• drhor

    Dobrý den, prosím o radu ohledně výběru nových kol. Jedná se o kola na XC, váha jezdce 80 kg .

    Poznám mezi kolama rozdíl v jízdních vlastnostech ? První dvě sady hmotnost kolem 1.900 g a záplety cca 1.800 g.

    Bude velký rozdíl mezi RP HP a záplety tak výrazný, aby ospravedlnil rozdíl 5.000,– Kč ?

    Zaplétač doporučuje na přední kolo jen 28 drátů a přímé zapletení, ale většinou se doporučuje výplet křížený , jak jsem se dočetl zde na BF. Nebude vpředu drátů málo a přímé zapletení méně tuhé, nebo méně spolehlivé ?

    Fulcrum : https://www.kupkolo.cz/…017_z100285/

    Race Face : https://www.raceface.com/…et-29-wheels

    Záplety :https://www.kupkolo.cz/…22-5_z96259/

    Děkuji za odpovědi .

    0 0
    • tonik666  

      Dt350, kvuli spolehlivosti. na vaze moc neusetris.

      0 0
    • maajkee  

      Jestli on zaplétač nedoporučuje 28 drátů vpředu protože momentálně dovozce nemá náboje na 32 děr skladem? :)

      Na 80kg není vůbec důvod šetřit 15g a dávat 28 drátů místo 32 a už vůbec nechápu proč dávat na XC radiální výplet?

      0 0
      • Vilém  

        On asi nemysli radialni vyplet, ale prime draty a na ty se ofiko dela jen 28 der.

        EDIT:

        Ted jsem docetl nize a koukam, ze jsem pomalej:)

        0 0
    • Marskatin  

      zaplétač měl pravděpodobně na mysli výplet s rovnými dráty, co nemají hlavičku za zahnutím, tomu by naznačovalo těch 28 drátů. To co máš na mysli ty je radiální výplet( bez křížení).

      0 0
      • drhor  

        ano, máš pravdu, jsou to rovné dráty , bez zahnutí. Přední nába se dělá prý jenom pro 28 drátu.

        0 0
        • maajkee  

          To je něco jiného, ale když už dráty s přímou hlavičkou, tedy straigt pull náboje, tak dopředu i dozadu, nemixoval byxch to. Klasika 32 drátů, 3 x křížená je osvědčená a dostačující a drát koupíš všude.

          0 0
          • drhor  

            Děkuji za Tvuj názor, vím, že zde máš s tímto tématem zkušenosti. Kloním se také k tomuto řešení . Dík za radu .

            0 0
    • meris  

      Sorry, nechtěně jsem zahlasoval pro Fulctrum

      0 0
    • Dag  

      Omylem jsem dal Race Face. Normálně bych byl pro DT

      0 0
    • Hator  

      Ahoj, pouziju toto vlakno. Nekdo na Vysocine kdo zapleta kola? Rad bych si poridil nove, tak kdyby tu nekdo byl, prosim do zprav diky.

      0 0
    • vpa007  

      řeším dost podobnej „problém“.. akorát s jezdcem 95kg a kolech 27,5… a zatim mi vítězí DT (stejně jsem i hlasoval), i když na ostatní jsem se taky koukal. Navýsledek / reálnou zkušenost jsem následně hodně zvědavej.

      0 0
    • palo7  

      také zrovna řeším 27,5 a rozhodl jsem se pro DT350+XR361 (jezdec 75kg)

      0 0
    • jonti  

      Tezke rozhodnuti, ale bral bych asi RF.

      DT ma odzkousene spolehlive naby, ale sel bych jen do 32 dratu s ohybem kvuli kompatibilite. Praskne to jednou za dva roky, a nekdo na dovolene se primy drat blbe shani.

      0 0
      • Singlespeed  

        Přímý drát je v pohodě. V nouzi prostě narovnáš standardní se zahnutou hlavičkou. V dávných dobách, kdy se ještě dráty s přímou hlavičkou jen tak sehnat nedaly, ale k dispozici byly náboje s přímým uchycením (např. RB design, Mavic, chvíli i Shimano apod.) , tak si domácí bastleři zaplétali kola z narovnaných běžných drátů.

        0 0
        • maajkee  

          Ano a ty narovnané ohlé dráty naprosto vůbec nepraskaly právě v tom narovnamém ohybu :)

          0 0
          • Singlespeed  

            Není to tak žhavé, jak se zdá. Sám jsem vozil nouzově jeden obyčejný narovnaný 2mm drát ve starších Ksyriích Elite a nepraskl.

            0 0
      • tonik666  

        takze proc RF?

        0 0
    • vpa007  

      Mám tu dotaz… jaký dráty k ráfku DT Swiss XM 401 a nábě DT Swiss 350… a kde dráty kupujete?

      Je to na takový to normální XC/marathon šontání, semotámo nějaký stezky, pilot ±95kg… aktuálně mám WTB KOM i23 + nába Novatec + 2mm dráty (na IQ 275 v profilu), zadní ráfek se mi podařilo už slušně načnout o nějakej šutr :-(

      0 0
      • maajkee  

        Sapim Race

        0 0
        • vpa007  

          No to by šlo.. v hledáčku byly dráty DT Swiss Competition 2.0/1.8/2.0, Sapin Race vypadá, že má stejný parametry, navíc je na koloshopu o kačku/dvě levnější… máš i nějaký detailnější info k doporučení, krom toho, že jsou super a všichni je tu maj? Díky ;-)

          0 0
          • maajkee  

            No vozím je já a zaplétal jsem je dalším desítkám lidí a je to takovej ideální kompromis cena:výkon. Pokud neřešíš prachy a chceš maximální tuhost tak CX Ray, pokud řešíš prachy tak klidně obyč Sapim Leader, Race snesou o něco větší napětí a jsou o něco lehčí.

            0 0
            • vpa007  

              tak to že je vozíš a vyplítáš, to beru jako víc než dobrou referenci ;-)

              … spíš mě zajímalo srovnání s těma origo DTčkama, páč k ráfku jsou jejich niplne DT Swiss SQUORX Pro Head a na ty nevím, jestli budou pasovat na jiný dráty, než DT Swiss Competition (aspoň podle konfigurátoru to při výběru jinýho drátu hodí jinej nipl)… a druhá věc je, že na kalkulátoru DT Swiss mi to vyhodilo dráty 272,3 (273) a 274,5 (275), takový ale nejsou, takže mám koukat po 274 a 276?

              0 0
              • Singlespeed  

                Squorx niple jsou uživatelsky naprostá zbytečnost. Jinak, de facto, všechny kvalitnější dráty jsou ze stejné špulky Sandvik, ať je to DT Swiss, Sapim, Pillar, šroubárny Marek nebo třeba Remerx. Tedy hledat nějaké reálné kvalitativní rozdíly mezi špicemi různých značek je velmi těžké. Třeba Marek vyráběl (možná ještě vyrábí) špice pro více značek. Tahal to všechno ze stejné špulky, jen tam pokaždé vyrazil jiné logo :-).

                0 0
                • Marskatin  

                  a ještě někde psal, že měli nějakou tichou dohodu, že nebude dělat ztenčované špice.

                  0 0
                • vpa007  

                  Tak ty niple přijdou v balíku s ráfkem, takže bych je rád použil, místo toho, abych je vyhodi a kupoval jiný, takže proto ta „blonďatá otázka“ ;-)

                  0 0
                  • Singlespeed  

                    Niple se od běžných liší jen hlavičkou na centrování torxem zevnitř (nutno sundat pneu, samozřejmě se dají centrovat i běžným způsobem), jinak na značce špic nezáleží. Stačí, když mají na konci se závitem odpovídající průměr (předpokládám, že přijdou niple pro běžný 2mm závit).

                    0 0
                    • kubad  

                      až na takové drobné niance máš pravdu, trabant a mercedes sou taky pořád jen auta

                      0 0
              • maajkee  

                Koukej po 272 a 274 případně mam asi skladem

                0 0
              • maajkee  

                Koukej po 272 a 274 případně mam asi skladem

                0 0
              • maajkee  

                Koukej po 272 a 274 případně mam asi skladem

                0 0
      • tonik666  

        pripadne cx ray ci jine ploche pokud mas rozpocet

        0 0
    • novcze  

      hlasoval jsem pro DT Swiss a když ten ráfek je all mountain kategorie, tak bych dal všude 32

      pro zajímavost, na podzim jsem řešil podobnou věc a nakombinoval jsem náboje 240s dopředu a 350 dozadu. 350 dopředu se mi nezdála konstrukčně. (i když nemám pochyb, že fungovat bude taky, ale je tam kontakt ložiska s pevnou osou a to jsem nechtěl). Dozadu je 350 v pohodě, konstrukčně stejné jak 240s.

      0 0
      • kubad  

        kterous 240 dopředu použils? jedině verze OS by to mohla mít jak píšeš, u ostatních je to stejné

        0 0
        • novcze  

          15/100mm TA, 28 děr

          https://www.dtswiss.com/…htpull-FW-en

          docela jsem tehdy študoval rozkresy a jsem si jistý (protože ji mám na bajku), že tahle verze má svoji vlastní vnitřní osu na které je ložisko a do které se strká TA.

          U 350 v téhle verzi je to tak, že je adaptér, ložisko, spacer, ložisko, adaptér a tím vším se prostrčí TA … však mrkni na https://www.dtswiss.com/…nical-Manual

          0 0
          • kubad  

            jj u těchto SP je to jinak to máš pravdu

            0 0
          • krabica  

            Předpokládám, že pro 350 budou levnější náhradní ložiska a asi i víc vydrží.

            0 0
            • tomxxx  

              Jop, ja mel ve spline 1 nabach lozisko znacene 6903, ale misto vnitrniho prumeru 17, jako ma lozisko s timto oznacenim normalne, melo 18. Trochu me to zaskocilo a v normalni loziskarne se to shani blbe. Respektive ho meli nakoupene prave kvuli cykloservisum a nemeli japonsky. 240 to ma stejne a 350 nevim.

              0 0
    • Kejmll  

      Zdravím Vás páni,

      nechci zakládat nové téma. Chtěl bych se zeptat, zda-li částka 12.100,–Kč, za nová zapletená kola, je tak nějak adekvátní, vzhledem k sestavě a sice této:

      rafky DT SWISS XM 401 26" 32 děr,

      niple DT mosazne černé 2×12

      náboj přední DT 350 DISC, 6 der + redukční osu na klasický RU,

      náboj zadní DT 350 DISC, 6 děr na klasický RU, ořech Shimano

      dráty DT competition 2–1,8–2, černé

      Chci udělat radost svému kolečku.. Někdo mi možná bude chtít poradit, ať si rovnou koupim nový bike 29", ale to zatim prostě nechci.

      Moc díky za reakce, popř. nějaké jiné, výhodnější alternativy.

      0 0
      • vpa007  

        Mno, podle mých nevelkých zkušeností je tahle sestava ideální – osobně teda mám jen jiný zapletený dráty (Sapim) a niple DT Squorx byly přímo zabalený u ráfku… teď sem řešil po roce načnutý ložiska na zadní nábě Novatec a bylo mi doporučeno (i v RB) přeplést na DT 350, což jsem už tak měl v plánu ;-)

        0 0
      • Rice  

        XM401 mam na jedněch kolech z Bottica a znovu bych je určitě nezaplétal. Podhuštěný pláště nejezdim, takže jak maj jaký tuhý patky nemůžu hodnotit, ale na am/trail kola jsou dost úzký. Takže bych podle toho jak s tim jezdíš vzal buď něco širšího, nebo lehčího (DT Swiss toho na 26" moc nemá). Kola to nebudou špatný, ale ty peníze bych za takovouhle kombinaci znova určitě nedal. A DT350 maj jen 18T zubatky, což možná někomu nevadí, ale vzhledem ceně je to další mínus.

        0 0
        • Kejmll  

          Mohl bys mi prosím, v pár větách napsat, jaký je rozdíl mezi 18T a 36T zubatkou..? Tohle mi není právě moc jasné..

          Díky.

          0 0
        • Rice  

          S 18T máš na jedno otočení klik dozadu (našlápnutí) 18 cvaknutí, s 36T dvakrát tolik.

          https://www.dtswiss.com/…-technology/

          0 0
          • ZdeNECK1  

            Jak ocení hobík v provozu 36t vs 18T, když neřeší zvuk?

            0 0
            • krabica  

              Využiješ to hlavně v težkém trailovém terénu, když si potřebuješ při přejezdu překážky poladit polohu klik. Taky je příjemné, když při rojezdu kolo hned zabere. Měl jsem půjčené kolo s nábami Industry Nine, které mají 72 POE a bylo to moc příjemné, ale ty prachy bych za to nedal.

              0 0
          • Rice  

            Psal jsem nahoře, že to někomu nemusí vadit. Nicméně vzhledem k dotazu na kola neni od věci to zmínit. Z mojeho pohledu jsou XM401 s DT350 univerzály s hodnotou tak 7 tis Kč. Pokud by tam byly nějaký „chrtí“ nebo trailový ráfky, tak by to imho za těch 12 tis. Kč bylo ok.

            0 0
      • Kire  

        Ta cena je přibl. adekvátní, nechávám si zrovna něco podobného také zaplétat na boost nábojích za zhruba stejnou cenu včetně práce.

        Pozn.: U těchto ráfků jsou součástí balení i alu niple.

        0 0
    • H8me  

      přesně tohle mám: Záplety – DT 350+DT Comp. + XR 401 – mám 100kg a po sezóně a půl o kolech nevím … Mám teda straightpully na obou kolech a 32 drátů. Váha obou kol byla tušim 1900g, ale na to jsem moc nehleděl, potřeboval jsem hlavně betelny kola, který se hned nedodrbou. Pro bezdušový provoz taky uplně v pohodě.

      0 0
      • Kejmll  

        No, já jsem ještě krapítek těžší, bratrů 110kg, takže na mou váhu budou snad dostačující.. Jsem hobík, jezdím lesní cesty, turistické stezky, takže taky nějaký ten kořen, rozbitý asfalt, jak do kopce, tak z kopce atpod..

        0 0
      • kubad  

        Pokud máš ve předu 32 SP drátu tak nemáš DT350

        0 0
        • Kejmll  

          To jako takhle fakt nevím, pán mi to tak píše, že to tak bude.. Já jsem právě chtěl zde vysondovat, zda-li do toho za tu cenu jít.., jestli mám koupit.. mám se ho ještě raději zeptat?

          0 0
        • H8me  

          Kubad: at pocitam, jak pocitam tak mam 32 SP, nutno dodat, že mám průměr osy 20mm

          Kejmll – těch 10kg už není moc rozdíl … já jim dávám kouř na Rychlebech a kola drží …

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.