Chtěl bych si koupit RB IQ s tlumičem X-fusion. Prozradíte mi kam s ním případně do servisu a kolik stojí pravidelná roční prohlídka. Nejlépe Středočeský kraj nebo Praha. Děkuji.
Chtěl bych si koupit RB IQ s tlumičem X-fusion. Prozradíte mi kam s ním případně do servisu a kolik stojí pravidelná roční prohlídka. Nejlépe Středočeský kraj nebo Praha. Děkuji.
Taky by mě to zajimalo. Po kolika se to má zeservisovat?
A nebude nejlepší se zeptat přímo v RB v Praze/Kladně ?
servis X-FUSION dělá MOJEKOLO.CZ cena kompletního servisu včetně výměny všech těsnění a oleje+dusíku je cca. 1500kč
pro pripadne zajemce, resil jsem s ofiko zastoupeni XF pro CR servis tlumaku. Odkazali mne, ze servis se resi u mojekolo.cz (kteri se xf zbavuji, ale servis asi budou delat dal…?). Cena za komplet servis (tesneni, olej tlumeni, dusik, prace, posta) je cca 1800Kc…to jenom aby se nikdo nedivil:) Jetse s eoptam na servis samostatne vzduchove casti.
samostatna vzdochova cast je za 800Kc + pripadna posta. Sada tesneni pres nemeckeho zastupce vysla na 16E + 10E postovne…pri dvou sadach tesneni je to za cca 700Kc na jeden tlumak…
Takze cenova uspora skoro zadna, ale aspon to zkusim domrvit po svem…
Nejde tesnění normálně koupit? Se-se o tom mylsím někdy psal, že měnil těsnění na X-fusionu a normálně je koupil
no…tak pokud nemyslel okrouzky za par korun, tak asi jenom origo sady tesneni…na ebay jsem moc nepochodil:(
kdysi to šlo,dneska bys musel moc prosit v ostravské prodejně v centru(nevím jestli ještě vůbec mají něco) jinak tady za 18 éček + pošta http://www.bikesuspension.com/…0/index.html
No…s nima je obcas slozita domluva…cena u italu je stejna jako u nemcu..okolo 18E za sadu + postovne..
JO NĚMCI JSOU TAKY V CELKU ZÁSOBENI.UVIDÍME JESTLI SE VČESKU NAJDE NOVÝ (LEPŠÍ) DOVOZCE X-FUSIONU
dovozce zustava…ale mojekolo s XF uz nechce mit nic spolecneho…
ale co jsme se dival na nove vidle, tak takovy Slant vypada moc hezky…
dovozce SCHINDLER SPORT a mojekolo je jeden a ten samý subjekt,takže x- fusion v česku zatím bude v utlumu :) , I KDYŽ TO BYL I DO TED :)
Myslím že jo, normálně koupit o kroužky. I když je tam myslím jeden X-kroužek. Takže by to neměl být problém ne?
no, tak jak tak, sady uz jsou na ceste. Takze pak je muzu premerit a podivat se kde by sly koupit v beznem kramu…
to by od tebe bylo hezké
V bikelive.cz dělají také servis/tuning X-F tlumičů. Nechával jsem si tam dělat servis ( klesal tlak – olej byl prý smíšený s dusíkem, takže výměna těsnění + nové naplnění ) a rovnou i úpravu, aby byl progresivnější a platil jsem 1.100 Kč.
Možná bych se zkusil s RB domluvit raději na verzi O2 PVA, který má 4 polohy „propedalu“.
Pokud vím, tak RCX je nástupcem PVA takže má těž 4 polohy:)
ma open + 3× propedal…vim to bo ho vozim…a ma to uuuuplne stejne jako PVA:)
Aha, tak sorry, nesleduju jejich produkci. Myslel jsem, že to je nějaký jen s lockem.
s tvrdym lockem se dela jeno O2 H3 tlumak…
A O2 RL :)
O2 RL a O2 RLX. H3 je model 2010.
ok…H3 mel open, 3× propedal a k libovolne poloze tvrdy lock…RL mel skutecne vtrdy lock nebo vysokou kompresi?
O2 RL a O2 RLX mají tvrdý lock, H3 ho měla taky ta žlutá páčka na expanzce, pak byla ještě H3 LT ,ktrá jí neměla a byla bez locku. mrkni na specifikace http://www.xfusionshox.com/…ies/rlx.html#…
ok..diky za doplneni znalosti.
Servis vzduchove casti se povedl, pacient prezil. Tlumak chodi vyrazne lepe. Pri montazi a demontazi jsme si vsiml, ze behem provozu „utekl“ (z casti nebo uplne) vzduch z negativky.
K tem tesnenim jak jsme slibil:
o-krouzky:
„28×3.5mm“http://www.rubena.cz/DetailPage.asp?DPG=139561 – vpodstate vnitrni gumovy doraz
40×2.5mm – tesneni vzduchove komory
x-krouzek 28.17×3.53 tesneni za stirakem, mezi telem a pistnici co jde z tlumaku
vymezovaci teflonovy krouzek mezi guferem a x-krouzkem, prumer vnejsi 33.5mm, vnitrni cca 28mm, tloustka 1.6mm
tesneni vzduchoveho pistu, popisek je Y, 31.5(vnitrni prumer), 38.8(vnejsi prumer, 33.33, tvarove to odpovida tesneni „TMPK35“http://www.timeseal.cz/staticke_files/vlb_images1/tmk35.jpg (tmava cast..jak se tohle tesneni jmenuje v bezne praxi, netusim:(
zbyva stirak, ma tenhle profil vnejsi prumer je mezi 35–35.5mm, vnitrni 27mm…zkusim to donest do nejakeho kramu s tesnenim zda mi neporadi nad katalogem…
Díky moc za rozměry. Kdy jsi ho měl naposledy rozebraný? (jak často děláš servis)
letos jsme delal servis prvne..asi po roce nebo roce a pul…
zbytek rozmeru musim jeste vydumat, ale i samotne vycisteni a namazani dost pomuze. Navic je to jednoduche jak facka:)
No právě, sem si říkal, že nové těsnění by když už chod měl spíš zhoršit. Jj, rozdíl to je, dal sem tam olej místo vazelíny, tak to taky možná trochu pomohlo. A taky se tím vlastně znovu naplní ta negativka.
Jj..ta negativka bude jednim z duvodu necitlivosti..kdyz na bajku sotjis, tak uz je to sumak, ale pocatek zdvihu to ovlivni zasadne.
Hoj, trochu to tu oživím. Mám O2 PVA a provedl jsem údržbu vzduchové části Tlumiče. Koumal jsem forum, shlédl jsem videa. Vše proběhlo v pořádku, vyčistil jsem, namazal a složil. Tlumič chodí kupodivu citlivěji, ale mám dva problémy. Jeden je ten, že když tlumič úplně vypustím, tak se zanoří do zdvihu, to před rozebráním nedělal (vysoký tlak v negativce?) A druhý problém je, že v počátku zdvihu a zpátky při dorazu na nulový zdvih vydává tlumič zvláštní zvuk. Nevím jak ho popsat… Něco jako když se kapalina pod tlakem tlačí malým otvorem z jednoho místa na druhé. Nicméně tlumení to nepřikládám, tlumící část vždy vydávala zvláštní zvuky, nic extrémního, ale tento zvuk je silnější a krapet jiný. Nemáte s tím někdo zkušenosti? Jinak ten zvuk se začne objevovat až ve chvíli kdy nafoukám tlumič na víc jak cca 130 psi. Díky za jakoukoli radu!
Prvni problem neni problem. Proste provozem z negativky utekl vzduch a pist byl vice ci mene natlaceny na dozaru-necitlivy v pocatku zdvihu. Po zkompletovani je jiz negativka natlakovana a tak se citlivost obnovila. Stejnou ficuru jsme pozoroval po servisu ja.
Tlak v negativce ovlivnit nejde a tedy zanoreni je normalni. Dam ruku do ohne, ze stejne vy se choval novy ltumak z fabriky..proste ten vzduch v negativce je dan konstrukci, ktera s nim pocita.
Pokud jsi nehrabal do tlumeni, tak se s nim nic mezmenilo. Pokud jde o zvuk z tlumeni, tak bude normalni (nemas jinak nastaveny odskok, co?). Jako horsi varianta by bylo, kdyby ti utikal luft z negativky do pozitivky…ale to je imho nepravdepodobne, bo by se to delo i naopak a tlumak by se ti zatloukl…
No je fakt, že kolo bylo z MOJEKOLO a od nich zatím vše stálo za …prd… Takže je možné, že ta negativka mohla být bez vzduchu. Je pravda, že tlumák chodí lépe, je citlivější, to by odpovídalo Tvému popisu. Do tlumení bych si nedovolil hrabat, takový guru nejsem :D Tak odskok si samo nastavuju dle sebe, ale ten zvuk je právě patrný když je odskok nastaven na rychlé vracení…čím rychlejsí, tím je víc slyšet. Tlumák se v pořádku vrací, takže přepokládám, že unik vzduchu mezi komorama nehrozí. Jinak jsem nedodal ještě jednu věc…Když propružím tak v začátku zdvihu se projeví jako by velice krátký skok, prostě se nezanoří plynule, a u tohoto skoku vzniká ten nepříjemný zvuk. Nicméně, pokud nebyla ok negativka, mohlo se to po uvedení do normálního stavu projevit na nějakém problému s tlumením… nenapadá Tě něco ?
S tou negativkou má lukas pravdu. Ale ten skok by tam být neměl. Mě tlumič taky dělá zvuky, ale u mě sou to zvuky oleje v tlumení, takže to neřeším.
Zkusím to tady oživit.
Mám na RB IQ6 tlumič X-Fusion O2 RCX. O co mi jde: Přijde mi, že by mohl být (rám + tlumič) citlivější na menších nerovnostech. Na větší pracuje parádně, ale menší by mohl žehlit více.
Zkoušel jsem měnit tlak a tlumení odskoku. Nižší tlak a větší tlumení subjektivně pomohlo žehlení, ale ten velký sag se mi nelíbí + nestíhá pobrat více nerovností za sebou – nestíhá se vracet. Napadlo mě:
„compression tune“? Přijde mi, že se nehoupe ani na úplně otevřený „propedal“. Jestli to má něco splečného.
Což ovlivní počátek zdvihu, pokud se nepletu. A o ten mi jde. Když jsem tlumič vypustil, nezalezl, zůstal vysunutý – může jít o negativku? Pomohlo by prosté rozebrání, vyčištění, namazání, složení? (Co jsem pochopil, tak tím, že ho otevřu a zase složím, se ten vzduch do ní doplní (přirozený atm. tlak) a nafoukáním pozitivky proti negativce se pak natlakují obě?)
Co mi tak logikou vychází, je odpověď 1) ano, 2) ne. Prosím fundované (třeba lukas aka mitro) o reakci, děkuji! :)
Tak on vzduchach nebude tak citlivy jak pruzina…proste vice tesneni…
Co je mi znamo, tak vnitrne stavitelna komprese neni, ale rozkuchany jsem ten tlumak jeste nemel…
Pomaly odskok vs. zatloukani do zdvihu…mohuzel, bez HSe se toto bude dit vzdycky (for RP23 ma HSE od nejake modelove rady)
Pri vypusteni tlumak nezaleze, tlaci mezi sebou natlakovana olejova cast a negativka pruzeni. Proste rozebrani a namazani pomuze velice. Ovsem vzhledem k zivotnosti tesneni bych to taky nedelal kazdy tyden-uplne si nevybavuju zda nejde brit tesneni pres zavity, tak aby se postupne nevysoupal. Ja musel pri servisu docela potahnout za komoru abych prekonal podtkal v negativce, ktery mi branil stahnout komoru z pistu. Tj. byl tam nizsi tlak. Novym nasunutim je definovan objem vzduchu v negativce, ktery je nasledne stlacen pri natlakovani tlumaku.
Super, díky za reakci.
Citlivost vzduch vs. pružina chápu. Ale na minulém rámu byla citlivost na drobnostech celkem ucházející, ochota jít do zdvihu a celkový průběh už horší. Asi to mohlo být větším přepákováním, ztratí se tím „odtrh“ a přirozená (ne)citlivost tlumiče, chápu dobře?
S tou kompresí jsem si to myslel.
Kdyby se po rozebrání a složení negativka natlakovala a vydržela tak půl roku, rok, bylo by to fajn :)
Asi mi nezbyde než zkusit (a pak poreferuju).
Díky! ;)
Ještě prosím, při skládání jsi mazal čím?
Pri montazi to byla RSp ultraslick vazelinka, pak trochu motoroveho oleje dovnitr:)
Tak teorie potvrzena. V negativce tlak nebyl, při rozebírání se tvořil podtlak. Prosté rozebrání, omaštění RockShox vazelínkou na tlumiče a opětovné složení pomohlo citlivosti velice. Konečně to dělá, co má :)
Díky za rady!
PS: ta hliníková šroubovací vložka do rámu, to je teda výmysl, musel jsem jí opižlat šroubovákem, než se mi podařilo jí sundat z toho tlumiče :)
Misto hlinikove (ktera se brzdy vyjebe) dej treba petidilne FOX vlozky..
po par projetich mam pocit, ze tlumak nechodi tak lehce jak chodil hned po promazani..ale tak co se da delat..znova se mi ho kuchat nechce:)
Néé, já mám na mysli tu speciální vložku na IQ6, co se šroubuje do zadní stavby… tu asi žádnou Foxí nenahradim :)
Já doufám, že ten tlak chvíli vydrží, mazání snad taky, nemá tam kam zmizet :)
Jo taaaak…no, ja bych pro spravny postup kontaktoval primo RB…;)
Rozkaz zněl jasně, nebyl čas ztrácet čas, lámat si hlavu tím, jak nejlépe sundat hliníkovou vložku. Nepomohla dopomoc klíče č. 32 ani kleští, až úzký šroubovák poodhalil škvírku na větší šroubovák a až tomu se podařilo ji sundat úplně. Všechno přežilo bez deformací, jen má na sobě škrábance. Nemyslim si, že by i v RB centru to řešili jinak. Oškubat starou, nasadit novou…
.
Ahoj, nechci zakládat nové vlákno, tak jsem to šoupnul sem. Chci si koupit Full od RB v základu má tlumič Fussion 02RLX ale za příplatek 2500KČ můžu mít tlumič RS MONACH RT3. Dále mě zajímá jestli vidlice se zdvihem 100mm není na Full trošku málo a jestli mam brát Epicon nebo Rebu či dam dát jinou. Díky
100mm je na fulla malo, osobne bych tam dal vidli s aspon 150–160mm zdvihu, jinak si v terenu moc neuzijes…:)
Ok, to nevím jestli by rám pobral a RB jí ani v nabídce nemá. Max. 100mm.
No to bys musel vybrat ram, ktery to pobere:)
Tak to mi je jasné, ale RB se mi docela líbí. No budu muset vzít teda Canyon.
Tak ted beze srandy. Je picovina cpat na ram staveny pro 100mm vidli vetsi zdvih. Je docela bezne, ze XC ramy poberou vidli se zdvihem 100–120mm, ale vice ne. Pokud chces vyssi zdvih, musis vzit ram k tomu delany.
Jj asi mi nakonec nezbyde nic než vzít tohle https://www.canyon.com/…-al-6-0.html.
Hehe…co beres?:)
Co se ti nezdá. Má o 20mm vyšší zdvih než to RB.
To jo jenže Full za 35k KČ takové zdvihy mít nebude a na bazaru nic není.
Hele mi je rozpocet jedno…jenom se pozastavuju nad tim, jak jedno XC na ktere das vidli 100–120mm ma male zdvihy a druhe XC se 120mm je OK…
Ale to rám toho RB je dělané na zdvih jen 100mm o to jde. Epicon se dá zvětšit až na 140mm ale rám na to není dělaný. Ten Canyon už je na vyšší zdvih.
*Ale to rám toho RB je dělané na zdvih jen 100mm o to jde. * …zavolej si do RB zda tam 120mm vidla bez problemu jde…
Ten Canyon už je na vyšší zdvih. ale davat tam vice, nez 120mm je blbost… Poud mas ambice koupit canyona na 120mm vidli a zvednout ji na 140mm, tak kup jine kolo…
Už jsem se ptal a nedoporučují to. To jejich AM už má Epicona na 140mm. Canyon chci jen proto že se mi líbí, má super cenu a o malinko vyšší zdvih, a oproti RB už má Rebu a Monarch v základu za 2000KČ navíc. Nechci jezdit žádné gardy, je prostě v lese mít zadek v pohodlí, žádné extra skoky a tak.
ok
Ale dík za názor.
Na RB IQ 575 můžeš mít např. Auron se 160 mm.
Jj na to jsem koukal ale nevím jestli pro mě je 27,5" to pravé, 29" kola mi vyhovují i když bude asi záležet dost na geo.
No asi jsem trochu natvrdlý, ale o kterém Rb jsi uvažoval, když máš jako variantu tohohle Canyona? Protože adekvátní IQ 275 má zdvihy 120/120…
Moje chyba já si nevšiml že ten Canyon je 27,5. Já chtěl to IQ 290 a to má v popisu jen 100mm pro vidlici. Takže bych musel vzít tohle https://www.canyon.com/…-al-7-9.html ale to je zase o desítku dražší, ale vyšší výbava, lepší vidlice a tlumič.
No a už jsme u toho. A jsi na menším zdvihu za větší peníze… Byt tebou bych se na 29 vykašlal a budeš mít klid.
Mě právě 29" dost vyhovuje. Přechod z 26" na 29" si nemůžu vynachválit. Zdvihy velké nepotřebuji, na to co jezdím stačí bohatě 100–120mm. Bohužel tu hezkou Meridu se zdivy 150mm už asi majitel prodal. A co jsem koukal na bazar tak i bazarová kola na Deorku v mé velikosti a 29" vyjdou cenově stejně jako nové RB 290.
Epicon by se měl nechat přenastavit až na 130 mm (radši si to ověř, já to jenom rychle progooglil ale může záležet na modelu) a pro rám uvádějí vidlice 100–120 mm (zadní stavba 115 mm).
Epicon aspoň ten z TT jde až na 140mm. Jenže doporučené zdvihy místními uživateli pro mě jsou kolem 150mm.
Tak podle toho musis koupit ram…
A prvniho fulla stejne nevyberes dobre:)
Tak to je mi jasné, na novém kole mi spousta věcí nesedělo – Gripy, sedlo atd. Ale zase chci vybrat co nejlépe to pude. Právě proto zjištuji co se dá. Full jsme nikdy neměl. A za 35k KČ nic lepšího jak to RB neseženu.
Sám musíš nejlíp vědět co jezdíš a jaké zdvihy na to potřebuješ. Z Plzně to do Prahy to máš kousek, tak hybaj na testovačku.
Jj nic jiného mi nezbyde.
Gripy, sedlo…podruzne veci…az jak budes nejakou dobu jezdit na fullu, tak zjistis, jaky dalsi full by ti vyhovoval, protze tenhle je takovy a makovy:)
Tak zase tak hrotit to nebudu. Chci jen nějaký slušný Full za 35k, víc si nemůžu dovolit. Na bazaru výběr není a když je tak za stejnou cenu co nové RB nebo Canyon.
Rb si muzes pujcit na vikend a otestovat…
Jj to vím. No uvidím na to jak to ještě před 14 dny byla jasná volba se to nějak komplikuje.
Ještě asi před měsícem měli ve výprodeji testovačku IQ 29 (starší model). To mohla byt při napjatém rozpočtu dobrá volba, ale už je pryč.
Jj na tu jsem taky koukal.
Pravděpodobně RB IQ 290
Jj to jsem myslel.