Jak využíváte zdvih u své vidlice.

258 nepřečtených
  • MlokCZ

    Zajímalo by mě, jak jsou vhodné průběhy u vidlic pro různé jezdce, tedy jak moc se výrobci trefují do požadavků jezdců.

    Prosím o uvedení typu vidlice včetně zdvihu (nebo více kdo jich jezdil více), přibližné sagu na jakém byla ježděna a využití zdvihu. Stačí třeba ve stylu trvale mi zbývá 1,5cm nevyužitého zdvihu nebo občas chodím až na doraz.

    A případně zda průběh vidlice vyhovoval nebo ne.

    0 0
    • Pebe  

      já chodim pořád po dorazu a přitom nevyužívám ani mm zvihu vidlice ;-)

      0 0
      • MlokCZ  

        Zapomněl jsem pro Tebe udělat kategorii, příště :-)

        0 0
        • Pebe  

          jenom jsem to chtěl trochu odlehčit, přijde mi že to zbytečně s Tomášem ženete na ostří. Bych to uzavřel že máte každý jiné zkušenosti a jiný náhled na věc a hotovo.

          Já to vidím tak, že ty poradíš spíš někomu kdo už má zkušenosti a ví co chce, zatímco Tomáš máš velký praktický přehled.

          Ale se klidně přiznám, že ne úplně všemu jsem z tý vaší hatmatilky rozumněl ;-) ale vůbec mě to nežere a u celopevnýho kola zůstanu dokud to zdraví dovolí.

          takže asi tak ;-) a přeju hezký víkend, snad už konečně bude teplo a bez deště :-)

          0 0
      • kubad  

        sem na tom stejně :-)

        0 0
    • mr.antik  

      RS Pike Air U-turn, 140mm , sag necelé 2cm (menší než doporučený), úplné dorazy moc nedávám, ale dostávám se cca na 1cm k dorazu a ten konec je dost „ostrej“ a nepříjemnej. V podstatě ani nevim, kde přesně ten doraz je, možná je tam nějaký gumový. Když jdu vyloženě skákat, tak utáhnu Motion Control.  Uplně otevřený MC mi moc nevyhovuje ani při normální ostřejší jízdě.

      0 0
    • Polo21  

      Epcion RLD 08 od Milana 120mm, SAG 25% pri 100PSI, pri beznom chrteni chodi naozaj linearne tych cca 100mm. zvysnych 18mm vidla absorbuje pri mesich skokoch. Ked dpredu viem ze pojdem nejaky tazsi teren tak ju prifuknem o cca 10PSI kedy sa pomer zmeni asi 60:40

      0 0
    • MlokCZ  

      A za sebe vidlice, které jsem jezdil dlouhodobě:

      • 140mm Talas 07 v originálním stavu, 25% sag + cca 1–1,5cm trvale nevyužitý
      • 140mm Talas 07 upravený, sag cca 20%, využitý celý zdvih s tím, že na doraz jsem šel asi 3×
      • 140mm Talas 08 v originálním stavu, 25% sag + cca 0,5–1cm nevyužitého zdvihu
      • 140mm Talas 08 upravený, sag cca 20%, využiju celý zdvih s tím, že zatím jsem šel na doraz jednou
      • U-turnová Reba v originálním stavu, 25% sag a více než 2–3mm od dorazu jsem se nedostal
      • U-turnová Reba upravená, 25% sag a jendou jsem ji dostal na doraz
      • 80mm Skareb v originále, sag ani ne 10%, permanentně na dorazu, po přifouknutí sag ještě menší s necitlivým počátkem, pak už se časté dorazy nekonaly
      • 80mm Skareb upravený, sag kolem 10%, sem tam ojedinělý doraz
      0 0
      • MlokCZ  

        Zase doplním jeden údaj pro manželku:

        • 115mm upravená Reba (průběh nebyl ale upravován ještě na ni): 25% sag, 1,5cm nevyužitého zdvihu
        0 0
    • hanz  

      fox 36 VAN O8, patrona RC2 O7 pro její vlastnosti, pružina modrá (střední-cca do 78kg) moje váha 92 kg. V patroně olej vyměnen z origo 10tky za 7,5 motorex a ted aj za cca 7,5 ohlins. SAG nevím, nehraju na něj.

      Chodím občas po dorazech ale spíš při kravení nebo v moc rychlým a rozbytým terenu pod brzdama. Ten ohlins se mi asi nepodařilo dobře namíchat protože vidlice chodí už moc ochotně do zdvihu. S tou motorex 7,5 to bylo ideal.

      0 0
      • hanz  

        jo jinak využívám zdvih tak 14cm na endurko, víc jen při ostřejším sjezdu, doraz dám tak třeba 3× za jízdu na dh trati když jí pustím na hranici kola(a to vždy pod brzdou.), jinak ne.

        0 0
      • assassin  

        nechtelo by to jen o neco vyssi hladinu toho ohlinse?

        0 0
    • pitos  

      RS lyrik solo air 08. 160mm.Sag zhruba 27mmNa doraz občas jdu a to třeba při agresivnější jízdě pod brzdou kdy příjde ostrý náraz,jinak běždě zbývá tak 1,5mm od dorazu.Z využití zdvihu jsem spokojen, je to podle mých představ.

      0 0
      • warzone  

        tento problem som mal aj ja-bud chodil moc ochotne do zdvihu(caste dorazy,prepada­vanie) a ked som ho prifukol,tak zase stratil citlivost.Po uprave je o dost citlivejsi a neprepada,dopo­rucujem ;)

        0 0
        • pitos  

          Věřím že se lyrik po úpravě zlepší ale momentálně neuvažuji,protože jsem celkem spokojen.Jen snad upřesním údaje co jsem vložil.sag jsem uvedl 27mm ale je to jen můj „pracovní“,oblečený a s batohem se dostávám něco málo přes 30mm což jsem zjistil  je vzhledem k vidlici a  mému jezdeckému stylu optimální.

          Odtrh jsem měřil zhruba na 10kg a využití zdvihu mám při agresivní jízdě 1–1.5cm od dorazu,rezerva mi vyhovuje a hodněkrát za vyjížďku se přiblížím třeba na 2–3mm od dorazu.Přímo na doraz chodím spíše vyjímečně,třeba při dost zkaženém skoku nebo jak jsem psal při agrasevní jízdě(třeba klopenka) kdy musím prudce na brzdu a příjde náraz(větší kámen v cestě),jinak pohoda.

          0 0
          • warzone  

            no neviem aj tak mam pocit,ze by si si ho mal este malinko prifuknut.Ako to opisujes,tak na doraz chodi a to by nemal…

            0 0
            • fousek  

              Ja si naopak myslim ze Pitos ho ma nafouklej spravne a ty spatne, teda z meho pohledu, proste nekdo radsi jezdi a nekdo radsi skace a ten co skace se musi poroste ochudit o vyzitelnej zdvih. Kdyby ho prifouk tak sem mu zmensi sag na treba 15–20mm a to uz nebude nic moc geo. a pri vyjezdu bude mit sag 0.

              0 0
              • goofy  

                Ono se to jeste taky da trochu doladit zmensenim vzduchove komory

                0 0
            • pitos  

              proč by nemohl vyjímečně při nepovedeném skoku k dorazu. nebavím se o mini skocích do 3/4m   na placku(tam to v pohodě vidla pobere) ale myslím tím dropy od jednoho metru kdy se nepovede z nějakého důvodu dopad(navíc doraz jsem nikdy u lyrika výrazně nepocítil).Nestává se to často ale jak jsem psal spíše vyjímečně a využití zdvihu mám prostě podle mě ok.Také ty klopenky jsou zvláštní případ kdy vzniká velká odstředivá síla a a při chybě a nuceném přibrždění přední není problém prorazit přední plášť o kamínek.

              Navíc s nastavením tlaku vždy laboruji docela dlouho a už jsem vyzkoušel hodnoty jak větší tak menší.K tomuto nastavení jsem došel asi po půl roze ježdění s Lyrikem.

              0 0
              • warzone  

                ak ti to tak vyhovuje,tak ok.Ja som mal predtym problem,ze ked som ju trochu sfukol,tak sice kamenne zjazdy boli ako po masielku,ale prisiel prudsi padacik vidla sa zanorila skoro nadoraz a ja som v tom momente opisal kruznicu ponad bike…Odvtedy mi pride bezpecnejsie o nieco malo tvrdsie prifuknut.

                0 0
                • mar_tin1  

                  to mi niečo pripomína (dúfam, že sa nenahneváš, keď to sem zavesím) ;)

                  0 0
                  • warzone  

                    lol no jo to bol presne ten pripad :D a message pre ostatnych-NEVER…NEVER!!!TAKE A SHORTCUT WHEN STEEP DOWNHILLING WITH TURNING…

                    0 0
                    • mar_tin1  

                      hlavne na podfúknutej vidlici… pridávam aj foto využitia zdvihu krátko pred pádom (kvalita je ale trochu slabšia)

                      0 0
                      • warzone  

                        fuuuuuh az sa na to zle pozera :p

                        0 0
                      • milan1  

                        Po bitvě je každý generál a každý by vše vyřešil, což není samozřejmě pravda ale tahle fotka něco napovídá a otázkou je co by se stalo, kdyby v této situaci zcela povolil brzdu přední a možná přidal na zadní.

                         
                        0 0
                        • warzone  

                          JJ blbe je,ze cloveka to napadne az potom ked nad tym spatne uvazuje kde sa stala chyba :)

                          0 0
                          • drtyc  

                            volna predni, plna zadni a slapnout se zaklonem a ma to technicky jak na celym pevnym kole a asi by to taky nedal pokud by se nevratila nebo pokud byla moc mekka.

                            0 0
                            • drtyc  

                              minimalne ja bych se tam urcite sprajcl prednim a narazil si koule o sedatko nebo pokud bych se vytahl pres nej, tak o sloupek a riditka.

                              0 0
                        • mar_tin1  

                          povoliť prednú brzdu by zrejme trochu pomohlo, aj keď terén bol dosť náročný, hlavne keď tie točky človek nepoznal. takéto  situácie menej skúseného jazdca (týmto sa ťa peťo nechcem dotknúť) podvedome zvádzajú k jazde pod prednou brzdou. ale takéto návyky sa dajú „vyliečiť“ jedine skúsenosťami. každopádne warzone tú vidlicu vozil určite s príliš malým tlakom, bolo to jasne vidieť na celom výjazde, dokonca sme mu to myslím aj hovorili. bolo to ešte pred tvojou úpravou vidlice. teraz je situácia samozrejme iná, ako už warzone napísal vyššie.

                          0 0
                        • fousek  

                          Ja bych byl pro povoleni obou brzd:-), to co tu popisuje warzone se mi stalo jednou a to na 66, kterou snad nikdo nepodezriva ze chodi moc do zdvihu a to pri sjezdu kde ten sjezd koncil castecne prikopem a ja si vybral spatnou stopu

                          0 0
                • pitos  

                  Také mi to trvalo docela dlouho než jsem přišel na tlak který mi bude  vyhovovat,předtím jsem měl podobný problém z využití zdvihu jak popisuješ(i když tak hrozné to zase nebylo).Nakonec jsem myslím našel přesně hodnoty které mi sedí ale jak už jsem psal…upravená verze bude určitě zase o něco dále.

                  0 0
                  • warzone  

                    a bude? ;)

                    0 0
                    • pitos  

                      Lyrika s nějvětší pravděpodobnosti upravovat nenechám, protože k tomu prostě nemám důvod:)Sice není nejcitlivější ale nejhorší to není,  odtrh na 10kg  mi docela stačí a chodem mi zatím plně vyhovuje.

                      0 0
    • Luma  

      manitou skareb 80 sag skoro 0mm a nadoraz hodněkrát v trialových sjezdech                            Suntour Epicon RLD 09 zdvih 100(předělaný na olej mazaní) sag cca 15mm na doraz jsem ho ještě nedostal chybí mi tak 10mm,(ještě jsem ho pořádně neprojel)

      0 0
    • mitch  

      Magura Menja 85mm, sag nevim…chodí až na dno :)

      0 0
    • baboon  

      SR RUX-S – Dalo se naprosto přesně a jednoduše vyladit množstvím oleje,jak to bude progresivní a kdy to půjde nadoraz..Takže tam to byla nejlepší možnost – využití celého zdvihu a zbylo jen pár milošů na pořádný pecky..:)

      Durolux – na tvrdej doraz nechodí,ale na hydraulickej..Ale vzduchová komora je dost velká a i po zmenšení je to stále dost lineární i u konce..Ještě si s tím pohraju..:)

       
      0 0
      • baboon  

        Ještě doplněk Rux ježděn se sagem 20%, durolux s větším, cca 25%..Ale duroluxe s rezervou,mám ho teprve krátce,jen jsem si ho krapet upravil k obrazu svému a vlastně jsem ho ještě kvůli počasí ani pořádně neprotáhl..:(

        0 0
    • Vegan  

      JA 96kg

      • 29" TORA 07 Air 80mm SAG 25mm zbyvalo 5mm CCA
      • 29" REBA 08 dual AIR 115mm SAG 35mm zbyvalo 2–5mm CAA
      • 26" FOX Talas 08 140mm SAG 40mm zbyvalo 10mm
      • 26" FOX Float 08 140mm SAG 32mm Zbyvalo 1–5mm

      Pritelkyne 40kg

      • 26" RVL 07 Dualair 115mm SAG 30mm zbyvalo 10–15mm
      • 26" FOX Talas 08 140mm SAG 45mm Zbyvalo 30mm
      • 26" Fox F120 07 120mm SAG 35mm Zbyvalo 5–20mm
      0 0
      • dancing dog  

        Nechápu, jak můžeš chodit s takovou tlusťoškou…

        0 0
      • Vegan  

        SR Durolux Tuning test (113–153mm mereno doraz-doraz) – Sag 23mm pri 153mm a chodim na doraz … pri cca 3/4m na placku uvazuji, ze je jeste trosku prifouknu pri sagu 32mm tedy cca 20% jsem chodil po doraz uz v lehcim terenu pri malich skocich

        0 0
        • Vegan  

          Tak aktualni tlak 105PSI po dorazech chodim zridka, ale chodim SAG 19mm pri zdvihu 153mm

          0 0
          • mr.antik  

            Dá se s tim něco dělat? Jiná negativka? 75 cm na beton utlumených rukama není důvod k dorazu ani jeho přiblížení. U tvého kola samozřejmě :-)

            0 0
            • Vegan  

              Da, ted mi milan nalil do pozityvny trosicku oleje a k dorazu mi chybi cca 20mm pri stejnem tlaku takze tlak sel trosku dolu diky tomu mam normalni SAG a rezerva od dorazu cca 0.7mm asi trosilinku toho oleje vypustim, ale jen trosicku.

              0 0
    • jIrI___  

      Rock Shox Recon 351 2007, 100 mm zdvihu, SAG zhruba 25%. Při jízdě v beskydském terénu (volné kameny, hodně rozvité pěšiny) jsem ji na doraz nedostal ani náhodou, zbývá takových 20 – 30 mm nevyužitého zdvihu.

      Suntour Axon SR-L 2005, 100 mm zdvih, sag menší než u Reconu, takže 20%. Při jízdě ve stejném terénu jak s Reconem zbývalo pár mm nevyužitého zdvihu, vyjímečně šla na doraz.

      Dá se říct, že s Axonem jsem byl spokojenější než s Reconem.

      0 0
    • treatt  

      Nevim, co je jablkem svaru :)

      Ale jak jsi u me videl, nevyuzivam cely zdvih, dlouho jsem vozil prefoukano a ani ted to neni ideal, porad mi evidentne dost chybi. Ale zas je fakt, ze bych se nesmiril s nejakymi velkymi propady do zdvihu na schodech a tak..

      0 0
      • MlokCZ  

        Ovoce nikde žádné :-)

        Tohle téma mi opravdu zajímá a jsem rád, že jsem ho založil, tedy k něčemu byl ten inkriminovaný thread dobrý, díky němu mě to napadlo.

        Jinak tady se právě hezky ukazuje, jak ty průběhy nevyhovují.

        Myslím, že Ty bys snesl až téměř lineární průběh, možná by pružinová vidlice byla řešením. Tím bys dosáhnul toho, že by první polovina chodila pořád jak chceš (žádné větší propady) a přitom bys využíval celý zdvih.

        0 0
    • dieegoo  

      Recon SoloAir 327, 115mm, sag cca 25%. Do dorazu chybí tak 3 cm a přes tuhle hranici ji dostanu snad leda při dopadu z druhýho patra.

      0 0
    • kesu  

      ahoj,tobry tema..

      RS psylo zdvih 125mm,sag cca 25mm,pruzina,uz pred casem,cas od casu  doraz(obvyjiz­dku),jinak cca 115mm temer pokazde

      RS RVL 2007 airuturn,vy­uzil jsem tak 125mm pri bezny vyjizdce u verze uturn plnej zdvih

      Manitou nixon zdvih 160mm,sag cca 35mm,pruzina,doraz kazdou vyjizdku nicmene diky pozicne citlivymu tlumeni to nebyly tvrdy dorazy

      Rockshox Lyrik soloair,160mm,sag cokoli mezi 20–40mm,snad nikdy sem ji nedostal pres 140mm-150mm,nevim proc..

      Marzocchi 66 ata,180mm,vzd­uch,sag 40–50mm,ze zacatku jsem nevyuzil nikdy vic jak cca 145mm,pote jsem nechal vylejt trochu oleje,podle vahy cca 40–50ml,ted bezne vyuzivam 160mm,cca 175 mm dam kdyz to fakt silene naprasim,musim nechat jeste trochu oleje vylejt

      kratkodobe:

      RS reba air 100mm,vyuzival jsem tak 95mm pri normlani vyjizdce,sag 15–20mm.Fox tallas 08 (32verze-asi podobne jako reba,taky temer celej zdvih)

       

      Podotykam ale,ze je to dost neobjektivni vzhledem k tomu na jakejch kolech to bylo.Treba nixon byl tos dobrej tim pozicne citlivym tlumenim ktery ale neovlivnovalo citlivost,u toho se mi darilo nastavit si ho tak aby chodil celej zdvih temer porad a kdyz jsem chtel jet neco horsiho(bikepar­k)pritahl sem tu progresivitu a docela to nastaveni pokrylo i tenhle styl jizdy.Naopak RS lyrik mi prisel progresivni naprosot neumerne,i kdyz jsem na tom neco skocil dorazu sem se ani nepriblizil.66tka jde ovlivnit dost vyrazne hladinou oleje navic ji kazdej muze mit na uplne jiny pouziti takze u ni mi to prijde optimalni.Naopak ted tech 150–160mm jde uplne samo a pak to dost vyrazne tuhne takze na skoky je to porad bez tvrdyho dorazu.Reba byla kapitola sama pro sebe,jel sem ji na sparku a ja nevim cim,ale na tom kole me porad lakalo delat nejaky blbosti takze verim ze normlani XC uzivatel by z ni nemusel dostat vic jak 85%zdvihu nicmene me se na to hodila.Tallas 32 mi prisel uplne v norme.36tky srovnavat moc nechci protoze jsem je nejezdil delsi dobu a na stejnejch kolecha  ve stejnejch podminkach

      0 0
      • kesu  

        nicmene ale podotykam,ze nevim kde je u toho lyrika chyba,jeden je brachuv kterej chodi jak sem popsal,nicmene on ho dokaze naprasit nadoraz,ale u nej to neni meritko,narve na doraz cokoli:):).Druhej lyrik kteryho sem jezdil mi prisel lepsi ale stjenak cm zustaval

        0 0
        • pitos  

          Ty tvé zkušenosti s lyrikem mě trochu zařážejí.Já tuhle vidlici dostanu tak 2mm od  dorazu snad kdykoli budu chtít a když jsem viděl tvůj skok na tu placku ve vedlešjím vlákně tak se mi nechce věřit že to nedokážeš také:)Leda že by se mohli ty lyriky tolik lišit…

          0 0
          • kesu  

            ja tomu taky nerozumim ale je to tak:/

            0 0
            • kali222  

              ve vedlejsim vlakne o full ramech zadna fotka poradny placky neni :( tak kde? a nebo vidim blbe?

              0 0
      • kesu  

        pridam RS Lyrik Uturn,sag 30–35mm,zdvih 160mm.Pri nomralni vyjizdce mi zbydou tak 3–4 cm,kdyz se vyslovene snazim nedostanu z nej vic jak 150 ale to uz musi bejt fakt rana..

        0 0
        • pitos  

          tvůj Lyrik je opravdů divný…myslím že spolu s warzonem máme úplně jiné vidlice:) opravdu tedy znova koukám, jak se stejné vidlice mohou tolik lišit.

          0 0
          • Tušnak  

            tak kesu má pružinovou verzi a ty vzduch ne? Jinak když jsem viděl na pár videích jak chodí Warzonův Lyrik, tak nevím jestli by mi ten chod vyhovoval… Na mém pružinovém Nixonu mám sag tak 25mm při 140mm a při běžné vyjížďce jde tak 125mm do zdvihu a tak 8mm zbyývá, když si poskočím… na max jsem ho dostal jen jednou a to jsem opravdu zmršil dopad… nevím, jestli by mi vyhovoval takový chod vidlice jako má tvůj Lyrik. Chvíli jsem jezdil Pika DualAir a ten byl progresivní docela dost a zároveň mi přišel docela citlivý, ale je pravda, že ty dvě komory jdou nastavit jinak než jedna.

            0 0
            • pitos  

              Myslel jsem to tak  že máme s warzonem opačné zkušenosti s touto vidlici než kesu.To ale neznamená že máme s warzonem stejné vidlice.On ji dal upravit,ja to nepotřebuji.Bavili jsme se ale o tom už přece tady výše.

              kesu má Lyrik solo air,psal to už také výše

              0 0
            • warzone  

              to bude tym,ze tie videa boli z pred upravy,jazdil som to podfuknute lebo mi to na vacsom tlaku prislo uz necitlive…ale z tym prepadanim som sa zase nemohol vyrovnat,preto uprava.Teraz je to paradicka,niekedy skusim nejake video chodu.

              0 0
        • pitos  

          Možná ještě můžeš mít nevhodně nastavené tlumení komprese,chce si s tím také trochu pohrát.

          0 0
          • kesu  

            ted uz mam i uturn bracha ma soloair.S nas­tavenim komprese si mco nepohraju jelikoz mam OEM verzi ktera ma jen jednorychlostne stavitelny tlumeni  ktery ovsem funguje temer jako LOCK.

            0 0
            • pitos  

              OEM verze nemá na vidlici ruční nastavení vysoko a nízkorychlostní komprese a má jen floodgate?

              0 0
              • fousek  

                Verze IS taky ne, coz je mozna jen preznacenej OEM a to vypada ze ma jinej tlumic, klasickej motion control, coz bych asi na Lyrikovy neskous

                0 0
              • kesu  

                ono jsou podle meho tri verze

                nejvyssi(jedina prodejni) ma oboje komprese

                ta moje ma jen to modry kolecko ale rikam je to spis lock funguje to jinak nez to stejny kolecko na ty verzi co ma oboje

                a pak je verze ktera nema snad nastavitelny nic ale nejsem si jistej a stranky jim jdou zrovna u lyrika blbe

                0 0
                • pitos  

                  tak to by teda potom vysvětlovalo ty velké rozdíly mezi Lyriky.ja mám tu normální prodejní verzi a možnost nastavení nizko i vysokorychlostní komprese.

                   
                  0 0
                  • kesu  

                    hele on jak na to koukam ma fousek pravdu,moje verze ma motion a ne mission tlumeni:(

                    pravdou je,ze normalni verze mi prisla v tomhle lepsi (to byl soloair,skoda,ze ji nemam dyl a nenapadlo me to resit nejak vic)

                    0 0
    • BB  

      Fox RLC, zdvih 140. Podle tabulkově bych mel foukat podle váhy 80 PSI. Ale foukám 55–60 PSI. Sag tak 3 cm. Styl ježdění – žádné dropy. Nevyužit tak 1 cm zdvihu.

      0 0
    • JSt  

      rvl air u-turn: zdvih 13cm sag 3cm. kdyz neco prehlidnu, jde na doraz.

      marzocchi pro sl 06: zdvih 10.5cm, sag 2cm. do dorazu chybi lehce nad cm.

      0 0
    • ravag3r  

      Tora 302 U-turn, jezdim na 130mm, SAG 15mm (příliš tvrdá pružina?), většinou nevyužívám posledních 15mm. Na doraz sem se dostal jen jednou – pokaženej skok.

      0 0
    • vijo  

      Po ostrejšej jazde tam ostane približne 1cm – viac už to vážne neide… :)

      0 0
    • misak.kadlec  

      První pořádná vidle reba sl trvale nevyužito poslední 1,5–2cm, to bych musel skočit z druhýho patra nebo odkud. Po úpravě u Milana snad O.K. ale to už ji nejezdím, bude jí jezdit manželka. Potom Talas RL 08 zdál se mi nějaký tupý i oproti té rebě v originale, jinak využití zdvihu bylo slušné teď, upraven u Milana a snad to bude také O.K. Momentálně mi tak na kole vykvetla unikátní kombinace supercitlivého Talase a celkem tupého tlumiče v podobě RP 23 ct max.  Musím uznat že v současnosti je opravdu znát že možnosti vidlice jsou oprpti tlumiči jinde. Zatím to tak nechám abych mohl pořádně porovnávat změnu.

      0 0
      • Pedro RB  

        Taky jsem měl chvíli tuhle psychokombinaci (citlivá upravená vidlice, RP23 CTmax). Řešením je udělat s ní to samé co jsi udělal před tím s vidlicí. Stojí to za to!

        0 0
    • soc  

      Suntour RUX, typ asi E (prostě ten nižší), zdvih 130mm. Normální jízdou jsem schopný dostat vidlici na 127mm udvihu, na doraz chodím je při skocích. Vážím 75kg, SAG je kolem 25–27%, teď z hlavy nevím. Vidlici nafoukanou nemám, tzn počátek je dán čistě pružinou, progresivita narůstá až ke konci. Letos jsem vidlici čistil, nalil jsem tam trošku víc oleje, tak uvidíme.

      Graf charakteristiky vidlice mám u fotek kola v profilu, je to měřené loni.

      0 0
      • baboon  

        Doporučoval bych ti tam ještě malinko přilít,jestli chodíš nadoraz..U ruxe se s tím dá fakt kouzlit a velice jednoduše..Stačí stříkačka a dlouhá hadička a ladíš si jako pán..:)

        0 0
        • soc  

          JJ, jak píšu letos jsem měnil olej a rovnou jsm ho dal víc… jenže teď musím čekat na počasí :(

          0 0
          • soc  

            Tak jsem dnes na chvíli kolo vytáhl ven. Loni jsem jezdil prakticky bez vzduchu, využitelný zdvih byl 127mm (ze 130mm). Letos jsem přilil trošku oleje, respektive jsem měnil olej a nalil jsem ho tam víc, takže po té krátké projížďce jsem z toho zatím dostal 106mm. Nicméně opravdové otestování teprve přijde, ale asi budu muset trošku oleje odlít, uvidíme.

            0 0
    • kOmE  

      Fox 36 VAN R obcas doraz ,sag asi 40mm. Polovina dorazu je na dirtovejch odrazech ,proti vsem 66 je  citlivejsi a pri vetsich rychlostech clovek nepozna ,ze jede na vidlici ktera ma o 20mm mensi zdvih

      MZ 66VF2 07 170mm sag 60mm, stale 10mm rezerva. Dorazy vyjimecne , nejlepsi 66 co jsem mel

      MZ 66RV 160mm  sag 40mm,10mm rezerva , Dorazy vyjimecne ,trochu tuzsi na muj vkus

      MZ 66RCV 08 180mm sag 30mm ,rezerva 20mm ,zadny dorazy ,ale tehle jsem se rychle zbavil ,funkce mi ani trochu nevyhovovala ,velmi nepovedeny model :-)

      MZ66 RV 180. Sag 70mm ,rezerva 5mm ,Dorazy vyjimecne  ,prilis jde do zdvihu

      0 0
      • assassin  

        cece mam tu 66VF2 (ale asi 06 nevim jiste) 170mm, chodila ok citlive, ale vydrela se ve futrech, naboj specialized byl moc „sirokej a "roztahoval“ vidlici. upravoval mi ji milan a ted je uzasne citliva, ale to VF2 je nic moc, kdyz se jede rychle v korenech apod tak nevim co ale neco je spatne, kdyz jedu tu samou trat na brachove totemu (je fakt ze je to jine kolo celkove) tak jedu rychlejs a mam to vic pod kontrolou a jeste sem od toho vic zbitej…

         

        ale jinak souhlas, je porad stale hodne ve zdvihu… podle me az moc, dorazy nedavam, porad je tam rezerva (vetsi nez driv asi tam dal milan vic oleje nez sem mel)

         

        za me je soloair totem jina liga… vana36 sem bohuzel nemel moznost dlouhodobe testovat…

         
        0 0
    • voytaa  

      Tak taky přidám svou: Marzocchi mx comp eta 05, 105 mm. Foukám při 77 kilech na zhruba 60 PSI. Je až podivně citlivá na změnu tlaku, stačí přidat tak 10 PSI a je tvrdá jak kámen, při těch šedesáti chodí moc hezky, sag asi 10 mm. Na doraz jsem ji ale snad nikdy nedostal, i při extrémním zatížení tam tak centimetr zbývá, rozhodně mi ale ta progresivita vyhovuje

      0 0
    • nobody  

      Epicon 115, olej, běžně využíván 2/3 zdvihu, v větším terénu zbývá pár mm k dorazu

      0 0
    • Misiak  

      van 36 r 2008, ostavaju mi 2cm. sag mam nejakych 2.5cm, neviem presne. pruzina fialova (115–155lbs), ja vazim s vystrojou okolo 80kg, skor ale menej, neviem. cierna struna (90–115lbs) uz je pripravena, som zvedavy. inak nehrotim to, jazdim kludnu turistiku, obcas kusok rychlejsie z kopca, ale tie 2cm mi tam ostavaju stale, nech robim co chcem. citlivost v malej rychlosti celkom fajn, vo vyssych rychlostiach je to lepsie, ale aj tak uvazujem nad vymenou oleja 10w za 7.5w. uvidim aky vplyv bude mat ciarna struna na celkovy priebeh a ake budu dojmy…

      0 0
      • Misiak  

        do ******, vyssych :D pisem sam sebe za 5 a idem sa hanbit…

        0 0
      • hanz  

        všeobecne u 36tek a 40tek byli patrony 2008 méně citlivé. Proto mám ve sve patronu 07 a měnil jsem olej aj v této a aj na dh. Ve 40tce zmena oleje za 7,5 motorex přidala cca 10 procent využití zdvihu a citlivosti možná ještě víc.

        0 0
        • Misiak  

          dik ze si mi potvrdil moje dojmy. jazdil som predtym van36 r 2007 a prisla mi malicko citlivejsia. skusim tu 7.5w a pripadne ak bude chut experimentovat, skusim aj 5w…

          0 0
      • dodydody  

        U 36 van RC2 08 sem nemel nikdy problem chodila vzdy 95% zdvihu , celej pokud sem neco poss doraz jen opravdu pri velke chybe,oproti modelu 07 mene citliva ale zase stabilnejsi v trial pasazich.pruzina ta nejmeksi v setu vazim cc.66kg.Jinak ted vozim Float RLC 09 a chodi take 95% zdvihu.Na sag si take nehraju :)

        0 0
        • Misiak  

          prednedavnom som vymenil strunu za spominanu ciernu a konecne zacala vyuzivat plny zdvih. sag netusim, nemeral som. olej skusim 5w…

          0 0
    • Maynard  

      fox vanilla RL 07, sag 20%, při dopadu na předek párkrát doraz, nejměkčí pružina, 65kg jezdec

      MZ 66 rc2× 07, pružina nevim jaká, ale asi jedna z měkčích, vzduch: none!…sag 20%, po boji s nastavením dělá konečně to co chci, tj. citlivost na začátku a ke konci zdvihu progresivitka­..spokojenost maximální…ps: jak to tu tak čtu tak sem celekm výjimka coby spokojený majitel 66ky:)

      0 0
    • Sobi  

      Fox Talas RL 08 140–120–100m sag 25–30% tlak 70psi cca 5mm mi zbývá na dno, rám Merida AM moje hmotnost 95kg. Na dno zcela výjmečně (viz tlumič).

      0 0
    • burnout/syndrome1  

      Rock Shock Tora 318 Air 100mm, SAG do 2cm,nafukuji 100–120PSI,na doraz snad nikdy,občas ale zbývá asi jen pár milimetrů,ale vyjímečně,nejezdím žádné extrémy,většinou zbývá centimetr dva.Mě

      0 0
    • madcat  

      Marzocchi Drop-off comp 2005, zdvih 150 mm, olej tam mám Denicol SAE 10W (hustší než originální 7,5W), sag nevím, cca 2 cm možná, moc to nesleduju, do zdvihu chodí ochotně, takže malej sag (relativně) mi ani nevadí, ale u konce hodně tuhne, takže na doraz jsem to nedostal nikdy – při zatím největší ráně přes ruky při nějakým nepodařeným dopadu mi tam zůstal necelej 1 cm nevyužitýho zdvihu, a už to byla pecka na ruky jak sviňa :-). Normálně nechávám nevyužito tak 2 – 1,5 cm.

      0 0
      • madcat  

        Hmm, ten sag bude možná i 3 cm, 2 by bylo asi fakt málo… neměřím to, tak proto to nevím…

        0 0
        • siskin  

          RS reba sl dual air 115mm 08, jako nová poslána k Milanovi na úpravu. Váha 72–74kg, vidle foukána cca 100/100psi ,sag cca 30mm(26–28%) ,při běžné jízdě zůstává nevyužito 10–12mm ,nejblíže dorazu cca 2mm po dopadu na přední kolo.

          Uvítal bych větší využití zdvihu ,pomohlo by k malému snížení progresivity ubrání trochy oleje?

          0 0
    • kali222  

      me vychazi 23mm rezerva stavajiciho recona soloair,zbyle vidlice aktualne nejezdim. nevim, co by tu mrchu dostalu nadoraz :)

      0 0
    • MaPa  

      Reba SL bez U-turnu na 100mm – velmi zřídka na doraz. SAG 25%.

      Dříve Skareb 100mm tuned by Milan (zvýšení progresivity, citlivost) – na doraz častěji i přes používání TPC. SAG cca 20–25%

      0 0
    • Hejdik  

      Marzocchi Mx comp 105.Vzduch/olejová lázeň. SAG cca na 20%. na 74Kg. Na doraz nechodí,zbývá cca 1cm zdvihu,tzn,že využívám cca 7cm zdvihu.Vidlice mi vyhovuje hlavně z toho pohledu,že na začátku zdvihu příliš nehoupe a není extra citlivá na malé podněty,ve větším rozsahu zdvihu pracuje při přejezdech přes větší překážky-kořeny ,kameny a pod.

      0 0
    • Jenda  

      Epicon TAD od Milana, nejdriv pri sagu asi 25% mi zbyvalo cca 15–20 mm zdvihu, doraz sel jenom kdyz jsem se o to umyslne snazil a to bylo na hranici padu, po dalsi uprave (amena zdvihu v rozmezi 140-cca70) zbyva bezne asi 10 mm posledni je rezerva na opravdy nepovedeny veci- tedy spokojenost,

      predtim Tora, tak cca 15 mm, manzelka na ni ma cca 20–25 mm ale jezdi fakt lazoplazo, Z5 tu jsem mel vyladenou hladinou oleje na minimalni progresivitu takze vyuzivala cely zdvih

      0 0
    • Wojtek  

      suntour XCR-lo,pružina olejová patrona,100mm,, SAG 9mm,při běžné vyjíždce terénem pracuje s 2/3 zdvihu,při silové jízdě ve stoje jde taky přes 1/2zdvihu,,,

      na doraz......,na doraz mám svoje vyhlídlé mýstečko,kde ji na ten doraz vždy dostanu,ale ani o tom nevím,je to takový měký doraz

      jinak chodí celkem pěkně a ochotně do zdvihu,když jedu ve stoje,nebo polostoje

      0 0
      • Smazaný účet  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
        0 0
      • HockeyBiker  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
        0 0
      • Wojtek  

        v terénu běžně zajíždí tak 6.5cm,občas víc

        0 0
      • Wojtek  

        ták oprava,až ted sem si všim ,že mám zdvih 80mm,takže vidli při běžné vyjížďce využívám minimálně z 85%,spíš víc,

        0 0
        • Wojtek  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
          0 0
        • Wojtek  

          tak potvrzemo,dnes šla 3krát nadoraz

          0 0
          • Wojtek  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
            0 0
    • Martin  

      Tora 318 SoloAir 29", zdvih 100 mm, foukám asi na 120 psů, sag asi 1,5cm

      většinou mi zbývá tak 1 cm nevyužitého chodu vidle.

      průběh docela vyhovuje, mohla by líp žehlit dlažební kostky, ale jinak chodí pěkně.

      0 0
    • Pi†el  

      Reba race dual-air 07, 100mm, sag ± 20%, chodi asi 9cm standartne, parkrat byla na doraz.

      Nejvic mi chodem vyhovoval asi DUKE race 100mm soloair, ale uz nevim hodnoty…

      0 0
    • eso  

      ja du tak na pulku vidle coz je 60 mm ale kdyz treba neco sjizdim tak se radsi cumim na cestu nez na vidli =D ale myslim si ze na doraz sem nesel jeste nikdy=)

      0 0
    • keo  

      HT vidle Fox 100 RL 07,na doraz nechodím sag 20%,nevyužitý zdvih cca 0,5cm až 1cm.Předtím R7 80 SPV a bylo to podobně.

      0 0
    • Ruprt2  

      Fox Vanilla R 100mm sag 20mm doraz necítím, když jsem na vidlici instaloval umělohmotnou pásku, tak jsem zjistil, že při naprosto každé vyjížďce (i do práce bez terénu) jsem se dostal na doraz. Zkusil jsem prudce nalehnout na vidlici co to jde na místě a chybelo asi 10mm nevyužitého zdvihu. Pak jsem na zabržděné kolo skákal co to šlo abych se dostal co nejdál a dostal jsem se na doraz, ale nikdy jsem to necítil.

      Stará RST na starém kole mě při dorazu dala pecku. U foxky nepoznám, že jsem na doraz.

      Jinak subjektivně při jízdě krokem, dlažební kostky, kanály, nerovnosti jsem doufal lepší citlivost, na druhou stranu při rychlejší jízdě o nerovnostech nevím a přibližně stejné nerovnosti pobere (jenom jakoby odfukuje) a já mám řidítka naprosto klidné a jsem z ní nadšený.

      Abych pravdu řekl nevím jestli je to správně, nebo jestli ji nemám nastavenou ideálně. Když jsem uvažoval o jiné pružině nebo menším sagu, tak se zase bojím necitlivosti.

      Sag a dorazy měřeny podle umělohmotné stahovací pásky ostatní poznatky o citlivosti apod jsou poměrně subjektivní.

      0 0
      • MlokCZ  

        S tím nastavením je to těžké. Máš ji tak, aby první dvě třetiny zdvihu chodily co nejlépe je možné a k tomu bys potřeboval v poslední třetině zdvihu větší progresivitu. Tohle je bohužel přesně problém lineárního průběhu pružiny. Tedy s tím nic moc dělat nemůžeš. Mohl bys pouze dát tvrdší pružinu, čímž bys ovšem právě zhoršil ty první dvě třetiny zdvihu. Tohle může vyřešit jen vzduch. Pokud chceš takový chod jaký máš a nechceš si pohoršit, tak jedině to nechat a doufat, že to vidlice dlouhodobě přežije (to časté chození na doraz).

        0 0
        • Ruprt2  

          Díky Mloku doufajl jsem, že mi sem něco napíšeš. Bohužel jsi potvrdil co jsem si myslel. Líbí se mi jak lineární je. Oproti bajkům, které jsem zkusil, je mi to sympatičtější. Ale na druhou stranu jsem zkusil pouze vidlice, které měl nastavené jiný jezdec tak jak si on sám představoval. Dlouhodobě jsem na vzduchu ještě nejel. Tak třeba příští bajk nebo příští vidlice.

          0 0
    • TheIF  

      Reba Team 85 mm 2008, ság hodně z 30mm ? Nezkoumal jsem, ale na silnice je to fuk z 1cm k dorazu ji dostanu i při šlapaní ve stoje o dorazy nemlátí nebo to aspoň nejde slyšet :-) S chodem jsem spokojen na asfalte pohodička, docela žehlí + 2,25" NN… Dost času je stejně locknutá.

      Teď jsem ji přifouk do terenu (nebyl čas, takže jen nahoře :-) a v terenu "chodila k 2cm od dorazu ? ":http://javorrr.xf.cz/P4190087.html

      PS: Nemažu/neservisuji a kupodivu v ní asi ještě nějaký olej bude :-))) a to jí tahne už na 11K km. Nj měl by do ní nechat něco čváchnout ten interval jsem už asi přetáh.

      0 0
    • orca.1  

      Pace RC-41XCAM 130mm. Sag cca 30mm, zbývá cca 1–2cm zdvihu, průběh vyhovuje. Jde snadno do zdvihu, ale je odolná proti pohupování. Průběh zdvihu skoro lineární, progresivita roste plynule. Dřív jsem na HT jezdil Marzocchi MX 85 Comp: sag cca 15mm, zbývalo cca 1cm, průběh: vyšší síla k odtrhu, poslední třetina hodně progresivní, pro doporučený sag byla nutná laborace s tlakem.

      0 0
      • MlokCZ  

        Jen mi není úplně jasné, jak ti může vyhovovat průběh, když máš na vidlici 1–2cm nevyužitého zdvihu? Neřeknu pár milimetrů na mimořádné situace, ale 1–2cm…

        0 0
        • orca.1  

          Těch 8cm reálnýho zdvihu (a 3cm v sagu – takže celkem 11cm) využívám při pohodové jízdě, při agresivnější je ještě rezerva v těch 1–2cm. Leší nechat 1cm než jít na 0.

          0 0
          • MlokCZ  

            Tak to jsme si úplně nerozuměli. Nevyužitý zdvih jsem při založení vlákna myslel, že je nevyužitý, tedy že tam zbývá vždy, tedy i při agresivnější jízdě.

            Jinak ale výmečně jít na doraz ničemu nevadí a naopak jít párkrát do roka na doraz ve vyjímečné situaci je podle mě přesně ideální průběh pro daného jezdce a dobré využití zdvihu.

            0 0
            • orca.1  

              Dobře, takže i při agresivní jízdě mi zbývá vždy cca 1cm. Na to, jít parkrát do roka nadoraz mám jiný názor (mám ji nastavenou, abych nikdy nešel nadoraz),ale jsou to každého peníze a každý si může zvolit to svoje:) Pokud bych chtěl využívat víc ze zdvihu, musel bych jít na tak nízký tlak, že by byl sag cca 40mm (doporučený sag pro RC41 je 20–32mm) a vidlice by se odlehčení neochotně vracela na svých 130mm.

              0 0
              • MlokCZ  

                Tak snížení tlaku by samozřejmě nic neřešilo, vyřešila by to jen nižší progresivita vidlice. Sag máš rozumný a dostatečný a reálně chodící zdvih bys stejně nezvýšil (o co bys zvýšil využití zdvihu o to bys navýšil sag). Takže v daném případě, když už ta vidlice je taková jaká je, tak bych to taky nechal jak to máš. Ale nenazýval bych to vyhovujícím průběhem.

                Konec zdvihu, který je progresivní + na posledních pár milimetrech působící doraz, tak udělá velký rozdíl síly potřebné k tomu aby vidlice šla 1cm od konce zdvihu a až na úplný doraz. Tedy i kdybys chtěl nikdy nejít na úplný doraz, tak i 3–5mm rezervy na konci zdvihu je už pro tento případ opravdu hodně. Takhle se dorazu nikdy ani nepřiblížíš.

                A proč máš názor, že by vidlice neměla jít nikdy na doraz?

                0 0
                • orca.1  

                  Asi to není ideální využití zdvihu, ale mě osobně takobé nastavení naprosto vyhovuje vzhledem k mému stylu jízdy.

                  U Marzocchi jsem snižoval tlak tak dlouho, až jsem šel při průjezdu terénem šla tvrdě nadoraz za silného a nepříjemného zvuku z vidlice. Možná je to jen psychologická záležitost, ale prostě nechci aby vidlice šla nadoraz. Třeba jí to nevadí, ale proč to pokoušet, když to funguje jak má..

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Tak u mě je názor daný také tím, že dorazy mám u všech svojich vidlic opatrně vyzkoušené s vypuštěným vzduchem, u tlumičů to samé. Vždy tak zkouším, kde ve skutečnosti ten doraz je, abych pak věděl jak na tom jsem. Nikde takový projev co popisuješ nemám. A pokud není na dorazu velká zbytková síla, tak není vůbec poznat (a velká zbytková síla tam nikdy nebude, pokud to není případ, že to chodí po dorazech pořád).

                    Na Skarebu jsem pak chodil po dorazech pořád (dokud pak nebyl upraven včetně výměny za měkčí pružinu a tím se stal progresivnějším), při přifouknutí to totálně zabilo počátek, takže jsem raději chodila po dorazech. Tohle samozřejmě bylo už úplně špatně a zaviněno příliš tvrdou pozitivní pružinou, která ovlivňovala počátek zdvihu a větší dofoukání tedy bylo pak špatné. A taky to přežil a funguje dodnes (dnes už upravený včetně té výměny pružiny a tedy po dorazech jako předtím už nechodí).

                    U jednoho RP23 se mi při testu povedlo ho narvat na doraz opravdu už velkou silou, tedy už byl doraz opravdu i výrazně cítit, to už jsem měl trošku strach, že by to něco mohlo odnést. Byla to částečně moje chyba, když jsem testoval na Stereo RP23 s high volume komorou (kterou jsem ale nechtěl a omylem mi z TF tuned přišla) a nečekal jsem tak velký rozdíl oproti normální a s podobným tlakem jako jsem vozil normální komoru (a sagem také normálním kolem 20%) jsem zkusil na tom lehce skočit. Pak se ukázalo, že abych nešel na doraz, tak musím mít přefoukáno až tak, že jsem zcela přišel o sag (možná 1mm tam ještě byl). Samozřejmě high volume komora nebyla na ten rám vhodná, což jsem věděl už předetm, ale když už mi ji poslali omylem, tak jsem ji testnul než jsem ten tlumič vrátil.

                    A tedy předpokládám, že ani nevíš, kde doraz je na té vidlici. A tedy ten 1cm je měřený od korunky? Pokud ano, tak tam určitě nezbývá celý centimetr, ale třeba jen půl a to už by bylo skoro zanedbatelné (ono se trefit na milimetr průběhem při výběru vidlice je stejně téměř nemožné, tedy pokud to není případ typu Talas, kde se pak dá hrát s tlakem ve třetí komoře a ladit to opravdu precizně).

                    0 0
                    • madcat  

                      Za první si myslím, že vymlouvat někomu jeho „vyhovující“ nastavení vidlice je trochu divný, vždyť „vyhovující“ je přece individuální – pro někoho vyhovující, pro jinýho ne. Neexistuje univerzální „vyhovující“ nastavení vidlice, a týká se to i chodu na doraz. A za druhý si taky myslím, že by vidlice na doraz chodit nikdy neměla, jenom se mu při různých situacích více či méně přibližovat, dle určení vidlice a typických jízdních situací. Na XC to asi tolik nevadí, páč tam jsou relativně malý a tvrdý zdvihy, a taky i při chodu na doraz nepusobí na vidli a potažmo na ruce žádný velký síly, takže se nemá snad moc co rozbít, ani nehrozí karambol. Ale na FR nebo DH kole už by mě pravidelný chození na doraz asi hodně štvalo, páč třeba při dopadech z dropů potřebuju co nejlepší zatlumení, a né aby mě to při každým dopadu koplo přes ruky a div nevyrazilo řídítka. Já mám vidli nastavenou tak, aby i při tom nejsilnějším houpání nebo skákání na místě zůstávalo cca 2 cm, a taky jsem si říkal někdy, jestli náhodou trochu tím zdvihem neplýtvám, ale pak jsem se najednou při nepovedeným doskoku nestačil divit, jaká to byla pecka do ruk, když jsem ji dostal ještě kousek dál – a to furt ještě cca 5 – 7 mm zdvihu zbývalo. Takže zaplaťpámbů že jsem si tam tu rezervu nechal, pro tyhle kritický situace je sakra potřeba.

                      0 0
                      • KRAJIC  

                        Absolutně souhlasím.

                        0 0
                        • milan1  

                          Souhlasím jenom s tím, že vidlice nemá pravidelně chodit na doraz, to, co popisuje madcat je ovšem přesně ono plýtvání zdvihu, které je zde hlavním tématem.

                          Doap a dramatickou rekci odpružení, při které nebylo ještě zdaleka dosaženo konce zdvihu dokumentují jediné. nepochybuji, že se zde jezdec dostal na hranice svých fyzických sil a připomínka, že by potřeboval ještě o 100 % přidat aby dosáhl pohybu o dalších 5 mm by ho jistě nepřiměla k zopakování takovéhoto pokusu.

                          To, že vidlice následně proti němu vystřelila, to je potom vliv tlumení a to je u systému SSV zcela prokazatelně zpožděné vy svých reakcích. takže extrémní stlačení a následný zprvu netlumený návrat může být v tomto podání opravdu slušný kopanec.

                          A máme zde jedno doslova pikantní téma. Takový ten spodní kužel dole na dříku ve vidlicích marzocchi, to je vlastně koncový olejový tlumič. proč o něm píšu? Protože je cca 10 mm vysoký a nastupuje k činnosti na konci zdvihu. Proč ale řešit tlumiš na konci, když doraz vlastně řeší tlak v systému a hladina oleje? odpověď je jednoduchá. protože toto řešení je řešením pružiny a to, co se stalčí a čím větší silou se to stlačí, to musí následně předat své síly zpět při uvolnění. jestliže konec a koncové zbrždění řešíme průtokem v tlumiči, tak je tato síla zbržděna a nevystřeluje nás zpět.

                          tohle jsou takové drobné taje a kdo se sichruje aby nešel moc ke konci dorazu, tak se nikdy nedostane ani na ty správné funkce i když osobně pochybuju, že to někdo opravdu rozeznává.

                          A nakonec se musím pozastavit nad mícháním disciplín DH a Dirt. Z hlediska odpružení to jsou zcela odlišné disciplíny, protože DH vyžaduje především snadné využívání maximální části zdvihu pro žehlení terénu a koncová část je vyloženě prograsivnía  to na krátké dráze. Dlohodobé řešení a tlumení nepovedených dopadů na Dirtech není vhodná disciplína.

                          Na dirt je třeba tvrdá nežehlící vidlice, která dopad, vlastně v koncový doraz proměňuje celou svojí dráhu zdvihu a opardvu tvrdé a nepovedené dopady potom řeší na daleko delší dráze, než je koncový doraz DH vidlice.

                          Opravdu každá potřebuje něco jiného ale to jedině v takto rozdílných disciplínách.

                          0 0
                          • madcat  

                            Jenom upřesním: tím kopnutím do rukou jsem nemyslel netlumenej zpětnej chod vidlice, jak bylo asi pochopeno,nýbrž náraz do rukou při dosažení dorazu, když už jde kov na kov.

                            0 0
                            • fousek  

                              Pokud napises ze chybelo 5–7mm tak bych si logicky odvodil od dorazu a teda plne chapu reakci Milana, jestli je to doraz tak by asi neskodilo dolejt kapku oleje. Co ja mam zkusenostii s drop-offem, tak pokud se jel nejakej bordel (starej Spicak) tak se odskok musel hodne utahnout, protoze kopal jak blazen a na doraz sel malokdy.(doraz byl jeden z mensich kopancu) Ale je pravda ze pokud neni poladenej hladinou oleje tak moc progresivni neni.

                              0 0
                              • milan1  

                                To, co popisuješ odpovídá přesně technickým možnostem, kopavá vidlice je způcobena zpožděnou reakcí SSV o které se zmiňuju a ty zcela správně poznáváš jízdou a to, co píšeš o dorazu, který byl vnímán jako menší kopnutí, to je přesně ta zkušenost s funkcí zatlumení koncovým dorazem na úplném konci chodu tlumiče. Právě tuhle část jsem se obával, že málokdo z jezdců pozná a potvrdí. To, co popisuješ ty je přesně ono. Poznals to jízdou a svojí zkušeností přímo.

                                0 0
                              • madcat  

                                Bylo to 5 – 7 mm od fyzickýho dorazu, tzn. od okamžiku, kdy je to kov na kov. Laboroval jsem s množstvím oleje dost dlouho, abych si to naladil přesně tak jak mi to teď funguje a chodí. Samozřejmě nic neudělám s nic moc systémem zpětnýho útlumu, ale maximální stlačení vidlice jsem si podle mě nastavil dobře.

                                0 0
                    • orca.1  

                      Vidlici jsem měl taky stlačenou bez tlaku, ale kolik přesně je hodnota si popravdě už nepamatuju, je to někde v tom posledním centimetru. Vidli jsem nerozebíral, takže nevím jak je provedenej doraz, z nákresu co mám to není vidět.

                      0 0
    • deyv  

      Tak já šel nadoraz v čera (při sjezdu jsem našel docela dost velký výmol od vody) a hned potom následoval kotrmelec i s bikem na nohách, druhý kotrmelec už byl bez něj ;O)  Ani odřeninka, zato bláto jsem měl i mezi zuby :o))

      0 0
    • XC-biker1  

      Zdvih využívám naplno :) je třeba dát tomu občas nažrat :D

      0 0
    • warzone  

      RS Lyrik Solo air 160mm,upraveny.Sag som kedysi nastavoval,teraz to mam skor nastavene podla seba(pomer citlivost/line­arnost).Dorazy po upravy nehrozia,mam vacsinou tak 1–1,5cm rezervu na pripadny naraz(skok a pod.)

      0 0
      • warzone  

        tak som dnes spustil(z 65 na 50 psi) a po skackani na trailiku max.cca. 0,5cm :)

        0 0
    • Martin  

      Reba SL'08 29", 80mm

      sag asi 10%, nafoukáno 130 PSI v obou komorách, nevyužitý zdvih asi 1,5 cm. ještě tu vidlu budu muset upustit, ale jsem línej se v tom hrabat :-) zatím jsem jezdil spíš pohodový cestičky, kde mi chod vyhovoval

      0 0
    • die.catana  

      Tora 130mm využívám jen 4cm zdvihu. Na doraz jsem šel jen jednou, když jsem vlítl do díry:)

      0 0
      • Sobi  

        z 13cm využíváš jen 4cm? :-O

        0 0
        • die.catana  

          Mám ji upravenou, aby byla tuhá a tlumila jen velké nárazy při sjezdech. Není nic horšího, než když vidlice začne tlumit prudké přenesení váhy při klopení na asfaltu. :)

          0 0
    • elfik  

      Neupravená Reba race 07, 100 mm, nevyužito 10–15 mm. Jsem hodně těžkej.

      0 0
    • kajulka2  

      Tora06 pružina upravená, zdvih 120, sag 20mm, využívá celý zdvih, průběh vyhovuje

      0 0
      • kyl  

        Upravená,vzduchová RST Omega SL,130mm,sag 20mm,zdvih 90mm.

        Upravená vzduchová SR Suntour XCP 75DJ 130mm,sag 30mm,na doraz

        Upravená vzduchová SR Suntour XCR LO 95mm,sag 20mm,na doraz

        0 0
    • goofy  

      Trochu oldskoolu :-)

       

      Marzocchi Drop Off 2002 (SSVF) – zdvih 130mm, sag cca 25–30%, bezne vyuziti zdvihu tak centak az 0,5 pred doraz.. Doraz ale jenom obcas pri naprasenem skoku.. Ke konci nonte progresivni. Neni uz to zadna mladice, ale je pekna :-)))

      0 0
    • drtyc  

      je to spatny… nova hracka a takhle to dopada… sem puvodne chtel napsat otazku, jestli je mozny, abych si na HT oddelal zapesti vibracema a narazama od zadniho kola pres ram do sloupku a pak me napadlo vzit metr a zmerit, ze ta lajna kam jsem ji dneska jel je na doraz. celej zdvih 60mm akorat nad tim jeste zbyva kus plechu, ktery bude vzdy nejety…

      takze denne ve meste tech 60mm chodim na doraz, ale neni to nijak slyset. premyslim, jestli chodi na doraz pri brzdeni nebo je to i pri jizde kazdopadne dneska jsem si oddelal zapesti a kotniky a do mesta, kde mam denne 1.5km po panelech kolejich a cestach s pastmi na mamuty to bude priste jedine full a nejmin 300mm

      0 0
      • drtyc  

        to jsem akorat bral po veveri jednu pomalou kolonu… vpravo klasicky parkovaly na asfaltu auta, tak stejne vsichni museli jednou stranou do kolejiste, tak jsem se nezdrzoval nechal jsem je za sebou vsechny cca 45km/h silovy slapani bohuzel s houpanim, takze mozna ta vidle ani nemela moc jak co pobrat, jestli jsem ji proslapl…

        proste 60mm je do mesta nedostatecnych. Trochu to pomuze, ale podtrzeno a secteno nevyhovujici.

        0 0
    • rock  

      Reba SL 100mm, sag 2–3cm, 1cm „bezpečnostního“, za normálních okolností nevyužívaného zdvihu.

      0 0
    • mulambo  

      dam vidlu na doraz vzdycky kdyz jedu na doraz: )

      0 0
    • Martin11  

      Epicon 09 LOD,  zdvih 120mm se SAGem cca. 25%. K dorazu mi schází zpravidla 5mm i při tvrdší jízdě. Vážím 100kg a foukám 95 PSI

      0 0
    • m4jK  

      Tak pridám aj ja niečo:

      vidlica Lyrik Coil U-Turn 2009 – štandardná červená pružina (s výstrojou vážim do 85kg)

      SAG ~30mm pri zdvihu 160mm

      pri bežnom výjazde chodím tak 10–15mm od dorazu

      a ak aj robím kraviny, tak maximum zatiaľ bolo ~5mm od dorazu

      0 0
    • goofy  

      Jenom me tu ted jak to ctu napadlo: kdo z Vas opravdu meril, kde je doraz vidle? :-) (tyka se teda hlavne lidi s pruzinovymi vidlemi.. U vzduchu neni problem uplne vyfouknout)

      Muzete totiz merit od korunky (blbost), muzete merit z teoretickeho plneho zdvihu (taky muze byt blbost), ale presnou hodnotu jenom zmerite, ze zjitite presny zdvih vidle.. Nevim jak to je ted na trhu, ale vim, ze kdysi se ty hodnoty celkem ruznily (nebyl problem 0,5 az klidne i 1cm od udavaneho zdvihu vyrobcem :-))

      0 0
      • kyl  

        Někdy stačí změřit vyndanou pružinu,pak spočítat závity,vynásobit průměrem drátu,odečíst oba rozměry a zjistit kolim to dělá na vidli když je v klidu.U málo které pružinovky dosedne korunka při maximálním stlačení na gufera.

        0 0
        • goofy  

          Ty kravo.. tak to bych se na to vykaslal hned a jeste by to bylo nepresne :-D

           

          Proc proste to delat jednoduse, kdyz to jde i slozite, ze? :-) Aneb vytahnout pruzinu, zasunout nohy, a je to :-)

          0 0
          • kyl  

            Tak u vidle co sem jezdil před lety to neplatilo vůbec,vytažením pružiny a stlačení vidlice vykazovalo zdvih asi 80mm ale propočítáním pružiny jen mizernejch 60mm a taky to na to vypadalo,byly to pěkný nárazy když závity sedly na sebe a nad 60mm se nedostala,možná tam byly dané delší pružiny,to nevím,tak sem ji novou koupil.

            0 0
            • goofy  

              Tak to nebyla vidlice, ale nahrazka, ale o tom se zde nema cenu bavit

              0 0
      • MlokCZ  

        Já mám změřen doraz pro všechny svoje vidlice i tlumiče.

        0 0
        • goofy  

          U tebe nepochybuju.. Ja jenom, ze tady padlo tolik info o vyuzivani zdvihu, ale nikdo nepripomnel to s tim skutecnym zdvihem se mi zda…

           

          Jinak treba ta moje staricka Z1 ma prekvapive presnych 130 :-)

           

          A jenom tak doplnim pro nektere jak to jde zmerit: vytahnu pruzinu/y, zasunu na dno, dam stahovaci pasku, nebo zmerim zbyvajici delku noh do korunky, vlozim pruziny (kvuli negativkam) a zmerim zdvih..

          0 0
      • DaSnail  

        130mm teoreticky, 125mm prakticky

        0 0
      • Ruprt2  

        no já na svou vanilku dal stahovací pásku a nalehl na ni co to šlo viděl jsem že se páska dostala tak daleko, že už to ani o moc dál nešlo. Po vyjížďách nebo po dopadech se mi dostala páska na stejnou hodnotu. Tak jsem to prohlásil za doraz. Doraz subjektivně vůbec necítím, žádná rána, žádné kopnutí. po změření má moje vidlice asi 99mm z udávaných 100mm.

        0 0
    • Wojtek  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • RomanH  

      Z3 Coil 2001, 100mm, sag 15–25mm. Oleje mam nyni doporucovanych 35mm od okraje (zkousel jsem i tech 45mm, ale to uz bylo moc linearni).

      Od ruzneho laborovani jsem se dostal k temto hodnotam. Kdyz mam sag 25mm, dostanu se na doraz docela casto, ale v takovem pripade je to zehlicka, ktera se nestihne v tezkem terenu poradne utlumit v male rychlosti (tlumeni SSVF). Pri SAGu 20mm obcasny doraz, takhle jezdim nejvice. No a pokud jedu s kamarady, co do toho dupou, tak nastavuji SAG 15.

      0 0
      • RomanH  

        Tak vcera pri klasicke vyjizdce, kterych je tak 90%, 80mm z papirovych 100. Abych tam dostal jeste 10mm a tech zbyvajicich 10mm nechal jako rezervu, musel bych ubrat olej, ale pak by to zase netlumilo.

        0 0
    • Wojtek  

      F1RST PLATINUM

      fouklá asi na 60–70psi,ale nevím přesně,duležitý je pro mě SAG:2cm

      vidle má doraz už na 8.5cm,a to má zdvih 10cm,nevím čím to je,ale aji vyfouklou sem ji dál nedostal,čím to je?

      jinak vidla nádherně pracuje se zdvihem(8.5),její průběh mi plně vyhovuje,na doraz chodím často,ale nevím o tom,jen tak 1krát za vyjížďku de nadoraz tak,že to cítím

      0 0
      • Wojtek  

        a ještě sem zapoměl dodat,že nádherně kopíruje terén,zatím co zadní kolo poříd vevzduchu,tak přední má pořád kontakt s povrchem,ale při přejíždění kořenů

        0 0
      • Wojtek  

        nevíte někdo,čím to je? není tam třeba hodně oleje?

        0 0
      • Wojtek  

        změna, zdvih 90mm, 90psi, 15mm sagu, využívám plný zdvih

        0 0
    • kudlanka32  

      posledni dobou nic-moc, driv chodila na doraz (kdyz mela) ted je nejaka nevyuzita…

      Jak to je s Foxkou Van 130, pomuze kdybych tam dal mene oleje? Zatim tam davam dle predpisu (uz nefim kolik to bylo, pac to bude rok). Mam tam Endura tesneni, ktery ji trochu znecitlivuji ale to snad na vyuziti zdvihu nemuze mit vliv.

      0 0
      • kudlanka32  

        Vyreseno…bylo tam moc oleje. Schvalne sem to zmeril a nikdy bych nerekl ze 5–10ml oleje navic oproti doporuceny hodnote (tj 160ml) udela z vidle srot. Ted mam 155ml  a vyuzivam 12cm z 13-ti. Sag 2cm. Zatim jsem nesel na doraz mozna jeste trochu uberu…

        0 0
    • Martin  

      neupravená Reba SL 2008 29", zdvih 80mm, tlak 115 PSI v obou komorách, využitý zdvih 65 – 70mm, sag 15mm. zkusím upustit obě komory na 100 PSI, uvidíme jestli využiju víc zdvihu.

      0 0
      • Martin  

        po upuštění na 95 PSI v obou komorách sice vidla krásně zobala nerovnosti, ale děsně plavala a byla hodně měkká, v terénu při sjezdu byla skoro na dorazu nic nebrala. takže zpět na 115 PSI

        0 0
    • Krys  

      Včera som tak postával s bajkom a čakal, kým manželka vyšlape kopec. Oprel som sa ležérne o riaditka a vidlica (Tora 318 solo air) sa zasunula komplet celá až na doraz. :) Keď som ju vytiahol a skúsil znova zapružiť, tak to pružilo. Síce trochu divne, ale pružilo.

      Hlavne som ale konečne využil celý zdvih! :))

      0 0
    • Smazaný účet  

      Epicon TT 140 mm, sag 25%, 70 PSI v terénu co jezdím chodí cca jen okolo 95 mm, když se opřu do řídítek tak ji zatlačím skoro k dorazu, ještě zkusím zvýšit SAG, potom snad jen vyčistit a vyměnit olej.

      0 0
    • Log1ck  

      RockShox Recon 335 Soloair 120mm. Mám 73kg a foukám docela málo. Asi 60–65 psů. Sag okolo 20mm. Nevyužitej zdvih taky tak okolo 20mm. Nejdál sem se dostal 1cm od dorazu, ale to byla výjimka. Progresivita v průbehu docela bude. Co myslíte, zlepší se průběh a využívání zdvihu když nechám vidli zvednout na 130mm a budu foukat míň, abych měl větší sag?

      0 0
    • fichtl500  

      Takže kolečko mám týden, vidla Marzzoshi Dirt Jumper 3 100mm zdvihu, nastaveno na 50/50 každý den ju peru na doraz několikrát. Alě mě to vyhovuje pač stím skáču jak blbej :D

      0 0
    • madcat  

      Tak bych se mohl podělit o nějaký raný zkušenosti s RS Lyrikem Solo Air, kterýho mám na bajku cca dva měsíce: nafoukanýho ho mám na cca 70 psi, na moji váhu by mělo být 75, ale vyhovuje mi to tak. Zdvih využívám pocitově téměř celej, nemám na vnitřní noze žádnou pásku, která by mi to jednoznačně řekla, ale nečistoty mám při nejagresivnější jízdě nahrnutý tak 1 cm od „teoretickýho dorazu“ – místa, který je 160 mm horní hrany stíráků, kdyt je vidle nezatížená. Zajímavý je, že vidle chodí třeba ve svahu při brždění hodně do zdvihu, takže by si jeden myslel, že na dropu to musí naprasit na doraz, ale nikoliv – asi fakt funguje to vysokorychlostní tlumení, a při dropech to jde do zdvihu tak nějak stejně. Ten jeden centimetr přibližně, kterej mi tam furt zbývá, beru jako rezervu pro fakt nepovedený dopady, který zatím v podstatě nebyly, na to mám vidlu zatím krátce. Nejvíc jsem to zatím dostal myslím necelej centimetr od toho „teoretickýho dorazu“, na mm zdvihu dejme tomu 152 mm :-). Po celým zdvihu chodí velmi aktivně, mám to nastavený na 4–4–1 podle toho RS quick guide nebo jaxeto… Takže dle mýho zatím spokojenost velká…

      0 0
      • warzone  

        ked ti to tak vyhovuje,tak je vsetko ok :) mne ten priebeh nevyhovoval,prislo mi,ze sa moc lahko-hlboko zanaral a citlivost mi tiez neprisla najlepsia.Misku vah pre tuning naklonilo,ked som par krat letel v padakoch cez rajdy,lebo som to mal radsej trochu podfuknute(koli tej citlivosti).

        Ale ako pisem,pokial si s tym spokojny,tak je vsetko ok…

        0 0
      • milan1  

        Jak píše Warzone, vyhovuje, tak neřeš ale nedávej špatně příčinu funkcím, které za to nemohou. Vysokorychlostní koprese při vysoké rychlosti útlum nepřidává ale ubírá.

        Vysokorychlostní se právě vysokou rychlostí, nebo spíš vyšším tlakem právě otevírá a ne zavírá.

        0 0
        • madcat  

          Myslel jsem si – jsa nepoučen – že je to tak jak jsem napsal, páč mi to přišlo logický. Jestli je to jinak, tak holt je, děkuju za objasnění, na spokojeným uživateli (mně) to nic nemění.

          Nicméně jen tak pro strýčka příhodu – v čem spočívá případnej tuning Lyrika Solo Air? Co se na tom dá pořešit kromě obligátního snížení pasivních odporů (citlivosti)? Právě ta progresivita zdvihu (zanořování při prudkým brždění)? Dík za info…

          0 0
          • milan1  

            Když to napíšeš jako souhrn bodů, tak ti to vyjde jako něco ultra jednoduchého.

            Tuning spočívá v tom, že víš, co která věc dělá a jak by měl vypadat konečný výsledek. Potom se k němu v rámci možností dané vidlice dostaneš. Ten drobný problém je jedině v tom vyvážení celku, tobě přijde tvá vidlice jako skvělá. Kdybych ti měl dát úkol abys vidlici vylepšil sám, tak budeš dlouhodobě zkoušet a poznáš spoustu detailů z chování vidlice. Třeba zrovna tu míru noření, nikdy jí neodstraníš ale změnit jí můžeš, o kolik je to vhodné? Dlouhodobým zkoušením na to jistě přijdeš.

            Když máš důvěru, můžeš tohle přenechat mě. Když to vidíš až příliš jednoduše, můžeš zkoušet sám. Ty hesla v tom, jak jsi to podal vypadají efektně a převelice jednoduše.

            0 0
            • madcat  

              Dobře, tuning je jedna věc, ke které možná jednou přistoupím, jestliže mně stávající funkce vidlice přestane vyhovovat a budu chtít s tím něco udělat. Zatím mi to vyhovuje a su spokojenej. Nenapsal bych teda, že vidlice je vyloženě „skvělá“, ale je dost dobrá, obzvláště ve srovnání s tím, co jsem na kole měl předtím, a taky když uvážím, za jakou cenu jsem ji koupil.

              Nicméně když tak čtu cos mi vlastně napsal o funkci tlumení komprese v nízké a vysoké rychlosti, tak mi to nějak nedává smysl a připadne mi to obráceně. Rozhodně se to liší od toho, co píšou v „Tuning guide“, kterej je ke stažení na stránkách SRAMu, a já tak nějak doufám, že tam snad nekecají a vědí co píšou. Dovolím si to rozebírat v tomto threadu, ačkoliv jsi na to vytvořil speciálně novej, nicméně mám pocit, že se to tam jaksi zvrhlo v dohadování se o ničem, a taky nechcu trhat příspěvek na dvě poloviny, což by přehlednosti moc nepřidalo.

              Tlumení v nízké rychlosti chápu jako nějakou obdobu SPV, kterou mám taky na kole – na tlumiči. Už slovo „tlumení“ mi tak nějak říká, že je to něco, co se snaží zabránit stlačení vidlice do zdvihu, a to v tomto případě při pomalé rychlosti zanořování vidlice, tzn. například na táhlých muldách, při pohybech vidlice vyvolaných šlapáním jezdce apod. Při zvyšování míry této komprese dochází k tomu, že odpružení ztrácí citlivost na drobné nerovnosti, na druhou stranu kolo získává na ovladatelnosti v nízké rychlosti, například na lávkách a v extrémně technickém terénu, kde jsou prudké pohyby vidlice nežádoucí. Taky se zvýšením této komprese zamezuje ztrátám energie jezdce, který šlapáním vidlici rozhoupe.

              Naproti tomu tlumení ve vysoké rychlosti chápu jako funkci, která má zabránit zanoření vidlice nad únosnou mez (nebo na doraz) v okamžiku, kdy vidlice jde do zdvihu náhle a rychle, typicky při dopadu z dropu nebo při najetí do nečekané překážky typu obrubník. Takto hovoří i onen dokument „Tuning tips“ přímo od výrobce.

              Nastavení Floodgate já osobně vnímám jako takovou nezávislou „nadstavbu“ k nastavení obou rychlostí útlumu, kdy si prostě určím velikost nárazu, při kterém se zamčená vidle sama otevře při najetí na nečekanou překážku, nebo když zapomenu Floodgate otevřít při vjezdu ze silnice do terénu. Zabrání tak případnému poškození vidlice, nebo ztráty kontroly nad kolem, kdy by mi ta překážka mohla například vyrazit řídítka z rukou. Že by nastavení Floodgate nějak vyloženě souvisela buď s vysokorychlostní, nebo nízkorychlostní kompresí, to se mi ani nezdá, buď s oběma, nebo je to opravdu ještě třetí, zcela nezávislá funkce.

              Takto jak to chápu já to chápe i manuál od výrobce, a i logika pojmenování těch funkcí mi napovídá, že by to mělo být tak jak píšu. A i zatím poměrně chudé zkušenosti z praxe při používání vidlice mi říkají, že to tak nejspíš je. Tak teď nevím…

              0 0
              • madcat  

                Pro lepší jasnost a pochopení se považuju za nutný k tomu svýmu elaborátu ještě dodat, že mě vlastně ani moc nezajímá, co všechno se ve vidlici odehrává při prudkých nárazech nebo při projíždění táhlýma vlnama, kterej ventil propouští kolik oleje kam nebo která planžeta se při nárazu odchlípne, a tak podobně. Mě zajímá co to udělá, když např. tímhletím modrým točítkem, na kterým je nápis „high speed compression“, otočím úplně doprava, jak to změní chování vidlice a co mi to může přinést při jízdě. A v ten moment – když jsem se nad tím zamyslel – mně přišlo poněkud podezřelý, aby se ventil, kterej se stará o zatlumení vidlice při prudkým nárazu, otevíral místo uzavíral. Toť vše, snad jsem se vyjádřil dostatečně srozumitelně.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Problém je, že když Tě nezajímá jak to uvnitř funguje, že těžko budeš moct pochopit, jak to pak funguje v praxi a co si napsal je od reality na hony vzdálené.

                  Už to používání v nízkých a vysokých rychlostech je zavádějící a dost mate, protože to ne vždy přímo s rychlostí souvisí.

                  Co se týká pohupování vidlice od šlapání. Aby to vidlici opravdu zabránilo pohupování při šlapání, tak musíš low speed kompresi zcela uzavřít (nebo téměř), jinak to žádnému pohupování nezabrání.

                  A jakmile okruh low speed komprese bude téměř nebo zcela uzavřený, tak už je to z toho vlastně lock (i když třeba při nastavení okruhu high speed expanze na malou sílu otevření se to nemusí pocitově jako lock zdát).

                  MC je high speed komprese vlastně téměř skoro bez přítomnosti low speed (nějaký minimální průtok low speed tam je, ale je poměrně malý).

                  A praxe tomu pak také odpovídá. Ten malý zbývající průtok zapříčiňuje ten pohyb při vidlice v řádu kolem 1cm aniž by se otevřela.

                  Nastavení floodgate je pak právě nastavení síly otevření ventilu (u RS to není ventil, ventil používám obecně pro všechny implementace, po funční stránce se to chová podobně) high speed expanze.

                  High speed expanzi jak si popsal, tak chápeš úplně špatně, u té právě velký náraz okruh otevře a jakmile je otevřený, tak je vidlice tlumena minimálně, protože okruh high speed expanze má velký průtok.

                  Jak upřesnil už fousek, tak jak se blížíš ke konci zdvihu, tak rozdíl tlaků už je malý a okruh high speed expanze se může uzavřít (protože síla pružiny uzavírající planžetu už bude větší než rozdíl tlaků působící na vidlici) a konec utlumí low speed komprese s menším průtokem.

                  0 0
                  • madcat  

                    Ad tvůj poslední blok: high speed expanzi jsem nepopisoval vůbec, já mluvil pouze o high speed kompresi, takže jsi mě teď docela zmátl a nevím, jestli ses jenom upsal a myslel kompresi jako já, nebo hovoříš správně a chtěl jsi mě tím ještě více uvést do tajů h-s a l-s (budu to takto zkracovat jako fousek níže, je to mnohem rychlejší na psaní).

                    Jinak tedy především z příspěvků fouska níže už to asi teda začínám chápat, ale je to o dost komplikovanější, než jsem si myslel, a trochu dumám, proč to vlastně vymysleli inženýři z RS (a nejenom od nich) právě tak, jako to je, a ne podle mých původních předpokladů..? Nemám bohužel takovej mozek ani představivost, abych si dokázal ověřit, jestli by to vůbec fungovalo, případně kde by byly potíže s realizací… možná by bylo komplikované vidlici „říct“, u jak velké rychlosti komprese má aktivovat h-s, i když – třeba by se to dalo taky nastavit :-). No asi jsou to jenom plané úvahy, oni asi pánové v RS věděli, proč to je takto a ne jinak.

                    Děkuju tedy za osvětlení.

                    0 0
                    • goofy  

                      Mlok se upsal.. Popisuje porad komprese..

                      0 0
                    • MlokCZ  

                      Jak psal goofy, byl to překlep, pořád jsem psal o kompresi (už jsem přemýšlel nad něčím dalším ohledně expanze).

                      0 0
                    • fousek  

                      Oni to panove od RS nevymyslely, proste tlumeni je komplet obslehly z MX motorek a troufnu si tvrdit ze hodne podobne to ma delany i Fox, teda RC2, RL a RLC to bude mit jinak. Akorat u kol to museli jinak naladit, jina velikost prutokovejch kanalku, pruzinky, planzetky.

                      Hodne pomuze ten tlumic rozebrat (fyzicky) s nekym kdo tomu rozumi a pochopis to hned.

                      0 0
                • fousek  

                  Kdyz utahujes h-s (tocis modrym kolem doprava) tak zvysujes predpeti pruziny co drzi h-s, takze se h-s otevre pri vetsim razu. Takze vyslednej pocit bude ten, ze je vidle hrozne tvrda a nejde do zdvihu, ale pri tom na miste to vypada ze jde do zdvihu krasne. H-s se zacne otvirat az fakt treba pri velky rane (treba obrubnik ve velky rychlosti), ale pocit z toho bude ze te do rukou docela kopne. Navic to jestli se otevre nebo ne je taky zavisly na tom jak je nastavena l-s. Pokud bude l-s hodne povolena tak se utazena h-s vpodstate nikdy neotevre, pokud bude l-s utazena, tak se utazena h-s otevre jen na tom obrubniku a pod.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Tohle jsem potřeboval, tedy praktickou ukázku jak je to v praxi u některé vidlice implementované. Takhle jsem si to přesně představoval.

                    Jen doplním k tomu vysvětlení, že přitažením h-s vlastně zvýrazňuješ funkci l-s (která má menší průtok oleje) a tím se zdá, že ta přitažená h-s to sama více omezuje. Ale jak si správně vysvětlil, tak se to více omezí naopak tím, že se h-s přitažením předpětí pružiny záklopky více vyřadí z funčnosti (dostane se do hry jen pro opravdu velkou ránu a po kratší část zdvihu, protože se zase zpět dříve uzavře záklopka h-s).

                    0 0
                  • MlokCZ  

                    A teď by mě prosím zajímalo, když se tu konečně objevil někdo, kdo rozumí jak to funguje a přitom takovou vidlici má v praxi, využiješ vůbec k něčemu v praxi přitlumené komprese?

                    Když přitlumení každé z nich má negativní vliv na žehlení vidlice.

                    Si to budu muset aspoň trošku vyzkoušet u Talasu simulací pomocí lock (jak mám u hlavního okruhu eliminovanou sílu pro otevření planžety, tak z tohoto okruhu můžu mít pro simulaci low speed okruh když ho přizavřu lockem a high speed okruh mám pro okruh locku).

                    Ale už tuším předem, že se mi to vůbec nebude líbit a pro ten zdvih 140mm mi to nepřinese vůbec nic.

                    0 0
                    • fousek  

                      Ten efekt toho nadskakovani sem nejak moc nepozoroval, to by asi chtelo jet na nakou tu trat a ty nastaveni resit celej den se stopkama v ruce, ale treba v porovnani s 66 vf2, pojedu zatacku rychlejs, ale to nemusi nic dokazovat, protoze ta 66 je na jinym kole a to tlumeni je proste naprd.

                      To zmenseni noreni do zdvihu je znatelny dost na rozbitym terenu, ale samozrejme na noreni do zdvihu pod brzdou to nema moc vliv. Priklad: kamenita rozbita pasaz s otevrenejma kompresema mi totem lita 5mm pod korunku, s utazenejma (momentalne cca 8 kliku od nejutazenejsi h-s a 9 kliku od nejutazenejsi l-s) chodi 15mm pod korunku.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        To přední kolo a kontakt za překážkou nebude tak jednoduché sledovat. Tohle by krásně odhalilo zase video na testování.

                        V praxi pak asi nějaká série rychle jdoucích překážek, kde pak na druhé a další překážce by se to už projevilo.

                        A mezi překážkami taky, ale to se projeví až v nějakém sjezdu, kde potřebuješ opravdu perfektní grip předního kola takový sjezd budeš obtížně dvakrát po sobě projíždět zcela stejně, abys to mohl dobře rozlišit i při drobnějších rozdílech nastavení.

                        0 0
                        • fousek  

                          jj to video by to chtelo, bud mit kameru na dlouhym tykadlu chyceny nekde na ramu, nebo ze stativu vedle v nakym velkym rozliseni, aby se zabral co nejvetsi kus drahy a nebo otacet kamerou za kolem, ale jak by to vypadalo pri tom zpomaleni?

                          Ostatne sem doufal, ze na tom dalsim testovani by se h-s a l-s komprese taky resila.

                          0 0
                    • warzone  

                      Zaujmave citanicko,ani mne to nebolo s tymi kompresiami uplne jasne,hoci som sa s tymi kolieckami bavil,rozdiel bol minimalny…Prinasa to efekt iba za urcitych okolnosti,co je sice fajn,ale pride mi lepsie mat vidlicu,ktora bez nejakych vacsich nastavovani bude citliva a zaroven aj podrzi v tockach,nepre­padne sa na doraz pri nepodarenom doskoku a pod.Ja som to nasiel vo Van-e R(bez funkcie kompresie).Pocitovo je sice trochu akoby tvrdsia od Lyrika Soloair,ale to je skor tym efektivnejsim vyuzivanim zdvihu pri pruzine…

                      0 0
                      • goofy  

                        Van R samozrejme ty komprese ma taky, ale prednastavene uz..

                        0 0
                  • madcat  

                    Tohle je pro mě ten pravý ESENCIÁLNÍ příspěvek, děkuju, už to asi chápu o mnoho víc než dosud! :-)

                    0 0
                  • Karlos009  

                    No vida, ani nebyl potřeba žádný román. To zní velice logicky. Díky.

                    0 0
              • fousek  

                Tu low-speed kompresi mas cca spravne, ale high-speed vubec, ta nema se zdvihem nic spolecnyho (no i kdyz kapku jo, protoze cim vic je vidlice ve zdvihu, tim je vetsi reakcni sila). Proste h-s se otevira pri urcity hodnote sily na pruzinku, ktera drzi planzetku, takze se otevre na ostrejch nerovnostech a nemusi zalezet na jejich velikosti. Ale jakmile nadskoci kolo nahoru na prekazku prestane h-s fungovat a nastoupi l-s a kolo nenadskoci tolik, jako kdyby byla otevrena porad h-s.

                Pri dopadu se muze otevrit a taky nemusi podle nastaveni, kdyz bude dost utahla a dopad plynulej tak se neotevre a funkuje l-s, pokud bude h-s povolena a dopad treba na placku, tak pri dotyku kola se na chvily se otevre, do ty doby nez se sila od pozitivni pruziny nezacne rovnat sile pruziny, ktera drzi planzetku h-s, pak se h-s uzavre a funguje uz jen l-s. Takze to co zabranuje chodu do zdvihu je l-s a ne h-s. Takze by se dalo rict ze jednodusi vidlice maji jen h-s.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Tak, tak, povedlo se Ti vysvětlit lépe než mně.

                  A když je ve vidlici pouze high speed komprese (jak je třeba u Foxek s nižším zdvihem když nepočítám okruh locku se kterým by šlo simulovat přítomnost obou kompresí, ale v praxi nešlo nic rozumně nastavit, protože páčkou locku se nikdy netrefíš do nastavení toho jednoho okruhu), tak jak už jsem se pozastavil v tom druhém vláknu, tak nechápu, k čemu je tohle dobré.

                  Jediné co to řeší je omezení pohupování při šlapání, ale na úkor citlivosti vidlice.

                  0 0
                • goofy  

                  Pekne vysvetleno… Vcera jsem se to snazil sesmolit, ale nejak uz mi to neslo, tak jsem to smaznul :-)

                  0 0
        • Karlos009  

          Nepleteš si to vysokorychlostní expanzí u FOX? Podle mě vysokorychlostní komprese u RS vidlici přibrzdí aby nešla do zdvihu, např. při doskoku. A čím víc jí přidávám, tím míň při doskoku (rychlém stlačení) zajede.

          0 0
          • milan1  

            Udělej si v tom prosím jasno.

            0 0
            • Karlos009  

              V pravdě inteligentní odpověď, plná argumentů. :-/

              Podle návodu je vidlice s objema kolečky zcela vytočenými vlevo plně aktivní, zatímco otočení rychlé komprese doprava brání (přibrzdí rychlou kompresi) proti proražení vidlice při dopadech, a otočení pomalé komprese doprava brání proti zanořováni (přibrzdí pomalou kompresi)v prudkých sjezdech, nebo při šlapání. Tak jsem to alespoň pochopil z návodu. Ale netvrdím, že jsem ze všech nejchytřejší (jako někteří tady) a rád se dovím pokud je to jinak.

              0 0
              • milan1  

                Já něco napíšu, ty nad tím ani nezapřemýšlíš a prskneš sem nesmysl, že si pletu kompresi a expanzi.

                Tak když chybí představivost, tak se tě zeptám, zda odraz ke skoku je vysokorychlos­tní náraz.

                A jestli je návod psán opravdu tak, jak zde uvádíš, tak ho zmuchlej a zahoď, je k ničemu, především pro ppochopení funkcí.

                Ovšem pravda, točením knoflíky doprava se vše přitvrdí, tak se tolik škod nenadělá.

                0 0
                • Mr.Duck  

                  Nechcu rejpat, ale psal o doskoku, to podle mě vysokorychlostní bejvá :-p

                  0 0
                  • milan1  

                    No jo ale právě v tom odrazu a nebo na táhlých muldách můžeme hovořit a ukazovat právě na funkci high speed komprese.

                    Doskok, jako ukázka funkce je o jiných priotitách.

                    0 0
                    • Karlos009  

                      Já tak toužím po informacích, ale on asi mluví nějakou jinou řečí, kterou neznám. Můžete mi prosím někdo další napsat, co jste se z tohoto příspěvku dozvěděli?

                      0 0
                      • milan1  

                        Není možný dávat výklad někomu o kom nevíš, jak a co vnímá a když jsi vstoupil tak podivně a ještě podivněji ve vystupování pokračuješ, nedozví se nikdo nic.

                        Debata, která má smysl vzniká mezi lidmi, co mají stejný zájem na objasnění tématu.

                        Tohle tady nevidím.

                        0 0
                        • Karlos009  

                          Až se divím, jak jsem dneska trpělivej.

                          Tak naposledy. Můžeš prosím (nejen pro mne) vysvětlit jak funguje to tlumení komprese u Lyrika?

                          Zájem o objasnění tématu už jsem doufám projevil dost a na to co já vnímám a co ne, se klidně vykašli.

                          0 0
                          • milan1  

                            Tohle je Žádost" při které by se jeden roztrhal aby jí vyhověl.

                            Založím na tohle téma vlastní thread, nad kterým budu mít kontrolu.

                            0 0
                • Karlos009  

                  Takže jsme se zase nic nedozvěděli. Plno slov, ale informační hodnota = 0.

                  0 0
                  • milan1  

                    A co by ses chtěl dozvědět?

                    Lidem, kteří si pletou buď záměrně a nebo omylem kompresi a expanzi nevím, jak a co vykládat.

                    0 0
                    • Karlos009  

                      Koukám, tebe už přemohla tvá vlastní důležitost.

                      0 0
                      • milan1  

                        Podívej, zatím jsi nenapsal nic pozitivního.

                        Snažím se na něco s tebou navázat ale nejde to.

                        0 0
    • Ricci  

      Fox F100 RL, SAG cca 25mm, 100 PSI,max zdvih bol zatial 90mm,vazim 106 kg :-)

      0 0
      • Chaingang  

        to je zajimavy,já mám F100RLC,100–110psi,72 kg a na doraz se občas dostane…

        0 0
        • Ricci  

          Tiez som bol prekvapeny,lebo doporuceny tlak bol okolo 120…

          Ale kedze sa musim drzat SAGu,tak ten mam 25mm prave pri tlaku 100 PSI…

          0 0
    • mais  

      suntour xcr – na doraz je při sjezdech a při blbnutí po lese mezi stromy…

      0 0
    • Mr.Duck  

      Suntour XCM kachna tuned(přidán lehčí vakl akorát:P) 80mm zdvih, při běžný cestě do práce lehčim terénem lehce na doraz. Takže je to vlastně špičková vidle co využívá celej svuj zdvih! :P

      0 0
    • pralin  

      RS Reba SL 08 100mm, váha jezdce 73kg, tlaky +100 –100, sag 15mm, ponor tak ±70mm.

      0 0
    • Manas  

      FOX VAN 36 RC2, 160mm. Sag 3cm, zelena pruzina, cca 98% zdvihu pri „tvrdsi“ jizde.

      0 0
    • Tygr  

      Jezdim Recon SL, sag cca 3cm, zdvih 10cm, využití zdvihu 99%. Doraz tlumí plastová páska na vnitřních nohách:)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.