• kamilk

    Nedavno jsem si vsiml, ze nemam predni kolo presne uprostred vidlice. Kdyz jsem to zmeril, tak z jedne strany je mezera 25 mm a z druhe 30 mm. Pritom na centrovani nebylo. Neserizoval jsem ani konusy. Mam kotoucovky a vidlu R7 El.Abs. Co s tim? Po pravde nevim jestli to tak nebylo od zacatku.

    0 0
    • kubad  

      špatně vycentrované kolo, nebo se ti povolil výplet – znovu vycentrovat kolo na střed v centrovací stolici, 50–100kč v servisu

      0 0
    • Vilém  

      Zkus do otocit ve vidlici naopak. Pokud budou mezery naopak, tak mas kolo mimo osu a je treba je precentrovat. Pokud budou mezery na stejnych stranach, tak mas hlou vidlici, nebo nejaky bordel v patkach vidlice.

      0 0
      • Lister  

        Tímhle bys se řídil… a když zjistíš, že je chyba v tom kole, tak přecentrovat – na jedné straně všechny dráty dotáhnout (na té které je dál od vidlice) a na druhé případně povolit. Ale jestli se ti výplet celý povolil a to je zdrojem problému, tak ani povolení druhé strany nebude potřeba.

        0 0
        • Mamut  

          Tym by som sa neriadil. Je skoro vylucene, ze vyplet bude povoleny tak kultivovane, ze vsetky spice budu povolene rovnako. Takze o kolko jednu stranu dotiahne o tolko nech druhu povoli. A potom normalne dotiahnu tie povolne e a docentrovat. Inak kludne moze dostat koleso, kde su niektore draty povolene a ine pretiahnute.

          0 0
          • Hrabex1  

            presne tak, ty draty se sami nepovolili, ale je mozny, ze je to kolo blbe vycentrovany uz z vyroby

            0 0
    • juli  

      Pokud máš dobře usazené kolo v patkách vidlice a je vycentrované, tak je třeba zjistit, jestli je kolo vycentrované na střed osy náboje. Pokud nevlastníš přípravek – leru – v servisu to zjistí za minutu. Pokud je toto OK, pak je třeba hledat problém ve vidlici, nebo v rámu.

      0 0
    • Ramir  

      Mám takový dotaz. Ma centrování vliv na polohu kotouče na hydraulickou brzdu? Teoreticky by nemělo mít vliv, ale když jsem si zkusil sám přecentrovat kol, tak se mi povedlo ho stáhnout víc na jednu stranu. Teď mi to šmechtlá v brzdě. Což mi předtím nedělalo ač tam byla osma jak krá..

      0 0
      • Zdenda CUBE  

        Pokud jsem dobře pochopil tvůj dotaz, tak centrování kola nemůže ovlivnit polohu kotouče vůči brzdě, protože při centrování je nába na které máš kotouč upevněný neměnná a posunuje se pouze poloha ráfku a drátů vůči ní a ose !!

        0 0
      • Lada,s  

        U kotoučů je to jedno, ale u véček by „stažení“ na jednu stranu mohlo dělat problémy.

        0 0
      • jonti  

        Teoreticky u ultralehkych nab muze zmena napeti od drahu zpusobit deformaci tela naby a tim padem i posun kotouce. Ale to uz by muselo byt opravdu hodne rozhozene kolo.

        0 0
    • TPK  

      Prosím o radu se stejným problémem. Kolo je vycentrované na osu náboje. Ale při vložení do vidlice je jedna mezera mezi ráfkem a vidlicí o 7mm menší než druhá. Tzn. potřebuju kolo posunout o 3,5mm. Vypadá to, že je kole zešikma. Patky vidlice jsou čisté a osa sedí dobře. Může to být křivá vidlice? Mám RS RVL U-TURN a měl jsem jeden docela slušný pád při kterém se vidlice dostala do značného krutu. Prostě jsem padl na bok a nalehl jsem na řidítka. Odneslo to přední kolo, které jsem musel přeplést na nový ráfek. U vidlice není vidět žádná prasklina a vše se zdá být rovné. Co s tím? mám dopilovat jednu patku tak aby bylo kolo svisle a nebo podložit osu na druhé straně? Podle mě by pomohl tak odebrat (přidat) tak 0,5–1mm na patce. Případné rovnání vidlice vidím dost nereálně, ale opravdu nemám pocit že je křivá.

      Díky za radu.

      0 0
      • juli  

        Jestli z toho máš štafle, poznáš docela snadno. Buď rámovým pravítkem, nebo delší rovnou tyčkou od které odměříš vzdálenost patek vidlice z obou stran. Další varianta je opět dlouhá laťka přiložená k zadnímu ráfku nejlíp vyzutého kola a odměření vzdáleností pravé a levé strany předního ráfku. Třetí možnost je postavit bika kolmo k zemi pomocí olovnice přiložením k zadnímu ráfku a pak přiložit olovnici k přednímu a zkontrolovat rozdíl.

        Pokud je zkroucená celá vidle mohlo by se to poznat na jejím chodu. Pokud to odnesly jenom patky, tak ty by se mohly dát srovnat. Jestliže to odnesl rám tak to ti neporadím.

        0 0
        • zichis  

          //…delší rovnou tyčkou od které odměříš vzdálenost patek vidlice z obou stran. //

          můžeš to popsat detailněji, jak se tímhle způsobem dá zjistit nesymetrie přední vidlice?

          0 0
        • TPK  

          Bohužel jě to u mě asi ta vidlice. Kolo mám docentrováno opravdu dobře. Když ho prohodím tak je stejný stav. Kolo pořád ke stejné straně. Zatím jsem to pořešil ohlým a dopilovaným plechem ve tvaru půlměsíce, který jsem vložil nad osu.

          Jak se to tak stane, že je křivá vidlice?? A je opravdu křivá? Mám ji dopilovat v jedné patce?

          0 0
          • juli  

            njn stane se.

            Zajdi někam do servisu, ať patky zkontrolují zvonkama, případně je srovnají. Pilování bych viděl jako poslední možnost.

            0 0
            • TPK  

              Hm tak to nic moc, co je to takový zvonek? Jen pro představu. Zas taková rána to nebyla. Jsem docela technický tip, ale pořád mi nejde dohlavy JAK se vidlice pokřivý, že je kolo k jedné straně???

              0 0
              • Vilém  

                Zvonky, pouziti

                0 0
                • StuntJ  

                  hmm tomu nějak nerozumím …

                  0 0
                  • Vilém  

                    A pritom ten Parktool tam ma takovy pekny obrazky:)

                    0 0
                    • StuntJ  

                      no na to jsem se koukal a jediné co jsem pochopil, je že se tam namontují ty dva bazmekty a rukou se to zkroutí tak aby, ta mezera mezi nimi byla rovnoběžná. Nevím jestli jsem to pochopil správně a jak se vlastně určí vzdálenost patek ? …

                      0 0
                      • Vilém  

                        Timto srovnas patky vuci sobe, pokud to jde. Jak budou vuci ose ramu, to uz je vec dalsi.

                        0 0
                        • StuntJ  

                          hmm mmm to jsou teda věci …

                          0 0
                          • Vilém  

                            Vuci ramu to muzes overit treba tou Juliho metodou, ktera je zdokumentovana vyse, nebo ramovym pravitkem.

                            0 0
                      • juli  

                        Na změření a úpravu vzdálenosti patek je rámové pravítko a rovnač zadní stavby.

                        0 0
                • TPK  

                  Aha, tak funkci zvonků snad chápu. Prostě to páčím tak dlouho až jsou obě plochy zvonků rovnoběžně. Dokážu si představit že takhle rovnám patky rámu, ten je subtilní, ale vidlici??? To je přece masivní monoblok, který aby se ohnul (narovnal) musí dostat pořádnou ránu. Nejsem si jistý jestli jde něco udělat prostým tahem. A mlátit do zvonku je o prasknutí vidlice. Nebo se pletu?

                  0 0
                  • juli  

                    Dají se srovnat i patky odpružené přední vidle. Žádné bouchání kladivem do zvonků, všechno tahem. Patky nejsou tak tuhé, jak si myslíš.

                    Nakonec kdo by si mlátil kladivem do zvonků za tisícovku?

                    0 0
                  • TPK  

                    A hlavně mám pocit, že tímhle přípravkem ladíš souosost dosedacích ploch patek jak už rámu tak i vidlice (pokud to u vidlice funguje viz předchozí příspěvek), ale nechápu jak zpravit to, že při čelním pohledu na vidlici s vloženým kolem, které je dobře vycentrované, je kolo nakloněné k jedné straně nahoře u můstku vidlice. A tuhle chybu jsem stavu kompenzovat vymezovacím „půlměsíčkem“ který vložím mezi osu kola a dosedací plochu tvaru U na kterou osa dosedá. Prostě jako by byla jedna noha o 1,5mm kratší. Jsem docela technický typ, ale tohle mi nejde do hlavy.

                    0 0
                    • juli  

                      Nejspíš to bude, jak jsem se pokusil namalovat.

                      0 0
                      • Vilém  

                        Jednou jsem tarazil na novem kole na vidlici, ktera se projevovala stejne jako ta zakladatelova. Kdyz jsem to zkusil zvonkama, tak byla jedna patka vys jak druha. Tzn bylo to asi hnuty v mustku. Dovozce rek, at jim poslu spodni nohy, ze s tim neco udelaji. Za dva dny mi nohy poslali zpet, byly to ty same a po rozdilne vysce patek ani stopa. Jak to udelali doted netusim:) Byla to nejaka lowend suntourka.

                        0 0
                        • TPK  

                          Hm bojím se, že tohle je můj případ. V tomhle případě jsou zvonky k ničemu a na nějaké domácí rovnání to nevidím. To by bylo víc škody než užitku. Osobně to asi pořeším tou podložkou mezi osu a nohu a nebo pak pilníkem ale to už je to nejkrajnější řešení.

                          0 0
                          • pstasek  

                            Tehdá jsem měl u tehdy téměř nový Marušky MX Comp kousek posunutý kolo. Řešil jsem to kulatým pilníkem od oka. Funguje do teď.

                            0 0
                      • TPK  

                        JJ ten nákres chápu, ale pořád mi to nějak nesedí. Kdyby se patky ohly tímhle způsobem tak by se celé kolo sice posunulo ke straně, ale jen o kousek. Já mám kolo vyosené o cca 3–4mm od osy a to by bylo na patkách určitě vidět pouhým okem. Tohle by spíš naznačovalo posunutí jedné nohy nahoru. Prostě jakoby vidlice dostala ránu jen na jednu nohu a ta se posunula nahoru. Tím pádem by se lehce pokřivil můstek. Ale celý je to divný. Kolo musím prostě upnout do stojanu, udělat nějaké přípravky a pořádně to proměřit. Zatím to asi vyřeším tou podložkou. Ono by mě to vykřivení až tak nevadilo, ale tohle už je moc. Při intenzivním brždění přední brzdou se kolo vychýlí ještě víc a už mi dře plášť (NN 2,25 UST) o můstek vidlice. Je to prostě celý naprd :(

                        0 0
                • TPK  

                  Ještě bych poprosil někoho kdo vlastní zvonky jestli by sem nemohl hodit nějaké míry, mám možnost si je nechat udělat jen nevím jak. Předpokládám, že výška zvonku je cca 49,5mm a tím při rovnání vznikne mezera 1mm. U průměru je to asi jedno ne? Vidím to na 20mm v užší části a tak 30–35mm v širší části. A jednu podložku na každý zvonek 17,5mm. Je to tak?

                  0 0
                  • TPK  

                    Můžu ještě jednou poprosit o ty rozměry? Vlastně mě zajímá hlavně jak je zvonek „dlouhý“. Jestli je to těch 49,5mm nebo víc (míň). Podle fotek jsou zvonky od kovysu narozdíl od těch od parktoolu pevné bez možnosti měnit jejich délku.

                    0 0
                    • juli  

                      Vnější průměr 38mm, délka vnějšího zvonku 40mm, délka vnitřního zvonku 40mm. Rozsah nastavení 80 – 158mm.Pak se rozpadnou :-)

                      Myslím,že i ty od Kovysu se dají nastavit. Rozsah netuším, ale těch cca 90 – 140 budou umět taky.

                      0 0
    • Peka  

      No já to měl na fullu od začátku a možná se vám to bude zdát jako blbost, ale vzal jsem kulatý pilník a propiloval jsem trochu drážku v jedné patce vidlice. Kolo se tím pádem vyrovnalo a brzda šla taky bez problémů seřídit. Prostě jsem to pojal jako výrobní vadu vidle. To špatné vycentrování se mi opravdu nezdálo. Zkusil jsem dát kolo z jiného bajku a sedělo přesně. Tak co řešit dál :-) i soudruzi od RS udělají chybu. Hlavně, že si šikovné české ručičky umějí poradit

      0 0
      • TPK  

        :( njn, ale u mě to dělá snad 2mm a to už mě na pilování příjde opravdu hodně. Nechám si u kamaráda vyrobyt zvonky a všechno důkladně proměřím. Zjistím co je špatně a pak to začnu znovu řešit.

        0 0
        • Peka  

          2 mm na propilování? To ti dá pomalu 15 mm nahoře u pláště vůči nohám vidle! Nějak moc ne? Já piloval max 1 mm.

          0 0
          • TPK  

            Njn, teď jsem vložil na „kratší“ nohu tu podložku, která má asi 1,5mm a je to OK. Zkusím s tím chvilku jezdit a uvidím.

            0 0
        • iX.tlan  

          ahoj, mám to samé na SIDovi, byl koupen loni na jaře na CRC.com, není bouranej a přední kolo mi sice při brždění neškrtá, ale taky mě to pěkně štve. Jen jsem si nevšimnul, zda byl hnutý již jako nový, nebo se bortí průběžně (87kg, 180mm kotouč, jezdím hobby a ve vzduchu se necítím dobře, takže zásadně neskáču). Pilovat to zatím nechci, to beru jako krajní řešení, a posílat jí na reklamaci se mi teď v sezóně taky nechce :( Nemá tady náhodou někdo zkušenost, jak se staví CRC k reklamacím tohoto typu? Dík.

          0 0
          • quak  

            já mám ujetýho Recona a z merlincycles, nemáte někdo kdyžtak zkušenosti s reklamacema tam?

            0 0
    • Honza321  

      Kdo má vidlici RS SID modelové ročníky 2008 a 2009 s tím, že přední kolo ve vidlici není uprostřed ale posunuto cca o 5mm, tak si může prověřit sériové číslo…vidlice s křivým castingem od 02T8×xxxxxx až 31T9×xxxxxx

      Zda je tento problém reklamovatelný nevím.

      0 0
      • kubad  

        tuším Grinch to řešil, a reklamace bez problémů

        0 0
        • Honza321  

          není to problém pár kusů, jenom já vím o 5kusech minimáně v okolí

          0 0
      • Orbis  

        mám vidlici s 32T8 a je to taky křivé… :-(

        0 0
    • ScottAspect  

      Zdravim, mam to same se zadnim kolem jako tazatel (rafek neni presne na stredu, ale k jedne strane bliz). Je to novy zaplet, nehazi do strank, ani nahoru.

      Muj dotaz zni, jestli na tom muzu jezdit, vadi to nejak rafku nebo naboji?

      Diky

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.