• Smazaný účet

    čest bikeři, jaký máte zdvih vidlice na HT? budu kupovat nvou, pravděpodobně Epicona, jen nevím do jakého zdvihu jít, vím že se to dá předělat, ale sám to asi neudělám. Jezdím hlavně XC, ale žádný chrcení, jen v klídku, sem tam sjezd v lese.. doteď jsem měl 80mm. 100mm je minimum ale vždycky je zdvih trochu menší. Takže co třeba 120mm? a nebo dá se nastavit třeba 110mm???

    Anketa: doporučil bych ti:

    100
    26x
    60%
    110
    6x
    14%
    120
    9x
    21%
    140
    2x
    5%
    0 0
    • Luka  

      zdvih je zdvih ne? mam tam realnejch 115.. a pohoda.. nestezuju si. chodi to naprosto bezne cca do pulky, a pak dal je to uz jen za otrlejsi zachazeni. Ale nadoraz jeste nesla.

      Tak nejak jsem z filozofie „na to moje jezdeni to staci“ presla na hamounovite „cim vic, tim lip“ :)

      Myslim ze tech 110–120 je dobrejch. PS: snese ti to ram?

      0 0
      • L_i  

        jo jo máme to stejně (já mám 150 ne 140, ale nebyla volba).....

        0 0
      • kudlanka32  

        to mi neprijde jako optimalne vyuzita vidle…

        0 0
        • Luka  

          nepovidej…

          0 0
          • kudlanka32  

            kdyz ti chodi jen do pulky…

            0 0
            • Luka  

              no mas pravo mit nazor na funkci moji vidlice, neni nad presny a jasny zhodnoceni…pre­devsim od nekoho, kdo ji videl maximalne na fotce :)… a dekuji za prekrouceni mych slov. to je taky potreba pro kvalitni diskuzi…

              0 0
      • TinkTink  

        Souhlasim, prave resim, ze 130 pro polovici je malo a bude to chtit vic :-) (i kdyz ja resim spis vysku vidle nez zdvih :-)) )

        0 0
    • zikky  

      myslim ze 100 by ti mohla stacit…na HT je to tak akorat…ale sou lidi co maj na HT narvanejch vklidu 130 a i 150 ale to je Xtrem…take pokud to vydrzi rám a tak bez klidne do vetsiho zdvihu…zalezi jestli ho vyuzijes..?

      0 0
      • Luka  

        ? proc by ho nevyuzil? … vyuziju ho ja s 55kilama a docela neagresivni jizdou… /a prasarnama jako obrubniky, prehlidnuty diry v zemi, atd ;) chrti muzou vyuzit lockout a 70mm, pohodari si myslim daji prednost nejakymu tomu centimetru navic…?

        0 0
        • zikky  

          myslel jsem to tak aby zbytecne nekupoval 130 kdyz si jednou za mesic sjede nekde neco prutsiho a jinak bude jezdit normal pohodku polnacky a lesni cesty…tak a mas to:-))

          0 0
          • Luka  

            :) me to nevymluvis :))) a mas to! :D

            0 0
          • L_i  

            I na cestě do práce po silnici se mi jede líp na zvedlém kole co má vidlici která funguje – fakt… nekecám !

            0 0
    • MlokCZ  

      Hodně záleží jaký máš rám a jakou bude mít pro jaký zdvih geometrii. Já bych volil 100–120 dle výsledné geometrie a jestli vůbec je na to rám stavěný. Když přeženeš zdvih, tak můžeš zrušit hlavovku na rámu.

      0 0
      • mdk  

        Mam foxku vanilla r 130mm…a skusal som aj 100mm..ked som mal 100ku tak som ju v pohode dal na 95mm v reale a bolo to malo…jazdim na HT take xc ale proste ale proste chcem si aspon uzit trochu skoky ..cize 120 ti urcite bude stacit…140 na ht pre xc je us troska moc

        0 0
      • Smazaný účet  

        mám tento rám Schwinn Mesa GSD (foto), ve velikosti 19" není to sice nic extra ale jsem nadmíru spokojenej.

        0 0
        • Lister  

          no už s tou 80 mi to přijde slušně položený, tam bych nedával určitě nic vyššího než 100mm, v tohmle případě by to bylo asi na škodu.

          0 0
          • MlokCZ  

            Fotka klame a sag se mu dost zvýší. Podle geometrii, co jsem našel to naopak je položený hodně málo. Ale třeba jsem našel geometrii jiného rámu, detailně jsem to nestudoval.

            0 0
          • Smazaný účet  

            ten rám je jen trochu víc slopingovej

            0 0
          • Jakub92  

            Souhlasim, myslim, že jinak si rozhodíš geometrii a to je špatný (vim o čem mluvim)

            0 0
        • MlokCZ  

          Pokud tvůj rám má geometrii jako www.schwinnbike.com/…s_detail.php?… tak by tam i něco přes 100mm podle mě šlo. Při zvýšení sagu naroste reálná výška tak o 2–3cm, takže z těch 71,5st. bude 70–70,5st. což je i na HT pořád ok. Ale nestudoval jsem, jaký máš ročník rámu a jestli mají všechny ročníky stejnou geometrii a jestli to je přesně tvůj rám. Třeba ne.

          0 0
        • soc  

          Mám taky MESU GSD, ale v 17". Původně tam byl Manitou SIX 80mm, teď je tam RUX E se 150mm. Na změnu geometrie si člověk zvykne, navíc se podstatně zvýšil SAG, takže to až tak hrozné není. A vzhledem k tomu, jak má Schwinn pěkně ovařené trubky kolem hlavové trubky, tak se ani nebojím, že by to prasklo… horší je to, že dopředu přibylo 0,5kg navíc, takže se posunulo težistě a budu muset pořídit kratší představec…

          0 0
          • Smazaný účet  

            ale to asi jezdíš spíš nějakej dirt nebo fr ne?

            0 0
            • soc  

              No měl jsem v úmyslu, ale zatím se na to tak akorát plácám do práce a z práce po asfaltu:(

              0 0
            • soc  

              Jinak takhle to vypadá s tím Ruxem…

              0 0
              • SoLaX  

                Jezis, jak tam mas to lanko od kotoucovky? Nechyta se to do kola?

                0 0
                • soc  

                  No ještě jsem neměl čas (teda spíš chuť) ho tam něčím chytnout. Ale můžu říct, že to lanko s bovdenem je tak tuhé, že nehrozí aby zajelo do výpletu. No tak jsem to tak nechal…:)

                  0 0
    • JMT  

      Na normalni jezdeni bych si na ht vzal 80 na fulla mozna i 100, zdvih te bude akorat prudit, a jesli na tom chces jezdit z kopce tak tam je kazdej cm dobrej (ale zdvih zdaleka neni vsechno) tzn jesli na xc ht a bude to epicon, tak bych to zbytecne neprehanel

      0 0
    • tomfree  

      Na xc musí 100 stačit,větší zdvih nevyužiješ,jedině že by rám byl RB monster ht.

      0 0
      • JMT  

        proc zrovna rb monster ht ? :-O

        0 0
        • tomfree  

          Nevím,asi proto že je to pěkné ht na pohodovou jízdu:-)

          0 0
          • JMT  

            zadne ht neni na pohodovou jizdu a monster je navic na praseni, no normalni jizdü je spis 1300 nebo enduroidni crx

            0 0
      • Lister  

        no nevím, ale myslím že moje kolo do kategorie XC spadá taky, mám tam rozhodně trošku víc než 100mm a občas je využívám tak poctivě, až je to velmi nepříjemně slyšet a cítit…

        0 0
    • Manas  

      Vozim ted na XC 130 a vyuzivam vicemene cely zdvih, ale jde o to ze ji mam hodne do mekka. Ten komfort pri prechodu na MZ ze Splice za to stal. Ani se to moc nehoupe, dost zalezi na tom jak slapes. Splice mi parkrat vyrazila riditka z ruky, prubeh chodu byl desne linearni. Ted mam DJIII :-) a parada. Jen ta vaha …

      0 0
    • Biker jak Pes  

      Záleží, co chceš jezdit. Jestli XC, tak 80 je v pohodě. Ale to je spíš závodní. A to asi nechceš. Takže bych vzal kilo a neřešil bych. Větší už je myslím zbytečný… ;)

      0 0
    • Smazaný účet  

      Ja mam taky 130…a nejvic sem zatim dal odhadem 12 centaku…na doraz sem este nesel…predpeti mam nastaveny na nejmekci…

      0 0
    • martt  

      Je mozne aby sa, ako tu padlo v diskusii, poskodil ram ak sa pouzije vyssia vidlica? Ma s tym niekto prakticke skusenosti a stalo sa mu to uz?

      0 0
      • Lister  

        možné to je docela jednoduše, mě teda nepraskl, ale povolil v tomhle místě spoj a teď to v něm lupe a tom tam nemám žádný kotel........ :o)

        0 0
        • martt  

          teda konkretne. Je epicon prilis vysoka na ten prastary bike v prilohe? Zdaju sa Ti uz uhly moc extremne? Zarubna za bikom je svisla a zem vodorovna, takze je to pekne vidiet. Povodne mal tento bike pevnu vidlu, potom tri roky 80mm, teraz som tam pokusne dal epicon.

          Otazka je, ci sa nemoze ten ram vdaka vyssej vidle necakane za jazdy zlomit.

          0 0
          • martt  

            tu je ten bike a uhol vidle vidiet lepsie

            0 0
            • Lister  

              tak konkrétně u tohodle bajku mi to přijde opravdu hodně a nejen kvůli namáhání, ale ty úhly mi přijdou hodně položený. Proto tam je asi to sedlo úplně vepředu a ten megapředstavec, protože jinak by se v kopci asi převrátil dozadu :o)

              Jsem jezdil asi 4 roky rám na kterém byla původně pevná s vidlou na 90mm a už to nebylo úplně ono a když jsem tam potom dal Blacka na 120mm, tak to bylo úplně nejezditelný.....no ale tohle jsem si úplně uvědomil až poté co jsem přesedlal na rám, který s takovým zdvihem počítá a od té doby si říkám, že nechápu, proč jsem se předtím tak trápil :o)

              0 0
              • martt  

                mlady sa na geometriu toho biku ale nestazuje. Este ma novy TREK 8500 na preteky a stary LOOK s pevnou vidlou na trening, takze si vychutnava vsetky varianty geometrie. :-)

                Ide mi hlavne o to aby to pod nim neruplo.

                0 0
                • Misiak  

                  pokial to matus v zjazdoch neprasí a nedava na tom polmetrove+ dropy tak by snad problem s praskanim nemal byt. ale asi by som to tak nenechaval na dlhu dobu…

                  0 0
            • ropman  

              po vytištění a změření úhloměrem je úhel hlavy cca 65 stupňů, to je mimo limit běžně používaných úhlů (66–74) uváděných třeba na tuning-testu

              0 0
          • Peslezedirou  

            Tak ten představe je hustej, dej na to logo Hope a prodej to za bambiliardu jako kult :o)

            0 0
          • Smazaný účet  

            a jak ses s tim epiconem spokojenej? mas ho upravenej?

            0 0
            • martt  

              to je treningovy bike mojho syna. Tvrdi, ze je to za tie peniaze velmi dobre. Jazdil na tom ale iba par hodin, namontovali sme ho tam iba minuly vikend. Upraveny nie je.

              Inac ta vidla vyzera funkcnostou v pohode. Pruzenie aj tlmenie sa da nastavit v dostatocnom rozahu. Tuha je dost. Citliva tiez. Ako ale bude vyzerat po pol roku nedokazem predpovedat.

              0 0
    • krokus  

      Přemýšlím, jestli mé kolo snese zvýšení zdvihu ze 100 na 115 mm. Jak to poznám? Mám 4ever Ultra – www.4ever.cz/modely.php?….. Zde je geometrie rámu: www.4ever.cz/technologie.php?….. Vidlici mám Reba SL 100 mm. 15 mm není tak moc, takže problémy by s tím snad být neměly, ale přece jen se toho trochu obávám (aby se mi kolo nezačalo příliš zvedat ve výjezdech atp.)…

      0 0
      • Smazaný účet  

        Myslim ze vubec nemusis mit strach. ja zvysoval ze 63mm na 130mm (fotky v profilu) a je to v pohode. kolo je klidnejsi, trochu vic se zveda ale to mi nevadi. spis me uz neboli zada. jinak myslim ze 15 milimetru ti ve vyjezdu nijak prekazet nebude

        0 0
        • krokus  

          Nebolí ale při jízdě do kopce záda právě z vyššího zdvihu? Myslel jsem, že právě proto se na vidlice dává např. ETA… Jinak nevíš, kde v Praze a přibližně za kolik by mi to zvýšení udělali. Technicky je to snad v pohodě (jen se vyndají spacery), ale sám se do toho nechci hrabat – jednak jsem nešikovnej, jednak kvůli záruce.

          0 0
          • Smazaný účet  

            No ja nejsem z Prahy.....ale rek bych ze ti to udelaj v kazdym servisu a v tech lepsich i zdarma…jinak na vyjezdech me zada neboli…driv sem mel posed hooodne natazenej…ted s tou vidli je to good…jinak s tou ETOU…pohravam si s myslenkou ze si necham tu vidli predelat u pana Milana…zmenit lock na to aby se snizovala pri zamknuti a predelat ji na olejove mazani…

            0 0
          • MlokCZ  

            Záda z výjezdu nebolí i když se kolo staví na zadní. Bolet můžou leda taky, když se postaví úplně a na ty záda sletíš :-)

            0 0
            • Smazaný účet  

              jj to je pravda…me by napriklad nevyhovoval posed ruce dole a zadek nahore…mel jsem to s tou 63kou a ted je to parada…a co nevyjedu kdyz se mi to stavi na zadni tak vytlacim…nedelal bych z toho vedu

              0 0
              • MlokCZ  

                To nevyjetí je už o něco horší. U něj to s +15mm bude rozdíl minimální, ale u vyšších zdvihů a k tomu ještě u fulla to už problém je. Já jsem za snižovní zdvihu na Talasu hrozně rád (ale je fakt, že u fullu to komplikuje navíc zvýšení sagu tlumiče ve výjezdu, což u HT není). Ono když je prudký výjezd a už mě vyčerpá fyzicky, tak v tu chvíli už většinou nemám na nějakou větší práci s těžištěm, proto se sníženým zdvihem vyjedu o hodně více (i když bych to technicky při krátkém kopci dal, ale při dešlím už ne). Ale je fakt, že já nerad tlačim a rád vše vyjedu.

                0 0
            • Mamut  

              Mozu, ked som na starom biku presiel zo 45mm na 80mm a nahodil vlastovky namiesto rovnych, tak ma zacal boliet z jazdy chrbat a spravilo sa to az za asi 1.5 roka.

              0 0
        • Honza z H  

          To můžu potvrdit, dal jsem na Zaskara 115 mm a v prudším výjezdu je to poznat, ale foukám na nižší tlak, takže ve sjezdu se ten sag trochu zvýší a je z toho zase 100 mm. Takže pokud nemáš závodní ambice, klidně dej 120 mm. 140 už by chtělo i jiný rám.

          0 0
    • RUR  

      U Pàerova můžeš i 140, tam se ti to v kopci na zadní nepostaví, bo tam není žádnej kopec:-)))) Jinak vážně můj názor: 80 a 100 je znatelný rozdíl, zejména pokud máš delší představec(110 a víc). Pokud ještě protáhneš stopu vidlí, bude z toho autobus(zkušenost vlastní při čekání na kratší představec). Ve výjezdech, který jsem dřív za technický nepovažoval dnes poposedávám dopředu a některý bez ETy dávám s krajním vypětím. Z kopce dolů jednoznačně lepší, zejména pokud nechám ETU zamčenou( stalo se mi jednou omylem a ovladatelnost byla megadobrá). Skoro jsem začal přemýšlet o pevné:-)))

      0 0
      • krokus  

        Já tedy přemýšlím o změně ze 100 na 115. Rozdíl 80 – 100 jsem pocitově nezaznamenal (myslím pokud jde o geometrii kola). I když je asi pravda, že od určité hranice už může být zvyšování zdvihu průšvih – předpokládal bych ale, že to bude někde ještě víc. Taky je třeba počítat se sagem – při vyšším zdvihu si budu moct dovolit větší sag. Rozdíl by pak nebyl 15, ale třeba jen 10 mm. Možná je ale v kopci sag trochu jiný, člověk přeci jen přední kolo dost odlehčí…

        0 0
        • RUR  

          Otázka je co od toho čekáš. U HT je , myslim víc než 100 zbytečný. Ve sjezdech už nastupují jiné limitující faktory, než zdvih v předu. Na druhé straně je to vlastně fuk- evidentně tu lidi jezdí i skoro FR zdvihy a taky žijou. Jenom prostě imho dlouhá stopa + dlouhej forbec= autobus= technickej výjezdík na ho, technickej sjezdík na ho. Ale naučit se dá taky všechno a v podstatě je to fuk.

          0 0
    • zdenal01  

      Letos jsem na svém HT měnil starou vidlici 80mm za novou 100mm a rozdíl v geometrii je znát. Hlavně při výjezdech do kopce. Přední kolo se víc zvedá. Ale stačí se vic předklonit a je to. Zato komfort při jízdě po kamenech nebo přes kořeny, případně rychlejší sjezdy, je 100 a 1 (ale asi je to i tím,že jsem vyměnil JudyTT za MarathonSL). Nesmíš se dívat na úhel hlavové trubky na fotce, kde stojí kolo samotný. Když na kolo sedneš, projeví se SAG a geometrie se změní. Se 100mm zdvihu, když odečtu cca 15–20mm SAG, tak se na tom dá jezdit.

      0 0
    • Misiak  

      nedal by sa problem s uhlami ciastocne riesit 24" kolesom vpredu? ako bonus by clovek dostal aj super look svojho milacika :P

      0 0
    • nobody  

      podle čeho se určuje max zdvih vidlice do rámu? Podle úhlu hlavov. trubky? Když tedy mám 71st hlavovku, kolik může být max vidle? Na kolo v profilu.

      0 0
      • nobody  

        nikdo?

        0 0
      • Tomcat  

        Ne bohužel to je složitější, je to komplexni geometria ikdyž úhel hlavy je dost důležitý, není to vše.

        0 0
        • nobody  

          můžeš mi to trochu objasnit? thx

          0 0
          • vlk  

            No výrobce by měl udávat hlavový úhel a pro jakou výšku vidle to je.Pak si můžeš pro různé vidlice dopočítat svůj vlastní.Většinou obecně to vychází na každé 2cm zmenšení hlavového úhlu o 1 stupeň-odhadem. Jinak jde o celou geometrii.Jednak o výšku středu. Mohlo by se ti stát, že ho s vyšší vidlí budeš mít moc vysoko a když si pak upravíš na ideální xc posed, tak budeš blbě dosahovat na zem špičkami-změní se se změnou polohy středu těžiště, což může způsobit problémy v zimě na sněhu-kdy pak budeš mít nevhodně rozloženou váhu, se změnou středu se změní mírně chování v zatáčkách -jistě by se toho našlo více. Také máš pak větší vzdálenost kol od sebe.

            0 0
            • nobody  

              jedná se mi o zvětšení zdvihu o 1–2cm, je to velký zásah do geometrie, zvýšení středu? Hlavovka je 71stup, ale nevím u jakého zdvihu vidlice.

              0 0
              • vlk  

                Tak se mrkni na Milanovy stránky má tam jak si vyrobit měřák na určení úhlu-pokud teda už nemáš nějaký doma v dílně.Já používám, klasický co maj zedníci.No a změříš si současnou vidlu a pak už si to jen přepočítáš.1cm by neměl být problém. 2 to už težko říci-záleží jak je na tom to kolo nyní-zda už nejsi u krajní hodnoty.Spíš bych sem napsal co máš za kolo-za typ a třeba se někdo ozve, kdo tam má už vyšší vidlu.

                0 0
                • nobody  

                  zkusím to vyrobit a změřit, jinak apache wakan (teď mám 75 vidli) a geometrie je v příloze

                  0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.