• Velomiwookie

    letos jsem dospel k tomu, ze jsem prodal staryho hlinikovyho Treka xcalibera 9 na kterym jsem jezdil do prace celej rok a skoncil jsem s karbonovym luxem a karbonovou silnickou… No a zima se blizi a rikam si co ted… Po Praze se mi to nicit v soli asi nechce, tak resim zda zimaka.

    Narazil jsem ted na tohle (mam 2m, takze nabidka je hodne omezena), viz fotky. Je to bazar, jakoze origo bazar/zastavarna, prodejce tvrdi ze na to da 12mesicu zaruku a ma kupni smlouvu. Vyrobce ramu je ceska firma. Stoji to za to na zimni praseni a kolik byste za to dali?

    Zas lonska zima byla takova, ze snad ani nesolili po Praze, tak si rikam jestli to neodejzedit na tom co mam a neresit treti kolo do bytu.

    0 0
    • borda  

      Kolo je to pěkný, ale s kantíkama na zimu, to bych se asi bál.

      Já to zatím stavím na tebou zmíněné variantě b). Zimáka mi ukradli, třetí kolo do bytu už nechci, takže to tak nějak asi odšolíchám na tom, co mám.

      0 0
      • Velomiwookie  

        Tak zas to by slo asi vymenit za nejaky vecka, ktery by tech mejch 85 kilo ubrzdily snad… nebufu na tom sjizdet alpy ale Barrandov s Kunratak :)

        Mit hlinikovej gravel v zasobe jako mas Ty tak taky vesele solicham :)) to je presne to co bych totiz potreboval

        0 0
        • Honzis  

          asi záleží na ceně, mini V jsou za pár stovek ale třeba budou stačit i canti. Blatníky tam půjdou v pohodě, za 10 by to mohlo být výhodné i s tím, že si ušetříš silnici. On je bordel třeba 4měsíce v roce a furt leštit pěkný kolo pak přestane bavit a zase to nechat být se může hodně podepsat, i když to není hned vidět – hlavový, střed, náby, kladky šaltru, nevrací se čelisti brzd atd.

          0 0
          • Prazak0  

            Chce to na ježdění do práce, nebo mluví o soli, tj. ježdění po silnicích, myslím, že cyklostezky v zimě se nesolí. A na silničních kolech byl standard ráfkové brzdy, výkonem slabší než cantilever. Cantilever jsou typicky pro cyklokros, kde se počítá s mokrem, bahnem a rychlosti taky nejsou malé. A v terénu je občas nutné zabrzdit na kratším úseku než na silnici, kde jde začít brzdit s předstihem. Takže já bych se těchto brzd nebál, dobře seřízené brzdí víc než dostatečně.

            0 0
            • Velomiwookie  

              Kombinace cyklostezky a silnice. Resim to prave kvuli soli, byt jen bahno tak jedu na tom co mam a neresi moc. V bahne jezdim na fullu normalne a ani silnici nejak nelestim, zas to tak neprozivam.. ale vzhledem k tomu, ze bydlim v byte a nemuzu to kolo oplachovat po ceste nasolenou silnici, tak bych nerad, aby mi ty kola ta sul pres zimu sezrala :)

              0 0
              • Prazak0  

                Reagoval jsem hlavně na to, že jako cantilever brzdí hůře. Tyto brzdy vznikly pro CX, brzdí fakticky lépe než než ráfkové silniční brzdy. Myslím, že brzdí víc než dostatečně, zvl. pro běžné silniční užití nebo cyklostezku. Mám tyto brzdy na trekovém kole, nezaznamenal jsem případ, že bych něco neubrzdil. Na dalším kole mám normální véčkové brzdy, ano, brzdí ještě lépe. Jenže si nebudou rozumět s brzdovými pákami, mini-v ano, ale já bych to nechal, jak to je.

                0 0
            • borda  

              Jenže mini-v nejsou klasický silniční brzdy. A brzdí o dost líp než kantiky.

              Přítomnost kantiku na cyklokrosovych kolech taky nebyla kvůli tomu, že brzdí lépe, než silniční brzdy. To v žádným případě. Mají podstatně větší průchodnost ;)

              0 0
              • Prazak0  

                Tak jistě, kvalitní silniční ráfkové brzdy brzdí dobře, nakonec pro velké rychlosti to je nutnost. Cantilever vznikly kvůli průchodnosti, ale rozhodně nebrzdí hůře než nejlepší silniční brzdy. Ty co jsou na obrázku jsou běžné cyklokrosové brzdy (ne nejlevnější, ale ne zas něco, co odpovídá řadám Ultegra nebo Dura), budou brzdit víc než dostatečně, ani seřizování není taková věda.

                Nakonec když kolo koupí, může si vyzkoušet, jak to brzdí, posoudit, jestli to dostačuje nebo ne. Pokud by tam dal mini-V, tak nevím, jak to bude s průchodností plášťů. Nyní vypadá, že by se tam vešlo i 40 nebo 42 mm, u mini-V by to tam asi nedostal.

                0 0
                • Vilém  

                  Canti na CX kole brzdi vcelku tragicky, oproti silnicnim brzdam.

                  0 0
                  • Prazak0  

                    Zkušenost nemám, přesněji mohu srovnávat jen brzdy na favoritu a potom nejlevnější cantilever. Ty cantilever brzdily výrazně lépe. U těch favoritů brzdily slušně brzdy centic nebo jak byl ten název, tam právě bylo uprostřed lanko, které se zdvihalo podobně jak cantilevru. Ale viděl jsem silniční brzdy, jak vypadají. Z pohledu na jejich konstrukci mi přijde, že lépe brzdit než cantilever nemohou. Můžou mít kvalitnější špalíky, ale přenos síly z lanka na sílu, která je přitlačuje, tady platí určité fyzikální zákony.

                    0 0
    • Pán z Dubu  

      Levný zimák je https://www.cyklobazar.cz/…s-striker-24

      Za 400Kč dokoupíš pevnou vidli force. Má to i montážní otvory pro blatníky.

      0 0
      • Honzis  

        jen nevím jestli pro něj z Prahy pojede … Mou oblíbenou variantou jsou spíš crossy na bazaru – do 5 na Deore, jen člověk musí počítat s rovnýma řidítkama a nebude to na diskách, což ale při ceně tak neva neb za 2zimy si může koupit jiný

        0 0
      • Velomiwookie  

        Jo na to jsem koukal, nebejt to tak daleko tak je to super… u toho co jsem postoval jsem to predbezne ukecal na 8tis..

        0 0
    • Prazak0  

      Tak tohle kolo se mi velmi líbí, já osobně bych ho do soli netahal. V zimě jezdím, ale na suché silnici, případně když prší. Posolenému se vyhýbám.

      U ceny těžko říct, záleží na stáří kola a to bych srovnal s běžnou nabídkou u podobných kol.

      0 0
      • Velomiwookie  

        Jak pisu, nabidka je za osmicku.. to asi zkousnu kdyz to sezere za par let sul :) navic mam u domu par metru wapku na benzince, kde ho muzu obcas splachnout, to by mi nebylo ani lito u takovyho kola. Navic nez mi ho dezere sul tak mi ho spis nekdo driv svihne, protoze nevim kam ho dam jako treti kolo do bytu :)

        0 0
        • sparrow_cz  

          Reálná cena bude tak 4k. Zdá se mi, že jediné, co na tom kole má cenu větší něž pár stokorun, jsou 105ky kliky a páky.

          0 0
          • Prazak0  

            Tak za 4t se nabízí daleko horší kola, nějaký starý kros za 5 tisíc. Před časem kdosi nabízel Cx kolo Haibike, původně stálo 35t za 9 t. Stáří myslím 8 let. Jenže od původní ceny lze odečíst, kdyby kolo koupeno jako nové, nejeté, ale po sezoně, tak by bylo za 30t. Vybavené myslím taky 105 nebo Ultegrou.

            0 0
            • sparrow_cz  

              Nabízet můžou, otázka je, jestli to lidi kupujou. Tohle mi přejde jako skládačka z dílů, co se našly ve sklepě. Co se nenašlo, koupilo se nejlevnější od Force.

              0 0
              • Prazak0  

                Kdosi tu před časem nabízel dosti předraženě kolo, jeté po sezoně za cenu vyšší, než byla u nových kol, které po sezoně zůstanou a zlevní se. Napsal jsem mu do osobní pošty, o chlup to zlevnil, zhruba na cenu na prodejně a pak mi za den oznámil s radostí, že to kolo prodal. Ale nikdo nechce se nechat napálit, od toho je vlastně celé toto téma a dotaz.

                Jinak jsem koukal na tu firmu, mně se ta kola, co nabízejí, líbí. Jistě, je to určitý cenový sortiment, primárně dělají dětská kola a v nižší cenové hladině, žádná ultegra nebo kola za 50 tisíc. Tady na tom kole je jen jiná vidlice, karbonová od Force, navím kolik stojí, 2,5t, cenově ke kolu odpovídá. Jinak co tam je poskládané? Dosti kol na trhu bývá, že místo jedné kompletní řady tam jsou díly z více řad. Tady jde o to, co se ošidí, třeba mizerné náboje, to je fakt problém. Zas Decathlon nabízí za cenu velmi slušně vybavená kola, obvykle dobré komponenty k ceně, ale prostě já bych nechtěl ten rám ani tu značku.

                0 0
        • Prazak0  

          Prošel bych inzerce na internetu, jestli cena odpovídá, nedokážu s jistotou říci. Odhadem mi přijde, že ta cena je v mezích, ovšem nabízí se leckdy dosti předražené nebo naopak někdo nabídne docela levně. Tohle určitě superlevná nabídka není, ale jestli to je cenově střed nebo trochu či více předražené (v rámci nějakého širšího pásma), nedokážu posoudit.

          Další otázka je takto velká kola. Ale přijde mi, že u takových velikostí lze sehnat i levně, co jim zbylo. Třeba rámy CX Maxbike, jeden čas byly ve výprodeji, nyní jim zbyly jen vyloženě malé velikosti a pak ty největší. Pokud jde o krádeže, nedokážu posoudit, jak u takto neobvyklé velikosti to bude. Malé kolo se prodá spíš, pro děti nebo ženy, ty jsou menší, případně to koupí nějaký Vietnamec ap. Lidí hodně vysokých zas tolik není, takže jak bude uvažovat zloděj neumím odhadnout. Potom, mít kolo ve sklepě nebo nějaké kočárkárně ap., tak krom zámku může snad pomoci mít z něj něco sundaného, aby nešlo odjet, třeba přední kolo, to mít na balkoně v bytě.

          0 0
    • Prazak0  

      Jinak zajímavý odkaz, velmi se mi líbí to CX kolo, které nabízejí nové. Tady u použitého kola jde o to, jak to kolo je staré a jak s ním bylo zacházeno. Je-li kupní smlouva, chápu-li z prodejny u nového kola, tak tam jasně plyne, kdy bylo kupované a kolik jako nové stálo. Nové se Sorou stojí 22 tisíc. Jde si celkem vysledovat, jaký je pokles cen kol v letech. Tady je vyšší řada, kolo tedy za třetinu nebo ještě méně.

      0 0
      • Velomiwookie  

        Viselo tam tak dlouho az sem ho vzal, stav perfektni, retez nevytahanej, rafky bez osmicek, 105 na tom radi krasne. Jen teda ty brzdy nejsou zadna slava, ale zatim jsem na tom odjel jednu cestu do prace. Jeste dohodim jednostrany spdcka (abych mohl v brutal zime jet v normal botech a nepadal na ledu v spd) a blatniky a bude to pecka.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.