žádnou váhu.

                      Jinak jsi zřejmě v souvislosti s rozhazováním peněz měl na mysli budování cyklotras, nikoliv cyklostezek.

                      0 0
                      • Petr L2  

                        No já vlastně netuším, myšlenka je o tom, nabidnout široké veřejnosti sít komunikací s odpovidajícím povtchem a tím je díky jejich kondici, otientaci k turisticky atraktivním místům atd atd eliminovat z ostatní přirody kde se stejně necítí být komfortní, nic jim nenabízí atd atd a byl by klid :-)

                        0 0
                        • Barak  

                          Já bych řekl, že pro účel, aby se lidé dostali k turisticky atraktivním místům, je dostatečná současná síť cyklotras a cyklostezek. Kdo nechce lesem po pěšinách a hůře sjízdných cestách, téměř vždy je alternativa po asfaltu.

                          Problém spíš vidím v nekoncepčním budování cyklostezek v příměstských a městských oblastech, jak píše Rockodendronus níže. Právě cyklostezky by měly sloužit jako ekologická alternativa k automobilové nebo MHD dopravě.

                          0 0
                      • Rockodendronus  

                        I cyklostezek. Mě na budování cyklostezek vadí, že neexistuje žádná koncepce, podle níž by se budovaly. Resp. asi existuje, ale vytvořil ji nějaký odborník, který na kole jede maximálně na nákup.

                        Já se v okolí setkávám hodně s tímto:

                        • obec/2 obce se rozhodnou navzájem se propojit a usnadnit tak lidem dojíždění → pro lidi jedoucí z obce do obce to funguje, ale pokud je to jen část trasy a projíždíte skrz okres, je to utrpení, protože jsou stezky stavěny ad hoc a chybí jim koncept, který by existoval pro okres nebo nějaký vyšší pzemní celek. Ve výsledku jsou všechny ty přednosti, přejíždění pruhů, křížení, často průjezd nejzapadlejšími uličkami obce vedoucími k nenavazující cyklostezce nebezpečnější, než samotná jízda rovně po silnici. Už jsem se i setkal s tím, že jedna obec vybudovala půlku a spádová obec, kam měla vést s ní v současnosti nepočítá, protože se sama napojuje na vedlejší město.
                        • rozestavění části cyklostezky s tím, že zbytek se dostaví v budoucnu, až se seženou prachy → cyklostezky, které mají spojit body A a C končí uprostřed v bodu B, zbytek musí stejně jet po silnici (pokud je stezka vlevo, tak ji 2× křižovat – což je nebezpečnější než jet rovně), anebo končí v bodu B někde v poli a zbytek musí dojet po šotce, polňačce, panelce nebo nějaké jiné staré rozflákané cestě.
                        • stezky pro pěší a cyklisty na chodnících, které pamatují Beneše na Hradě, vždy to byly pouze chodníky, ale nějaký chytrolín na ně dal modrou značku s kolem a panáčkem, takže po nich cyklista musí jet
                        0 0
                        • Martin  

                          +1

                          0 0
                        • TeryPV  

                          Jo přesně to křížení s nedodělanou stezkou u nás vyřešili šalamounsky. Než se dostaví druhá část, je ta aktuální jednosměrná… no není to na palici…

                          0 0
                        • Rockodendronus  

                          A teď jsem ještě zjistil, že mezi 2 obcemi v okolí se začíná budovat cyklostezka vedle silnice 3. třídy, která se právě kompletně opravuje. Jezdím po ní tak 4× týdně a když už se těším na nový povrch, zjistím, že se vedle bude budovat cyklostezka. Přijde mi to zbytečně vyhozených několik milionů, protože po oné silnici projede v průměru 5 aut za hodinu. Ušetřené peníze mohli použít k řešení mnoha daleko nebezpečnějších míst, kde se cyklisté musí vypořádávat se skutečným provozem.

                          0 0
                          • mvd  

                            A k tomu si přidej, že většina nově budovaných asfaltových cyklostezek má zvlněný povrch. Je to tím, že na uválení asfaltu se nepoužívají velké silniční mašiny, ale daleko menší, určené pro chodníky. To co vypadá jako dokonalý povrch (a co tak chodcům, pro které je ta technologie určená, i připadá), je ve skutečnosti jedna vlnka za druhou.

                            0 0
                            • Rockodendronus  

                              Setkávám se i s tím, že některé cyklostezky či jejich části jsou i mimo město ze zámkové dlažby. Údajně kvůli podzemním sítím, ale nevěřím, že jsou ty sítě třeba 1 km široké.. některé mají povrch simulující ucházející duši :-D.

                              Spíš je ale častý problém to, že stezky zvlní kořeny stromů. Krátký úsek kolem dědiny vydržel asi 3 roky v dobrém stavu a letos se to tak dovlnilo, že na některých místech asfalt praská, tvoří se ostré hrany a silniční pláště si jízdu náležitě pochvalují. Třeba stezka přes bzeneckou doubravu je kompletně celá zvlněná kořeny. Při svižnější jízdě se v tom člověk motá jak kača v čepici, na druhou stranu aspoň potrénuje manévrování.

                              0 0
                              • Smazaný účet  
                                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                0 0
                              • novas752  

                                Pádný důvod pokácet všechny stromy 5m na každou stranu od všech cyklostezek. Firmy kácející stromy by jistě souhlasily a určitě by se našla nějaká dotace. :)

                                0 0
              • jIrI___  

                Souhlas, mám to podobně.

                0 0
        • jan.pernik  

          Mne serou MTB. Si myslí, že když jsou zákony, jaké jsou, že si mohou jezdit po lese, který není jejich, kde chtějí. Ničí podhoubí, plaší zvěř. Se mi to líbilo v Irsku, na louku můžeš, ale bez psa a bez kola.

          0 0
          • Bubaaak  

            v čr v lese taky nesmíš opustit lesní cestu na kole…

            http://www.mezistromy.cz/…ona-o-lesich

            0 0
          • Kamilac  

            A ta silnic na které jezdíš je tvoja nebo co?

            0 0
            • Smazaný účet  

              Trošku nesmysl.

              0 0
              • Lišák  

                Že by reakce na: že si mohou jezdit po lese, který není jejich, ?

                0 0
                • blaf  

                  ale ta silnice je k tomu urcena

                  0 0
                  • Lišák  

                    Co rekreační funkce lesa? Pokud není určeno jinak, lze po lesních cestách jezdit na kole, na lyžích, sáních, chodit pěšky… Nebo ne?

                    0 0
                    • blaf  

                      mozna jsem to spatne pochopil, ale jan.pernik psal o jezdeni v lese kde se jim zachce, tim chapu jezdeni kdekoliv v lese, i mimo cesty

                      mozna to bylo mysleno jinak, pak mas pravdu

                      0 0
                      • Lišák  

                        Jsem si nevšimnul toho kde chtějí. Omluva. Nicméně zkusil jsi někdy jet jen tak lesem mimo cestu / stezku? Není to nic, o co by člověk příliš stál. Takže provoz mimo cesty / stezky v lese se limitně blíží nule. Alespoň tam, kde jezdím já.

                        0 0
                        • blaf  

                          najdou se takova mista, nedavno jsem se byl podivat v lese u rodicu a nasel mista, kde byly postavene skoky a vyjezdena stopa (cesta tam puvodne urcite nebyla), takova mista urcite budou i jinde, jak moc, to si netroufam tvrdit, vetsina lidi urcite jezdi jen po cestach, to ano

                          0 0
                • Smazaný účet  

                  To nemění nic na tom že je to nesmyslná analogie.

                  0 0
          • Martin  

            si ten les konečně oploť a nebreč tu jak malá holka

            0 0
          • TeryPV  

            Řekl bych, že kolo ničí lesní půdu mnohem méně než turista případně jezdec na koni.

            0 0
            • Člověk a jeho svět  

              To bys řekl ale špatně.

              0 0
              • TeryPV  

                A máš to nějak podloženo nebo je to jen výkřik do tmy ? :)

                0 0
                • mvd  

                  Spojité rýhy (stopy pneumatik) startují erozi.

                  0 0
                  • Petr L2  

                    Hele a nepletete si stopy po pneu od biků se stopami po motocyklech a čtyřkolkách? Trochu mi to zavání jako snaha hodit ke škůdcům i ostatní, aby byl v lese „klid“

                    0 0
                    • mvd  

                      Já netvrdím, že je to to největší zlo v lese :o) Byla to jen reakce na domněnku, že kolo ničí lesní půdu míň, než pěší turista nebo kůň.

                      0 0
                      • novas752  

                        No hele.. Například spojovací pěšina za letištěm na Točné (jižně od Prahy). Roky, možná desítky let tam jezdí spousta lidí na kole, občas blbec na motorce. Nic se s ní nedělo. Před několika měsíci tam projel nějakej ******* na koni, když bylo po dešti, ve stopách se udělaly loužičky a ty se začali prožírat dolu. Teď jsou na místě původních „kopyt“ 5–15cm hluboké dolíky, které se začínají propojovat a vytvářet koryto. Takže tolik k té erozi.

                        0 0
                        • Martin  

                          koně tím kultivují krajinu… když jsem se nad podobnou věcí pozastavoval v jedné FB skupině týkající se olomoucka, tak mi koňáci doporučili hledět si svého, že to je přece naprosto v pořádku. a ještě mi jedna koňka napsala „aby jste se neposral“ :)

                          0 0
                          • novas752  

                            Já mám vždycky ohromnou radost, jak je zkultivováno, když se dostávám do „kultivační oblasti“ nějakého moderního super bio raw eko ranče. :)

                            0 0
                            • Martin  

                              ještě chybí vegan a halal :)

                              je vůbec kůň halal?

                              0 0
                          • Petr L2  

                            Kdo šel z Pusteven na Radhošť, mlže sám posoudit jak to vypadá, když někam jdou pěší turisté. Ta hrůza co tam je, tam byla už v době kdy jízda na koni ani jízda na kole v přírodě rozhodně nebyla tak rozšířená, jako dnes. Vše co tam dnes je, je hlavně díky tomu, že nebyla z důvodu ochrany přírody při stavbě vysílače povolena výstavba příjezdové komunikace, tam, kde je zbytek panelky po stavbě, a která je tam dnes vlastně na černo je eroze malá, tam kde si každý hledá nejlepší cestu je všude prach a skála......

                            0 0
                      • Johnnyxjr  

                        Tady ta pěšina je taky labůžo v zimě když je obleva tak se tam projedou na koních a pak dalších pár let tam skáčeš jak pako https://mapy.cz/zakladni?…

                        0 0
                      • vinca  

                        Čtetl jsem studie z USA, že opravdu ničí méně, než kůň.

                        0 0
                  • ememem1  

                    maso zeres?

                    0 0
                • Člověk a jeho svět  

                  Pokud se chceš seznámit s touto problematikou, tak doporučuji např. sborník z konference Tržní realizace mimoprodukčních funkcí lesa, kde se zrovna tato problematika řešila – ono se to dnes už i mj. kvantifikuje – např. pro ocenění hodnoty lesa, viz např. Šafařík, Dalibor: Kvantifikace užitné hodnoty rekreační funkce lesů pro účely tržní realizace a další.

                  0 0
                • Delkim  

                  dlouhá stopa od pneumatiky odvádí vodu a díry po kopytech vodu zadržují?

                  eroze, vyplavování půdy atd.?

                  uvažuji správně?

                  0 0
                  • ememem1  

                    naprosto spravne. len ti tam chyba smajlik takze to nemusi kazdy pochopit.

                    0 0
              • Kamilac  

                Po dvou koních je to mnohem víc rozbitý jak po 10 bajcích. A to vůbec nemluvím o těch pobouchanejch lesníkách, kdy 1 jejich traktor nebo jinej stroj poničí les víc jak 1000 bajku.

                0 0
                • Lišák  

                  Lesník s traktorem v lese je na svém pracovišti. Měl by po sobě ovšem zahladit stopy, aby nedocházelo k erozi, což se příliš často neděje. Bohužel.

                  0 0
                  • matbiker  

                    Už jsem viděl kde co, ale ještě jsem neviděl strýca s lakatošem, co by po sobě zahlazoval stopy.

                    0 0
                  • Fredos  

                    No jak to u nás v okolí vypadá po letošní těžbě je radost pohledět, koryto do lesa po harvestoru co 100m, půlka cest nepoužitelných, prostě super no.

                    0 0
                • novas752  

                  Přesně tak. Paničky z města prostě musej na koníka i když je po dešti a z původní hladké pěšiny je „roleta“ nebo schody (když to je víc z kopce).

                  0 0
                  • Martin  

                    jj, jsou to kuňdy… ale při jejich mdlém rozumu jim asi nedojde, že něco dělají blbě

                    0 0
          • ememem1  

            si zabudol na eroziu pody. to netreba podcenovat. mimochodom, u vas sa vazne na mtb jazdi uplne mimo akychkolvek chodnikov a cesticiek. ja som to minule skusal a urva som uplne novu xtr prehazku, ma to vyslo dost draho.

            0 0
    • Kuba78  

      Pockejte az si zacnou pesi turiste stezovat ze kolo krivi charakter :-)

      0 0
      • pelhrimov  

        To už jsem slyšel od jednoho staršího páru turistů, bylo to snad řečeno v žertu v cíli cyklistické časovky do vrchu, že prý za nic nestojíme, když u toho šlapání sedíme :)

        0 0
    • scalar  

      Na silnici trasa 50km průměrem 30? Hledáš problém tam, kde není. Až budeš jezdit trasy 200km průměrem 40, tak se sem vrať.

      0 0
    • favorit.  

      #lol

      0 0
    • winter78  

      Žiletky vždy boli stroje na nabehávanie km a prekonávaní rýchlostných limitov. U mňa to bolo tiež tak, resp. stále je, aj keď od určitého času mám v hlave brzdu ktorá ma zastaví ak to na žiletke preháňam. Ale stále ma to baví a ak sa z výjazdu nevrátim trošku do***aný , tak výjazd sa mi neráta. O tom je každý šport, však ani z fitka alebo z joggingu ľudia nechodia oddýchnutý. Ak áno, niečo robia zle.

      Na MTB to tiež drtím, v 98 % hlavne rozbité asfaltové cesty a 2% terén, takže vyššia a konštantná rýchlosť sa dá v pohodičke udržovať. Však nemám veľa času na šport a ak sa nejaký nájde, tak chcem aby som ho aj poctivo využil, preto o kvapky potu pri MTB jazde (resp. fitness jazde na MTB) tiež nie je núdza. To už musí byť zima, blbá nálada alebo únava aby som sa na MTB kochal prírodou. Mne to tak už 20 rokov vyhovuje a našiel som sa v tom.

      0 0
    • Martin  

      ale lidi, myslím, že prsoo to psal v jisté nadsázce, necítím z toho žádný existencionál­ní přesah

      odpovídající reakce: DoomHammer (2×), +2

      žiletky na těle, žiletky v těle, žiletky ve vlasech, žiletky a jeden steh

      0 0
    • JakeF  

      Bohužel je to tak… Dneska mě jeden takovej se zkurveným charakterem předjel na rovině. Tak jsem mu charakter napravil tím, že jsem mu to natřel v následujícím kopci. Ještěže existujou lidi jako já, co jim silnička charakter nekřiví a naopak ho zlepšujou ostatním.

      0 0
      • blaf  

        Ještěže tě máme. A spajdra k tomu!

        0 0
      • Delkim  

        a jak to pak dopadlo z kopce? jestli tě zase předjel tak má o bod více a ty jsi zase za nulu :)

        0 0
        • JakeF  

          Nahoře už nebyl k nalezení, asi to někde zalomil do lesa meditovat nad svým pokřiveným charakterem.

          0 0
          • novas752  

            Nebo si jen neviděl jak tě těsně před vrcholem zase předjel kvůli mžitkum před očima z toho úsilí udržet se vepředu. ;)

            0 0
            • JakeF  

              Naštěstí to byl asi jenom silničář… Bejt to typickej BF bajker, co potřebuje trojplacku, aby mohl jezdit 50 km/h po rovině, tak k tomu určitě došlo.

              0 0
    • Petr L2  

      Dnes jsem kousek od Ptic potkal v autě balík žiletek, zabírali pochopitelně celou silnici, srovnal jsem rychlost a čekal, až přijde rovina abych je mohl předjet, tak nějak přirozeně jsem čekal, že se na rovině trochu přeskupí a udělají mi místo, přišla rovina a balík nerušeně pokračuje po celé šíři, opatrně jsem začal ve chvíli kdy se z chvostu jeden posunul vpřed a tím se to na konci trochu zúžilo, předjíždět. Velmi neochotně uhýbali a ještě někteří čuměli, že byli zralí napřezdršku. Pokud se takhle chovají pořád, není divu, že řidiči necyklisté a že jich je, cyklisty nenávidějí. Já jsem měl co dělat. Takže nějaké negativní vlivy to ježdění na žiletkách asi může na člověka mít......

      0 0
      • Martin  

        tys snad upadl, ne? oni ti udělají místo a spadnou jim tepy!

        0 0
        • Petr L2  

          Voni jsou mi uprdele, ale žena je komentovala takovým způsobem, že kdyby zjistila, že plánuji pořízení gravelu, tak by asi požádala o rozvod z důvodu nepřekonatelného odporu!

          0 0
          • JakeF  

            Tak ono je rozdíl jezdit po silnici a jezdit po silnici s bandou 30 neohleduplnej­ch hovad…

            0 0
      • Martin  

        a já vám říkám, že to není konkrétními lidmi, kdyby bikeři sedli na silničky a jeli v balíku, dopadne to zase tak, tedy píšu o běžném ježdění ve skupině, tj. ve dvojicích, popis situace, kdy skupina zabrala celou silnici mi přijde trochu přitažený za vlasy, víc než dvojice se jezdí při závodech na uzavřených silnicích, ne za běžného provozu!

        0 0
        • Kuba78  

          30 ziletek ve dvojicich, byt by byli nalepeni temer za sebe, zabere na sirku jak kamion a na delku jak prumerny australsky road train. Zkus to predjet na prumerne ceske okresce..

          0 0
          • JakeF  

            Tak v takovým počtu nelezu na silnici nebo udělám skupinky a nechám mezi nima rozestup… Jak jednoduché, stačí trochu ohleduplnosti.

            Mimochodem už ježdění ve dvou vedle sebe je porušování předpisů.

            0 0
            • Martin  

              no tak na tu silnici nelez, pro boha, to si jako myslíš, že pro kamion ta silnice je a pro 30 cyklistů není???

              0 0
              • kandik psi zub  

                jo, presne tak. Pro tricet sebestrednejch rozcapenejch ziletek neni.....

                0 0
              • JakeF  

                Proč bych na ní neměl lézt já, který jezdím maximálně ve skupině 2–3 lidí a snažím se chovat co nejvíc ohleduplně?

                Rozdíl je v první řadě v tom, že kamion neporušuje předpisy a nic moc se svojí velikostí udělat nemůže. Skupina 30 cyklistů by bez problémů mohla, kdyby to nebyli arogantní kokoti…

                0 0
                • Martin  

                  ok, nechci tu rozdmýchávat jalové a naprosto neplodné a bezpředmětné diskuse, vanitas vanitum, stejně by to bylo zbytečné, někdo je halt úžasný ohleduplný biker a někdo jiný arogantní, sebestředný silničář

                  já se hrdě hlásím k té druhé, veskrze zavrženíhodné skupině, názorům bikerské elity B-F navzdory

                  0 0
                  • JakeF  

                    Evidentně nechápeš, o čem tu mluvím… Napadlo tě už někdy, že v menší skupině nebo (dokonce!) sólo se dá jezdit i na silničce?

                    0 0
                    • Martin  

                      Ale samozřejmě, konec konců se dá jezdit i ve větší skupině kolotoč v lajně, tzn. že vždycky nejvýš jeden míjí řadu při odstřídání, je to i bezpečnější, ale proč tohle nutit hobíkům, kteří jezdí třeba v Praze „od mostu“ a jak je vidět z diskuse, tak i jinde?

                      Ve dvojicích je jezdí všude, běžně, odjakživa, neznám třeba italská diskusní fóra, ale v reálu na silnici tam s tím řidiči problém nemají, zpomalí, počkají

                      u nás se nakonec víc bzdí na cyklistickém fóru než v reálu, kdy tu a tam nějaký řidič zatroubí, což je poněkud paradoxní

                      0 0
                      • JakeF  

                        Vždyť jo, nač ohleduplnost, když řidič může zpomalit, počkat… Kamion taky může jet po okresce 30, vždyť o co jde, řidiči zpomalí, počkaj…

                        0 0
                        • Delkim  

                          +1

                          no vidíš, a pak že prý nikdy s nikým neshodneš :)

                          tady bych to nečekal a jak se to nakonec povedlo!

                          0 0
                        • Martin  

                          Rozumím ti, ale proč s tím nemají problém v Itálii, Rakousku, Švýcarsku? Proč tam hned řidiči nešílí, když musí zpomalit kvůli cyklistům? Hele, když jedu sám jedu u kraje, když jedu s pár lidmi, jedu lajnu, ale když přijedu na společný trénink větší skupiny, která jede ve dvojicích, jede se prostě ve dvojicích a nebudu nikomu kázat, že má jet lajnu. Já za tím vším tady spíš cítím podivnou, nepochopitelnou a směšnou řevnivost silničářů vz. bikerů, resp. tady spíš nesnášenlivost bikerů vůči silničářům, ale pro boha proč?

                          0 0
                          • JakeF  

                            Člověče, jak se žije, když za vším hledáš nějakou konspiraci? Já se před pár hodinama vrátil ze silničky, takže o nějaký nesnášenlivosti ze strany bikerů tady nemůže být moc řeč…

                            A dost pochybuju, že řidiči v Itálii, Rakousku, Švýcarsku nebo kdekoliv jinde maj radost, když se musí ploužit 30 km/h za nepředjetelnou skupinou silničářů. A moc nechápu argumentaci „nemusím se chovat ohleduplně, protože v jiných zemích jsou řidiči ohleduplnější“.

                            Jinak já to třeba řeším tak, že prostě na tak velký tréninky nejezdím. V ČR na to holt nejsou podmínky. Široký a přehledný cesty jsou moc frekventovaný a silnice nižších tříd jsou zas rozbitý a nepřehledný.

                            0 0
                            • Martin  

                              já žádnou konspiraci nehledám, tu řevnivost tu několik lidí prezentuje dostatečně (netvrdím, že zrovna ty, jinak bych se s tebou o tom ani nebavil)

                              nevím zda mají řidiči jinde radost, nejspíš nemají, ale dovedou zpomalit a počkat, skupina cyklistů není nepředjetelná

                              naopak si myslím, že původní příspěvek o skupině roztažené přes celou silnici je přitažený za vlasy, ani na srovnaných dvojicích není nic neohleduplného

                              0 0
                  • kandik psi zub  

                    haha klasika. Kvazi odusevnela reakce, prospikovana jako obvykle latinskym citatem, a argumentace ad personam misto ad rem ( kdyz uz jsme u ty latiny) ......

                    Mozna nechces rozdmychavat, ale uz se davno stalo. A tema rozhodne neni bezpredmetny, predmetem je 30 bezohlednejch ziletek v utvaru, ktery je k nepredjeti. Tec­ka.

                    Mam v ucte ziletky. Zavidim jim ze prekonaji strach, smirej se se smradem z aut,sednou na tech par cm ctverecnych gum a polykaji dalky a objevuji svet, splhaji po alpach apod. ( tohle myslim fakt vazne). Ale holt, obzvlaste v ceskych podminkach ( tim nemyslim ridice jako spis silnice a jejich parametry) se musej chovat obezretne a jaksi vstricne. Jinak jednak riskuji problem, a jednak si delaji stupidni píár do budoucna.

                    Podobna skupina jsou motorkari – chovam k nim podobnou uctu a „zavist“ ale kdyz pak potkas v patek vecer na D1 7 harleyu v levym pruhu jedoucich 125, ktery zezadu jisti VW transporter a aktivne brani za nimi jedoucim v predjeti,

                    „protoze chlapi jedou na vejlet“ to vidim rude

                    0 0
            • jIrI___  

              +1

              0 0
            • Kamilac  

              Je fakt ,že spousta žiletkářů jsou sebestřední hňupi kteří porušují zákon a ještě jsou u toho drzí jak lazeňský veverky. Někdy bych jim ty rypáky prohnal těma jejich uspornýma výpletama. Minule jsem se přesouval po asfaltu, tak se ve větru za mě jeden takovej hňup hákl a potom mě nechtěl ani vystřídat a ani nepoděkoval ko.ot blbej.

              0 0
              • Člověk a jeho svět  

                Jak snadné – mohls zrychlit nebo zpomalit. Úsporným výpletům zdar!

                0 0
                • Kamilac  

                  Nevím proč bych měl kvůli nějakýmu frajerovy co si myslí že je mistr světa měnit tempo. Mě neva, že mě hákl, ale mohl prostřídat.

                  0 0
                  • kotew CZE JIHLAVA  

                    třeba tě jen nechtěl předjet,aby ti nezpůsobil doživotní trauma:D

                    0 0
                    • Delkim  

                      a nebo to je taky proti všem pravidlům, aby žiletkář střídal bajkerovi, ne? :)

                      0 0
                      • kotew CZE JIHLAVA  

                        pravdu díž,na to nemohu říct ani píd' :)

                        0 0
                        • Delkim  

                          když už se motá na silnici s bajkem tak ať si to trouba odtáhne sám, no ne? :)

                          0 0
                          • JakeF  

                            Tak zase viset na silničce bajkerovi v háku, to je solidní potupa…

                            0 0
                          • blaf  

                            predjet a shodit do skarpy, tam je bajkerovo misto :)

                            0 0
                          • kotew CZE JIHLAVA  

                            :DD je tak:)

                            0 0
                            • Kamilac  

                              Jo jo silnička se jenom při pohedu na tu škarpu rozsype na prach. Silniční kolo, taková slepá a zbytečná větev cyklistiky.

                              0 0
                              • Člověk a jeho svět  

                                Víš, kdy byl postavený první mtb?

                                0 0
                              • zdenal8  

                                Tak určitě. Silniční kolo je tu mnohem déle, než MTB. Je tu stále. Naopak na MTB jsou nyní ráfky velikosti silničních, někteří jedinci si na MTB montují dokonce silniční řídítka a pevné vidlice aby se přiblížili zpět silničnímu kolu. Tak co je z toho slepá větev?

                                0 0
                                • Jirka24x  

                                  Celé bajk-fórum.kdyz vidím jak si tu nadávají silničáři a bajkeri,navzájem se hejtuji a řeší neřešitelné je mi s toho na grcku.....

                                  0 0
                                • JakeF  

                                  Ne že by se na silničky nemontovaly pořád širší a širší gumy, někteří jedinci dokonce rovný řidítka a říkaj tomu fitness, někdo zase odolný gumy aby moh na silničce i do terénu a říká tomu gravel, Cannondale už na to dokonce namontoval odpruženou vidli, všechno aby se přiblížili bajkům…

                                  0 0
                                  • Jirka24x  

                                    Spíš než přiblížení k bajkum bych to viděl na rozšíření možností v cyklistice a vyhovění každému.

                                    0 0
                                    • JakeF  

                                      Já to taky myslel jen jako ukázku, že jsou jeho příklady kravina…

                                      0 0
                                    • Rogosek  

                                      Spíš než to bych to viděl na marketing a útok výrobců kol na zajímavou lidskou vlastnost – chtít se odlišit. Bezva na tom je, že v momentě, kdy vyrukujou s něčím novým, každýho to trkne a řekne si – to budu mít pěknou originalitku! Jenže on si to řekne každej, najednou se to zase sjednotí (má to každej) a ejhle – všichni jezdí na stejnejch kolech v podstatě bez ohledu na to, zda jim vyhovujou, nebo ne (to si každej tak nějak vsugeruje.-). No a pak do toho zase vstoupí další element a zas to jede dokola:D

                                      To samozřejmě platí o lidech a trhu vůbec…

                                      0 0
                                  • Smazaný účet  

                                    a kotůčofky

                                    0 0
                                    • Kamilac  

                                      Kotůčofky jim zakazujou bo se s tím pitomci sekají po holeňách.

                                      0 0
                  • mastihuba  

                    A napadlo te ze na to dotycnej treba nema fyzicky? :) tim samo netvrdim ze by nemel zabucet na pozdrav a oznamit ze se sveze. :)

                    0 0
                  • mastihuba  

                    A napadlo te ze na to dotycnej treba nema fyzicky? :) tim samo netvrdim ze by nemel zabucet na pozdrav a oznamit ze se sveze. :)

                    0 0
              • IndyCZ  

                Je fakt ,že spousta XY jsou sebestřední hňupi kteří porušují zákon a ještě jsou u toho drzí jak lazeňský veverky, kde XY je libovolná skupina.

                0 0
              • Spartacus  

                To samé tvrdím o bikerech.

                0 0
      • Chlebovnik  

        Velmi neochotně uhýbali a ještě někteří čuměli, že byli zralí napřezdršku.

        Tomu nějak nerozumím. Kam měli uhýbat? Ty jsi při předjíždění nepřejel do protisměru?

        0 0
        • novas752  

          Tak třeba do jedný řady, ne? Ježdění ve dvojici je už tak porušování předpisů.

          0 0
          • Chlebovnik  

            To je úplně jedno. I při předjíždění jednoho cyklisty bys měl přejet do protisměru.

            0 0
            • ubo  

              +1

              0 0
            • Delkim  

              jj, souhlas, v UK na to mají minimální vyžadovanou vzdálenost a nekompromisně se to pokutuje

              0 0
              • Jirka24x  

                U nás je taky 1,5 metrů ne ? ale nekompromisne se na to sere!

                0 0
                • liskin  

                  Není. :-(

                  0 0
                  • lukyn280  

                    je, 50 cm + 1 cm za každý 1 km/h rychlosti, tj. při 90 km/h 140 cm

                    0 0
                    • Jirka24x  

                      ja uz autum neuhybam, pokud to neni pro mě bezpečny. Čím vic jsem jel ke krajnici tim blíž jeli u mě.

                      0 0
                    • liskin  

                      Konkrétní paragraf bys prosím dal?

                      0 0
                      • lukyn280  

                        Pardon, v zákoně to opravdu není, v autoškole nám říkali toto, myslel jsem, že je to ve vyhlášce.

                        Soudní znalci berou boční odstup = 60 cm + 1 cm za každý km/h předjíždějícího vozidla

                        0 0
                    • Smazaný účet  

                      Já ti nevím ale na školení řidičů mi bylo sděleno jen bezpečné předjetí.

                      0 0
            • novas752  

              Jedno to neni, je to porušení předpisů.

              O protisměru se nikde nic nepíše. Bezpečná vzdálenost je nějak 0,5m + 10cm za každejch 10km/h, takže při 90km/h je to 140cm. Jeden jízdní pruh má cca 2,5m? = Ano, u jednoho cyklisty to vyhází tak nějak na prostisměr, ale když jedou ve dvojicích, tak se má předjíždět pangejtem na druhý straně, nebo jak??? A ne každá silnice je těch 5m široká, že ano.

              Když pravidla sám porušuju nebo hájim jejich porušování, nemůžu se jich zároveň domáhat. ;)

              0 0
              • orm  

                Kdyz uz jsme u toho porusovani zakonu, tak spousta ridicu, pri predjizdeni cyklisty, prejede bilou plnou caru. To je take proti zakonu, i kdyz ja s tim problem nemam, stejne jakou s ohleduplnou jizdou dvou vedle sebe, ale kdyz uz tedy ctit zakony, tak vsechny a ne si jen vybrat co se mne zrovna hodi. Myslim, ze kdo kritizuje by si mel nejdrive zamest pred vlastnim prahem a ridit se pravidlem bud tolerantni k ostatnim a prisny na sebe.

                ps: Za to prejeti bile cary pri predjizdeni cyklisty kamarada vyhodili ze zaverecne zkousky autoskoly.

                0 0
              • Chlebovnik  

                Jenže předpisy jsou jedna věc a zcela jinou věcí je realita a ochrana sebe a svého zdraví a života.

                Představ si dvě situace:

                1. 10 cyklistů jede „podle předpisů“ za sebou a zaberou tak na délku nějakých 30 metrů.
                2. 10 cyklistů jede v balíku a zabere poloviční délku.

                Otázka: Kterou skupinu předjede řidič bezpečněji?

                Odpověď: Tu druhou a sice z několika důvodů: 1. Nemůže ji těsně minout a tzv. „oprasit“. 2. Nemůže ji předjet dokud nevidí, co přesně se děje v protisměru. 3. Předjede ji rychleji, protože tato skupina je kratší.

                0 0
                • Bubaaak  

                  Tomu nevěříš, že ne :D

                  0 0
                  • matbiker  

                    To myslí vážně a je to taky pravda. Pohledej na gogelovi. Ano, panuje názor, že když pojedou za sebou, tak je líp předjedeš. Ale za jakou cenu? Že jim nedáš ani půl metru zrcátkem od lokte. A budeš takto předjíždět 30 lidí, bude tam jama a co? Ve spoustě okolních států je přímo definovaná jízda ve skupině a tam už jsou dvojice zcela jasný termín.

                    http://www.cyklonovinky.cz/…le-sebe.aspx

                    0 0
                • Kuba78  

                  dle teto logiky, nejbezpecnejsi je pet cyklistu vedle sebe roztazenych pres celou silnici ve dvou radach.

                  1. nikdo je nemuze tesne minout, tzv. „oprasit“ protoze nejdou predjet
                  2. nikdo je nemuze predjet, protoze pres ne nevidi vubec dopredu
                  3. nikdo je nemuze predjet ani rychleji ani pomaleji, protoze proste neni kudy. a i kdyby nahodou, jsou nejkratsi
                  0 0
                  • matbiker  

                    Kubo, ty asi na silnici moc nejezdíš, co? Jak psal někdo výše, čím víc autu uhneš, tak tím víc tě naprasí zrcátkem. Sám autem najezdím cca 50t za rok a klidně se za 1 cyklistou potáhnu jak smrad a šluknu ho, až tam budu mít minimálně metr. A ještě nikdy jsem kvůli tomu nikam nepřijel pozdě

                    0 0
                    • Kuba78  

                      To byla ironie..

                      0 0
                    • Smazaný účet  

                      v Španělsku jsem spíš zažil obrácenou situaci – ve sjezdu v serpentinách nás všichni pouštěli (včetně autobusu), protože jsme byli rychlejší…

                      a jinak no problem – auto za zády asi kilák (serpentiny na Costa Brava), než mohl předjet, a to ještě stahoval okýnko a povzbuzoval „go, go, go!“ :-)

                      0 0
              • Jirka24x  

                Jedno to není to je pravda. Ale kdo to dodržuje? Nekteri prejizdi plnou čáru když objíždí cyklisty nebo když jede do protisměru auto nebo obě tyto situace dohromady. Vždycky je to jen o chlup a vždy me to maximálně vytočí. Jak z pohledu v autě nebo na kole.

                0 0
              • Smazaný účet  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
        • Petr L2  

          Mezi vesnicemi nejsou silnice s protisměrem, mají šířku na dvě auta těsně, pokud je někdo na celou šířku silnice a předjíždíš ho, jedeš vlevo a on by se měli trochu seštosovat vpravo.....

          0 0
          • Chlebovnik  

            Nevěřím tomu, že by byli roztažení přes celou šířku silnice (tedy i v protisměru).

            0 0
            • Petr L2  

              Byli, jeli na celou šíři, zhruba metr mezera k oběma pankejtům, kdyby to byla normální okreska, vezmu to protisměrem a vůbec neřeším, mám k cyklistům ohledy, třeba v Hostivici okolo tvrze radši jedu pomalu a počkám, než je tam nějak komplikovaně předjíždět, ale tohle to bylo fakt na přesdržku. Když se takhle budeme chovat a necyklisti si to spojí ještě s vypatlancema z automatu co v pracovních dnech blokují centruma a individui co se motají po chodnících, tak nás za chvíli budou srážet do příkopů.

              0 0
              • Martin  

                promiň, ale tohle tvrzení se mi moc nezdá, ještě jsem se nepotkal se situací (jezdím silnici 37 let) že by balík za běžného provozu na veřejné komunikaci jel roztažený tak, aby zbývalo z každé strany jen kolem jednoho metru, to mi přijde poněkud přitažené za vlasy

                0 0
                • Petr L2  

                  Jasně, byl si tam, víš to líp.......

                  0 0
                  • zdenal8  

                    Nevjel ty si autem omylem na cyklostezku?

                    0 0
                    • Petr L2  

                      Ne ne, omylem jsem se octnul na echt vesnici :-) chvíli před tím jsem míjel rybník i s hastrmanem

                      0 0
                    • Martin  

                      jo, přesně to mě taky napadlo…

                      0 0
                  • Smazaný účet  

                    však od stromů ke stromům je to široké dost :-)

                    0 0
                  • MaPa  

                    Hele akčoli chápu, že se nechovali podle předpisů, na druhou stranu co kdyby tam místo nich jel traktor? Vyšlo by tě to nastejno, tak o co sakra jde?

                    0 0
                    • Kamilac  

                      Jenže traktor se svou velikosti toho moc neudělá. A mě traktor vždycky uhnul co nejvíc ke krajnici, žiletkáři naschvál neuhnou.

                      0 0
                      • blaf  

                        a to „naschval“ je tam zvlast dulezite, oni to jsou takyve ku.vy, ze to tem ridicum delaji naschval, vubec to nedelaji kvuli stavu silnice, odolnosti sveho kola a spouste dalsich duvodu

                        verbes jedna, jen naschvaly to umi

                        0 0
                      • Martin  

                        a ty musíš být vůl vždy a za všech okolností, taky naschvál, vid?

                        0 0
                    • Petr L2  

                      kousek před nimi jsem míjel tři bikery, jeli roztažení od kraje do kraje, když jsem je dojel u toho rybníka, v klidu se srovnali za sebe, já je předjel a žádný problém, pak přijedeš za zatáčku a všechno je jinak. Kdyby tam jel traktor, tak i kdyby chtěl uhnout nemá kam, kdyby tam je i třeba jenom jeden cyklista a nešlo to uhnout, pojedu za ním, oni mohli uhnout, ale nechtěli, o to jde. Nejde o předpisy

                      0 0
                      • MaPa  

                        Empatie. O tu mi šlo. Ale evidentně jde, jak píše blaf, jen o ten pocit „naschvál“. A přitom je to ve výsledku pár, možná pár desítek sekund, maximálně minut. Vzhledem k délce jízdy autem nic…

                        0 0
                      • Martin  

                        hele a kolik bylo cyklistů v tom balíku?

                        0 0
                    • JakeF  

                      Tak u traktoristů třeba osobně vidím podobnej problém… Každou chvíli za nima 10+ aut a prostě nemůžou na chvíli zastavit někde na návsi a ty auta pustit, když se šinou maximálně 40 km/h přes půlku okresu. Pro ně zdržení 1 minuta, ušetřili by ale několik minut každýmu autu za sebou a potenciálně nebezpečný situace při předjíždění.

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        to ovšem předpokládá, že potom co ty auta pustí už žádný další nepojedou

                        v opačném případě by na tý návsi stál na věky…

                        0 0
                      • blaf  

                        on ten provoz na silnicich, kde jezdi traktory nebyva nijak zavratny, vetsinou ani neni potreba cekat, a jestli tam je vetsi provoz, tak v tom pripade jak pise serza, zastavi a uz se nerozjede

                        myslim, ze za kazdou cenu hledas problem, kdo chce psa biti, …

                        0 0
                        • JakeF  

                          Jasně, buď není žádnej provoz a je to jedno nebo naopak takovej, že je auto za autem a traktor už by se nerozjel… Nic mezi neexistuje. Že by byl traktor a za ním kolona 5–10 aut na nepřehledný okresce se ještě nikdy nestalo.

                          0 0
      • jIrI___  

        Na takové neohleduplné ňoumy platí jedině dlouhé vytroubení a následné zchlazení vodou z ostřikovačů.

        0 0
        • nooski  

          Kdybych měl trestat neohleduplné jednání řidičů aut vůči cyklistům, tak si nedokážu představit prostředek, který bych měl použít. Pravděpodobně by v kamenolomech došlo kamení… To, že tě cyklista zpomalí, je jedna věc. To, že tě řidič svou debilitou málem zabije, je věc druhá.

          0 0
          • Člověk a jeho svět  

            +1

            0 0
          • Martin  

            +1

            0 0
          • jIrI___  

            Každý svého štěstí strůjcem…

            0 0
            • nooski  

              Co to je za hlod? Jak si ustrojíš štěstí, když s předstihem ukážeš směr odbočování a řidiči tě s klidem ignorují, nebo zatočí i s tebou po boku doprava? Tohle prostě neovlivníš a bohužel je to dáno z velké části naprostou ignorací, nevědomostí a hloupostí českých řidičů. Na silnicích mám najeto kvanta kilometrů a troufám si tvrdit, že jsem zatím nebyl nikdy sražen jen díky svým zkušenostem a obrovskému předvídání. Z osobní zkušenosti mám největí vítr z autobusáků, protože až na výjimky se jedná o naprosto vyšinuté jedince patřící za madla taček (koleček) a ne za volant mnohatunového vozidla.

              0 0
              • Člověk a jeho svět  

                Jo, autobusáci jsou fakt zlo. Je zvláštní, že takový rakouský či německý řidič budu za tebou v klidu pojede tak dlouho, dokud nebude moct bezpečně předjet, tak český nebo polský tě s chutí vytlačí do rygolu nebo klidně sejme.

                0 0
          • ms82  

            +1

            0 0
          • Chlebovnik  

            U-Lock?

            0 0
        • Martin  

          že tebe mentálně oplodnil spajda?

          0 0
      • Atilla  

        Tak to je úplná klasika a ani to nemusí být balík. Stačí dva s oholenýma nohama co se roztáhnou přes celou silnici a valí to neuvěřitelných 30km/h po rovince.

        Ani nemluvím o tom, že mají vedle krásnou cyklostezku, kterou by měli užít. Ale tam by museli třeba někomu uhnout.

        Čest normálním slušným silničářům – moc vás nejezdí

        0 0
        • Delkim  

          to bude dneska krásný den, když jsi si po ránu tak pěkně plivnul, viď? :)

          si ohol nohy taky a nemusíš závidět :)))

          0 0
        • Člověk a jeho svět  

          Cyklostezky vedle silnice – no ani nemluv. Dobrý den!

          0 0
        • Martin  

          další blbej demagog

          a že jich na B-F není zrovna nedostatek

          0 0
          • Atilla  

            Není zač. Zajímavé, že u lidi na MTB se s tímhle setkáš minimálně.

            0 0
            • JakeF  

              Selektivní vnímání, já třeba tohle dělám na bajku častějš, ale jak je slyšet/vidět auto, tak se řadím do řady… A myslím, že to tak bude mít hromada lidí, protože na trailu moc nepokecáš.

              0 0
            • blaf  

              s cim? ze musi porad blbe kecat?

              0 0
            • Martin  

              jistě, to je právě ta tvoje demagogie, účelově překroucená fakta, absolutně nebereš v potaz specifika disciplíny, tj. že silniční kolo je od toho aby se jelo rychle po silnici, faktor čelního odporu vede k potřebě jízdě ve skupině a střídání, tedy jistého objemu, že pro silničáře jsou cyklostezky úplně na prd (nevedou do kopce, jezdí po nich haranti na tříkolkách, plno drobného štěrku atd., atd.)

              jasně že biker, když už se do bodu svého zájmu přesouvá, klidně pojede po silnici pomalu a spořádaně, případně využije cyklostezku, oblast je ho zájmu je jinde, ovšem tady… tady je z toho úžasnej biker a bezcharakterní silničář

              neopomenuto holení nohou, ještě si zapomněl dodat že jezdíme ve šponovkách ala Harapes…

              0 0
              • blaf  

                no, tve argumenty jsou sice fajn, ale absolutne mimo, kdyz pojedes sportakem po silnici, tak budes taky argumentovat tim, ze to neni auto na kochani v devadesatce?

                podotykam, ze jsem silnicar a vykriky radoby charakternich bajkeru mi prijdou usmevne, ale argumenty o povaze jizdy na silnicce jsou proste mimo, jednou jsme ucastnici silnicniho provozu a podle toho se musime chovat

                0 0
                • Bubaaak  

                  Novidíš, a když jedu 90 nějaký serpentiny, tak moje žena chce vystoupit a řiká něco jako zpomal, zpomal :)

                  Už naštěstí si zvykla teda…

                  0 0
              • Martin  

                a proto jsem si pořídil gravel :) – haranti na tříkolkách a štěrk mi už nevadí :)

                0 0
                • Martin  

                  tak štěrk tím beze sporu vyřešíš, ale na haranty motající se pod koly ti to nepomůže, leda jestli to myslíš tak, že vyjedeš mimo stezku, pak ano

                  0 0
                  • Martin  

                    jo, přesně to dělám. zazvoním, když se haranti nehnou a dál zavazí, tak je objedu po trávě.

                    0 0
                    • Martin  

                      my chodíme s dcerou občas trénovat inlajny nebo kolečkové lyže na stezky s členitým profilem a to už jsem si zvykl, že harant do poslední chvíle dělá jako by nic a pak se rozběhne člověku přímo pod nohy

                      (maminka obvykle kvoká s kamarádkami o sto metrů dál a čumí přitom jak sůva jiným směrem)

                      0 0
                      • Martin  

                        mě naposledy nějaká zasloužilá matka seřvala, proč tím zvonkem dělám randál a že se dítko mohlo leknout :) a proč jezdím po chodníku (čistokrevná stezka pro cyklisty značená bílomodrou značkou s kolem a dlážděná červeně)

                        je ale fakt, že na cinkání mého klonu zvonku Spurcycle (a.k,a. Rockbros) lidi reagují docela dobře, díky slušné hlasitosti můžu cinkat s velkou rezervou

                        0 0
                        • Janes  

                          Člověče, mě se moc osvědčilo klasické cvakání brzdovejma pákama. Na cyklostezce jsou na zvonění zvyklý a často si myslej něco o prd… cvakání neznají, tak se většinou otočí, cože to je za divnej zvuk, anebo rovnou uhnou. Je to divný, ale funguje to.

                          0 0
                          • Martin  

                            cvakat jsem zkoušel, ale ultegry 6700 nedělají potřebný randál… lidi na mě srali :)

                            0 0
                          • novas752  

                            Zvuk smyku funguje zaručeně a vždy. :D Akorát se na tom dojebou brzo pláště.

                            Pískající kotoučovky taky nemusí být špatné.

                            0 0
                          • Smazaný účet  

                            taky funguje vlídné slovo…třeba zařvat „uhni, kreténe!“ :-)

                            0 0
                          • Johnnyxjr  

                            Před 14 dny jsem byl se ženou ve Švajcu a tam borci měli na kolech rolničky sice to cinkalo celej sjezd ale asi v pohodě

                            0 0
                          • iceduck  

                            Jojo, páky taky používám, ale bezkonkurenčně mi nejlíp funguje cvrček, ten silniční Novatec je rachot ;), občas se sám někde kde je ozvěna leknu.

                            0 0