• MARW

    Zdar, tak už vidím, jak se mi Mlok vysměje..nicméně potřebuju radu. Na kole (co je v profilu) mám momentálně vepředu DT Swiss EXC 150,– podotýkám, že zdvih zadku je uveden 127mm /5". Zřejmě i toto už není dobře. No a ke všemu mám doma letošní VAN 160R a přemýšlím, že ji dám na kolo. Má otázka zní: je to úplně blbě, nebo při teoretickém zvolení takové pružiny, aby byl větší SAG s tím ,že nepředpokládám, že bych i tak chodil na doraz, to nějaké řešení je? Navíc se mi zdá, že ten zadek je necitlivý, ale nevím jestli to není spíš jen pocit kvůli rozdílu zdvihu předek/zadek- je možné , že by to vyřešil jiný tlumič? Momentálně je tam RP3 165/38– mám ho nafoukaný na 235psi, sag je cca 25% a při mé klasické vyjíždcě chodím cca 3mm od konce pístnice.. Díky za rady/odpovědi.

    0 0
    • mr.antik  

      Je to uplně blbě :-)) Na co mít supercitlivou vidli, geometrii tak na DH, když nefunguje zadek?

      Chápu to tak, že to vzadu chodí často na doraz?

      0 0
    • lutte1  

      Dost asi bude záležet na nastavení compresion tune na tlumiči,pokud máš CT max. tak to asi moc žehlit nebude.

      Rozhodně bych ale nedával zdvih vyšší než 140mm.

      0 0
      • MARW  

        Jetli to jsou ty tri obdelnicky na tlumici, tak ja mam ten prostredni. Ja ale bohuzel mam jen dve moznostli, bud tam nechat puvodni DT Swiss EXC 150 (zdvih 150), nebo toho FOXe (160)- takze otazka zni, co je lepsi (z toho nevhodneho).

        0 0
        • lutte1  

          Řešení bych viděl v tom tlumič poslat do Bikelife na změnu nastavení CT na min. nebo méně než min.A z těch 2 vidlí bude menší zlo asi to DT.Van už je opravdu moc na tohle kolo.

          A při skoku dopadat na obě kola.Na zadní by to mohlo být nebezpečné pro hlavovou trubku.

          Víc Ti neporadím. :)

          0 0
          • MARW  

            O.K. díky za radu.

            0 0
            • mr.antik  

              Já taky nevim, hrozně je to závislý na tom, co s tim chceš jezdit. Buď koupit nějakou 140 a nebo sehnat lepší rám s tlumičem :-)). Všechno ostatní mi připadá jako dočasný řešení. A nebo se poinformovat o možnosti snížení té DT 150…

              0 0
        • McBlacky  

          já bych se zbavil obou a koupil nějakou 130ku klidně i 120ku nebo něco s Uturn a podobným systémem. třeba RS RVL

          0 0
        • John Tequila Lemon  

          Odpoved zni: na todle kolo je lepsi Talas na 140mm ;-). Jeden se mi tu vali navic, ma za sebou dve jizdy … ;-). Spokojenost max, mam na to jedno kolo dva, ten jeden tak nejak zbyl … slozita historie s reklamaci v USA, ale vysledkem jsou dve vidle. :-D

          0 0
    • tom_777  

      mam vpředu 120 a vzadu 100 a myslím, že je to OK

      Lapierre dělá i variantu Race se 100/100

      zadek je necitlivej kvůli typu tlumiče, ne kvůli milimetrum

      ted jsem měl nějakejčas kolo-testbajka Lapierre X-control 310 kde zadní stavba byla krásně ciltlivá

      Pak mě konečně dodali X-Control 710 s Floatem R kde je propedal nafurt a citlivost je pryč. Na druhou stranu to líp jede vpřed.

      0 0
      • McBlacky  

        float R to je tlumič fakt nouze. PP fix je nejhorší zvěrstvo

        0 0
        • Kynio  

          můžu potvrdit. ProPedal s nemožností ho vypnout je hrůza. Mám taky float R a citlivost nic extra. Už ať sou love a můžu tlumič poslat do bikelive

          0 0
        • tom_777  

          zkoušel jsem svůj problém s tlumičem vysvětlit člověku co jezdí na Epiku: pokejval hlavou a řek: „no vždyť jo, to je proto, aby to nehoupalo…“ :O

          0 0
          • krokus  

            Dneska jsem pozoroval, jak někdo na Epicu vyjížděl na obrubník. Přišlo mi, že se zadní stavba ani nehla.

            0 0
    • Bully  

      Trosku prasarna to v principu sice je, ale ne az tak hrozna jak se tu mistnim odbornikum zda. Kolik lidi tu jezdi na HT, kde maji vpredu klidne 120 mm a vzadu 0. To je prece jeste horsi. Daleko vic zalezi na vzajemne harmonii obou pruzeni, aby fungovaly soucasne a s podobnou charakteristikou.

      0 0
      • mr.antik  

        ono to vůbec není o rozdílu zdvihu, ale o tom, na jaký úhly je ten rám dělanej…

        0 0
        • Bully  

          Jasne, tohle uz necham povolanejsim, na jeho kolo jsem se nekoukal. Odpovidal jsem vlastne jenom na otazku o rozdilu zdvihu vpredu a vzadu.

          0 0
        • fousek  

          Tak pokud by to kolo melo geometrii takovou ze se 130mm by to melo nakejch 70?+ tak ta 150 z toho udela prijemnejch dejme tomu 68,5? a ta 160 udela 68? stim ze bych si tipnul ze ta 160 bude mit vetsi offset takze to muze bejt s tim Vanem dokonce zivejsi nez s tim DTckem. Dalsi vec je ze treba Manitucka jsou cca o 3–5mm vyssi nez treba Foxy. Takze pri vhodny konstalaci by to mohlo bejt prima na sjezdy. Ve vyjezdech se to bude hodne zvedat pokud ten ram je koncipovanej na 130mm.

          0 0
          • mr.antik  

            já to odhaduju z fotky se 140mm a tam mi to příjde ok…

            0 0
          • MlokCZ  

            Do těch 150mm ok a souhlas.

            Ale přechod 150mm vidlice na 160mm vidlici, tady je trošku zakopaný pes.

            Kdyby byl rozdíl ten 1cm, tak je to naprosto v pohodě. Jenže on je při tomhle přechodu těhle dvou kategorií vidlic velký rozdíl ve výšce.

            Rozdíl 150mm 32 Foxek a 160mm 36 Foxek jsou ± celé 3cm a v tom vidím už problém.

            0 0
            • MARW  

              Když už sem tedy zavítal „nejzkušenější“ -bez ironie,– existuje nějaký vhodný rám do cca 15.000,– i s tlumičem- podotýkám který jde skutečně koupit? Díky za případný tip.

              0 0
              • fousek  

                Treba GT Force nebo Felt Complusion

                0 0
              • PatrikL  

                alebo taiwanský 4-čap rm volcano (rám bez tlmiča pod 8000kč a celý bike za 21000) / http://www.poison-bikes.de/frame.php…

                0 0
              • goofy  

                Zalezi co presne chces jezdit. Ja bych si pritlacil na RB IQ6…

                0 0
              • MlokCZ  

                S tím co je momentálně reálně dostupné a lze to sehnat zase tak moc přehled nemám, tady tedy moc neporadím.

                Letos totiž nemá nikdo téměř nic, prostě příšerný rok. Asi většina výrobců čekala krizi a malou poptávku a naplánovala toho méně vyrobit na letošní rok.

                A pak hrozně záleží, jestli se nenarazí na nějakou dobrou akci (letos to bude ale právě kvůli tomu, že nic moc není horší).

                0 0
                • McBlacky  

                  ono je to taky, že po problému vyprodat po půlce sezony 09 „zbytky“ si to každej dost rozmyslel, kolik objednat

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    To je situace u obchodů, tam to chápu.

                    Ale ta žalostná situace byla letos i u výrobců. To co jsem zháněl, tak vázlo u Mavicu, Fulcrumu, Schwalbe, Cubu.

                    A třeba u Cubu to nebylo tím, že měli obavy, že to pak neprodají, protože nedodali ani spoustu předobjednávek ze září. Ale je fakt, že zase měli další problémy subdodávek, např. The One brzdy.

                    0 0
                    • MARW  

                      Tak jsem nakonec sehnal jetý Yeti AS-X, k té vidli to vypadá adekvátní..k tomu co jezdím už mín :o), nicméně je to zřemě řešení, jak toho VANa upotřebit.

                      0 0
                      • vrazdit  

                        zdarec marwe, taks poridil pekny kultovni stroj vidim…

                        meli bysme zase nekdy vyjet, jezdite nejak pravidelne?

                        ja ted skladam RB IQ a chci to udelat co nejlehci, vidim ze ty jdes opacnym smerem :))

                        zatim zdarec

                        vladimir pujman

                        0 0
                        • MARW  

                          Zdar Vlado :-), ani nevim, co na to napsat- ano, jdu opacnym smerem, ale tak nejak nerizene a nepromyslene :-) ale tak rikam si, ze kdyz mi bude chybet kolo, co trosku jede, tak si poridim nejakou ziletku, ale popravde prechozi kolo taky nebylo z nejlehcich a nejjezdivejsich, nicmene vhledem k tomu, ze prevazne jezdim sam, me nesere, ze nekdo imaginarni na te same trase jede rychleji. No a co se tyce jezdeni, tak jezdim jenom do prace (pres Bunč ruzne) abych mel tak 35/50km najetych denne, protoze se k tomu pres vikend dostanu tak 1× za mesic. Nas miniaturnik je asi nejzivejsi decko na svete, takze toho mame s mojou na stridacku plne bryle :-) Takze Yetimu do 13,5kg zdar !!! :o) Budeu se znazit aby alespon zbytek komponentu byl co nejlehci, kdyz jsem ten zacatek tak posral :o)))

                          0 0
                      • mr.antik  

                        je to takový obrácený postup :-)

                        0 0
    • John Tequila Lemon  

      Husty … husty. A k cemu ma takovy kolo slouzit? Dost diference mezi zdvihy. Vetsi problem je v progresivite predku a zadku, kazdy jina charakteristika … no a geometrie asik bude taky pekne rozesrana. A sag nic nevyresi. Tak velky zvetseni sagu ma i jiny dopady (dost negativni) nez jen „srovnani geometrie“.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.