• Lepra Z Metra

    Ctěl bych si na novou seznonu kupovat nějaká levná zapletená kola max. kolem 5000 kč, bohužel moc nevím na co mám při výběru koukat a co je duležité. Vážím kolem 70 kg, takže váhové omezení bych mít žádné neměl a dávám přednost rychlosti před pohodlím :) Nejvíce jsem koukal po http://www.kupkolo.cz/…a_90559.html tam jsem se ale zděsil vysoké váhy oprati levnějším kolům. Dík za rady

    • Čuli  

      Já bych bral tyhle =))

      • Lepra Z Metra  

        ty maj zase více špic, tak nevím co je důležitější

        • Čuli  

          Tuhý to bude stejně bych řek, hlavně to je o půl kila lehčí. =))

      • blisterexist  

        já bych je nebral

        • nox159  

          proc?

          • blisterexist  

            nemám s nima dobré zkušenosti

            • nox159  

              vim ze ti praskly… ale i tak… mas nejakou lepsi alternativu?

              • Lister  

                Nešetřit víc peněz. Do nové sezony času dost a silničku dělají kola mnohem více než MTB.

                • nox159  

                  tak to bych prave ze nerekl… ale ja tomu nerozumim mam 10kg silnici a staci mi to :D ale 15ti kg bika (XC HT) bych nechtel :)

                  • Lister  

                    // ale ja tomu nerozumim//

                    Je fajn vědět, že aspoň někdy napíšeš něco, co dává smysl :-D

                    Pokud jsou peníze problém, tak se přikláním k těm, co radí FuRa5 – ale dost by mě zajímalo, co tam má teď – jestli to bude opravdu upgrade nebo jen ukojení potřeby něco vyměnit.

                    • nox159  

                      ja se v silnickach nevyznam nikde o nich nepisu nikde v souvislosti s nima nikomu neradim… :)

                      ale mohl bys mi prosim vysvetlit v cem spociva ten vetsi rozdil oproti biku?

              • blisterexist  

                jo, vzít něco těžšího, ale spolehlivého

                já třeba vzal náby DT 370(těžké jak prase)

                obyč dráty, a ráfky RR 415(ty jsou lehké)

                a jsem zatím spokojen, ale je to už dražší záležitost, ale zas na celý život bych řekl:-)

                otázka je co si každý vybere, jestli nízkou váhu spojednou s problémama(kon­krétně u remerxů) nebo něco těžšího, ale spolehlivého(FR)

          • Cavendish  

            No jo tyhle a jeste Rapidy prej praskaji.Ja zkusenosti nemam,ale kluci z TJ tady u nas 3 kola vzacely kvuli praskani.

    • Joseph de Sax  

      titanové bezplašťáky…

    • Cavendish  

      http://www.kupkolo.cz/…ED_4677.html a co tohle,to by neslo?

      • Cavendish  

        Pokud ne,tak jak uz tu bylo receno,nasetrit nejaky peniz a koupit treba Shimano RS-80 C24

        • Lepra Z Metra  

          dik za rady, ale našetřit víc by asi nešlo, jelikož mi je 16, tudíž je každá koruna dobrá a už těch 5000 kč začíná být přes limit. Jinak záleží nějak na počtu špic, nebo se víc koukat na váhu? A co říkáte na ta 105 shimana?

          • smallbrother  

            záleží co kde jezdíš. V kopcích se lehkejma kolama jezdí líp. Na rovinách těžký kola roztočíš a jede to samo.

            Na počet drátů kašli. Kup nějaký vysoký ráfky, ty pěkně krájej vzduch a dobře to vypadá.

    • Payia  

      V tehle cenove relaci jednoznacne Fulcrum Racing 5

      • Kedarr  

        přesně mohu jenom doporučit, krásně se točí a přiznám se že se točí líp než Shamal Ultra..:ú

      • Cryzyy  

        netusim zda jsou Fulcrum Racing 5 delane, stejne jako Racing 3 a jsou „jenom“ tezsi, ale na Racing 3 jsem nalital 35–40k km, pak jsem si nechal dat novej zadni rafek (zacal byt probrzdenej) a jezdim na nich letos dal – to se mi zda jako dobrej pomer cena/vaha/zivotnost

        • Cavendish  

          Racing 3 nestoji 5000 :D

          • Cryzyy  

            proto jsem psal „netusim zda jsou Fulcrum Racing 5 delane, stejne jako Racing 3“

            • Hroch obojzhivelnyj  

              rozdilu je dost, hlavne system lozisek (5 a 7 na prumyslech, 3 a 1 na takovych poloprumyslech, jako vyssi campagnola). Ale o vydrz 5 bych se taky nebal. 3 maji rafky zevnitr nevrtany a zvenku odlehceny brousenim mezi draty.

              • Cryzyy  

                Diky za upresneni, o rafku jsem vedel, jaka jsou loziska jsem nevedel, ale u R3 mi to pripada vic jako konusy… ale nebyt strojar, tak tomu nerozumet :)

                • Hroch obojzhivelnyj  

                  JJ, konusy ale divny- presny strojarsky termin :) s vnejsim krouzkem jako u prumyslu. Od FR3 vys maj ten system vsechny, ty nejvyssi pak s keramickyma kulickama. Totez Campagnolo, od Zond vys myslim. Tedy, 2009–10, mozna ted zmenili.

                  • jecnak  

                    Vsak jsou to konusy. Trochu zmatenejsi je to u Mavicu s jejich tzv „expanizvnimi konusy“. Kde se jedna o klasicke prumyslove lozisko, jen jeho vuli je mozne v urcitem rozsahu regulovat pomoci matky + kontramatky na osce. U vyssich modelu je pak reseni bez kontramatky.

              • Lister  

                IMHO bych se i vsadil, že 5 budou díky většímu počtu drátů pevnější než 3, které trpí malým množstvím tenkých drátů v zadním kole.

              • Joseph de Sax  

                tak to jsi s tím broušením posral…pokud vím, tak je to hydroformingem, jinak by ráfek nebyl za 3,5 litru.

      • Cavendish  

        Tak je tu dalsi moznost ty Fulcrum 5 a nebo klasicky Mavic Aksium 2011 do 5000 se vlezes a u zadnych neudelas pri jejich nakupu chybu.Hlavne si nekupujou Shimano WH-R500 ja je mel a byli tezky a nebyli vubec tuhy.

    • jecnak  

      Kup si Aksia , to jsou blbuvzdorna levna kola, ktera vydrzi temer bez udrzby a preziji i ceske tankodromy. Za usetrene penize si porid kvalitni plaste – treba Misaky ProRace3 nebo GP4000. Prihod jeste nejaky lehci duse – treba Vittorky

      • karliner  

        U toho linku na Aksia moc nerozumím těm údajům o váze. 980+830=1790?

        Teda ne, že by to hrálo nějakou významnou roli.

        • jecnak  

          Podobne pocitaj i slevy ;-)

          • karliner  

            Btw – včera jsem u týpka vážil svoji oetztalerskou střelu, s těma jeho kolama, jedním plným 0,7l bidonem, pumpičkou a brašničkou s náhradní duší a ferdusem (odlehčeným o krabičku) váha ukázala 11,62 kg. Do plné palby ještě chyběl druhý bidon (0,9l) a Garmin. Docela bych se vsadil, že nikdo z těch zbylých 4999 riderů neměl těžší :-)

        • Marskatin  

          Ale výsledná váha podle mě sedí.

    • treatt  

      V tyhle cenovy kategorii jak už tu zaznělo ty Fulcrumy, nebo Mavic Aksium nebo Campagnolo Khamsin. To jsou všechno slušný kola, akorát mají hendikep v hmotnosti. Zvlášť, jestli jezdíš na vysočině, tak bych nechodil do moc vysokých ráfků, za tyhle peníze to bude strašný těžítko a v každým kopečku Ti to bude vysávat sílu..

    • výletník  

      Ahoj, přiživím se na vláknu. Jezdím FuRa7, dotaz zní, když zainvestuji do FuRa5, nebo 3, poznám reálně rozdíl v jízdních vlastnostech? Pořád si říkám, že je to hlavně o nohách a tréninku, ale kdyby tam byl citelný rozdíl, zainvestoval bych. Silnici mám prvním rokem a s koly FuRa7 jsem spokojený, ale červík hlodá, když všichni tvrdí, že kola jsou tou klíčovou a nejdůležitější komponentou. Díky za názor.

      • Zdenda CUBE  

        Pokus se po sobě pozorně přečíst co si napsal a pak se nad tím zamysli. Jestli píšeš, že jezdíš FR 7ky a jsi s nimi spokojený, tak nechápu, proč bys musel kupovat vyšší a dražší model. Pochopil bych, kdybys psal, že ti ty 7ky nevyhovují, protože jsou stranově málo tuhé, nebo něco podobného. Ale proč měnit něco s čím jsem spokojený?? Pokud ti 7ky vyhovují, tak stejně pravděpodobně nepoznáš rozdíl mezi stávajícími a nebo o několik tříd lepšími koly …

        • nox159  

          ja teda nevim mam 10kg silnici na ultegre a rekl bych ze mi vyhovuje… kdyby ale mela 7kg myslim, ze by se mi jelo lip… :)

          jde jen o to jestli ma cenu investovat penize aby to lip jelo pokud na tom clovek nezavodi a nehoni vteřiny…

          na druhou stranu bych se chtel nekdy projet na poradne silnici abych poznal rozdil…

          • výletník  

            Jak píše nox, ptám se na zkušenosti silničářů, jestli mně lepší kola mohou posunout. Zdendo, těžko můžu napsat, že FuRa7 jsou málo stranově tuhá, když jsem na jiných nejezdil. Ještě bych rád napsal, že ačkoliv silničku mám prvním rokem, jsem pravidelně trénující sportovec s celkem slušnou fyzičkou.

            • Zdenda CUBE  

              V tom případě doporučuji vyzkoušet nejdříve kola od nějakého kámoše, aby tě na nich nechal svézt, abys poznal jestli v tom bude nějaký přínos. pokud by si s tím měl problém, jsem z Ústí a klidně se někdy můžeme domluvit a já tě na něčem lepším nechám projet.

    • petryk  

      Ať nezakládám další vlákno…

      Celkem náhodou jsem u mých Aksií, respektive u zadního narazil na tradiční problém – prasklý ráfek u kalíšku, který asi zanedlouho skončí vytržením z ráfku. Pár fotek se tu na BF na toto téma objevilo. Prasklina je teď spíš praskliNka, takže na tom jezdím dál, ale pomalu začínám řešit co s tím.

      Vzhledem k tomu, že bych zadní ráfek musel nechat přeplést a vyměnit ložiska v náboji, přemýšlím o nějaké jiné variantě.

      Cenově tak do 5000,–, ořech Campa.

      Variant není zase tak moc

      1. Aksia – vydržela dlouho, byl a jsem spokojen
      2. Fulcrumy – 7 nebo 5 – nevím, jaké jsou ve srovnání

      s Mavicama

      1. Campa – Vento, Scirroco? – nemám zkušenost
      2. Nechat něco zaplést? Má to v této cenové relaci vůbec cenu?

      Ještě přidám, že vážím okolo 88 kil.

      Tož do mě:)

      • jecnak  

        Rafek na Aksia stoji do 900, prepleteni do 300 i s novyma niplema. Loziska obvykle staci dotahnout, ta moznost u Mavicu je.

        • petryk  

          Jo, nad tím přepletením taky přemýšlím, bude problém použít původní dráty?

          • jecnak  

            Puvodni draty muzes pouzit, jen je potreba dat nove niple. Ze by odesla loziska by me prekvapilo, staci je obvykle jen dotahnout.

      • Peslezedirou  

        Mám srovnání aksií a FR5. FR7 bych asi vyřadil, mají kulaté drát a zadní náboj má klasickou konstrukci a používá dráty s ohybem, výplet není proto tak napnutý jako jako FR5 nebo aksií, týká se to zadního kola.

        Co se týče srovnání aksií a FR5, bohužel jsem s aksiama narazil na dílenkej zmetek, proto velké zklamání. Ale když bych srovnal jízdní projev, tak asi takhle :-). I když by měli být kola FRM5 o chlup nad aksiama (a teď mě to bude mrzet), tak napíšu, že aksia valí o něco líp, přesto, že je zadní kolo o něco méně tuhé než u FR5, aksia mají daleko subtilnější ráfek a i lehčí ráfek, který je u FR5 docela poctivý :-) Náboje se mi třeba víc líbějí u FRM5. Co se týče odolnosti, tak mi oba záplety přijdou stejně odolné. Chyb asi neuděláš ani s jedním zápletem.

        V ráfku FR5 jsem našel celkem dost špon od vrtání, které v ráfku chrastily jak cirkus, stejné to bylo i u bajkového modelu.

    • martin7  

      já se taky přiživím. Scháním kola na zimáka(ráfky jsou už probržděný). V současný době tam mám Mavic ksyrium SL a spokojenost, ale do oka mi padli ještě další dva modely:

      Campa Eurus a Easton 90 SLX. S nima nemám vůbec žádný zkušenosti, jen recenze.Co by jste volili vy?

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.