• 123loo

    Zajímá mě názor, jestli je rozumné dát dopředu 50mm ráfek a dozadu 60mm.

    Mám hodně přes 80 kg, jezdím všechno, včetně kopců.

    Je vůbec 60mm v pohodě? Není to už moc? Není vhodnější mít obě kola stejná?

    • novas752  

      Vypadá to divně.

      • Mr.Pavka  

        Taky si davam zadni rafek odolnejsi.

        Nese vetsinu vahy.

        Predek RMX Dragon a zadek jsem mel Panther.

        A Panthera jsem casem nahradil Jumbem.

        Navic jeste zasadne 36 dratu.

    • milan.v  

      Teď se to začíná pomalu prosazovat na silničních kolech v profi pelotonu, člověk už to na některých modelech koupí z výroby…

      Výška ráfku je diskutabilní, rozhodně to není jen o tom, zda-li 50 nebo 60mm, jde také o další vlastnosti toho ráfku, primárně jak na ně působí boční vítr…

    • ULPA  

      Momentálně mám na silnici ráfky38mm .Uvažuji o 50mm dozadu a vepředu nechal 38mm

    • 123loo  

      Ještě podotýkám, že se jedná o silniční kolo :-) Dále dotaz, s ohledem na mou váhu … Doporučujete přímý výplet?

      • BabbaJagga  

        Hodně přes 80kg muže být klidně i 110… trochu konkretizuj. Já osobně mám 82 a když foukne z boku, je to citelně znat.

        • 123loo  

          86kg (hodně přes 80, ale ne 90 :-) )

          Dám samozřejmě na doporučení. Popravdě aerodynamika 60mm ráfků mě láká, i přes riziko jízdy s bočním větrem a nižšího komfortu. Zase bych to ale nechtěl přepísknout a jít zbytečně moc vysoko a pak se trápil i v kopcích. Proto můj dotaz na případnou kombinaci 50+60 a ještě dotaz na přímý výplet, kvůli tuhosti …

          • Fazzy  

            No pokud nejsi opravdu letec, kterej dokaze ty aerodynamicky vlastnosti rafku vyuzit, tak se budes trapit spis na ty rovine, kdyz trochu foukne nez v kopci. Tam tech par gramu navic nepoznas a vetsi tuhost akorat ocenis. Za me je idealni kompromis 40–50 mm a vyssi bych nechtel. Ale uznavam ze ani nemam s vyssima zkusenost, jen vim, ze i ten muj kompromis me umi v silnejsim vetru nasrat.

            Ale jinak samozrejme, cim vyssi rafek, tim vic addidas.

            • jirkaRS  

              Já mám ráfky 45mm a boční vítr je znát, ALE.

              Řekl bych že je to styčnou plochou 25mm širokých Continentalů, která má pár milimetrů a dále je to mou postavou, taky přes 80 kilo. Takže když fouká z boku, nebere mi to kolo pod rukama, ale cítím jak moje tělo a hlava se pere s větrem, takže osobně bych se 60mm nebál.

              • poki.z  

                Mel jsem 50mm a placaty draty. Na predek uz bych si to nedal. 2× krizovka co zavanela osklivym padem diky poryvu bocnimu vetru v rychlosti kolem 50 – 60km. Ted mam 45mm, kulaty draty, tvar rafku podobnej profil do U jako na starych kolech a je to o dost lepsi.

                • milan.v  

                  Přesně tak, ten profil je dost podstatný, proto jsem o tom také výše psal…

                • mykovec  

                  No moje zkušenost je trochu jiná. Jezdil jsem 88mm předek i zadek, kolo na časovku, takže s hrazdou a nástavce. Vzadu na to nemá vliv vítr vůbec, vpředu už musel být pořádný boční vítr a hlavně nepravidelný s nárazy, aby to rozhodilo. Ikdyž musím říct, že jsem měl specifický posed, předek opravdu hodně nízko, představec plus 35st. otočenej do negativu a díky geometrii časovkářské kozy a sezení na špičce sedla bylo dost váhy i na předním kole. Jezdil jsem i vzadu disk a zrovna na větru byl super, na stabilitu vliv nula, ale na rychlost obrovský rozdíl oproti klasickému výpletu 32d i setovým vyšším ráfkům 30mm/24 děr.

                  Když foukl zadní bok, jelo to skoro 60.

                  • milan.v  

                    Dnes jsem zrovna koukal na video borce, co při sjezdu vycvakl tretru z pedálu a chytal balanc nohou do strany, v popisu byl boční vítr + ráfky 80mm, ustál to, ale…

    • DaD  

      https://www.giant-bicycles.com/…d-pro-0-disc

      Tohle jsem vozil s hrazdou a i ve větru v pohodě. To samé Madona. Ta má dokonce vpředu 60mm a i na hrazdě při bočáku žádná tragédie. Je to opravdu hodně o tom, jak je konkrétní kus vyroben a také jak se na kolo člověk umí poskládat.

      • 123loo  

        dobrý den, takže jestli tomu dobře rozumím … kombinace vepředu nižší a vzadu vyšší je v pohodě. Chápu využití na časovkářském kole, ale jak je to u kola na standardní využívání?

        • Fazzy  

          Je to v podstate jednoduchy. Kazdej ti tu rekne jen vlastni zkusenost a prioritu. Kazdej ma jiny rafky, kazdej na jinym kole, kazdej na tom sedi jinak, kazdymu to jinak vadi, kazdej jezdi v jiny krajine. Nekdo jede ve vetru odbden, nekdo parkrat do roka. Takze pokud sam nemas zkusenost jeste vubec zadnou, tak nezbyde, nez si ji udelat.

          Nejakyho estetickyho fopa s vyssim zadnim rafkem se bat nemusis, pokud s tim sam nemas nejakej problem. Je to normalni. Stejne tak se nemusis bat, ze te to bude brzdit do kopce nebo ze te to neuveze. Jak to bude reagovat na vitr a jak to tobe bude vadit, musis holt vyzkouset sam.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.