• Matej11

    Zdravim, cca dva roky jsem nehybal s hlinikovou sedlovkou v karbonovym ramu. Nebyla namazana vazelinou. Kazdopadne ted po dvou letech jsem ji chtel vyndat a absolutne to nejde. Zkousel jsem striknout WD a kladivem bouchat do sedla ze strany. Ani se to nehlo. Ma nekde nejaky tip? Trosku se bojim, ze uz to nepujde vyndat, nebo pri vyndani rupne ram.

    0 0
    • Jáchym 1  

      Myslím,že takhle to nepovolí.Jedna z možností – uříznout sedlovku u rámu a pak pilovým plátkem rozříznout sedlovku vnitřkem.Je to drbačka a náročný na přesnost abys nezaříznul do rámu.

      0 0
    • Polka  

      Je to do rámu zažraný, takže napřed pořádně prolít WD, sundat sedlo, odstrojit aby šel za zámek sedlovky chytnout do svěráku a zkoušet postupně rozhýbat. Páka je rám. Mně to i tak nešlo, tak jsem to nechal v zimě vymrznout venku přes noc na mrazu a ráno to pak ve sklepě konečně povolilo. Chce to trpělivost.

      0 0
      • zdenal8  

        To by jít mohlo. Ale tady bych asi zkusil to ochladit sprejem. Přeci jenom čekat až do zimy asi nechce. A kdo ví jestli bude vůbec mrznout.

        0 0
    • Jáchym 1  

      https://eshop.wuerth.cz/…d/cs/CZ/CZK/?…

      Já používám na zatuchlý spoje toto.

      0 0
    • Jáchym 1  

      Samozřejmě -zatuhlý .To jsou ty moderní zařízení,co píšou co já nechci.

      0 0
    • scota  

      Coyote Konkor mají na každé benzínce ale na Al v karbonovém rámu jsem to netestoval.

      0 0
    • Matej11  

      trochu se bojim abych velkou silou a snahou nějak nepoškodil rám, jestli je to tam fakt fest.

      0 0
      • Polka  

        Musíš věřit, nic jinýho ti stejně nezbývá, pokud chceš sedlovku vyndat :-) Chce to hodně síly, co je to za rám?

        0 0
      • Hroch obojzhivelnyj  

        Ja bych pro zacatek zkusil chvili pojezdit s povolenou objimkou. Pripadne to zkombinovat s ochlazenim sedlovky. Jak zacne zajizdet, je tvoje.

        Krok 2– oprit shora o sedlovku vrtaci kladivo jen s priklepem. Pripadne to zkombinovat s ochlazenim sedlovky etc. Mnoho mensich razu je ucinnejsi nez jebnout kladivem.

        Problem je ze se tam vytvorily korozni produkty hliniku, ktery to „zalepily“. WD40 apod pry na to moc nefunguje, rozpousti to amoniak a alkalie. Tipy a triky: https://www.sheldonbrown.com/…atposts.html.

        (btw. ale opatrne s alkaliema v karbonu, mohly by ponicit barvu a mozna i karbonove pojivo).

        Cerstva zkusenost, ocel matice ktera drzi orech na duralove ose fulcrum, ze zimaka. Par jemnych zavitu, dukladne zalepenych prave zkorodovanym hlinikem. Podarilo se po nekolikerem ochlazeni kapalnym dusikem, zajimave je ze se to nejvic hnulo az kdyz to ohralo zpatky na nejakych –20. (teda ja to nerval uplne studeny aby mi to neprasklo).

        0 0
        • Matej11  

          Dekuju za radu. Ja to zkousel naopak zahrat varici vodou z konvice. Nejak jsem nedohledal jak karbon reaguje, tak jsem to zkusil

          0 0
          • Polka  

            Já můžu potvrdit, že jsem to sice „prolíval“ pomocí wd40, ale taky bych řekl, že to nemělo ten hlavní účinek a nedostalo se níž do rámu k sedlovce. Jezdil jsem i s povolenou objímkou, ale to u mě nepomohlo.

            0 0
          • kotew CZE JIHLAVA  

            Čus Maty,

            jj, projezdi to pořádně bez dotažený objímky, přes nějaký humpry a hrboly.

            Každopádně držím palce.

            0 0
        • 01carbon  

          A potom nekdo potrebuje aby mu drzel hlinikovy domek stredu a ne a ne to nejak prilepit nebo zoxidovat aby to drzelo :(

          0 0
    • scota  

      Pokud ti na sedlovce nezálezí zkusil bych Siko Knipex Aligator XL 400 mm

      0 0
    • klobrch  

      No ty by mě nenapadlo, že v karbonovým rámu může sedlovka takhle „zarůst“. Já mám naštěstí karbonové sedlovky v karbonových rámech, tak snad mi tenhle případ nehrozí.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Karbonová sedlovka se chová jinak v karbonovém rámu?

        0 0
        • Polka  

          Jo, je úplně v pohodě. To hliník zarůstá.

          0 0
          •  

            Jednou mi zarostla hliníková sedlovka do kovového rámu. Nedostal sem ji ven ničím. Kolo skončilo ve šmelcu.

            0 0
          • Smazaný účet  

            Ok, nemám přehled. Mám kombinaci hliník-hlinik a pravidelně při mytí kola vytahuju sedlovku kterou vyčistím a namažu …

            0 0
          • RomanH  

            A karbonova v ocelaku ? Mam to „vyvlozkovano“ plechem z pivni plechovky, maznuto karbonovou pastou, dotazeno momentakem, zadne pazvuky, tak na to preventivne sahat rozhodne nehodlam.

            0 0
            • Polka  

              Ocel nemám, takže netuším. Na silnici mám Al sedlovku na sucho v karbon rámu 3 roky a ok, vyndával jsem ji až letos kvůli té Malorce.

              0 0
            • wilda81  

              No já s vytažením trochu posledně bojoval (byla tam cca 2 roky), ale rám vypadá o fous užší než by měl být.

              0 0
        • Jáchym 1  

          Když dva roky nevyndáš sedlovku z rámu,tak zaroste cokoli.Karbon-karbon nevyjímaje.

          0 0
          • RomanH  

            Ja teda sedlovku u kombinace hlinik – hlinik vzdy lehce maznul vazelinou. Na nekterych ramech jsem ji urcite co dva roky nevyndaval a nic nezarostlo. U karbonove sedlovky predpokladam pouziti pasty, tak by to snad taky zarust nemelo, ne ?

            0 0
          • Polka  

            Ja měl na jednom kole karbon-karbon na sucho rozhodně dýl jak 2 roky a nic nezarostlo, proč by taky…nemá tam co zarůstat.

            0 0
            • pepek  

              Jak to děláte? Pouhá změna bot, případně počtu vložek v zimě znamená, že musím sedlovkou pohnout několikrát do roka.

              0 0
              • Smazaný účet  

                Seš holt citlivější na ten posed než Mlok. Zpravidla v zimě přibývají vrstvy i na prdeli. Nebo si kupuješ lodě, do kterých dáváš centimetrový merino :)

                0 0
                • pepek  

                  Poznám i 4mm. Kdysi jsem na erbence marně přemýšlel, jak to, že mám vysoko sedlo, když jsem s tím nic nedělal. Trvalo to asi 1km , než jsem přišel na to, že spodní vložky z Lídla s hliníkem jsem nechal doma. Laďa mi pak věnoval kousek pětivrstvé lepenky a půjčil mi nůžky.

                  0 0
                  • RomanH  

                    To si delas srandu, ne ?

                    0 0
                  • Esi  

                    tak to já kdybych nemusel občas vyndat sedlo když dávám kolo na nosič za auto tak na něj nesahám, v zimě teda jezdím v letních botech jen dávám návleky, na těm mých pár km v mrazu nemá cenu kupovat zmí tretry :)

                    0 0
              • Polka  

                Neřeším, jezdím.

                0 0
    • Matej11  

      Tak v servisu si s tim neporadili. Zitra jedu bez objimky, ale to asi nepomuze. No mel jsem jit pristi tyden na bike fitting, ale asi mam smulu 

      0 0
      • Wiggle  

        A co na to jít trochu chemicky – pomazat sedlovku tekutým galiem? Hliník v reakci s galiem křehne, možná by se to pak dalo vyškrábat :)

        0 0
        • Vilém  

          Na YT jsou videa jak dostavaji zarostlou sedlovku ven za pomoci louhu. Zda to jde aplikovat u karbonoveho ramu, to netusim.

          0 0
      • vana.i  

        Kofola mi pomohla

        0 0
    • xmusr03  

      Řešil jsem Al sedlovku v Cr-Mo ramu, jedine co pomohlo bylo rozloucit se se sedlovkou, chytnout ji do svetaku a povesit se na ram.

      0 0
    • dan001  

      Zkusil bych třeba Karbon servis

      https://m.facebook.com/…68573958905/?…

      0 0
    • Hroch obojzhivelnyj  

      Quicktips – How to remove a stuck seatpost from a carbon frame, od chlapka ktery o karbonu vi kdeco.

      https://www.youtube.com/watch?…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.