• johny9

    Po výměně destiček v servisu mi řekli, že by to chtělo nový řetěz. Celkem mi to zarazilo, protože jsem na něj najel pouze ± 500km a na ten původní ±1500. Tak jsem se kouknul jaký to je řetěz,že vydržel tak málo (a taky,že si ho koupím sám) a zjistil jsem,že mi tam dali Shimano CN-HG 53.A to mi ještě blbli tím,že normálně stojí 600 a oni mi udělají slevu na 300 – bodejt by ne když mi tam dali krám za 200kč ;o( . Původní byl Sram PC 991. Celkem jsem čuměl. Zajímavá zkušenost!

    0 0
    • jIrI___  

      HG53 je máslo, vydržel mi necelých 800 km. Nikdy víc. Zlatá C9.

      0 0
      • johny9  

        Máš pravdu,že je to šílený šmejd. Hlavně mi nakrklo,že jsem žil v domění,že mi tam dali opět SRAM, který tam byl předtím. Člověk aby si vše ověřil nebo raději udělal sám.

        0 0
        • Blade  

          Po 500km si všimneš, jaký řetěz sis koupil? Tím bych se nechlubil..

          0 0
          • johny9  

            No tak já žil v domění,že tam mám řetěz který tam byl předtím a který jsem chtěl. To musí člověk stále kontrolovat práci po druhých? Si kolokrát připadám jako policajt ;o(((

            0 0
          • Tina  

            asi ho moc nemazal inak by vedel hneď že tam nie je Sram pc991. to sa potom nemusí diviť, že vydržal tak málo

            0 0
            • MlokCZ  

              Mazání má zcela mizivý vliv na životnost řetězu, zvlášť při tom údaji 500km. Při tak malém čísle by ho nemusel namazat ani jednou a to napuštění od výroby by stačilo bez jakéhokoliv vlivu na žuvotnost. Už by to nebylo ideální a ke konci by si možná řetěz vrznul (dobře vydrží to originál napuštění řetězu tak 200–300km), ale rozhodně by to nezkrátilo významně jeho životnost.

              0 0
              • Zdeno Micio  

                To bylo myšleno, že při mazání by to vizuálně poznal.

                0 0
              • Tina  

                Po 200–300km v prašnom prostredí máš na reťazi zmes originál lepkavého maziva spolu sprachom a iným bordelom. To vytvorí krásnu brúsnu pastu, ktorá potom výrazne skráti životnosť každej reťaze ale aj Alu prevodníkov. Doporučuje sa aspoň poutierať zvrchu handričkou.

                0 0
                • pepek  

                  Používám na to toaletní papír, je to OK?

                  0 0
                  • Tina  

                    trochu nechápem ten malý nádych sarkazmu. Ale podľa mňa je aj toaletný papier OK. Dokonca aj papierové kapesníčky

                    0 0
                    • pepek  

                      Ten sarkasmus je zcela nemístný, naopak oceňuji, jak nás tady nepoučené primitivy neustále vzděláváš.

                      0 0
                      • Tina  

                        prepáč ospravedlňujem sa ti ak si nadobudol dojem, že som sa ťa snažila vzdelávať. Moje príspevky boli určené užívateľovi, ktorý založil vlákno. Takže ešte doplním, že žiadny môj príspevok v tomto vlákne nebol určený pre nick „pepek“

                        0 0
                • MlokCZ  

                  Na to ale stačí rychle otřít hadrem a ze začátku vůbec nemazat.

                  A mně to vysvětlovat nemusíš, mně vydrží HG řetězy 3500km (s včasnou výměnou, že vydrží kazeta hodně řetězů). Já s tím problémy opravdu nemám.

                  A řetězu věnuju zcela minimálně času (cca 10s hadrem), žádné přehnané čištění jak tu někteří provozují.

                  0 0
                  • Tina  

                    jj, to je pravda. Novú reťaz netreba mazať. Ale dôležité je poutierať zvrchu tú lepkavú zmes. Avšak zjavne to užívateľ bajku neurobil inak by pri utieraní zistil, že nemá reťaz Sram.

                    0 0
                    • blaf  

                      proc bych se pri utirani retezu mel divat na to co je na tom napsany, kdyz me to nezajima? clovek prehlidne i daleko jasnejsi a viditelnejsi veci, kdyz po nich primo nejde

                      0 0
                      • johny9  

                        přesně!!! jsou lidi,kteří dokoážou otočit i plast a to nemam na mysli ty, ktere maji vzorek na zeber a na otocenim na rychlost jako je to u Geaxu,ale to jsem odbočil. Prosne pokud o necem nevis,tak to tezko postrehnes§

                        0 0
                    • johny9  

                      tak hlavně mě nenapadlo to sledovat, jinak kdybych se na to zaměřil,tak bych to jistě zjistil ;o)

                      0 0
            • johny9  

              čistil jsem ho i mazal,ale nestudoval jsem vyražené označení na řetězu.

              0 0
        • roud  

          nejde o to že ti tam dali shimano ale dali ti tam shimano o několik tříd nižší jinak ty řetězy jsou mezi shimanem i sramem vcelku srovnatelny jinak nemá cenu od sramu kupovat lepší řetěz jak 971

          0 0
    • m4rkus  

      Já mám zatím na HG53 6800km a už začíná střílet na nejmenším kolečku. Hold kazeta HG40 už to má asi po těch 12000km zasebou.

      0 0
    • Sipal  

      Kdeže to bylo?

      0 0
      • johny9  

        Je o z prodejny Kola na statku. Celkem mě překvapili,protože jsem s nimi do té doby měl jen samé super zkušenosti. Myslím tím pozitivní. Asi to holt dělal někdo jiný než obvykle. Jinak si to nedokáži vysvětlit.

        Možná chyba v kominikaci nebo zapoměl co jsem chtěl za řetěz.

        0 0
        • Sipal  

          Tak to jo, já myslel že servisuješ někde v Berouně…

          0 0
        • pepek  

          Bóže, tak už tady nebreč a vyměñuj si to sám, tak jako 99% lidí tady. Vždyť je to dřív udělaný, než to do toho servisu vůbec dovezeš.

          0 0
          • johny9  

            tak já nedávám kolo do servisu kvůli řetězu, ale bylo to v rámci jiných akcí ;o) Ted objednám řetěz a sám nandám.

            0 0
        • Joseph de Sax  

          nebo asi zapoměl kominika.

          0 0
          • johny9  

            ;o)

            Komunik jj, jen né kumunisty ;o))) (už mi tam vlezlo zas to ´i´)

            0 0
    • mamfpici  

      mam tiez hg-53 a po cca 1400 km a ma 132,6mm. nevidim dovod kupovat drahsi

      0 0
      • Volf  

        Jezdím osmikolo / zatím jsem nenašel jediný důvod to měnit / a protože mám rád čistou sadu, tak jsem kupoval vždy XT řetězy. Pak jsem zkoušel nějaký drahý sramy, connexy a nakonec skončil u IG51. Výdrž naprosto srovnatelná, cena diametrálně nižší. Neznám spotřebnější věc na kole než je řetěz a dát za něj víc jak cca 250 CZK jsou jen vyhozený prachy. Najedu na něm cca 1800 km, vyhazuji když naměřím 132,8 mm a třeba ten IG51 je z výroby namazanej nějakým hustým tukem, takže jen hadrou namočenou v benzínu otřu povrch řetězu aby se na něj nelepil bordel a pokud se nedostanu do deště nebo nějakého brutálního bahna, tak na to původní mazání najedu přes 500 km. Řetězy jsem už přestal prát, protože si myslím, že jak vymeješ tu hustou vszelínu z čepů, tak se ti tm dostává díky mazání olejejíčky bordel, který jen zvyšuje opotřebení řetězu. Je to zkušenost z praxe, kdy se dříve řetězy u strojů vyvářely v loji s grafitem právě proto, aby ten lůj bránil přístupu bordelu k čepům řetězu.

        0 0
        • Rychlej turista  

          Jenomže ty už jsi stará vykopávka, co se do Nové doby nehodí. Dneska je důležité to, co je na povrchu. Proto leštiči řetězů spokojeně leští a bordel z povrchu ukrývají dovnitř čepů, aby nebyl vidět. A pak jsou z toho zmateni. No, taky to nemají lehké, my aspoň víme, co chceme :-D

          Na C9 mám zatím necelých 12 000 km :-)

          0 0
          • Volf  

            Vítej do klubu starejch vykopávek :-). Je fakt, že těm mladejm není dnes co závidět :-)

            0 0
          • Joseph de Sax  

            ok…moje řeč…jenže ode mne by to bylo moc vědecky řečeno, tak jsem rád, že to řekneš stručně a jasně…protože jenom magoři leští..perou, rozebírají a mudrují…my jezdíme hlavně. avotomtoje.

            0 0
    • nox159  

      podstatne je, jestli si jim řekl co za retez tam chces… :)

      řetez se obvykle dava umerny kolu a ty mas SUP tak čemu se divíš :D

      0 0
      • johny9  

        supa mám,ale na XTR a řetěz jsem měl 991, takže co vyndám,tak dám nové to samé. Takhle se to dělá všude a pokud chceš ušetřit,tak ti v servisu nabídnou třeba na auto díl z druhovýroby!

        0 0
    • johny9  

      Tak jsem objednal řetěz SRAM 991. Změřil jsem ten na kole a až budě dle měrky na výměnu,tak šup s ním do popelnice a dám tam tento. Jinak ho mám za 500kč a to si myslím,že je dobrá cena. Jinak věřím,že za 700 bych se na něj vykašlal a koupil nižší řadu.

      0 0
      • hctr  

        500 je uplne normalni cena za 991 :)

        0 0
      • Shadow.1  

        já ho mám za 489,– ;-)

        0 0
      • Rychlej turista  

        Když už takové prachy za řetěz, tak jedině toto.

        0 0
        • Chiron  

          Ale dost pochubyju, že by sedla na tolik jetou kazetu. Já C9 teď vozím na nové kazetě, až odejde, zkusím asi dát druhou C9 a když nesedne, tak půjde někde do krabičky, ale myslím, že snad dvě po sobě by mohly fungovat, když tu první nepřetáhnu. A nahodím když tak nějaké shimano a možná na zkoušku HG93.

          0 0
          • jIrI___  

            C9 sedla i na kazetu předtím jetou HG53, který byl přetažený dost nad míru. Mně to nesednutí C9 připadá jako taková urban legend, protože si nedokážu představit, jak moc by ta kazeta musela být zprasená, když C9 sedla i na tu moji jezděnou s přetaženým řetězem :-))

            0 0
            • pepek  

              Záleží na kazetě, na XT mi sedla C9 i po dvou řetězech (C9+hg53), na deore nesedla ani po jedné C9.

              0 0
            • MlokCZ  

              Tady je zbytečné se přít. Tohle totiž bude velmi individuální.

              Stejně jako se velmi liší u různých jezdců výdrž řetězu, tak současně se i liší sedání nových řetězů na kazetu.

              Většinou (nemusí to být pravidlo) platí, že těm co vydrží výrazně déle řetěz, tak mají i menší problémy se sednutím nového i přes mírné přetažení starého.

              Ono je to jedno s druhým. Stejně jak se rychleji vytáhává některým řetěz, tak se více vymačkávají zuby na kazetě a nový řetěz hůře sedá.

              Já třeba měním řetěz při 132,9mm a párkrát se mi stalo lehoučké přetažení na 133–133,1mm a vždy si nový bez problémů sednul.

              Jiným s menší výdrží řetězu si při 133mm další řetěz (a teď myslím Shimano a ani ne C9) sednout už nemusí.

              0 0
        • Shadow.1  

          a v čem je C9 lepší než HG93 nebo S991?

          0 0
          • MlokCZ  

            Vydrží o dost déle. Každý si ale musí položit otázku, jestli se to pro něj vyplatí, jestli to bude o dost déle o co je dražší.

            A jestli nemění řetězy třeba tak málo, aby to už vůbec nemělo cenu.

            Já bych doporučil C9 zejména těm, co mají výrazně menší nájezd na Shimano/Sram řetězech. Je jasné, že kdo dá třeba jen 1000km na Shimanu/Sramu a musí měnit hodně často, že C9 ocení mnohem více.

            0 0
            • Maty.dp  

              Nevíš jestli rychlospojka SRAM funguje i na C9. Bohužel patřím mezi ty kterým vydrží HG53 max 1000 km většinou ale odchází už na 800 km a to je na 133mm. Na SRAM 971 najedu tak kolem 1200 – 1300 a jde taky do kytek.

              0 0
          • Balvan  

            U C9 pozor na jednu vec. Vydrz je opravdu dobra,ale prijde mi ze tim jak je hodne „tvrda“ tak mi zrychtovala originalni prevodniky na Firexech. Presel jsem zpet na HG 53, tocim tri retezy, cenove to vyjde stejne jako C9.

            0 0
    • frdrx  

      Mně přijde, že se tě ten servis nepokusil nikterak ošidit. Existuje legitimní názor, že máslo řetěz typu HG53 bohatě stačí a že se kupovat lepší nevyplatí (viz archiv tohoto fora, kde plno lidí říká přesně tohle). Z toho co jsem slyšel když jsem Na statku čekal ve frontě tam tento názor razí. Jediný co mi přijde divný je ta „sleva“ ze 6ti stovek na 3. Nemohlo to ale být tak, že ten SRAM stojí šest, ale že tobě tam dají řetěz za tři? Přesně takový případ řešil pán přede mnou. Prostá chyba v komunikaci?

      0 0
      • johny9  

        taky jsem to zminil,ze mohla byt chyba v komunikaci. Nijak jsem je neocernoval. Jsou to kluci sikovny,ale jen mi zarazilo to,ze mi jako slevnili ze 600 na 300. To vse.

        0 0
      • Rychlej turista  

        Je to tak, já jezdím jen C9 nebo HG53. Nová HG53 si sedne i na dost jetou kazetu.

        A 21 let od převratu by už lidi mohli vědět, že je lepší koupit řetěz za plnou cenu 200 Kč, než ten samý řetěz zlevněný o 300 Kč na 300 Kč :-)

        0 0
        • johny9  

          ;o)

          0 0
        • Smazaný účet  

          Hlavni je sleva a kolik to pred ni stalo…HG53 za 600 MUSI jet rychleji, vydrzet vice, radit jak z praku, nestrilet, nerezatet…proste HG53 za 200 ji nesaha ani po cep:)

          0 0
          • Shadow.1  

            Včera jsem jel z práce s kámošem… kouká na můj pozérsky naleštěný řetěz a jestli prý je nový… říkám ne, má už 1000 najeto,ale o víkendu jsem ho trochu propláchnul (hlavně kvůli kazetě). No, koukám na jeho černý řetěz, padlo pár komentářů a že kolik ho stál, asi nějaký mr*ka :-))) no měnil ho u místního největšího šejdíře, takový řezník Krkovička mezi prodejci kol (Kulhánek) a že prý stál 500 :-))) a to si prý vybral tu levnější variantu… tak jsem mu prozradil, že můj řetěz stál 350 a je to HG93 (stejně mu to nic neřeklo) :-) ale příště se prý poradí…

            Takže všechno je jen otázka ceny… pravdou ale je, že on na tom řetězu najede 6000 km a na podzim vyhodí kazetu, řetěz i převodníky… :-) A řekl bych, že ho to vyjde podobně jako mě 8 řetězů za sezónu :-)

            0 0
    • xshreck  

      Potřeboval bych poradit, jak měnit ty blbé řetězy. Jestli točit po pár stovkách km 4 řetězy,co jsem nakoupil dopředu. Nebo jezdit jen jeden do uplné smrti (což se mi jako možnost nelíbí).

      nebo měnit jako předtím při 132,7mm za nový (4–6 řetězů) a pak je točit odznova

      0 0
      • l.bily  

        Poprosil bych o radu, chcem si prvy krat vymnenit retez sam a ked som naposledy pozrel jak to robi v servisi spominam si ze novy skracoval o par clanku a az potom nasadil, podla ceho sa to skracuje, je mi jasne ze dlzku mozem dat podla stareho, ale zaujimalo by mna preco a podla ceho to skracoval

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.