XTR vs Magura MT8 vs kombinace XT/XTR aneb opět brzdy..

28 nepřečtených
  • kesu

    Ahoj,

    bohužel musím řešit nové brzdy na enduro kolo, jde mi hlavně o váhu a spolehlivost. Na tomhle kole jezdím hlavně transfery na nějakou skákací lokalitu, takže zase úplný kotvy nepotřebuju. Do parku se to pravděpodobně nepodívá.

    Zvažuju teda buďto XTR a to v obyč verzi bez štelovátek na páce (kvůli váze, stejnak bych to nepoužil) a nebo to risknout a vzít MT8. Na nich se mi líbí karbonová páčka. Ale mám obavu o spolehlivost a pak o brzdnou účinnost, kdyby brzdily jako marty tak by to asi stačilo, ale horší to být nesmí. Popřípadě bych zvažoval nějakou kombinaci XT/XTR. Celý XT nechci, našel jsem na netu fotky na váze, kde jedna bez adaptéru a šroubů má k 270g a to mi přijde hodně. Cokoliv od Avidu nebo Formule mi nesmí přes práh, toho už mám dost..

    Děkuju za pomoc.

    0 0
    • Azmir  

      Tak vem třeba XTR trail s chladičem a máš vystaráno, brdzit to bude a celkem lehké to ještě snad bude :)

      0 0
    • JFtryall  

      Ja bych se nebal komplet XT. Nepodarilo se mi je prehrat ani naznakem a s nejakym fajn kotoucem brzdi fakt suprove a to uz letos maji nakrouceno strasne moc, zatim bez problemu. Za usetreny prachy kup titan do trmenu. :-)

      0 0
    • Lister  

      Jen poznámka k XTR – neměl jsme race páku v ruce, nemůžu soudit ze zkušenosti, ale podle různých info není rozdíl jen ve štelovátkách, ale taky ve výkonu a odolnosti proti přehřátí.

      Já jsem to vzal naopak a zase si odpustil větrané desky a to byla možná chyba – občas si lehce zavařím, ale su srab, prst na páce ve sjezdu nepřetržitě.

      Jinak jsme pro kombinaci XTR+saitn dopředu a XTR dozadu.

      0 0
      • my_dudesty  

        Co jsem někde vyčetl, tak ta xtr race verze (985) nemá na rozdíl od 988 mimo jiné to přepákování ServoWave, což by mohlo dělat ty rozdíly ve výkonu.

        Já jsem houby sjezdař, takže si u mě ty brzdy taky moc neodpočinou, ale nikdy jsem ještě nepocítil, že by mi to přestávalo brzdit, to mám jen xt s obyč organikama a 180mm kotoučema.

        Nějaké xtr s chladiči a icetech kotouči by pak mohlo být dimenzované dostatečně.

        0 0
      • ememem1  

        tak to ja som teda rozdiel v chladicovych a nechladicovych platnickach nepocitil ani nahodou. imho je toto pasivne chladenie navyse schovane za vidlou aj tak chujina.

        0 0
      • jonti  

        Jak souvisí páka s přehřívaním?

        Ty desky s chladičem je vždy možné dokoupit, v tom bych problém neviděl.

        0 0
        • Lister  

          Třeba velikostí expanzní nádobky?

          0 0
          • Nikovlas  

            Chceš říct, že když se přehřeje brzda, tak je ta kapalina prohřátá v celé délce hadice až do páky a rozhodující je tepelná kapacita kapaliny v expanzce?

            To má ta kapalina asi slušnou tepelnou vodivost (o proudění v takovém průměru nemůže být řeč) :-D

            0 0
      • kesu  

        podle obrázků to vypadá, že m985 páka nemá servo-wave. Na přehřívání kašlu, stejnak největší rozdíl je v kotouči…

        0 0
    • tomfree  

      Vozím kombinaci pák xtr trail a třmenů xt a jsem spokojený,na druhém kole mám nové sainty a nezdá se mi,že by byly výrazně lepší,možná v nějakém extrémním zatížení,dlouho furt z kopce na brzdy,ale to je přesně druh jízdy,kterou nenávidím,takže mne to nezajímá,kombinace pák a třmenů brzdí lépe než celý komplet xtr,za ušetřené peníze bych koupil lepší brzdové hadice.

      0 0
      • kesu  

        nevím, jakej je rozdíl na váze mezi třmeny XT a XTR. Na sjezďáku mám težký kotouče, sainty s opletenejma hadicema a to brzdí jak má. Ale na malý kolo nechci cpát závaží, klidně oželím maximální výkon kvůli váze, proto zvažuju ty XTR (netrail) páky.

        0 0
        • tomfree  

          Já jsem volil ty trail páky,protože mají širší páčku a lépe se mi s ní brzdí a navíc se mi zdají hezčejší,jinak taky mám podobný postoj k formulám a avidům.

          0 0
    • Kubiczech  

      Jestli nešetřit, tak bych vzal komplet XTR s pořádným kotoučem, čili v tomhle případě s Ice Tech Shimanem.

      O Magurách pořád nevím, co si myslet. Zkoušel jsem jich několik, některé brzdily, některé nebrzdily, na typ nehledě. Každopádně jestli ti přes práh nesmí Avidy, tak bych si domů netahal ani ty Magury. Shimana mi přijdou ve všech ohledech lepší.

      Pro zajímavost XT na váze – přední a zadní

      0 0
      • kesu  

        no o tom přesně mluvím, X0 má 215 a 230g, tedy na XT byhc přidal 150g a to nepřekousnu:(

        0 0
    • kubad  

      MT-8 když musíš tak musíš, sice to brzdí spíš průměrně ne li hůř, mají vcelku delší krok, ale s tím se dá žít pokud ti sedne tvar páky do ruky, ale sou kráááásnééé :D a lehkééé

      jinak s teplotou sem kupodivu zatím neměl problém, vozím je s kotoučeam Formula 203/180 a vcelku hodně lehké kombo, a za tu cenu za kterou jdou sehnat proč ne.

      jinak XTR /XT brzdí výrazně líp a sou ostřejší

      0 0
      • kesu  

        no na tebe jsem čekal, hele a je rozdíl v brzným účinku mezi XTR trail a obyč XTR pákou? Do té trail nepůjdu, jsou to další gramy navíc a to se mi nechce..

        0 0
        • kubad  

          ja to dlouhodobě netestoval a nikdy tak těsně po sobě abych mohl porovnat

          0 0
    • tomfree  

      Jinak můžeš zkusit tohle

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.