• Assphalt_lover

    Zdar, všiml jsem si, že mi zadní kolo na silnicce jde o 1–2 mm do strany pri zakyvani, i se to lehce dotkne spalku. Draty to neni, je to vule v naboji, konkretne průmysly mají trochu vůli. Jde o to, že kolo je jetý asi 1500 km, takže si nedokážu představit, že bych to s 65 kg mohl za tu dobu dodrbat. Mám to řešit? Náboj jsem rozebral a pečlivě složil a dotáhl (utahování na vakl má 0 vliv). Má smysl tam kupovat nová ložiska, nebo to prostě je vlastnost průmyslových ložisek (vůle) ? Je to Remerx AL náboj.

    0 0
    • kubad  

      Není to normalni, Výměna ložiska by to měla řešit, u Remerxu ale kdo ví

      0 0
    • novas752  

      Neni to vlastnost ložisek, asi tam dávaj levný čínský šmejdy co nic nevydržej. Vyměnit za enduro nebo skf apod.

      0 0
      • Assphalt_lover  

        Napada me koupit náboj od Force na prumyslech a vzit z toho ta loziska. Je to nejak standardizovany rozmer?

        0 0
        • Bubaaak  

          A nebude levnější, rychlejší, bezpečnější… vyklepnout z náboje stávající ložiska a dle nich koupit nový?

          0 0
          • Assphalt_lover  

            A kdyz to koupim v obyc shopu s loziskama, tak se krom rozmeru nic neresi? Nasel jsem nejaky za 20 korun :)

            0 0
            • Smazaný účet  

              Muzes jeste resit vyrobce-jak ti tu radili.

              A jeste se resi utesneni. Obvykle v jednom rozmeru ma lozisko vice variant zatesneni.

              0 0
            • adam1  

              http://www.rotomax.cz/

              Tam mají všechno

              0 0
            • scalar  

              řeší se i kvalita ložisek, když koupíš za 20 Kč, tak je zase budeš za chvíli měnit

              0 0
            • Bubaaak  

              Každý ložisko by mělo mít označení, dle něj koupíš nový, za 20kč to bude nějaký ZVL ne?

              Připlatil bych si na skf, asahi…

              0 0
          • Singlespeed  

            Dostat se k ložisku schovaném za zubatkou, jak to občas u remerxu bývá, bude trochu složitější.Pokud to bude tento případ, je třeba vyšroubovat zubatku (pokud to půjde) a teprve potom ložisko vyklepnout.

            0 0
    • Roxteedy  

      Normalni to neni. Ani u remerxu. Mam je, vazim cca 140kg a zadni kolo davam nove cca po 6tis km. Kvuli dratum a me vaze. Loziska byvaji naprosto v pohode.

      Mas to jeste v zaruce? Zkusim bych RMA, popr servis aby zjistili, co tomu opravdu je.

      0 0
      • jeniiiik  

        :D Tam ho poslou doprdele s nějakou pěknou výmluvou. Nereklamovali oprávněné věci, natož ložiska.

        0 0
    • Assphalt_lover  

      Loziska jsou uz venku, je tam napsano 6001RS. Nevim co znamena RS, ale v obchode kam pujdu, maj na netu pro 6001 dost variant i za stovku nebo tak. Jestli drazsi znamena kvalitnejsi tak do toho ty prachy klidne dam.

      0 0
      • novas752  

        Hledej verze 2RS nebo jinak oznacene zatesneni z obou stran gumovou prachovkou. Drazsi obvykle znamena kvalitnejsi, akorat ty suoer draha keramicka nebo semikeramicka uz zase nevydrzi tolik.

        No a pak zalezi na kvalitni montazi, i superdobry lozisko se da snadno zlikvidovat hned pri instalaci.

        0 0
      • oddie  

        RS znamená krytí – prachovku.

        0 0
    • Markony  

      RS druh tesknění ložiska konkretně guma těsněno jen zjevné strany 1 ZZ znamená plechovka krytka. Zvol střední cestu .

      0 0
      • Assphalt_lover  

        Tesneni asi tolik neresim, jezdim jen za sucha, spis jestli je rozdilna kvalita dle ceny.

        0 0
        • novas752  

          Tesneni bys resit mel, ono to netesni jen vodu ale i prach a dalsi sajrajt a drzi mazivo uvnitr. A navic kdyz kolo myjes nebo nekde nahodou zmoknes…

          0 0
    • kyl  

      Já oddělal japonský šmejdský ložiska v nábách Sunrace JUJU MX za necelých 300km,v ořechu se rozpadly a v nábě jsem je už měnil taky,začala se zvětšovat vůle.Když jsem kolo zvedl do vzduchu a zatřepal s ním,zadní kolo klepalo.Dal jsem skf a je klid.Škoda že náby Grimeca už asi nejdou sehnat,byly nesmrtelné,nikdy žádný problém.

      0 0
    • Markony  

      Tak potom jo kup SKF a to je jistota ale stejné bych šel do RS než do ZZ a určitě 2RS cena okolo 76 ± to není žádná tragedie. Jo a bacha musí jen čistě 6001 RS bez písmenka C to je větší vůle hlavně do horkých provozu .

      0 0
      • Smazaný účet  

        Otazkou je, jak ty loziska zvladne nainstalovat. Kdyz je naboucha kladivem, nedo natahne zavitovkou za vnitrni krouzek, tak je vymalovani…

        0 0
        • Tom-T45  

          Když je zvládl vytáhnout, tak by je mohl zvládnout i nasadit, což je většinou jednodušší operace.

          Ložiska vychladit v mrazáku a náboj opatrně nahřát horkovzduškou a mělo by to jít bez problémů.

          0 0
          • Assphalt_lover  

            Zdar, loziska jsem nakonec lepil epoxidovym lepidlem od pattexu, je to univerzál. Ty SKF, co jsem tam daval, byly lehce menší (prostě pidi vůle pri nasazeni, ale byly to taky 6001) a tak jsem je tim musel zajistit. Pri montazi jsem je asi parkrat zmacknul – lehce zadrel (poprvy no…) ale uz mesic kolo jede velice hladce, ale bohuzel má pořád vůli tak 0,5 mm. Může se to zhoršovat? Je možný, že to dojebání se v budoucnu ještě hůře projeví? Loziska za 2* 90 kč + 50 kč za epoxid nejsou tak strašná investice, tak že bych si to lajsnul znova?

            Dík

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.