• pendergast

    Už ma prestalo baviť vyhýbať sa kanálom pred idúce autá, snažiť sa trafiť obidvomi kolesami medzi retardér a obrubník, mať permanentne stlačené brzdové páky pri každom klesaní mimo asfalt a podobné vymoženosti jazdy na HT. Ako najlepšie riešenie odstránenia uvedených radostí sa mi javí kúpa fulla.

    Pri mojich (priznávam, že nie príliš veľkých) skúsenostiach s odpruženou vidlicou, som prišiel k názoru, že 100mm zdvihu je málo. Menej citlivá vidlica bude pri tomto zdvihu tvrdá a citlivejšia bude stále chodiť po dorazoch. Skúsenosti s odpružením zadnej stavby nemám žiadne, ale rozumné je asi mať približne rovnaký zdvih vpredu aj vzadu.

    Z uvedených dôvodov by som chcel fulla 140–160/140–160, čo by nebol problém, keby som chcel AM. Lenže väčšina môjho jazdenia je po asfalte a aj keby som pripustil, že s fullom by sa podiel jazdenia v teréne zvýšil, stále to bude len okolo 50%.

    Viete mi niekto poradiť full (rám) na uvedené zdvihy, ktorý by nebol zbytočne ťažký (rám ani kolesá nemusia byť dimenzované na skákanie), mal XC geometriu pre aerodynamickejší posed pri jazde po asfalte a prípadne aj mal miesto pre litrovú fľašu medzi rámovými trubkami, v cene cca 2000€?

    0 0
    • Kamikaze 591  

      Že citlivější vidle bude chodit po dorazech není pravda. Při 50% podíle bych uvažoval max zdvihy 100/100, případně 120/120.

      Jel jsem meridu one twenty, to nebylo špatné kolo. Nedávno jsem jel stumpa 2013 zdvihy tuším 140/135mm, jestli ne, někdo mě opraví, a byl jsem překvapen jak tobílo líné. Ale asi tím, že to byla 29 a byly tam podle mě těžké pláště a kola.

      Ještě je chválený giant trance.

      0 0
    • PatrikL  

      29" full, zdvih tam bude 120–140, na asfalt a celkovo okolie tvojho bydliska to bude vhodné :) Cez kanál a retardér to prejde bez problémov :D

      0 0
      • pendergast  

        Na moju výšku (176 cm) 29er nie a 29er full už duplom nie. 29 vo veľkosti pod XL sú vzhľadovo úplne out.

        0 0
        • alinceb  

          Tak bych to neviděl. Se 176cm bys teoreticky mohl mít i 19" (záleželo by na přesnějším přeměření) a ty vypadají i jako 29er ještě celkem dobře. Zkus si půjčit nějakou testovačku a uvidíš…;)

          0 0
        • PatrikL  

          aspoň máš väčšinu modelov dostupných :)

          Nejako grcne nevyzerajú ani vo veľkosti M, len sa v tom treba trochu pohrabať.

          0 0
    • cyklista30  

      HT se 100mm ti na jízdu po asfaltu nestačí? Jezdím asfalt/polnačky s pevnou vidlicí a žádný problém v tom není ani to nedrncá a to jezdím 1,8 pláště. Fulla se 160 na asfalt si nedokážu představit – obecně fulla na toto nějak nechápu – je to těžké houpe se to a na toto určení je to zcela zbytečné.

      0 0
      • Georrge  

        já ti nevím, jezdím se 150 fulem i čistě asfaltové vyjížďky a těžký to není, nehoupe se to, a valí to slušně :) stačí to jen rozumně poskládat. No a to pohodlíčko, to je prostě o něčem jiným :) ale je to dražší, to dá rozum.

        0 0
        • TeryPV  

          Zde musím plně souhlasit:-) Mám 150 full a v klidu i 100k po asfaltu (Prostějov – Bzenec kolem Moravy) je to prostě naprosto v pohodě. Já teda jezdím v drtivé většině terén, ale na asfaltu to jede a nehoupe se:) By mě zajímalo co je tohle za přežitý názor… Myslím, že kdo nezkusil nepochopí a bude říkat kraviny a kdo zkusil ví :)

          0 0
          • Smazaný účet  

            MTB jezdcum, kteri jezdi prevazne 44/11 po asfaltu pri rychlosti 25Km/h proste nevysletlis, ze na kole slapou jako do zeli:)

            0 0
          • Kubiczech  

            Já se 160mm fullem zase nechápu, proč dobrovolně jezdíte takové streky.

            0 0
            • Atilla  

              A proč, ne?

              0 0
              • Smazaný účet  

                Nevšímej si jich, závodníků poplantaných:DD

                0 0
              • Kubiczech  

                Neznám jeden jediný rozumný důvod, proč si na kilo po asfaltu vzít enduro kolo.

                0 0
                • Atilla  

                  Co když jiný nemám?

                  0 0
                  • Kubiczech  

                    Když máš jedno kolo a není jiná možnost přepravy, tak ano. Ale jen tak z plezíru švihnout stovku na celý den, když se můžu zničit na 30 km v terénu a užít si to x krát tolik…

                    0 0
                    • Atilla  

                      Tak je to tréning. Když jsem s Tomínem jel 70km za 4hod, tak tím sem se taky pěkně zničíš a navíc tam bylo i pár pěkných sjezdíku. Jinak samosebou dát si 30km EN je větší zábava, ale i to XCčko kolem 50km když máš dobrou trasu terénem není špatná změna

                      0 0
          • Kamikaze 591  

            Nemáš náhodou IQ6? To by potom vše vysvětlovalo.

            0 0
        • kandik psi zub  

          ja zrovna tak, 150/140. A tezko si vzpominam, kdy jsem to na asfaltu naposled zamknul

          0 0
      • nox159  

        no podle toho co pises si na fulu nikdy nesedel.

        Full je totiz dobry na vsechno a na neco je jeste lepsi :)

        0 0
    • jIrI___  

      Z těch vyzokozdvihých XC mě napadají třeba Scott Genius, Trek Remedy, možná Liteville 301 by se dalo poladit do XC. Ale ani v jednom případě nepočítej s tím, že se na nich pojede stejně lehce jako na 100 mm XC raketě, fyziku neochčiješ :).

      Každopádně bych ti doporučoval si před koupí někde půjčit testovačku, abys pak nebyl zklamaný výsledkem své koupě. Mně osobně příjde 140–160 mm zdvihu na 50% asfaltu jako přehnaný požadavek a díval bych se spíš po trail fullech se zdvihem kolem 120 mm.

      0 0
      • scret  

        ale vono i to LV, kdyz postavi do XC bude odsejpat…

        0 0
        • alinceb  

          Za 2k EUR celej bajk? Beru…:D

          0 0
          • scret  

            tak psal v zavorce ze ram:) tak by mu to na cernej zaklad stacilo:))

            0 0
            • alinceb  

              Viete mi niekto poradiť full (rám) na uvedené zdvihy, ktorý by nebol zbytočne ťažký (rám ani kolesá nemusia byť dimenzované na skákanie), mal XC geometriu pre aerodynamickejší posed pri jazde po asfalte a prípadne aj mal miesto pre litrovú fľašu medzi rámovými trubkami, v cene cca 2000€? …já ti, Karle, nevím…:D

              0 0
              • scret  

                no da se to pochopit vselijak:) pockame jak se vyjadri tazatel:)

                0 0
                • pendergast  

                  Rozpočet viem aj zdvojnásobiť, ak sa nájde niečo, do čoho sa zamilujem na prvý pohľad. Za komplet Lajtvajla by mi bolo ľúto dať aj tých 2000€.

                  0 0
              • jIrI___  

                Já to pochopil taky tak, že do 2000 € myslí jen samotný rám.

                0 0
    • Neunzikger  

      Možná je příčinou Tvého diskomfortu zmíněný nedostatek zkušeností. Napiš svou výšku, váhu a odhal (např. v profilu) jaké máš kolo. Uveď i jaké tlaky foukáš u vidle i pneu. Pošli sem fotku současného posedu na kole. Pezinok zrovna není v AM/EN oblasti. Když optimalizuješ nastavení stávajícího materiálu, popř. použiješ širší pneu nebo galdy, abys mohl foukat nižší tlaky, možná zjistíš, že zdvihy 140/140 + na pojížděčku po silnicích a mezi vinicemi nepotřebuješ.

      0 0
      • pendergast  

        Samozrejme, že keď tu odhalím, že mám 14 kg Kellys Majestic 2008 s dušami a Raidonom, do ktorého nikto 4 roky nesiahol a momentálne ho vozím s cca 40% sagom, aby sa aspoň trochu hýbal, tak bude všetkým jasné, kde je chyba.

        Vychádzal som však zo skúseností užívateľov (nielen) tohto fóra, že citlivá vidlica s progresivitou na konci zdvihu za prijateľnú cenu neexistuje, preto ten vyšší zdvih.

        S tlakom vo vidle som laboroval bez úspechu.

        Plášte na 17 mm ráfku som širšie než 2.0 nemal, ale tlaky som skúšal znížiť až do tej miery, že mi posúvanie plášťa trhalo ventilky.

        0 0
    • raceman  

      full 140 je na asfalt trochu zbytecny ne? bohatě by ti stačil nějaký 120 kde je už realnejsi, ze nebude tezky a bude mit trosku xc geometrii

      0 0
    • Hank Moody  

      Docela zajímavé požadavky. :)

      Svou lehkostí mě při test festu překvapilo toto:

      http://rotwild.cz/…-kolo-rx1-fs

      http://www.bikeandride.cz/…fs-pro-test/

      Má to 32 vidlici, lehký rám a vypadá to luxusně. Ovšem i ta cena je luxusní.

      0 0
    • alinceb  

      Co třeba Haibike Heet 2011 ? Lehký karbonový rám, zdvih stavitelný 120–150mm, solidní kola, slušná SLX sada, 1L bidon se imho vejde a posed nastavíš asi taky v pohodě i sportovní…;)

      0 0
      • pendergast  

        Ten mám permanentne otvorený v prehliadači, aby som občas skontroloval, či je ešte v ponuke. Len ten karbón na moje prasenie nebude to pravé, aspoň zadnú stavbu by som radšej hliníkovú.

        A ešte aj ten nedostatok recenzií. Jediný o kom viem, že ho tu má, sa nechce o skúsenosti podeliť. A ostatní prípadní majitelia sa asi zrakvili, keď sa nedajú dohľadať ani pochvaly, ani sťažnosti.

        http://www.bike-forum.cz/…sl-2011.html

        0 0
        • Azmir  

          Na to tvoje „prasení“ bych se toho vůbec nebál, když vezmeš v potaz že někteří jezdí Red bull rampage na carbonových rámech ;-)

          0 0
          • pendergast  

            Od hajbajku?

            0 0
            • alinceb  

              A co je na něm špatného?

              0 0
              • pendergast  

                Je lacný.

                0 0
                • alinceb  

                  No a?

                  0 0
                  • pendergast  

                    Vzbudzuje to nedôveru :)

                    0 0
                    • alinceb  

                      Spíš to pro tebe nemá dostatečný „WOW-efekt“… Haibike je kvalitní německá značka. Sice to není „premiový“ výrobce typu Trek, Spešl nebo Scott, ale rozhodně to nebude shit. A za 2k EUR to je jednoznačně „best value“, co můžeš koupit. Ale dělej jak myslíš. On 150/150 full na „asfaltové prasení“ je stejně kravina. Na to bych koupil celopevný 29er + lehká kola bezduše 2,25" a naučil se trochu techniky…

                      0 0
                      • pendergast  

                        Takže asi nejazdia.

                        Osobne si myslím, že karbónu je pre mňa škoda. Ono je asi rozdiel, zahodiť bajk do krovia alebo do kovového zábradlia.

                        Ja som už príliš starý a mám príliš krehké kosti na to, aby som sa učil techniku.

                        0 0
                        • alinceb  

                          Já ti nějak asi nerozumim. Haibike ti není dost dobrý a přitom pořádného kola je pro tebe škoda…

                          0 0
                          • pendergast  

                            Uvediem to na pravú mieru:

                            Karbón je pre moje požiadavky menej vhodný než hliník, prečo by som mal zaň ešte priplácať.

                            Celá debata o kvalite haikarbónu je podružná, len som bol zvedavý ako si stojí oproti špičke.

                            0 0
                            • alinceb  

                              Kouzlo je v tom, že tohle kolo je carbon za cenu AL…:)

                              0 0
                              • Azmir  

                                Je to marný, je to marný, je to marný. i kdybys mu tu hodil haibike komplet v carbonu na 150mm zdvihách, komplet na XTR, cmaxech a kdo ví čem za 20 tis, furt to pro něj nebude dost dobré, raději si koupí spešla za dvakrát víc s horší výbavou a vším a bude spokojený.

                                0 0
                                • alinceb  

                                  Důležitý je, že jezdi hlavně silnici a lehký terén, potřebuje na to AM full, kterej ale pojede jako XC (tzn. musí být i lehkej), a přitom nechce carbon, protože na asfaltu jezdí „prasestyl“. No a ještě by to celé mělo být značkové a nejlépe za 2k EUR…

                                  Ať na to koukám jak na to koukám, tak prostě takové kolo asi neexistuje…:D

                                  0 0
                                  • pendergast  

                                    To som chcel vedieť.

                                    Ak nezoženiem za 200k KČ nízkospotrebové terénne auto, v ktorom odveziem 10 ľudí, nekúpim si miesto toho jachtu len preto, že mi ju ponúkajú za 150k. Proste na to moje domáce žuvanie to nie je to pravé.

                                    0 0
                                    • alinceb  

                                      Základní problém je, že máš nereálné požadavky založené na zcestných nepodložených předpokladech.

                                      Sezona končí, tak si udělej jeden den čas, zajeď do Blavy a oběhej bikeshopy, kde ti půjčí něco na otestování. Projeď si 100mm HT 29er, 100/100 Full 29er, 120/120 Full 26er, 150/150 Full 26er a ještě třeba 180/180 FR full (jistota je kulomet! ;) ) a pak budeš moudřejší…

                                      Mimochodem minulý týden byl BikeBrno, kde jsi mohl testovat co hrdlo ráčí a na jednom místě, tedy pros*al jsi ideální možnost…

                                      0 0
                                      • pendergast  

                                        V Bratislave som bol v 4 bikeshopoch a ako vravím Giant Anthem, Trance, HT 29er. Na prvý pohľad síce vyzerám, že nemám peniaze, ale predsa…

                                        Že na BB bude aj testovanie som sa dozvedel až v sobotu a mám dojem, že cez víkend sa už testovať nedalo. Holt zaváhal som.

                                        Ale snahu pomôcť si cením.

                                        0 0
                                        • alinceb  

                                          Tak zajeď do Brna, když v Blavě nic není. Třeba XCR Svorada (Cannondale, Specialized) nějaké testovačky mít bude, to samé třeba Šírer nebo Cyklopoint (Merida) a možná i Cyklos Brno…

                                          0 0
                                          • ememem1  

                                            ale prd neni, minimane spesl(epic, stump) a giant(anthem, trance) bez problemov. a pri troche snahy asi aj ine.

                                            0 0
                                            • pendergast  

                                              Kde v Bratislave majú testovacie Spešly?

                                              Giant som písal, samozrejme záloha v plnej cene bajku (tomu nehovorím bez problémov, limit na karte mám tretinový).

                                              0 0
                                          • hony007  

                                            Nebo Bikeplac tam je to i s pěknou paní, stejně tak Spešel Concept store.

                                            0 0
                                            • alinceb  

                                              SCS je taky Svorada, ne?

                                              0 0
                                              • hony007  

                                                Jo, ale není to jedna budova, já jen tak pro forma, aby věděl, kde je ta pěkná paní/slečna.

                                                0 0
                      • ememem1  

                        s tym haibikom ht asi v pohode ale co sa tyka fullov bych bol opatrny. ma zaujimavy pomer cena vykon lebo to cele patri nejakej fincnej skupine co to volako zdedila ci pribrala ale rozhodne to neni nejaka samostatna seriozna bikova firma s vlastnym vyvojom typu cube, canyon ghost a pod. ani v testoch tie ich fully nekoncia nejak slavne skor naopak. pokial mu evidentne na peniazoch az tak nezalezi rozhodne bych sa haibike fullu vyhol.

                        0 0
                        • PatrikL  

                          To stále nemajú vlastný vývoj? :) Každému musí byť jasné že už pekných pár rokov ho majú… A samozrejme majú modely ktoré sú lepšie ako konkurencia v niektorých ohľadoch, ale aj horšie… Ako každá značka, len to asi nemá zmysel opakovať pre niekoho ako si ty :)

                          0 0
                          • ememem1  

                            hej a kde ho maju? a preco ked ho maju tak su tie ich fully jasna cinska katalogovka? a v com konkretne a ktory ich full je lepsi ako konkurencia, kto a kde to tvrdi okrem teba? teda okrem pomeru cena/komponenty co je u fulla to najnepodstatnejsie.

                            niekomu jak ty co je zaslepeny na koncovu cenu a nic ine neni v stave pochopit je to skoda vysvetlovat.

                            tymto bych debatu skoncil.

                            0 0
                            • PatrikL  

                              Ooo kua veď si pozri katalógy za posledné roky, z kategórie „typická katalógovka“ boli za posledné roky možno 2 fully (ak nerátam zjazdové modely, tie mali asi vždy jasné katalógovky), pričom aj tie už mali nejaké prvky ktoré ich odlišovali od „štandardnej konfigurácie“.

                              To skôr ty by si mal nejako dokázať že to je katalógovka, napr. nejaká novinka http://www.haibike.de/…n,70724.html Katalógový full podobnej kategórie vyzerá očividne inak, nemyslíš? Nejaký minimálny vývoj by si mohol pripustiť, samozrejme napríklad taký ghost je niekde úplne inde že…

                              Lepší ako konkurencia – určite bude mať geometriu pre niekoho vhodnejšiu ako konkurencia, to je opäť u každej značky :) A keď sa tu stále oháňaš ich výsledkami v testoch, tak prečo si ich aj nepozrieš poriadne?

                              Aby si nemusel veľa klikať (čo ti robí asi problém), tak ti dám rovno odkaz na nejaké výsledky, kde aj slepý uvidí v čom je ktorý model lepší a horší ako konkurencia – konkrétne napríklad testy tuhosti.

                              http://www.mountainbike-magazin.de/…599329.2.htm?…

                              http://www.mountainbike-magazin.de/…578215.2.htm?…

                              http://www.mountainbike-magazin.de/…502872.2.htm?…

                              http://www.mountainbike-magazin.de/…390742.2.htm?…

                              Potom zase k chodu zadnej stavby a pod., to je tiež individuálne ako geometria a tiež záleží od použitého tlmiča – v minulosti bol hlavne s tým problém (fox s compression tune na max.), neviem ako je to teraz. Každopádne rám na tom nemal taký veľký podiel keď sa aj niekto sťažoval na necitlivosť, ten tlmič by zabil aj iný model. Aspoň majú väčšinou štvorčap a zachrániť sa to dá :) Možno by aj tebe perfektne sadol nejaký haibike, len keď jediný kontakt s tou značkou je pre teba obrázok na internete, tak ťažko vyprodukuješ nejaký hodnotný príspevok.

                              S tebou je vždy prdel sa o tom baviť, to tvoje bafkanie ohľadom kellysu, haibiku a pod. nemá chybu.

                              0 0
                              • ememem1  

                                To skôr ty by si mal nejako dokázať že to je katalógovka, napr. nejaká novinka http:www.haibike.de/ Katalógový full podobnej kategórie vyzerá očividne inak, nemyslíš?// – ani moc ne, nic moc 26' sleek natiahnuty do podoby 29. skus si pozriet geometriu, porovnat a potom pochopis. ale asi ne, to by som po tebe chcel moc.

                                Lepší ako konkurencia – určite bude mať geometriu pre niekoho vhodnejšiu ako konkurencia, to je opäť u každej značky :) – geometria je ciastocne individualna ale hlavne ide o chod zadnej stavby a tam to teda neni nic moc podla nijakych testov. ani s tou celkovou geometrioou to neni az tak slava jak pises, skus si tu najst preco sa ho chcel dotycny zbavit(a zda sa mi ze nie jeden).

                                Potom zase k chodu zadnej stavby a pod., to je tiež individuálne…Kaž­dopádne rám na tom nemal taký veľký podiel :-D ako fakt to nechajme. povedz pravdu, mas ty vobec zakladnu skoncenu? alebo je kubica tvoj kamarat alebo ako? lebo inak si to vysvetlit neviem.

                                inak si pre mna za mna si jazdi na com chces ale tvoja odvaha odporucat a este s podobnymi argumentami je takmer neuveritlena.

                                0 0
                                • PatrikL  

                                  Pozerám na tú geometriu, no ty si teda riadne mimo. Veď aj 26" sleek je ich vlastný vývoj, tak aj keby iba predåžia zadnú stavbu a dajú väčší bb drop tak by sa to dalo považovať za výsledok nejakého vývoja. Ale nie, tá geometria je iná a dokonca aj celkom rozumná vzhľadom na to že je to 29" bicykel. Oproti sleeku 26 je direct mount prešmyk, nižšia hlavová trubka a zohnutá sedlová trubka (plus tiež iný uhol…), väčší uhol hlavovky o pol stupňa, iná dåžka hornej rámovky a dokonca aj iná dåžka sedlovej trubky v najväčšej veľkosti (to hodnotím ako nedostatok, 52cm je pomerne málo). A aj vzhľadovo (trubky, ich napojenie a tvar) je to úplne iné.

                                  Prepáč že to napíšem všetko veľkým, nekričím, len nechcem aby to bolo pochované v toľkom texte a chcem na to jasnú odpoveď: AKÉ SÚ TEDA TIE ARGUMENTY PODPORUJÚJE TVOJ VÝROK O TOM ŽE 29" SLEEK JE LEN NATIAHNUTÝ 26" MODEL, citujem „26' sleek natiahnuty do podoby 29.“

                                  Veď geo sadne niekomu a niekomu nie, niekto sa pôjde zbaviť ghostu lebo mu nesadne… Ja som mal vo výbere na tento rok aj Cube, ale krátka horná rámovka bol jeden z hlavných dôvodov prečo som volil radšej inú značku.

                                  Čiže napísať to vo všeobecnosti nie je vhodné, nedá sa rozhodne povedať že by mal haibike dodrbanú geometriu na každom biku tak že by to nikomu nesadlo.

                                  Práve na tie testy kde sa sťažovali na chod tej stavby bola tá odpoveď že za to môže/mohol hlavne tlmič. To často pokazili/nie úplne vhodne dali, ale po úprave tlmiča daná „negatívna vlastnosť z nemeckého testu“ zmizne, alebo sa objaví iná menej citeľná negatívna vlastnosť ktorú by ani v hodnotení nespomenuli (z necitlivej stavby chodiacej po dorazoch by vznikla citlivá, ktorá by dobre využívala zdvih ale pri dupaní do pedálov by to pohupovalo napríklad). Ale to opäť má veľa značiek také problémy, dokonalé pre všetkých nie je nič :)

                                  Vieš čo, skôr sa mne zastavuje mozog ako vždy dokážeš vyplodiť také závery, keď si nič netestoval a možno ani naživo nevidel. Dovolím si tvrdiť, že som sedel na dosť veľa modeloch/systé­moch/značkách aby som mohol povedať že tie tvoje subjektívne predsudky voči haibiku a podobným značkám nie sú práve správne.

                                  Keby tak aspoň uznáš že majú vlastný vývoj, teraz nechajme bokom či sa im aj niečo vhodné podarilo vyprodukovať alebo nie :) Čiže ešte jedna otázka veľkými písmenami, aby si náhodou nezabudol jasne odpovedať: UZNÁVAŠ ŽE MÁ HAIBIKE (AJ) VLASTNÝ VÝVOJ? Lebo zatiaľ si nedal nejaký presvedčivý dôkaz že to nie je pravda, pričom ja som ti jasne odkázal že sa stačí pozrieť do katalógov za posledné roky a je jasné čo je ich vývoj a čo nie.

                                  A jasné že je Kubica kamarát, síce som tam bol len 2× v tej predajni (a ani neviem kto je kto), ale hej, určite ho mám radšej ako teba (v niektorých ohľadoch) :)

                                  Jazdím na tom, čo mi najviac vyhovuje. A vyberám podľa rozumu – čiže podľa dostupných informácií a vlastných skúseností s bicyklami. Nemám nič proti žiadnej značke a dokážem uznať že snáď každá dokáže vyprodukovať pre určitú skupinu ľudí vhodný model, aj kellys to dokonca zvládne :)

                                  Ešte jedna vec na záver tohto príspevku – „a v com konkretne a ktory ich full je lepsi ako konkurencia, kto a kde to tvrdi okrem teba?“ – už uznávaš, že v niektorých ohľadoch sú fakt lepšie? Keď pozriem na tie testy tuhosti, tak tie pásiky jasne hovoria ktorá značka s akým modelom kde zaostáva. Túto otázku už nepíšem veľkými, ale tiež by som bol rád keby jasne odpovieš v štýle: „hej, uznávam, v tej tuhosti (nejakej časti…) je ten hai fajn a poráža niektoré iné značky, ale aj tak je to podľa mňa sračka a končím v tejto téme lebo mám lepšie veci na práci“. Ale pre teba je asi ultra ťažké priznať chybu, ale beriem to s nadhľadom, nie si sám :D

                                  0 0
                                  • PatrikL  

                                    ak tam budú nejaké gramatické chyby/divné vetné konštrukcie tak prepáčte, prosím neopravovať, nebol čas aby som to kontroloval :D

                                    0 0
                                • PatrikL  

                                  Tak dosť času som dal, veselo odpovedáš v inej téme/možno aj vo viacerých témach, tak myslím že by som si zaslúžil tvoju odpoveď aj tu :) Ak sa budeš tváriť že si si ani toto nevšimol, tak sa nejako inak pripomeniem no :D

                                  0 0
                            • pepek  

                              Máš určitě pravdu. Akorát já mám Hai doma a Spešla dočasně mimo a Hai mi tedy sedl daleko líp, než cokoliv předtím. Ta značka existuje min. 17 let, možná víc.

                              0 0
                              • alinceb  

                                Co znamená „dočasně mimo“? Už se našel a maj ho švestky a nebo doufáš, že se jednou najde…?

                                0 0
                                • pepek  

                                  Dočasně v češtině znamená buď „za chvilku“, nebo 22 let. Tak si vyber.

                                  0 0
                                  • alinceb  

                                    Takže se nenašlo…?:(

                                    0 0
                                    • pepek  

                                      našlo, je právě dočasně uloženo u PČR

                                      0 0
                                      • alinceb  

                                        Tak to je super! Kde a jak se našlo? A v jakém stavu? A v jakém stavu je jeho dočasný majitel?

                                        0 0
                                        • pepek  

                                          Stav uspokojivý, přechodný majitel je také dočasně uložen. Naštěstí asi chtěl býti bikerem (namontoval si na to pedály za 50,–) Teď si prý možná až 8 let nezabikuje.

                                          0 0
                • Azmir  

                  Je laciný, protože už to je 2 roky starý model, to bude tím, Haibike jak už tady padlo je německá značka, které bych se vůbec nebál, jezdí ve světovém poháru jak na silnici tak v MTB, nemá sice takové jméno jako spešl nebo cdale, ale že by byla o několik tříd horší nebo že by jí bylo třeba podezírat z nekvality si nemyslím.

                  0 0
        • Atilla  

          Mě by zajímalo co jsi představuješ pod pojmem prasení:)

          0 0
          • pendergast  

            Žiadna technika, ak si neskoro všimnem akúkoľvek prekážku, prehadzujem nohu a bez brzdenia zosadám.

            0 0
            • Smazaný účet  

              jakoze pred obrubnikama a tak?

              0 0
              • pendergast  

                Tak tie väčšinou vidím včas a stihnem pred nimi zabrzdiť a zosadnem až po zabrzdení :)

                Viem že je to smiešne, ale aj zdvihnúť predné koleso o tých 10–15 cm mi robí problém. Prejsť na zadnom viac než meter je pre mňa utópia.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Pred obrubnikem staci predni kolo zvednout jenom kousek, mnohem dulezitejsi je to nadlehceni kola, ktere pak samo docela ochotne vyjede nahoru. Pak se staci trochu nachout na riditka (propadne torchu poskocit v pedalech), odlehcit tak zadni kolo a jedes dal:)

                  Na zvednuti predniho kola nepotrebujes nic vic, nez se postavit v pedalech a trochu skubnout rukama-jic co by se nedalo navcicit.

                  Funkcni odprizena vilde urcite pomuze. Ale necekej od fulla, ze budes porad sedet jako pytel brambor a pres obrubniky apod. veci budes jezdit bez povsimnuti…

                  0 0
                • Neunzikger  

                  Idea, že Ti óbrzdvih nahradí techniku jízdy, je lichá. Jestli jsi zatím technicky nevyspělý na HT, koupí fulla budeš technicky nevyspělý ve zvýšené – více nestabilní poloze vzdálenější od země. On full nejen nabízí odpružení, ale má i nároky na dovednosti.

                  To chce změnit přístup k ježdění. Jestliže jsi nezvládl průjezd/výjezd terénního zpestření, vrať se, rozmysli, co můžeš zlepšit (jestli místo na případné lehnutí je bezpečné), zkus to znova, klidně 3× i 4×. Pozoruj, jak to jezdí další bikeři.

                  http://www.youtube.com/watch….

                  Hlavně pozor na předpřiposranost.

                  0 0
        • alinceb  

          Imho pro tvoje účely ideální vozidlo za super peníze. Pod pojmem „prasení“ si já teda představuju něco úplně jiného.

          Full 150/150 s RVL a 15mm osou vpředu a 12mm osou vzadu už snesé hoooodně hrubé zacházení…;)

          0 0
        • ClAyD  

          Tak když píšeš, že jezdíš hodně po silnici a nijak neskáčeš, tak bych se nebál ničeho…

          0 0
          • pendergast  

            Skáčem, len nie s bicyklom. Aspoň teda rozhodne nie rovnakým smerom :D

            0 0
            • ClAyD  

              Tak když chceš lehký vysokozdvhihový kolo, který pojede rychle a karbon nechceš, protože bys ho zničil, i když vlastně neskáčeš a to kolo je dizajnovaný na daleko větší pekla, než tomu dáš, tak nevím…

              0 0
              • pendergast  

                Ako by povedal Onestone, váha je relatívna.

                Ak to bude ľahšie než súčasné HT (bez ozdôb niečo cez 13 kg), tak to bude ľahké.

                Proste karbón sa zlomí pri bočnom náraze, pri ktorom sa hliník len zohne. Aj na ľahšie odhalenie vady materiálu po náraze bude hliník asi vhodnejší.

                0 0
                • ClAyD  

                  Takže karbon je v těžkých MTB disciplínách vlastně omyl?

                  0 0
                  • pendergast  

                    Karbon má okrem ceny len samé výhody, ak ho vieš používať.

                    0 0
                    • alinceb  

                      Jak si tak čtu popis tvých jezdeckých schopností, tak mě napadá, jestli by pro tebe nebyla vhodnější třeba zorbingová koule…;)

                      0 0
                      • pendergast  

                        To by značne zvýšilo časové nároky na prepravu z domu do zamestnania a späť. Ani nie tak kvôli priemernej rýchlosti, ale to obchádzanie úzkych uličiek …

                        0 0
                • jonti  

                  Ano, hlinik sa ohne, karbon zlomi, a vyhodis hlinik i karbon.

                  0 0
                  • pendergast  

                    Áno, ale ak nemáš na mieste čím očesať funkčné komponenty, je rozdiel, či hliník nesie domov teba, alebo ty nesieš domov karbón.

                    0 0
                    • Kubiczech  

                      Já si spíš myslím, že by tě v obou případech někdo vezl a domu by to pravděpodobně nebylo.

                      0 0
                      • pendergast  

                        To by bola náhoda, že by niečo trafilo aj mňa aj bajk. Nás spolu len tak niekto nepristihne.

                        0 0
    • jirka89  

      A pročpak nechceš 29? Ještě k tomu, když jezdíš hodně asfaltu. Měřím stejně a 29ka mě nadchla (na druhou stranu, nejsem rozhodně ani proti 26). 29ka 110mm full mě přišel komfortem jako 26ka 140mm full. Mrkni http://www.canyon.com/…es/bike.html?…

      0 0
      • pendergast  

        Neviem aká je na tom obrázku veľkosť, ale vyzerá to ako parný valec.

        Pridať k môjmu odpudivému zovňajšku ešte škaredý bajk, tak ma zatknú za pohoršovanie.

        0 0
        • jirka89  

          Možná vypadá, ale váha je parádní. Radit ti může kde kdo, kde co, ale pokud si to sám nevyzkoušíš více alternativ, tak budeš kupovat zajíce v pytli a můžeš z toho být pak dost nešťastný…

          0 0
          • pendergast  

            Tak vyskúšať si zrovna Canyon nie je jednoduché asi pre nikoho.

            V blízkom okolí má väčšina predajcov k dispozícii len lowcost modely úzkeho okruhu značiek, pochybujem že by mi nechali doviezť niečo drahšie len na vyskúšanie.

            0 0
            • alinceb  

              V Blavě se nedej půjčit lepší testovačky…? Tak a teď ještě tu o Červené Karkulce…;)

              0 0
            • PatrikL  

              Zajtra by mala byť nejaká testovačka ghostov 2013 v Čunove, tento rok bola ešte 2× testovačka na BK (bmbike.sk) a raz na Snežienke http://www.sportservis.sk/…stovaci-den/ . Čiže yeti, cannondale, giant, rocky mountain, pells, scott, niner, felt si mohol testovať + ešte pár značiek by sa našlo. Na predajniach v BA je obrovské množstvo modelov. To je ako raj oproti zvyšku Slovenska :)

              0 0
            • jirka89  

              Myslel jsem tím, vyzkoušet si více modelů. 26, 29 palců, 100–160mm zdvihu. Aby člověk věděl alespoň trochu do čeho jde, když se na tom nemůže projet. Napadá mě Test Fest, Bike Brno. Ale pokud máš vše už vyzkoušené a víš, že kolo s 26 palci, 140–160mm zdvihem určitě chceš, tak to je jiná.

              0 0
              • jirka89  

                Jinak mluvím z vlastní zkušenosti. Chci si na jaře koupit nového fulla. Chtěl jsem 26 palců a 120mm. Potom, co jsem si pár kol vyzkoušel, mě bavilo 26 palců s 140mm(150mm) zdvihu a 29 palců 110mm zdvihu. Možná dost rozdlíná kola, ale takový jsem měl pocit. A pocity máme každej jiný :-)

                0 0
      • TeryPV  

        Já teda zkoušel 29 full i HT na test festu a i když mám 190cm tak jsem byl tak zklamaný a musím říct, že na níčem horším než je 29er jsem nejel:-/ Vím je to subjektivní ale mě to naprosto nesedlo..u 29er prostě naprosto zmizela hravost a mazlivost kola. Porovnal bych to asi jako Hummer (26er) a Tank (29er). Ale je to moje zkušenost.:)

        0 0
        • PatrikL  

          Treba napísať konkrétne modely a osadenie, prípadne aj trať :) Vo všeobecnosti to nemá cenu…

          0 0
    • cyklista30  

      No jak to pročítám když na jízdu po silnici nestačí přední vidle a chce to fulla a ještě v oblasti zdvihů AM/EN tak se jen podivuji proč silničáři jezdí na tom na čem jezdí – kola bez odpružení úzké tvrdé galdy jak beton… Na zpevněné cesty je odpružení beztak zbytečné ty drobné kamínky a nerovnosti poberou pláště. Je zajímavé, že to co kdysi stačilo na sjezdíky a opravdouvou horskou cyklistiku dnes už nestačí ani na silnici :) Asi se na dnešních silnicích jezdí peklo největší ;) Nebo hold je to tím, že dnešní zadnice sou zhýčkaný a přejet centimetrový kamínek na horském kole bez 150mm odpružení se rovná týdnu pracovní neschopnosti :) I když takle vymazlená zadnice by měla mít svých 150mm kvalitního tukového odpružení :)

      0 0
      • nox159  

        promin jiste budes starsi nez ja nekolikanasobne starsi ale meles tu naproste kraviny, nikdy si slusne ho fula nejel nikdy si nejel v terenu a mas zpatecnicky nazor ze kdysi to stacilo… bydlis v jeskyni? chodis srat ven? nejspis ne kdyz jsi na netu proc to tak mas vzdyt kdysi to prece stacilo ne? ;-)

        0 0
        • cyklista30  

          Si mě dostal – a jak víš, že sem fulla nikdy nejel…? Docela úsměvné. Je zajímavé, že tu nějak nepadlo, že na silnici a polnačkách těch 150mm nemůže nikdy využít páč by to musel mít měkké jako máslíčko a to by se to houpalo, že by se z toho někomu mohlo dělat i nevolno. Příčinu vidím spíš v tom, že takovej full vypadá HUSTĚ.

          Jinak když už fulla na ty polňačky tak XC 100–120 jak tu radí ostatní, ale je to o ničem jezdit po rovině na fullu – k čemu odpružení když nejsou překážky.

          0 0
          • nox159  

            prosim rekni mi kolik fulu si dlouhodobe jezdil a jake to byly dekuju :)

            0 0
            • cyklista30  

              Monster a Merida – to šlo velmi rychle z domu a Monster mě přestal bavit a chtěl ho kámoš. Teď pevnák na oceli a přes zimu začínám stavět také ocel se 140 zdvihem. Jinak dříve ještě 2 HT jedno bylo Trek a druhé Merida. Jinak tak na projíždku sem těch fullů jel víc – nic proti mě full nesedí, ale na silnici a polnačku mi přijde zbytečnej a když už tak aspoň XC fulla a né to co zaznělo.

              0 0
              • cyklista30  

                Jo ještě doplním – to co budu stavět těch 140mm není na asfalt a polňačky ;) ale na tvrdé AM – Šumava, Alpy a td…

                0 0
                • alinceb  

                  Jaký rám? Nějaký Commencal?

                  0 0
                  • cyklista30  

                    Rám právě zatím nevím – na živo to je skoro nereálné v ČR prohlídnout – zatím Transitions Trans AM, Cotic Soul, Pipedream Sirius, On One 456, Ragley Blue Pig – na živo sem zahléhl před měsícem v německu ten Trans AM. Problém je, že tohle si nikde neprojedeš a dostupnost mizerná takže čtu čtu a vidím to na TransAM nebo ten Cotic Soul – to je Reynolds 853 což se mi zamlouvá taky bude lehčí než Trans AM ten váží ke 3kg ale zas bude asi víc odolnej a zkousne až 160mm.

                    0 0
          • pendergast  

            Čo je pre mňa prekážka, na ktorú na HT nestačím, sa dočítaš v úvodnom príspevku. Že to pre zvyšok populácie nie je prekážka ani na žiletke, to nie je argument.

            0 0
            • nox159  

              ty se do toho neplet ;-) to ze neumis jezdit je na jinou diskuzi, to co ty neumis to se i kazda druha holka nauci za 10min problem a reseni bych hledal jinde nez v kole…

              0 0
            • Azmir  

              Pokud máš strach, nemáš techniku a odmítáš ji nějak pilovat, tak je i 200mm full zbytečný a nepomůže ti.

              0 0
              • Atilla  

                No počkat i 180/180 dokáže zchroustat 20cm obrubník celkem bez problémů:)

                0 0
                • MlokCZ  

                  Odpružení sice zvládne celkem dost, ale nájezd do 20cm obrubníku bez jakékoliv práce jezdce s těžištěm, tak to bych tedy ani raději vidět na 26" kole nechtěl a to zcela nezávisle na velikosti zdvihu…

                  Do těch cca 10cm si to ještě představit s dostatečným zdvihem dokážu (tedy najet na překážku a sedět na tom jako pecka).

                  0 0
                  • Atilla  

                    Normálně sedíš a jedeš:) Samozřejmě při rychlosti do 20km

                    0 0
                • Smazaný účet  

                  tj…trochu zkuseny jezdec to pak zvladne jednoruc s pivem ve volne ruce:)

                  0 0
              • pendergast  

                Pomôže.

                Na 100/100 som nemal problém prejsť retardér bez spomalenia, len to bolo ešte stále nepohodlné.

                Prinajhoršom ma full aspoň prinúti ísť pomalšie, takže prekážku skôr obídem :)

                0 0
                • PatrikL  

                  Koľko tých retardérov za deň prejdeš?

                  0 0
                  • alinceb  

                    Jestli jezdí po obytné čtvrti dokola, tak to můžou být klidně i 4 za jedno kolo…:D

                    0 0
                  • pendergast  

                    10–12 oficiálnych. Ale krajnica asfaltiek je veľmi podobných prekážok plná.

                    0 0
                    • Atilla  

                      Ty si z nás, ale stejně jenom děláš prdel, vid?:)

                      0 0
                      • pendergast  

                        Možno trochu zveličujem, ale ten počet retardérov sedí :D

                        0 0
                      • Georrge  

                        ale dyt ma pravdu, v asfaltech jsou kolikrat vetsi diry nez v terenu, a nektere kanaly se v sedle prejet skoro nedaji…

                        0 0
                • bleach  

                  mozna mas predstavu, ze vysokozdvihovej bike nedrnca. drnca. jen min

                  0 0
                • ClAyD  

                  Tak jestli ti dělá problém přejet retardér na jakýmkoliv kole… dokonce i na 100/100 fullu, tak bych nehledal problém v kole…

                  0 0
                • jIrI___  

                  To nemam problem ani na city singlu z profilu… A verim, ze zdaleka nejsem sam, protoze jsem na techniku lemra.

                  0 0
      • Smazaný účet  

        jestli se pod tebou full houpe pri slapani, tak neumis moc slapat:DD

        0 0
      • TeryPV  

        To je ale řádný blábol :D

        Předpokládám, že jezdíš trabantem, protože nic lepšího na silnic přece není třeba :-D

        0 0
        • cyklista30  

          To ne, traboš nejede, ale auto a kolo je snad rozdíl ne? Jinak u auta preferuji zas výhradně náhon na zadek a minimálně 350 PS – co se týče odpružení tak tvrdé, tvrdé aby se to v zatáčce nehoupalo a pláště nízké a široké aby to sedělo a mělo záběr – řeknu ti ten kamínek spíš poznám v autě než na kole ;)

          Jako neříkám české silnice sou hrozný to ano, ale zrovna pro horské kolo je to snad putna ne? Odpružená vidlice na silnici téměř nepracuje a když tak využívá pár procent svého chodu, retardér se dá přejet i na tříkolce s plastovými kolečky a když neumí vyjet obruvník ať na to snad ani raději neleze, ale mě je to fuk… pro mě za mě beztak za pár let bude většina lidí jezdit na silnici na fulech s motokrosovým odpružením a pořád si budou stěžovat, že poznali, že přejeli broučka ;)

          0 0
    • K2  

      Podle toho co píšeš by ses měl zaměřit na zdvihy 120/120 – tzv trail fully, které jsou ještě pořád dostatečně rychlé a jezdí se s nimi např maratony.

      Je to výborný univerzál na všechno.

      Zdvihy 140 a výše počítají většinou už s tvrdším nasazením kola a kolo těžkne a bývá línější (ale zase vydrží o něco drsnější zacházení)

      • klasická rada na závěr. Půjč si kolo z prodejny/od kamaráda a otestujsi, co ti bude více vyhovovat…
      0 0
      • Carlos.f  

        Těžší kola zase bývají tužší, takže se při záběru tolik nekroutí. Ale ocení to především siloví jezdci.

        0 0
    • logoman  

      vtipne vlakno, mas bludistaka :)

      0 0
    • swinx  

      ty voe, svět už se fakt zbláznil…

      0 0
    • Nikovlas  

      To, že ti to drncá při překonávání retardéru a že jezdíš všechny terénní sjezdy pod brzdama, nebude problém zdvihů… ale možná ti pomůžou, no…

      0 0
    • Blahycz  

      Hele já mam 120/120,, na asvaltu to jede,,,v terenu jak svin,,nějak těžký to není. Zdvihy nad 130mm je blbost. Každej ti to tady řiká,tak pořád nepolemizuj a běž něco vyzkoušet.

      0 0
    • bluma  

      Napiš mi mail, možná bych o něčem věděl.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.