• Patt

    Ahojda bikeři, sbírám názory a nápady na zapletená kola pro 29" fulla. Chtěl bych od vás poradit nějakou varaintu, jako by jste šli. Ještě malý detail vážím ±3kg 100Kg. Varianty, které zvažuji jsou American classic, Mavic crossmax, Spinergy xyclone…ale nechám si klidně od vás poradit a obzory si nechám rozšířit ;-). Dikes za rady.

    Anketa: Co by jste volili za značku pro 29" kola?

    0 0
    • Smazaný účet  

      co Fulcrumy?

      0 0
    • kubad  

      AC s duvodu váhy bych vyřadil, a do výběru dej ručně zapletené

      Hope + NoTubes Arch + DT SuperComp

      jinak všechny varianty budou v pohodě, a ber podle toho co se ti nejvíc líbí a sedí ke kolu.

      0 0
      • gemini  

        Jak je to s váhovým omezením těchto ráfků? Přemýšlím o zapletení něčeho na 26" a archy jsou ve výběru. Ale vážím hrubě přes metrák…

        0 0
        • Smazaný účet  

          Co ZTR Flow?

          0 0
          • gemini  

            Taky možnost. Do včíl jezdím bezdušový fulcrum 3 a pohoda, tak si říkám, že by i ty archy mohly vydržet – navíc mě láká nízká ( když jsem se teď namlsal lehounkejma borama na silničce:-)

            0 0
        • kubad  

          to já taky :-( a držely v pohodě, loni sem měl zapletené širší a odolnější Flow.

          Záleží na co to to chceš na XC budou Archy v pohodě

          0 0
          • gemini  

            Jezdím „jemný XC“ ( na HT ), traťe spíš pro cyklokros, ale občas se i zadaří zajet do rozbitějším terénu…Co by jsi tedy doporučil za záplet pro nadcenta? I když nízká váha je super, přeci jen preferuju trošku odolnosti a tuhosti na úkor nízoučké váhy…

            0 0
            • kubad  

              Hope + DT SuperComp + Arch, nebo přejít na vyšší model Fulcrumů :-)

              0 0
      • martin_bakov  

        a tahle kombinace je lepsi v cem oproti fulcrumum ? kolik by staly, kolik vazi apod…

        0 0
        • kubad  

          cena kolem 11t.

          možnost barevného doladění, UST, velice kvalitní a dobře zatěsněné náboje, jednodušší servisovatelnost.

          možnost pevných os ve předu 9/15/20, vzadu bez problémů 10mm

          váha bude pod 1800g

          já osobně radši ručně zapletené než fabrické sety, ale tím neříkám že nejsou dobré a kvalitní

          0 0
          • Peslezedirou  

            Myslím, že jsem to počítal a váha vyšla nad 1,8. :-(

            0 0
            • kubad  

              záleží na drátech se Supercomp to pude pod 1800, ale spočítám přesně :-)

              0 0
              • Peslezedirou  

                Na 99% jsem to počítal s 2,00–1,8–2,00, takže se supercompama by to mohlo klapnout. Ale po zkušenostech s 29 minulou sezonu, bych viděl základ v drátech 2,00–1,8–2,00, víc bych se už bál.

                BTW škoda, že délka drátů s ráfkama DT 470 není stejná jako s Arch :-(

                0 0
      • Patt  

        Diky za typ, typ RED METAL 29 XL se jeví docela dobře. Nevíš jestli jejich udávané váhy sedí, nebo to je jen nějaké marketingové číslo?:-) Jinak kolo bude Niner Jet 9, černej s červenou.;-)

        0 0
        • Pebe  

          29XLR mám, váhu jsem navážil 1850g, celkem odolná a tuhá kola, servis nábojů zvládám i já doma, pohoda. Za dva roky bez centrování, bez problémů…

          0 0
          • Patt  

            Tak to zní fajn, to moc díky Pebe. Něco takového jsem potřeboval slyšet, navíc 2011 ještě trochu upgradovali a prý krapet snížili váhu a zvýšili tuhost.;-)- to říká marketing. Jinak i všem ostatním prozatím děkuji za názory a i nabídky…a klidně to na mě valte dál. Díkes :-)

            0 0
            • MlokCZ  

              2011 mají teď stejně co Cmaxy29 (oboje 1750g, u Cmaxů to sedí, čekám, že u Fulcrumů bude taky).

              Takže teď je to rovnocený výběr.

              Akorát nevím, proč 29XLka mají vepředu jen 21 drátů, když i 26tkové mají i pro přední 24 drátů a u 29tkový je ta mírně menší tuhost znát (při srovnání stejné kategorie kol pro 26tku a 29tku).

              0 0
      • Muz  

        Zdarec,chystám se kupovat kola na 29 a mám trochu zmatek v drátech. Všude se uvádí, že zeslabované dráty jsou pevnější v tahu, ale co se TUHOSTI týče, tak by měli být lepší nezeslabované, je tak? Samozřejmě chci kola se solidní váhou, ale zároveň co nejtužší. Pokud tedy uvažuju správně, radši zkousnu nějaký nárust váhy a ušetřím peníze za nezeslabované, pokud je to s tou tuhostí nesmysl, tak si radši připlatím za zeslabované. ??

        0 0
        • Hnoj  

          Vůbec nejtužší je to s plochými dráty.

          0 0
          • Muz  

            Toho se zase trochu bojím, že to bude hroznej opruz centrovat…

            0 0
            • Vilém  

              Proc? Si je chytnes.

              Jinak k te pevnosti. Vsimni si, ze ta pevnost uvadena vyrobci, je vztazena k prurezu dratu. Takze prestoze ma ztencovany drat udavanou vetsi pevnost, tak ma zase mensi prurez a ve vysledku bude vic pruzit nez neztencovany.

              0 0
            • Hnoj  

              Ujišťuju tě, že je daleko menší opruz centrovat aero drát než třeba dráty 1,5mm…

              0 0
              • Muz  

                Hmm..tak o tom teda ještě popřemýšlím…

                0 0
    • Gorgov  

      Brzy budu prodávat něco obdobnýho co psal kubad…ZTR Arch/DTaero speed/DTprolock červený niple/ WTB Laser disc náby. Podle mě by to pro tebe mohla být vhodná kola. Mě přišla na za závoďáka moc těžký:) Váží kolem 1700g včetně ventilků a pásek…

      0 0
    • Polka  

      Vazil jsem uz i vic jak 103 kg a AC stale drzi a drzi, na jejich vahu super vlastnosti, tot ma zkusenost. S tou vahou jezdce se to imho zbytecne prehani (u mtb verzi).

      0 0
      • šlapatko  

        Zeptám se tady trochu jinak:-) Má smysl zaplétat lehké kola 29er.Váha cca 1600g.Nějaké lehké náby, dráty competition a ráfky kolem 400g.Skládal bych asi takhle:

        náby novatec, nebo a2z

        dráty competition,re­volution :-)

        ráfky remerx magic 420g

        0 0
        • Polka  

          Na tohle musi odpovedet zasvecenejsi, protoze ja nikdy kola „nespletal“, neznam kvalitu jednotlivych soucasti + zkusenosti s tim. Bavilo by me to asi, ale nikdy jsem na to nemel cas a vzdycky koupil hotovku :)

          0 0
          • šlapatko  

            Jasně chápu.Jen mě to zajímá.Váhově by to bylo podobné AC, ale levnější.

            0 0
            • Polka  

              V tom pripade to smysl urcite ma, ta vaha kol je na 29eru poznat fest. Navic ty myslim zadnej metracek nejsi…jen, ja bych se vyprdl na Remerx.

              0 0
              • šlapatko  

                Tak měřím 192 a váha 80kg.V zimě více:-) Na 29 jsem párkrát jel a byl natšený s pohodlí a fofr jízdě po šotolině a kesních cestičkách.Ne­výhodou byla jen línost při rozjezdu a manévrování s kolem mezi stromy.Kolo mělo 13kg.Pro sebe chci poskládat kolem 10kg.Myslím že 2,5–3kg rozdíl bude dost znatelný.

                0 0
                • oddie  

                  Na desetikilový 29er ve velikosti pro 192cm habána jsem teda docela zvědavej :)

                  0 0
                  • pardalis  

                    no třeba tady máš jeden. sice má ještě něco málo přes deset ale pod by to taky šlo…

                    Jinak souhlas s kubadem – záplety Arch + Hope dobrá volba, mám taky okolo metráku.

                    0 0
                  • šlapatko  

                    10kg by byla paráda, v reálu to bude kolem 10,5kg.Samo že s pevnou vidlicí.

                    0 0
                  • Gorgov  

                    Taky měřim 192, za chvíli by měl být pod 9kg :)

                    0 0
                    • šlapatko  

                      To máš 29ku? Jestli ano, chybí v profilu.Nechci do toho rvát moc peněz.Nejsem závoďák.Ročně zajedu pár závodů pro spestření.

                      0 0
                      • Gorgov  

                        V profilu nic není už dlouho :) Krom toho to ještě neni tak, jak si to přestavuju. Chci to mít nekompromisně funkční, a pokud možno, relativně lehký. Pod 9 by to snad mělo být v pohodě…

                        0 0
                        • šlapatko  

                          Zní to hezky:-)

                          0 0
                          • oddie  

                            Blázni ;)

                            0 0
                            • kubad  

                              taky sem stavěl jednu 29" pod 9kg :-)

                              8,8 kolo na fotkách a ještě by se dalo trochu pošetřit

                              0 0
                              • kubad  

                                váha je i s pedálama co nejsou na fotce :D

                                0 0
                                • Smazaný účet  

                                  telekineze voe!

                                  0 0
                                • Pac029  

                                  Hm,hm, to je parada. Ja si to zkousim sice na oceli (2.1 kg), ale podle predbeznych poctu budu rad kdyz hmotnost bude zacinat na 11 a rozpocet darmo mluvit.

                                  0 0
                                  • kubad  

                                    když mě mrkneš do profilu :)

                                    tak tam najdeš 10kg – 29" z oceli

                                    0 0
                                    • Pac029  

                                      Jojo, tu znam :o), na ramu je tu max tak 0.6 kg ne? Plus neco vidle, no ja budu mit on-one, tak o neco jak 0.25 vic jak na snimku. Ta Tva Ninerka ale ma nejspis pres 1. Jo tak to asi sedi, hm, i tak ale slusny, rozpocet ani nechci vedet ;o).

                                      0 0
                                      • kubad  

                                        Niner M.C.R.__9__velikost L – 2153g

                                        Vidlice Niner – 1033g

                                        Niner Air__9__ velikost L – 1548g

                                        vidlice 29" carbon – 820g

                                        0 0
                              • oddie  

                                No, koukám, že až dostavím do finále toho svého crosso29, ani to radši nebudu vážit :)

                                0 0
                                • Smazaný účet  

                                  Hele vpohode..Muj sup vazi kolem 15 Kg:DD…nekteri vy si vyskrabali oci ikdyby takovou vahu mel full:D

                                  0 0
                              • Peslezedirou  

                                Hmotnost zkerslují saloní pláště a pevná :-). S normálníma pláštěma a odpruženou by to podle mě vyšlo lehce nad deset.

                                Ale bike je to fakt pěknej, to se musí pochválit :-)

                                0 0
                              • Gorgov  

                                Samozřejmě by mě nenapalo dát si na to kolo pevnou vidli :)

                                0 0
                • Polka  

                  To je rozumny. U me byla skoro stejna situace, ze 13 na neco pod 11 a je to poznat fakt hodne, prave dost u te akcelerace.

                  Manevrovani bude zalezet hodne na celkove geometrii, ja ji mam takovou zprasenou trosku si myslim, neni to uplne to co bych chtel pocitove. Ale je to relativni, i tak se s tim da pekne zaradit.

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    …trochu mě překvapilo těch 11kg, pak jsem si uvědomil, že máš pevnou:-)

                    0 0
                    • Polka  

                      Jj, to udela hodne :) Ja mam ale ram 2.2kg, takze tam je hned klidne rezerva min 0.5kg…a dalo by se pokracovat niz.

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        třeba Spešl, Scott vychází váhově velice dobře i v hlíně…

                        0 0
                        • Polka  

                          To jsou bohuzel znacky, ktery me vubec neoslovuji :)

                          0 0
                        • MlokCZ  

                          Já jsem zvědav na reálnou váhu Scotta Scalu Elite. V 18tce velikosti ho snad už v dohledné době zvážím.

                          Katalogová váha je hezká, otázka je jak moc je nadhodnocená.

                          0 0
                          • Bafoon  

                            tohle čekání na rám je psycho, ne že by člověk jezdil ale už už už :-)

                            čekám na ninera

                            0 0
                            • Martin  

                              povídej mi o tom :-)

                              0 0
                              • Bafoon  

                                ty koukám střídáš rámy jak ponožky :-) supáckej, ted bude nová asfaltka…

                                0 0
                                • Martin  

                                  jak ponožky? kéž by mi ponožky vydržely osm let :-)

                                  laňka už chtěla do důchodu :-)

                                  0 0
                                  • Bafoon  

                                    obecně, nemyslel jsem konkrétně ;-) za dva roky tu vidím dva nové rámy – silnička a supouš, to máme v průměru 1 za rok to si tak nějak představuju závodní nasazení :-D i když já budu asi radši ticho…

                                    0 0
                            • MlokCZ  

                              Není to ještě tak hrozné. Jednak jezdím teď na běžky a na kolo jdu jen sem tam a hlavně mám další dvě kola na ježdění.

                              Na druhou stranu doufám, že než bude po zimě, tak kolo bude připravené, protože z jara na něm chci jezdit hodně (do terénu do bahna se mi moc chtít nebude).

                              Akorát jen trošku s obavami sleduju posouvání termínů. V Mku měl být rám v polovině února. To zatím pořád na stránkách je.

                              Ale Lko, které mělo být už v půlce ledna, tak má najednou půlku března. Takže bůhví, jestli se neopozdí i Mko.

                              0 0
                              • roud  

                                Ty a chrtí rám ? :-D

                                0 0
                                • MlokCZ  

                                  Tak něco rozumného na ten asfalt mít musím a když mi loni ten poslední pokus se silničkou nevyšel, tak bude zase celopevňák a tentokrát 29tkový, který mi jednak dovolí lépe pořešit posed a pak dovolí i rychlejší, lehce užší a více nafoukané pláště při zapchování přijatelného pohodlí.

                                  0 0
                                  • roud  

                                    Mno jsem na tebe zvědavej .o)

                                    0 0
                                  • Singlespeed  

                                    Nic línějšího na silnici než dvacetdevítku si nejak nedovedu představit. Jedině obout úzké krosové pláště max 32mm široké nejlépe bez vzorku a pořádně je nabouchat. Jinak se velká kola neskutečně lepí k asfaltu (jel jsem vloni na 29-tce cca 60km po rovině po silnici, neboť mi z hor nejel žádný vlak a po 20km jsem byl psychicky skoro na dně, jak se kolu nechtělo :-)

                                    0 0
                                    • oddie  

                                      A 26 je na tom v tomhle ohledu líp, jo?

                                      0 0
                                    • Peslezedirou  

                                      V tom s tebou naprosto souhlasím.

                                      0 0
                                    • Martin  

                                      já se pořád nemůžu zbavit dojmu, že 29" je na silnici rychlejší než 26", samozřejmě se srovnatelnými plášti. nicméně silnička je samozřejmě silnička, o tom žádná

                                      0 0
                                    • MlokCZ  

                                      Línější určitě nebude než předchozí 26tka celopevňák. Kola + pláště + duše budou v součtu lehčí než na té 26tce.

                                      měl jsem Cmaxy STčka (1650g) + 2 x RR UST 2,25 (po 700g) + tmel tak 60g.

                                      Teď budou Cmaxy 29 (1750g) + 2× Racer 622–40 (po 375g) + 2× duše (po 100g). To je o 0,5kg dolu a hlavně více než půl kilogramu dolů na obvodu.

                                      Valivý odpor i dle měření (měřeno pro 70psi, takže ani ne na max) mají Marathony Racer (622–40 verze) i s dušemi o malinko nižší než RR bez duší a to je navíc staré měření, kde měly ještě Racery pomalejší směs než mají teď.

                                      Povolený maximální tlak mají 85psi pro 40mm šířku, to je až až aby mohly být i jako šutr. Myslím, že ani na max je jezdit nebudu, můj přeběžný odhad je tak 60/70psi (přední/zadní).

                                      A to ještě zůstává otevřená možnost Racery bez duší, ale asi na to prdím na tak vysoké tlaky. Navíc na tomhle jediném kole bych občas prohodil pláště, takže tady zůstanu nakonec nejspíš u duší.

                                      A předchozí celopevňák mi bavil z rychlejších kol nejvíce a jel na asfaltu přijatelně dobře.

                                      Trošku mi vadilo to pružení plášťů při jízdě ze sedla, na druhou stranu na těch RR se dalo i dobře do terénu.

                                      Teď čekám, že to pružení při jízdě ze sedla půjde pryč, rychlostně to bude určitě mírně lepší, i když nečekám žádný extra rozdíl.

                                      Pohodlí půjde lehce dolů. Až tolik větší obvod plášťů nedožene, aby to srovnalo méně nahuštěné 2,25 RR, navíc obvod těch 40mm Raceru zase až o tolik větší nebude (odhaduju tak 2200–2220mm). K tomu ještě budou i vyšší tlaky.

                                      0 0
                                      • Peslezedirou  

                                        To ano, pokud kola budou alespoň stejně těžká, ale spíš lehčí než na 26tce tak to pojede dobře. U mě je ten pocit lenosti na silnici zapříčiněný, daleko větší obvodovou hmotností rotačních komponentů.

                                        DT 470/Mavic 717 – +75g

                                        Pláště WTB NN/WTB NN – 90g

                                        Delší dráty – ?

                                        U mě nárust cca 165 – 180g na jednom kole.

                                        0 0
                                    • MlokCZ  

                                      A měření tohle moc nepotvrzují. Stejné bikové pláště ve 29tce při stejném tlaku mají většinou v měřeních o píď větší valivý odpor, ale se zcela zanedbatelným rozdílem.

                                      Konkrétně třeba u RR s dušemi to je 25W x 26W (nutných na udržení 20km/h a pro zatížení kola 50kg).

                                      Bude tu ale jeden faktor a to aerodynamika. U hodně širokých plášťů bude zhoršení aerodynamika u 29tky více znát než u 26tky, takže balóny budou u 29tky větší problém pro větší rychlosti než u 26tky.

                                      A ještě samozřejmě u 29tky vyšší hmotnosti (což je ale u Raceru ok).

                                      Taky jeden z důvodů proč nakonec jsem ochotný jít až na ty 622–40 Racery (reálně mají ještě méně a to 37–38mm). On se tedy přidal i důvod, že Racery širší k mání nejsou.

                                      A Kojak je širší pouze ve 26tkové verzi (tam je až 50mm), v 29tkové pouze jediná šířka k mání a to 622–35.

                                      A s těmi Racery mi vychází hodně nízko střed, bude skoro na úrovni, co ho mají silničky (jen o velmi málo výše).

                                      To je plus nejen k chování a ovladatelnosti kola, ale také to lehce zlepší aerodynamiku.

                                      0 0
                                  • MlokCZ  

                                    Navíc letos plánuju dvě delší cyklistické akce, které budou z 95% afaltové (a může se stát, že i ze 100%), takže o to větší motivace to kolo vyřešit.

                                    Už delší dobu čekám jen na ten rám (a pak ještě ty Marathony Racer nemám doma), zbytek připravený (Cmaxy 29 + Marathon Racer + X9/XT + On One karbonová pevná + druhá varianta plášťů Marathony Dureme, to bude varianta i na nějaký ten terén).

                                    Nakonec s těmi Racery 622–40 to vlastně už pomalu ani nebude bike, ale cross, no fuj :-)

                                    0 0
                                    • Pebe  

                                      tak na silniční jízdy tam dáš klasiký silniční plášť a hotovo ne?

                                      0 0
                                      • MlokCZ  

                                        To nedám téměř jistě, to by mi nic nepřineslo. Valivý odpor nižší nebude (spíš bude o chlup vyšší), pár gramů navíc u těch Racerů mi netrápí. Pohodlí by šlo ale totálně do háje. A navíc bych ztratil tu univerzálnost, že s tím můžu bez problému i mimo asfalt.

                                        Získal bych jen trošku na aerodynamice a na to jsem moc pomalý, abych tenhle rozdíl výrazněji ocenil výměnou za ty nevýhody.

                                        A ještě bych se pomalu už dostával na hranici s nejtěžším převodem. 44/11 mi s obvodem Racerů stačí v pohodě bez problémů. Pro silniční plášť by to už bylo na hraně.

                                        Jediné co mi trošku láká pro silniční plášť, že bych mohl zase bez problémů zkusit bezdušáky a nahodit zase Hutchinsony Fusion 3.

                                        Z plášťů mi možná ještě trošku bude lákat vyzkoušet ty Kojaky, 35mm šířka by ještě byla zkousnutelná.

                                        0 0
                                        • Smazaný účet  

                                          Jak to že nebude menší val. odpor se silničními plášti?

                                          Jaké nejužší pláště se mohou dát na 29er ráfek?

                                          0 0
                                          • martin_bakov  

                                            na trekovym kole mam uzky plast temer jak galusku a v pohode sem ho prendal na 29er a pekne se to valilo na asfaltu, ale je to nuda – par vyjizdek klidne joo, ale nemas takovy prevody a posez jako na silnicnim kole…

                                            0 0
                                          • MlokCZ  

                                            Protože užší pláště mají valivý odpor naopak vyšší, jen si pořád spousta lidí myslí špatně, že to tak není.

                                            Jen odkážu vedle:

                                            http://www.bike-forum.cz/…i-ojeta.html#…

                                            a zopakuju znovu ilustrační diagram Schwalbe, který v tom sousdním vláknu je taky

                                            http://www.schwalbe.de/…lwiderstand/?…

                                            Mnoho měření už to jasné prokázalo. A to už i některá přímá měření crossových x silničních plášťů. Bohužel těch přímých srovnání je minimum.

                                            Ale co si třeba vybavuju, tak Marathony Racery mají menší valivý odpor než Schwalbe Durano a to znatelně. I když tady se musí nechat, že Durano nejsou v rámci silničních plášťů zrovna moc rychlé.

                                            Nejužší jsem nezkoušel, ale už tu někdo v historii psal, že běžně 23–25mm pláště vozil na 19mm ráfku. Toho bych se nebál.

                                            Spíš je třeba aby ten bikový ráfek měl povolené dostatečné tlaky.

                                            0 0
                                          • t29  

                                            Mám vyzkoušené 19 mm ráfky Bontrager Race s 622×32 Continental Contact (rozměrově odpovídají spíš silničním 622×25–28) při tlaku 6 bar, 5000 km zvládly v pohodě.

                                            Kámoš má na crossu v 19 mm ráfcích obuté silniční 622×23, tlak tuším 9 bar a taky mu to drží. Je pravda že ty ráfky nejsou zrovna gramařská záležitost.

                                            0 0
                                      • Martin  

                                        a když nechce silniční, může dát krosový :-D viz můj sup zde nebo zde

                                        0 0
                            • newbie  

                              :-P tak už se koukej dočkat… já přes víkend vyženu z ripouše pavouky, doinstaluju ks 950i-r a popřemýšlím nad dalšími apgejdy – vidle půjde k milanovi, tlumič možná do bikelive a… líbí se mi kliky zinn, tak možná risknu 190ky, snad z toho nebude stojánek .-)

                              když jseš teda v tom očekávání… :-)) kdy máš termín?

                              0 0
                              • Bafoon  

                                první termín byl konec ledna, ted mi to posunuli na konec února, ty termíne :-D

                                o té sedlovce taky docela uvažuju, chtěl jsem na SVÉHO ripa koupit nějakou mňamku klasiku ale nakonec tam kuchnu jakýsi lowend aby ta mñamka nebyla vyhozený peníze.

                                Vidle ještě nedoznala oprav? Ještě teda nevíš co bylo to ťukání?

                                190 bude ok, zirecek tu vozí 200mm :-) tobě to vyjde taky, budeš mít Kliku :-)

                                0 0
                                • kubad  

                                  jenže ty dlouhé kliky má na HT a na fullu mám obavu že bude často mlátit klikou o zem,

                                  0 0
                                  • MlokCZ  

                                    Ten RIP má ale podle mě střed spíš výše, takže bych se mírně delších klik vůbec nebál.

                                    0 0
                  • Patt  

                    Ahojda, to jste se tady bavili o váhách hardtailů? Jestli ano, tak si myslím, že se pohybovat na 11kg u HTéčka s odpruženou vidlí není nijak nemožné. Já stavím fulla se 100vkovími zdvihy v XXL a měl bych se i s pedálama dostat na hranici 12kg.;-)

                    Kdo jak dlouho jezdíte na 29? A šli by jste zpět na 26?

                    0 0
                    • kubad  

                      jezdím 29" HT a 26"HT a 26" Fulla 150/140mm a kola volím podle toho kde a kam jedu nemám problém s přechodem a nejsem schopný říct co bych si vybral jako jediné kolo

                      0 0
                    • martin_bakov  

                      prvni kolo sem mel a mam 29er a na 26tce jezdil jen parkrat v zivote. Neni co resit na 26 bych nesel pripadalo by mi to jako krok zpatky :)

                      0 0
                    • Pac029  

                      Jezdim oboji, po meste radsi 26, v terenu radsi 29. Zustal bych u 29. Pro spokojenost mi staci HT pod 12 kg ;o).

                      0 0
                    • Peslezedirou  

                      To je těžká otázka. Kdyby mi někdo dal ultimátum, že se musím dostat z Prahy v co nejlepším čase po hřebeni Brd na Plešivec, tak by jsem kolo volil v následujícím pořadí :-)

                      1 – full 100/100

                      2 – HT 29, 100

                      3 – HT 26, 100

                      :-)

                      0 0
                    • t29  

                      12 let cross, 4 roky 29er, 2 roky 26er a tu 26ku mám jenom do břečky a do bahna, trvale bych na tom jezdit nemohl :)

                      jinak celoneodpružený cross váží skoro 14 kg, poloodpružený 29er váží tak 13,5 kg a stejně poloodpružený 26er 14,5 kg :) ale letos zagramařím :)

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Já jsem nejprve četl celoodpružený cross, tak jsem si říkal na čem to vlastně jezdíš :-)

                        0 0
                    • Polka  

                      29" jezdim asi 3 roky, na 26 zpet urcite ne e. Mam ale jeste 26" 13 kilovyho zimaka a chci to taky zmenit. Ne ze by se na tom pres zimu nedalo, ale chci to sjednotit, aby se pak dali prehazovat pripadne vyrazeny kola, plaste apod.

                      0 0
        • t29  

          http://www.bike-forum.cz/…l-24681.html

          když odečtu 900 g za DT R450 a přičtu 840 g za Remerx Magic, jsem na 1715 g bez upínáků. Počítám že DT Competition 2–1,8–2 a bude váhově hodně podobný těm mým Sapimům.

          0 0
          • zorg  

            Proč tady lidi plísní na ty Remerxy? Zrovna ty magiky mi přijdou jako super ráfek a jsem jim fakt vděčnej, že ho zařadili do portfolia.

            0 0
            • t29  

              Proti Magicům nic nemám, stejně tak proti Remerxu obecně, jejich Dragony jsou neskutečné držáky. Co jsem četl, tak většina lidí má problém spíš s Vikingama, kde se jim pořád povolují dráty atd.

              Osobně bych si pro svoje kola klidně vybral Remerxy, ale chtěl jsem něco, kde můžu věřit váze, proto DT. Nemile mě totiž překvapil 26" Remerx Eagle, který místo 445g váží spíš půl kila.

              0 0
              • zorg  

                Tjn, já převážil MasterDiscy a místo 530 mají 560. To samé u FastDisců. Ale jinak jsou to podle mě hodně kvalitní ráfky za bezkonkurenční cenu. Stejně těžké DT stojí 3–4× tolik…

                0 0
                • kubad  

                  tohle se stane i u renomovaných výrobců :-(

                  0 0
                • Deus  

                  Podle čeho soudíš, že jsou Masterdisc kvalitní ráfky? A teď nerejpu, ale opravdu mě to zajímá, protože je vlastním a zdá se mi, že je to nejslabší článek kola. Proto uvažuju o výměně.

                  0 0
        • Hnoj  

          Hope Pro II + ZTR Crest 29er + Sapim Laser + ALU niple = 1559g

          0 0
          • šlapatko  

            Nakonec bude vše jinak a bude se skládat 29tka.Na to mé poježdění bude lepší:-)

            0 0
            • Hnoj  

              I to bych uměl :-)))

              0 0
              • šlapatko  

                Jsem rád že se na tebe mohu obrátit.Nicméně zaporacoval kamarád co u něj nakupuju a nabídl dobré ceny.Nyní si připadám jako blb, že jsem tě otravoval:-(

                0 0
                • martin_bakov  

                  neboj nalakal tim i ostatni, treba ja budu na jare trochu upgradovat svou 29er a vim kde se zastavim :)

                  0 0
    • rud1k  

      Proc tu AC tak propadly? Kdyz jsem zlomil osu v Bontragerech, tak jsem vybiral z Mavic, Fulcrum, CaneCreek a snad jeste z nekterych, a AC mi prisli nejlepsi.

      Vahove na tom byly nejlip a libil se mi zpusob konstrukce orechu. CaneCreek zase presunul vahu co nejvic k nabam, ale zase se blbe shanel.

      Nakonec jsem dostal v reklamaci novy zapleteny kolo a taky si nemuzu stezovat :)

      0 0
    • Pebe  

      100

      0 0
    • Reed  

      Taky si právě stavím 29 bike – rám Specialized Stumpjumper HT a kola udělám tyto:

      Náby DT 350, paprsky Competition nebo Sapim ale spíš Sapim( to jeětě nevím ), ráfky DT 470. Zajímavě vypadají i nové DT M1800 29 er.

      0 0
    • Roman1492  

      přidám se s dotazem :))) kombinace Hope Pro II + ZTR Arch + Sapim Race nebo třeba tohle http://www.bikeinvest.cz/…ray/d-71182/

      mám 85–90 kg, XC, AM, kolo HT … ty archy mi připadají strašně těžký skoro dvě kila, oproti 1.6 u remerxu, ale zase hope proti remerx light?

      0 0
      • Vilém  

        Remerx s Al dratama bych neriskoval. Te udavane vaze bych neveril. Pokud ti prijde Arch tezky, tak proc nepouzijes neco lehciho? Osobne bych volil klasicky vyplet s rafky dle vlastni penezenky a hmotnosti jezdce.

        Jinak magic rafek v kaliskovanem 29" provedeni ma slusnych 428g.

        0 0
      • pardalis  

        tak jdi do tohoto myslím, že na tvou váhu by to šlo. Navíc ZTR ráfky jsou u bezdušáků podle mě trochu jinde než remerx

        0 0
    • Martin  

      já se zeptám tu, ať nezakládám nové téma…

      jaké nejtenčí pláště můžu obout na kola Fulcrum RM 29 SL? momentálně se po úraze rozjíždím, hlavně po silnici, tak nechci na asfaltě drhnout bantamy :)

      předpokládám, že použít silniční gumy 622–25 asi nepůjde, co? :)

      0 0
      • kubad  

        pujde, plášt musí být o fous širší než ráfek, vozil sem na 19mm ráfku 25mm pláště

        0 0
        • Martin  

          to by bylo super. nemusel bych koumat nějaký cross pláště a jenom bych zezul zimní kola ze silničky

          jakou můžu dát duši? silniční?

          0 0
          • kubad  

            jj

            0 0
            • Martin  

              bezva, díky moc

              0 0
              • Martin  

                tak, pláště author thunder 25–622 sedí perfektně, problém se zapadnutím patek nebyl, nasazení prošlo bez problémů.

                0 0
        • t29  

          +1 za kámoše, co na 19 mm ráfku vozí 23 mm pláště (akorát musel u Velohanáka slíbit, že je nepřijde reklamovat, když je kupoval a pochlubil se, co s nima chce udělat :))

          0 0
        • petrun  

          S ohledem na pohodlí je 25mm rozumný rozměr, jezdil jsem i na žiletce 28mm vzadu a 25mm vpředu. Původních 23mm bylo totiž šílené sadomaso:-(

          0 0
      • maajkee  

        A proč nejezdíš teda na silničce a cpeš na mtb silniční pláště? To fakt nechápu :)

        0 0
        • Martin  

          máš problémy s porozuměním psanému textu? :)

          0 0
          • maajkee  

            já se zeptám tu, ať nezakládám nové téma…

            jaké nejtenčí pláště můžu obout na kola Fulcrum RM 29 SL? momentálně se po úraze rozjíždím, hlavně po silnici, tak nechci na asfaltě drhnout bantamy :)

            předpokládám, že použít silniční gumy 622–25 asi nepůjde, co? :)

            Fakt mi z toho není jasný, proč se teda nerozjíždíš na silničce, když se rozjíždíš hlavně po silnici :)

            0 0
            • Martin  

              posed? převody?

              0 0
              • maajkee  

                tak když budeš držet berany na hoře, tak jsi vzpřímenější než na 29eru a převody na tu vaší placku stačej v pohodě i ty silniční ne? :)

                Ale tak jako je to tvoje věc, já se jen divil :)

                0 0
            • Ruprt2  

              dotaz zněl:

              „Jaké nejlehčí …“

              A ne:

              Co myslíte mám po úraze jezdit silničku nebo bajka?

              BTW:

              Odpovím ti já, protože jeho silnička je přece malá :-)))

              0 0
      • Peslezedirou  

        http://www.kupkolo.cz/…ros103/Akce

        Nebylo by tohle lepší, po silnici to celkem pofrčí a budeš si moct odskočit do lehkého terénu.

        0 0
        • Martin  

          to byla jenom nouzovka na prvních pár dní po úraze, když jsem se rozjížděl a rozhýbával – bajka jsem obul do silničních plášťů, abych měl lehký převody, lehčí než na silničce, a pohodlnější posed a přitom nebrousil na silnici bantamy.

          na těch pár set kilometrů nemělo cenu kupovat spešl gumy

          brzo jsem tam zas vrátil 2,2" gumy :)

          edit – no kór gumy za osm stovek kus :D

          0 0
    • jan.vitek  

      čau, sice mám míň kilo, ale chci pořádný kola, takže na nový kolo dávám tohle: DT Swiss 240s 9/10mm + ZTR Flow 29er. Cena by se dala snížit levnějšíma nábama.

      0 0
      • jan.vitek  

        hm, tak jsem se kouknul na datum zakládajícího příspěvku…

        0 0
      • jeffino  

        Nebyla by lepší volba fulcrum red metal xl? určitě tam bude lepší váha, než tvoje varianta (taky asi levnější)

        Bohužel řeším podobný dilema a RWS mi docela vrtá hlavou, otázka je, jestli je to takovej přínos…za ty prachy:-/.

        0 0
        • jan.vitek  

          Váha je cca stejná, resp. mně to vychází na

          0 0
        • jan.vitek  

          Ztratila se mi vetsina odpovedi:-( Chtel jsem napsat, ze mi to vychazi na

          0 0
          • jan.vitek  

            No ***** co to je? Chtel jsem napsat, ze mi to vychazi na

            0 0
            • jan.vitek  

              Nejsem magor, jen něco zlobí ve fóru… Tak stručně – „moje“ sestava 1700g, Fulcrum 1750g. Cena cca o 1000kč víc, což na tom kole (Spec. SJ 29er HT S-Works) je celkem jedno. Pro DT+ZTR hovoří i jednodušší dostupnost a hlavně servis. 9/10mm – uvidíme, budu to mít za měsíc. Můžu pak dát vědět, jestli chceš.

              0 0
        • jan.vitek  

          Nejsem magor, jen něco zlobí ve fóru… Tak stručně – „moje“ sestava 1700g, Fulcrum 1750g. Cena cca o 1000kč víc, což na tom kole (Spec. SJ 29er HT S-Works) je celkem jedno. Pro DT+ZTR hovoří i jednodušší dostupnost a hlavně servis. 9/10mm – uvidíme, budu to mít za měsíc. Můžu pak dát vědět, jestli chceš.

          0 0
          • Shooter1  

            těch 1700g – to máš bez RWS thru bolt upínáků a dráty máš Revolution + Alu niple?

            0 0
            • jan.vitek  

              Revolution a Alu, bez RU. Teď jsem to přepočítal, protože jsem to bral odhadem z původní varianty – Center Lock, Arch, jiný dráty. Tahle nová varianta (Flow/Revolution) má s CL 1710g a 6INTL 1734g.

              0 0
          • jeffino  

            Určitě sem napiš svoje dojmy, já bych chtěl dát o něco těžší Hope Pro evo, takže zvažuju Archy, ale potřebuju odolnější ráfek, tak nevím, s lehkýma ráfkama nemám dobré zkušenosti:-(.

            0 0
          • Hnoj  

            Právě převážená sestava:

            Hope Pro II EVO – ZTR Crest 29er – Sapim CX Ray – ALU niple = 730 a 855g

            0 0
            • jan.vitek  

              Při >80kg se Crestu trochu bojím (zvlášť při zamýšleném použití na MTBO na hardtailu), ale jinak vychytaná sestava, proč ne B-)

              0 0
            • jeffino  

              jj, to je více než slušné, ale fakt se bojím těch lehkých ráfků, větší kola jsou na to bohužel náchylnější, ted jsem zrušil na předním bontragera a to jsem nešel s vidlicí ani na doraz…

              0 0
    • Peslezedirou  

      Přilípnu dotaz do tohoto vlákna.

      Mám trochu problém s výpletem u 29. Nechal jsem si zapléct kola na ráfcích ZTR Arch, dráty Sapim 2–1,8–2, al niple, náboje CL, přední DT350, zadní XT. Problém je ten, že z okolí ráfků se vždy po čase ozývá nepříjemné praskání, podobně jako když popraskává sedlovka. Zvuky jsou slyšet už jen když se třeba vypouští plášť. Mám takový pocit, že je to tím, jak se niple povolují, dráty jsem musel nechat dotáhnout a po nějakém čase se zvuky opakují. Vím, že mechanik při zapletení dráty mazal vazelínou, aby niple mohl dotáhnout. Je možný, že by tohle byla příčina zvuků? Jaké bych měl použít niple, abych tomu předešel.

      Díky za rady od zkušenějších lidí, co se týče zaplétání, jsem v tomhle lama :-)

      0 0
      • Bafoon  

        kolik vážíš? já první kola na 29er měl s alu niplema (moje váha cca98kg) a lupalo v nich taky a pak jsem dva niple utrhl u hlavičky na předku, od té doby mám záplety s mosaz niplema a žádné zvuky, drží

        0 0
        • Peslezedirou  

          Jsem právě moucha 184cm, 70 – 75kg, chtěl jsem co nejlehčí, tak jsem tam dal Alu, stará kola mám zapletená s niply mosaz a prakticky jsem o nich nevěděl. Měl jsi alu niple s pro lock?

          0 0
          • Bafoon  

            tak to mi přijdou alu niple cajk na mušinu, hmm nechápu :-) obyč. alu, sestava byla dt370, X470, competition 2–1,8–2, červené alu :-)

            0 0
      • Peslezedirou  

        Ještě jeden up.

        0 0
    • TeryPV  

      Trošku zahrobařím. Uvažuju o stavbě kola a jediné v čem nemám zatím nějak jasno, resp. tomu asi vůbec nerozumím. Potřeboval bych nějaký návrh na zapletená 29er kola. Budou na x15 a x12 osu, měly by unést 100kg ± a budou více méně na XC. Asi co mě zajímá nejvíc, kde si je nechat zaplést a jak se pohybují ceny. Nejde mi o nějaké extra kola, spíš průměr, nějaký dobrý poměr cena/výkon. Uměl by někdo prosím poradit ? Díky.

      0 0
      •  

        mám +/- 95 a držej už tři měsíce http://www.kupkolo.cz/…142mm_z4725/

        0 0
        • TeryPV  

          tak to je ovšem pěkná cena :) Díky za typ! Nicméně zatím dávám dohromady jak by to mělo vypadat a komponenty budu kupovat postupně, zatím spíš sonduju, zda se stavba vyplatí. Jako nepočítám, že na tom ušetřím, spíš mi jde o to udělat si radost tím, že si to poskládám sám :)

          0 0
          • Deathwing  

            Nevyplati, maximalne se dostanes na cenu abys na tom tolik netratil (a to muzes povazovat jako dan ze zabavy) :D

            Kdyz budes vyhlizet akce a nakupovat treba 2–3 mesice tak se muzes dostat k zajimavym dilum z vyprodeju.

            Ja si poskladal RB 29, Axon, pohon Deore, brzdy SLX, Rafky superstars, náboje Novatec D771/D772, dráty Sapim race, niple DT. Taky jsem skladal s tim ze se v tom chci pohrabat.

            Celkove cena kola pod 30 000 k tomu doprava asi 500 a ostatni veci 2000 (naradi, nahradni draty, duse, tmel, olej, zbytek pasky a podobne)

            0 0
            • TeryPV  

              tak já neberu vyplatí jako že bych na tom ušetřil. Asi taky půjdu do RB 290, ale to jen kvůli pevným osám. Jako líbil by se mi SUP, ale rámy se nedají sehnat :( Mám to v plánu jak říkáš, postupně pokupovat co bude, nové, bazar atd. Tak abych se do cca 30k vlezl. Ale tak zatím sonduju co a jak a na podzim bych asi začal kupovat komponenty. Ve všem mám zatím tak nějak jasno, jen mě trápí ty kola těm vůbec nerozumím :-/

              0 0
              • Deathwing  

                Ty z odkazu vypadaj dobre, sam sem je zvazoval (bylo by to bez starosti s vypletanim). Ale na superstars meli slevu 25% na vse a k tomu naboje ve vyprodeji, takze me vysly na 1500 za oba, u nas je predni okolo 1000 a zadni pres 2000. Na pevnou sezenes deore náboje asi za 1800. Takze jasna volba.

                0 0
    • Breakpain  

      Přidám dotaz:

      • 29er, vnitřní šířka cca 23mm, TLR
      • pro XC full, jezdec skoro 100kg
      • ořech XD, 11s
      • pevné osy
      • brzdy kotouče, dávám přednost centerlocku, ale hádám, že vybírat si v této kategorii nelze
      • cena ideálně kolem 5tis?
      • váhu neřeším, tuhost ano

      Hledám levnější kola, na které nahodím pláště do bláta/mokra. Proto ta cena, využití bude minimální… Jsem línej přezouvat bezduše …

      0 0
    • koňák  

      Zdravim, prosim o radu jaka 29 zapletena kola s cenou kolem 6000. Vpredu osa 15mm, vzadu 12×142mm. Pouziti XC, vaha jezdce kolem 100kg.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.