• Bikes

    Čus

    Poradí mi někdo jak počítat čepy zadního odpružení?

    0 0
    • Gorgov  

      Ykus si postupne zvedat prsty a pak se nekoho zeptej, kolik jich mas zvedlejch.

      0 0
    • Kohout  

      Myslíš, jak třeba poznat 4 čep od přepákovaného jednočepu?

      0 0
      • Bikes  

        I tak, ale i jak poznat virtualní čep?

        S těma prstama jdi do pr…! To si tak akorát můžeš počítat knížky ve své knihovničce, ale na kole, ne všechno kde je ložisko, či pouzdro je čep.

        0 0
        • pepek  

          Akoto? Tam kde je ložisko, musí být i čep, ne? Já to tak aspoň mám. Vždycky do každýho ložiska je strčený čep. Ale možná to soudruzi blbě smontovali?

          0 0
        • Kohout  

          Pokud vládneš anglicky, tak tady máš čtení na dlouhé jarní večery…

          0 0
          • Bikes  

            No anglicky něco málo umím, ale s moji znalosti by to býlo i na dny. V češtině něco nemáte?

            0 0
            • DaSnail  

              tu

              0 0
              • Kubas.1  

                Dobrej překlad :-)

                „Stejně jako v jakékoli ostří průmyslu, top hráči nakonec dostanou do bodu, kde produkty na trhu místo, které si zákazníci mohou vybrat z jsou obecně dobré.“

                0 0
    • hrajem  

      Toto by me taky zajimalo, kdyz se rekne ctyrcep, ktere cepy se tim mysli, pocitaji se treba i ty u tlumice? :)

      Mohl by to nekdo trochu rozvest?

      0 0
      • pepek  

        Já nevím, já mám šest čepů, tak asi je to šestičep. Tlumičový čep, ani čepy na Večka nepočítám (mám kotouče).

        0 0
        • Kohout  

          Pojem „čtyřčep“ souvisí s kinematikou pohybu zadní stavby.

          Šesti čep neexistuje…

          Mrkni se sem

          0 0
          • pepek  

            Hmm, to je škoda :-( Čím víc čepů, tím víc bike.

            0 0
            • StuntJ  

              Tak to by byly Felty mega kola ty mají tuším 8 čepů :o)

              0 0
              • hrajem  

                YES, mozna i vic, ted si to nevybavim… Ve sklepe jednoho mam :) Compulsion dvojku

                0 0
                • hrajem  

                  Takze kolika cep je toto? Jeden cep je jeste na zadni stavbe (u virtue je stavba karbonova, takze tam neni)..

                  0 0
        • black.horse  

          6čepů? zajdi si k lékaři, asi máš angínu :-)

          0 0
          • pepek  

            Tak do šesti ještě počítat umím. Ať počítám jak chcu, vychází mi stále šestičep.

            0 0
    • Smazaný účet  

      zrovna v minulým Velu to bylo vše pěkně popsaný.

      0 0
      • Bikes  

        Tak to je supr, ale kde mám vzít minulé Velo? V redakci už není (Na For bikes už ho neměli)!!

        Nemůžeš to nascanovat a poslat kdyžtak na mail?

        gelnarj@post.cz?

        0 0
        • Smazaný účet  

          není tam copyright? :) jestli si vzpomenu tak zítra.

          0 0
          • hrajem  

            Hod to prosimte i na error404.post@gmail.com kdyz uz budes v tom :)

            0 0
            • Smazaný účet  

              tak tady je to Velo, dám to sem i pro ostatní. link

              0 0
              • Pedro404  

                Dík, už to začínám trochu chápat. Může mi někdo ale vysvětlit, proč u některejch provedení ovlivňuje zadní brzda chod pružení?

                0 0
                • pepek  

                  Když je třmen napevno na kyvce, tak moment od brzdy se přenese na kyvku, a snaží se ji zvednout, čímž se tlumič smáčkne do strmé části zdvihu a pružení je „tvrdé“. Pokud je třemen na oddělené části od kyvky, jako u FSR, tak ten moment je eliminován reakcí ve vahadle a nemusí mít vůbec žádný vliv na pružení.

                  0 0
                  • Pedro404  

                    Přečet sem si to asi desetkrát a už to chápu:)

                    0 0
                    • pepek  

                      Na jednočepu se ta brzda ovšem dá vyřešit umístěním třmenu na držák, otočný kolem zadní osy a spojením tohoto držáku s rámem pomocí táhla reakce zadní brzdy. No a když eště vyřešíš nepříznivé vlivy pružení na šlapání a naopak šlapání na pružení montáží Hammerschmiedtu, tak by asi pak mohl jednočep být optimální řešení.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        U nepřepákovaného ale nelze pořešit specifické požadavky na průběh zadní stavby. Bez přepákování se dá průběh stavby měnit jen velmi omezeně a ta kouzla velmi specifických průběhů jako mají některá kola se nemohou konat.

                        Tím netvrdím, že pro někoho ten průběh, kterého lze dosáhnout nebude dobrý, ale rozhodně takto nelze uspokojit každý.

                        Třeba průběhu, který mi tak sedí na Stereu bych se nemohl ani zdálky přiblížit.

                        A Hammersch. také není řešení pro každého a navíc je slušně drahý.

                        0 0
                        • pepek  

                          Jj, nepřepákovaný jednočep snad už ani není třeba popisovat, ne? To bylo jen tak akademicky. Řešení a la Hammerschmidt se určitě objeví lacinější, patentovat to snad ani nelze, tak proč by číňan nevyráběl brzy „Hamerschmidty“ za babku? Tam je spíš problém, že ten odpor navíc tam prostě vždycky bude.

                          0 0
              • ice  

                bohuzel musim s autorem tezce nesouhlasit, ma v tom desivej guláš a jeho zpusob razeni je uplne spatnej, jeho + a – u jednotlivych typu je neobjektivni a tragicky amatersky

                0 0
    • ravag3r  

      Tak nějak jednoduše:)

      Jednočep – osa zadního kola se pohybuje okolo hlavního čepu; varianty jsou obyčejnej nepřepákovanej jednočep (např. starý RB), přepákovanej jednočep (bordel mezi osou a tlumičem, např. Merida) a jednočep s plovoucím středem (bordel mezi středem a hlavním čepem, např. GT).

      Čtyrčep – mezi osou zadního kola a hlavním čepem je ještě další čep; varianty jsou klasickej čtyřčep (s druhym čepem těsně před zadníma patkama, např. Specialized) a VPP a kamarádi (kde je ten druhej čep naopak blíž hlavnímu čepu, např. Giant).

      Snad je to srozumitelný.

      0 0
      • pepek  

        Richtig, genau so ist es. Ausgezeichnet!

        0 0
        • Bikes  

          Tak to jsem chtěl.

          A k čemu, že je dobré to přepákování?

          A jak s tím virtuálním čepem?

          0 0
          • pepek  

            Mlok…(romány nezvládnu)

            0 0
            • MlokCZ  

              Tady to nemá ani obecně cenu se rozepisovat, protože v rámci jednoho systému jsou často větší rozdíly v chování než je někdy rozdíl mezi jednotlivými systémy.

              0 0
      • jIrI___  

        Taj teď jsem z toho mírně zmatený. Osa zadního kola se mi pohybuje kolem hlavního čepu, mám bordel mezi osou a tlumiče (přepákovaný jednočep), ale stejně mám v zadní ose další čep. I v tom Velu byl Trek zařazen tak jaksi pofiderně mezi 4-čepy, ale na B-F je Trek považovaný za jednočep. A teď vlastně ani nevím na čem jezdím :-D

        0 0
        • pepek  

          Smiř se s tím, že máš jednočep, no. Šak jsi řikal, že byl levný, tak co bys chtěl. Jak bychom k tomu přišli my, co jsme tvrdě zaplatili třeba za ten šestičep.

          0 0
        • ravag3r  

          čtyřčepý jednočep a nebo jednočepový čtyřčep, podle dnu v týdnu a pozici hvězd na noční obloze pozorované ze Somálska

          0 0
        • MlokCZ  

          Máš jasný přepákovaný jednočep, i když má na jednočep některé specifické vlastnosti a nechová se úplně jako typický jednočep.

          0 0
        • ice  

          ten clanek je kompletne uplne spatne, na nej se vykasli, jestli v tom nechces mit stejnej gulas jako autor

          0 0
        • cekanka  

          Máš to na vzpěře napsané :-)

          0 0
    • Kynio  

      Takže tohle přepákování je …? vlastním tenhle rám, tak by mě to zajímalo..můj odhad je zrovna ten 4-čep

      http://www.diamondback.com/…ission-2–08/

      0 0
      • MlokCZ  

        Ne, to je přepákovaný jednočep, ravag3r to napsal správně a zcela jasně, co je čtyřčep.

        0 0
      • pepek  

        Nemože to být 4čep:

        1. je to firma z USA a není to spešl
        2. nemá to čep před zadní osou.
        0 0
        • MlokCZ  

          Ale ještě, že ten ty patenty nefungují v Evropě tak jako v USA, to by jinak extrémně omezilo bohatost trhu zadních staveb.

          0 0
      • Tomínos  

        Jednočep jestli se nepletu, to víš ty oči, alébrž s přepákováním :-)

        0 0
      • StuntJ  

        Takhle vypadá 4-čep :

        http://www.mtbs.cz/…test-cl1.jpg

        0 0
        • MlokCZ  

          To je sice 4-čep, ale na té fotce je prd vidět :-)

          0 0
          • StuntJ  

            nj blbá strana

            0 0
          • StuntJ  

            sice malé, ale k pochopení snad stačí …

            http://www.ghost-bikes.cz/…rtlector.gif

            0 0
            • v POHODÌ klokan  

              Mě ne :-)

              0 0
              • quak  

                stačí?:)

                0 0
                • Kynio  

                  aha, ale jak se tu dívám, ty 4-čepy asi nedosahují moc velkých zdvihů, že?

                  0 0
                  • pepek  

                    To ne, jen tak do 200 mm

                    0 0
                    • Kynio  

                      asi je to na mě moc složitý. Furt nevidím hlavní rysy 4-čepu. Vzdávám se..ať je to jak chce, hlavně že to pruží :D

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Od začátku je tu jasná vysvětlující věta:

                        „Čtyrčep – mezi osou zadního kola a hlavním čepem je ještě další čep“

                        Co na tom nechápeš?

                        0 0
                      • quak  

                        Prostě když máš jednočep, tak je někde uchycená tyčka na rámu a přímo na ní je zadní kolo. Když je vícečep, tak máš tyčku uchycenou na rámu, na ni přez další čep další tyčku a na ni je teprve zadní kolo. Když koukneš na toho ghosta, tak tam je ten čep v zadu u kola ještě přednim, takže se to kolo hýbe s další tyčkou, ne přímo kolem he spodní, co drží k hlavnímu čepu. Když koukneš na to co tu bylo v odkaze víc navrchu http://www.diamondback.com/…ission-2–08/ , tak tam je to kolo hned na te první tyčce a pak je teprve ten koub a pokračuje to dál… Snad to z toho jde pochopit (a snad to i já chápu dobře:-D)

                        0 0
                        • Kynio  

                          to Quak.. díky konečně to tu někdo vysvětlil tzv pro blbce. Jednoduše řečeno a ne ty odborný kecy nahoře. Díky už to chápu :) Teď ještě aby odpověděl někdo (raději někdo kdo to zase vysvětlí lajcky) na dotaz dole, jakej je rozdíl mezi jednočepem a více čepem. Ve funkčnosti atd.. díky

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Ten dotaz na chování systémů je nesmyslný. Už nahoře jsem na začátku psal.

                            „Tady to nemá ani obecně cenu se rozepisovat, protože v rámci jednoho systému jsou často větší rozdíly v chování než je někdy rozdíl mezi jednotlivými systémy.“

                            0 0
                        • hrajem  

                          No ja ti nevim, bud lzes ty, nebo Velo :-P … Ve velu u ctyrcepu je hned u toho prvniho obrazku (cep nad patkou) umistena osa zadniho kola primo na te trubce co je pricepovana k ramu :-P

                          0 0
                          • quak  

                            přečti si u první stránky dole tu poznámku v rámečku, že je to v podsatě jednočep ale kvuli zažitýmu ale chybnýmu zařazování to daj taky do čtyřčepů

                            0 0
                      • pitos  

                        Pochopit a naučit se rozeznávat různé systémy není tak složité jak to vypadá,jen tady nikdo nedokázal zatím nic rozumného vložit a vysvětlit to.

                        0 0
                      • StuntJ  

                        Hlaví rys 4-čepu je ten horní kyvný trojúhelník – to u normálního jednočepu nenajdeme. Trojúhelník – to jsou 3 čepy a dole zadní stavba je k rámu připojena 4-tým čepem.

                        Kdežto jednočep má pouze spodní čep, kterým se připojuje zadní stavba k rámu a vršek zadní stavby je přímo na tlumiči např :

                        http://www.sterba-kola.cz/…ig/rush2.jpg

                        Přepákovaný jednočep, již zmiňovaný http://www.diamondback.com/…2-silver.jpg

                        Má zadní stavbu jako klasický jednočep, ale má navíc kyvku, která omezí pohupování stavby a celkově zlepší chod zadní stavby

                        Pokud se mílým, tak mne prosím opravte, já to tak nějak pochopil

                        0 0
                        • quak  

                          Řek bych že ten na tlumiči se nepočítá, spiš ten „hlavní“, 2 na trouhelníku a jeden v zadu u kola…

                          0 0
                          • pepek  

                            Ty čepy nemá smysl vůbec počítat, může jich být třeba 16.

                            Prostě když to má čep před osou, je to čtyřčep, když ne, tak je to jednočep, i kdyby měl 20 čepů. Vzniklo to nesprávným překladem, kdy v originále se to popisuje jako čtyřprvkový závěs.

                            0 0
    • nox159  

      mozna ze se zeptam uplne blbe ale

      jaky je vlastne rozdil mezi jednočepem a čtyřčepem v chodu zadni stavby obecne?

      0 0
      • pepek  

        Máš pravdu, Mlho. . .

        0 0
      • jIrI___  

        Zavání to tu flamem… :)

        0 0
        • nox159  

          ja se jen ptam…

          0 0
        • nox159  

          no po tech reakcich co sem tu videl sem prolez historii protoze mi bylo divne ze jsou z toho vseci tak nejak podrazdeni :D ( nikdy predtim sem se o to nezajimal )

          a nasel sem jen vlakna kde se vice ci mene lidi dohaduje

          tak tim padem se omlouvam za neznalost, fakt sem flame rozjizdet nechtel :)

          0 0
      • Tomínos  

        Obecně by asi 4čep neměl mít ovlivněné pružení tím, že zabrzdíš. Nebo by mělo být ovlivněné míň než u jednočepu.

        0 0
        • jIrI___  

          U Treku tohle třeba vůbec neplatí. Nakonec to bude tak, že je úplně jedno kolik čepů člověk má, každý má svoje + a -.

          0 0
    • Kubas.1  

      Asi blbej dotaz…ale jsou nějaký konkrétní věci, podle kterých od sebe rozeznám 4čep a přepákovanej jednočep? mám v tom celkem slušnej guláš… :-)

      Dáváte tu fotky na kola který mají tolik čepů že se mě je ani nechce počítat (Demo), a říkáte že je to 4čep, a pak je tu rám kde se dají napočítat 4 čepy (ten Diamond), a podle vás je to přepákovanej jednočep :-)

      0 0
      • MlokCZ  

        „Čtyrčep – mezi osou zadního kola a hlavním čepem je ještě další čep“

        Co na tomto vysvětlení, které tu už výše jako první zaznělo nechápeš?

        Má snad mezi hlavním čepem (okolo kterého se stavba otáčí) a osou zadního kola ten Diamond další čep? Nemá.

        0 0
        • Kynio  

          Dobrá super..vysvětleno :) teď ještě vysvětlti (prosím polopatě) rozdíly mezi jednočepem a tím vícečepem..hlavně v chodu, funkčnosti atd

          0 0
          • pepek  

            Si děláš prdel, ne? Nebo ho chceš ******? http://www.bike-forum.cz/…pruzeni.html#…

            0 0
            • Kynio  

              Rozdíly už víme v tom je jasno. Zajímá mě prostě v čem sou ty 4čepy lepší. Proč sou přepákovaný 4čepy atd..proč se teda nepoužívaj jenom 4čepy pokud sou nejlepší..

              0 0
              • Kynio  

                aha sry…neukázal se mi odkaz. Takže rozdíly se nedozvím..hmm

                0 0
                • MlokCZ  

                  A co ti asi na to tak máme napsat?

                  Zkusím další příklad:

                  Cube Sting, Stereo, Fritz – všechno to jsou čtyřčepy. Přitom není na trhu žádný jiný čtyřčep, který by měl aspoň velmi blízké vlastnosti. Takže jak chceš popsat vlastnosti čtyřčepu obecně?

                  Nebo čtyřčepy typu Canyon XC/AM. Posunutím toho čepu nejblíže zadního náboje se jejich vlastnosti budou velmi měnit a přitom ani nebude třeba posouvat ten čep moc. Takže dvě na první pohled skoro stejné zadní stavby, oba čtyřčepy a to dokonce stejného typu přepákování a mají velmi odlišné vlastnosti.

                  Jak chceš pak popsat obecně něco?

                  0 0
                  • nox159  

                    nechci at se tu zas nekdo dohaduje ale tedka sem se zajimal o full od supu protoze se mi libi geometrije, mohl bys mi priblizit trochu chod.

                    chtel bych nejaky chrti full, nepotrebuju at je to nejak moc citlive a nemuselo by se to moc houpat – je to neco na ten zpusob ? :)

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      je zbytečné to tu rozpitvávat, vyber raději něco jiného

                      0 0
                      • nox159  

                        co jineho bys mi doporučil za podobnou cenu s dost dlouhou geometriji, podle pozadavku ktere jsem napsal?

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          něco se snad najde, ale asi bych nekoupil tohodle Supa, protože je to úplně novej model, nevyzkoušenej, neodladěnej, ještě k tomu od firmy bez vývoje.

                          0 0
                        • MlokCZ  

                          Ten Sup ale narozdíl od jejich některých HT vůbec moc dlouhý není, naopak je spíše dost krátký:

                          19 – 595mm

                          21 – 615mm

                          0 0
                          • nox159  

                            tech 615 by bylo idelani- doufam. Tedka jezdim HT 630 a o ten cm kratši bych to přezil :)

                            0 0
                        • jIrI___  

                          U Treku mám při 18,5" rámovku 610 mm. Takže ten Sup je spíš takový průměr a třeba zrovna ten Trek mi příjde extra dlouhý.

                          0 0
                    • MlokCZ  

                      Nemoh, protože jsem ten rám nejel a moc specifická konstrunkce, abych jen tak od boku střílel její vlastnosti.

                      0 0
                      • nox159  

                        ja sem jen reagoval na to ze se o tom neda mluvit obecne tak sem hodil konkretni priklad, vazne uvazuju ze bych ho koupil ale nic moc sem o nem nenašel :(

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          A proč nechceš sáhnout po nějakém osvědčeném rámu? U 100mm fullu je jich spousta a snadno se tam vybírají vlastnosti, protože třeba pedalkick díky malém zdvihu není tak obtěžující ani u staveb, co ho mají větší, takže v podstatě není třeba vůbec řešit.

                          Oproti tomu ten Sup je experiment trošku ve stylu právě dole řešeného Skalpelu. Ta náhradu čepu se mi ale u toho Supu vůbec nelíbí (tím netvrdím, že to nemůže fungovat a hlavně vydržet, já bych do toho ale určitě nešel).

                          0 0
                          • nox159  

                            dik za info jinak kdybych se te zeptal primo ze bych potreboval ram celkem levny do tech 25–30k nemusel by byt moc tezky, zdvih max tech 100, nemusel by byt moc citlivy, delka ramu aspon tech 600 – 610 mm, houpat by se taky moc nemusel (techniku slapani zas tak excelentni mit nebudu), chtel bych to na zavody 30–60km, a na popojiždění po beskydech – primarne ale ladeny na zavody.

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              600–610mm pro jakou velikost rámu?

                              Ceny samotných rámů z hlavy přesně neznám, takže nevim jak se budu trefovat do cen.

                              Uvažoval bych třeba o Anthemu. Komplet Anthem 3 máš kolem 45tis. a je s RP2 (netřeba RP23) a Foxkou. Takže buď můžeš případně prodat zbytek nebo současné kolo a koupit zase celé kolo.

                              0 0
                              • nox159  

                                no s tou velikosti primo u toho athemu 3 bych to videl na 20" ( mozna 22") takze v tech velikostech bych si vybral.

                                kdybych se zeptal na vahu ramu tak to uz bych po tobe chtel asi moc co? :) nikde sem ji nevidel

                                jinak to nevypada spatne a koupit to jako celek by se taky dalo ale radeji bych vzal jen ten ram protoze komponenty tam nejsou nic extra takze bych to stejne musel prekopat skoro cele

                                jinak moc diky za tip

                                0 0
                                • nox159  

                                  jinak ram 27k takze mozna to vzit jako celek vyslo by to asi o dost lip

                                  0 0
                                • MlokCZ  

                                  Anthem X 2009 18tka – 2043g bez tlumiče.

                                  0 0
                                  • nox159  

                                    jak ty to delas ze viš vsechno :D ja to do tedka hledal :(

                                    jinak vypada to dost dobre tlumic sem nasel 213g takze ve 20" by to mohlo byt dohromady 2300–2400g coz neni az tak spatne.

                                    jestli jeste muzu otravovat tak rozdil v tlumicich RP2 a RP23 je jaky?

                                    0 0
                                    • Smazaný účet  

                                      zjednodušeně:

                                      RP2 – tlumič plně otevřen nebo ho můžeš přitvdit

                                      RP23 – tlumič naplno otevřen a 3 polohy přitvrzení.

                                      0 0
                                      • nox159  

                                        zavrit uplne nejde?

                                        0 0
                                        • Smazaný účet  

                                          ne, kdyby to šlo tak by jsi při nájezdu do terénu nejspíš něco oddělal (buď tlumič nebo rám), nemyslíš?

                                          Ale to přitvrzení se skoro rovná Locku. Na silnici se kolo prakticky nehne a při větším nárazu, nebo nájezdu do terénu se otevře a pruží normálně.

                                          0 0
                                      • Kynio  

                                        někde sem tu četl, že je snad v nějakým případě i lepší koupit starší tlumič, třeba z roku 08 nebo 09. Že jsou nějaký problémy ohledně jedné technologie v nových tlumičích..teď přesně nevím jak se jmenovala :)

                                        0 0
                                        • Smazaný účet  

                                          boost valve? to je letos novinka a nikdo moc neví, k čemu to je. Musíme počkat až Mlokovi přijde nové Stereo a ten nám hned řekne jak se věci mají.

                                          Další věcí, kterou se nastavení tlumiče liší je úroveň komprese. Max-Střed-Min. ale o tom je tu v historii plno a nemá cenu to tu zovu psát.

                                          0 0
                                          • Kynio  

                                            myslím, že to je ono. Plánoval sem novej tlumič, jelikož mám float R z roku 07 a myslím, že poznám rozdíl s nějakým floatem 09..láká mě i dhx 5, ale to až budou větší finance :)

                                            0 0
                                          • MlokCZ  

                                            Trochu už je vyřešeno zde:

                                            http://www.bike-forum.cz/…t-valve.html#…

                                            Tedy stručně řečeno to není s Boost valve a citlivostí zase tak špatné, problém ale u některých rámů může způsobit nevhodné osazení high volume komorou.

                                            Se Stereem už toho moc nového nebude, možná rovnou budu mít tlumič vyměněný bez Boost valve a s normální komorou. Na úpravu půjde tak jako tak, ale nebudu takhle muset platit výměnu komory.

                                            0 0
                                      • MlokCZ  

                                        Doplním, že propedal na RP2 odpovídá stupni 2–3 na RP23. Jakému přesně to záleží na nastavení compression tune (a to samozřejmě vždy srovnávám RP2 a RP23 se stejným compression tune).

                                        0 0
                                        • Smazaný účet  

                                          jen tak na okraj, RP2 compression tune MAX by jsi přirovnal k čemu u RP23?

                                          0 0
                                          • kubad  

                                            RP23 CT max na 2–3

                                            prostě beton :)

                                            0 0
                                          • MlokCZ  

                                            Osobně jsem všechny verze RP2 nezkoušel, vycházím z toho co jsem zkoušel + co tu kdo ještě psal, co kdo měl v ruce jiné varianty.

                                            A teď si nevybavuju (a nechci kecat), jestli tady to zrovna bylo blíže k trojce nebo blíže k dvojce pro RP23 (samozřejmě se stejným CT, tedy s CT max.).

                                            Prostě vždy pro RP2 x RP23 platí, že pokud mají oba stejné CT, tak propedal na RP2 odpovídá hodnotě v rozmezí mezi 2–3 pro RP23.

                                            Je to složitější tím, že pro různé ročníky se ještě liší i chování stejné hodnoty CT, 2008 s CT max jsou na tom ze všech ročníků s citlivostí nejhůře (tedy nejvíce omezují), tím myslím i pro otevřený tlumič.

                                            0 0
                                            • Smazaný účet  

                                              ok, v pohodě, neřeš to. Já jen abych měl případně představu. Zeptal jsem se jen tak, jestli jsi to někdy nezkoušel.

                                              0 0
                                    • MlokCZ  

                                      Ta váha je dle reálného vážení z tohoto testu:

                                      http://data.mlok.net/…lys-0209.pdf

                                      I když v tom testu je spousta lehčích rámů, tak všechno to jsou carbonové rámy, které budou mnohem dražší.

                                      0 0
                                      • nox159  

                                        jasne diky moc

                                        tedka jen resim jak to udelat aby to vyšlo finančně nejlip, kdyz vemu jen ram budu potrebovat jeste brzdy a kola,(skoda ze mam tedka Vcka) a pokud vemu tu seriovku tak ty brzdy a kola casem ( behem 2 mesicu) tez vymenim protoze tak jsou fakt komponenty na nic takze asi to vyhraje samotny ram ale az na podzim ( kdyz budou vyprodeje a jeste k tomu vemu magury marty a SLRka ) a bude to kolo se kterym se muzu pustit na jare na zavody :)

                                        0 0
                  • Ruprt2  

                    nojo, jenomže já trochu chápu tvou reakci, ale jako laik na celopéra i trochu dotaz.

                    Dost často tu někdo dá kolo a hned na něho naskáče smečka a začnou rýpat nojo, dyť je to jen jednočep, když ti nevadí, že se to chová blbě …

                    nebo

                    Ježiš to je jednočep i když přepákovanej…

                    nebo

                    A nechceš za ty prachy raději nějaký čtyřčem? bude to aspoň trochu fungovat…

                    nebo

                    běž to FSR to je vyzkoušené, ty kola z tvého odkazu jseou jenom jednočepy, jen ten Trek je přepákovenej…

                    Takových to reakcí je tu spousta, tak ten jeho dotaz se mi taky nezdá úplně od věci.

                    Ale říkám z fullem nemám zkušenosti, ale takto to vnímám. Možná že jde jen o reakce hloupé, ale já to taky nevím.

                    0 0
            • quak  

              :-D

              0 0
          • MlokCZ  

            Takže po třetí to napíšu v tomto vláknu:

            „Tady to nemá ani obecně cenu se rozepisovat, protože v rámci jednoho systému jsou často větší rozdíly v chování než je někdy rozdíl mezi jednotlivými systémy.“

            Dnes už neplatí naprosto žádná obecná vlastnost pro jeden systém. Třeba ještě před pár lety platívalo, že vpp mělo velký pedalkick. Jenže to už s Blurem LT II naprosto neplatí.

            Nebo nepřepákovaný jednočep, to je hezký příklad. Dle umístění čepu může mít pedalkick velice malý a nebo taky obrovský.

            Žádné společné vlastnosti, které platí obecně pro všechna kola daného systému prostě nejsou.

            0 0
            • nox159  

              :D a k cemu teda počítat čepy, když to vlastne o chodu nic neřekne?

              0 0
              • MlokCZ  

                To se zeptej zakladatele vlákna, ten chtěl ty čepy počítat.

                0 0
        • Kubas.1  

          jo, už vím, dík ;-)

          0 0
    • roud  

      Když už se to tu řešení povězte mi prosím někdo co je scalpel ? ??

      0 0
      • Smazaný účet  

        :) Cannondale to prezentuje jako ZERO PIVOT!

        0 0
      • pepek  

        Je to z juesej? potom jednočep only, sorry :-)

        0 0
        • roud  

          podle mě je to spíš čtyřčep ale chci to slyšet od někomu kdo tomu rozumí a nedělá si z toho kozy jako ty…

          0 0
          • pepek  

            Hmm, tak zatuhlý čtyřčep by byl asi nejsprávnější? :-)

            0 0
            • MlokCZ  

              Máš bod, byl jsi nejen rychlejší, ale i výstižnější :-)

              0 0
          • MlokCZ  

            Scalpel je zajímavý oříšek. Já bych ho nazval skoro čtyřčepem :-)

            Schválně jsem se kouknul do linkage, jak si tam autor modelu Scalpelu s tím poradil.

            V Linkage musel přidat někam jeden čep, který tam v reálu není, protože jinak by výpočty nefungovali (počítat s tím, že pruží samotná trubka to neumí).

            A byl tam ten virtuální čep zvolen horstlinkový.

            Já s tím vcelku souhlasím, protože je ten rám konstruovaný tak, aby pružil právě na této části rámu. A ne jako u jiných systémů, kde vynechají také jeden čep a počítá se s pružením spojnice náboj-vahadlo.

            0 0
            • StuntJ  

              stejně je to krásné řešení, tam kde je největší bordel, špína, voda nic není, žádné zranitelné ložisko … prostě paráda

              0 0
            • roud  

              děkuji :O)

              0 0
            • kubad  

              podle me tim ze se stavba ohyba dochazi k jejimu zkracovani a tim se i posouva bod otaceni,ale u 1OOmm zdvihu je to asi celkem fuk

              0 0
          • kubad  

            VPP protoze nikdo nevi kde je ten bod otaceni :)

            0 0
          • Marccoo  

            taky bych řekl že to je spíš 4čep nebo jak piše kubad něco jako VPP

            0 0
        • StuntJ  

          No to nevím, protože to dole nemá žádný čep … Takže těžko říct :o)

          0 0
        • black.horse  

          ale huš s tímhle argumentem…

          0 0
      • jIrI___  

        Tak na to jsem taky zvědavý.

        0 0
      • Tomínos  

        Scalpel? To je takový nůž jako a používají to doktoři když ti chtějí něco uříznout. Česky je asi správně skalpel. :-)

        0 0
        • Kynio  

          chtěl sem to napsat, ale měl sem strach, že by mě tu Mlok už poslal někam :D

          0 0
      • black.horse  

        to bude asi přečepovanej softail :-P

        0 0
      • JakeF  

        Podle definic je Scalpel softtail s výjimečně velkym zdvihem :-).

        0 0
        • kubad  

          neni :)

          0 0
          • JakeF  

            Třeba na wiki tak psanej je :-). A ten starej Scalpel s tlumičem za sedlovkou softtail opravdu hodně připomínal… Ale jinak to moc nechápu… Vždyť to pruží jenom v jedinym místě, když na to laickym okem kouknu, tak mi to hodně připomíná RB IQ. No ale má to nějaký další přepojení před tlumičem, tak je to teda přepákovanej jednočep a hotovo :-). (berte s nadhledem, vim o tom hovno :-))

            0 0
      • DaSnail  

        vidlici chýba noha, rámu chýbajú čapy, kolesám chýbajú dráty, na sedle chýba kus molitanu… a predsa to jazdí… ;o)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.