XC ráfky, náhrada za BJ Ready 21

38 nepřečtených
  • LUKY_58

    Zdravím,

    dle rad místních guru jsem s tátou postavil kolo (viz profil). Kolo jezdí parádně, jen přemýšlím o tom, že si tam dám jiné ráfky.

    Důvody: bezduše nefungují, jak jsem očekával a celkově mi to nepřijde jako nejšťastnější řešení. Je to, ale nejspíš dáno moji údržbou. Navíc, když mi došlo Zeroflats, tak jsem narychlo koupil Finish Line a to mělo funkčnost jako mléko z Madety.

    Jeden z důvodů proč se o kola nestarám, jak bych měl je, že z ráfků jde velmi těžce sundat plášť. I přes mýdlovou vodu a několik zlomených montpák, to jde těžce.Možná je to těmi plášti (Schwalbe Racing Ralph), nevím.

    Takže se ptám jaký ráfek byste doporučili jako náhradu za Black Jack Ready 21?

    Zatím koukám na DT Swiss XR331 a zkusil bych se vrátit duše.

    Má někdo zkušenost s XR331, že sundal plášť někde v terénu bez mýdlové páky a několik montpák?

    Pokud má někdo popřípadě tip jak lehce sundavat pláště z ráfků nebo na jiné ráfky než XR331, tak budu rád.

    Díky za odpovědi

    0 0
    • embi  

      XR391

      0 0
    • brundibar  

      Ja 331 jezdil 5 let, najely toho hodne i na zavodech. Ted je jezdi pritelkyne a jsou furt dobry. Pri vymene plaste jsem rozhodne montpaky nelamal.

      0 0
    • Pajk  

      Musíš nejdřív schodit celý plášť do středu ráfku a až pak sundat.

      0 0
    • TommyP3  

      Nojo, jenomže ta výměna ráfků Ti nic moc neřeší. V dnešní době mají skoro všechny vnitřek s drážkou na patku TL a s duší to jde vyměnit ještě hůř než bez ní. Duše vadí usazení patky pláště do středového žlábku, patka tak nemůže využít nejmenší průměr ráfku a proto bych viděl ty zlomené páky. Navíc plášť rád zůstává skříplý duší při nafukování a nesrovná se jak by měl.

      V první řadě zkus pořádně srovnat plášť v ráfku do prostředka – odtrhnout od boku, pak ideálně vrazit páku blízko ventilku a rukou projet celý obvod a tlačit do středu ráfku, když zaskočí do prohlubně tak jde sundat celkem lehko.

      0 0
    • MlokCZ  

      Koukám na profil těch ráfků a pokud jsem dohledal správnou fotku (v příloze), tak mají naopak zcela ukázkový profil. To je přesně nejlepší profil, jaký by ráfek na bezduše měl mít.

      Nijak extra těžko to jít nemůže, problém bude na 99% rukama. Takže se nauč, jak se to správně dělá.

      Pokud jsi měl do teď problém se Schwalbe plášti, tak po jejich přepracování na nové verze (super race, super ground, …) budeš mít problém ještě daleko větší.

      Nové patky jsou výrazně širší (což je super, jak jsem psal v jiném vláknu, už je to stará dobrá UST patka jako dřív, takže to pak lépe těsní a také jde nafoukat téměř vždy úplně samo i malou pumpičkou bez jakékoliv pomocné metody, tedy i bez vyšroubování vložky ventilku – je to tím, že se ty hodně široké patky uvnitř žlábku navzájem dotýkají jak se tam pořádně nevejdou a tak vzduch při foukání neutíká ani před zaskočením patek pláště do patek ráfku), což nahození na ráfek ztěžuje. U nových při nahazování druhé patky je potřeba si s postupem mnohem více vyhrát. Tzn. část nahozené druhé patky natlačit opravdu hodně do středového žlábku a to tak, že tu první již nahozenou patku se snažíš ze žlábku co nejvíce vytlačit.

      Jak jsou ty patky hodně široké, tak se do žlábku ani zcela současně nevejdou.

      Pokud se to udělá dobře, tak to ale není žádný problém, i když jak jsem psal vedle ve vláknu, tak jsem si po dlouhé době na to už jednu montpáku vzít musel (některý kus se mi podařil bez montpáky, ale ne všechny).

      U starých Schwalbe (tedy do teď prodávaných a stále ještě někde prodávají ty staré) TLE, kde patky tak široké nejsou to musí jít úplně samo a pokud použiješ správný postup, tak 95% kusů musí jít jen rukou zcela bez použití montpáky (a to myslím jak pro nahození, tak pro sundání a pokud nějaký ojedinělý kus jde hůře, tak jedna montpáka musí stačit). Stačí dodržet opravdu důkladné cpaní do středového žlábku pro obě patky a vždy končit (při nahazování) u ventilku a začínat (při sundavání) u ventilku.

      PS: Profil mojich UST Mavic ráfků je v podstatě úplně totožný s tím Black Jack Ready 21, takže to půjde na obou úplně stejně (samozřejmě vždy záleží jak se sejde tolerance daného kusu pláště, já ale už zkoušel 8 různých kusů nových Schwalbe).

      0 0
      • oddie  

        21 nemá žlábek, ale naopak vypouklinu. Nebo aspoň měl, pokud už jej náhodou nepředělali… Takže sundat z toho plášť je fakt nářez. Žlábek má až 23 a výš. 23 s duší funguje naprosto bezproblémově.

        0 0
        • MlokCZ  

          Tak to musí dodat jaký má skutečně profil ráfku.

          Já to našel např. tady

          http://cycle88.asia/…/product.php?…

          a tam je uvedený, že to je Black Jack ready 21 (a 21mm vnitřní rozměr také sedí). A jinde jsem našel ten profil také.

          Takže by musel existovat jiný profil pro různé ročníky.

          0 0
          • oddie  

            Je to možné, že to předělali, po ohlasech na sundavání :D

            Já je mám 3 roky staré.

            0 0
            • Pijer  

              Na stránkách Švece mají u té varianty se žlábkem – Novinka pro rok 2019

              0 0
            • popokatepetl  

              žena má 21mm s vypouknutím a raději bych sundal pneu na autě :-) Nasadit tam nový drátový plášť jsem po pár zlomených paknách vzdal a dal jí vytahaný kevlar :-). Naštěstí nepíchá.

              0 0
      • Pijer  

        Ony jsou právě asi dvě tvarové varianty toho BJ 21

        0 0
        • MlokCZ  

          Tak tenhle profil musel navrhovat někdo, kdo byl v tu chvíli hodně sjetej. Je možné, že to tímhle začalo a rychle to v dalších letech nahradili normálním použitelným profilem.

          0 0
          • oddie  

            Náhodou, na bezduše super profil, nahodí se to rovnou samo :D

            0 0
            • MlokCZ  

              Tak teď úplě nevím, jak je ten vtip myšlen. Jestli myslíš i vážné ježdění bez duší. To by mělo dvě možnosti:

              • buď to bude mít průměr v patkách ráfku stejný jako plášť → pak by ale bylo v podstatě nemožné dostat plášť na ráfek nebo z ráfku dolu
              • nebo v patkách ráfku bude průměr menší než je průměr pláště → to je zase pro bezduše úplný *******, protože patka pláště se tak může na většině obvodu dostat až k ráfku a tím se na části ráfku dost uvolnit → obrovské riziko podfouknutí i svléknutí pláště + to bude navíc i hůře těsnit

              V reálu to bude nejspíš varianta někde mezi. Takže tam plášť půjde opravdu hůře nasadit/sundat a na bezduše to také nebude nic moc. Já bych osobně takový profil bez duší nikdy nejezdil (i když dle toho jak moc blízko je to ke které z těch dvou variant to při ne příliš agresivním ježdění může bez duší fungovat).

              Základ vhodného ráfku na bezduše je v tom, že je patka pláště v patkách ráfku co nejméně volná.

              0 0
              • Pijer  

                Vozím to jako bezduše tři roky na cyklokrosce a funguje to v pohodě.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Vždy to bude záležet na stylu jízdy, na jakém je to kole a při jakém tlaku. Při agresivní jízdě v extrému se dá podfouknout (a následkem toho i svléknout) cokoliv na čemkoliv. Vždy jde jen o tu hranici.

                  Když je to na patkách opravdu těsně + navíc je tam ještě ta pojistná hranka proti spadnutí do žlábku, tak je ta hranice už opravdu pro extra agresivní jízdu. A i tak se vozí pro extrémní použití ještě vložky (které nejen chrání ráfek a plášť proti cvaknutí, ale i pomáhají proti podfouknutí).

                  Na cyklokrosce s plášti co tam máš to bude o dost bezpečnější (než u o mnoho širších bikových plášťů) díky tomu, jak extra široký je ten ráfek na šířku toho pláště. To tomu opravdu hodně pomůže. Na biku se kterým se jezdí opravdu terén bych se toho bál a nešel bych do toho (bez duší).

                  0 0
                  • Pijer  

                    Jasně, proto jsem zmiňoval, že to vozím na krosce. Na bike bych to také necpal.

                    0 0
              • popokatepetl  

                podle mých zkušeností je to bod A :-). Mít to na kole já tak jsem je dávno vyhodil.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Kdyby to byl zcela bod A a plášť by se podařilo nahodit, tak bych to viděl už pomalu rovnou na zničenou patku pláště hned po nahození.

                  0 0
    • oddie  

      BJ 21 mám na svém kole s bezduš RaceKingy bez sebemenšího problému, tmel NT jsem nechal před 2 lety vyschnout a dodnes to drží. Zadní už je skoro na výměnu, u nového tu udělám stejně.

      BJ 23 má na kole ženská s Racing Ralphy na duších, taky bez sebemenšího problému. Z toho 23 se to sundavá v pohodě.

      0 0
    • MJ24  

      Jak už bylo napsáno na BJ ready 21 s vypouklinou se nahazuji pláště blbě manželka to ma na kole. Ja mam ready 23 a 27 a jako bezduše funguji krasne. Jako levnejsi varianta bezdusovych rafku super, a mohu doporucit

      0 0
    • Pán z Dubu  

      Vozíš 2,25“ šíře pneu, vybírej šířku ráfku, na které bude plášťům nejlépe, i25 je vhodnější než i20.

      0 0
    • LUKY_58  

      Díky všem za reakce.

      Mám ten typ s vybouleným středem.

      Na předním kole o všechno sedí v pohodě od začátku nasazení. Problémy jsou se zadním, kde jsem měl díru, kterou ZeroFlats zalepilo, ale občas se ta dírka zase otevřela a tahkel pořád dokola, až se zkusilo tam narvat knot. To drželo chvíli, ale pak to taky odešlo a tak jsem koupil novej plášť.

      Po pár vyjížďkách bylo kolo zase měkký a ucházelo to kolem ventílku, tak jsem ho utáhl a nalil trochu víc mléka ZeroFlats, které jsem koupil nový a FinishLine vyhodil. Jenže pak to zase bylo měkký a je to u nipplů, takže bych musel dát novou pásku a to už se mi nechce a celkem mě ta údržba nebaví. Když si představím, že jsem někde na větší vyjížďce, tak mi tmel při vetší díře nepomůže. Drny jsou taky naprd a pak to normální pumpičkou nenafouknu..

      Vidím to tedy na ty DT Swiss XR331 a dám tam náboje od Novatecu, co mám teď. Nemá někdo tip, jaký dráty se hodí?

      0 0
    • doubeq  

      Jen přidám refernci na BJ Ready 25. V kombinaci s Vittoria Mezcal jeden šel s monpákou trochu ztuha, druhý jsem musel rozdýchat :-D .

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.