• potápěč

    scháním rám na kolo ve velikosti M. Chtěl bych odpužený něco jako je giant anthem. Cena tak kolem 20 000. Můžete mi něco doporučit nebo poradit kde koupit. Ten anthem to je můj sen jenže jiná cenová kategorie. Díky za rady

    • maajkee  

      tady výjde asi na 21,5 i s poštovným ve velikosti M, takže si můžeš splnit sen :)

      • potápěč  

        tak na ten jsem už několikrát koukal. Jen nemám vůbec žádné zkušenosti s dovozem věcí ze zahraničí a taky k němu bude asi nějaké clo. Nevíš náhodou kolik by bylo clo na tento rám? On se ten anthem dá sehnat okolo 25000 tady.

      • pepino  

        Ja vidim 1300 usd, coz je byoko 28000 s dph bez cla.

    • Evilcleaner  

      zkus napsat hnojovi, není to tak dávno co mi nabízel jeden v ceně kterou požaduješ.

      • bestom  

        To by neměl být problém, občas nějaký anthem rám na bazarech zahlídnu.Chce to tomu věnovat čas ,já takhle sháněl full rám celou minulou zimu,abych se neukvapil .V případě ebay se takovýhle věci vyplatí kupovat spíš z německa ,s tím mám zatím jen pozitivní zkušenosti ,tam se občas objevují i nové carbon full rámy za cca 20tis.

      • bestom  

        To by neměl být problém, občas nějaký anthem rám na bazarech zahlídnu.Chce to tomu věnovat čas ,já takhle sháněl full rám celou minulou zimu,abych se neukvapil .V případě ebay se takovýhle věci vyplatí kupovat spíš z německa ,s tím mám zatím jen pozitivní zkušenosti ,tam se občas objevují i nové carbon full rámy za cca 20tis.

      • nox159  

        rikaš že hnoj se dostal pod 20K jo?

    • nox159  

      skoda ze mam XL jinak bych ti ho nejak slusne strelil ;-)

    • PatrikL  

      http://www.tinktink.cz/…r/index.html Lapierre X-Control, M, 13990kč

    • potápěč  

      on se dá sehnat anthem rok 2010 ale bohužel není ve velikosti M. Rám nemusí být nový bazary prohlížím ale bohužel tam nic co by mě zaujalo není.

    • McBlacky  

      Podívej se na výprodeje 2010

      Anthem X2 se dá koupit kolem 32000kč a je na něm FOX vidle. Kdybys prodal veškeré osazení tak ti rám vyjde pod 20tisíc na 100%.

      před třemi týdny jsem zrovna jeden řešil a byl za 30000komplet kolo na FOX RL, deore/slx, fizik sedlo, michelin pláště atd…

      • potápěč  

        díky můžeš mi prosím poslat link na to kde se dá sehnat anthem X2 za 32000. Hledám to a nemůžu to najít všude okolo 40 000

        • McBlacky  

          Cykloworld za 34000 http://www.cykloworld.eu/…-anthem-x-4/

          Atombike pořád uvádí 29999kč!

          http://atombike.cz/…-c-1_17.html?…

          jdou docela na odbyt, před 3 týdny když jsem ho sháněl, tak byl za 32 v Ostravě na nějakým shopu a na dalších dvou – to už si nemapatuju kde :(

            • potápěč  

              díky za linky. jen se zeptám jakej je rozdíl mezi těma tlumičema Na X2 a X4 vůbec se v těch tlumičích nevyznám. Díky za rady.

              • scret  

                float R ma pevne dany PP a mrvi to chod a RP2 ma vypnutej nebo zapnutej PP…

                • McBlacky  

                  to by chtělo porovnat víc vzorků, podle mě Rka chodí ±všechny stejně – at už to je propedal /marketing v tomto případě/ nebo konstrukce tlumiče /reálné limity tohoto řešení/, RP2ky chodí podle toho jaké mají nastavení z výroby.

                  • MlokCZ  

                    Rka chodí taky podle toho jaké mají interní nastavení. To spíš může být tím, že u Rka se nepoužívá tak moc často nastavení s větším omezením komprese, když platforma nejde vypnout.

              • McBlacky  

                Anthem se osazuje třemi tlumiči FOX FLOAT:

                všechny umožňují základní nastavení vzduchových tlumičů – tlak v pozitivní komoře + seřízení odskoku

                FLOAT R – nic dalšího neumí

                FLOAT RP2 – páčkou lze přepnout do modu „propedal“ kdy se utlumí chod tlumiče. To o kolik je ale dost loterie. Je to nastavené z výroby. Dělají se tři úrovně nastavení min-med-max. Nejvíc záleží jak se které nastavení snáší s rámem.

                FLOAT RP23 – opět disponuje páčkou přepínání do modu propedal + kolečkem na nastavení 3 poloh propedalu. Z hlavy si přesně nepamatuju kolik % utlumení to je na kterém stupni, nejtvrdší nastavení je určitě 90% omezení = téměř zamčeno.

                při koupi kola ti výrobce může tlumič vyměnit, za příplatek. Orientačně +3000 za PR2 + 4000kč za RP23.

                osobně si myslím, že pro nenáročné ježdění je Rko v pohodě. Jinak je lepší uvažovat o RP23.

                • potápěč  

                  díky moc za vyčerpávající komentář. Jen snad poslední věc v těch rámech už potom rozdíl není. Nebo je jiný rám na Na X2 a X4

                • MlokCZ  

                  RP2 a RP23 je úplně stejná loterie (pro oba platí úplně to samé pro interní nastavení, ono to platí i pro Rko), pouze u RP2 bude jen jediná poloha propedalu, která odpovídá poloze 2–3 u RP23 (ten rozsah proto, protože se to mění s interním nastavením; tím myslím, že se to mění i pro stejné nastavení RP2 x RP23 oproti jinému nastavení zase shodnému pro RP2 i RP23).

                  Nevidím tohle ale jako žádný zásadní problém. Když mu nastavení nesedne, tak to pošle do Bikelive na přenastavení. Těch 800–1000Kč (nebo kolik za to přesně chtějí) se dá přežít.

                  Osobně bych si za RP23 proti RP2 nepřiplácel, mně by ta jedna poloha stačila (stejně to na ± stejné poloze vozím na RP23).

                  To s tím nejtvrdším nastavením u RP23 tak právě vůbec není. Opět to závisí na nastavení compression tune (nebo velocity tune a tlaku v BV u verze s Boost valve).

                  RP23 s compression tune min na 3jce propedalu (největší omezení) omezuje pouze velmi decentně a o téměř zamčeno nemůže být vůbec žádná řeč.

                  Téměř zamčeno bude na trojce pouze při compression tune max, už i při compression tune střed má 3jka propedalu od zamčeno hodně daleko.

                  Na druhou stranu je potřeba počítat s tím, že při compression tune max u RP23 je otevřený tlumič ± srovnatelný s compression tune min a zapnutém propedalu a to možná až na nejvyšší stupni trojce.

                  Tedy ty rozdíly jsou obrovské. A čím citlivější tlumič (nižší interní nastavení compression tune) v otevřené poloze, tak tím současně i o hodně míň omezuje propedal.

                  Takže rozhodně nejde chtít variantu supercitlivý otevřený tlumič a skoro lock na trojce propedalu.

                  A compression tune střed se více blíží compression tune min. Až max je necitlivá potvora.

                  Podobně to pak platí pro modely s Boost valve. Velocity tune M (střední nastavení) + 200psi BV je ještě poměrně citlivé a dá se a na trojce propedalu už není lock ani zdaleka.

                  • MlokCZ  

                    A když už jsem to začal, tak ještě doplním označování interního nastavení pro různé ročníky.

                    Do 2007 je interní nastavení označeno „propedal tune“, od 2008 už „compression tune“ a od 2010 jsou navíc modely s Boost valve, které mají označení „velocity tune“ + tlak BV.

                    A aby to bylo ještě komplikovanější, tak si ani přesně neodpovídají stejná interní nastavení různých ročníků tlumičů.

                    Já bych tohle vůbec při koupení neřešil, stejně to nepůjde moc ovlinit a neví předem, co mu ideálně sedne.

                    Koupil bych (nejlépe s RP2 nebo RP23), pak nějaký čas pojezdil. Pokud se bude zdát citlivost špatná, tak pak řešil interní nastavení jaké je a zda je ještě prostor k přenastavení. Ale zase pozor na to, co už jsem uvedl, že snížením compression tune (nebo velocity tune) se sice tlumič stane citlivějším při vypnutém propedalu, ale současně bude při zapnutém propedalu také omezovat méně (což pak občas někomu vadí).

                    • DaSnail  

                      máš nejaké zrovnanie RP2 s HS exp a RP23 bez na rovnakom ráme? je to nejak výrazne poznat?

                      • MlokCZ  

                        Tady si vůbec ani nejsem jistý, jak to je a která verze HS expanzi má nebo nemá.

                        Tohle je nutné už testovat důkladněji na stejném rámu a já měl vždy RP23 verze. A ty pro perfektní funkci expanze mám upravené v TF tuned a tam je to znát oproti originál stavu.

                        Ale srovnání expanze v originálním stavu jednotlivých verzí nedokážu sloužit.

                        • MlokCZ  

                          A pro HS expanzi tlumičů platí to samé co pro vidlice, je to znát až u vyšších zdvihů. Na 100mm zdvihu bych to neřešil.

    • kotrdlenec  

      mrkni sem

      není to můj inzerát a nic bližšího o tom nevím, jen jsem na to náhodou narazil…

      • potápěč  

        děkuju, tam už jsem psal a je prodaný. Na atombike je už taky vyprodáno. Budu ještě hledat ale myslím že už bude jen pár kousků v jiných velikostech. Ono mnou požadované M je asi dost požadovaná velikost.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.