• Cryzyy

    Vybírám zapletená kola na normální závodění, aneb nemá někdo laboratorní test níže uvedených kol ?

    Mavic Crossmax SLR 2012

    DT Swiss TRICON XM 1550

    FULCRUM Red Metal Zero XRP

    Popřípadě proč ano, nebo ne, alternativám se nebráním… (spolehlivost, servisovatelnost, tuhost, hmotnost, za rozumnou cenu).

    0 0
    • McBlacky  

      záleží jak dlouho je chceš mít a za kolik je koupíš.

      SLR bych vzal ale se zárukou na tři roky a po dvou se jich zbavil. Mezitím tě pravděpodobně bude čekat jeden až dva ráfky na výměnu. Zatím se praskliny u ventilků reklamují

      Tricon1550 netuším, na podzim mi je Tomáš B. chválil, prý srovnatelné s konkurencí. Co se týče výdrže nikdo netuší ale je to DT takže minimálně náby jsou 240 a to je jistota.

      XRP – z těchto tří bych je vzal já. Obecně nemají fulcrum tolik problémy s ráfky, zase ty náby nejsou tak dobrý jako Mavic.

      ono na závody těžko radit co, seštípeš to všechno časem. Já to dělám tak, že kola měním po sezoně, to mají najeto kolem 2500km max a to ještě drží výborně všechno.

      Ještě je varianta vzít STčka, ty se jeví jako lepší v závodním nasazení, dost lidí je jezdí místo SLR.

      0 0
      • mxv  

        muzes vysvetlit, proc fulcrum naby nejsou tak dobre jako mavic? Zadne sem nemel, ale v mem okoli panuje presne opacny nazor..

        0 0
        • duk  

          Např nahovno ložiska v nábě i ořechu, to je podle mě největší slabost. Jinak dobrý kola.

          0 0
          • ememem  

            co prosim? mozes to nejak rozviest? co konkretne je na nich na hovno?

            0 0
            • scret  

              nema Fulcrum u RM0 nahodou konusy?

              0 0
              • kubad  

                ne ale v principu je to podobné :D

                0 0
              • Hnoj  

                FRM 0 mají věnečky, které se utahují pomocí matice na ose, je to dost podobné jako konusy, ale funguje to 100% spolehlivě. Navíc se ty kola dají naladit na super-jemný točení.

                0 0
                • scret  

                  diky… takze vlastne konusy:)

                  0 0
                  • Vilém  

                    Pokud se nepletu, tak Chris King taky pouziva loziska s kosouhlym stykem, coz je taky vlastne konus.

                    0 0
            • duk  

              Zapomněl jsem, že na RM0 jsou místo ložisek konusy, ty budou asi v pohodě vzhledem k velikosti, já mám RM1 XL a tam jsou v nábě zapouzdřený ložiska, jako u všech ostatních fulcrumů. Kvalita nic moc, po jedný sezoně se mi v zadním náboji kously obě. Sice jsem je rozhýbal, ale brzo pak chytly vakl. Ložiska v ořechu maj všechny fulcrumy, stejný jestli se nepletu a ty kvůli nízkýmu profilu nic nevydržej. Ano, originál se dají sehnat za pár kaček, ale měnit ložiska v ořechu po necelý sezoně (na těhle kolech >4000km za rok) mě příliš nebaví..

              0 0
              • Cryzyy  

                Diky, to vypada, ze Ty na tech kolech vazne trosku jezdis :)

                Loziska jsem menil po kazde sezone i na SLRkach.

                Podle toho co mi rikal, Jirka S. byla loziska po letosni sezone v jeho DT 1550 cista, DT na nejakem utesneni asi trosku zapracovalo. Skoda te vahy (+100–150g) oproti Mavicu, ale zase by to mohla vykompenzovat tuhost kol.

                0 0
                • scret  

                  Mam dvoje CMaxy ST a loziska stale v poho i po nekolika sezonach… pokud nemejes wapkou a nejezdis na nich 10tkm rocne, neumim si predstavit ze ti odejdou za sezonu…

                  0 0
                  • McBlacky  

                    závody nejsou to co vyjíždky. životnost ložisek, pohonu, destiček, řetězů atd je zhruba třetinová a menší proti normálnímu ježdění

                    0 0
                    • scret  

                      jj, souhlas, desticky, retezy atd. to proste hori… ale ze i loziska v kolech? Predpokladam ale teda ze clovek nema jedny kola a ma na treninkovym kole druhy..

                      0 0
                      • McBlacky  

                        většina lidí co hodně závodí (20+ závodů/sezona) trénuje na silnici nebo na jiným bajku.

                        si vem když je fakt hnusně (po dlouhém dešti, nebo rovnou prší) a čeká tě dlouhej typu Manitou, Král, Šela, Drásal, Sudety, Krakatit, Vysočina atd tak fakt přijedeš s kolem v totál bordelu a i těch 100km dokáže odpálit HTII střed, hlavovku a ložiska v zadním kole.

                        Částečně se tomu dá zabránit tím, že před sezonou všude narveš hodně odolnou vazelínu, nebo že to hned po závodě servisneš, než to stačí vyreznout.

                        dlužno ale říct, že většina závodníků se o to kolo stará nebo má postaráno a tak na další závod to je zase 100% jen to mezitím stojí dost peněz

                        0 0
                        • scret  

                          jj, takovy HT stredy musej horet, obvzlast ty hur zatesneny…

                          To samy treba Mavic orechy…

                          Stacilo mi treba kdyz jsem jezdil 3dny v bordelu a desti, zadny dlouhy streky, jenom AM jezdeni… a pak po trech dnech radsi rozebiral orech… Jsou lidi ktery to mazou i po 3tkm… pak koukaj proc je orech v …

                          0 0
                          • vsn  

                            HTII střed mí příjde dobře zatěsněnej … rozebíral jsem jen jednou (po malevilu) a vazelína byla OK … objel jsem s tím všechno MX kromě Mostu…

                            jak třeba vypadalo kolo po Malevilu jde vidět na fotkách v profilu.

                            0 0
                            • jIrI___  

                              HTII mi vyrezl po té památné blátivé Šele (2010?) a to jsem jel krátkou trať!

                              0 0
                  • Cryzyy  

                    Presne jak pise Blacky, pri zavodeni se zivotnost materialu trosku snizuje. To ze si to nedokazes predstavit, je celkem mozne.

                    0 0
                    • scret  

                      to nemel byt utok na tebe… Jenom si rikam, kolik tak vydrzej treba prave tech zavodnich km… 1–2tkm zavodnich?

                      0 0
                      • Cryzyy  

                        tezko rict, loni bylo hodne mokro a zadnej zavod a zadne bahno neni stejne :)

                        0 0
              • ememem  

                ja som to po prvej sezone len uplne cvicne rozobral a nijakemu lozisku resp. tomu „loziskokonusu“ nebolo absolutne nic, vsetko bolo ciste, bez spiny, bez vody, vnutri kopa este povodnej vazeliny. najblizsie to rozoberiem az sa to poserie. najazdim podobne jak ty asi 4kkm rocne v kde jakych srackach, ak to vobec umyvam tak wapkou. jedine co som trocha mazol bol samotny orech nejakou redsou vazelinou co poradil vilem, nebavilo ma pocuvat ten odporny crvkot volnobezky. mam aj frm racing zero rok na silnicke, podobna skusenost, nic neriesim.

                0 0
        • Hnoj  

          V ořechu je atyp ložisko na vnitřní průměr 19mm, navíc je těsněné jen z jedné strany. Ale je docela levné a snadno se mění.

          0 0
          • Papinak  

            A nevíš kde ho sehnat?

            Případně pokud máš, tak za kolik?

            0 0
      • Cryzyy  

        SLRka mam vyzkousene, ale ne model 2012, zdaji se mi na moje jezdeni celkem ok, jak bude fungovat novej orech a co udela nizsi pocet dratu odhadnout nedokazu.

        Kamarad loni jezdil TRICON XM 1550 a podle nej jsou pevnejsi a loziska jsou po sezone naprosto v poradku, coz se treba u Mavicu rict neda. DT jsou tezsi, ale zdaji se mi celkove propracovanejsi.

        Servis na Mavic a DT bude ± to same, u Flcrumu jsem na silnicni rafek a prepleteni kola cekal 3 tejdny v lednu.

        0 0
    • ememem  

      vyberal som podobne pred dvoma rokmi, mam FRM zera,kupovane s mierne malou dusickou lebo mam 100kg, prezili dva seriozne alpenX, zo dvadsat pretekov a vsetko moje prasenie pri beznom jazdeni. servis – asi po 300km dotiahnute na tenzometri na max. a odvtedy nic. draha ma na biku cmax a pripadaju mi dost subtilnejsie aj ked problemy s nimi nema ale jazdi o hodne „slusnejsie“.

      0 0
    • Fanda.L  

      Také bych se přiklonil k SLRkám. Model 2012 mám teprve objednaný takže reference nemůžu dát ale myslím, že ta přepracovaná nába s ořechem bude uplně jiný kafe jak na modelu 2010. SLRka 2010 jsem měl a krom výměny ráfku ( prasklina u ventilku jak se zde již píše) jsem neměl jediný problém. U toho letošního modelu je inovovanej i ráfek a pokud se nepletu i šířka ( myslim si, že to taky má vliv na praskání) a tak třeba bude praskání konec. Těžko říct, tuhá a lehká kola to budou pořád ale prostě na ukor vahy je absence materiálu takže třeba budou praskat pořád. Necháme se překvapit.

      0 0
      • vsn  

        … to máš pravdu že ta nová nába je jiný kafe :D místo ořechu má řechtačku na plašení zvěře :)

        0 0
        • flyman  

          :-) dobrý..

          0 0
          • vsn  

            no slyšel jsi to? … fakt přesně řechtačka a hrozně navyková … až jsem si s nima musel každou hodinu aspon jednou na krámě zatočit a šéfová si myslela že sem se zbláznil :D

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.