Zhodnocení koncepce kola na asfalt

197 nepřečtených
  • abernas

    Dobrý den,

    Jezdím několikrát do týdne na kole do práce 30 + 30km. Celá cesta je po asfaltové stezce + silnice

    Původně jsem se zamiloval do MTB Canyon CF 5.9, který už ale není v nabídce a tak jsem začal s výběrem kola znova. Jsem biker a jsem zvyklý na 26. Mám jednu seskládanou na rámu MRX a jsem s ní moc spokojený. Proto se mi nechce do prodeje, abych koupil něco jiného. Spíš jsem si říkal, že si ji nechám, časem trochu odlehčím a potuním a bude sloužit dál. Zní to asi blbě, ale mám ji rád:-)

    No, ale k tomu jsem chtěl koupit ještě jedno kolo. Měla to být ta 5.9 od canyonu nebo nějaky hliníkový ekvivalent ± 30K

    Jenže to bych dneska nesměl na jejich stránkách zabrousit do kategorie fitness :-) Našel jsem totiž tento Canyon, který se mi teda hodně líbí. Řekl bych že na dojíždění do práce je to pro mě ideální kolečko. Možná klidně i verze 6.0 by mi mohla stačit.

    A tak si říkám, jestli bych neměl své uvažování přehodnotit. Jízda do zaměstnání tvoří drtivou většinu mých našlapaných km. A pokud bych potřeboval trochu do terénu, pořád mi zůstane to MRXko. Zároveň jsem se ale rozloučil se silničkou, protože ta mi svým charakterem vůbec nevyhovovala a nezvykl jsem si na ni. Toto by mohl být docela dobrý kompromis.

    Co říkáte? Máte s tím někdo zkušenost?

    pozn. Našel jsem třeba i tady toho Kubíka, ale v současné chvíli mi jde asi spíš o ten koncept. Jestli o tom vůbec uvažovat nebo být slepě zaměřený jen na ty MTB. Mimochoden, Teď zkouším jezdit do práce na půjčené 29 a zatím teda nic moc pocity.

    0 0
    • tromboonen  

      Řek bych, že by ses neměl slepě zaměřovat na rovná rodla, a koupit silnici s beranama… to je kolo na asfalt… Tyhle fitness rámy spojují nevýhody MTB (blbej posed, jen jedna poloha rukou a zad oproti 3–4 na beranech) a silnice (úzké pláště, OK, s kotoučema už je tam víc místa než bývalo se silničníma brzdama).. rám má divnou geo aby fungoval s rovnýma rodlama..

      Protože si biker a zřejmě trpíš fobií z beran a ráfkových brzd (obojí celkem zbytečně, hlavně ta první, ale je to dost rozšířené), tak se zkus podívat na něco jako GT Grade – to bývá pro ortodoxní bikery zkousnutelné a rozhodne se na tom po silnici jede líp než na fitness kole..

      0 0
      • MichaelSimek  

        to s uchopem riditek tady slysim uz ponekolikate, ale z vlastni zkusenosti to jako vyhodu vubec nevidim.

        drzet se dole na „dropech“ je tak na zavody, proti nejakymu spravedlivaku nebo spurt na znacku, jezdit s tim do prace bych nechtel

        takze jsou 2 pozice, na brzdach nebo nahore

        na biku se taky da vymyslet vic nez jenom 1 pozice, a pokud nejde o zavodni xc stroj tak uz ta vychozi je vetsinou dost pohodlna a zaroven mas vsechno nadosah…

        i pohodlnejsi silnicky vetsinou maji polozenejsi posez, a to treba moji flexibilite moc nesvedci

        takze ja jsem za rovna rodla

        0 0
        • Martin  

          jak si kdo ustele, tak si lehne. já mám pocit, že na svém RB RX mám posed jak na hajzlu

          0 0
        • Yura  

          U beranu jde hlavne o to, ze muzes podle ruzneho uchopu( a mas jich daleko vic nez jen na pakach, u predstavce a v obloukach.. Staci jen cm sem, cm tam) menit tu vzdalenost, takze zada nejsou ve stejne poloze apod. jako u rovnych riditek.. Ale na 30km to je asi jedno no..

          0 0
          • MlokCZ  

            Hlavně je to individuální co komu sedí.

            Berany, to byl jeden z hlavních důvodů, proč jsem po mnoha letech zrušil silničku. Zkoušel jsem asi 8 různých typů (různý drop, reach, různé tvarování). Po 2h+ jsem vždy měl nějaký problém bolesti rukou (před lety jsem ten problém u beranů neměl, teď už ale bohužel ano).

            A přitom oproti tomu vhodně zahnuté užší vlajdy + Ergony a nemám vůbec žádné problémy ani po 7h+ jízdy.

            Posed poladění na biku i silničce jak jsem potřeboval.

            0 0
            • Martin  

              já to mám opačně, loni jsem na MTB s hladkými plášti odjel pár delších tras (4h +) a oblouky mi šíleně chyběly.

              0 0
              • MlokCZ  

                Na silničkách mám najeto 50tis. km+, takže cca polovinu dosavadního nájezdu a teprve teď postupně na biku překonávám.

                Ani tak jsem ani v minulosti beranům nijak nepropadnul. Dříve jsem aspoň neměl žádné problémy, ale že bych berany tenkrát nějak miloval, tak to ne.

                Ono mi to nikdy ani tak moc dobře nevycházalo pro hodně krátké prsty. Vždy jsem bojoval s problémem nastavení pák. Pokud jsem je nastavil pro vyhovující horní úchop, tak to vždy bylo bída pro spodní (a případně opačně). A problém nevyřešilo ani to poslední velké zkoušení různých řídítek.

                Ladění polohy pák bylo vždy samozřejmostí. I když je to velký opruz, když musíš pokaždé přemotat omotávku.

                Na biku jsem ale do pořízení Ergonů měl problémy trochu taky. Až s Ergony je to vše zcela bez problémů.

                0 0
                • Martin  

                  pozice pák se dobře ladila na trenažéru :)

                  0 0
            • tromboonen  

              Za to IMHO nemohly berany, ale špatný posed/velikost nebo geometrie rámu

              0 0
              • MlokCZ  

                To si nemyslím. Ideální posed ladím už roky a přesně vím co potřebuju a už jsem toho vyzkoušel za svoje ježdění strašně moc. A naopak si dovolím tvrdit, že už pár let jezdím ideální posed jaký mi vyhovuje.

                A jakmile mám posed špatně, tak se hned dostaví další (na biku jediné, tam je to vše ok) problémy typu bolest za krkem když to přeženu a mám moc sportovní posed a bolset spodních zad při moc narovnaném.

                Prvotní zdroj mojich problémů (ruce a záda) je ale úplně někde jinde než z kola a pracuju na zlepšení (masáž každý týden, rehabilitační cviky + protahování v součtu cca 4 hodiny týdně pravidelně dlouhodobě, ale i tak se vše zlepšuje jen pomalu, ale aspoň se už nezhoršuje – při sezení v práci mi bolely spodní záda už skoro pořád).

                U silničky mi ale vadilo více věcí. Další problém byl brnění rukou na rozbitém asfaltu (sem tam se mi to objeví i s odpružením když se jezdí hodně terénu, ale jen málokdy). A pak hlavně už jsem nechtěl jezdit jen asfalt s auty, cílem pro jezdivé trasy je u mě maximum trasy místy, kam auta nesmí vůbec.

                0 0
                • tromboonen  

                  Budeš asi mít nějaký indivindi problém, ale i tak si troufnu tvrdit, že by se to na beranech vyřešit dalo… a co se týče pohodlí, geometrie, rám, pláště, tím se to dá vše vychytat, jasně že na závodní dlouhé hajtře to není pro každého, ale endurance, nějakej karbon minimálně pod prdelí, širší a kvalitní pláště a je to… a do lehkého terénu to jde taky, kór když nasadíš něco se vzorkem..

                  Ale to je každého věc, jen jsem uváděl, že fitnes je slepá ulička a na silnici ne moc vhodná (top už radši ten lehkej kros), ať se tazatel projede na fitnesu a pak na nějaké té gravel/adventure silnici jako Grade, pokud bude dobrá velikost a budou ochotní mu to v obchodě dobře nastavit, jsem si jistý, že pocítí rozdíl, až jej přejde počáteční šok z beranů v rukách :)

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Naposledy jsem mel Roubaix + karbon berany + pohodlna omotavka + bezduse na rozumnem tlaku a pohodli v ramci silnicek ok, ale ani vzdalene se to nepriblizilo celopevnaku na objemnych bezdusi a to bylo komplet v hliniku vcetne riditek.

                    A to jsem ted dokonce po letech dal na HTcko zpet i odpruzenou vidlici.

                    Zavodnejsi geo na silnicce jsem jezdil pred lety, na to bych ted ani nelezl.

                    0 0
                    • tromboonen  

                      Tak to je jasny, ze mezi 25–27 slupkama (jake to byly gumy a jakys tam mel tlak?) na silnici a MTB s 2,3 nebo kolik palce gumama bude rozdil, ale myslim, ze na asfaltu se neprojevi, respektive to prvni by melo stacit…ale co se projevi, je jak to jede a nezlob se na me, MTB vzdycky pojede hur nez silnice, i kdyz je to celopevnak, proste mas jinej posed, energie se ztraci do podhustenych gum, mas vyssi aero odpor a kdyz foukne moc moznosti na jeho snizeni neni…

                      Ja jsem sice zaujaty, protoze jsem prave z techto duvodu prestal na MTB jezdit, ale zato vim, ze silnicka dneska uz proste neni nutne ten nepohodlny kostitras za ktery ji vetsina bikeru ma a ze kdyz to pak zkusi, jsou nadseni tim, jak to paradne jede, proto doporucuju neco spise silnicniho, i kdyz ta Grade a ji podobne jsou skoro blize k biku nez k silnicce, stejne to porad na asfaltu jede mnohhem lip nez pevne MTB a jsem presvedceny ze i lip nez fitness kockopes…

                      0 0
                      • McBlacky  

                        hlavne se musi porovnávat vždy stejná kategorie. tzn pokud má nekdo ht v palbe za 150tisíc tak musí srovnávat se silnici za stejnou vatu. když si totiž k ht co má 9kg a kola 1400gr koupíš doplnkove stejně tezkou silnici s 2kg výpletama, tak to bude plichta.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Poslední silnička komplet i s výměnou kol (dával jsem FuRa 1 2way fit) kolem 65tis. Kč, tedy dražší než aktuální HTčko co jezdím. U HTčka bych se ušetřilo na hliníkovém rámu, jinak to vidím tak ± srovnatelně osazené včetně kol.

                          0 0
                          • McBlacky  

                            tak to je divný, že jsi nepoznal rozdíl.

                            Konkrétně třeba teď v sobotu jel závodák co má určitě větší výkonnost než já na závodním bajku a já na silnici (a to mám 8kg nic extra, kola 1540gr) a po chvíli do ne zas tak prudkýho kopce, kde se dalo ještě jet v háku (3–4%) si prostě zacouval. Jel se plnej šrot, interval na 13 minut.

                            Na bajku si mě vychutná na závodech v libovolným stoupání

                            0 0
                            • MichaelSimek  

                              na zavodni tempu bude vzdy kazdej rozdil velkej rozdil…na „turistiku“ ten rozdil zdaleka nebude tak znatelnej

                              0 0
                            • MlokCZ  

                              Já nepsal, že nepoznám rozdíl. Mám rozdíl 10% na průměru (celopevňák na rychlých bezduších typu Thunder Burt x silnička) na lehce zvlněné trase, jak jsem psal už tady v jiném příspěvku. Při extra kopcovité trase se ten rozdíl pomalu přibližuje k nule i když pořád tam nějaká malý rozdíl zůstává. Na extra rovinaté (takové ale nejezdím, tedy to je už jen odhad) by šel ještě o něco přes těch 10%.

                              Na závodě by bylo 10% hrozně moc. Při turistice a všech nevýhodách (pro mě) silničky je to pro mě nezajímavý rozdíl.

                              0 0
                              • ˘Ö˘ Krab  

                                Podle mých zkušeností naopak s kopcovitostí trasy rozdíl vzrůstá, na silničce se zkrátka do kopce jede po asfaltu jinak. Nejvíc se rozdíl smazává na středně členité trase s nekvalitním povrchem, popř. za zhoršených povětrnostních podmínek a viditelnosti. O srovnání jízdy na MTB x silničním kole po rovině už tady jedno humorné vlákno bylo.

                                0 0
                      • ˘Ö˘ Krab  

                        Víš, co je zvláštní? Než jsem si koupil silničku, došlechtil jsem si trekové kolo právě do podoby právě takového kočkopsa, tedy s dvojpřevodníkem 48/36 a silniční kazetou. Při dlouhém představci a položených rozích na řídítkách jsem s aerodynamikou neměl pocitově úplně zásadní problém, resp. na silničce mi trvalo skoro 2 měsíce, než jsem stabilně překonával své nejlepší časy na 50 km okruhu po zdejších tankodromech.

                        Ale je pravda, že po dalších třech letech (může to být i těmi lety a najetými kilometry) odpovídají mé tehdejší maximální průměry na 50–150 km trasách spíš nynějšímu silničnímu zevlu nebo sólo jízdě ve větru.

                        0 0
                        • McBlacky  

                          záleží i na profilu. Pokud jedeš třeba kostky tak méně nahuštěný balon pojede líp než 100+psi 23ka atd

                          0 0
                        • tromboonen  

                          Ale jo, ale schvalne, co bys dneska doporucil, fitness/trek s posilnicenou sadou, nebo pohodlnou silnici/gravel s beranama? Ja vzdycky to druhe.. a zastanci toho prveho to tak maj vetsinou jen proto, ze proste nikdy dobre nastavenou a pohodlnou silnici nejeli a z beranu maj iracionalni strach..

                          0 0
                          • ˘Ö˘ Krab  

                            Doporučil bych hlavně jezdit – a to nejen dneska – na čemkoliv. Jsem strašně rád, že si každý může vybrat a pořídit, aniž by stál někde frontu a uplácel za ‚podpultové zboží‘, jakým jízdní kola všeho druhu u nás až do r. 89 bývala.

                            Gravel a CX nedokážu posoudit, nikdy jsem na nich nejel. Každopádně míra přizpůsobivosti pohonu je u všech kol dneska obrovská – přesahy do jiných disciplín jsou snadno dosažitelné (třeba nové kliky Sora 46/34 na straně jedné a převodníky 40+ pro 29" na straně druhé & možnost 1–3 převodníků skoro na všem; podpořeno univerzalitou kazet). A co nedělají přímo velcí výrobci, to se dá doladit komponenty od těch menších.

                            Ještě před rokem bych asi jednoznačně preferoval jako nejuniverzálnější trekingové kolo, protože se z něj dá udělat cokoliv od ‚skorosilnice‘ přes zimáka, expediční bicykl až po nízkotučnou 29" – to vše jen výměnou zápletů/obutí, pokud jezdec pochroupne určitou míru kompromisu. Pokud ne, koupí si specializované bicykly dle svých potřeb a preferencí.

                            A tedy chvála zdejším stavitelům za vyladěná kola na trekingových rámech, tak odlišná od sériových předražených pleček s XT přehazovačkou a držákem předního kola o hmotnosti orebního závaží. A další chvála kalkulátorům posedu.

                            Máme se jak prasata v žitě, takže jezdit, jezdit, jezdit.

                            0 0
                            • Singlespeed  

                              A taky nechodit na B-F, protože to jen podněcuje místo k jezdění k řešení volovin, krávovin, cipovin a zbytečností a navíc tahá z lidí peníze a to docela hodně moc :-).

                              0 0
                        • mvd  

                          A to ses v naší diskusi o převodech nepochlubil, žes šlechtil kočkopsa :o) Moji Sněhurku (kdo viděl katakogovou fotku mého kola v matné bílé, tak ví – reálná fotka by ale spíš naznačovala, že Sněhurka měla něco s trpaslíkem Šmudlou) pojmenoval jeden silničář jako „hybrid“. No, zní to líp, jak „kočkopes“ :o)

                          0 0
                      • MlokCZ  

                        Nikdo tu taky netvrdí, že celopevňák jede stejně. Při mojich průměrech ale není ten rozdíl tak velký, na silničce na stejné trase čistě po asfaltu mám jen o 10% vyšší průměr (dlouhodobé srovnání z mnoha tras).

                        Teď hlavně ale takové trasy co jsem jezdil na silničce už vůbec nejezdím. Tam jezdí moc aut a to se mi nelíbí.

                        A na té poslední silničce jsem jezdil Hutchinson Fusion 3 a foukal kolem 80/90psi na mojich 72kg.

                        A každý ať jezdí co se mu líbí. Na silničkách jsem odjezdil těch mojich prvních 50tis. km (prvních 10 let jen silničky, pak tak 10 let bylo souběžně silnička i bike). A dnes už prostě silničku nechci. Těch 10% na průměru navíc mi za ty mraky (pro mě mraky) nevýhod silničky nestojí ani když se jede sem tam čistě asfaltová trasa (což ale i na celopevňáku bylo minimálně, i když zrovna není žádný terén, tak jezdivé trasy jezdím co nejvíce mimo dosah aut).

                        0 0
                        • tromboonen  

                          Jo, Tvoje volba, ale tazatel CHCE jezdit na silnici, takže abys mu na základě Tvého negativního vztahu k silničkám doporučoval rovná rodla a vyvracel argumenty lidí, co na silnici jezdí je trochu zavádějící… nic proti, ale já kdybych se chystal vrátit na MTB, tak bych asi poslouchal rady těch, co jezdí v terénu na MTB, ne silničářů co s MTB přestali jako já :)

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Kde jsem byť jen zmínil, že by měl tazatel vozit rovná řídítka? Já nic takového nepsal, to jsi napsal ty.

                            Já jsem pouze napsal, že je to individuální a každému může sedět něco jiného.

                            0 0
                          • Goratrix  

                            „tazatel CHCE jezdit na silnici, takže abys mu na základě Tvého negativního vztahu k silničkám doporučoval rovná rodla a vyvracel argumenty lidí, co na silnici jezdí je trochu zavádějící“

                            Tazatel ale napisal aj toto:

                            „Zároveň jsem se ale rozloučil se silničkou, protože ta mi svým charakterem vůbec nevyhovovala a nezvykl jsem si na ni.“

                            0 0
                            • tromboonen  

                              Tak ja to kluci vzdavam, on chce jezdit na silnici, ale mel negativni zkusenost se silnickou (coz na 99.9 % znamena spatne zvolenou velikost, geometrii a styl kola), chce fitness kolo, protoze jej to tahne na tu silnici a dal od MTB… ja bych doporucil spravne zvolenou silnici (typ kola, geometrii, velikost, nastaveni, plaste, ba dokonce az biker-friendly silnici typu GT Grade)… a tady furt resime ze rovna rodla jsou to nejlepsi, ze berany jsou uzke a nezvladne nerovny asfalt, WTF chtelo by se rict.. OK, ten Canyon ma udajne jinou geometrii, za me i slusny lehky cross s pevnou muze fungovat, ale na asfaltu silnice s beranama proste funguje lip.. proti gustu zadna, nebudu nikomu nic nutit, snazil jsem se, spolu s jinymi co na silnici jezdi, upozornit, ze berany nejsou zas az tak spatne, kdyz clovek vi jak je nastavit a jak zvolit velikost a geometrii kola, ba co vic, ze to cele funguje lip nez fitness kolo s vice mene jedinym posedem, ale pokud to nekdo nevyzkousi a neoveri, asi tezko vysvetlovat… je nejaky duvod, proc klasicke silnicni kolo uz dve stoleti vypada skoro stejne a modni vystrelky typu fitness prichazeji a odchazeji.

                              Mam byvalou ocel silnici s rovnyma rodlama a MTB razenim, nechtel jsem to vyhodit tak jsem to prestavel na mesto/do hospody… jezdit se na tom da, ale na delsi vejlet bych to nevzal, proste to neni ono..

                              0 0
                              • MichaelSimek  

                                jenom drobnustka, za to ze klasicke silnicni kolo vypada porad stejne velkou merou muze UCI a jejich striktni pravidla na to jak klasicke silnicni kolo vlastne muze vypadat

                                0 0
                                • McBlacky  

                                  to ale platí jen pro uci approved kola.

                                  Všimni si, že většina značek má agresivní race geometrie jen u top modelů, ve střední třídě nabízí na výběr více možností a v nižší už to jsou výhradně turistický geošky.

                                  0 0
                                  • MichaelSimek  

                                    to si myslim je ale spis novinka posledni doby, driv snad vsechny silnicky byli temer stejny a vetsina odpovidala UCI, nebo se pletu?

                                    0 0
                                    • McBlacky  

                                      dřív možná hodně dřív. Ale označení rámů uci approved je tady už dlouho

                                      0 0
                              • ˘Ö˘ Krab  

                                Nesvaloval bych to všechno na špatný výběr velikosti a geometrie silničního rámu. Vede mě k tomu několik zkušeností:

                                1. Všichni, kdo (ať už s jakoukoliv předešlou cyklistickou průpravou) sednou na silničku, mají tendenci zaujmout nejnataženější a nejpropadlejší možný posed – a to může být rám extrémně štafloidní a krátký. Manželce jsem kvůli tomu zrušil i rohy na trekingu.
                                2. Normální jezdec na kole je v sedle ‚vykydlý‘ a nereaguje na nerovnosti. Jakákoliv odpružená vidlice, polstrované sedlo a plášť ~2 to za něj vyřeší. Prvních pár tisíc km po zimě (a delším ježdění na trekingu/MTB) to na sobě také cítím a musím reagovat vědomě, pak naskočí automatika. Normální jezdec těch pár tisíc najede za celou sezónu, takže se do silniční automatiky nikdy nedostane. O potřebných tělesných dovednostech (míněno držení trupu) nemluvě.
                                3. Sám mám nejraději berany, když po zimě sednu na silničku, tak zjistím, že to je to, co mi na zbylých dvou (treking + MTB) kolech chybělo. Ale zase v zimě, kdy jezdím pomaleji, se bez nich celkem v pohodě obejdu. A naprosto chápu takové, kteří se bez nich obejdou celý život. Berany jsou jednoznačným přínosem ve větru, při rychlostech 30+ a pro mě i na trasy 100+. Kolik procent lidí jezdí pravidelně za výše uvedených podmínek? Naprostá menšina. A většina z té menšiny má berany, menšina z té menšiny rovná řídítka na nějakém krávokoni typu fitness (a to ještě často kvůli objektivním zdravotním komplikacím z poúrazových stavů) – podle toho i vypadají mizivá zastoupení tohoto typu kol v nabídkách výrobců.

                                Berany jsou zkrátka sexy. Máte doma akvárko? A pejska?

                                0 0
                                • Martin  

                                  a je ten pejsek silnější?

                                  0 0
                                • tromboonen  

                                  Hezky receno..

                                  0 0
                                  • ˘Ö˘ Krab  

                                    To jsem rád, že se Ti to líbí. Ještě jsem se nad tím zamyslel.

                                    Kdybych měl mít jedno ideální kolo s berany a žádné další k tomu, byla by to karbonová CX s dvojími záplety: jedny široké do terénu a na zimu, jedny nízké karbony na silnici na léto.

                                    Kdybych měl mít na takové to nenáročné domácí poježděníčko jedno kolo s rovnými řídítky, byl by to zase treking a k němu dvoje záplety: jedny s nejširším možným hrubším pláštěm, jedny se 28 mm na silnici. Podle toho, jestli bych uvažoval i lehce expediční funkci, bych řešil návarky a nosič na brašny (rám alu nebo ocel), pro čistě požitkovou a sportovní jízdu bych šel asi také do karbonu. Nad vidlí bych v obou případech dlouze váhal, nad dlouhými blatníky ani chvilku.

                                    Na fitness kolech bych asi přednostně řešil max. šířku pláště a použitelnost dlouhých blatníků. Pokud něco z toho fitness nepobere, je to stejně specializovaný a omezený nástroj, jako čistokrevná závodní silnička. Ale i takto si své zákazníky najde.

                                    0 0
                • pelhrimov  

                  Jezdíš přesně ten posed, na který si se adaptoval, to jestli je ideální nebo ne nemáš jak zjistit!

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    To určitě ne. Takhle to u mě nefunguje. Možná u někoho, kdo nemá žádné problém a zvykne si na cokoliv.

                    Já se na žádný posed neadaptoval. Během těch mnoha let jsem vyzkoušel všechno co lze, tedy od hodně sportovního posedu (kdysi dávno jsem jinak nemohl, protože jsem nedokázal na svoje proporce dostat řídítka dost vysoko) až po příliš narovnaný. A vždy i kombinace delší x kratší s níže x výše řídítky.

                    To samé sedlo předozadně i výškově a další parametry. Vždy jsem vše ladil do detailů.

                    Každé nastavení pokud nebylo úplně špatně (když bylo, tak okamžitý větší problém) jsem jezdil vždy delší dobu (pro vyloučení efektu, že se mi to na první svezení nezdá, jak je to jiné) a hlavně jsem vždy měl více kol a jezdil více různých nastavení současně na různých kolech. Tzn. průběžné srovnání více variant.

                    Adaptovat na špatný posed se nikdy nedokážu. Pokud je něco špatně, tak vždy přijde nějaký problém a to hodně rychle.

                    Pro jakoukoliv změnu proti aktuálnímu posedu ti přesně řeknu, co to s mojím tělem udělá. A i do jaké změny to ještě nějak snesu a jen se mi pojede hůře a kdy to už způsobí nějaký problém a přesně jaký.

                    Pouze nemůžu říct, jak je to z hlediska výkonu. Je možné, že by nějaká změna mohla přinést nějaké malé navýšení výkonu. To ale není podstatné, protože buď bych takový posed zdravotně dlouhodobě nesnesl nebo se mi minimálně jezdilo pocitově o hodně hůře. A o maximální výkon mi nejde. Podstatné je minimalizovat jakékoliv problémy při delších vyjížďkách a aby se mi jelo dobře.

                    0 0
                    • jirkous3  

                      Mám naprosto stejné zkušenosti. Hledání ideální polohy mi trvalo hodně dlouho. Nakonec se zdařilo a když jsem kupoval nové kolo, tak jsem si raději udělal CAD výkresy a porovnával tak dlouho, až jsem našel úplně stejnou ergonometrii. Dnes mohu přesedávat z jednoho kola na druhé a i když je jedno na 26 a druhé na 28 kolech posez je naprosto stejný. Letos jsem si vyzkoušel i 9hodinové jízdy 7 dnů po sobě aniž by mě cokoliv bolelo nebo tlačilo.

                      0 0
                      • ˘Ö˘ Krab  

                        Mám tutéž zkušenost, na trekingovém kole jsem naladil posed podle citu (neznaje B-F a CC), podle něj koupil silničku a následně i MTB.

                        Hrůzné zjištění bylo, že můj pracně vyladěný a roky hledaný posed se na milimetr shoduje s CC_CompFit :-(

                        0 0
                        • jirkous3  

                          Stejně je nejlepší na to přijít sám. Alespoň člověk ví co to udělá když něčím pohne.

                          0 0
            • JSt  

              myslim, ze to podle sebe nemuzes zobecnovat, tu individualnost. :-)

              0 0
        • Bat_CB  

          Na beranech pouzivam minimalne 7 cistych poloh rukou…

          0 0
          • MichaelSimek  

            no pak kdyz budu pocitat kazdou polohu a nejenom zakladni, tak na rovnech taky vymyslim 4+ co pouzivam…s rohama dalsi 2

            0 0
            • Yura  

              Heh, ale rozdil v tech úchopech i s rohama je minimalni. Trup zadnou zmenu nepozna a to je si myslim nejpodstatnejsi, ze zrelaxujes tim, ze přiblížíš ten uchop a ne ze vytocis zapesti..

              0 0
              • black.horse  

                Dám to pod Tvoji reakci, ale obecně… ona i ta změna zápěstí a polohy celých paží dost pomůže, ale tohle škatulkování a dohadování se rovný vs oblouky je totální blbost. Na silničním zimáku jsem pár let měl rovný + rohy a na letňáku oblouky, na obojím jsem najel hezkých pár tisícovek km a z vlastní zkušenosti mohu říct, že posed na rovných s rohama jsem si dokázal najít takovej, aby mi to vyhovovalo i na dlouhé celedenní vytrvalostní nájezdy, ale dovedu si stejně představit, že někdo jiný s tím bude mít problém. Zrovna Ty bys mohl vědět že každé lidské tělo má trošku jiné potřeby a nelze mnohdy vše paušalizovat :-)

                0 0
                • tromboonen  

                  Ale jo, ale to nebylo fitness kolo s kratkym ramem, ze ne?

                  0 0
                  • black.horse  

                    mám to stále v profilu (zimák Cube Agree), původně jen dočasné řešení, když jsem neměl doma další silniční sadu a nakonec po překvapení že to funguje a lehkém odladění nastavení se z toho stal fajn pracant na několik zim a do nepohody :-) za mě na dojíždění do práce pohoda, vůbec bych rovný řidla nezatracoval, vše je jen o vhodném nastavení a přizpůsobení potřebám jezdce.

                    0 0
              • MichaelSimek  

                no prave ze zrelaxujes hodne vecma, doporucuju zkusit, samozrejme je to vic nez jenom vytoceny zapesti, ale asi bys musel zkusit poradne

                0 0
        • McBlacky  

          kdybys zkusil na tom jet víc než 10hodin v kuse tak bys mluvil jinak. Už jen rohy na rovný rodla jsou obrovskej posun pro dlouhý jízdy.

          Na silnici se dá nastavit i málo položený posed – dneska trend u všech značek.

          0 0
          • arny71  

            10+ hod jízdy v kusu nejezdí přes 99 % cyklistů. Zas bych tu argumentaci tolik nehrotil do extrému. Někomu holt berany nevyhovují.

            0 0
            • tromboonen  

              OK, možná nejezdí, ale Blacky to asi myslel tak, že tam se to zaručeně projeví, zatímco vy argumentujete nějak takto: jezdím kratší trasý, tak můžu mít nevhodnou pozici, ono se to neprojeví… jakmile to vyzkoušíš, zjistíš, že je to léty prověřené nejlepší řešení na silnici, kde neměníš polohu na kole jako v terénu na MTB…

              0 0
              • Yura  

                Napsal si to spatne. Není to o nevhodne pozici, ale o nemoznosti menit tu pozici… :)

                0 0
                • tromboonen  

                  Jo, souhlas, porad to tu opakujem, ale zastanci rovnejch to proste neberou – v terenu to nepoznas, protoze casto menis teziste, pozici, vstavas atd., ale na asfaltu je to poznat hodne…

                  0 0
                  • McBlacky  

                    pokud jezdíš roviny tak o to víc. V rolling hills se taky namakáš

                    0 0
          • MichaelSimek  

            jel jsem na biku 10hodinovy vyjizdky hodnekrat, 6+ vyjizdky ani nepocitam…ver mi ze vim co me sedi a ochpu si na rodlech rovnych najdu spoustu…je fakt ze sinlicku nemam nejak extra vyladenou co se posedu tyce, ale ja jsem dost neohebnej a zaroven mam siroky ramena a velky ruce, berany me nikdy nesedli at jsem zkousel co jsem zkousel a driv jsem jezdil o hodne vic na silnickach

            0 0
          • pelhrimov  

            Jezdí letos Jarda Kulhavý s rohy? Asi nejezdí, tak to znamená jediné, všichni experti budou tvrdit, že rohy jim nevyhovují :) Také jsem kdysi slyšel, že kolo s rohy neberou v Praze do některých hogo fogo servisů :)

            0 0
            • Martin  

              jestli není lepší být vidlák a módu nesledovat… ušetří to spoustu nervů

              0 0
        • JSt  

          mit moznost chytnout rodla dole vidim jako velke plus. foukne ti, chytnes se niz a hned mas mensi odpor vzduchu. boli te osezeny zadek, nemusis jit ze sedla, ale chytnes se niz a hned sedis na trosku jine casti zadku. jako dalsi moznost uchopu rodel nevidim jako az takovy prinost, pac jen na vrsku oblouku se da pohodlne drzet minimalne peti zpusoby. ;-)

          jels, nebo videls alespon nekdy na te silnicce vubec nekoho jet? :-)

          0 0
          • tromboonen  

            Asi tak nejak, ale predpoklada to dokonale padnouci velikost a vychytane neastaveni, coz vetsina lidi co to jen vyzkousi a zavrhne nemela..

            0 0
          • MichaelSimek  

            mam silnicku, jezdival jsem na ni hodne, pokud je tohle tvuj argument, tak nebudu odpovidat

            0 0
            • JSt  

              pak nerozumim tomu, jak muzes napsat, ze mas jen dva uchopy za vrsek riditek, kdyz jen za paky se bezne drzivam dvema zpusoby a obcas je chytnu tretim. ;-)

              0 0
              • MichaelSimek  

                protoze jsem bral zaklani, ne kazdech par cm rozdil…jak rikam, na biku tech ochpu je taky dost ted jsem zrovna prijel z prace tak jsem koukal jak ruzne drzim rodla a pozice zad a pouzity svaly trupu atp jsou dost rozdilny pri kazdym a bez rohu jsem jich napocital 6

                0 0
      • abernas  

        Na silničce jsem to zkoušel a držel jsem to buď za brzdy nebo nahoře hned vedle představce, takže v podstatě rovná řídítka (2 polohy) To tak mám i na horákovi (gripy, rohy)

        Mám radši vzpřimenější posed a proto jsem začal zvažovat i tady ty fitness věci :-)

        0 0
        • Bat_CB  

          Moznosti drzeni na beranech se podstatne vice, ale jak pise Yura, na 30 km asi ani nebudes mit potrebu hledat dalsi:)

          0 0
          • tromboonen  

            To je zas flame na berany:)

            Jo, 30 km s rovnyma rodlama ujedu, ale jde o to, že na fitnes kole je to většinou i o tom, že je to kratší, máš rovný nebo naopak ohlý záda a šlapeš jen nohama, nezapojuješ horní část trupu… těžko vysvětlovat někomu, kdo nejel na správně nastavené silnici… což zdá se je většina zastánců rovnejch rodel tady (jen dvě polohy atd, fobie ze závodního posedu, kterou sdílím, ale ten není vůbec nutný, právě naopak)…

            Ta GT Grade nebo něco podobného stojí méně než tyhle fitness hrůzy, bikeři to snášej protože to není typická silnička a zaručuju, že ve vhodné velikosti/nastavení se mu na ní na silnici pojede líp, terén taky zvládne.. ale každý svého štěstí strojvůdcem, já bych za tohle 35k plus nedal, to už radši lehkou stavbu na kros rámu, ale jak říkám, na asfalt patří silnice (a pro bikery aspoň něco jako ta Grade)..

            0 0
            • MichaelSimek  

              to co rikas je pravda, nemam ji spravne nastavenou a zavodni posed me nesedi…nadruhou stranu na biku jsem se neco nasedel a tech pozic na rodlech je taky o dost vic nez tvrdi silnicari

              0 0
              • tromboonen  

                Furt dokola, kdybys ji mel spravne nastavenou – na nezavodni posed, vcetne nuanci jako reach, drop a poluha pak, ale to trva nekdy dost dlouho nez to clovek vychyta = uvidis, ze to bude na silnici vzdy pohodlnejsi/va­riabilnejsi nez rovna rodla… a o tu variabilitu jde predevsim..

                0 0
                • MichaelSimek  

                  asi nema cenu se o tom hadat, protoze ja nesouhlasim, vim kolik moznosti mam na mojem kole…idealni bude vyjizdka a porovnani pind…teda moznosti uchopů

                  0 0
                  • tromboonen  

                    Jo jasne, ve finale je to kazdyho volba, jen je treba uvedomit si, co to obnasi a porovnavat porovnatelne :)

                    0 0
                • obda  

                  Mas nejaky navod jak rychle a dobre nastavit silnicni kolo – ted teda mysllim specialne vyber vhodnych beranu? Casto to stoji hromady casu a penez …

                  0 0
                  • tromboonen  

                    Krok 1 spocitat se na http://www.competitivecyclist.com/…atorBike.jsp a zvolit vhodnou velikost a geometrii ramu (hlavne delku a drop, vice info viz temata v sekci silnice)

                    Krok 2 nastavit to podle tehle informaci:

                    zaklad https://www.youtube.com/watch?…

                    podrobnejsi http://www.bikefit.com/…d-bikes.aspx

                    Co se tyce beranu, lidi s delsima nohama a kratsim trupem, nebo lidi co se nechtej ohybat a vychazi jim spise vetsi drop, zensky a lidi s mensimi dlanemi vetsinou oceni kompaktni rodla, co nejmensi reach a drop, za me super FSA Omega Compact nebo FSA Vero a podobne

                    Lidi co maj naopak dlouhy ruce a trup, jsou ohebni a potrebujou vic natahnout preferujou hluboka rodla a casto ruzne zalomena (Ergo atd.).. neni muj pripad tak neporadim

                    Nastaveni oblouku a pak viz ten clanek

                    0 0
                    • obda  

                      Super, krok 2 mne právě zajímá. (Jinak na CC jsem si geometrii nechal spočítat už drahně let zpátky a vyšly mi rozměry, které nikdo nevyrábí :( Tedy krátký a vysoký rám s hodně položenou sedlovou trubkou (problém je hlavně to poslední, tolik offsetem sedlovky nedorovnám). A tolik na silnici nejezdím, abych byl ochoten vrazit prachy do custom rámu. Tak jsem si říkal, že bych alespoň zkusil jiný rodla než ty mý klasický Kuboje z roku 1993 (nicméně to asi znamená i investici do představce a adaptéru na palcovou vidli.)

                      0 0
                      • tromboonen  

                        Ja potrebuju taky kratky ram – teoreticky i vysoky, ale to neni problem, to se dozene sedlovkou, naopak lepsi pohodli kdyz je hodne vysunuta, jen si ohlidat drop.. s uhlem sedlove trubky, respektive offsetem nemam problem, pokud to mas ze stejneho duvodu jako ja, tedy dlouhe nohy kratky trup/ruce, melo by to byt taky v poho, tam bych uz udajum z CC neveril a nastavil to podle toho videa.. kdyby to nevychazelo (coz bych se divil, musel bys mit nepomer i mezi delkou stehen a lytek), tak jsou sedlovky s nulovym offsetem, nebo se to da v nouzi i obratit..

                        Kompaktni rodla se fakt vyplati, jak pise Hroch zkrati to posed i o par cm.. navic se to mnohem lip drzi a dosahnes i na dropy – tedy pri nasem druhu postavy..

                        0 0
                        • ˘Ö˘ Krab  

                          CC, podle mých zkušeností, právě tím, že měří délky segmentů končetin zvlášť, tak jejich vliv promítá do nastavení.

                          Ohledně videa a délky představce (zákryt s nábojem) – toto je nejslabší místo. Schválně se zamysli, jak se bude zákryt či nezákryt lišit podle různých oblouků řídítek a hlavně jejich dropu oproti sedlu. Hraje tam roli délka krku, způsob uchopení řídítek a celkově posed … o lehce odlišných předsazeních vidlic a jejich sklonech nemluvě.

                          0 0
                          • tromboonen  

                            Jo, asi jo, ale jako prvotni voditko to neni spatne, ja podle toho poprve zavetril, ze je neco v neporadku..

                            0 0
                        • Hroch obojzhivelnyj  

                          Novy kompaktni 3T Ergonova maji pozici v drzeni za paky o 2 cm dal dopredu nez stare klasicke Cinelli 64-Giro d'Italia. I kdyz maji 3T papirove skoro o 1 cm delsi reach. Cinelli 64 Giro jsou nejkratsi riditka o kterych vim. Nastaveni pak viz fotky v profilu, tedy na te ridleyne jsem to jeste posunoval.

                          Dobra zprava pro Obdu je ze na ty cinellky muze pouzit stary predstavec a ze se stale vyrabi v klasickem prumeru 26mm, spatna ze ojety se spatne shani a novy od cinelli jsou relativne drahy.

                          Ale za vyzkouseni by to urcite stalo, proti tomu co mas v profilu jsou rozhodne kratsi a melci. Alinceb ma urcite nejaky pod posteli :-)

                          0 0
                        • obda  

                          Prave ze mam nepomer mezi delkou stehen a lytek (dlouha stehna oproti kratkym lytkum). A pocitove jsem mel vzdycky tendenci se posouvat na sedle dozadu, i kdyz jsem o spravnem posedu a CC nic nevedel. A nepootrebuju nulovy offset, ale co nejvetsi offset ;) No a timhle posunem vzad potrebuju jeste kratsi ram, nez by k memu kratkemu trupu normalne patril :( Jo a vysokou hlavovku, protoze neohebna zada.

                          0 0
                          • tromboonen  

                            Tak to ses teda dobre stavenej :)

                            Zkus ram podle vysledku CC (a jestli ses meril pred lety zkontroluj jestli spravne), sedlo nastav podle toho videa (kolmice od kolene na osu pedalu, nekdo rika, ze to taky neni presne, ale me to funguje, plus zkontroluj pak vysku), uvidis.. u maleho ramu se vysunutum sedlovky dostava sedlo dozadu.. neco s vetsim offsetem by se snad taky dalo sehnat, ne?

                            0 0
                      • jIrI___  

                        Pokud by ti nevadila ocel, tak custom rám od Werku z obyčejných trubek by zas tak draho nemusel vyjít.

                        0 0
                  • Hroch obojzhivelnyj  

                    IMHO to je opomijene nastaveni ktere dokaze udelat veliky rozdil. Tvar, predsazeni, natoceni riditek a pozice paky udelaji predozadne i vertikalne nekolik centimetru, a k tomu delka predstavce… Viz nastin pozice pak

                    http://ruedatropical.com/…ar-geometry/

                    No a samozrejme nejsou vzajemne nezavisle. Zkouset zkouset zkouset. Mi to trvalo asi 2 mesice nez jsem byl spokojeny a treba jsem zjistil ze mi vyhovuje mit paky vtocene lehce dovnitr.

                    0 0
                    • obda  

                      Oběma díky za odkazy ohledně beranů :), tohle právě moc zmáklé nemám.

                      0 0
        • tromboonen  

          Zkoušet chvíli jet na něčem, co není ideálně nastavené a když berany předem zavrhuju a zkusit delší vyjížďku na pasujícím a dobře nastaveném kole je rozdíl..

          Garantuju Ti, že kdyby sis dal práci a zkusil třeba 50 km na fitnesu vs. dobře nastavené endurance silnici poznáš to… o vzpřímeném posedu to není = relativně vzpřímený je dnes na silničkách pro hobíky běžný, ale neznamená to, že máš záda svisle, to je pak špatně a budou Tě bolet, protože nemáš žádnou váhu na rukou, neodlehčuješ prdeli a nepoužíváš horní polovinu těla.. jasně že není ideál záda vodorovně a ruce v dropech jako profík, to normální hobík nedá, max chvíli z kopce, ale správný uvolněný silniční posed (nenatatžený, mírně pokrčené lokty, správný úhel zad… jsou na to videa a články) spolu s možností variability polohy jak rukou tak i zad/těla, což zdaleka nejlíp umí berany, je vždycky lepší než cokoli, čeho dosáhneš na fitnes kole.. ale těžko přesvědčovat někoho, kdo to nezažil a nemůže srovnat..

          0 0
      • Manzak  

        Precetl jsem dotaz zakladatele, trochu se pousmal, a rikam si, schvalne kdy mu nekdo zacne cpat silnicku, prestoze prave napsal, ze se ji zbavil, protoze mu nevyhovuje. Tvl, a hned prvni prispevek pod tim a je to tu :D

        Ja bych mu to necpal za kazdou cenu, proste kazdymu vyhovuje neco jinyho, a myslim ze to co si vybral sedi presne k tomu na co to chce. Kazdymu nesedi berany.

        0 0
    • mr.garisson  

      S tím fitnessem můžeš i do terénu. ;) Do práce ideál. Já jsem si překopal staršího krose od Demy a lepší, než brousit asfalt na horákovi. Jestli to budeš mít čistě na dojíždění a občas to střihneš terénem, tak myslím, že super volba.

      0 0
      • Yura  

        Jestli by vyslo levneji to MRX s pevnou vidlou co sklada Scalar, tak bych sel do nej. Vypada to dobře a podle plastu muzes jezdit v terenu a nebo letet po silnici. Ta kategorie fitness kola to je strasny.. :)

        0 0
    • Goratrix  

      Tak kedze som vlastnikom Roadlite 6.0, zatial najazdenych nieco cez 1000 km s absolutnou spokojnostou, tak zopar poznamok:

      Kupoval som ho na jazdenie v okoli Bratislavy a rakuskych cyklotrasach (Neusiedler See atd…), vylety tak okolo 150, max 180 km. Predtym som jazdil 10 rokov na starom HT MTB a nikdy som nemal ziadne problemy s chrbtom, krkom ani nicim inym, takze som sa snazil zohnat novy bicykel s rovnakym posedom, co sa mi uplne presne podarilo… Roadlite v mojej velkosti XL ma pri spravne nastavenej vyske sedla, trojuholnik stred-sedlo-riaditka uplne rovnaky ako moje stare MTB. Co sa tyka geometrie, tak Roadlite NEMA cestnu geometriu, ale je dlhsi. Pekne je to vidiet na velkostiach reach a stack pri porovnani trebars s Endurace. Ked som ho vyberal, tak v uzsom vybere som mal este Specialized Sirrus a Cube SL Road, obidva su vyrazne kratsie a maju ovela vyssiu hlavovu trubku. Sirrus XL ma napriklad o 2 com kratsi reach a o 4 cm (!!!) vyssi stack, a navyse aj pozitivny predstavec, takze riaditka su niekde uplne inde (Roadlite ma –6 stupnov).

      Co sa tyka silnicky, tu som vedel ze nechcem, nemam rad barany, nemam rad ten posed, ani celu tu silnickovu kulturu :) myslim ze ak niekto vie ze silnicku nechce, a vie aj preco, tak fitness je idealny a netreba pocuvat tie kecy o tom ze je to „prasopes“. Okrem toho som si povedal ze ho nebudem setrit, a pouzivam ho ako okrem asfaltu aj na taky light cross, brutalne rozbite asfaltky, a polne cesty pri Dunaji a podobne, uplne bez problemov. Kolesa su MTB (Mavic Crossone), cakam ze to vydrzia v pohode.

      Vybava 6.0 je za 999 euro fantasticka, podla mna kupovat 7.0 ani nema vyznam… 6.0 ma komplet 105 5800, karbonovu sedlovku, a tie kolesa, aj ked o 300 g tazsie, su myslim odolnejsie nez tie DT Swiss v drahsej verzii. VCLS 2.0 sedlovku som nechcel tiez, kvoli potencialnym problemom s udrzbou. Kazdopadne vybava trebars Specialized Sirrusu vyzera v porovnani ako zly vtip.

      Jasne ze silnicka je nieco ine, ale na moj konkretny typ jazdenia (a myslim ze aj autora threadu) je fitness uplne super. Na hradzi su ma aj tak schopni predbehnut len hardcore silnickari, a niekedy je celkom sranda pozorovat tie pohlady ked vidia ze niekto s rovnymi riaditkami a vzpriamenym posedom nema problem drzat tempo :)

      0 0
      • Yura  

        Jako divam se na to a je to dobry kolo, ale je to proste furt silnicka bez beranu, coz by me neskutecne sralo, když bych letel po rovince a nemohl se proste chytnout dole v obloukach. :) Znam to z MTB na slickach s pokrcenyma rukama, abych se trochu „zaerodynamnil“. :D Nic pohodlneho.. Ale na tom MTB muzu aspoň prasit, přes patniky apod.. kdezto s timhle fitnessakem asi moc ne. Proste jak tu někdo psal, ze takove kolo spojuje nevyhody silnicky a MTB dohromady heh..

        0 0
        • Goratrix  

          „takove kolo spojuje nevyhody silnicky a MTB dohromady“

          No ale co konkretne by si teda mal kupit clovek, ktory jazdi 95% po asfalte (cyklotrasy, nie cesta), chce cestne prevody (Roadlite ma 50/34 a 11–32) a zaroven z nejakych dovodov URCITE NECHCE silnicku? Pre mna osobne by MTB prevody boli nepouzitelne, 50/11 som uz parkrat realne pouzil.

          0 0
          • McBlacky  

            takovýmu těžko něco :)

            osobně bych oželel těch 5% mimo asfalt, přehodnotil svůj zakousaný postoj a koupil silnici. Asi ti tady doporučí krosku, ale pro takový poměr mi to přijde blbost.

            nebo si postav nějakou hydru a pak se ti BF kolektivně vysměje v sekci naše biky ;)

            0 0
          • tromboonen  

            Doporucil bych mu prave to GT Grade nebo neco podobneho, sirsi a kvalitni silnicni plaste a je to… nebude se bat, ze je to silnicka, pritom se na tom da nastavit optimum posed, teren to taky zvladne, ma to kotouce takze biker nema pocit ze to nebrzdi… sama pozitiva a socialni jistoty :)

            0 0
            • Goratrix  

              Az na sirku riadidiel. Je sice pekne, ako vsetci pisu, ze na baranoch moze mat clovek „rovnaky“ uchop na hornej casti ako na rovnych, ale to, ze sirka je niekde uplne inde akosi nespomenu. Ako som pisal, jazdim aj polne cesty a rozbity asfalt, a tam je tych 60 cm sirky prave akurat.

              0 0
              • tromboonen  

                Fyziologicky je u beranu vhodna sirka takova, abys pri uchopu za paky mel paze paralelne, to. že púri jizde do kopce drzis rodla nahore s malinko uzsim uchopem nicemu nevadi, protoze se zaroven trochu narovnas a mista na dychani je dost… to, ze jsou dneska na MTB v mode skoro metrovy rodla a bikeri pak muzou mit na beranech pocit menecennosti je jedna vec, ale sorry, jeste se mi nestalo, ze by mi na jakkoli spatnem asfaltu, ba ani na sotoline, polnacce ci lesni ceste, ktere bezne na silnici nebo CX jezdim, pripadalo, ze neco nezvladnu ciste kvuli sirce rodel… to fakt neni pravda = a pokud jde jen o pocit, nic Ti nebrani si koupit mega siroke berany = bude to sice vypadat hrozne a docela blbe se s tim bude jezdit, ale proti gustu… :)

                0 0
                • McBlacky  

                  ted si myslím že ti chybí zkušenosti. Kdyby jsi na stejný kolo dal 700mm a 44mm tak rozdíl toho jak profrčíš cesty mimo asfalt je.

                  Není to tak velký, ale je tam. Můžeš totiž líp kontrolovat kolo v driftu a na hraně driftu. Což pro turistické pojetí je k hovnu, ale pro závodní nebo vyhrocený adrenalinový ježdění je podstatný.

                  Mám bajky s 61, 66, 70cm rodlama a jak je střídám, tak ten rozdíl je poznat.

                  0 0
                  • tromboonen  

                    Jo, to je pravda, zkusenosti v terenu s ruznymi sirkami rodel mi chybi, na MTB jsem jezdil vzdycky co tam bylo… ja spis reagoval na to, ze tady nekdo uplatnoval stejne pravidlo na berany (byt takove ty rozcapene na Grade), a ze prej na spatnem asfaltu (!) to bude nevyhoda a neuridi to… to si myslim neni pravda. a v terenu na takovem kole (kde tezko jedes nejakou hranu) Te to taky neomezuje..

                    Byl jsem pred 14 dny na Pálavě a nejak jsem se nepodival do mapy a zajel na CX na takový úsek co by se mu dneska řeklo single… jel jsem trochu pomaleji, protoze tam chodili lidi a nechtel jsem provokovat, pak tam byl sjezdik, hlina a rozpadlé skalky, jousek jsem jel se zadkem za sedlem a drzel jsem se za horni cast beranu tesne u rodel, kde mam druhe brzdove celisti, takze ruce jsem mel asi 15 cm od sebe a slo to… pravda nejake velke smyky do boku jsem nehazel..

                    0 0
      • tromboonen  

        Tak pokud Ti to umoznilo nastavit stejny posed, jaky se Ti osvedcil (zrejme proto, ze jako jedno z mala ma jinou geometrii nez typicke fitness jak pises), zaroven jses schopnej jezdit tak dlouhe trasy na rovnych rodlech a vyhovuje Ti to, tak proc ne – mozna, ze kdybys ty berany zkusil a mel je fakt dobre nastavene (poloha za paky by odpovidala Tve vyzkousene), tak bys na ne zmenil nazor, ale pokud Ti to funguje, neni problem.. tazateli jsme se jen snazili vysvetlit, ze obecne jsou berany na asfalt brany jako nejuniverzalnejsi reseni a neni duvod se jich bat… (zakladateli podivej se do vlakna o GT Grade, kupuji si ji vetsinou bikeri co berany nemusi a jsou z toho nadseni…)

        Rek bych to tak, ze nastavit optimalni super posed, ktery jsem schopen drzet 200 km na fitnes kole a ktery mi umozni zapojit i horni pulku tela je rozhodne tezsi, nez na pohodlne silnici s beranama, kde je proste ta variabilita… a ze jezdi kratsi trasy nehraje roli, pokud je to spatne, tak se to sice na kratsi trase neprojevi, ale porad je to spatne, nepojede se mu tak dobre a nevyuzije vsechnu energii..

        0 0
      • abernas  

        Můžu vědět, jaké jsou Tvé proporce?

        0 0
        • Goratrix  

          Vyska 190 cm, rozkrok asi tak 93 cm. XL mi sedi uplne presne… ked som ho vyberal tak som si napisal tabulku rozmerov Roadlite vs. Sirrus a skusal som si Sirrus v Specialized predajni. Podla neho mi bolo jasne ze je mi prilis kratky a riaditka ma prilis vysoko, a ze rozmery Roadlite by mi mali sediet, tak som si ho takto nepriamo vyskusal :) Odporucil by som ti pozerat najma na Reach a dlzku hlavovej trubky, a porovnat s nejakym bikom ktory uz mas a ktory ti sedi. Tie dlzky hlavovej na Sirruse aj na Cube SL Road su dost hrozne, Roadlite XL ma 19 cm, Cube SL Road 62 cm ma 21.5 cm, a Sirrus XL ma dokonca 22.5 cm.

          0 0
          • McBlacky  

            dá se to doladit představcem do negativu případně. Dneska v XL hlava 20–21 není nic divného ani u čisté silnice.

            Já mám 183/93 a s velikostma bojuju velmi. XL jezdit nemůžu protože je moc dlouhý reach a u L zase mám problém, aby stačila 400mm sedlovka ;)

            0 0
            • Goratrix  

              No lenze ja mam na Roadlite s 19 cm hlavovkou tiez negativny –6 predstavec, takze si ani neviem predstavit aky by som potreboval pri 22 cm hlavovke :) To je to co sa tu snazim napisat, ze on tento Roadlite ma fakt inu geo nez je bezne pri fitness od inych znaciek. Dlhsi ram, a vyrazne nizsie polozeny predok, takze geo je podobna MTB/crossu.

              0 0
    • Asook  

      Napiš jestli do prace jezdiš s batohem nebo ne.

      Ja třeba rano vozim svaču doklady mobil oblečeni a sem tam něco navic a na to vozim batoh . Jezdim na starem mtb

      s nejakymi no name plašti bez vzorku a vyhovuje.

      Nikdy neni jiste jake bude počasi až se budeš vracet odpoledne.

      Nevim jak se jezdi na silničce s batohem a jestli ty ho potrebuješ , ale skus myslet i na tohle při vyběru.

      0 0
      • tromboonen  

        Dobra pripominka, ale na silnicce s relax geometrii neni batoh vubec problem, jediny co si musis ohlidat je aby nemel prilis vysokou horni cast, respektive aby nesedel nahore a nelezl Ti zezadu pod helmu, ale to se da.. o vikendu jsem byl na turistyckym vejlete na CX s batohem a no probs..

        0 0
        • Yura  

          Ale na žiletce za deste bez blatniku nic moc.. Na vylety a sportovni vyziti na silnici žiletka bez debat, ale na ruzne jezdeni do práce, popojizdeni po meste apod. Proste MTB s pevnou vidlou na slickach a je to. Idealne to kolo ještě vzhledove vyladit do „rat“ stylu, aby to odradilo pripadne zlodeje a je to. :)

          0 0
          • tromboonen  

            POckej, to jako za deste na ziletce se neda jezdit s batohem a na MTB jo? S nepromokavym na obou a blatniky se taky daj dat na oboje.. bavime se tu o tom, co lip jede na asfaltu a kde mas lepsi posez..

            0 0
    • Goratrix  

      Este zopar fotiek. Kvalita je strasna, neboli fotene za ucelom prezentacie, takze poprosim odpustit si kritiku na kvalitu fotiek. Postujem ich len preto, aby si autor threadu mohol spravit predstavu, kedze live fotky tohto modelu na nete prakticky neexistuju.

      http://i.imgur.com/4cpWrxB.jpg

      http://i.imgur.com/XVsP0hS.jpg

      http://i.imgur.com/dGwZIk9.jpg

      0 0
      • MrtweyUbrus  

        Kolo pěkný, jen ty hrozný platformy…

        0 0
        • Goratrix  

          Platformy boli pribalene, tuto sezonu posluzia, na jar pred buducou sezonou mam v plane vymenit…

          0 0
      • abernas  

        Díky moc za fotky. Narazil jsem přesně na ten problém. Chtěl jsem nějaké reálné fotky a ony nejsou. Jinak pěkná koza :-))

        0 0
    • MrtweyUbrus  

      Mám taky hybrida na dojíždění do práce a rovný řídítka jsou ok pokud se jede do cca 40km, na delší trase i přesto že mám Ergony nevím kam s rukama, Berany jsou určitě ergonomií jinde.

      0 0
    • kycerjaska  

      Jsem oběma rukama za silničky MTB, jelikož jezdím na podobném, do většího průměru kol ani ne koukám, stačí mne 26. Kolo bylo pořízeno tento rok v bazaru, byla to láska ne první pohled, ani vteřinu jsem ne váhal.

      P.S. Mam rad kola 90 let, to byla fakt velká výjimka ze jsem koupil kolo z roku 2004.

      0 0
      • Yura  

        Presne podle mého gusta na praseni po meste. :) Teda az na tu sedlovku to je dobrej ulet. :D Btw co to stalo a jak dlouho na tom ten před tebou tak jezdil? Jo a kolik to vazi? :))

        0 0
        • kycerjaska  

          Kolo stalo sedmičku, ani ne tuším kolik ujel ten člověk co byl prvním majitelem, ale já to odhaduji na 1000 maximálně na 3000km, rám má jen několik oděrek, jinak vše v skvělém stavu. Jediné co jsem tam dal, tak to Schwalbe Marathon. Kolik váži ne tuším, v popisu napsáno 10,7. Co se tyče sedlovký, jsem tak zvykly, bud mam dlouhé nohy.

          0 0
    • jirkous3  

      Já jsem byl v podobné situaci jako ty. Jezdil jsem 26 MTB a před tím silniční závodničku. Když jsem zvažoval nové kolo, tak mě taky zaujalo fitness. Nakonec jsem ho koupil a jsem velmi spokojený, oproti MTB je to úplně jiná jízda. A oproti závodničce je fitness pohodlnější. Rám je stavěný na trochu rovnější posez. Zde hodně kritizovaná rovná řídítka mají taky na stezce výhody. Hlavně velmi rychlý přístup k brzdovým páčkám, to člověk ocení třeba když míjí pejskaře. Taky úchop je mnohem pevnější než na beranech, obzvlášť když se chceš třeba napít a řídíš jednou rukou. Takže jako cyklista, který prošel i MTB i silničku bych ti fitness na dojíždění do práce rozhodně doporučil. Jen si dej pozor – pokud budeš chtít jezdit nejen v létě – aby tam šly blatníky. Některé fitness mají moc úzkou přední vidlici.

      0 0
      • platypus  

        Kašlat na kompromisy, třiadvacítkové plášťe, osm atmosfér, berany… Třicet kiláků je dost, sám to jezdím, nazpátek si to prodloužím, někdy, teď jsem si půjčil od manželky trekingové kolo, za dvě hodiny 30km,jak na tom můžete jezdit:-D

        0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          Manželčino kolo musí být vždycky to nejvíce jedoucí kolo v rodině! Hleď s tím něco udělat.

          0 0
          • platypus  

            ;-)…vyjel jsem do přírody, změna, jiný profil. Ale na rychlý přesun opravdu silničku, samozřejmě že každýho věc.

            0 0
    • abernas  

      Pánové trošku se nám to tu sice zvrhlo na boj silničkářů a těch druhých, ale přečetl jsem si všechny vaše názory a kupodivu mám pořád chuť to s tím fitness kolem zkusit. Silnice jsem se teď zbavil, takže nemá smysl lámat mě, abych si ji koupil znova. Vždyť bych se s ní nemohl doma ukázat :-))) Ale ne. Opravdu mi vadily ty berany, vadil mi posad, vadilo mi, že nemám brzdy v dosahu a že když chci zabrzdit, tak spíš jen přibrzdím (to na stezce plné pejskařů a bruslařů nebylo kdo ví co). Vlastně vůbec netuším, co se mi na silnici líbilo. Asi bych musel hodně přemýšlet, abych na něco přišel.

      Ten Canyon ve verzi 6 taky není špatný. 3/4 kila sice navrch, ale cena úplně jinde a 105ka už je taky slušná sada. Ale nechci se upínat jen na toto jedno kolo. Času na výběr je dostatek, takže zkusím pohledat. A nebo kdybyste měli nějaký typ, tak klidně navrhněte varianty. Děkuju všem za předešlé názory

      0 0
      • Manzak  

        Kdyz mas chut koupit si to fitness tak to udelej, a vubec se tady na to neptej.

        0 0
      • jirkous3  

        Zkus se podívat i na fitness Lapirre Shaper. Já na něm mám najeto 6000 kiláků a bez problémů. Ta jejich ergonometrie rámu mi seděla mnohem více než Merida a Specialed.

        0 0
        • Goratrix  

          Vyzera pekne, ale v XL velkosti Reach 390 mm? To je strasne kratke, Roadlite XL ma 432 mm.

          0 0
          • jirkous3  

            Ony se ty fitnessy prakticky nikde nadají vyzkoušet a tak jsem si vybíral tak, že jsem si podle fotky udělal CAD výkres starého kola a nového. Ty pak porovnal a vybral to, které se nejvíc přiblížilo. No a protože už jsem starší člověk, krátká rámovka mi vyhovuje. Někde jsem taky četl, že délka rámu je jedna z věcí, které odlišují firmy, které použijí na fitness rám ze silničky a ty co mají samostatně vyvinutý. Fitness by měl nabídnout více vzpřímený posed, není to kolo na závodění. Lapierre má ještě jednu vychytávku, představec se dá pomocí dodané vložky otočit do čtyř poloh a tak si můžeš upravit polohu řídítek. Docela praktické.

            0 0
        • abernas  

          Vypadá opravdu pěkně, ale když už tak bych tam chtěl kotouče.

          Problém je, že těchto „kočkopsů“ se moc nevyrábí a tak jsem našel zatím jen toho Canyona, Cube SL Road, Meridu Speeder 500, teď teda toho Lapiera a tím to asi končí s těch nadprůměrných ale ne ještě nejdražších

          0 0
          • jirkous3  

            Ještě je myslím Focus Arriba, Cannondale Quick Speed, Scott Metrix, Trek FX, Giant FastRoad. Otázka spíše je, co bude skladem. Já jsem to řešil loni touhle dobou, ale už to bylo hodně přebrané.

            0 0
      • Goratrix  

        Ako som pisal vyssie, ked som to riesil, tak jedina rozumna alternativa ktoru som nasiel bol prave Cube SL Road, ktory spominas aj ty. Jeden z tych dvoch najvyssich, but 105 alebo Ultegra. Dovodmi proti bola nakoniec menej vyhovujuca geometria (kratsi ram, vyssia hlavovka), nemoznost vyskusat (v pripade Canyonu bezproblemova moznost vratenia do 30 dni) a hlavne to, ze v case ked som to riesil (april 2015), uz bol SL Road komplet vypredany.

        Specialized Sirrus ma tragicku vybavu aj geometriu, Rose ma fitness bike ktory je tiez extremne kratky, Merida Speeder je este vacsi ulet (25 cm!!! hlavova trubka v XL velkosti), a potom ostali uz len lacne znacky, ktore maju horsie vybavy nez 105/Ultegru, alebo naopak luxusne zalezitosti ako BMC Alpenchallenge:

        http://www.bmc-switzerland.com/…ge-ac01-105/

        0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Jsi už druhý v krátké době (jirkous3 byl první), který hořekuje na silniční brzdy. Silnička i s ráfkovými brzdami – v závislosti na volbě špalků – hladce a efektivně brzdí i z horního úchopu (platí minimálně pro páky Ultegra 6700 + špalky Coolstop losos & losos/black , brzdy Oval R700 a ráfky Mavic).

        Fakt je ten, že na silničce se musí hodně dopředu přemýšlet a reakční době a prodlevám přizpůsobit výchozí rychlost. Za mě silnička na cyklostezku nepatří. I když to třeba jde, tak ani přes vesnice a po městech nejezdím na silničce 30+, ostatní na to nejsou připravení.

        Otázkou podle mě u Tebe není, jestli řídítka rovná nebo berany. Otázkou je, jestli pevnou vidli karbonovou nebo lehkou vzduchovou. Resp. jestli hotovku nebo stavbu.

        0 0
        • jirkous3  

          Možná jsem si nerozuměli, já proti silničním brzdám nic nemám, na Shapperu je mám ostatně taky. Spíše mi šlo o páčky, které máš prostě rychle na dosah. A to se na cyklostezkách hodí. Pokud si můžeš volit trasy a jezdit po silnicích bez velkého provozu, je to docela jedno. Jenže do práce musí jet člověk prostě kudy to jde a někdy je to prostě po hlavní silnici, což je masakr. No a mnohokrát jsem na cyklostezce – hlavně kvůli pejskařům – byl hodně rád za možnost rychlé reakce, ty neviditelné vodítka jsou v poslední době hodně oblíbené. Jinak proti silničkám nic nemám, jezdil jsem na nich čtvrt století a nedám na ně dopustit.

          0 0
          • tromboonen  

            No pokud nemas na silnicce paky na dosah, tak je to ten pripad, ze ji mas spatne nastavenou a jezdis i na rovine na horni casti rodel… na dobre nastavene silnici je nejpohodlnejsi uchop zhora za paky a tam ubrzdis vsechno, i dvema prsty, tedy pokud to mas dobre udelane a pouzijes lepsi spalky… to jsou ty povery o silnickach..

            0 0
            • jirkous3  

              V mém případě už nebyla potíž v nastavení, ale ve věku. Prostě už se tak nepředkloním jako za mlada, fitness rám je kratší a poskytuje vzpřímenější posez. Ale nejde jen o délku rámu nýbrž i sklon vidlice atd. Prostě fitness, ačkoli to na první pohled nevypadá, je jiné kolo. To chce prostě zkusit.

              0 0
              • tromboonen  

                Ne vazne, spravnej nezavodni posed na moderni nezavodni silnici je pohodlnej v uchopu za paky, zvladne jej kazdy, leda ze by mel sesroubovanou pater, ale to mu pak ani ten fitness nepomuze… a v tom uchopu za paky mas prsty na brzdach a zabrzdis kdykoli kdekoli, pokud to nemas blbe udelane nebo to neni uplna sracka..

                0 0
            • Yura  

              Tak i profici jezdi hodne často v uchopu za paky, jen proste pokrci lokty do praveho uhlu. Bych řekl, ze to je ještě vic aero nez uchop dole, proste posed defakto jako na TT koze, jen mají ty ruce dal od sebe.. Ale dolni uchop je pohodlnejsi, ze muzes propnout ruce no.

              0 0
              • tromboonen  

                Ty snad na silnici jezdis, ne? Mluvil jsem prece o uchopu za paky, tam se vsichni drzi 90% casu.. reagoval jsem na jirkouse, ktery nemel na silnicce s beranama paky v dosahu = tedy mel to spatne nastavene-prilis dlouhe a nedrzel se na rovine za paky, ale za horni cast rodel = proste spatny posed, kdyby jej vyresil (a na to nemusi bejt gumovej mladas), problem zmizi a netreba kupovat fitness kolo s rovnyma…

                0 0
                • ˘Ö˘ Krab  

                  90% času se za páky nedržím. Možná nejčastěji se držím shora za oblouk, kde rovná část uhýbá k pákám. Často ještě před pákami, pak za páky, pak dole. Za rovnou část nemám potřebu se chytat vůbec, proto tam mám trvale tachometr a velkou blikačku na AA.

                  Úchop za páky i dole už mé maličkosti umožňuje lehce snížit odpor vzduchu a jet rychleji.

                  Ještě zapomínáš, že podstatnou proměnnou pro variabilitu úchopu je drop řídítek oproti sedlu :-)

                  0 0
                  • tromboonen  

                    Jo, taky se tam ruzne posunuju, ale byla to reakce na to, ze na silnici je to nebezpecne, protoze se drzime daleko a nemam paky v dosahu… kdyz jedu po cyklostezce nebo nejde kde vim, ze budu potrebovat brzdit, proste je v dosahu mam, a nemusim kvuli tomu do dropu..

                    0 0
                  • Yura  

                    Zajimave, jak dřív zavodaci měli rozdil sedlo, berany minimalni a aero posed tak měli diky delšímu ramu, dneska je to zase naopak.. Ja osobne nechapu, jak někdo muze jezdit na kole, kde ma rozdil mezi sedlem a riditkama třeba 20cm.. :)

                    0 0
                • jirkous3  

                  Ono se to tady scvrklo jen na ta rovná řídítka, ale to je jen nejviditelnější změna. Ve skutečnosti je jízda na fitnessu prostě jiná než na závodničce. To víš, že když jsem se se závodkou měl loučit, zkoušel jsem jiné představce, dokonce si půjčil menší kolo a taky skoušel kolo na cyklocross. Jenže pak jsem zkusil fitnessko a zjistil, že je to prostě o něčem jiném. Kdybych to zjednodušil, závodka je více na silnici a fitnessko zase na stezky. To kolo je mnohem ovladatelnější při malých rychlostech, na širších gumách a nižším tlaku lépe zvládá nerovnosti. Nemá sice takovou akceleraci, ale zase se na něm pohodlně jede i s jednou rukou. Jízda je taková více „vyhlídkovější“. Já zde to kolo nechci chválit do nebes. Prostě je to jiná jízda než na závodce, pokud znáš někoho s fitnesskem, zkus to. Možná nad tím mávneš rukou a řekneš: „nic pro mne“, ale rozdíl poznáš určitě.

                  0 0
                  • ˘Ö˘ Krab  

                    Ale jo, zkoušet to nebudu, jsem celkem spokojen se svými stroji a jejich adaptacemi.

                    0 0
                  • Goratrix  

                    „Jenže pak jsem zkusil fitnessko a zjistil, že je to prostě o něčem jiném. Kdybych to zjednodušil, závodka je více na silnici a fitnessko zase na stezky.“

                    Aspon niekto to tu chape :) Ja som hned na zaciatku svojho prispevku o Roadlite pisal, ze som si ho kupoval specificky na jazdenie po okoli Bratislavy a rakuskych cyklotrasach. Kto ich pozna vie o com je rec. Jazdit po tychto cyklotrasach na silnicke je podla mna barbarstvo :)

                    0 0
                    • tromboonen  

                      Tak jo, to souhlas, nevim jak v Rakousku, ale jezdit u nas po cyklostezkach na silnicce je problem, protoze jsou na nich deti, bruslari a ja nevim kdo jeste a kazdej jede pomalu a skace do cesty bez podivani, takze nejaka rychlejsi jizda bez neustaleho zpomalovani neni mozna… ale to je pak IMHO lepsi se na ty cyklostezky ******, nez si kvuli tomu kupovat extra stroj na jezdeni pomalu … pokud jsou ty cyklostezky prehledne a nepreplnene a lidi na nich se chovaji predvidatelne, coz bych tipnul ze v Rakousku je, pak IMHO stale dobre nastavena moderni turisticka silnicka pojede lip a lip se na ni budu citit..

                      A tazatel chce na tom kole dojizdet do prace po silnici a kousek po cyklostezce, kde predpokladam rano neni bruslarsky a kocarkarsky provoz… nevim, kdyz chci proste pohodlne a rychle jezdit po asfaltu, koupim vhodnou silnicku a trasu ji prizpusobim, pokud chci jezdit po cyklostezce kochacim tempem mezi bruslari, tak to muzu na cemkoli, i MTB jako to dela vetsina lidi, nemusim kvuli tomu kupovat fitnes ani silnici..

                      0 0
                      • abernas  

                        Ne ne. je to přesně naopak. Tazatel chce jezdit 80% trasy po stezce a zbytek dojet po silnici. To jen na upřesnění.

                        0 0
                      • jirkous3  

                        Myslím, že takhle ta debata může pokračovat donekonečna. Nejlepší je asi vyzkoušet co komu sedne, a to ať si koupí. Já jsem na silničce najezdil hodně tisíc kiláků, ale už bych se k ní nevrátil. Někdo jiný zase objeví kouzlo silničky i v pozdním věku. Proč ne? Každý jezdíme, jinak, z jiného důvodu a v jiných podmínkách. Buďme rádi, že je z čeho vybírat. Dle mého si Abernas zvolil dobře, fitness s kotoučovkami na 28 pláštích by na každodenní jízdu do práce za každého počasí mohl být fajn. Ještě jme tu taky nezmínili, že fitness má většinou přípravu na blatníky a někdy i nosič. To se může třeba teď na podzim hodit.

                        0 0
                        • Yura  

                          Jestli na to ma prachy tak proc ne, ale jinak bych řekl, ze je to zbytecne kupovat něco za takove prachy na jezdeni do práce. Kolo co sem dal Kycerjaska za 7000kc udela uplne stejnou službu..

                          0 0
                          • ˘Ö˘ Krab  

                            Na ježdění do práce jsem si koupil vloni RB 27,5", abych nehuntoval potmě silničku. A nelituji ani koruny.

                            Skutečně drahé je jen kolo, na kterém se nejezdí nebo se kterým není jeho uživatel spokojen.

                            0 0
                            • jirkous3  

                              „Skutečně drahé je jen kolo, na kterém se nejezdí nebo se kterým není jeho uživatel spokojen.“

                              ++ To se mi líbí.

                              0 0
                  • tromboonen  

                    Mluvis asi uplne o jinych silnicich, nez se daji koupit dneska v kategorii Endurance, nerkuli Adventure a ve spravne velikosti..

                    Vetsina fitness kol je naopak hur ovladatelna/a­gresivnejsi nez pohodlna moderni turisticka silnice (az na ta rovna rodla, ktera proste lidem co nejsou zvykli na berany dodavaji pocit bezpeci, pritom berany jak na nich muzes menit polohy a tim presouvat vahu a teziste jsou inherentne lepsi na uzpusobeni ovladatelnosti v ruznych situacich), ale kdo nezkusil, toho nepresvedcis…

                    Ja taky jezdil hlinu ram s agresivni kratkou zavodackou geometrii (ted myslim co se ovladatelnosti tyce), bal jsem se ve sjezdu na zvlnenem asfaltu sundat jednu ruku z rodel a napit se a od te doby co mam delsi rozvor a natazenejsi vidlu na endurance silnici tak to paradne drzi stopu.. proste dneska uz jsou silnicky u kterych tyhle argumenty neplati, zatimco fitness kolo je na tom paradoxne o dost hur

                    0 0
                    • Goratrix  

                      Fitness Canyon Roadlite je „hur ovladatelna/a­gresivnejsi“ nez silnicka Canyon Endurace??? Myslim ze si nesedel ani na jednom… davat taketo vseobecne vyhlasenia je dost odvazne.

                      0 0
                      • tromboonen  

                        Mas pravdu, tu Canyon fitnessku z toho MOZNA muzem vyjmout, psal jsi, ze ma jinou geometrii, kluci v Nemecku si s tim mozna pohrali, ale ja mluvil obecne o fitness kategorii, kde tech kol moc neni a moc se neprodavaj, a typicky to jsou koncepcne dost klasicke silnicky, jen protazene aby mohla byt rovna rodla, ale uhel vidlice a delka zadni stavby byva minimalni, coz je presne ten tocivy ale mirne nestabilni ram jako jsem mel na hline.. taky priprava na blatniky atd. byva na fitness spis vyjimka – myslim, ze ted se tak trochu inspirovali urban koly, kde tohle byva a ten ram trochu pozmenili, vcetne tech navarek, to je dobre, ale nektere turist silnicky to taky maj..

                        Na Canyon endurance jsem taky nesedel, ale maji podobne parametry jako jine endurance co jsem jel a jsem si jistej, ze nejsou hur ovladatelne nez jakykoli fitness

                        0 0
                        • Singlespeed  

                          Geometrii bych zase tak nemýtizoval. Stačí se podívat, jak čarují s úhly u GT Grade. Tam to lítá podle velikosti rámu u vidlice od 69 do 72 stupňů a u sedlové roury zase naopak od 74,5 do 72 stupňů.

                          0 0
                          • tromboonen  

                            Tak ze se tyhle uhly meni u ruznych velikosti je spis plus podle me, teda jestli se meni spravnym smerem, do vsech implikaci zas moc nevidim, ale rekl bych, ze mit stejne uhly pro velikost od 52 do 60 by naopak bylo spatne…

                            Ale ja jsem spis mluvil o offsetu vidlice (o kolik je predni naba pred prodlouzenim hlavovky) a delce zadi stavby… tyhle dva rozmery delaji kolo stabilni, dobre drzi stopu v zatackach, dobre se ovlada.. pritom vetsina fitnesu (dneska mozna u nejnovejsich uz se to zacina menit) byla v tomhle smeru spis hodne kratka a nestabilni, jako zavodni silnice, ze kterych vychazely..

                            0 0
                            • Singlespeed  

                              Když se dívám na fitness kola, tak je geometrie v porovnání se závodními silničkami úplně jinde. Delší zadní stavba 420–445 mm je normálka, stejně jako offset vidlice přes 50 mm a ležérnější úhly. Takže vesměs všechno, co jsi geometrii fitnessů vytýkal de facto neplatí, neboť je v mnoha případech úplně jiná, než sis myslel ;-).

                              0 0
                              • tromboonen  

                                A divas se na ta nejnovejsi – ktera teda vypadaj jako prodlouzene endurance, nebo na klasicke… Mozna jsem to dost nezduraznil, mluvil jsem o klasickych fitneskach, ktere byvaly trochu jine, ted se ty kategorie trochu sloucily/posunuly smerem k urban a endurance, asi jsem se nechal ovlivnit dojmem z tech o neco starsich co jsem videl nazivo.. pak ale teda nechapu, k cemu to je zvlast kategorie… to uz je fakt jenom pro ty, co maj strach z beranu

                                Ale pro vyrobce dobry, usetri na dualech (razeni na rovna rodla je o dost levnejsi, ne?) a proda to za stejne nebo draz nez silnicku :)

                                0 0
                            • Hroch obojzhivelnyj  

                              Ehm, delsi offset vidlice zkracuje stopu kola (o kolik je bod dotyku kola se zemi za prodlouzenim osy rizeni), tj. mene stabilni rizeni- ale stopa predniho kola samozrejme zavisi i na uhlu hlavovky.

                              0 0
                    • MichaelSimek  

                      proc jsou berany „inherentne“ lepsi na uzpusobeni ovladatelnosti, kdyby tomu tak bylo, nepouzivali by se nahodou i na kolech kde o tu ovladatelnost jde jeste vic nez na silnickach?

                      0 0
                      • Singlespeed  

                        Taktak, horská kola s berany jsou do budoucna další eso v rukou marketingu výrobců. Ultravariabilní úchop, skvělá ovladatelnost, co více si na bajku přát… :-).

                        0 0
                      • tromboonen  

                        Protoze muzes vice pracovat se zmenou teziste a polohy tela… ve sjezdech, pri brzdeni, v zatackach atd..

                        Na MTB je treba kdysi vozil jeden mistr sveta, ale to bylo asi z jineho duvodu.. az s tim prijdou marketingovi kouzelnici se docela tesim :)

                        0 0
                        • obda  

                          John Tomac je měl i na downhill :)

                          0 0
                        • MichaelSimek  

                          to si napsal uz v tom puvodnim prispevku, ale jaky je nejaky ten realny efekt…polohu tela i teziste umim menit celkem slusne na rovnejch taky a nektery pozice si s beranama neumim moc predstavit…

                          to ze jsou berany usper kvuli odporu vzduchu a „casovkarskym“ posedum je jasne, ale rekl bych ze jim davate trosku moc vyhod…kdyby tak vyhodne byli, tak je uz v 80mm verzi DH uz vozi

                          0 0
                          • jIrI___  

                            Na DH se jezdí i do kopce či několik hodin v kuse? Dotahuješ to do extrémů ;)

                            0 0
                            • MichaelSimek  

                              tady se mluvi o ovladatelnosti kola tedkon, takze nic do extremu nedotahuju…to ze do kopce a na zmenu uchopu pri delsich vyjizdkach jsou berany v pohode jsem nikdy nepoprel

                              0 0
      • abernas  

        Mám 188cm takže si myslím, že XL je pro mě velké. Mám smůlu, že jsem „hraniční“ a někde jsem četl nebo zaslechl názor, že pokud je člověk na hraně, měl by sáhnout spíš po menším rámu

        0 0
      • tromboonen  

        Sorry ze jsem tlacil do silnice a ani si neprecet, ze ses ji zbavil, ale tlacil jsem spis do te GT Grade, to neni cista silnice, pricemz plati, ze to porad je schopno lepsich a variabilnejsich posedu nez fitness… a ma to vse co pozadujes, kotouce, neshrbenej posed atd..To, ze Ti silnice nesedla, bylo na 90% spatnou volbou velikosti a nastaveni, plus mozna nezvykem jak rika Krab, bejt Tebou tak nez vyplaznu 35k tak jeste zkusim neco ve stylu te Grade, sorry, nenutim Te, jen jsem fakt presvedceny, ze je to univerzalnejsi kolo nez fitnes, ktere uz na nic jineho nikdy neprestavis (jina geo ramu)

        0 0
    • abernas  

      Tak pánové beranisti a rovnořídítkáři. Mám tady další námět k přemýšlení.

      Oslovil jsem Scalara, který už mi stavěl 2 kola a ten přišel s touto nabídkou. A i když jsem byl rozhodnutý pro toho fitnesse, tak se přiznám, že mě to docela nahlodalo. Možná není dobré ignorovat fakt, že takové kolo je víc univerzální a můžu si ho vzít i na chajdu na ježdění po trochu rozbitějším asfaltu. Přitom by mohlo být i dostatečně rychlé na svižnou jízdu do práce.

      rám Superior RX650 cross 21" nebo Force treking 22" nebo MRX 2012

      vidlice Force karbon pevná

      hl. složení MRX prům. ložiska + podložky karbon

      sedlovka Force Team karbon

      představec Force Team Spry

      řidítka Force Team karbon

      sedlo Force Alex Hole

      objímka pod sedlo

      kliky Shimano SLX 26/36/48, osa integrovaná HT II

      řazení Shimano SLX 3×10

      přesmykač Shimano LX

      měnič Shimano XT

      kazeta 11 – 36 Shimano SLX alu unašeče

      řetěz Shimano HG75

      kola Remerx light/náboje Remerx light (prům. ložiska, Alu ořech)

      pláště Schwalbe Kojak 35–622 kevlar nebo Challenge Gravel Grindel Plus 38–622 kevlar + 50,–

      duše Schwalbe light cross

      gripy Force silikon

      brzdy Shimano LX/páky Avid FR-5 V-brake

      lanka, bowdeny, koncovky

      Cena 21000

      0 0
      • Yura  

        Urcite bych sel do tohohle nez do toho canyonu, jen ten vyber ramu nic moc teda.

        0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          Tak ono záleží asi na aktuální dostupnosti.

          0 0
          • abernas  

            přesně tak, je po sezóně, takže je toho hodně vyprodáno a pochybuju, že si na zimu dělají nějaké zásoby, aby v tom měli uložené prachy. Navíc jsem dal požadavek co nejnižší hmotnosti a tyto jsou prý ještě lehké. Třeba MRX 2015, které by byly bez problému dostupné jsou skoro o 400g těžší než ten 2012 (poslední volný)

            0 0
            • Yura  

              Jasny, jestli se ti libi, tak je to fajn, ale jinak by urcite nebyl problém sam koupit ram, aby to na nej poskladal..

              0 0
      • jirkous3  

        Já bych sice šel osobně do kazety 11–28 nebo i 25, ale ono záleží i jaké kopečky jezdíš. Taky bych možná dal přednost silničním komponentům, ale to je taky jen takový osobní pocit coby silničáře. A pokud budeš jezdit po asfaltu, pláště šířky 28 by byly taky o něco rychlejší.

        0 0
        • scalar  

          To už by bylo lepší, kdyby si rovnou pořídil silničku, když se takhle zbaví všech (relativních) výhod crossového kola :-)

          0 0
          • abernas  

            konkretně myslíte pláště a převody?

            0 0
            • scalar  

              Jo, to by připravilo takové kolo o jeho větší univerzálnost, možnost uhnout z asfaltky, když se člověku zachce nebo tudy vede cyklotrasa, jezdit prudká stoupání po rozbitých cestách, sjíždět dlouhé sjezdy v horách po špatných površích…A sa­mozřejmě pohodlí dané širšími plášti s vyšším profilem.

              0 0
            • jirkous3  

              No jo, ale jak píše Scalar, bude to více na silnici. Což by Ti ale mohlo vyhovovat.

              0 0
            • abernas  

              No mám teď z toho hlavu jako balón, takže to musím všechno promyslet, zvážit a vstřebat. Jako Ty fitnessky jsou hezká kola, ale praktičtější je určitě tady ta skládačka. Přiznám se, že ty rámy mě dost brzdí. Je to všechno přebrané a ani jeden není úplně podle mého gusta. A jak už jsem psal Scalarovi, vzhled kola je taky důležitý

              0 0
              • tromboonen  

                Nechci rejpat, ale na tu GT Grade uz jsi se nekde podival? Ram to ma urcite lehci, kola stejne odolna, plaste podle preferenci.. uz mlcim :)

                0 0
                • scalar  

                  A v každém lepším obchodě mu tam ochotně přehodí rovná řidítka :-)

                  0 0
                • jIrI___  

                  Letošní Grade na jsem se snažil někde splašit a dovozce to už má nejspíš komplet vyprodané, byla dostupná jen nejnižší verze na Shimano Sora a v omezených velikostech. Jedině zkusit štěstí, jestli nějakému prodejci nezbyl na krámu.

                  0 0
                  • krabica  

                    Další nakažený. :-D

                    0 0
                    • jIrI___  

                      Chtěl jsem koupit až příští rok, ale když jsem viděl nástřel cen (105 verze o nějakých 6000 Kč dražší), tak jsem to zkusil urychlit. Marně :D

                      0 0
                      • krabica  

                        105 jsem chtěl taky, ale ta snad ani nebyla v prodeji. :-)

                        0 0
    • Mikkyy  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.