• JakeF

    Nemá někdo nějaké alespoň trochu objektivní testy, srovnání, laboratorní měření, ale i osobní zkušenosti (a subjektivní pocity) s dnešními top-end XC hardtaily? Hlavně z hlediska rychlosti ve všech podmínkách, včetně silového šlapání, takže tuhost v první řadě. Osobně co jsem tak hledal, tak jsem došel k možné trojici (podle abecedy, na pořadí si netroufám :) ): Cannondale Flash, Merida O.Nine a Scott Scale. Neví někdo o srovnávacích testech vyloženě mezi nimi (jde mi hlavně o rámy, ale testy komplet kol taky nepohrdnu, třeba ten vliv kol a osazení půjde nějak „odfiltrovat“)? Případně návrhy dalších rámů, co by se s nimi mohly měřit, tak sem s nimi.

    Anketa: Nejlepší XC HT rám současnosti?

    0x
    0%
    6x
    6%
    32x
    34%
    0 0
    • roud  

      cragsmanův scapin je fakt bombovej :O)

      0 0
    • nox159  

      nevim… ale ty ramy samotne vyjdou tak na 50–100k… si vyhral ve sportce nebo co ? :D

      vedet ze je nejlepsi ram ****** kdyz si ho setejne nekoupim mi neprijde jako super zjisteni… :D

      0 0
      • JakeF  

        Snad vyjma toho Treka a Cannona by všechny měly jít sehnat za nižší cenu, než je v tvým intervalu. A Cannondale by stejně nemělo smysl kupovat jinak, než s Lefty a pak si jen osazení případně doladit.

        0 0
        • nox159  

          dobre teda a ty by sis koupil HT ram za dejme tomu 40k ? jen tak ze uzvedavosti se ptam…

          0 0
          • JakeF  

            A proč ne? Kdyby za to stál…

            0 0
            • nox159  

              za HT tolik penez by mi bylo lito dat… vlastne celkove za ram vysolit tolik penez…

              0 0
              • maajkee  

                No a co, proč máš pořád potřebu někomu nutit svoje názory, že HT je k prdu. Když ho chce, tak ať si ho koupí, třeba za 100 tisíc. On sám ví proč takovej rám chce.

                0 0
                • JakeF  

                  Kdo říká, že chci? :) Já jen prostě a jednoduše chci vědět, kterej je nejlepší…

                  0 0
                  • maajkee  

                    Aha, takže snílek :)

                    0 0
                    • JakeF  

                      Koukám, že se tu nic konstruktivního nedozvím :D. Zatím se mi sny s cyklistikou obecně docela plní, takže „snílek“ beru :).

                      0 0
                • nox159  

                  rekl jsem mu snad at si koupi fula ze je mu HT k nicemu? nerekl ;-)

                  0 0
        • přišlapávač  

          ale kdyt ten Trek urcite taky ;-)

          0 0
          • JakeF  

            Minimálně o dost hůř, než ty ostatní…

            0 0
            • fousek  

              Trek nejede jako Flash? Neni to nejaky placebo?

              0 0
              • nox159  

                a nebavi se nahodou o cene ? ;-)

                0 0
              • JakeF  

                Mluvil jsem o ceně… Ale ani tak. Si ho asi zase někdy budu muset půjčit, abych to ověřil :). Na to, že to nebyl Hi-Mod rám, že to bylo na horších kolech a s dušema, tak bych z něj prostě neměl mít pocit, že je rychlejší (a pohodlnější). Jak by asi teprve letěl Hi-Mod s karbec vidlí, Crossmaxama a NoTubes… Ale trochu podezírám ty X-9 kliky, potřeboval bych to otestovat s novejma XTR.

                0 0
    • Turbo  

      Julien Absalon's Alma

      0 0
      • JakeF  

        Podle nejlepších jezdců to asi moc brát nejde, tam jde o to, kdo skryje silnější doping, to drobný rozdíly mezi kolama smaže jak nic :).

        0 0
        • Turbo  

          Tak hlavně oni jezdí na tom co jim může poskytnout sponzor.

          To vychválí i kdyby já nevím co. Ale zase na blbejch kolech asi taky jezdit nebudou.

          0 0
          • JakeF  

            Samozřejmě, mezi těma kolama nejsou velký rozdíly. Ale právě ty maličkosti a pocity na tom mám rád. Ten pocit, když se do toho opřeš a kolo vyletí za pedálem, místo aby lehce zrychlilo a počkalo, až se uklidníš a začneš zase šlapat kruhově, je fakt super :). I když třeba ve výsledku je rozdíl pár vteřin.

            0 0
            • Turbo  

              Jasný :-) o tomhle je hodně tuhost rámu a lehký tuhý kola.

              Ale třeba hodně u ovládání kola taky dělá geometrie, sice hodně můžeš doladit představcem a sedlovkou, ale geometrie rámu je taky hodně znát.

              0 0
              • JakeF  

                Jojo, super tuhý, ovladatelný, odolný, pohodlný a přitom lehký, tak nějak si ten nejlepší rám představuju :).

                0 0
                • maajkee  

                  To ale nejde :)

                  0 0
                  • JakeF  

                    :) Vím o jednom, co je ve všech zmiňovanejch vlastnostech opravdu hodně dobrej… Teď jen najít nějakej stejně dobrej nebo lepší.

                    0 0
                • Turbo  

                  Si někde Almu půjči na test a vyzkoušej.

                  Todle je novej design na 2012.

                  0 0
                  • JakeF  

                    To já bych chtěl vyzkoušet všechny… Pak bych se tu nemusel blbě ptát :D.

                    0 0
      • přišlapávač  

        tahle odpoved me u Tebe vazne prekvapila :-)))

        0 0
        • JakeF  

          No já ti nevim, hodnotit XC závodní rám v testu na Crossridech :/.

          0 0
          • Turbo  

            To jo. Ale vem si, že to kolo maj teď 1kus v Lku akce za 55t.

            Dobrá cena ne?

            0 0
            • Turbo  

              Navíc si můžeš vybrat mezi dvěma verzema, podle tuhosti a pružnosti. Liší se použitýma vláknama a pojivem. S je měkkčí a pružnější a G je tuhá raketa.

              0 0
              • JakeF  

                Jojo, víc high-modulus vláken, ruční výroba, vyšší tuhost, nižší váha, blablabla, to nemá smysl řešit…

                0 0
              • JakeF  

                Navíc ta cena v blbým osazení a navíc s tím jejich horším rámem není ani nějak zajímavá…

                0 0
    • JakeF  

      Poměrně zajímavá situace u Spešlu… To jste se na tom, kdo jste hlasovali, opravdu svezli? Nebo je to především marketing, Jarda Kulhavý, zaplacený testy v časopisech a tak? Já se zatím nesetkal s referencema, co by ho stavěly nějak moc nad konkurenci…

      0 0
      • Turbo  

        Spešl, podle mýho skromnýho nepopulárního názoru, kdyby nepřišel s 29" tak je úplně out.

        0 0
        • martin7  

          nesouhlasím, mám Spešla Stumpa fulla. Pohodlný pro mě supr kolo. Tím ale neříkám, že Spešl je absolutně nejlepší. Jak už tady padlo nejde zjistit nejlepší rám/kolo komponent. Vždycky jsou to kombinace určitejch vlastností. Nakonec stejně zvítězí obsah peněženky a v tý cenový relaci si vybereš „pro tebe to nejlepší“. Co se týká Kulhavýho, je pravda že „musí dělat marketing svý značce“ (kdo nemusí), dále je docela zajímavá spekulace, co by dokázal na jiným kole (29"). Podle mě úlně to samý.

          0 0
      • maajkee  

        Jasně že je to především marketing, JK dělá teď reklamu naprosto maximální.

        Dokonce jsem potkal i lidi co Spešla znaj a Cannondale ne :)

        0 0
        • DaSnail  

          9 z deseti otylejch pozérú kandodejl zná… ;o)

          0 0
          • maajkee  

            A to je dobře nebo špatně? :)

            0 0
            • DaSnail  

              asi dobže. ;o)

              ja som si pred týždnom tiež kúpil cannondejl. konštrukcia trošku divná, ale do ruky to sadlo tak som to vzal.

              0 0
              • maajkee  

                No paráda! :) A co máš, nebylo by foto?

                0 0
                • DaSnail  

                  8o)

                  0 0
                  • maajkee  

                    Aha :) Tyhle jsem teď kupoval taky, akorát s bílýma koncema :)

                    0 0
                  • scalar  

                    To jsi dobře koupil, tady naštěstí variantu lefty ještě nedělají :-)

                    0 0
                    • Kubiczech  

                      No nevím, jestli dobře – bude to tvrdé jako poleno a za týden pryč.

                      0 0
                      • jIrI___  

                        Až moc se podobají mým bývalým GT a ty jsi přesně charakterizoval. Nikdy víc! Ale tyhle jsou CD, takže budou minimálně o 3 levely někde jinde :-D

                        0 0
                      • DaSnail  

                        tvrdost ujde a výdrž ešte nevim. gripy od spešla boli fajn, ale začali sa trošku trhat a v kameňáku nič lepšie jak ten kundodejl nebolo…

                        0 0
    • jonti  

      Vezl jsem se vic na Scale, Scale 29, O.Nine a Specialized Stumpjumper Carbon a kousek jsem se projel na Flash 29.

      Merida byla tuha, ale nevyhovovala mi geometrii, ostatni kola ok, nejlepsi pocit jsem mel z Scale 29 a Flashe 29. Az na meridu ani jedno vyrazne nezaostavalo ani nevycnivalo.

      Mam ale rad svoje telo, tak uz asi HT vozit nebudu.

      0 0
      • JakeF  

        Super, díky. Toho Spešla jsi jel toho „obyčejnýho“ nebo S-Works? Slyšel jsem, že tam je docela rozdíl ve vlastnostech, že „obyčejnej“ je spíš pohodlnější kolo na maratony a S-Works raketa na XC, tak by mě zajímalo, co je na tom pravdy.

        0 0
    • scalar  

      Hlavní je, jak který rám sedne konkrétnímu jezdci (jeho posedu, stylu jízdy), případně, pokud mluvíme o úplné špičce, jak mu ho dokáží přizpůsobit. To jsou už drobné rozdíl v milimetrech a vlákýnkách.

      A tady na BF bude pro mladého ambiciózního závodníka dost málo platný pohled otylého pozéra :-)

      Navíc, pokud se Ti budou sny plnit, nebudeš výběr značky rámu řešit, dostaneš ho.

      0 0
      • JakeF  

        Taky už jsem si toho všimnul :).

        To už zas asi ne, ani kdybych moh… Radši mít slušný zaměstnání, kolo jako zábavu a dostatek peněz, abych neměl problém si ho koupit. Jak by to byla povinnost, už by to nebylo ono…

        0 0
        • scalar  

          Mít slusné zaměstnání a vydělávat prachy můžeš vždycky, zkusit něco dokázat na kole jenom teď.

          0 0
          • JakeF  

            K tomu bych především musel s cyklistikou začít o 5 let dřív…

            0 0
            • maajkee  

              Myslím že pořád to můžeš někam dotáhnout, 5 let intenzivního tréningu a můžeš jet alespoň ma mistra republiky :)

              0 0
          • maajkee  

            To jo, já už to prosral :D

            0 0
            • scalar  

              Já myslím že ne, Ty jenom čekáš, až se zrodí pro Tebe vhodná disciplína :-)

              0 0
              • maajkee  

                Třeba kilometrovej sjezd po rovný silnici, tam bych mohl mít potenciál, ještě bych začal víc žrát a myslím, že by to šlo :)

                0 0
    • kubad  

      jediné co poznáš je rozdíl v geometrií a jak ti který sedne, jinak pochybuju že se da objektivně posoudit který je z těch rámu lepší. A i když budou rozdíly ve váze, tuhosti a dalších parametrech,

      tak nikdo neví co je vlastně ideál který pro tebe bude nejlepší.

      0 0
    • frederick  

      Cannondale jsem jel a tvrdší kolo jako celek jsem nikdy nejel. takže rám bude vážně ,,tvrďák"

      ale mít prachy, tak jdu zřejme do Orbey…ta je šmrncovnější:)

      0 0
      • JakeF  

        To ale nebyl zmiňovanej Flash, že ne?

        0 0
        • frederick  

          jj byl…http://ww­w.sterba-kola.cz/zbozi/can­nondale-flash-himod-2–2011/kategorie/mtb-ht-2011#L+%2C+GR­N+++++%2211

          tohodle jsem jel…fakt raketa…ale hrozně tvrdé

          0 0
          • frederick  

            jen neměl tu jejich sedlovku s tim úžším středem…a borci v XCR Svorada říkali, že konkrétně ta sedlovka je dúležitá, protože ta kompenzuje tuhost toho rámu a je ,,pohodlná", má ale omezenou nosnost…

            0 0
          • frederick  

            oprava, jel jsem Cannondale Flash Carbon 3 2011 a ne Flash carbon 2…ten už má tu jejich ,,supr" sedlovku

            0 0
          • JakeF  

            Mně naopak na to, jak je tuhej do záběru přišel, že je pohodlnej opravdu hodně.

            0 0
            • maajkee  

              No a pak někomu věř, vždycky je to hlavně o pocitu.

              0 0
            • frederick  

              fakt? no tak to čumim teda…jěště jsem sedel na Bianchi a GT zaskar carbon a oba byli teda pohodlnější…ale myslím, že i krapitek mekčí…no každej podle svýho no:)

              0 0
    • frederick  

      A vůbec…co vymejšlíš za bejkárny…Tvůj Trek musí lítat jak sviňa…určitě je to tuhý a pohodlný.

      0 0
      • v POHODÌ klokan  

        To jo, akorát že mu prasknul :-)

        0 0
        • maajkee  

          Fakt? A nebyl to on kdo říkal, že radši vezme těžší rám kterej mu nepraskne? :)

          0 0
        • přišlapávač  

          to teda moc nevydrzel :-) asi ma zaslouzne nula hlasu :-))))

          0 0
        • JakeF  

          Já doufám, že to bylo jen povrchový a že to nebylo prasklý skrz… Dneska nebo zítra to zjistím.

          0 0
          • frederick  

            ou, tak to mě mrzí…at se brzo rám ,,uzdraví!"

            0 0
          • mountaineer  

            Kde ti to prasklo?Spoj na spodní trubce?

            0 0
            • JakeF  

              Zepředu semiintegrovaná sedlovka, hluboko pod spodní hranou sedlovky. Říkal, že to vypadá jakoby to dostalo ránu zvenčí, ale o ničem nevím a bylo to přesně podle vláken (zevnitř je to klasika čtevrcová tkanina, ale povrchová je ta mnoha směrová), tak doufám, že to byla jenom ta horní vrstva.

              0 0
              • mountaineer  

                Zkus sedlovku víc vysunout(až nad prasklinu) a zapáčit s ní.Pokud v rámu nebude loupat a prasklina se nebude rozevírat tak bych na tom klidně jezdil dál.

                0 0
                • kubad  

                  já tak jezdil na carbonovém Time dál, až se to rozpulilo :D

                  a to sem na struktuře carbonu neměl prasklinu jen náznak na laku

                  0 0
                  • mountaineer  

                    Proto sem psal at si rám „poslechne“,spousta vad je prostě skrytá.Stačí třeba prasklá vzdušnice v průběhu pečení – vznikne místo odkud je skoro všechna pryskyrice vyfoukaná a podobnej ******* je hned.

                    0 0
                • JakeF  

                  Už je v opravě… Čekat, až mi v tom nadělá paseku voda a rupne mi to pod zadkem, se mi fakt nechtělo… Navíc takhle, pokud to fakt byla výrobní chybka a jenom vrchní vrstva, tak se akorát zbrousí, přidá se další vrstva a bude to pevnější, než dřív a většina vrstev bude původní a neporušená. Ale prodejní cenu to samozřejmě sráží hodně hluboko :(.

                  0 0
                  • mountaineer  

                    Můžu se zeptat proč to necháváš opravovat místo abys to reklamoval?Nebo ti reklamaci neuznali?

                    0 0
                    • Turbo  

                      Správná otázka!

                      Orbea, Spešl a asi hodně dalších výrobců má doživotní záruku na rámy…

                      0 0
                      • nox159  

                        dozivotni neni do konce zivota majitele jestli se nepletu ;-)

                        jinak asi to ma z druhe ruky ne ;-)

                        0 0
                        • LáďaH  

                          Někde jsem to nedávno četl (mám pocit, že u Treku). Bylo tam psáno, že záruka je na životnost rámu a u té je udáváno 5 let.

                          0 0
                        • o.1  

                          Stale je to tu spochybnovane, ale dozivotna zaruka je dozivotna zaruka, ked ma miekto zaruku 5 rokov tak nie je dozivotna. Napr. u Speslu je to obmedzene iba iba tym ze plati len pre 1. majitela a ram musi byt v povodnom laku.

                          0 0
                          • blaf  

                            jo jenze to dozivotni neznamena do konce zivota majitele, viz vyse :)

                            0 0
                            • o.1  

                              Praveze presne to to znamena, ked niekto udava dozivotnu zaruku a mysli tym nieco ine tak je to obycajny odrb. U Speslu to jednoznacne znamena do konca zivota majitela. A asi aj u inych vecsich vyrobcov. Co som aj osobne vyuzil, tak napr. napr. aj u vozikov Burley na kovove casti.

                              Samozrejme je to podmienene aj tym aby bolo este zaruku kde uplatnit:-)

                              0 0
                              • Vilém  

                                Schvalne koukni sem, hned na zacatku je vyjadreni dovozce Speslu a prvni veta v nem zni „jedná se o záruku po dobu životnosti kola“.

                                0 0
                              • blaf  

                                hehe, to si jako myslis, ze ti za 30 let vymenej ram jo? kde zijes?

                                0 0
                                • Honz8t  

                                  Neznám konkrétní podmínky u Spešlu, ale včera jsem to probíral s Brettonem ohledně Treka – záruka je od 2011 opravdu doživotní na výrobní vady a materiálové vady a nepokrývá např. zadní stavby fullů atd. Přesné podmínky mají na americkém webu, posuzování jednotlivých případů také v americe. Teď prý řeší nějaké reklamace rámu z 1996…

                                  0 0
                                  • Chiron  

                                    Tudíž, když ti prdne rám únavou, tak to není vada materiálu ani výrobní a reklamaci stejně neuznají. To by tam musela být nějaká vnitřní vada v materiálu, což se více méně nestává a nebo nějak špatně udělaná trubka nebo svár. Chtěl bych vidět, jak by mi vyměnili 20let starý rám který prdne stářím :)

                                    0 0
                                    • Honz8t  

                                      No ale na to by ti nikdo neměl uznat záruku ani v případě zákonné dvouleté. To je jako bys reklamoval pláště, protože jsi je sjel dřív než za dva roky.

                                      To co Trek slibuje je doživotní záruka na rám, ne rám který ti při poškození vždy vymění za bezchybný.

                                      0 0
                                      • roud  

                                        Jenda věc je co slibuje druhá je však reálná praxe většinou neni problém vyměnit rám do 5 let pak už si vždycky když budou chtít nějakou výmluvu najdou nemluvě na tom že po 5 letech opravdovýho ježdění bude rám pěkně dobitej…

                                        0 0
                                        • McBlacky  

                                          navíc u FS kol praskaj hlavně zadní stavby a na ty je záruka stejně jen 2 roky, najdeš to jako poznámku z záručáku. doživotní záruka na hlavní rámový trojúhelník + 2 roky na kyvku.

                                          0 0
                                      • Chiron  

                                        To je třeba jako ve strojařině, pokud daná součást při simulaci vydrží tuším 1mil. cyklů, vyhodnotí se jako odolná vůči únavě. Rám pokud prdne únavou po pár letech v rámci běžné záruky, tak je to spíše chyba konstrukce, když po 20, tak se tomu těžko někdo bude divit.

                                        Každopádně poskytovat doživotní záruku na rám je blbost jako kráva, pokud by ji měli v úmyslu skutečně důsledně dodržovat. Pokud ne, tak je to z marketingového hlediska solidní tah.

                                        0 0
                              • obda  

                                U spešlu ve státech je to takhle:

                                LIMITED LIFETIME WARRANTY ON BICYCLE FRAMES AND FRAMESETS

                                Specialized warrants to the original owner for the lifetime of the original owner of each new Specialized

                                bicycle or frameset that the bicycle frame or frameset when new is free of defective materials and

                                workmanship. The lifetime Limited Warranty is conditioned upon the bicycle being operated under

                                normal conditions and use, and properly maintained. This Limited Warranty does not apply to paint/finish

                                or components attached to the bicycle/frameset such as front forks, wheels, drive train, brakes, seat post,

                                handlebar and stem, or any suspension related parts or components. Paint/finish, components attached to

                                the bicycle/frameset such as front forks, wheels, drive train, brakes, seat post, handlebar and stem, or any

                                suspension related parts or components are covered under the limited one (1) year warranty. This Limited

                                Warranty is void if the bicycle or frameset was not purchased new or not properly assembled by an

                                authorized Specialized dealer

                                http://cdn.specialized.com/…007%2009.pdf

                                Jak je to u nás netuším.

                                0 0
                    • JakeF  

                      Rám není ofiko česká distribuce, ale kupoval jsem ho novej z velmi důvěryhodnýho zdroje. I takhle se mi to hodně zdaleka vyplatilo i proti ceně, co to můžu mít se zárukou, proti MOC ani nemluvím :D.

                      0 0
                      • LáďaH  

                        Mohl by jsi hodit nástřel, prosím? Ze zvědavosti. :-)

                        0 0
                        • JakeF  

                          Nemohl, i když to nebylo přes sponzoring, pořád to bylo přes tým… Máš zájem? :)

                          0 0
                          • LáďaH  

                            Škoda. :-( Což o to, zájem by i byl, ale peníze ne-e.

                            0 0
                          • roud  

                            O ten prasklej ? Ne díky xD

                            0 0
                            • JakeF  

                              :) Byla prasklá horní vrstva a bylo to opravený stejným způsobem, jako když to praskne naskrz. Ono by to asi drželo i bez toho, ale nechtěl jsem zbytečně riskovat, že by se to dál šířilo a zbytečně se do toho dostala voda. Kromě toho, že je trochu jinak udělaná grafika bys skoro nepoznal rozdíl.

                              0 0
                              • McBlacky  

                                cena?

                                0 0
                                • JakeF  

                                  Opravy? 3200 GMS Composites .

                                  0 0
                                  • McBlacky  

                                    docela pálka bych řekl, na to, že to nebylo nijak extra poškozený.

                                    přeju až to drží, kam to o víkendu vezeš vyzkoušet?

                                    0 0
                                    • JakeF  

                                      Opravoval to stejně, jako kdyby to bylo prasklý skrz a jenom to zbrousil a nevyřezával, takže tam zůstaly ty neporušený vrstvy, a pak přes to udělal novou, o který říkal, že by to udržela i kdyby byly prasklý všechny původní. Pokud to bude držet, tak mi ta cena až tak hrozná nepříjde, zvlášť když jsem to měl hotový za týden včetně grafiky.

                                      Jestli nebude moc pršet, tak pojedu Sudety, to bude docela dobrá zkouška, jestli do bude držet :D.

                                      0 0
                                  • mountaineer  

                                    Vzhledem k divadlu co tu předváděl majitel bych si od nich nic opravovat nenechal:o)

                                    0 0
                              • roud  

                                Nic si z toho nedělej já zase bojuju se spojkama :O(

                                0 0
                                • McBlacky  

                                  nj jsme letos prodávali jetý kolo na karbon rámu a díky spojkám a popraskanýmu laku se šlo s cenou hodně nízko :/

                                  0 0
                                  • roud  

                                    Tak u mě to řeší záruka ale už budu mít třetího scalpela za dva roky a to už je docela vopruz :O(

                                    0 0
                                    • jIrI___  

                                      Kdosi měl v profilu napsané něco ve smyslu, že člověk se stane mužem ve chvíli, kdy si pořídí Cannona. Ty už budeš mužem 3×, buď rád :-D

                                      0 0
                                      • roud  

                                        Tak jako nestěžuju si kdo může mít každej rok novej rám a nedat za to ani kačku :O)

                                        0 0
                                        • nox159  

                                          cannondale je uz jak remeš jo? vsichni vi ze se to sere ale i tak to kupujou :D

                                          0 0
                                          • roud  

                                            Tak novej scalpel už je celokarbec takže tohle už u něj nehrozí :O) lepení do spojek byl vždycky kámen úrazu a je jedno co to dělá za značku :O(

                                            0 0
                                            • JakeF  

                                              U novýho jsem už viděl prasklou zadní stavbu… Nějak jsem myslel, že Cannony moc nepraskaj a ono to asi taky není taková výhra…

                                              0 0
                                              • roud  

                                                Já jsem nikdy neviděl že by cannon prasknul v carbonu když už tak to bylo vždycky ve spoji carbon hliník…

                                                0 0
                                                • JakeF  

                                                  Tohle bylo v tý planžetě, 2011 model.

                                                  0 0
                                                  • roud  

                                                    Tak prasknou může všechno může to bejt nějaká výrobní vada smůla nebo tomu jen dal někdo podusit víc než je zdrávo…

                                                    0 0
                                                • McBlacky  

                                                  ale to neznamená, že nepraskaj :)

                                                  praská všechno

                                                  0 0
                                                  • roud  

                                                    Tak tak bohužel asi se nedá vybrat značka která by vydržela všechno ale dá se vybrat značka co má dobře řešenou záruku :O)

                                                    0 0
                                                  • McBlacky  

                                                    to dá, ale pak ještě nastupuje realita reklamačního řízení. V reálu každej rám po X letech byl alespoň jednou padnutej=záruka v pizze.

                                                    0 0
                                                  • roud  

                                                    jasný tak ale nemůžěš čekat že pokud se s rámem někde rozstřelíš že ti ho pak ochozně vyreklamujou…

                                                    0 0
                                        • destr  

                                          Taky už mám třetí rám v rámci záruky :-)

                                          0 0
                                          • McBlacky  

                                            s works?

                                            0 0
                                          • roud  

                                            Pamatuju si když jsem se bavil na nějakym veletrhu s borcem tak mi říkal ať si z toho nic nedělám že jemu už třikrát prasknul spark xD xD xD

                                            0 0
                                            • McBlacky  

                                              to měl kliku, že mu to vyreklamovali u Scottu :/

                                              0 0
                                              • roud  

                                                tjn nejsmutnější na tom je že si člověk nevybere pokud tomu dáš fakt pokouřit tak rozjebeš všechno nedávno jsem si psal z borcem a tomu zas pro změnu prdnul epik :O(

                                                0 0
                                              • destr  

                                                No borec co prodává jak spešla, tak scotta řikal, že od scottu je daleko lepši přístup ;-)

                                                0 0
                                                • McBlacky  

                                                  já mám zase info obrácený, navíc počet reklamací hrubě v neprospěch scotta

                                                  0 0
                                        • scret  

                                          a to se vyplati:))

                                          proste je to smejd a basta…:) tohle by se u tak drahyho ramu stat podle me nemelo…

                                          0 0
                                          • roud  

                                            jak už tu padlo sere se scalpel sere se spark sere se epik všechno je to šmejd :O(

                                            0 0
                                            • prodi  

                                              a proto hurá návrat k ocelový klasice, třeba Rocky Mountain…samozřejmě s pevným předkem:)))

                                              0 0
                                              • roud  

                                                mě by se líbila moratka a komplet vše od morati vidle kliky mbary atd. atd. ale kde to má člověk dneska sehnat :O(

                                                0 0
                                                • prodi  

                                                  myslíš něco takovýho? je to fotka odsud z BF…tohle bych taky uvítal

                                                  0 0
                                                  • roud  

                                                    Tuhle fotku znám a přesně tohle je můj sen :O)

                                                    0 0
                                                  • prodi  

                                                    jen vyhodit Crossmaxy, zaplést nějaké Tune nebo ChrisKing a ZTR a nebmá to chybu:)

                                                    0 0
                                                • Vilém  

                                                  Ted se prodala fungl nova HC1.1 na aukru.

                                                  1,3 nebo jeste lip 1,4 by bylo lepsi, ale i tak slusnej kup.

                                                  0 0
                                                  • roud  

                                                    měl jsem několik novejch dílů před pár lety v ruce ale cena byla příšerná :O(

                                                    0 0
    • siafu  

      nejdůležitější je geometrie, takže vybírám podle toho – samozřejmě je pocitově fajn vozit třeba Orbeu než Meridu – to nepopírám, ale pokud mohu srovnat geometrii Meridy a Orbey – obě vel. 16", tak mi víc sedí Orbea. Cannondale by měl pro mě smysl jen s Lefty, malou vel. by musel kompenzovat představec s více negativním sklonem a tomu se chci přeci jen vyhnout, takže ne

      z rámů, o kterých by se dalo uvažovat, to je zhruba:

      Trek Elite

      Orbea Alma

      Scott Scale – tady by se mi k Tapered provedení nehodila současná vidlice – pevná, ani SID :( – ale docela by mě zajímal reálný přínos Tapered na XC HT

      Tomac Type X

      Kuota Kor

      v kategorii na „nejlepší“ rám by asi neměl chybět třeba Look 986, Storck Rebel/ion, Simplon…

      Takovou akceptovatelnou cena za ne úplně no name rám vidím do 25 tisíc, ale vysolit 40 t. nebo i více za HT rám fakt ne, takže buď celé kolo na daném rámu kolem 45 t. (Trek 9.7, Scott Scale 35, Orbea ?) a nebo by to byl zkrátka nějaký levnější rám – ze současné nabídky asi Tomac nebo Kuota Kor

      0 0
      • pepek  

        A to všechno jen na brněnské ulice? A co teda do terénu?

        0 0
        • siafu  

          na terén, kterým se pohybuji, mi stačí HT i s pevnou

          0 0
    • přišlapávač  

      prijde mi, ze tu sou samy masovky a zaroven ze tu spousta kvalitnich ramu chybi…

      0 0
      • JakeF  

        Vždyť dodávej, jaký třeba? Já dával co mě napadlo, přijde mi, že je na ty velký značky přecijen větší spoleh, u menších výrobců spíš risk, že to může a nemusí…

        0 0
    • kubad  

      zahlasováno – ať je sranda :D

      0 0
    • biker90  

      Trochu OT, ale jak si byl spokojený s tim předchozím Trekem??

      0 0
      • JakeF  

        S aktuálním nebo předchozím? S 8500kou jsem byl spokojenej, rám suprově tuhej, i když trochu těžší. S Elitem 9.9SSL jsem spokojenej vlastně taky, ale čekal jsem o něco víc, především to zrychlení při silovým záběru. 9.9ka mi přijde, že je úžasnej rám na rychlý lehčí cesty a trávu, kde parádně sedí a nemá tendence poskakovat. Stejně tak kopce v sedě a kadenční jízda, to se mu líbí. Ale ani v tom silovým záběru to není až taková katastrofa, jen jsem na to asi trochu citlivka a čekal jsem, že bude výrazně tužší, než 8500ka, ale je to spíš tak nastejno. V terénu mi ale přijde rychlejší o dost, není to prostě ideální kolo na asfalt. A MOC je samozřejmě dost mimo.

        0 0
        • nox159  

          vim ze jsi na tuhost celkem cistlivka… ale nejak porad nedokazu pochopit jak to poznas, plaste jsou malo nafoukane vidlice chodi, kola nejsou 100% tuhe… jak mezi tim rozeznas tuhost ramu?

          ja poznam na silnici ze se mi krouti ram pri silove jizde ale to je asi tak vse u fula to nepoznam vubec u HT tez nejak moc ne…

          0 0
          • JakeF  

            I když to tady z fotek nevypadá, chvíli jsem jezdil 8500ku ve stejným osazení, takže jsem měl přímý srovnání jenom jak jsem přeházel rámy. A poznat to bylo… Navíc jsem mezitím zkoušel i jiný kola. Ale ve výsledku na něm jsem minimálně stejně rychlej, spíš o maličko rychlejší, je to hlavně o tom pocitu, že na 8500ce jsem byl zvyklej, že se vyplatí jezdit krátký úseky vestoje, u 9.9ky už spíš ne.

            0 0
            • Evilcleaner  

              no myslím že my co takové rozdíly nevnímáme máme život o dost jednodušší;)

              0 0
            • nox159  

              jsem rad ze na tohle citlivy nejsem ze poznam rozdil mezi fulem HT a tim to u me konci…

              jinak jo zkousel jsem ghostika lectora WC ( nevim jak se to jmenuje hledat to nebudu proste tu nejvyssi verzi) a tam uz oproti mojemu kolu byl rozdil patrny… ale to byla cca 4nasobna cena kola… ale rozdil poznat byl no a celkem dost..

              ale ze bych to nejak resil a zkoumal jestli ten ram je tuzsi ten ten druhy to vubec ale mozna ze je to chyba :)

              0 0
        • biker90  

          Myslel jsem spíš tu 8500 resp. mi jde o 8000 ((ale pokud vím, tak jsou stejné)). Kde bych vzal na karbon :))

          0 0
    • JakeF  

      Když už teda ten Scale skoro vyhrál, netuší někdo rozdíly mezi HMX (SL, Premium, RC) a HMF (10, 20, 30)? Rychlým googlením jsem zjistil, že Scott tvrdí něco o 100g míň a vyšší tuhosti ve prospěch HMX, o 20%! Což mi ale přijde strašně moc, to by mělo jít poznat na každý šlápnutí. Jsou ty rámy teda fakt nějak rozdílný, HMF střižený pohodlnějš, nebo je těch spíš 20% v relativním poměru „stiffness to weight“ a ty rámy jsou zhruba stejný, jen HMX ušetří 100g?

      0 0
      • McBlacky  

        Tyhle čísla jsou fakt marketing. Vždycky to vychází pěkně 15,20,25,30% atd…

        Proti ztrátě síly při přenosu přes kola a hlavně gumy na asfalt je ztráta síly v rámu zanedbatelná položka (u MTB zvlášť) – tedy u vyšších rámů z lepších slitin hliníku a u značkových karbonů. low end rámy jsou někdy opravdu bláto, o těch se ale nebavíme.

        Extrémní tuhost taky není žádoucí, viz scandiové rámy na kterých jezdit v terénu bylo a je fakt utrpení.

        Závěrem, kdo si vybírá rám podle popisu tuhosti v brožuře by měl navštívit doktora :)

        0 0
        • JakeF  

          To je všechno jasný :). Proto se ptám, jestli někdo nezkoušel oba nebo nemá nějaký srovnání. Třeba u Flashe taky dělali 2 verze, „obyčejnou“ a Hi-Mod a vlastnosti měly mít prej prakticky stejný, rozdíl akorát ve váze a tuhost doháněli lepšíma vláknama, ne? Tak jsem chtěl vědět, jestli to tady neni jinak…

          0 0
      • Cryzyy  

        Tenhle udaj jsem taky trosku zjistoval, ale niceho kloudneho jsem se nedopatral, jak jsem tak okukoval HMX, tak by tech –100g mohlo byt klidne jenom na laku…

        0 0
      • jonti  

        Vubec bych to neresil, co vim tak u starsich modelu to bylo podobne a pry tam rozdil realne nebyl. Navic nektere serie nizsich modely byly taky z lepsiho karbonu. Vahovy rozdil 100g me taky vubec netrapi.

        0 0
    • lalajda  

      Klidně si tam můžeš přidat Corratec Revolution. Ten určitě do seznamu sedí.

      0 0
    • roud  

      S tím spešlem jste se posrali ne ? (koukám že Jarda efekt působí na 100%)

      0 0
      • kubad  

        Meridáááááá

        0 0
        • roud  

          jj už mi od nich letí novej frame to zase bude na BF veselo :O)

          0 0
      • jIrI___  

        Čekal jsi jasnou nadvládu Flashe, co?

        0 0
      • siafu  

        Co je na karbonovým S-Worksi divnýho?

        0 0
        • roud  

          Je to těžkej rám nijak konstrukčně ani funkčně nevybočující nad ostatní nebo máš jinej názor ?

          0 0
          • McBlacky  

            těžkej? se sedlovkou v Lku má pod 1300gr

            konstrukčně/funkčně těžko říct, něco na tom asi bude, protože na tu váhu je teda ***** tuhej, na mě až moc, na maratony bych to nechtěl na xc taky ne bál bych se padat :)

            0 0
            • roud  

              V dnešní době neni problém v týhle velikosti sehnat rámy co maj pod kilo což je víc jak 20% rozdíl s tuhostí věřím že na tom budou taky dobře co se odolnosti týče nedovedu posoudit žádný z TOP HT jsem ještě nezprasil…

              0 0
            • JakeF  

              Nejel jsi i na Scalu a Flashi? Jak si stojí proti nim?

              0 0
              • McBlacky  

                měli jsme testovací Flash na 29 s lefty to se nedá srovnat s 26 Sworks se spešlí vidlí. Ty kola jsou tak rozdílný, že sledovat v tom vliv rámu je unreal.

                Scale jsem nejel, to u nás neprodáváme :)

                0 0
                • JakeF  

                  No vidíš, byste mohli udělat ještě Cannondale divizi :).

                  0 0
            • Kubiczech  

              Těžkej není a když funkčně nevybočuje nad ostatní, tak to znamená, že je ve výběru právem. Kdyby vybočoval, byl by nejlepší. (:

              0 0
              • roud  

                za desítku seženeš scandiovej rám o stejný nebo nižší váze s tuhostí až až jen to bude kostitřas :O( nebo můžeš koupit o 200g těžšího scalpela a tam budeš s jízdníma vlastnostma zse uplně někde jinde prostě to neni nic extra aspoň podle mě :O)

                0 0
                • McBlacky  

                  scandiový rám s váhou 1100 v Lku? neznám, což ale není argument. A navíc za 10tkč?

                  0 0
                  • roud  

                    i kdyby byl o 5 dražší stejnak bude tsát zlomek ceny co sworks a na omlacování na závodech bude sloužit stejně dobře na normoš ježdění bych ho nechtěl…

                    0 0
          • destr  

            Těžkej? 1070 v eMku s patkou ;-)

            0 0
      • maajkee  

        No jasný, vždyť to říkám, že dneska každej jarda chce spešla :)

        0 0
    • Smazaný účet  

      tenhle :-)

      0 0
    • přišlapávač  

      200

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.